Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Υπόμνημα Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης για τα Θρησκευτικά στο Τεχνολογικό Λύκειο




Μια ακόμη διάψευση των προσδοκιών μας για μια ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσω και του Θρησκευτικού Μαθήματος, στις νέες δομές που αναπτύσσονται για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ήρθε να προστεθεί με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για το Τεχνολογικό Λύκειο.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση μέχρι σήμερα είναι άκρως απογοητευτική, αναφορικά με την γενικής παιδείας μόρφωση που παρέχει στους μελλοντικούς τεχνίτες και επαγγελματίες της χώρας μας...

Η εποχή μας με τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, τον καταιγισμό των πληροφοριών, τις συγχύσεις που προκαλεί η αλματώδης ανάπτυξη των θετικών και εμπειρικών κλάδων, προϋποθέτει τη δόμηση ισχυρών ηθικά προσωπικοτήτων, την αναγνώριση αξιακών προτύπων και τη δυνατότητα κριτικής σκέψης στην εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας, που τόσο αναγκαίοι καθίστανται στη σημερινή κοινωνική σφαίρα της αλληλεπίδρασης.

Η υψηλή παιδαγωγική αξία, η δια-θεματική δυναμική, η προσαρμοστικότητα σε ιδιαίτερες απαιτήσεις και σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές του Μαθήματος των Θρησκευτικών είναι γνωστές, αναγνωρισμένες, μετρήσιμες και έχουν επισταμένως υποστηριχθεί κατά καιρούς από τις επιστημονικές ενώσεις των Θεολόγων.
 

Με το υπόμνημά μας αυτό καλούμε την πολιτική ηγεσία και τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, να αφουγκραστούν την αγωνία μας για τη νέα μορφή της επαγγελματικής – τεχνικής εκπαίδευσης, η οποία θα πρέπει να ξεπεράσει τις αγκυλώσεις του χτες και να εμπλουτιστεί ικανοποιητικά με ανθρωπιστικά μαθήματα μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και το Μάθημα των Θρησκευτικών.

Το γεγονός ότι στην επόμενη σχολική χρονιά (2011 -2012), θα εφαρμοσθεί μεταβατικό ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών στην Α’ τάξη των ΕΠΑ.Λ, δίνει την ευκαιρία να προλάβουμε μια ακόμη μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης «άνευρη» ως προς την ουσιαστική της σχέση με τη Γενική Παιδεία. Με το ίδιο σθένος και την ίδια αγωνία ως προς την τύχη της θρησκευτικής αγωγής στο Νέο Λύκειο, σας καλούμε για άμεση επανεξέταση της θέσης του Θ.Μ. και στο Τεχνολογικό Λύκειο. Εξάλλου, η Α’ τάξη είναι κοινή και για τους δύο τύπους της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης.

Οι θέσεις μας εδράζονται στο γεγονός ότι και με τις προτάσεις που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας για ακόμη μία φορά το Θ.Μ. περιθωριοποιείται και περιορίζεται στο πλαίσιο της μονόωρης διδασκαλίας η οποία έχει αποδειχθεί παιδαγωγικά ως λάθος. Επισημαίνουμε ότι το Θ.Μ. , μέσα από τη θεματική, τη διαλεκτική και τις προσεγγίσεις του, μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην ηθική, ψυχική και κοινωνική «θωράκιση» των μαθητών, έναντι των προκλήσεων του νέου κόσμου που έρχεται και να καλλιεργήσει αυθεντικά το σεβασμό στον «άλλο», την ειρήνη και την αλληλεγγύη μεταξύ ανθρώπων και λαών.

Το Θ.Μ. δεν αποτελεί ένα ακόμη θεωρητικό μάθημα από το χώρο των κοινωνικών επιστημών, αλλά μπορεί να καταστεί ένα πολυδύναμο εργαλείο αγωγής. Με άξονα την ψυχική συγκρότηση και την πνευματική ωρίμανση των μαθητών, το Θ.Μ. συμβάλλει εκτός των άλλων στην ιστορική και γλωσσική κατάρτιση των μαθητών, στη διαμόρφωση της πολιτισμικής τους συνείδησης, στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, στην καλλιέργεια του ηθικού προβληματισμού σε τέτοιο βαθμό, που κανένα άλλο μάθημα δεν μπορεί να προσφέρει.

Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας προ των ενστάσεων μας, προκειμένου να επιτευχθεί μια ορθότερη μεταρρύθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, που να έχει ως κύριο στόχο, παράλληλα με την επαγγελματική εξειδίκευση, την πνευματική, κοινωνική, πολιτισμική και τελικά ανθρωπιστική κατάρτιση των νέων μας.

Η Διοικούσα Επιτροπή

Πίνακας Αποδεκτών:
Υπουργείο Παιδείας, δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος
Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης
Κ.Ο. των Κομμάτων της Βουλής των Ελλήνων

Πηγή: http://thriskeftika.blogspot.com/2011/06/blog-post_4638.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου