Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2012

Ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Νίκου Νικολόπουλου για την αλλαγή στην ύλη των Θρησκευτικών Γυμνασίου

18/1/2012
Προς την Υπουργό: Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Αλλάζει η ύλη των Θρησκευτικών στη Β΄ Γυμνασίου; Απουσιάζει πλέον και η μορφή της Παναγίας από τη διδασκαλία;»
Δημοσιεύματα του Κυριακάτικου Τύπου αναφέρουν ότι στο Υπουργείο Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης σχεδιάζουν, από την επόμενη χρονιά, στο μάθημα των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίουνα απουσιάζει κάθε αναφορά στη μορφή της Παναγίας, καθώς και η διδασκαλία της Καινής Διαθήκης.

Ο σχεδιασμός, λένε, περιλαμβάνει την επιδερμική προσέγγιση της Καινής Διαθήκης, θεωρώντας περιττή για τη νέα γενιά της χώρας μας τη διδασκαλία για την Παναγία, τα Πάθη του Ιησού, τη Σταυρική Θυσία και την Ανάσταση.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα ύλη περιορίζεται σε ορισμένες αναφορές στα θέματα αυτά, μεταβάλλοντας το μάθημα των Θρησκευτικών σε φιλολογική προσέγγιση των ομοιοτήτων και των διαφορών των διαφόρων θρησκειών! Προκρίνεται, μια οπτική, σύμφωνα με την οποία όλες οι θρησκείες είναι ίδιες, με διαφορετικές βέβαια εκδοχές.
Υπό αυτό το πρίσμα, δίνονται πλέον κάποιες πληροφορίες για τον Χριστό, όπως ακριβώς δίνονται και για τον Αλλάχ. (!)
Το μάθημα των Θρησκευτικών χάνει το Χριστιανικό του χαρακτήρα και μεταβάλλεται σε υπόθεση της θρησκειολογίας, με τις συγκρίσεις μεταξύ των διαφόρων θρησκειών να κυριαρχούν.

Είναι πράγματι απίστευτο, αν όντως αληθεύει, ότι στους πυρήνες της διδακτικής ύλης – για τους οποίους μάλιστα ενημερώθηκαν οι επιμορφωτές καθηγητές- περιλαμβάνονται ενότητες, όπως «Ο Ιησούς Χριστός στο Κοράνι και στη λογοτεχνία του Ισλάμ»!
Ή «Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες», με τα παιδιά να καλούνται να μελετήσουν ως κυρίαρχο θέμα«Χριστιανούς που διώκουν χριστιανούς»!
Κι όλα αυτά συμβαίνουν σε μια τόσο εύπλαστη ηλικία, στην εφηβεία, όταν ο νέος άνθρωπος αναζητεί, πιο έντονα από ποτέ, διεξόδους και αλήθεια.
Κι έρχεται η νέα ύλη των Θρησκευτικών να του στερήσει ένα παράθυρο στο φως και ουσιαστικά να του περιορίσει τη συνολική ανάπτυξή του ως ανθρώπου.

Αν, επιπλέον, σκεφτούμε ότι στο νέο λύκειο που ευαγγελίζεται το Υπουργείο Παιδείας και διά Βίου Μάθησης μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στη Β΄ Λυκείου, ενώ στη Γ΄ Λυκείου το εν λόγω μάθημα μετατρέπεται σε επιλεγόμενο, τότε αντιλαμβανόμαστε την έκταση ενός ατοπήματος που συντελείται βήμα-βήμα.

Ως Έλληνας και ως Χριστιανός πολύτεκνος πατέρας, εννοείται ότι είμαι υπέρ της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των παιδιών μας, καθώς και υπέρ της υποβολής τους σε ποικίλα ερεθίσματα που ευνοούν τη σύγκριση, την σε βάθος ανάλυση, την έρευνα, την επιλογή…
Άλλο όμως αυτό, και άλλο να «εξορίζουμε» την Παναγιά!
Αν η Θρησκεία είναι θρησκειολογία, τότε και η παιδεία μεταλλάσσεται σε εκπαίδευση , ενώ και ο πεπαιδευμένος νέος άνθρωπος αλλοιώνεται σε εκπαιδευμένο που έχει θεωρητικές γνώσεις, χωρίς βιώματα και αλήθειες.
Κατόπιν τούτων ερωτάστε κα Υπουργέ:

-Αληθεύουν τα δημοσιεύματα για αλλαγή της ύλης διδασκαλίας στη Β΄ Γυμνασίου;
-Ποιοι εισηγήθηκαν αυτές τις αλλαγές και τι εξυπηρετούν;
-Προοδευτικότητα είναι να καταστρέφεις τις παραδόσεις;
-Είναι πρόοδος να φαλκιδεύεις την ταυτότητά σου;
-Γιατί πρέπει να αποκόψουμε το θρησκευτικό βίωμα έτσι όπως υπάρχει στη, συνυφασμένη με τον Ελληνισμό, Χριστιανική Θρησκεία και τι εξυπηρετεί η κίνηση αυτή;
-Στην λογική ενός «εύπεπτου» διεθνισμού, θα αλλοιώσουμε τα εθνικά χαρακτηριστικά της κοινωνίας μας, χτυπώντας τον πυρήνα της εθνικής μας ενότητας: την εθνική συνείδηση, συστατικό στοιχείο της οποίας είναι η κοινή θρησκευτική πίστη;
-Σεβασμός στην ανεξιθρησκία και στα αναμφισβήτητα δικαιώματα των αλλόθρησκων σημαίνει «εξορία» της Παναγίας;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
http://www.thriskeftika.blogspot.com/2012/01/blog-post_1786.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου