Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Επέκταση και Αναμόρφωση του Θεσμού των Διδασκαλείων και μετονομασία σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr


To esos δημοσιεύει κατ αποκλειστικότητα το Σχέδιο-Πρόταση του υπουργείου Παιδείας για την αναμόρφωση του θεσμού των Διδασκαλείων.
Το Σχέδιο-Πρόταση συντάχθηκε από Επιτροπή του υπουργείου Παιδείας στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν θα προωθηθεί η συγκεκριμένη προταση προς ψήφιση, στη Βουλή.
Ειδικότερα  η πρόταση έχει ως εξής:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
---    Να διατηρηθεί μέχρι
Βαθμός ασφαλείας
Μαρούσι,    
Αριθ. Πρωτ.   
Βαθμός Προτερ.
 Επείγον
ΠΡΟΣ  
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
     ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠPΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄    
Ταχ. Δ/νση    :    Α. Παπανδρέου 37     
Τ.Κ. - Πόλη    :    151  80 -  Μαρούσι    
Ιστοσελίδα    :    www.minedu.gov.gr    
Πληροφορίες    :    Κώστας  Παπαχρήστος    
Τηλέφωνο
Email    :
:    210 344 3605
spudonpe@minedu.gov.gr    
Θέμα: Επέκταση και Αναμόρφωση του Θεσμού των Διδασκαλείων και μετονομασία σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
Σχετική Ισχύουσα  Νομοθεσία
 Τις διατάξεις του νόμου 1566/85   (Φ.Ε.Κ. 167/30.09.1985), άρθρα 28,29,30  κεφ. Β΄ με θέμα: «Δομή και λειτουργία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
•    Τις διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. {νόμος υπ. αριθ. 3628 (Φ.Ε.Κ.26/9-2-2007, τεύχος 1ο)}
•    το άρθρο 25,  του Νόμου 3699/2008 ( ΦΕΚ 199/2.10.2008) με θέμα: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με
αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
•    Τις διατάξεις του νόμου 2327/95  (Φ.Ε.Κ. 156/31-7-95 ) με θέμα: « Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας ρύθμιση θεμάτων έρευνας παιδείας και μετεκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
•    Τις διατάξεις του νόμου 3404/2005  (Φ.Ε.Κ. 260/17.10.2005) με θέμα:  «Ρύθμιση θεμάτων του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις»
•    Την ΥΑ. Γ3/345/09.11.1995 (ΦΕΚ  945 / 15.11.1995) τ.Β΄ με θέμα: « Οργάνωση και διεξαγωγή των γραπτών εξετάσεων   για την επιλογή δάσκαλων και νηπιαγωγών για την φοίτησης σε όλα τα διδασκαλεία μετεκπαίδευσης δασκάλων και νηπιαγωγών» και την με αριθμ. τροποποίηση αυτής  ΥΑ, Γ3/587/ 16.10.97  (ΦΕΚ  966 / 29.10.97) τ.Β΄ κτλ.
•    Την με αριθμ. 24617/Γ3/εσ.191/03(ΦΕΚ 345/26.03.03/τ.Β΄) Υ.Α.  «Ρύθμιση θεμάτων εγγραφών, μετεγγραφών και φοίτησης των εκπ/κών που μετεκπαιδεύονται στα Διδ/λεία της
•    Την με αριθμ. 141870/Γ3/24.11.2009 (Φ.Ε.Κ.2370/2009,Τ.Β΄), «Ρύθμιση θεμάτων εγγραφών, μετεγγραφών και φοίτησης των εκπαιδευτικών που μετεκπαιδεύονται στα Διδασκαλεία της χώρας, τροποποίηση της με αριθ.24617/Γ3/ Εσ.191/11.03.03 (Φ.Ε.Κ. 345/2003, τ.Β΄)
•    την ΥΑ.,  Γ3 /26/21.01.1998 ( ΦΕΚ 123/18.2.1998 τ. β΄) με θέμα: ¨Ρύθμιση διοικητικών θεμάτων λειτουργίας των διδασκαλείων της χώρας» ……….
•    Το ΠΔ 354( ΦΕΚ 231/19.09.1996 τ.Α΄) με θέμα « Ίδρυση Διδασκαλείων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων»
•    Το ΠΔ 127( ΦΕΚ 104/15.05.1998 τ.Α΄) με θέμα « Ίδρυση Διδασκαλείου στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης  στο Πανεπιστήμιο Πατρών »
•    Το ΠΔ 128 ( ΦΕΚ 104/19.09.1996 τ.Α΄) με θέμα « Ίδρυση Διδασκαλείων στο Πανεπιστήμιο  Κρήτης »
•    Τη Γ3/144697/10-11-08 Υ.Α. «Επανακαθορισμός της ύλης μαθημάτων εξετάσεων επιλογής εκπαιδευτικών Α΄θμιας εκπαίδευσης για μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία της  χώρας»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΠΛΑΙΣΙΟ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ των Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
Σκοπός – Επιδιώξεις
Γενικός Σκοπός των Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) / Iνστιτούτο Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Εκπαιδευτικών ( ΙΜΕΕ )   είναι η  συνεχής επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (γενικής και τεχνικοεπαγγελματικής), όλων των ειδικοτήτων σε Προγράμματα  Σπουδών καθ΄  όλη την διάρκεια  του επαγγελματική τους βίου.   
Επιδιώκεται :
•    ένταξη των εκπαιδευτικών σε περιβάλλον  δια βίου  εκπαίδευσης, το οποίο καλείται να τους προσφέρει εργαλεία για την αποτελεσματικότερη άσκηση του έργου τους.
•    ενδοεπαγγελματική επιμόρφωση,  η οποία θα  συνιστά  μια πολύτιμη  αναστοχαστική  διαδικασία πάνω στην επαγγελματική γνώση και εμπειρία.
•    αναβάθμιση της  επαγγελματικής  ταυτότητας των εκπαιδευτικών που θα βασίζεται  στην  προϋπάρχουσα  γνώση και εμπειρία και  στην  προσφορά  νέας γνώσης με βάση τις εξελίξεις της επιστήμης.
•    εξειδίκευση, μετεκπαίδευση και επιστημονική αναβάθμιση του  εκπαιδευτικού προσωπικού.
•    κατάκτηση νέων μεθοδολογικών εργαλείων και  επικαιροποίηση  της γνώσης των εκπαιδευτικών συνδυάζοντας την πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία με τη θεωρία, με στόχο την βελτίωση του έργου του/της.
•    παροχή  πρόσθετων  γενικών  και ειδικών  γνώσεων  και δεξιοτήτων, που θα εξασφαλίζουν την ελεύθερη και ισότιμη επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία των εκπαιδευτικών.
•    προαγωγή  της έρευνας, ιδιαίτερα της έρευνας δράσης  και της καινοτομίας, παραγωγή και μετάδοση γνώσεων και εμπειριών που συμβάλλουν στην αριστεία και την ανάπτυξη της χώρας
•    αξιοποίηση της μεθοδολογίας εκπαίδευσης  ενηλίκων και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Δομή  και Λειτουργία των Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
1.    Τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) λειτουργούν στα Παιδαγωγικά Τμήματα της χώρας  /ή  στα  Ανώτατα Πανεπιστημιακά  Ιδρύματα, στα  Παιδαγωγικά Τμήματα  Δημοτικής και Προσχολικής Αγωγής,)) τα οποία ήδη διαθέτουν τις δομές λειτουργίας,  την υλικοτεχνική υποδομή, την τεχνογνωσία εκπόνησης και υποστήριξης προγραμμάτων σπουδών μετεκπαίδευσης  εκπαιδευτικών.
Για την ίδρυση και λειτουργία των Ινστιτούτων υπογράφεται προγραμματική σύμβαση – συμφωνία μεταξύ ΥΠΔΒΜΘ και Πανεπιστημίου και ακολουθεί ΦΕΚ
2.    Ινστιτούτα  Επαγγελματικής Ανάπτυξης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΙΕΑΝΕ) προβλέπεται να λειτουργήσουν στο:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πανεπιστήμιο Πατρών
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Πανεπιστήμιο  Αιγαίου
Πανεπιστήμιο  Κρήτης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Επιθυμητό είναι να υπάρχει σε κάθε Περιφέρεια ένα  ΙΜΕΕ
Το Ινστιτούτο δύναται να δημιουργήσει δίκτυο περιφερειακών δομών και Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης
Τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)  κοινά για τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας  και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύνανται να προσφέρουν θεματικά  προγράμματα με διαφορετική διάρκεια φοίτησης, αξιοποιώντας την μεθοδολογία εκπαίδευσης ενηλίκων και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,  ως εξής :
Χρησιμοποιείται  η μέθοδος της εκπαίδευσης ενηλίκων και για τα τρίμηνα και εξάμηνα  προγράμματα και η μέθοδος της εξ  αποστάσεως  εκπαίδευσης esos
Α.1.) Ετήσιο  Πρόγραμμα   Σπουδών ή  Πρόγραμμα Μακράς Διαρκείας που θα περιλαμβάνει επιμέρους  θεματικές  η περιοχές των επιστημών αγωγής,  που θα παρακολουθούν  οι μετεκπαιδευόμενοι κατά την διάρκεια της φοίτησης τους.
Α.2.) Ετήσιο Πρόγραμμα   Σπουδών ή  Πρόγραμμα Μακράς Διαρκείας  Ειδικής Αγωγής .
Πέραν της ετήσιας φοίτησης, θα παρέχεται δυνατότητα στους μετεκπαιδευόμενους υποστήριξης εκπόνησης υποχρεωτικής ερευνητικής εργασίας  ή περιοχής
Β )  Εξάμηνο   Πρόγραμμα Σπουδών που θα περιλαμβάνει  επιμέρους θεματικές   που αφορούν κατευθύνσεις από τις περιοχές των επιστημών αγωγής.
Γ)  Τρίμηνο   Πρόγραμμα  Σπουδών που θα περιλαμβάνει  θεματικά  σεμινάρια, ή  θεματικές  ενότητες  που αφορούν κατευθύνσεις από τις περιοχές των επιστημών αγωγής. esos

3.    Η φοίτηση στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) είναι υποχρεωτική,  δια ζώσης και  εξ αποστάσεως με δυνατότητα συνεργασίας των
μετεκπαιδευομένων με Ακαδημαϊκούς Συμβούλους  των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) .
4.    Η επιλογή των εκπαιδευτικών ετήσιας ή εννεάμηνης φοίτησης γίνεται  με γραπτές εξετάσεις. Οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους  αποσπώνται ή εκπαιδευτική άδεια στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) και απαλλάσσονται από τα διδακτικά και διοικητικά τους καθήκοντα.
5.     Η επιλογή των εκπαιδευτικών Τρίμηνης και Εξάμηνης  φοίτησης  είναι αρμοδιότητα των  Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ). Οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους  ασκούν τα διδακτικά και διοικητικά τους καθήκοντα.
6. Τα  Προγράμματα Σπουδών διαμορφώνονται από Επιτροπές Προγραμμάτων  Σπουδών (ΕΠΣ), οι οποίες και εισηγούνται σχετικά στα αρμόδια όργανα  των   Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) και εγκρίνονται από  το  Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Κάθε Ινστιτούτο   προτείνει προγράμματα μετεκπαίδευσης με βάση τις δυνατότητές του.
Στα τρίμηνα και εξάμηνα προγράμματα καθορίζονται από το Ινστιτούτο και με βάση της εκπαιδευτικές ανάγκες της Περιφέρειας , τις προτεραιότητες του ΙΕΠ και του ΥΠΔΒΜΘ  
Τίτλοι Σπουδών πού χορηγούν τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
α) Ετήσιος   κύκλος  προγράμματος σπουδών.  Σε  όσους  περατώνουν με επιτυχία τον  ετήσιο κύκλο της μετεκπαίδευσης, στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) χορηγείται Δίπλωμα Μετεκπαίδευσης. esos
 Το Δίπλωμα θα συνοδεύεται από αντίστοιχο  Πιστοποιητικό Σπουδών  και  Αναλυτική  Βεβαίωση στην οποία ενδεικτικά θα  αναγράφονται:
α) τα γνωστικά αντικείμενα που παρακολούθησαν κατά την διάρκεια της φοίτησης οι μετεκπαιδευόμενοι(υποχρεωτικά και επιλεγόμενα ).
β)  ο χρόνος της δια ζώσης και πιθανής εξ αποστάσεως φοίτησης,
γ) οι διδακτικές μονάδες
δ) σεμινάρια, εργαστήρια
ε) το θέμα και ο βαθμός της  ερευνητικής εργασίας
β)  Εξάμηνος   κύκλος  προγράμματος σπουδών. Σε όσους περατώνουν με επιτυχία τον εξάμηνο  κύκλο  της  μετεκπαίδευσης στα Ινστιτούτα  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ), χορηγείται Δίπλωμα  Μετεκπαίδευσης  Εξάμηνου Προγράμματος Σπουδών.
 Το Δίπλωμα θα συνοδεύεται από αντίστοιχο  Πιστοποιητικό Σπουδών  και  Αναλυτική  Βεβαίωση στην οποία ενδεικτικά θα αναγράφονται:
α)ο τίτλος της  Θεματικής Ενότητας ή τα γνωστικά αντικείμενα που παρακολούθησαν κατά την διάρκεια της φοίτησης οι μετεκπαιδευόμενοι (υποχρεωτικά και επιλεγόμενα ).
β) ο χρόνος της δια ζώσης και πιθανής εξ αποστάσεως φοίτησης,
γ) οι διδακτικές μονάδες
δ)  σεμινάρια, εργαστηριακά μαθήματα esos
γ)   Τρίμηνος  κύκλος  προγράμματος σπουδών.   Σε  όσους περατώνουν με επιτυχία τον τρίμηνο κύκλο   μετεκπαίδευσης στα  Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) χορηγείται Δίπλωμα Μετεκπαίδευσης  Τρίμηνου Προγράμματος Σπουδών.
 Το Δίπλωμα θα συνοδεύεται από αντίστοιχο  Πιστοποιητικό Σπουδών  και Αναλυτική  Βεβαίωση στην οποία ενδεικτικά θα αναγράφονται:
α)Θεματικές  Ενότητες ή τα γνωστικά αντικείμενα που παρακολούθησαν  οι μετεκπαιδευόμενοι,
β) οι διδακτικές μονάδες που θα αποκτηθούν κατά την διάρκεια της φοίτησης
γ) ο χρόνος της δια ζώσης και πιθανής εξ αποστάσεως φοίτησης
δ)  σεμινάρια
Σημείωση:  
Είναι αναγκαία   η μετρήσιμη μοριοδότηση να διατηρηθεί σε 3 μόρια για τον Ετήσιο κύκλο Προγράμματος Σπουδών μαζί την εκπόνηση  ερευνητικής εργασίας. Αναλογικά  να μοριοδοτούνται  ο Τρίμηνος και Εξάμηνος κύκλος Σπουδών στον οποίο συμμετέχουν εκπαιδευτικοί που παράλληλα ασκούν διδακτικά  καθήκοντα.
(Σχόλιο Α. Εμβαλωτή) Μήπως όμως είναι ευκαιρία να συναρτήσουμε τις σπουδές με πιστωτικές μονάδες (το Εθνικό Πλαίσιο για τη Διασφάλιση Ποιότητας στη Δια Βίου Μάθηση και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων;).
Το πτυχίο ετήσιου Προγράμματος είναι αντίστοιχο και ισοδύναμο  του πτυχίου  των Διδασκαλείων και μοριοδοτείται για την επιλογή στελεχών όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία
esos
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ  ΤΩΝ Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
Δικαίωμα  Συμμετοχής στα  Προγράμματα Σπουδών  των Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
1. Δικαίωμα συμμετοχής στις διαδικασίες επιλογής, σε όλους τους κύκλους προγραμμάτων σπουδών των Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) έχουν οι όλοι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας  και  Δευτεροβάθμιας Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων που έχουν συμπληρώσει πέντε (5)  και όχι περισσότερα από είκοσι πέντε (25) χρόνια,  πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας μέχρι την ημερομηνία έκδοσης,  της σχετικής προκήρυξης για γραπτές εξετάσεις στα ετήσια προγράμματα σπουδών  και της  πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής για φοίτηση στα τρίμηνα και εξάμηνα προγράμματα σπουδών.
(Για τον υπολογισμό της ανωτέρω εκπαιδευτικής υπηρεσίας, λαμβάνεται υπόψη οποιαδήποτε εκπαιδευτική υπηρεσία έχει προσφερθεί στη Δημόσια και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση μέχρι την ημερομηνία έκδοσης της προκήρυξης των εξετάσεων ή πρόσκλησης συμμετοχής σε φοίτηση ή παρακολούθηση. H υπηρεσία αυτή προσδιορίζεται με αφετηρία την ημερομηνία δημοσίευσης του διορισμού στο Φ.Ε.Κ. και στις εκάστοτε νομίμως προβλεπόμενες αποφάσεις διορισμού και απόλυσης σε θέση αναπληρωτή ή σε θέση εκπαιδευτικού Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. esos
Στην προϋπηρεσία υπολογίζεται και η εκπαιδευτική υπηρεσία του άρθρου 23 παρ.5. του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄) και του άρθρου 8 παρ.8 του Ν. 2817/00 (Φ.Ε.Κ. 78/14-3-2000/τ. Α' ) «Εκπ/ση των ατόμων με ειδικές εκπ/κες ανάγκες και άλλες διατάξεις».
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν και οι κάτοχοι οποιουδήποτε μεταπτυχιακού  και διδακτορικού τίτλου  όχι  όμως    όσοι  έχουν παρεμφερή με το πρόγραμμα τίτλο σπουδών.
2. Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής  μόνο σε τρίμηνα ή εξάμηνα προγράμματα σπουδών έχουν:
α) οι εκπ/κοί  ΠΕ  που κατά τα τελευταία 10 χρόνια  έχουν  μετεκπαιδευτεί στο Μ.Δ.Δ.Ε. ή σε άλλο Διδασκαλείο στη Γενική ή στην Ειδική Αγωγή ή έχουν αναγνωρισμένο τίτλο ισότιμο με αυτόν των Διδασκαλείων (όπως π.χ. είναι οι τίτλοι των Παιδαγωγικών Σχολών ESSLINGEN-LUDWIGSBURG-DILLINGEN Γερμανίας).
β) οι εκπαιδευτικοί που αποφοίτησαν από τον Ετήσιο Κύκλο Προγραμμάτων Σπουδών.
γ)  οι απόφοιτοι ΣΕΛΜΕ , ΣΕΛΔΕ esos
δ)εν ενεργεία Σχολική σύμβουλοι …………………
στ)  διευθυντές ΠΕ και ΔΕ Σχολικών Μονάδων ……
Οι εκπαιδευτικοί που έχουν φοιτήσει στα διδασκαλεία , οι Σχολικοί Σύμβουλοι , οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων και τα Στελέχη Διοίκησης δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής
3. οι εκπαιδευτικοί ΠΕ και ΔΕ που αποφοίτησαν  από τα Ετήσια Προγράμματα Σπουδών και δεν επιθυμούσαν κατά την αποφοίτησή τους να εκπονήσουν υποχρεωτική ερευνητική  εργασία μπορούν  να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής σε ερευνητικό έργο σε επόμενα ακαδημαϊκά έτη σε συνεργασία με διδάσκοντες του Τμήματος που αποφοίτησαν. Το αρμόδιο Ινστιτούτο  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) ενημερώνει την υπηρεσία του σε περίπτωση συμμετοχής του.
4. οι εκπαιδευτικοί ΠΕ και ΔΕ που αποφοίτησαν  από τα Εξάμηνα και Τρίμηνα Προγράμματα  Σπουδών μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής σε νέες Θεματικές Ενότητες ή περιοχές των επιστημών αγωγής  σε επόμενα ακαδημαϊκά έτη ……….. μετά την παρέλευση κάποιου χρονικού διαστήματος……. esos
5.  Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής για μετεκπαίδευση και δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση – δήλωση,
Α)οι εκπαιδευτικοί που φοιτούν σε μεταπτυχιακά προγράμματα ή εκπονούν διδακτορική διατριβή
Β) κάνουν χρήση εκπαιδευτικής άδειας.
Προηγούνται  όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν παρακολουθήσει Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης
Αριθμός Συμμετεχόντων στα Προγράμματα Σπουδών  των Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ).
1.    Ο αριθμός των καλούμενων εισακτέων μετεκπαιδευόμενων σε όλους τους κύκλους προγραμμάτων σπουδών και σε κάθε περίπτωση καθορίζεται ύστερα από απόφαση  των Διοικητικών Οργάνων των αντίστοιχων Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ). Η Απόφαση κοινοποιείται στην αρμόδια υπηρεσία του  Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Οι ανωτέρω αριθμοί αυξάνονται κατά 6% με εισακτέους από την Ιδιωτική Εκπαίδευση και κατά (3) τρεις το περισσότερο εισακτέους από τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία.
Για όσους  συμμετέχουν στη διαδικασία την γραπτών εξετάσεων,   η  ρύθμιση αυτή ισχύει εφόσον  συμπληρώνουν αριθμό μονάδων μεγαλύτερο ή ίσο προς αυτόν που συμπλήρωσε ο τελευταίος εισακτέος στους πίνακες των επιτυχόντων εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ.
Ο αριθμός των εισακτέων καθορίζεται σε συνεργασία  Ινστιτούτου  και ΥΠΔΒΜΘ
2.    Στα Ετήσια Προγράμματα Σπουδών των  Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ), ο  αριθμός των εισακτέων είναι αυστηρά καθορισμένος και δεν προσκαλούνται, επιλαχόντες για εγγραφή, φοίτηση και παρακολούθηση. esos
Στους μετεκπαιδευόμενους του ετήσιου προγράμματος χορηγείται το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό  σπουδαστική ταυτότητα –paso
3.    Στα προσφερόμενα  τρίμηνα και εξάμηνα προγράμματα προσκαλούνται επιλαχόντες εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις.
Ορισμός Επιτροπής  Επιλογής  Υποψηφίων γραπτών εξετάσεων
Ισχύουσα νομοθεσία - τροποποιημένη
Η επιλογή των υποψηφίων για παρακολούθηση Προγραμμάτων Ετήσιας ή Μακράς Διάρκειας γίνεται από το………….ως εξής:
«Με απόφαση του Υπουργού  Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων συγκροτείται Επιτροπή Επιλογής (Ε.Ε.), που αποτελείται από τακτικά και αναπληρωματικά μέλη τους  ως εξής :
α) μέλη ΔΕΠ των Παιδαγωγικών Τμημάτων και τομέων Παιδαγωγικής των ΦΠΨ των Καθηγητικών Σχολών, τα οποία 
(προτείνονται με τους αναπληρωτές τους από τη Γενική Συνέλευση του οικείου  Τμήματος του ΑΕΙ)
β) μέλη ΔΕΠ των Τμημάτων,  αποφοίτων που μπορούν να εργαστούν στην εκπαίδευση.
(προτείνονται με τους αναπληρωτές τους από τη Γενική Συνέλευση των  οικείων   Τμημάτων του ΑΕΙ)
γ)  μέλη του ΙΕΠ
(προτείνονται με τους αναπληρωτές τους από το συντονιστικό συμβούλιο του ΙΕΠ)
δ) Σχολικούς Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ ΚΑΙ ΔΕ
(προτείνονται με τους αναπληρωτές τους από το Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης
στ) τον Διευθυντή ή  προϊστάμενο αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΠΔΒΜΘ
Με την  ίδια απόφαση συγκρότησης ορίζεται:
•    ο αναπληρωτής του προϊστάμενου  αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΠΔΒΜΘ
•    ο γραμματέας της Επιτροπής με τον αναπληρωτή του,  από υπαλλήλους της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΔΒΜΘ ή από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με απόσπαση στην υπηρεσία αυτή.
•    ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος της επιτροπής από τα τακτικά μέλη της Ε.Ε. .
Έργο της Επιτροπής  Επιλογής  είναι η οργάνωση και διεξαγωγή των γραπτών εξετάσεων για την επιλογή εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ  για φοίτηση σε όλα τα Ινστιτούτα  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ).
1. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση της Επιτροπής Επιλογής  καθορίζονται:
α) Ο τρόπος λειτουργίας της επιτροπής αυτής και η διάρκεια της θητείας των μελών της καθώς και ο τρόπος επιλογής των θεμάτων των εξετάσεων.
β) Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και δηλώσεων προτίμησης των υποψηφίων για συμμετοχή στις εξετάσεις, ελέγχου της συνδρομής των τυπικών προσόντων, επιλογής και προώθησης των θεμάτων των εξετάσεων, διεξαγωγής των εξετάσεων, επιτήρησης αυτών, βαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων και έκδοσης των αποτελεσμάτων, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. esos
2. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση της Ε.Ε., ορίζονται μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., Σύμβουλοι, μόνιμοι πάρεδροι, πάρεδροι με θητεία και ειδικοί πάρεδροι του ΙΕΠ, Σχολικοί Σύμβουλοι και Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας  και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  καθώς και υπάλληλοι, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για τη διεξαγωγή των εξετάσεων, τη συγκέντρωση και βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων, την αποστολή των θεμάτων των εξετάσεων, καθώς και για κάθε άλλη υπηρεσία σχετική με τις εξετάσεις.
Στα μέλη της Επιτροπής Επιλογής καθώς και στους οριζόμενους κατά τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου, καταβάλλεται αποζημίωση κατ’ αποκοπή ή κατά συνεδρίαση ή κατά γραπτό δοκίμιο ή ως ωριαία αντιμισθία, που καθορίζεται με κοινή απόφαση των  Υπουργών Παιδείας Δια Βίου Μάθησης  και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, η οποία δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Τρόπος  Επιλογής στα Προγράμματα Σπουδών των Ινστιτούτων  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
1. Ετήσιος   κύκλος  Προγράμματος  Σπουδών.  Για την φοίτηση των εκπαιδευτικών στα   Ινστιτούτα  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ), στον Ετήσιο   κύκλο  Προγράμματος  Σπουδών, διενεργούνται  γραπτές εξετάσεις μετά από σχετική προκήρυξη  από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΔΒΜΘ.  
2. Εξάμηνος  και Τρίμηνος  κύκλος  Προγράμματος Σπουδών. Για την φοίτηση των εκπαιδευτικών στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Ανάπτυξης  (ΙΕΑΝΕ), στον Εξάμηνο  και Τρίμηνο   κύκλο  Προγράμματος  Σπουδών  εκδίδεται σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής από  το ΥΠΔΒΜΘ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ
(να ληφθεί υπόψη στον τρόπο επιλογής, και εφόσον  η επιλογή  θα γίνει από τα ΙΕΑΝΕ,  εάν κάθε υποψήφιος έχει δικαίωμα να δηλώσει περισσότερα από ένα ΙΕΝΑΕ)
Η διαδικασία επιλογής για τα 3μηνα και 6μηνα προγράμματα, γίνεται σε κάθε ΙΜΕE ξεχωριστά το  αργότερο το μήνα Ιούνιο, με διαδικασία κλήρωσης κλιμακούμενη ανά 5 έτη. Δηλαδή εκπαιδευτικοί  με προϋπηρεσία 1 έως 5έτη,6 έως 10 έτη, 11 έως 15 έτη,16 έως 20 έτη,21 έως 25 έτη, 26 έως 30 έτη κληρώνονται αναλογικά.
Η σύνθεση των μετεκπαιδευόμενων στα τμήματα  μεταξύ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας είναι αριθμητικά ισοδύναμη, μικτή και αναλογική των ειδικοτήτων.
 Διαδικασία υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στην επιλογή εκπαιδευτικών
Τα παρακάτω ισχύουν :
εφόσον το Προσωπικό Μητρώο, ο προσωπικός φάκελος κάθε εκπαιδευτικού   παραμένει στην Διεύθυνση  και δεν υπάρχει βάση δεδομένων, για να μπορεί να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος στοιχείων ως προς το δικαίωμα συμμετοχής
και εφόσον  δεν υπάρχει πληροφοριακό σύστημα  για την υποβολή δηλώσεων.
 Ισχύουσα   πορεία  τροποποιημένη
Στη περίπτωση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών για  συμμετοχή σε Ετήσιο, Τρίμηνα  και Εξάμηνα Προγράμματα  Σπουδών ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία :
 α) Οι  εκπαιδευτικοί Δημόσιας και Ιδιωτικής ΠΕ ΚΑΙ ΔΕ, που επιθυμούν να εισαχθούν με κοινές  γραπτές εξετάσεις σε Ετήσιο Κύκλο Προγράμματος Σπουδών για τα οποία γίνεται προκήρυξη εξετάσεων, ή να συμμετέχουν στην διαδικασία επιλογής σε Τρίμηνα και Εξάμηνα Προγράμματα Σπουδών  σε ένα από τα Ινστιτούτα  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ),  υποβάλλουν μέσω του Δ/ντή ή Προϊσταμένου της Σχολικής Μονάδας,  στον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης  ΠΕ, ΔΕ στην αρμοδιότητα  του οποίου κατέχουν οργανική θέση,  σχετική αίτηση – δήλωση,  σειράς  προτίμησης των ΙΕΑΝΕ (ένα ή περισσότερα) στα οποία επιθυμούν να φοιτήσουν.
β) Ο Διευθυντής της οικείας Διεύθυνσης  ΠΕ,  ΔΕ με βάση τα στοιχεία του Προσωπικού Μητρώου του υποψηφίου, ελέγχει  την ακρίβεια των αναγραφομένων στην αίτηση - δήλωση που υποβλήθηκε, λαμβάνοντας υπόψη  την κείμενη νομοθεσία σχετικά με τις προϋποθέσεις για δικαίωμα συμμετοχής στην διαδικασία:
•    καταρτίζει   ονομαστικές καταστάσεις προκρινόμενων εκπαιδευτικών και
•    συντάσσει πρακτικό πρόκρισης υποψηφίων εκπαιδευτικών Π.Ε. και ΔΕ, το οποίο κοινοποιείται.
Οι υποψήφιοι που δεν προκρίνονται έχουν δικαίωμα ένστασης, την οποία υποβάλλουν δια του Προϊσταμένου ή του Διευθυντή τους,  στο Διευθυντή της Διεύθυνσης ΠΕ και ΔΕ  μέσα σε δύο (2) ημέρες από την ημέρα της κοινοποίησης της σχετικής για την πρόκριση Πράξης.  Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης  ΠΕ , ΔΕ αποφασίσει για την έγκριση ή την απόρριψη των τυχόν ενστάσεων κατά των Πράξεων
Τέλος,   καταρτίζει ενιαίους για τους προκριθέντες υποψήφιους της Διεύθυνσής του πίνακες προκρινόμενων για συμμετοχή στον προκηρυχθέντα διαγωνισμό η στην διαδικασία πρόσκλησης εκδήλωσης  ενδιαφέροντος συμμετοχής για φοίτηση.
Ο ενιαίος πίνακας των προκρινόμενων, υποβάλλεται μαζί με τις αιτήσεις στη αρμόδια   Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
δ) Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, διαβιβάζει τα σχετικά  στην  Διεύθυνση Μηχανοργάνωσης η οποία προβαίνει στη μηχανογραφική επεξεργασία κατά εξεταστικό κέντρο καθώς και σε κάθε άλλη απαιτούμενη επεξεργασία όπως την επιλογή εκπαιδευτικών  για φοίτηση σε  τρίμηνα ή εξάμηνα προγράμματα σπουδών από τα Συμβούλια του ΙΕΑΝΕ.
στ) Μετά την υποβολή των αιτήσεων - δηλώσεων, αλλαγή σειράς προτίμησης  δεν επιτρέπεται.
ζ) Οι Διευθυντές Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ  που δεν έχουν λάβει αιτήσεις συμμετοχής στις εξετάσεις πρέπει να αναφέρουν αρνητικά.
Διαδικασία εξετάσεων   Θα συμπληρωθεί
Επικαιροποίηση και προσαρμογή της Υ.Α
Καθορισμός εκ νέου ύλης για γραπτές εξετάσεις ΠΕ και ΔΕ.   Τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν γραπτώς οι υποψήφιοι αναφέρονται στην αριθμ. Γ3/144697/10-11-08 Υ.Α. με την οποία καθορίζεται η ύλη των μαθημάτων των Εξετάσεων επιλογής για μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία της χώρας. esos

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΘΕΜΑΤΑ  ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΣΗΣ  
των εκπαιδευτικών που μετεκπαιδεύονται στα Διδασκαλεία της χώρας
Εγγραφές
Το  Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων δημοσιοποιεί έγκαιρα και διαβιβάζει  στα Ινστιτούτα  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) και στις Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ τους πίνακες επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού, που θα συμμετέχουν στα Ετήσια Προγράμματα Σπουδών.
1. Οι εγγραφές των εκπαιδευτικών, που καλούνται να μετεκπαιδευτούν στα Ινστιτούτα  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) για φοίτηση σε ετήσιο κύκλο προγραμμάτων Σπουδών διενεργούνται από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους. Εκπαιδευτικός  που έχει επιτύχει να παρακολουθήσει και δεν παρουσιαστεί να εγγραφεί στις προαναφερόμενες ημερομηνίες υποχρεούται να υποβάλλει αρνητική δήλωση στο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) και να επιστρέψει στα διδακτικά ή διοικητικά του καθήκοντα. Η Δήλωση   κοινοποιείται στην υπηρεσία του και στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
2. Κάθε εκπαιδευτικός ΠΕ και ΔΕ, που φοιτά σε ετήσιο Πρόγραμμα Σπουδών  αποσπάται σε κάθε Ινστιτούτο Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ),  έως 30 Ιουνίου κάθε ακαδημαϊκού έτους.
2. Οι εγγραφές των εκπαιδευτικών, που καλούνται να μετεκπαιδευτούν στα  Ινστιτούτα   Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) για φοίτηση σε Τρίμηνο και Εξάμηνο  κύκλο Προγραμμάτων Σπουδών διενεργούνται από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους όταν τα προαναφερόμενα προγράμματα θα υλοποιηθούν κατά το Χειμερινό Εξάμηνο Σπουδών και κατά την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου …………..όταν αυτά αφορούν το Εαρινό Εξάμηνο Σπουδών.
Φοίτηση
1. Η φοίτηση στα διδασκαλεία  είναι υποχρεωτική,  δια ζώσης και  εξ αποστάσεως. esos
2. Κατά την διάρκεια της μονοετούς φοίτησης οι μετεκπαιδευόμενοι δεν επιτρέπεται να φοιτούν παράλληλα  σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών όταν κάνουν χρήση εκπαιδευτικής άδειας…….
3. Κατά την διάρκεια της ετήσιας  φοίτησης δεν είναι επιτρεπτή η υποβολή από τους μετεκπαιδευόμενους αίτησης για απόσπαση στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού ή για χορήγηση  εκπαιδευτικής άδειας ή για συμμετοχή  στην διαδικασία επιλογής  στελεχών εκπαίδευσης εφόσον η απόσπαση ή η έναρξη της εκπαιδευτικής  άδειας ή η τοποθέτηση σε θέση στελεχών εκπαίδευσης εφόσον αναφέρεται σε χρόνο πριν το πέρας της μετεκπαίδευσής τους .

Μετεγγραφές:
Δεν επιτρέπονται οι μετεγγραφές από Διδασκαλείο σε Διδασκαλείο.
Σε περίπτωση  ετήσιας φοίτησης :
1.    Κατ’ εξαίρεση δύνανται να μετεγγράφονται από Διδασκαλείο σε Διδασκαλείο εκπαιδευτικοί - σύζυγοι στρατιωτικών ή εκπαιδευτικών για τους οποίους επήλθε υπηρεσιακή μεταβολή του συζύγου μετά από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, εφόσον υπάρχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και οι οποίοι συγκέντρωσαν υψηλότερη βαθμολογία του τελευταίου εισαχθέντος στο Διδασκαλείο που ζητούν να μετεγγραφούν, ανεξάρτητα από το αν έχουν περιλάβει το Διδασκαλείο αυτό στην αρχική δήλωση προτιμήσεών τους.
2.    Οι μετεγγραφές εγκρίνονται με Απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από σχετική αίτηση των ενδιαφερομένων, που υποβάλλεται στη αρμόδια υπηρεσία  του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων  δια μέσω των Διδασκαλείων  μέχρι και 30 Σεπτεμβρίου  κάθε ακαδημαϊκού έτους και σε καμιά περίπτωση πέραν της ημερομηνίας αυτής.
esos
Άδειες
 Από την ημερομηνία εγγραφής κάθε εκπαιδευτικού, εφόσον ο εκπαιδευτικός αποσπάται στο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) και  μετέπειτα, αρμόδιο όργανο για την έκδοση αδειών ( μητρότητας, αναρρωτικών, 9/μηνης άδειας ανατροφής, 3/μηνης άδειας …….) είναι το Διοικητικό Συμβούλιο του Διδασκαλείου. Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. {νόμος υπ. αριθ. 3628 (Φ.Ε.Κ.26/9-2-2007, τεύχος 1ο)} και τις σχετικές διευκρινήσεις που ακολούθησαν,  εκδίδονται οι σχετικές αποφάσεις, οι οποίες κοινοποιούνται  στην Διεύθυνση ΠΕ και ΔΕ  στην οποία ανήκει οργανικά ο μετεκπαιδευόμενος για την ενημέρωση του προσωπικού του Μητρώου και την ορθολογική διαχείριση του Διδακτικού Προσωπικού    της αρμοδιότητας της.
Αναστολή φοίτησης
1. Αναστολή φοίτησης μπορεί  να εγκριθεί μόνο στην περίπτωση φοίτησης στο ετήσιο Πρόγραμμα Σπουδών των ΙΕΑΝΕ  στο οποίο οι εκπαιδευτικοί ΠΕ και ΔΕ  αποσπώνται και  στις παρακάτω περιπτώσεις:
α) Στην χορήγηση αδειών μητρότητας ( κύησης – λοχείας, 3/μηνης άδειας )
β)  Στην χορήγηση 9/ μηνης άδειας για ανατροφή παιδιού
γ) Στην χορήγηση μακράς αναρρωτικής άδειας λόγω δυσίατου νοσήματος και μόνο ύστερα από απόφαση  Β/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής. 
H αναστολή  εγκρίνεται για ένα ή δύο εξάμηνα σπουδών με Πράξη του Τοπικού Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΑΝΕ η   οποία κοινοποιείται στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και στην  αρμόδια Διεύθυνση ΠΕ και ΔΕ του εκπαιδευτικού.
Αναστολή πέραν του ενός έτους,  ήτοι 2 εξάμηνα σπουδών και μέχρι δύο έτη εγκρίνεται μόνο για την περίπτωση (γ) και εφόσον οι λόγοι υγείας προέκυψαν κατά την διάρκεια της φοίτησης και ο χρόνος της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας δεν υπερβαίνει  κατά την λήξη της αναστολής τα 27 έτη.  
2.Σε περίπτωση που υποβάλλεται αίτημα αναστολής φοίτησης από τον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό κατά  το Α΄ Εξάμηνο Σπουδών τότε χορηγείται αναστολή φοίτησης και για τα δύο Εξάμηνα Σπουδών  του Ετήσιου Προγράμματος εφόσον  το  Διοικητικό Συμβούλιου του Ινστιτούτου   Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) κρίνει ότι  δεν επιτρέπεται  η κατάτμηση της ενιαίας  συνοχής του  Προγράμματος Σπουδών του. Ο εκπαιδευτικός οφείλει τότε να  επανεγγραφεί και να φοιτήσει  στο Α΄ εξάμηνο του επόμενου ακαδημαϊκού έτους. 
3. Σε περίπτωση που υποβάλλεται αίτημα αναστολής φοίτησης από τον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό κατά  το Β΄ Εξάμηνο Σπουδών τότε χορηγείται αναστολή φοίτησης, για τα Β΄ Εξάμηνο Σπουδών  του Ετήσιου Προγράμματος. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να συνεχίσει την φοίτηση του στο Β εξάμηνο του επόμενου ακαδημαϊκού έτους.  
4. Τέλος όταν  η άδεια για  την οποία  χορηγήθηκε  αναστολή φοίτησης λήγει νωρίτερα από το τέλος του εξαμήνου μέχρι  το οποίο χορηγήθηκε αναστολή, ο εκπαιδευτικός οφείλει την επόμενη λήξης της άδειας του να αναλάβει υπηρεσία στην Διεύθυνση  στην οποία ανήκει οργανικά και να τεθεί στην αρμοδιότητα της, προκειμένου να προσφέρει διδακτικό έργο.  
Διακοπή φοίτησης
1. Η φοίτηση στα Ινστιτούτα  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ), είναι υποχρεωτική σε όλα τα Προγράμματα Σπουδών και ως εκ τούτου διακόπτεται η φοίτηση μετεκπαιδευόμενου εκπαιδευτικού
α) όταν οι απουσίες υπερβαίνουν το 20% των προβλεπόμενων απουσιών σε ένα  μάθημα  ή στο σύνολο των μαθημάτων εκτός των απουσιών που προέκυψαν από τυχόν αναρρωτικές άδειες. Στην περίπτωση αυτή το ΔΣ αποφασίζει για την συνέχιση της φοίτησης εφόσον κρίνεται η φοίτηση επαρκής κατά μάθημα και  προβαίνει σε διακοπή φοίτησης,. 
β) Με αίτηση του μετεκπαιδευόμενου για σοβαρούς λόγους που αναφέρονται στο πρόσωπό του και εκτιμώνται από αρμόδια υπηρεσία  του ΥΠΔΒΜΘ.
2. Η φοίτηση διακόπτεται με απόφαση Υπουργού Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ύστερα από σχετική  πράξη του ΔΣ του Ινστιτούτου  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ),  η οποία διαβιβάζεται στην αρμόδια υπηρεσία  του ΥΠΔΒΜΘ. esos
3. Στην περίπτωση φοίτησης σε Ετήσιο Πρόγραμμα  Σπουδών ο εκπαιδευτικός  επιστρέφει στην  οργανική του θέση.
Οι εκπαιδευτικοί των οποίων διακόπτεται η φοίτηση,  δεν έχουν δικαίωμα να λάβουν μέρος στις διαδικασίες επιλογής για φοίτηση στα  ΙΕΑΝΕ κατά την διάρκεια των  επόμενων  (2) δύο ακαδημαϊκών  ετών.   
Β. Περίπτωση Τρίμηνων και Εξάμηνων  Προγραμμάτων Σπουδών …………………………….

Γραμματειακή υποστήριξη
Η εσωτερική οργάνωση και η λειτουργία των διοικητικών, οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών του Ινστιτούτου  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ),, οι διαδικασίες και οι προϋποθέσεις τοποθέτησης του προσωπικού σε αντίστοιχες θέσεις, ρυθμίζονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις των Α.Ε.Ι. Για τη λειτουργία της Γραμματείας του Διδασκαλείου είναι δυνατόν να αποσπώνται εκπαιδευτικοί, μετά από εισήγηση του Προέδρου  Διοικητικού Συμβουλίου του Διδασκαλείου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ    Δ΄
ΟΡΓΑΝΑ  ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  
 
Α΄  Επίπεδο Κεντρικής  Διοίκησης  
Ενιαίο Διευρυμένο Διοικητικό  Συμβούλιο  (ΔΣ) -  Ινστιτούτων   Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
Δύνανται να συμμετέχουν:
Μέλη ΔΕΠ Παιδαγωγικών Τμημάτων  και ΦΠΨ /ΦΚΣ Καθηγητικών Σχολών
Μέλη ΔΕΠ  των Σχολών  αποφοίτων εκπαιδευτικών που μπορούν να εργαστούν στην Εκπαίδευση?????
Πρόεδροι  Διοικητικών   Συμβουλίων  (ΔΣ) κατά  ΙΕΑΝΕ
Προϊστάμενοι Επιστημονικής Καθοδήγησης ΠΕ και ΔΕ, Σχολικοί Σύμβουλοι  ΠΕ και ΔΕ
Εκλεγμένοι εκπρόσωποι  μετεκπαιδευόμενων (3)  τρείς,   ένας για κάθε περίπτωση φοίτησης σε προγράμματα Τριμήνου, Εξάμηνου, Ετήσιου
( όταν συζητούνται σχετικά θέματα)  

Β΄   Επίπεδο Τοπικής Διοίκησης  
Διοικητικό  Συμβούλιο  (ΔΣ) κατά  Ινστιτούτο  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ), esos
Δύνανται να συμμετέχουν:  
Πρόεδρος, Μέλος ΔΕΠ
Αντιπρόεδροι  Μέλη ΔΕΠ
Εκπρόσωπος Διδασκόντων
Εκπρόσωπος μετεκπαιδευομένων  
Προϊστάμενοι Επιστημονικής Καθοδήγησης ΠΕ και ΔΕ ---
Εκπρόσωπος Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών
(όταν συζητούνται σχετικά θέματα!!!)  
Εκπρόσωποι μετεκπαιδευόμενων  τρείς - 3  ένας για κάθε περίπτωση φοίτησης σε προγράμματα , Τριμήνου, Εξάμηνου, Ετήσιου
(όταν συζητούνται σχετικά θέματα)  
Τα ΙΜΕΕ ανήκουν στα Πανεπιστήμια και διοικούνται από Δ.Σ. (7μελές)    και τη Γ.Σ. (50μελή) στην  οποία συμμετέχουν  μέλη ΔΕΠ των Παιδαγωγικών και Καθηγητικών Σχολών.
Στο Δ.Σ. συμμετέχουν μέλη ΔΕΠ ,οι 2 Σχολικοί Σύμβουλοι Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και ένας εκπρόσωπος των μετεκπαιδευόμενων του ετήσιου προγράμματος.

ΙΣΧΫΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ 
Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης  (Γ.Σ.Ε.Σ.) esos
Η Γ.Σ.Ε.Σ. αποτελείται από τα μέλη του διδακτικού ερευνητικού προσωπικού (Δ.Ε.Π.) από τα μέλη του Δ.Σ. του Διδασκαλείου και από εννέα (9) εκπροσώπους των μετεκπαιδευομένων, που ορίζονται από το σύλλογό τους. Συγκαλείται από τον Πρόεδρο μετά από πρόταση του Προέδρου του Διδασκαλείου.
Αρμοδιότητες Γ.Σ.Ε.Σ.    
1.    Διαμορφώνει το πρόγραμμα σπουδών και εποπτεύει την εφαρμογή του.
2.    Εγκρίνει την κατανομή του διδακτικού έργου σε μέλη Δ.Ε.Π. και σε άλλους επιστήμονες μετά από πρόταση του Δ.Σ.
3.    Κατανέμει τα κονδύλια για τις διάφορες διδακτικές και ερευνητικές δραστηριότητες και αναθέτει καθήκοντα προϊσταμένων ειδικών προγραμμάτων και διευθυντών εργαστηρίων, σπουδαστηρίων και βιβλιοθηκών.
4.    Έχει κάθε άλλη αρμοδιότητα που αφορά στην οργάνωση και λειτουργία του Διδασκαλείου και την οποία δεν αναθέτει ρητώς σε άλλο όργανο ο νόμος.
5.    Μπορεί να εκχωρεί αρμοδιότητές της στο Δ.Σ. του Διδασκαλείου.
Αρμοδιότητες Δ.Σ. 
Ορίζονται από ΓΣ κάθε Τμήματος
1.    Συντονίζει το έργο του Διδασκαλείου στα πλαίσια των αποφάσεων της Γ.Σ.Ε.Σ.
2.    Υποβάλλει προτάσεις προς τη Γ.Σ.Ε.Σ. για την ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων, την οργάνωση και λειτουργία εργαστηρίων.
3.    Εισηγείται στη Γ.Σ.Ε.Σ. την πρόσληψη του διδακτικού προσωπικού του Διδασκαλείου και αποφασίζει για τη μετάκληση επιστημόνων από το εσωτερικό ή το εξωτερικό, καθώς και για τυχόν επιστημονικές συνεργασίες με αντίστοιχα κέντρα μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης.
4.    Εισηγείται προς τη Γ.Σ.Ε.Σ. την κατανομή των κονδυλίων στις διάφορες διδακτικές  και ερευνητικές δραστηριότητες.
5.    Αποφασίζει για την τοποθέτηση και υπηρεσιακή κατάσταση του διοικητικού –τεχνικού προσωπικού.
6.    Αποφασίζει για όλες τις ατομικές και διοικητικές υποθέσεις των μετεκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών, σχετικά με  τη φοίτησή τους.
Οι αποφάσεις του Δ.Σ. παραπέμπονται για έγκριση στη Γ.Σ.Ε.Σ. του Διδασκαλείου, αν αυτό ζητηθεί από δύο (2) τουλάχιστον μέλη του.
Ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι
Αρμοδιότητες Προέδρου
1.    Συγκαλεί το Δ.Σ. του Διδασκαλείου, καταρτίζει την ημερήσια διάταξή του και προεδρεύει των εργασιών του.
2.    Εισηγείται στον Πρόεδρο τη σύγκληση της Γ.Σ.Ε.Σ. και σε συνεργασία με αυτόν καταρτίζουν τα θέματα  της ημερήσιας διάταξης.
3.    Εισηγείται στη Γ.Σ.Ε.Σ. τα θέματα της αρμοδιότητάς του.
4.    Τηρεί μητρώα των μελών του διδακτικού  προσωπικού με τα βιογραφικά σημειώματα και τις επιστημονικές δραστηριότητές τους.
5.    Μεριμνά για την εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών και των αποφάσεων της Γ.Σ.Ε.Σ. και του Δ.Σ.
6.    Συγκροτεί επιτροπές για τη μελέτη ή διεκπεραίωση συγκεκριμένων θεμάτων.
7.    Προΐσταται όλων των υπηρεσιών του Διδασκαλείου.
8.    Μπορεί να αναθέτει αρμοδιότητες στα λοιπά μέλη Δ.Ε.Π. του Δ.Σ.
Αρμοδιότητες Αντιπροέδρων
1.    Συνεπικουρούν τον Πρόεδρο στο έργο του.
2.    Έχουν αρμοδιότητες, που τους ανατίθενται από τη Γ.Σ.Ε.Σ., μετά από πρόταση του Δ.Σ. του Διδασκαλείου.

Με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με πρόταση της Γ.Σ.Ε.Σ., μπορεί να ανατεθούν και άλλες αρμοδιότητες στα όργανα διοίκησης του Διδασκαλείου σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του. Οι αποφάσεις των οργάνων του Διδασκαλείου λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών, εφόσον υπάρχει απαρτία. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Τα όργανα βρίσκονται σε απαρτία, όταν είναι παρόντα τα μισά τουλάχιστον από τα μέλη τους. Σε περίπτωση μη απαρτίας, τα όργανα συγκαλούνται εκ νέου μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την πρώτη σύγκληση και βρίσκονται σε απαρτία οσαδήποτε μέλη και αν είναι παρόντα. Η Γ.Σ.Ε.Σ. και το Δ.Σ. του Διδασκαλείου συγκροτούνται και λειτουργούν νόμιμα, έστω και αν δεν έχουν οριστεί οι προβλεπόμενοι εκπρόσωποι λοιπών κατηγοριών, εκτός από τα μέλη Δ.Ε.Π.
Κεφάλαιο   Ε΄
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ –ΣΤΗΡΙΞΗ
Τα ΑΕΙ  επιχορηγούνται από το κράτος ειδικά για την οργάνωση, τη λειτουργία, την εφαρμογή των προγραμμάτων και την εκπλήρωση των σκοπών του Διδασκαλείου. Η διαχείριση της επιχορήγησης αυτής γίνεται από τη ΔΣ   Ενιαία και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τις ανάγκες του Διδασκαλείου.
Με αποφάσεις των Υπουργών Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, που εκδίδονται μετά από πρόταση των  Ενιαίων Διευρυμένων Διοικητικών  Συμβουλίων  (ΔΣ) - /// των Τοπικών Δ Σ των   ΙΕΑΝΕ και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζονται τα σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία θέματα, όπως:
    Η ίδρυση εργαστηρίων, σπουδαστηρίων, βιβλιοθηκών, μουσείων.
    Η οργάνωση, η εφαρμογή και η διάρκεια των παντός είδους και μορφής προγραμμάτων μετεκπαίδευσης.
    Συμμετοχή σε ερευνητικά και αναπτυξιακά προγράμματα (χρηματοδοτούμενα από εθνικούς ή/και ευρωπαϊκούς πόρους) Η χρηματοδότηση της έρευνας θα βοηθήσει στην εκπόνηση σχεδίων στα οποία θα συμμετέχουν ΚΑΙ μετεκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί..
    Οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες πρόκρισης και επιλογής εκπαιδευτικών δημόσιας ή ιδιωτικής  ΠΕ και  ΔΕ Εκπαίδευσης.
1.    Η κατάρτιση κανονισμού εσωτερικής λειτουργίας του Διδασκαλείου.
2.    Ο αριθμός κατά κατηγορία των καλούμενων για μετεκπαίδευση ή για παρακολούθηση σεμιναρίων επιμόρφωσης, υπηρεσιακές ή άλλες υποχρεώσεις και δικαιώματα, περιλαμβανομένων και των συνεπειών λόγω ελλιπούς φοιτήσεως ή αποτυχίας στις εξετάσεις και η εν γένει υπηρεσιακή τους κατάσταση.
3.    Κάθε άλλη λεπτομέρεια, που δε ρυθμίζεται από τη σχετική νομοθεσία των Α.Ε.Ι.
Στον Πρόεδρο, τους Αντιπροέδρους και το διδακτικό προσωπικό του ΙΕΑΝΕ καταβάλλεται αποζημίωση, το ύψος της οποίας και ο τρόπος καταβολής καθορίζονται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στις εξαιρέσεις του δευτέρου άρθρου, παρ. 2, του νόμου 2216/1994 (Φ.Ε.Κ. 83 Α΄), υπάγονται και οι αποζημιώσεις για την προσφορά διδακτικού ή διευθυντικού έργου στο Διδασκαλείο.

Το διδακτικό προσωπικό των ΙΜΕΕ αποτελείται  από  μέλη ΔΕΠ, μέλη ΙΕΠ, ειδικούς επιστήμονες, σχολικούς συμβούλους, εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων.
ΟΡΙΣΜΟΣ  ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ  ΣΠΟΥΔΩΝ (ΕΠΣ) κατά Ινστιτούτο  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ) ////ΟΧΙ ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΗ !!
Δύνανται να συμμετέχουν μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ, Επιστημονικοί Συνεργάτες Διδάσκοντες, Εκπαιδευτικοί και
Ορίζεται με απόφαση Διοικητικών Συμβουλίων   του εκάστοτε φορέα
Αρμοδιότητες:
Εισηγήσεις  Προγραμμάτων Σπουδών
Αξιολόγηση Προγραμμάτων Σπουδών 
Αναμόρφωση Προγραμμάτων
Συνεργασία με  ΙΕΠ
Συνεργασία με Προϊσταμένους Επιστημονικής Καθοδήγησης ΠΕ και ΔΕ
Συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους
Καταγραφή Αναγκών των Μετεκπαιδευομένων
κτλ.  
ΘΕΣΜΟΣ   ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  για ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
Δύνανται να συμμετέχουν:
Προϊστάμενοι Επιστημονικής Καθοδήγησης ΠΕ και ΔΕ     ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
Ορίζεται από το Ενιαίο Διευρυμένο  Διοικητικό  Συμβούλιο  ( ΔΣ )
ΕΡΓΟ του Συμβούλου των μετεκπαιδευόμενων και των εν δυνάμει μετεκπαιδευομένων,  θα είναι:
Η  συνεργασία με το  Ενιαίο Διευρυμένο Διοικητικό  Συμβούλιο  ( ΔΣ )
      Η συνεργασία με το Διοικητικό  Συμβούλιο  ( ΔΣ )
         κατά  Ινστιτούτο       Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
Η συνεργασία  με  Επιτροπές Προγραμμάτων  Σπουδών (ΕΠΣ)
Η  συνεργασία ,  επικοινωνία  και ενημέρωση και καθοδήγηση  των εκπαιδευτικών
 Η συνεργασία με το ΙΕΠ
Η  συνεργασία με τους Διδάσκοντες  κατά Ινστιτούτο  Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών (ΙΕΑΝΕ)
Καταγραφή των αναγκών των εκπαιδευτικών
ΕΠΙΠΛΕΟΝ
Οι κύκλοι σπουδών είναι οι ακόλουθοι:
Παιδαγωγικός, Διδακτικός, Διοίκησης Εκπαίδευσης, Τέχνης-Πολιτισμού, Καινοτομιών(Πρακτική Άσκηση), Διαπολιτισμικός(Πρακτική Άσκηση), Ειδικής Αγωγής (Πρακτική Άσκηση),Ελεύθερος Κύκλος (Προσδιορίζεται από το ΙΜΕΕ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου