Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (αναλυτικά η προτεινόμενη ρύθμιση και οι τροποποιούμενες διατάξεις)



H τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις παραιτήσεις, τα πειραματικά σχολεία, το βαθμολόγιο των αιρετών κ.ά.

Κατατέθηκε νύχτα η τροπολογία για την οποία πίεζε η Τρόικα. Ανοίγει ο δρόμος και για τις απολύσεις εκπαιδευτικών....

Την συμμετοχή στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών, φέρνει με τροπολογία που κατέθεσε αργά το απόγευμα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας κ. Γιώργος Μπαμπινιώτης.

Η απόφαση ήταν ειλημμένη εδώ και αρκετούς μήνες, όμως αναβαλλόταν συνεχώς μπροστά στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2013 και βάση αυτής από το 2014 θα ορίζονται οι προϊστάμενοι των διάφορων υπηρεσιών και διευθύνσεων.

Σε περίπτωση που κριθεί από την Τρόικα και την ελληνική κυβέρνηση ότι χρειάζονται περικοπές εκπαιδευτικών η αξιολόγηση θα καθορίσει ποιοι θα είναι αυτοί που θα απομακρυνθούν από τα σχολεία. Δηλαδή όπως θα ισχύσει σε όλο τον υπόλοιπο στενό δημόσιο τομέα, όπως είχε γράψει προ εβδομάδων

Αποστολή: καταστρέψτε την οικογένεια

«Οι πρόγονοί μας φύτευαν ελιές, αν και ήξεραν ότι δεν θα τις δουν να καρπίζουν» Κορνήλιος Καστοριάδης
Κάποτε πλησίασε τον τροπαιούχο νομπελίστα μας ποιητή Γιώργο Σεφέρη, ένας ξένος διαπρεπής συνομιλητής, «πειράζων αυτόν και λέγων»: «Μα πιστεύετε σοβαρά ότι είστε πραγματικά απόγονοι του Λεωνίδα και του Θεμιστοκλή;». Απαντά ο Σεφέρης: «Όχι, είμαστε απόγονοι μονάχα της μάνας μας, που μας μίλησε Ελληνικά, που προσευχήθηκε ελληνικά, που μας νανούρισε με παραμύθια για τον Οδυσσέα, τον Ηρακλή, τον Λεωνίδα και τον Παπαφλέσσα, και ένιωσε την ψυχή της να βουρκώνει την Μεγάλη Παρασκευή, μπροστά στο ξόδι του νεκρού Θεανθρώπου».

(Το απόσπασμα περιέχεται στο βιβλίο της Μερόπης Σπυροπούλου, «Οικογένεια ώρα μηδέν», εκδ. «Αρχονταρίκι», σελ. 131). Δεν ξέρουμε αν κατάλαβε ο... «πειραστής» ξένος την απάντηση του ποιητή, ο οποίος εξυμνεί την μάνα τη Ρωμηά και την οικογένεια, πριν αυτή ανοίξει τα πορτοπαράθυρά της και εισβάλλουν στο ευλογημένο καταφύγιο του Γένους, ο μαγαρισμένος αγέρας του δήθεν εξευρωπαϊσμού μας. Και η κρίση «τηγανίζει» και ταλανίζει κυρίως την οικογένεια.

Η ΟΥΝΕΣΚΟ θεωρεί τα ηπειρώτικα τραγούδια ως... αλβανικά

Χτυπήματα από παντού δέχεται η ελληνική ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, με αυτήν την φορά, η έκπληξη να έρχεται πάλι από τα βόρεια σύνορά μας, αλλά από την Αλβανία αυτήν την φορά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας proinoslogos.gr, η ΟΥΝΕΣΚΟ θεωρεί ως αλβανική πολιτιστική κληρονομιά, το ηπειρώτικο πολυφωνικό τραγούδι. Ένα βασικό στοιχείο, που χαρακτηρίζει την πολυφωνική μουσική της Ηπείρου είναι η έκφραση του ιδιαίτερου κοινωνικού περιβάλλοντος. Το Ηπειρώτικο πολυφωνικό τραγούδι αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μουσικές φόρμες στην ανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια, αλλά και στο παγκόσμιο ρεπερτόριο της λαϊκής πολυφωνίας.
Η καταγωγή αυτής της πολυφωνικής φόρμας, παρόλο που η έρευνα δεν έχει καταλήξει ακόμη σε βέβαια συμπεράσματα, πιθανά να ανάγεται σε πολύ παλιές (ίσως ακόμη και προελληνικές) εποχές. 
Οι μελωδίες των πολυφωνικών τραγουδιών (μαζί με ορισμένα ακόμη της Ηπείρου και της Θεσσαλίας) είναι οι μοναδικές στον ελλαδικό χώρο που έχουν διατηρήσει την ανημίτονη πεντατονική κλίμακα (κλίμακα που αποτελείται από πέντε νότες χωρίς ημιτόνια).
Η κλίμακα αυτή, σύμφωνα με κάποιους μουσικολόγους, ταυτίζεται με το δώριο τρόπο των αρχαίων Ελλήνων, την κατεξοχήν «ελληνική αρμονία». Δίπλα στην κλίμακά του, στοιχεία που συνηγορούν στην παλαιότατη καταγωγή του είδους αποτελούν ο φωνητικός, ομαδικός, ρητορικός και τροπικός του χαρακτήρας.

Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια




Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
Ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια,
Ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε.
Ἀλλ᾿ ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,
Ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,
Ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Ακάθιστος Ύμνος

Ακάθιστος ύμνος επικράτησε να λέγεται ένας ύμνος «Κοντάκιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου, από την όρθια στάση, που τηρούσαν οι πιστοί κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας του. Οι πιστοί έψαλλαν τον Ακάθιστο ύμνο όρθιοι, υπό τις συνθήκες που θεωρείται ότι εψάλη για πρώτη φορά, ενώ το εκκλησίασμα παρακολουθούσε όρθιο κατά την ακολουθία της γιορτής του Ευαγγελισμού, με την οποία συνδέθηκε ο ύμνος.

Ψάλλεται ενταγμένος στο λειτουργικό πλαίσιο της ακολουθίας του Μικρού Αποδείπνου, σε όλους τους Ιερούς Ναούς, τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε οίκος ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα), και είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας.

Θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας, η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και είναι εμπλουτισμένος από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ). Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο.

Κατά το έτος 626 μ.Χ., και ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος μαζί με το βυζαντινό στρατό είχε εκστρατεύσει κατά των Περσών, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνίδια από τους Αβάρους. Οι Άβαροι απέρριψαν κάθε πρόταση εκεχειρίας και την 6η Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγία των Βλαχερνών. Σε συνεργασία με τους Πέρσες ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, ενώ ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενθάρρυνε το λαό στην αντίσταση. Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε θεϊκή επέμβαση, δημιούργησε τρικυμία και κατάστρεψε τον εχθρικό στόλο, ενώ οι αμυνόμενοι προξένησαν τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι.



Στις 8 Αυγούστου, η Πόλη είχε σωθεί από τη μεγαλύτερη, ως τότε, απειλή της ιστορίας της. Ο λαός, θέλοντας να πανηγυρίσει τη σωτηρία του, την οποία απέδιδε σε συνδρομή της Θεοτόκου, συγκεντρώθηκε στο Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών. Τότε, κατά την παράδοση, όρθιο το πλήθος έψαλλε τον από τότε λεγόμενο «Ακάθιστο Ύμνο», ευχαριστήρια ωδή προς την υπέρμαχο στρατηγό του Βυζαντινού κράτους, την Παναγία, αποδίδοντας τα «νικητήρια» και την ευγνωμοσύνη του «τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ».

Κατά την επικρατέστερη άποψη, δεν ήταν δυνατό να συνετέθη ο ύμνος σε μία νύκτα. Μάλλον είχε συντεθεί νωρίτερα και μάλιστα θεωρείται ότι ψαλλόταν στο συγκεκριμένο ναό, στην αγρυπνία της 15ης Αυγούστου κάθε χρόνου. Απλώς, εκείνη την ημέρα ο ύμνος εψάλη «ὀρθοστάδην», ενώ αντικαταστάθηκε το ως τότε προοίμιο («Τὸ προσταχθὲν μυστικῶς λαβὼνἐν γνώσει»), με το ως σήμερα χρησιμοποιούμενο «Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια», το οποίο έδωσε τον δοξολογικό και εγκωμιαστικό τόνο, στον ως τότε διηγηματικό και δογματικό ύμνο.

Σύμφωνα, όμως, με άλλες ιστορικές πηγές, ο Ακάθιστος Ύμνος συνδέεται και με άλλα παρόμοια γεγονότα, όπως τις

20 χρόνια από τον θάνατο του Μανόλη Ανδρόνικου

Ο Μεγάλος Έλληνας στον οποίο οφείλουμε τα αμάχητα τεκμήρια της ελληνικότητας της Μακεδονίας. Ο αρχαιολόγος που με την επιμονή του, έφερε στο φως μερικούς από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς θησαυρούς του κόσμου.
Στις 30 Μαρτίου 1992 πέθανε ο αρχαιολόγος και καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μανόλης Ανδρόνικος (γεννήθηκε 23 Οκτωβρίου 1919 στην Προύσα).
Ήταν μεσημέρι, στις 8 Νοεμβρίου του 1977, όταν ο Μανόλης Ανδρόνικος και οι συνεργάτες του άνοιξαν την πόρτα του ασύλητου τάφου στη Βεργίνα, που είχε σφραγιστεί πριν από 2.300 χρόνια. Εκείνη τη στιγμή δεν γνώριζαν ακόμη σε ποιον ανήκε ο τάφος. Τα ευρήματα, η χρυσή λάρνακα με το αστέρι - σύμβολο των Μακεδόνων βασιλέων, με τα οστά που περιείχε, οι λαμπρές τοιχογραφίες, τα όπλα ήταν αυτά που οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο για τον τάφο του Φιλίππου του Β', του πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου...


Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

ΕΝΩΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΚΑΙ Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Δ. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ

"Αλλά και σήμερα ουνιτίζοντες Ορθόδοξοι, στηρίζουν τον Παπισμό, ανεχόμενοι να χαρακτηρίζει ο Πάπας «ελλειμματική» την Εκκλησία μας, διότι δεν δέχεται το παπικό πρωτείο και το συναφές φυσικά με αυτό αλάθητο. Στηρίζοντας δε τον Παπισμό, αθετούν τους αγίους και την περί Παπισμού ομολογία τους. Σώζουμε τον Παπισμό ως κοσμικό κράτος και χάνουμε την Ορθοδοξία!"


1. Η ενότητα ανήκει στη φύση της Εκκλησίας, ως σώματος Χριστού και εν Χριστώ κοινωνίας. Η αληθής Εκκλησία είναι «μόνον μία και μοναδική», κατά το ιερό Σύμβολο1. Η εσωτερική δε ενότητα της Εκκλησίας φανερώνεται και εξωτερικά, ως ενότητα στην Πίστη, την Λατρεία, με την συμμετοχή στα ίδια Μυστήρια, αλλά και στην διοίκηση, με κέντρο τους επισκόπους. Είναι, λοιπόν, ενότητα δογματική, λειτουργική και διοικητική/κανονική2. Οι τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες εκφράζουν την «μυστική» ενότητά τους στο ένα σώμα του Χριστού, μέσω του ανωτάτου εκκλησιαστικού οργάνου τους, που είναι η Οικουμενική Σύνοδος3. Κάθε αποστασιοποίηση από τις θεμελιακές αυτές προϋποθέσεις και αναγκαιότητες για την διασφάλιση της εκκλησιαστικής ενότητας επιφέρει σχισματικές καταστάσεις, με την απόσχιση της καινοτομίας και πλάνης από το ένα σώμα. Διότι μένοντας πιστό στην αποστολική και πατερική παράδοση το σώμα, καθ’ αυτό δεν σχίζεται, αλλά το «σεσηπός εκκόπτεται» κατά την χαρακτηριστική έκφραση του ιερού Χρυσοστόμου.
Το σχίσμα του 1054 είναι γεγονός συγκλονιστικό στην εκκλησιαστική ιστορία, αφού «κατέστη το δραματικό τέλος μιας μακράς διαδικασίας διαφοροποιήσεως»4 της Δυτικής Εκκλησίας από την Ανατολική και της εκπτώσεώς της σε «Παπισμό»5.

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος προς Μακ. Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο: "... ἐπισημαίνομεν...καὶ ἐγγράφως οὐχὶ ὑγιῶν Ὀρθοδόξων θέσεων...ὅτι ἡ ἀνοχὴ τῶν τοιούτων ἐνεργειῶν...δυνάμενον νὰ ἐπιφέρῃ σύγχυσιν καὶ ἀναταραχὴν...παρακαλοῦμεν Ὑμᾶς...τοποθετηθῆτε συνοδικῶς ἐπὶ τούτῳ καὶ ἀπορρίψητε καὶ καταδικάσητε ταύτας..."

Γράμμα τῆς Α. Θ. Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου πρός τόν Μακ. Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. κ. Ἱερώνυμον.

  Ἀριθμ. Πρωτ. 218

Μακαριώτατε Ἀρχιεπίσκοπε Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος, ἐν Χριστῷ τῷ Θεῷ λίαν ἀγαπητὲ καὶ περιπόθητε ἀδελφὲ καὶ συλλειτουργὲ τῆς ἡμῶν Μετριότητος κύριε Ἱερώνυμε, Πρόεδρε τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τὴν Ὑμετέραν σεβασμίαν Μακαριότητα ἀδελφικῶς ἐν Κυρίῳ κατασπαζόμενοι, ὑπερήδιστα προσαγορεύομεν.

Ἐπικοινωνοῦντες διὰ τῶν μετὰ χεῖρας ἀδελφικῶν ἡμῶν Πατριαρχικῶν Γραμμάτων πρὸς τὴν Ὑμετέραν λίαν ἡμῖν ἀγαπητὴν καὶ περισπούδαστον Μακαριότητα καὶ τὴν περὶ Αὐτὴν Ἱερὰν Σύνοδον τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐπιθυμοῦμεν ἵνα καταστήσωμεν Ὑμᾶς κοινωνοὺς τῆς ἣν δοκιμάζει ἡ Μήτηρ Ἐκκλησία ἀγωνίας καὶ θλίψεως ἐκ τῶν δηλώσεων, ἐκδηλώσεων καὶ ἐν γένει κινήσεων ἐντὸς τῶν κόλπων τῆς Ὑμετέρας Ἐκκλησίας, καθ' ἃς ἐκφράζονται θέσεις καὶ ἐκτιμήσεις καὶ ἀπόψεις ἥκιστα συμβιβαζόμεναι πρὸς τὸ Ὀρθόδοξον ἦθος καὶ ἔθος, προκαλοῦσαι εὐρυτέραν ἀπορίαν, ἐγκυμονοῦσαι δὲ καὶ κινδύνους καὶ ἀπροβλέπτους συνεπείας διὰ τὴν ἑνότητα αὐτῆς ταύτης τῆς καθ' Ὑμᾶς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ καὶ τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν τῷ συνόλῳ αὐτῆς.

Ὡς γνωστὸν καὶ ἐπιμεμαρτυρημένον ἱστορικῶς καὶ μέχρι τῆς σήμερον, ἡ Μήτηρ Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Μεγάλη Ἐκκλησία περιβάλλει ἀνέκαθεν διὰ τιμῆς καὶ ἀγάπης τοὺς κατὰ

Υπουργείο Παιδείας: Ορισμός αναπληρωτών Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των Θεολόγων Λευκάδας

Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των Θεολόγων Λευκάδας 28-3-2012 σε αίθουσα του 1ου Λυκείου Λευκάδας. Παρευρέθηκαν σχεδόν όλοι οι συνάδελφοι και παρακολούθησαν την παρουσίαση του νέου Προγράμματος Σπουδών από τον Σχολικό Σύμβουλο κ. Σιούλη και την ενημέρωση σχετικά με τις Ερευνητικές Εργασίες.
Ακολούθησε γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος με τους συναδέλφους, οι οποίοι εξέφρασαν επιφυλάξεις σχετικά με τη δυνατότητα εφαρμογής του ιδιαίτερα απαιτητικού νέου προγράμματος Σπουδών λόγω προβλημάτων (π.χ. υλικοτεχνική υποδομή, επιμόρφωση), ενώ είδαν θετικά την συμμετοχή τους στις Ερευνητικές Εργασίες. Προβληματίστηκαν ιδιαίτερα με το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό του ΜτΘ και αναρωτήθηκαν για την αναγκαιότητα και τη σκοπιμότητα της αλλαγής αυτής. Ανησυχία εξέφρασαν οι συνάδελφοι σχετικά με τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο και το ΜτΘ και τις επιπτώσεις στο εργασιακό τους μέλλον.


Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λευκάδας κ. Φίλιππας Κούρτης ο οποίος επεσήμανε τη σύγχυση και το φόβο που επικρατεί στον κλάδο των εκπαιδευτικών σχετικά με τα θέματα αξιολόγησης και τις "επαπειλούμενες" απολύσεις στο Δημόσιο.
Η συνάντηση έκλεισε σε πολύ καλό και συναδελφικό κλίμα με ευχές για Καλή Ανάσταση!!

Το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων


Τόμσεν: Να σπάσει το ταμπού των απολύσεων των Δημοσίων υπαλλήλων...

Το τι πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα μετά τις εκλογές, σχετικά με τους δημοσίους υπαλλήλους και τους κατώτατους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα, προανήγγειλε ουσιαστικά χθες μιλώντας σε εκδήλωση του London School of Economics, ο επικεφαλής του κλιμακίου της τρόϊκα στην Ελλάδα και εκπρόσωπος του ΔΝΤ κ. Πόλ Τόμσεν.

Σε ότι αφορά τον δημόσιο τομέα, στην ουσία προανήγγειλε την απόλυση δημοσίων υπαλλήλων και το κλείσιμο οργανισμών. Συγκεκριμένα είπε: «Η Ελλάδα πρέπει να σπάσει τα ταμπού της. Εως τώρα υπάρχει ένα ταμπού για την υποχρεωτική απόλυση υπαλλήλων στο Δημόσιο, όπου θεωρείται ένας υπερστελεχωμένος τομέας. Υπάρχει ακόμα ένα ταμπού για την κατάργηση οργανισμών που δεν χρειάζονται πλέον».

Σε ότι αφορά τον ιδιωτικό τομέα, επισήμανε πως ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα είναι πέντε φορές πιο πάνω από τον αντίστοιχο της Βουλγαρίας, κάτι που δείχνει ότι η πρόθεση του κ. Τόμσεν, στον οποίο παραχώρησε την Εθνική Κυριαρχία της Ελλάδας, το σάπιο και διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα, είναι να οδηγήσει τους Έλληνες σε μισθούς Βουλγαρίας.
Μιλάμε για τον πλήρη εξευτελισμό, για το πλήρες ξεπούλημα και για την πλήρη εξαθλίωση.

Πέτρος Χασάπης

Η θρησκευτικότητα ως πολιτικό τονωτικό, του Σαράντου Καργάκου

από την εφημερίδα «Εστία», 16/12/2011
Τώρα πού πλησιάζουν οἱ μέρες τῶν μεγάλων ἑορτῶν, παρατηρῶ σέ σχέση μέ τά προηγούμενα χρόνια μιά ἐντονότερη προσέλευση τοῦ κοινοῦ στίς ἐκκλησίες. Καί ὄχι μόνον κατά τίς λειτουργίες. Στά διάφορα ἐκκλησάκια τῶν Ἀθηνῶν καθημερινά γίνεται τό «πατεῖς με πατῶ σε». Ὁ κοσμάκης ἀπελπισμένος μπαίνει στήν ἐκκλησία ν᾽ ἀνάψει ἕνα κεράκι. Ἄς μή θεωρηθεῖ βλασφημία: Μέ ἕνα κεράκι τῶν 20 λεπτῶν ἀγοράζεις ἐλπίδα.
Ὁ κόσμος, ἀντί νά προσκυνᾶ τούς πολιτικούς, ἔχει ἀρχίσει νά προσκυνᾶ τούς ἁγίους. Οἱ ἅγιοι κι ἄν δέν σοῦ δώσουν τίποτε, τουλάχιστον δέν θά σοῦ πάρουν. Ὡστόσο, πάντα δίνουν κάτι σημαντικό στόν ἀπογοητευμένο καί ἀποθαρρημένο ἑλληνικό λαό: Κουράγιο καί πίστη σ᾽ ἕνα θαῦμα. Πώς θά ᾽ρθουν καλύτερες μέρες. Κι ἄν ὄχι καλύτερες, τουλάχιστον μή... χειρότερες!
Οἱ μοντερνίζοντες ἄς μήν ὑποτιμοῦν καί τόν θρησκευτικό παράγοντα· εἶναι δύναμη, εἶναι παρηγοριά. Ὁ Χάνς Φράνκ, ὁ χιτλερικός Γενικός Διοικητής τῆς Πολωνίας κι ἐπικεφαλῆς μιᾶς κυβερνήσεως ἀνδρεικέλων στή Δυτική Πολωνία στό ἡμερολόγιό του εἶχε σημειώσει καί τά ἀκόλουθα: «Ἡ μεγαλύτερη δύναμη τῆς Πολωνίας βρίσκεται στήν ἐκκλησία καί στή Μαντόνα τῆς Τσεστόχοβα».
Ἔχω ἐπισκεφθεῖ τό χῶρο αὐτό. Μέσα στήν πόλη, πάνω στό ὕψωμα, ὀρθώνεται τό μοναστήρι Πολίν, ὅπου φυλάσσεται ἕνα σπάνιο κειμήλιο, ἕνα εἰκόνισμα. Πρόκειται γιά τήν «Παναγία τῆς Τσεστόχοβα» ἤ τή «Μαύρη Παναγία». Ἄγνωστο πῶς τό εἰκόνισμα αὐτό μεταφέρθηκε στό μοναστήρι τό 1384. Μιά ἐπιστημονική ἐξέταση πού ἔγινε μεταξύ τῶν ἐτῶν 1948-1952 ἔδειξε ὅτι εἶχε ζωγραφιστεῖ σέ κάποια περιοχή τῆς Μέσης Ἀνατολῆς κατά τόν 6ον αἰ. Οἱ Πολωνοί πάντως τό θεωροῦν σύμβολο τῆς πολιτικῆς καί τῆς θρησκευτικῆς τους ἐλευθερίας, σύμβολο πού διοχετεύει σ᾽ αὐτούς μιά δυναμογόνο οὐσία.
Ὅταν ἕνας λαός πιστεύει σέ κάτι, μοιάζει μέ ἕνα μικρό –ἔστω– καράβι πού μέσα στήν καταιγίδα ἀτρόμητο ὁρμᾶ νά ὑποτάξει τόν ἄνεμο καί τό ἄγριο κύμα. Ὁ λαός μας ἐδῶ καί καιρό ἔχει χάσει τήν πίστη του πρός τόν πολιτικό-θαυματοποιό κι ἔχει στραφεῖ πρός τό Θεό, παρά τίς συγκινητικές προσπάθειες τοῦ ὑπουργείου κακοπαιδείας νά ἐφαρμόσει ἐδῶ καί μιά δεκαετία τήν ἀποθρησκειοποίηση στά σχολεῖα. Καθώς πάντα κατά τήν

Ρήσεις Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου (B΄)

(επιλογή από τις σελίδες 730-752)
Είπε ο Γέροντας Παΐσιος:
Όταν κανείς νηστεύει ταπεινά, δικαιούται την θεία βοήθεια. Αν πη όμως «Ο προφήτης Μωϋσής νήστεψε σαράντα μέρες, εκείνος ο Άγιος έκανε εκείνο, θα το κάνω και εγώ», τότε δεν κάνει τίποτε. Διότι απομακρύνεται η θεία χάρις και ό,τι κάνει, το κάνει ο άνθρωπος, ο οποίος κινείται με εγωϊσμό. Η σωματική άσκηση βοηθάει όταν γίνεται με φιλότιμο...

Τη νοστιμιά οφείλω να την πολεμήσω ή να μην τη δημιουργώ. Να τρώω (όσο δεν βλάπτομαι), γιατί έχω μια μικρή αδυναμία. Να κοιμάμαι, αν δεν μπορώ, και επτά ώρες. Αλλά γενικά να μην βάζω τον εαυτό μου σε καλούπια. Άλλοτε μπορεί να έχω δυνάμεις, να τραβώ περισσότερο, άλλοτε κάτι με πείραξε και πρέπει να υποχωρήσω λίγο.
Κατάνυξη είναι η εσωτερική πνευματική αλλοίωση κατά την ώρα της προσευχής. Πρέπει να ζη κανείς την παρουσία του Θεού. Τότε κατακλύζεται από ευγνωμοσύνη, διότι όλα τα βλέπει ευλογία του Θεού.
Αυτός που σκέφτεται τον εαυτό του δεν τον σκέφτεται ο Χριστός.
Όποιος σφάλλει και δέχεται την παρατήρηση, ωφελείται και διορθώνεται. Όταν όμως

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, Με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών δεν επιτυγχάνεται η ολοκληρωμένη διδασκαλία της Ορθόδοξης παράδοσης και πίστης

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ 
Χαλκοκονδύλη 37. 10432 ΑΘΗΝΑ 
Τηλ. 2105224180-FAX. 2105224420
Iστοχώρος: www.petheol.gr 
e-mail: panenthe@otenet.gr και enosis@petheol.gr 

Αθήνα 27.3.2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΙΛΟΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ

Το Σάββατο 10/3 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Ενώσεως( ΠΕΘ) συνάντηση με αντικείμενο το Νέο πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών του ΜτΘ Δημοτικού - Γυμνασίου. Στη συνάντηση μετείχαν θεολόγοι Καθηγητές που διδάσκουν σε Γυμνάσια της Αττικής, όπου εφαρμόζεται το πρόγραμμα, και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και του Τομέα Παιδείας της Ένωσης...
Η συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων διήρκεσε δυόμιση ώρες και σ’αυτή οι συνάδελφοι παρουσίασαν τις εντυπώσεις, τις εμπειρίες τους και επισήμαναν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την πρώτη αυτή περίοδο εφαρμογής του πιλοτικού ΠΣ. Ακολούθησε εκτενής και δημιουργικός διάλογος για όλες τις πτυχές του θέματος.
Με την ευκαιρία αυτή θέλουμε να επισημάνουμε, εντελώς ενδεικτικά, ορισμένα ζητήματα που σχετίζονται τόσο με το περιεχόμενο των νέων ΠΣ, όσο και με την εφαρμογή τους.
α. Η διδασκαλία του νέου ΠΣ φαίνεται ότι συναντά αρκετά προβλήματα που οφείλονται σε αδυναμίες υποδομής και έλλειψη κατάλληλης οργάνωσης. Για παράδειγμα σε ελάχιστα σχολεία εφαρμόζεται το συνεχόμενο δίωρο διδασκαλίας με βάση το οποίο έχει οργανωθεί το πρόγραμμα.
β. Υπάρχουν επίσης δυσκολίες στη διαχείριση των ομαδοσυνεργατικών μεθόδων διδασκαλίας, αφού πολλοί συνάδελφοι δεν έχουν επιμορφωθεί και εκπαιδευτεί κατάλληλα. Το πρόβλημα επιτείνεται από την απαίτηση του νέου ΠΣ για διεξαγωγή της διδασκαλίας μόνο μέσα από τις δραστηριότητες, τουλάχιστον θεωρητικά.
γ. Ως προς το περιεχόμενο του νέου ΠΣ υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις τόσο για την επιχειρούμενη αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος, όσο και για τη συμπερίληψη στην ύλη

Ποιοι πλαστογραφούν την αληθινή Ιστορία του 1821 Οι δήθεν αναθεωρητές «Έλληνες Ιστορικοί» και η διατεταγμένη υπηρεσία τους.

Tου Βασίλη Φίλια, καθηγητή και πρώην πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου
Ένας αποτελεσματικός τρόπος  ίσως ο αποτελεσματικότερος  για να αποφύγεις να κριθεί μια επιστημονική εργασία επί της ουσίας, δηλαδή με ποιοτικά κριτήρια, είναι να επιτύχεις να χαρακτηρισθεί ως «προοδευτική προσέγγιση» σαν αντιπαράθεση και κατ’ αντιδιαστολή με τις «λοιπές», που συλλήβδην στιγματίζονται ως «ξεπερασμένες», «πεπαλαιωμένες», ακόμη και αντιδραστικές.
Με τον τρόπο αυτό επέρχεται μια μετάθεση από το επίπεδο των επιχειρημάτων στο επίπεδο των ηχηρών λόγων και των εντυπώσεων. Γνωστή μεθοδολογία από την πολιτική του πεζοδρομίου και των ηγετικών παλκοσένικων εφαρμόζεται πλέον κατά κόρο τόσο στην ιστορική έρευνα κυρίως, αλλά και σε όλες τις επιστήμες του ανθρώπου προκειμένου να διαστρεβλωθούν τα γεγονότα και να συγκαλυφθεί η πραγματικότητα. Η πραγματικότητα, η οποία διερμηνεύεται μέσω διαφόρων ψυχολογουμένων και ψυχολογιοποιήσεων με στόχο τελικά να διαμφισβητηθεί η δυνατότητα ανάλυσης του ιστορικοκοινωνικού γίγνεσθαι με αντικειμενικούς όρους και να επέρχεται σχετικοποίηση και υποκειμενικοποίηση του υπό διερεύνηση πραγματικού υλικού.
Σχετικοποίηση η οποία βαφτίζεται ως ερευνητική αντικειμενικότητα και ψυχρή αποστασιοποίηση κάτω από το πέπλο της οποίας υποκρύπτεται και αποκρύπτεται η υποκειμενικότητα της προσέγγισης, δηλαδή η υπολανθάνουσα αυθαιρεσία του τρόπου διεξαγωγής της έρευνας και της αντίστοιχης συναγωγής συμπερασμάτων. Αφορμή για τη διατύπωση των σκέψεων αυτών μου έδωσε

Η σφαγή της Χίου υπό αναθεώρηση: Δεν εσφάγησαν, αλλά αυτοκτόνησαν!!! του Τάσου Κ. Κοντογιαννίδη

Η σημερινή εθνική επέτειος, της Επαναστάσεως του ‘21, μας καλεί να αντισταθούμε στην μεθοδευμένη προσπάθεια χειραγώγησης και απάλειψης της ιστορικής αλήθειας που υπαγορεύουν και επιβάλουν γνωστά κέντρα, με καθηγητές και λέκτορες και με συμμάχους παράγοντες στα υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.
Οι εν λόγω ιστορικοί αναθεωρητές, ισχυρίσθηκαν προσφάτως, ότι ο πίνακας του διάσημου Γάλλου ζωγράφου Ευγενίου Ντελακρουά «η σφαγή της Χίου» αποτελεί υπερβολική απεικόνιση εκ μέρους του καλλιτέχνη και ξεπερνάει την πραγματικότητα. Μπορεί και να αυτοκτόνησαν και έτσι, ο πίνακας αφαιρέθηκε προ διετίας από το Βυζαντινό μουσείο Χίου, κατ’ απαίτηση των Tούρκων!
Σύμφωνα με τον χιώτικο Τύπο, υπάρχει μία μυστική προφορική συμφωνία προκειμένου να καθαιρεθεί ο πίνακας, ως… ένδειξη απάλειψης του ιστορικού χάσματος που χωρίζει τους δύο λαούς!.. Η Τουρκία, επεδίωξε και αφαιρέθηκαν οι ταμπέλες με την επιγραφή: « Έργα Οθωμανών», από τις οστεοθήκες των θυμάτων της Σφαγής στη Νέα Μονή και του Αγίου Μηνά.
Οι Τούρκοι απαιτούν και οι ημέτεροι με δουλικότητα υπακούουν! Ποτέ δεν αφαίρεσαν όμως οι Τούρκοι τον αναρτημένο πίνακα στο μουσείο Ντολμά Μπαχτσέ στην Κωνσταντινούπολη, όπου παριστά τούρκο πολεμιστή να πατά πάνω στο νεκρό κορμί ΄Ελληνα φουστανελοφόρου με το λάβαρό μας, σκόρπια κορμιά Ελλήνων και ο … ήρωας αυτός με το χέρι στο μέτωπο, κοιτά μακριά, ψάχνει να δει τους Έλληνες που τόβαλαν στα πόδια…
Ο πίνακας του Ντελακρουά, που τους ενόχλησε, δεν περιλαμβάνει τη διαταγή   του Σουλτάνου το 1822,   να σφάξουν βρέφη έως 3 ετών, αγόρια και άνδρες άνω των 12 ετών, γυναίκες άνω των 40, να αιχμαλωτίσουν κορίτσια και γυναίκες από 3 έως 40 ετών και αγόρια από 3 έως 12 ετών. Γλίτωναν μόνο όσοι ασπάζονταν το μωαμεθανισμό. Από τις 117.000 χριστιανούς του νησιού, κατέσφαξαν 50.000, αιχμαλώτισαν 52.000, διέφυγαν και σώθηκαν 21.000, επέζησαν μόνο 1800… Δεν περιλαμβάνει τα γυναικόπαιδα που πουλήθηκαν σκλάβοι ή βιάστηκαν ούτε τη Χίο που μετετράπη σε στάχτη, ούτε ακούγονται οι γοερές κραυγές των θυμάτων. Γι αυτούς τους φωστήρες που σβήνουν με το σφουγγάρι, δεν πρέπει να μιλάμε για γενοκτονία γιατί δυσαρεστούνται οι Τούρκοι… Δεν πρέπει να μιλάμε για γενοκτονία των Ποντίων γιατί θα μας πουν οι προοδευτικοί τενεκέδες καθυστερημένους και γραφικούς. Έτσι πετυχαίνουν το στόχο τους. Τον εξαγνισμό των ενόχων!
Απάντηση στους θλιβερούς αναθεωρητές της ιστορίας για τη σφαγή δίνουν οι «Τάϊμς» του Λονδίνου, ( αρ. φύλ. 11661 σελ. 2, της 11-9-1822). Ιδού τι έγραψε:

Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

Συνάντηση Θεολόγων Λευκάδας


Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Σας κάνω γνωστό πως την 28 Μαρτίου 2012, ημέρα Τετάρτη και ώρα 12.00 μ.μ. σε αίθουσα του 1ο Γενικού Λυκείου Λευκάδας θα πραγματοποιηθεί, κατόπιν εγκρίσεως του Περιφερειακού Δ/ντή Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Ιονίων Νήσων (Aρ.Πρωτ.1153/7-3-2012), συνάντηση των Θεολόγων καθηγητών του Νομού για επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση. Θα γίνει επίσης ενημέρωση – συζήτηση για τις Ερευνητικές Εργασίες (projects) και τα νέα Προγράμματα Σπουδών.
Παρακαλούνται οι Δ/ντες των σχολείων να τροποποιήσουν το πρόγραμμα των Θεολόγων καθηγητών όπου χρειάζεται, με σκοπό να μη παρακωλύονται τα μαθήματα  του σχολείου, ώστε όλοι οι συνάδελφοι να προσέλθουν στην συνάντηση.

 Με συναδελφικούς χαιρετισμούς 
Ο Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ01 
Τριαντάφυλλος Απ. Σιούλης, Δρ. Φ.

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Les Echos: Η Ευρώπη στα πρόθυρα της δικτατορίας


Του Γιάννη Μακριδάκη

"Απευθύνομαι σε σας ως τελευταία ελπίδα αναμένοντας την ενεργοποίηση των δημοκρατικών αλλά και των ανθρωπιστικών σας αισθημάτων και την αντίδρασή σας με κείμενα αλλά και κινήματα, για να αλλάξει πορεία η Ευρώπη, η οποία, με απαρχή την Ελλάδα, κινείται ολοταχώς προς διακυβέρνηση από ολοκληρωτικά καθεστώτα" η Les Echos, μία από τις μεγαλύτερες καθημερινές οικονομικές εφημερίδες της Γαλλίας, που εκδίδεται από το 1908 στο Παρίσι, δημοσίευσε πρώτη, χθες, την ανοιχτή επιστολή με τίτλο "Η Ευρώπη στα πρόθυρα της δικτατορίας" που υπογράφει ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης και η οποία έχει αποσταλεί προς δημοσίευση σε Μέσα Ενημέρωσης, Ημερήσιου, Περιοδικού και Ιντερνετικού Τύπου της Γαλλίας.


"Αξιότιμοι Γάλλοι συμπολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση,
απευθύνομαι σε σας όχι μόνο λόγω της Δημοκρατικής σας παράδοσης και των αγώνων σας για τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και λόγω του ότι η χώρα σας και κάποιοι φωτισμένοι Γάλλοι του παρελθόντος, όπως ο Οκτάβιος Μερλιέ το 1945, αλλά και άλλοι πολλοί διάσημοι και άσημοι έσπευσαν να βοηθήσουν και να συνδράμουν Έλληνες πολίτες και αντιστασιακούς κατά τις δύσκολες εποχές του εμφυλίου (1946-49) και της στρατιωτικής δικτατορίας στην Ελλάδα(1967-73).
Απευθύνομαι σε σας με κραυγή αγωνίας και αγανάκτησης για όσα συμβαίνουν στην πατρίδα μου τα

Από... κόσκινο 160.000 εκπαιδευτικοί


 ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ

Στη δημιουργία ενός ειδικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας, ώστε να μην μπουν στο ίδιο... κάδρο με τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους. Ακόμη δεν έχουν αποσαφηνιστεί η ακριβής διαδικασία και οι λεπτομέρειες, ωστόσο οι δύο ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) χαρακτηρίζουν «αιτία πολέμου» τη σύνδεση της αξιολόγησης με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των καθηγητών και δασκάλων.
Από... κόσκινο θα περάσουν εκατοντάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, καθώς η διοικητική μεταρρύθμιση στο κράτος έχει ως προμετωπίδα την πολιτική της αξιολόγησης, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Το πρώτο βήμα γίνεται με την αξιολόγηση δομών του Δημοσίου και έπεται το προσωπικό. Στον τομέα της εκπαίδευσης εκτιμάται ότι μπορεί να ακολουθηθεί μία διαδικασία, διαφορετικού τύπου σε σχέση με αυτήν των υπόλοιπων δημόσιων υπαλλήλων, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του επαγγέλματος.
Πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι να υπάρξει αυτοτέλεια στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δηλαδή να ενταχθούν σε ειδική κατηγορία. Αν και οι λεπτομέρειες του συστήματος δεν έχουν γίνει γνωστές, ωστόσο έχει εκφραστεί η άποψη πως η αξιολόγηση δεν πρέπει να είναι «τιμωρητικού» χαρακτήρα. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί που θα συγκεντρώνουν αρνητικές κρίσεις θα πρέπει να βοηθηθούν για να διορθώσουν τα αρνητικά σημεία και όχι να απολυθούν ή να τιμωρηθούν με κάποιο τρόπο. Στην πρόσφατη

Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

Σήμερα παρουσίαση του βιβλίου "Γεννήθηκα στη Ντούτσαγα Ανάμεσα σε Αρμένηδες, Εβραίους και Γύφτους"

Παρουσίαση του βιβλίου "Γεννήθηκα στη Ντούτσαγα, Ανάμεσα σε Αρμένηδες, Εβραίους και Γύφτους", του Θανάση Παλιούρα, Ομότιμου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα γίνει στα Γιάννενα, την Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012, ώρα 7.00 μ.μ. στην αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου της Περιφέρειας Ηπείρου (Στοά Σάρκα - οδός Ν. Ζέρβα).

Το βιβλίο θα παρουσιάσουν οι:

Τριάντου Ιφιγένεια, καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Μπενάτσης Απόστολος, καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Παπαευσταθίου Ανδρομάχη, Φιλόλογος

Αποσπάσματα του βιβλίου θα διαβάσει ο συγγραφέας

Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Τριαντάφυλλος Σιούλης, Δρ Βυζαντινής Αρχαιολογίας και Τέχνης, Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε.

5.604 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών μέσα στο 2011-ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

 Σύμφωνα με στοιχεία που έστειλε στο esos o  εκπαιδευτικός Αθανάσιος Τσιάτσιος οι τελικές αποχωρήσεις εκπαιδευτικών κατά ειδικότητα,το 2011 , έχουν ως εξής :
ΤΕΛΙΚΕΣ
ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2011    
         ΣΥΝΟΛΟ
ΠΕ 70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ    1618
ΠΕ 60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ    388
ΠΕ 01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ    111
ΠΕ 02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ    1048
ΠΕ 03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ    637
ΠΕ 04    49
ΠΕ 0401 ΦΥΣΙΚΟΙ    246
ΠΕ 0402 ΧΗΜΙΚΟΙ    90
ΠΕ 0403 ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΩΝ    84
ΠΕ 0404 ΒΙΟΛΟΓΩΝ    46
ΠΕ 0405 ΓΕΩΛΟΓΩΝ    30
ΠΕ 05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ    128

Το φάντασμα του «Νέου Λυκείου»


Θα συμβεί και αυτό: μια τάξη του Λυκείου θα βρεθεί εκτός Λυκείου ή θα υπάρξει μια τάξη Λυκείου a la cart; Οι σημερινοί μαθητές της Α΄ Λυκείου θα φοιτήσουν κατά τη διάρκεια του Λυκείου σε δύο διαφορετικούς τύπους σχολείων, ενός «Νέου Λυκείου» – φαντάσματος για την Πρώτη τάξη και ενός (του υπάρχοντος) λυκείου για τη Δευτέρα και την Τρίτη τάξη.
Ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι η χώρα μας βρίσκεται τυχαία στη σημερινή δεινή θέση; Ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι η κρίση «έπεσε από τον ουρανό» και όχι από την προφανή ανικανότητα του πολιτικού μας συστήματος; Ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι η σημερινή εικόνα στη συλλογική πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δίνει κάποια έννοια προοπτικής για το χώρο της εκπαίδευσης όταν η ίδια η ηγεσία αποδομεί ακόμα και θεσμικά τα βασικά στοιχεία της εκπαίδευσης;

Δεν έχει ξανασυμβεί στην ιστορία της εκπαίδευσής μας – ακόμα και στις πιο αντίξοες πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες – το Λύκειο να είναι ένα φάντασμα και οι μαθητές να μην ξέρουν σε τι τύπο Λυκείου φοιτούν. Συγκεκριμένα, η φετινή Α΄ Λυκείου έχει το πρόγραμμα του «Νέου Λυκείου» με διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα και εν μέρει διαφορετικά βιβλία από τις προηγούμενες αντίστοιχες τάξεις της Α΄ Λυκείου. Όμως η Β΄ Λυκείου που θα φοιτήσουν την επόμενη σχολική χρονιά δεν θα είναι η κανονική τάξη του «Νέου Λυκείου» που θα έπρεπε να φοιτήσουν, γιατί εκ των πραγμάτων θα επανέλθει το πρόγραμμα του παλιού Λυκείου που σήμερα ακολουθούν οι τάξεις της Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Ο λόγος; Δεν έχει θεσμοθετηθεί συνολικά το «Νέο Λύκειο» με τις τρεις τάξεις του! Απλώς εφαρμόζεται το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου μόνο για την Α΄ τάξη.

Αν μάλιστα δεχτούμε ότι η επόμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα διαμορφώσει έναν

Aνέκδοτο που κυκλοφορεί στην Ευρώπη



Το παρακάτω ανέκδοτο κυκλοφορεί στην Ευρώπη με αφορμή την εμμονική
στάση της Ανγκελα Μέρκελ και του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στο στήσιμο ενός
μηχανισμού δημοσιονομικής πειθαρχίας που παράγει ύφεση, σκοτώνει τις
ασθενέστερες ευρωπαϊκές οικονομίες και θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του
ίδιου του ευρώ.

«Στα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης, οι εξεγερμένοι συνέλαβαν τρεις
ευγενείς: έναν Άγγλο, έναν Γάλλο και έναν Γερμανό. Τους πέρασαν από
λαϊκό δικαστήριο και τους έστειλαν στην γκιλοτίνα. Λίγο πριν από τον
αποκεφαλισμό, ρώτησαν τον Αγγλο για την τελευταία του επιθυμία και
αυτός ζήτησε ένα μπουκάλι ουίσκι. Του το πήγαν, το ήπιε και
μισομεθυσμένος έβαλε το κεφάλι του στη λαιμητόμο. Για καλή του τύχη η
λεπίδα σταμάτησε λίγα εκατοστά πριν από τον σβέρκο του και οι
επαναστάτες, τηρώντας τις παραδόσεις, του έδωσαν χάρη. Σειρά πήρε ο
Γάλλος. Τον ρώτησαν για την τελευταία του επιθυμία και αυτός ζήτησε
ένα καλό γεύμα και ένα μπουκάλι κόκκινο κρασί. Αφού έφαγε και ήπιε,
έβαλε το κεφάλι του στην καρμανιόλα και ως εκ θαύματος η λεπίδα
μπλόκαρε και πάλι. Οι επαναστάτες, μη έχοντας άλλη επιλογή, του
χάρισαν τη ζωή. Στη συνέχεια οδηγήθηκε για εκτέλεση ο Γερμανός, ο
οποίος όταν ρωτήθηκε για την τελευταία του επιθυμία είπε στους
επαναστάτες με αυστηρό ύφος: Να φτιάξετε αυτό το μηχάνημα!»

Κυριακή, 25 Μαρτίου 2012

«Αρχονταρίκι»: Ο Χρήστος Γιανναράς για τον στρατηγό Μακρυγιάννη (1997)

 Η άλλη όψη ενός στρατηγού.
Οι παράγοντες που κίνησαν το επαναστατικό γεγονός του 1821. Ο Μακρυγιάννης ως μόρφωμα μιας άλλης – από την σημερινή – εποχής. Η καθεστηκυΐα ερμηνεία του. Η ερμηνευτική ανατροπή που έφερε η έκδοση του γραπτού του «Οράματα και θάματα». Η ανελέητη, επ’ αυτού, αντίδραση του επικυρίαρχου λόγου.
Το “σκάνδαλο” των μυστικών βιωμάτων εντός της καθημερινότητας. Η παράδοση ως μετάγγιση πείρας. Η διάκριση του πραγματικού από το φαντασιώδες, ως “πεμπτουσία” του ζητουμένου της. Η διάρρηξη αυτής της παράδοσης από τη «νεωτερικότητα».
Η ιδιαίτερη εμβάθυνση στο αίτημα προτεραιότητας του νοήματος (δηλαδή, της ελπίδας ότι δεν τελειώνουν όλα στο τίποτα) η οποία συνέχει τόσο την αρχαία όσο και τη χριστιανική ελληνική αναζήτηση.
Ο Μακρυγιάννης ως ενσαρκωτής της βιωματικής διαφύλαξης αυτού του νοήματος, όχι σε ιδέες αλλά σε πράξεις. Η πίστη ως εμπειρία, σε αντίστιξη με την πίστη ως ιδεολογία. Οι διαφορές της εποχής μας, εν τέλει, από εκείνη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα, ως μεταθέσεις “προτεραιοτήτων”.
Ο Χρήστος Γιανναράς, φιλοξενούμενος του π. Ιγνατίου Γεωργακόπουλου, ιχνηλατεί – με αφορμή την προσωπικότητα του Μακρυγιάννη – την εκκλησιαστική βιοτή ως μια εμπειρική ψηλάφηση της ζωής, εκείνης, που επικρατεί του θανάτου. ΕΤ1, 1997.

Η 25η Μαρτίου, ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου και η ιστορία του μπακαλιάρου

 Ημέρα εορτασμού της επανάστασης του 1821 αλλά και ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.Οι λόγοι που «επέβαλλαν» τον κοινό εορτασμότους είναι διάφοροι. Και βέβαια διαφορετικά είναι και τα έθιμα της ημέρας στη λαογραφική μας παράδοση.  
Η θεομητορική Εορτή του Ευαγγελισμού που περιλαμβάνεται στο δωδεκάορτο είναι η μόνη από τις πέντε μεγάλες θεομητορικές εορτές που βασίζεται στην Καινή Διαθήκη. Οι υπόλοιπες βασίζονται στην απόκρυφη γραμματεία. Πότε άρχισε να εορτάζεται ο Ευαγγελισμός δεν γνωρίζουμε. Εμφανίζεται η εορτή στη Συρία, την Μ. Ασία και την Κωνσταντινούπολη πριν το 431. Το 560 ο Ιουστιανιανός ο Α' πρόβαλε την 25η Μαρτίου ως την κατάλληλη ημέρα για τον εορτασμό του Ευαγγελισμού.
Υπήρχαν οι έξης βασικοί λόγοι για την καθιέρωση της 25 Μαρτίου ως ημέρας εορτασμού του Ευαγγελισμού.
Η ήμερα της συλλήψεως του Ιωάννη του Προδρόμου (24 Σεπτεμβρίου) συνέπιπτε με τη φθινοπωρινή ισημερία, δεδομένου ότι την ήμερα αύτη, που οι Εβραίοι εόρταζαν την εορτή του Εξιλασμού, δέχθηκε ο Ζαχαρίας από τον αρχάγγελο Γαβριήλ το μήνυμα ότι θα αποκτήσει γιό.
Επομένως, εφόσον κατά το Λκ. 1, 26 ο Ευαγγελισμός έγινε έξι μήνες αργότερα, η ημερομηνία αύτη συνέπιπτε με την εαρινή ισημερία, δηλαδή στις 25 Μαρτίου, και η Γέννηση του Χριστού καθορίστηκε εννέα μήνες μετά, δηλαδή στις 25 Δεκεμβρίου, στο χειμερινό ηλιοστάσιο.
Επί πλέον είχε επικρατήσει η άποψη ότι ο θάνατος του Χριστού συνέβη στις 25 Μαρτίου και επειδή ο Κύριος, ως τέλειος κατά πάντα άνθρωπος, «έσχεν επίγειον βίον καθοριζόμενον από ακριβή αριθμόν ετών», έπρεπε να

25η Mαρτίου 2012, Κυριακή: Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ. Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡ­ΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ. Ἦχος πλ. δ΄

Εὐαγγέλιον, ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ Α´ 24 - 38

Ο ρόλος της Παναγίας είναι κομβικός στο γεγονός της Σωτηρίας μας, γίνεται Θεοτόκος και Προστάτις μας και Μεσίτρια, ανοίγει τον δρόμο προς την Βασιλεία Του.

24 Μετὰ δὲ ταύτας τὰς ἡμέρας συνέλαβεν Ἐλισάβετ ἡ γυνὴ αὐτοῦ· καὶ περιέκρυβεν ἑαυτὴν μῆνας πέντε, 25λέγουσα ὅτι Οὕτω μοι πεποίηκεν ὁ Κύριος ἐν ἡμέραις αἷς ἐπεῖδεν ἀφελεῖν τό ὄνειδός μου ἐν ἀνθρώποις. 26Ἐν δὲ τῷ μηνὶ τῷ ἕκτῳ ἀπεστάλη ὁ ἄγγελος Γαβριὴλ ἀπὸ τοῦ Θεοῦ εἰς πόλιν τῆς Γαλιλαίας, ᾗ ὄνομα Ναζαρὲτ, 27 πρὸς παρθένον μεμνηστευμένην ἀνδρὶ, ᾧ ὄνομα Ἰωσὴφ, ἐξ οἴκου Δαυῒδ, καὶ τὸ ὄνομα τῆς παρθένου Μαριάμ. 28 καὶ εἰσελθὼν ὁ ἄγγελος πρὸς αὐτὴν εἶπε· Χαῖρε, κεχαριτωμένη· ὁ Κύριος μετὰ σοῦ· εὐλογημένη σὺ ἐν γυναιξίν. 29 ἡ δὲ ἰδοῦσα διεταράχθη ἐπὶ τῷ λόγῳ αὐτοῦ, καὶ διελογίζετο ποταπὸς εἴη ὁ ἀσπασμὸς οὗτος. 30 καὶ εἶπεν ὁ ἄγγελος αὐτῇ· Μὴ φοβοῦ, Μαριάμ· εὗρες γὰρ χάριν παρὰ τῷ Θεῷ. 31 καὶ ἰδοὺ συλλήψῃ ἐν γαστρὶ καὶ τέξῃ υἱόν, καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν. 32 οὗτος ἔσται μέγας καὶ υἱὸς ὑψίστου κληθήσεται, καὶ δώσει αὐτῷ Κύριος ὁ Θεὸς τὸν θρόνον Δαυῒδ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ, 33 καὶ βασιλεύσει ἐπὶ τὸν οἶκον Ἰακὼβ εἰς τοὺς αἰῶνας, καὶ τῆς βασιλείας αὐτοῦ οὐκ ἔσται τέλος. 34 εἶπε δὲ Μαριὰμ πρὸς τὸν ἄγγελον· Πῶς ἔσται μοι τοῦτο, ἐπεὶ ἄνδρα οὐ γινώσκω; 35 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ἄγγελος εἶπεν αὐτῇ· Πνεῦμα ἅγιον ἐπελεύσεται ἐπὶ σέ καὶ δύναμις ὑψίστου ἐπισκιάσει σοι· διὸ καὶ τὸ γεννώμενον ἅγιον κληθήσεται υἱὸς Θεοῦ. 36 καὶ ἰδοὺ Ἐλισάβετ ἡ συγγενὴς σου καὶ αὐτὴ συνεληφυῖα υἱὸν ἐν γήρει αὐτῆς, καὶ οὗτος μὴν ἕκτος ἐστὶν αὐτῇ τῇ καλουμένῃ στείρᾳ· 37 ὅτι οὐκ ἀδυνατήσει παρὰ τῷ Θεῷ πᾶν ῥῆμα. 38 εἶπεν δὲ Μαριάμ· Ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ῥῆμά σου. καὶ ἀπῆλθεν ἀπ’ αὐτῆς ὁ ἄγγελος.

Ευαγγελισμός της Υπεραγίας Θεοτόκου



Ἦχος δ’.

Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τό Κεφάλαιον, καί τοῦ ἀπ᾽ αἰῶνος Μυστηρίου ἡ φανέρωσις· ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, Υἱός τῆς Παρθένου γίνεται, καί Γαβριήλ τὴν χάριν εὐαγγελίζεται. Διό καὶ ἡμεῖς σὺν αὐτῷ τῇ Θεοτόκῳ βοήσωμεν· Χαῖρε Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ.

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Βίντεο αφιέρωμα στην επέτειο της 
ελληνικής επαναστάσεως του 1821

Κοντάκιο εις τον Ευαγγελισμό Ρωμανού του μελωδού





Κοντάκιο εις τον Ευαγγελισμό Ρωμανού του μελωδού
Μελοποίηση π. Θεόδωρος Τσαμπατζίδης
Ψάλλει ο Τιμόθεος Ντιουέμα (Diwema)
Συμμετέχει η Νεανική Χορωδία Αγ. Παντελεήμονος Καλαμαριάς

Καραϊσκάκης. Συγκλονιστικό τραγούδι από μαθήτρια που βλέπει ... με τα μάτια της ψυχής!!


 


Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

Η ΠΙΣΤΗ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΩΝ

 Γράφει ο Κωνσταντῖνος Χολέβας, Πολιτικός Ἐπιστήμων

Δέν εἶναι τυχαῖο ὅτι ἡ Ἔξοδος τοῦ Μεσολογγίου ἔγινε τήν Κυριακή τῶν Βαΐων τοῦ 1826. Ἡ πίστη στόν Θεό, ἡ παρουσία τοῦ Ὀρθοδόξου Κλήρου καί ἡ ἑλληνορθόδοξη παράδοση πού ἦταν ἔμφυτη στούς ἀγωνιστές διεδραμάτισαν συμβολικό καί συνάμα οὐσιαστικό ρόλο στή μεγάλη αὐτή στιγμή τοῦ Νεωρτέρου Ἑλληνισμοῦ. Ὁ Κοζανίτης λόγιος καί ὁπλαρχηγός Νικόλαος Κασομούλης περιγράφει ὡς ἑξῆς τήν πίστη τῶν πολιορκημένων Μεσολογγιτῶν στή Θεία Πρόνοια:
«Στίς 22 Μαρτίου οἱ βεζύρηδες ἔκαμαν νέες προτάσεις γιά συνθήκη στούς Μεσολογγίτες. Οἱ καπεταναῖοι συνάχτηκαν νά συντάξουν τήν ἀπάντηση.

-Γράφε, πρόσταξε τόν Κασομούλη ὁ Ραζικότσικας.
-Ἀφῆστε νά τοῦ πῶ ἐγώ τί θά γράψει καί, ἄν δέν σᾶς ἀρέσει, τό χαλᾶμε., εἶπε ὁ γερο-Νότης.
Ὅλοι σώπασαν. Καί ὁ ἀσπρομάλλης πολέμαρχος ὑπαγόρευσε:
- «...Πήραμε τό γράμμα σας σήμερα.
-Ἐμεῖς ἀγάδες, κουβέντα δέ ζητήσαμε νά κάμουμε. Ἐσεῖς στείλατε πρῶτοι καί τή ζητήσατε.
-Βλέπουμε στό γράμμα σας νά ζητᾶτε ἄρματα καί ἀποροῦμε πῶς τολμήσατε νά ζητήσετε ὀχτώ χιλιάδες ἄρματα, τά ὁποῖα ἀχνίζουν ἀπό τό αἷμα σας καί νά σᾶς τά δώσουμε μέ τά χέρια μας.
-Τώρα βλέπουμε ὅτι ἐκεῖνο πού θέλετε ἐσεῖς δέ γίνεται οὔτε ἐκεῖνο πού θέλουμε ἐμεῖς. Καί θά γίνει ἐκεῖνο πού ὁ Θεός ἀποφάσισε.».
Ἐν Μεσολογγίῳ τῇ 22 ᾳ Μαρτίου 1826.
Η φρουρά τοῦ Μεσολογγίου.
(Νικολάου Κασομούλη, Ἐνθυμήματα Στρατιωτικά)
Ἡ παρουσία τοῦ Ἐπισκόπυ Ρωγῶν καί Κοζύλης Ἰωσήφ, πού κατήγετο ἀπό τή Θεσσαλία καί ἦταν βοηθός τοῦ Μητροπολίτου Ἄρτης Πορφυρίου ἔπαιξε καταλυτικό ρόλο. Ὁ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...