Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Κλήμης Ναυρίδης, Η Ιστορία, η Γλώσσα και τα Θρησκευτικά συμβάλλουν στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και ταυτότητας των μαθητών


Στο ιστολόγιο του Υπουργείου Παιδείας αναδημοσιεύεται από το Περιοδικό «Επίκαιρα» συνέντευξη του Κλήμη Ναυρίδη, Προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στον δημοσιογράφο Γιάννη Κορωναίο σχετικά με το Νέο Λύκειο. Αναφερόμενος στο μάθημα της Ιστορίας ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κάνει και μια αναφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών. Μεταφέρουμε το σχετικό απόσπασμα:
Ερώτηση: Το μάθημα της Ιστορίας και ο τρόπος διδασκαλίας του στα ελληνικά σχολεία έχουν προκαλέσει κατ’ επανάληψη συζητήσεις και συγκρούσεις. Ποια είναι η πρότασή σας για μια σύγχρονη διδασκαλία της, με δεδομένη την ευαισθησία για το συγκεκριμένο μάθημα;
Απάντηση: Καταρχάς πρέπει να τονίσουμε ότι το μάθημα της Ιστορίας είναι βασικό και υποχρεωτικό...Στα προγράμματα σπουδών υποχρεωτικής εκπαίδευσης, μία από τις έντεκα μεγάλες ενότητες μαθησιακών – διδακτικών πεδίων και αντικειμένων είναι οι «Κοινωνικές Επιστήμες και Ιστορία». Από το άλλο μέρος, η Ιστορία είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μάθημα, που στοχεύει, αφενός, να οδηγήσει τους μαθητές στην απόκτηση ιστορικής συνείδησης και ιστορικών γνώσεων για τη χώρα τους και για τον υπόλοιπο κόσμο και, αφετέρου, να συμμετάσχει μαζί με άλλα μαθήματα, όπως, λ.χ., η Γλώσσα ή τα Θρησκευτικά, στη διαμόρφωση της εθνικής τους συνείδησης και ταυτότητας. Αν σκεφτούμε ότι Ιστορία δεν είναι τόσο τα γεγονότα, όσο κυρίως το νόημα και άρα η ερμηνεία τους, αντιλαμβανόμαστε γιατί μεταξύ των ιστορικών για πολλά πράγματα υπάρχουν διαφορετικές απόψεις και σοβαρές αντιθέσεις. Ως μάθημα που διδάσκεται στα σχολεία, η Ιστορία περιλαμβάνει αναμφίβολα και εν πολλοίς αναπότρεπτα κάποια μυθολογικά και ιδεολογικά στοιχεία. Έτσι, από τη συγκεκριμένη ιδεολογική και πολιτική σκοπιά που τα εξετάζει ο καθένας, κάποια κεφάλαια ή κάποια εδάφια μπορεί πάντα να εγείρουν αντιρρήσεις και να προκαλούν αντιδράσεις.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη πατώντας ΕΔΩ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου