Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Ο Σεβασμιότατος Γέρων Χαλκηδόνος κ. Αθανάσιος στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Βελλάς Ιωαννίνων

Διάλεξη έκανε σήμερα στην Ακαδημία Βελλάς ο Σεβασμιότατος Γέρων Χαλκηδόνος κ. Αθανάσιος με δύο πολύ ενδιαφέροντα θέματα. 

Το πρώτο αφορούσε τον διαχριστιανικό διάλογο και τις διαθρησκειακές διασκέψεις, θέμα το οποίο προκάλεσε ενδιαφέρουσα συζήτηση. Ο Σεβασμιότατος τόνισε πως δεν μπορούμε να μη διαλεγόμαστε με τα άλλα χριστιανικά δόγματα και τις διάφορες ομολογίες αλλά και τα άλλα θρησκεύματα, όπως το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό, δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και πως το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν απομακρύνεται από την παράδοσή του και προπαντός δεν αποποιείται επ'  ουδενί την Ορθοδοξία. Ίσα - ίσα που δίνει μαρτυρία της Ορθοδοξίας προς όλες τις κατευθύνσεις.
Το δεύτερο θέμα αφορούσε την χριστιανική τέχνη και πως αυτή φθίνει λόγω στείρων αντιγραφικών  προσπαθειών και κακεκτύπων εξαιτίας και των ευκολιών που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία. Επεσήμανε δε τις πολύ ενδιαφέρουσες καινοτομικές προσπάθειες ως προς την τεχνοτροπία, ιδιαίτερα στην διασπορά. Ακολούθησε γόνιμη συζήτηση και προβληματισμός.
 

Αρχιμ. Μεθοδίος Ντελής, Ηγούμενος Ιεράς Μονής Γηρομερίου, Με αφορμή την εορτή του Αγίου μας

Με αφορμή την εορτή του Αγίου μας

Γράφει για την Paramythia-online.gr, o Αρχιμ. Μεθοδίος Ντελής, 
Ηγούμενος Ιεράς Μονής Γηρομερίου

Η 30ή Απριλίου - όταν πέφτει μετά το Πάσχα - είναι η ημέρα που η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη ενός μεγάλου ιεράρχου• του Αγίου Δονάτου, επισκόπου Ευροίας, του θαυματουργού. Μεγάλη ημέρα αυτή κάθε χρόνο, ιδιαίτερα για τη Θεσπρωτία που τον έχει πολιούχο και προστάτη της. Σήμερα λοιπόν, που γιορτάζουμε τη μνήμη του Αγίου Δονάτου, θα ήθελα, όχι να αναφερθώ στη βιογραφία του, αλλά με αφορμή τη ζωή του, να καταγράψω λίγες σχετικές σκέψεις.

Σπάνια μπορεί να βρει κανείς δασκάλους υψηλών ιδεών που προηγουμένως τις έζησαν. Κατά κανόνα οι άνθρωποι διδάσκουν θεωρίες, που οι ίδιοι δεν τις έχουν βιώσει, γι’ αυτό και γίνονται αντικείμενο λαϊκού σαρκασμού. Υψηλότερη διδασκαλία από την ευαγγελική δεν υπάρχει. Και εδώ ακριβώς δημιουργείται ένα δίλημμα για τους δασκάλους του Ευαγγελίου. Ποιός απ’ αυτούς μπορεί να ισχυρισθεί ότι βιώνει τη διδασκαλία του Κυρίου; Μόνο οι Άγιοι του Θεού είναι πλήρως εναρμονισμένοι με τη θεωρία και την πράξη. Αυτοί διδάσκουν πράττοντας. Ό,τι λένε βγαίνει από το πλήρωμα της ζωής της καρδίας τους. Και όπως ο

Όσα μας κρύβουν για τον Ιούνιο


http://marketbeast.gr/wp-content/uploads/2012/04/fetcher_0516.jpeg

Οι διπλές συντάξεις, τα επιδόματα ανεργίας, οι προνοιακές παροχές, οι αμοιβές των εκπαιδευτικών και η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, μπαίνουν στο στόχαστρο της κυβέρνησης, με το νέο κύμα μέτρων του Ιουνίου που έχει ζητήσει η τρόικα, στο πλαίσιο εφαρμογής του δεύτερου μνημονίου.
Οι κρατικές δαπάνες που προτείνονται για δραστική περιστολή, «φωτογραφίζονται» στην έκθεση του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), η οποία συντάχθηκε κατ’ εντολήν της κυβέρνησης και αναμένεται να αποσταλεί στον υπουργό Οικονομικών, Φίλιππο Σαχινίδη, μέσα στην εβδομάδα.
Κινούμενο στη λογική ότι «θα βγάλουμε από τη μύγα ξίγγι», το ΚΕΠΕ καταγράφει τις πιθανές εστίες νέων περικοπών, με στόχο να εξοικονομηθούν δαπάνες ύψους 11,7 δισ. ευρώ τη διετία 2013-2014. Ενδεικτικές είναι οι επισημάνσεις της έκθεσης πως «τα τελευταία 10 χρόνια ο Προϋπολογισμός διέθεσε 150 δισ. ευρώ για την επιδότηση των συντάξεων», χωρίς ωστόσο να αναφέρεται ότι τα ποσά αυτά δόθηκαν στα ταμεία, στο πλαίσιο της νομοθετημένης υποχρέωσης του κράτους να συμμετέχει στην τριμερή χρηματοδότηση.
Σε ό,τι αφορά τον τομέα της παιδείας, όπου επίσης θεωρείται προνομιακό πεδίο για να πέσει μεγάλο ψαλίδι, στην έκθεση του ΚΕΠΕ διαφαίνεται ότι «υπάρχει τεράστια σπατάλη πόρων, εξαιτίας του μικρού αριθμού ωρών διδασκαλίας νηπιαγωγών, δασκάλων, καθηγητών μέσης εκπαίδευσης, καθώς και πανεπιστημιακών».
Η προσπάθεια αποψίλωσης των δαπανών και τα μέτρα 5,5% του ΑΕΠ(περίπου 11,7 δισ. ευρώ) για την επόμενη διετία, επικεντρώνονται στους τομείς της υγείας, της εργασίας, της παιδείας, της άμυνας και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης.
Στο προσχέδιο που επεξεργάζεται ο υπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, γίνεται αναφορά σε

Χοροεσπερίδα Βλάχων στο Μοναστήρι της ΠΓΔΜ

Πραγματοποιήθηκε στο Μοναστήρι της πΓΔΜ, την Παρασκευή, 20 Απριλίου 2012, η ετήσια χοροεσπερίδα του Συλλόγου Βλάχων Μοναστηρίου «Αφοί Μανάκια» με τη συμμετοχή του Συλλόγου Βλάχων Αβδέλλας του νομού Γρεβενών «Η Βασιλίτσα» και του προέδρου της ΠΟΠΣΒ και προέδρου της Παγκόσμιας Βλαχικής Αμφικτιονίας κ. Μιχαήλ Μαγειρία, κατόπιν προσκλήσεως των..
διοργανωτών. Στην εκδήλωση παρέστησαν ακόμη η Επικεφαλής του Γραφείου Συνδέσμου Σκοπίων, πρέσβυς, κα Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, ο πρόξενος της Ελλάδος στο Μοναστήρι κ. Μάρκος Τριπολιτάκης, η πρόεδρος του Συλλόγου «Η Βασιλίτσα» κα Μαρία Τσαλιέρα, η πρόεδρος του Συνδέσμου Μοναστηριωτών Θεσσαλονίκης κα Βιολέτα Παπαθανασίου και ο αντιδήμαρχος Γρεβενών κ. Νασίκας.

Η συμμετοχή - με πολύ ιδιαίτερο συμβολισμό - του μουσικοχορευτικού συνόλου του συλλόγου της Αβδέλλας Γρεβενών - τόπου καταγωγής των Ελληνόβλαχων πρωτοπόρων του βαλκανικού κινηματογράφου Γιαννάκη και Μιλτιάδη Μανάκια – στην εφετινή εκδήλωση του ομώνυμου Συλλόγου Βλάχων Μοναστηρίου ανέδειξε για μια ακόμη φορά το άριστο επίπεδο διατήρησης της αυθεντικής και ανόθευτης ελληνοβλαχικής παράδοσης στη χώρα μας, προκαλώντας πλήθος ευμενών σχολίων από την πλειονότητα των

Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Μικρή κατήχηση, Γράφει ο μοναχός Μωυσής, αγιορείτης


Μικρή κατήχηση
 
Γράφει ο μοναχός Μωυσής, αγιορείτης
 
Στους καιρούς μας, παρά τα όσα δεινά, υπάρχουν άνθρωποι που ζητούν την αλήθεια, τη γνήσια Ορθοδοξία, για να ξεδιψάσουν πνευματικά.
Επιθυμούν με λαχτάρα και φιλότιμο να γνωρίσουν την ακρίβεια της αλήθειας, της ζωντανής πίστεως και του βάθους τους. Δεν πρόκειται για σχολαστική ανάλυση των αληθειών της πίστεως, αλλά για κάθαρση του εσώτερου ανθρώπου. Είναι μια θεραπευτική μέθοδος, την οποία χρησιμοποιεί η Εκκλησία για να θεραπεύσει τον πεσμένο άνθρωπο, για να τον οδηγήσει στον αγιασμό και τη θέωση. Αυτός είναι ο σκοπός του ανθρώπου αλλά και ο στόχος της Εκκλησίας.
Στις παρελθούσες εορτές ήταν κατάμεστες οι εκκλησίες. Στο Άγιον Όρος εισήλθαν τη Μεγάλη Εβδομάδα πέντε χιλιάδες άνδρες. Η πίστη ζει. Πίστη είναι το πρώτο βήμα για να πλησιάσουμε στον Θεό. Δίχως την πίστη είναι αδύνατον να γνωρίσουμε τον Θεό. Χρειάζεται θεία φώτιση για να γνωρίσει κανείς τα μυστήρια του Θεού.

Μόνο με την καθαρότητά του μπορεί ο πιστός να γνωρίσει τον Θεό. Η χάρη του Θεού θα βοηθήσει τον άνθρωπο να τον κατανοήσει και να τον γνωρίσει. Δίχως αυτή την κατανόηση και γνώση θα ήταν δυστυχισμένος. Ο Θεός ονομάζεται πατέρας. Ως πλάστης, δημιουργός και προστάτης όλων. Πιστεύουμε σε τριαδικό

Βραβείο διαστημικής τεχνολογίας σε Έλληνες μαθητές

Δεύτεροι, στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό διαστημικής για μαθητές «CanSat», που πραγματοποιήθηκε στη Νορβηγία, οργανωμένος από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμού Διαστήματος (ESA), αναδείχθηκαν οι μαθητές του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης.
Ο δορυφόρος που δημιούργησαν, ο «Ιcaromenippus 3D», κατάφερε να βρεθεί ένα χιλιόμετρο πάνω από το έδαφος της Γης και να απεικονίσει, τρισδιάστατα, τις λήψεις που έκανε.
Όλα έγιναν στη χιονισμένη περιοχή Άντεα, στο βορειότερο τμήμα της Νορβηγίας, στον αρκτικό κύκλο.
Ο «Icaromenippus 3D» είναι ένα εξελιγμένο μοντέλο του πρώτου δορυφόρου, με τον οποίο συμμετείχε στον ίδιο διαγωνισμό, πριν δύο χρόνια, προηγούμενη ομάδα του σχολείου και πάλι, όμως, με τον καθηγητή φυσικής του σχολείου Γιώργο Κοντέλλη, ο οποίος τότε είχε λάβει και το τρίτο βραβείο στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων, που ακολούθησε.
Το όνομα του «Icaromenippus 3D» προκύπτει από ένα λογοπαίγνιο μεταξύ του αριθμού «τρία» (αφού είναι ο τρίτος δορυφόρος που κατασκευάζει το συγκεκριμένο σχολείο) και της αποστολής που όφειλε να φέρει σε

29η Ἀπριλίου 2012, Κυριακή: Γ΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ (τῶν Μυροφόρων), Ἦχος β΄

 ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙΕ´ 43 - 47, ΙϚ´ 1 - 8
43 ἐλθὼν Ἰωσὴφ ὁ ἀπὸ Ἁριμαθαίας, εὐσχήμων βουλευτής, ὃς καὶ αὐτὸς ἦν προσδεχόμενος τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. 44 ὁ δὲ Πιλᾶτος ἐθαύμασεν εἰ ἤδη τέθνηκε, καὶ προσκαλεσάμενος τὸν κεντυρίωνα ἐπηρώτησεν αὐτὸν εἰ πάλαι ἀπέθανε· 45 καὶ γνοὺς ἀπὸ τοῦ κεντυρίωνος ἐδωρήσατο τὸ σῶμα τῷ Ἰωσήφ. 46 καὶ ἀγοράσας σινδόνα καὶ καθελὼν αὐτὸν ἐνείλησε τῇ σινδόνι καὶ κατέθηκεν αὐτὸν ἐν μνημείῳ ὃ ἦν λελατομημένον ἐκ πέτρας, καὶ προσεκύλισε λίθον ἐπὶ τὴν θύραν τοῦ μνημείου. 47 ἡ δὲ Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία Ἰωσῆ ἐθεώρουν ποῦ τίθεται.
1 Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτόν. 2 καὶ λίαν πρωῒ της μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. 3 καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· Τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; 4 καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα. 5 καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. 6 ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· Μὴ ἐκθαμβεῖσθε· Ἰησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν. 7 ἀλλ’ ὑπάγετε εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ Πέτρῳ ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν· ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν. 8 καὶ ἐξελθοῦσαι ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου· εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις, καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον· ἐφοβοῦντο γάρ.


 Μυροφόρες είναι οι γυναίκες που ακολουθούσαν το Κύριο μαζί με τη Μητέρα του, έμειναν μαζί της κατά την ώρα του σωτηριώδους πάθους και φρόντισαν να αλείψουν με μύρα το σώμα του Κυρίου. Όταν δηλαδή ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος ζήτησαν κι' έλαβαν από το Πιλάτο το δεσποτικό σώμα, το κατέβασαν από το σταυρό, το περιέβαλαν σε σινδόνια μαζί με εκλεκτά αρώματα, το τοποθέτησαν σε λαξευτό μνημείο κι' έβαλαν μεγάλη πέτρα πάνω στη θύρα του μνημείου, παρευρίσκονταν θεωρώντας κατά τον ευαγγελιστή Μάρκο η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία που καθόταν απέναντι του τάφου. Άλλη Μαρία εννοούσε οπωσδήποτε τη Θεομήτορα. Δεν παρευρισκόταν μόνο αυτές, αλλά και πολλές άλλες γυναίκες όπως αναφέρει και ο Λουκάς.

 http://www.saint.gr/394/saint.aspx

 

Δόξα: Τό Β΄ Ἑωθινόν· «Μετά μύρων προσελθούσαις...»
 ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΗΣ ΑΡΧΩΝ ΥΜΝΩΔΟΣ ΤΟΥ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
 (ήχος δεύτερος)

 Μετὰ  μύρων  προσελθούσαις,  ταῖς  περὶ  τὴν
Μαριὰμ  γυναιξί,  καὶ  διαπορουμέναις,  πῶς  ἔ‐
σται αὐταῖς τυχεῖν τοῦ ἐφετοῦ, ὡράθη ὁ λίθος
μετηρμένος, καὶ θεῖος νεανίας, καταστέλλων
τὸν  θόρυβον  αὐτῶν  τῆς  ψυχῆς·  Ἠγέρθη  γάρ
φησιν, Ἰησοῦς ὁ Κύριος· διὸ κηρύξατε τοῖς κή‐
ρυξιν  αὐτοῦ  Μαθηταῖς,  εἰς  τὴν  Γαλιλαίαν
δραμεῖν, καὶ ὄψεσθε αὐτόν, ἀναστάντα ἐκ νε‐
κρῶν, ὡς ζωοδότην καὶ Κύριον.

Σάββατο 28 Απριλίου 2012

Anthony Bloom (Metropolitan of Sourozh (1914- 2003), Ναταλία

Σε κάποιο ἐπαρχιακὸ χωριουδάκι, ποὺ µόλις εἶχε ἀλλάξει χέρια µεταξὺ τῶν ἐµπολέµων, τὴν ἐποχὴ τοῦ Α΄παγκόσµιου πολέµου καὶ τοῦ ἐµφυλίου πολέµου στή Ρωσία, τότε πού ἡ χώρα αὐτὴ εἶχε ἐµπλακεῖ σὲ πολεµικὲς ἐπιχειρήσεις ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῶν συνόρων της, µιὰ νέα γυναῖκα εἴκοσι ἑπτὰ περίπου ἐτῶν εἶχε παγιδευτεῖ µὲ τὰ δύο της παιδιά. Ὁ ἄντρας της ἦταν µὲ τὸ στρατό πού εἶχε ἀποχωρήσει. Ἐκείνη δὲν εἶχε κατορθώσει νὰ ξεφύγει ἐγκαίρως καὶ ἔµεινε κρυµµένη προσπαθώντας νὰ σώσει τὶς ζωὲς τῶν παιδιῶν της καὶ τή δική της.

Πέρασε µιὰ µέρα καὶ µιὰ νύχτα µεγάλου τρόµου ὥσπου τὸ ἀπόγευµα τῆς ἑποµένης ἡ πόρτα τοῦ κρυψώνα της ἄνοιξε καὶ µιὰ συγχωριανή, στήν ἡλικία της, µπῆκε µέσα. Ἦταν ἁπλή, χωρὶς κάτι τὸ ξεχωριστὸ στὸ παρουσιαστικὸ της. Τῆς εἶπε: «Αὐτὸ εἶναι τ’ ὄνοµά σου;» Ἡ µητέρα ἀπάντησε, κατατροµαγµένη: «Ναί». «Σὲ ἀνακαλύψανε, καὶ θὰ ’ρθουν ἀπόψε νὰ σὲ σκοτώσουν. Πρέπει νὰ φύγεις». Ἡ µητέρα κοίταξε τὰ παιδιὰ της καὶ εἶπε: «Καὶ ποῦ νὰ πάω, πῶς µπορῶ νὰ φύγω µ’ αὐτὰ ἐδῶ τὰ παιδιά; Δὲν εἶναι δυνατὸ νὰ περπατήσουν οὔτε πολὺ µακριὰ οὔτε γρήγορα γιὰ νὰ µπορέσουµε νὰ γλιτώσουµε». Καὶ τότε ἡ

Γκρίνια από τους Τούρκους για το "συνωστισμό" που έγινε "διωγμός"

Όχι, θα το άφηναν...
 
Ενόχλησε την Τουρκία τα όσα αναφέρει το νέο βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, για την καταστροφή της Σμύρνης το καλοκαίρι του 1922 που αντικατέστησε την παλαιότερη έκδοση με το περιβόητο «συνωστισμό» της κυρίας Μαρίας Ρεπούση.

Χαρακτηριστικός είναι το δημοσίευμα της  Milliyet. «Βρικολάκιασε το πνεύμα πολέμου στον γείτονα» αναφέρει το δημοσίευμα, τονίζοντας  πως στο νέο βιβλίο ιστορίας «υπάρχουν πολύ βαριές διατυπώσεις αναφορικά με την είσοδο του τουρκικού στρατού στην Σμύρνη», εκφράζοντας παράλληλα ενόχληση για το γεγονός πως ο «συνωστισμός» αντικαταστάθηκε με το «διωγμό» των Ελλήνων.

Έως τώρα, στο βιβλίο ιστορίας, η καταστροφή της Σμύρνης αναφερόταν με το επίμαχο : «Στις 27 Αυγούστου 1922 ο τουρκικός στρατός μπαίνει στη Σμύρνη. Χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι προσπαθώντας να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα»

Η αναφορά αυτή, όπως και άλλες στο βιβλίο της  κυρίας Μαρίας Ρεπούση, που στις επικείμενες εκλογές είναι υποψήφια βουλευτής με την Δημοκρατική Αριστερά, είχαν προκαλέσει οργή και αγανάκτηση.

Στο νέο βιβλίο Ιστορίας που θα διδάσκεται από την επόμενη σχολική χρονιά στους μαθητές της Στ' Δημοτικού, έχει τίτλο «Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου», και έχει γραφτεί από τους καθηγητές Ιστορίας του

Στο πατριαρχείο η «ΔΕΛΤΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ» του Ευάγγελου Ανδρέου

ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ
Σε κλίμα βυζαντινής κατάνυξης και αρχιερατικής λαμπρότητας γιορτάσθηκε η μέρα του Αγίου Γεωργίου στον ομώνυμο πατριαρχικό ναό, στο Φανάρι, όπου ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος δέχθηκε αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Τέχνης μαζί με τους μαθητές και καθηγητές του 2ου Γυμνάσιου Καλυβίων-Λαγονησίου, με επικεφαλής τη διευθύντριά τους Μαρίνα Παπακωνσταντίνου.
Επίκεντρο της επίσκεψης ήταν η προσφορά στον Οικουμενικό Πατριάρχη του τόμου «Δέλτος Ανδρονίκου Μοναχού» που εκπόνησε ο ποιητής και αισθητικός της τέχνης Ευάγγελος Ανδρέου και αποτελεί το μοναδικό πρωτότυπο τόμο με την Πανηγυρική Ακολουθία του Αγίου Ελισσαίου, του Αλέξανδρου Μωραϊτίδη, σε μεταγραφή στη βυζαντινή μουσική σημειογραφία από τον εθνομουσικολόγο Κωνσταντίνο Μάρκο. Στον τόμο προτάσσεται το λογοτεχνικό δοκίμιο του Ευάγγελου Ανδρέου «Μνημονεύουμε τον ποιητή» και περιλαμβάνονται επίσης αποσπάσματα της Ακολουθίας σε μουσική μεταγραφή από τους ομογενείς βυζαντινομουσικούς Μόντρεαλ, Κωνσταντίνο Λαγούρο και Πίττσμπουργκ, Νίκο Γιαννουκάκη καθώς και τμήματα ζωγραφικής εικονογράφησης από την Αμαλία

Η αναλυτική σκέψη προάγει την αθεΐα

Πολλοί πιστοί είναι σίγουροι ότι η πίστη τους είναι στέρεη σαν βράχος, όμως ίσως να υπερεκτιμούν τη σταθερότητα των πεποιθήσεών τους. Η αναλυτική σκέψη μπορεί να μειώσει τη θρησκευτική και μεταφυσική πίστη ακόμα και σε αφοσιωμένους πιστούς, σύμφωνα με μία νέα έρευνα Καναδών ψυχολόγων, η οποία επιβεβαιώνει ότι ο λογικός τρόπος σκέψης έχει τη δυνατότητα να υποσκάψει τη θρησκευτικότητα και να προάγει τον σκεπτικισμό και την αθεΐα.

Οι ερευνητές, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «Science», σύμφωνα με το ίδιο και με το «New Scientist» ανέφεραν ότι πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την πνευματικότητα του καθενός και η τάση για περισσότερη ή λιγότερη αναλυτική σκέψη είναι ένας από αυτούς.

Οι ψυχολόγοι έκαναν διάφορα τεστ και πειράματα με 650 εθελοντές, συσχετίζοντας τον βαθμό αναλυτικής σκέψης του καθενός με την ένταση των θρησκευτικών και άλλων μεταφυσικών πεποιθήσεών του (π.χ. πίστη σε αγγέλους), διαπιστώνοντας ότι αυτά τα δύο πράγματα είναι γενικά αντιστρόφως ανάλογα. Όσο περισσότερο οι εθελοντές ανέπτυσσαν αναλυτικούς συλλογισμούς και έκαναν λογικές σκέψεις, τόσο έτεινε να μειώνεται η θρησκευτική πίστη τους και, αντίθετα, αυξανόταν ο αθεϊσμός ή έστω ο αγνωστικισμός και ο σκεπτικισμός τους σχετικά με τα θρησκευτικά ζητήματα.

«Ο Θάνατος δεν είναι το τέλος» λένε οι επιστήμονες σύμφωνα με τον Αϊνστάιν

Η καινούργια προσέγγιση στο μεγαλύτερο φόβο του ανθρώπου λέγεται Βιοκεντρισμός, και προέρχεται τόσο από το χώρο της κβαντοφυσικής και της θεωρίας των παράλληλων συμπάντων, όσο και από τον ίδιο τον Αϊνστάιν.

Σύμφωνα με ένα από τα θεμελιώδη αξιώματα της επιστήμης, καμίας μορφής ενέργεια δεν χάνεται. Δεν δημιουργείται και δεν καταστρέφεται απλά υπάρχει. Ξεκινώντας από αυτό, και με δεδομένο ότι ο εγκέφαλος, είναι μια τεράστια γεννήτρια ενέργειας, οι επιστήμονες καλούνται να απαντήσουν στο τι γίνεται αυτή η ποσότητα ενέργειας, όταν ο εγκέφαλος σταματήσει λόγω θανάτου να λειτουργεί. Είναι πιθανόν να μεταβιβάζεται σε ένα παράλληλο σύμπαν;

Για τους μελετητές, η θεωρία των παράλληλων συμπάντων, είναι μια πραγματικότητα πολύ πιο αντικειμενική από αυτό που θεωρούμε πραγματικότητα δεδομένου ότι έννοιες όπως ο χώρος και ο χρόνος, θεμελιώδεις όσον αφορά την προσέγγιση μας απέναντι στην πραγματικότητα, δεν υφίστανται όπως τις αντιλαμβανόμαστε. Οτιδήποτε ο εγκέφαλος επεξεργάζεται και χρησιμοποιεί σαν πληροφορία, είναι απλά ένα εργαλείο κατανόησης

ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ



Του Βασίλη Χαραλάμπους

______________

Κάθε λογής αντιλογία

για τον παραδίπλα πούχεις

γνώριζε ίσως και τούτο νάναι

κι αφορμή άλλη δεν θάβρεις

στ΄αλλουνού τα τόσα λόγια .



Γι΄αυτό σίγουρα θα κρύβεις

την τόση σου αδυναμία

ξαναλέω σίγουρο΄ναι

πριν καν λόγια ξεστομίσεις

κάθε σου αντιλογία

είν΄ η τόση αδυναμία

που περίσσια ετοιμάζει.

Από την ποιητική Συλλογή « Άλλου κύκλου βιοτή »

*Σχόλιο

Αγιορείτης γέροντας από τους παλαιούς, σ’ ένα καλογέρι που είχε το πάθος της αντιλογίας, είχε πει πως είναι προτιμότερο να κάνει λιγότερη νηστεία και να προσπαθήσει να αποκόψει τούτο το πάθος. Φυσικά τούτο το είπε ο γέροντας, όχι κάνοντας οποιαδήποτε έκπτωση στο θέμα της νηστείας, αλλά για να καταδείξει πόσο μεγάλο είναι τούτο το πάθος της αντιλογίας.

Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

Επανεξετάζονται τα αναλυτικά προγράμματα της Ιστορίας

Με τους εκπροσώπους των Ιστορικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων της χώρας θα συναντηθεί τη Δευτέρα 30 Απριλίου , στις 12 το μεσημλερι, ο υπουργός παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνάντηση με τη διευρυμένη επιτροπή από όλα τα Ιστορικά Τμήματα των Πανεπιστημίων η οποία συνεκλήθη με πρωτοβουλία του υπουργού και σκοπό έχει τη σύνταξη του αναλυτικού προγράμματος του μαθήματος της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Υπενθυμίζεται ότι στην προηγούμενη συνάντηση είχε συμφωνηθεί να μελετηθεί όλο το υπάρχον υλικό (ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα κ.α.)  και να γίνει νέα συζήτηση περί τα τέλη Απριλίου με σκοπό μέχρι τον Ιούνιο να διαμορφωθούν προτάσεις επί των οποίων θα στηριχθεί το νέο αναλυτικό πρόγραμμα της Ιστορίας στα σχολεία.

Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ


Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επιβεβαιώνει το esos ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Επιβεβαιώνει πλήρως το χθεσινό ρεπορτάζ του esos το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το οποίο με ανακοίνωσή του κάνει γνωστό ότι ο υπουργός Γ. Μπαμπινιώτης δεν έκανε δεκτή την παραίτηση του προεδρείου (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΧΘΕΣΙΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ESOS).
 Ειδικότερα σε ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αναφέρει τα εξής:
Mε επιστολή του, στις 24 Απριλίου 2012, προς τον Πρόεδρο του ΙΕΠ, κ. Αλέξη Δημαρά, ο Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης δηλώνει πως:
 α. δεν κάνει αποδεκτή την παραίτηση του Προέδρου και του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ και
β. δεσμεύεται πως θα αποσπαστούν στο ΙΕΠ μόνο εκείνοι από τους  πρώην Συμβούλους και Παρέδρους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τους οποίους θα υποδείξει το Διοικητικό Συμβούλιο και  σύμφωνα με τις διαδικασίες που θα επιλέξει.

Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
Κατά τη Συνεδρίαση της 20 Απριλίου 2012 υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους στον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και τα τέσσερα από τα πέντε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ.  
Αιτία της παραίτησης είναι η ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο άρθρο (τροπολογία) 329 του Υπουργείου

Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Τό ἔξυπνο πείραμα μίας δασκάλας ποῦ ἔγινε σέ ἑλληνικό σχολεῖο


Σήμερα στό σχολεῖο ἔπρεπε νά καλύψω τό κενό ἑνός συναδέλφου ποῦ ἔλειπε. Ἔμεινα λοιπόν στήν τάξη καί πρότεινα στούς μαθητές μου νά παίξουμε ἕνα παιχνίδι.

Τούς ζήτησα νά φανταστοῦν πῶς εἴμαστε κάτοικοι τῆς Σμύρνης καί μαθαίνουμε ὅτι αὔριο θά κάψουν οἱ Τοῦρκοι τά πάντα καί θά μᾶς ἀναγκάσουν νά φύγουμε ἀπό τά σπίτια μας. Σκεφτεῖτε, λοιπόν, εἶπα στά παιδιά μου, ἕνα μόνο ἀντικείμενο ποῦ θά παίρνατε γιά πάντα μαζί σας ἀπό τό σπίτι σας καί γράψτε τό μέ τό ὄνομά σας σέ ἕνα χαρτί..

Γεμίσαμε λοιπόν ἕνα κουτί μέ 22 χαρτάκια. Στή συνέχεια τούς εἶπα ὅτι οἱ ἀρχαῖοι φιλόσοφοι ἔλεγαν πῶς εἴμαστε ὅ,τι εἶναι καί οἱ ἐπιθυμίες – ἀνάγκες μας. Ἄρα ὅ,τι γράψατε στό χαρτί αὐτό εἶστε. Κοιτάχτηκαν μεταξύ τους αἰφνιδιασμένα. 

Χώρισα, λοιπόν, τρεῖς ὁμάδες καί τίς ἔγραψα στόν πινάκα. Στήν πρώτη τά ὑλικά. Ἄν ἔχετε γράψει ἀντικείμενα γιά νά πάρετε μαζί σας ἀπό τό σπίτι ποῦ θά χάσετε γιά πάντα σκεφτεῖτε, τούς εἶπα,

To Πρόγραμμα των ενδοσχολικών εξετάσεων στα Γυμνάσια και Λύκεια

Σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας  μετά τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους       2011-2012 την Πέμπτη 17 Μαΐου 2012, σύμφωνα , για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα ισχύσουν τα ακόλουθα:
ΓΥΜΝΑΣΙΑ
    Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις όλων των τάξεων του Γυμνασίου θα αρχίσουν την Τρίτη 22 Μαΐου 2012 και θα διαρκέσουν μέχρι και την Τρίτη 19 Ιουνίου 2012.
ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΑ)
    Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης των Ημερησίων ΓΕ.Λ. καθώς, επίσης, και οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Γ΄ τάξης για τους οποίους προβλέπεται εξέταση μόνο σε επίπεδο σχολικής μονάδας, θα αρχίσουν την Τρίτη 22 Μαΐου 2012 και θα διαρκέσουν μέχρι και την Τρίτη 19 Ιουνίου 2012.
    Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης των Εσπερινών ΓΕ.Λ. καθώς, επίσης, και οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Δ΄ τάξης για τους οποίους προβλέπεται εξέταση μόνο σε επίπεδο σχολικής μονάδας, θα αρχίσουν την Τρίτη 22 Μαΐου 2012 και θα διαρκέσουν μέχρι και την Τρίτη 19 Ιουνίου 2012.
    Οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών της Γ΄ τάξης Ημερησίων  ΓΕ.Λ. και Δ΄ τάξης των Εσπερινών ΓΕ.Λ., στα μαθήματα τα οποία εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο, θα αρχίσουν τη Δευτέρα  21 Μαΐου 2012 και θα

Πενήντα λόγοι διαφωνίας με το νέο πρόγραμμα των Θρησκευτικών


Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Πενήντα λόγους διαφωνίας έχουμε με το νέο πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου! Τα μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων μπορεί να είχαν όλη την καλή διάθεση να εκπονήσουν ένα σωστό πρόγραμμα, όμως αποδεικνύεται ότι αυτή δεν φτάνει. Η παράθεση των πενήντα λόγων διαφωνίας μας ίσως είναι κουραστική, αλλά θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη για μια νηφάλια συζήτηση επί ενός σοβαρότατου ζητήματος, όπως είναι το θρησκευτικό βίωμα των μαθητών των σχολείων της χώρας μας. Τηρείται η σειρά του κειμένου, προηγείται το πρωτότυπο ( με bold ) και έπεται το σχόλιο μας.

1. " Βασικό χαρακτηριστικό του νέου προγράμματος σπουδών είναι ο παιδαγωγικός αναπροσανατολισμός της διδακτικής διεργασίας στην κατεύθυνση της διερευνητικής, βιωματικής και συνεργατικής μάθησης".
Χαρακτηριστικό του κειμένου, που εστάλη στον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο και στους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι η χρήση επιθέτων - όρων, των οποίων η έννοια είναι γενική κι επομένως ασαφής. Ο καθένας, εκπαιδευτικός ή όχι, μπορεί να εκλάβει τους όρους, σύμφωνα με τη δική του γνώση και αντίληψη. Θέλω να πιστεύω ότι η χρήση τέτοιων ασαφών όρων γίνεται λόγω της εκπαίδευσης και των επιρροών που έχουν δεχθεί οι εμπειρογνώμονες τα τελευταία 30 χρόνια και όχι για λόγους ιδεολογίας, όπως εκφράστηκε από τον πρ. πρωθυπουργό κ. Κ. Σημίτη και τους "εκσυγχρονιστές" συνεργάτες του. Πιο συγκεκριμένα τι πάει να πει "διερευνητική

Το ΦΕΚ με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα στα ΕΠΑΛ για το 2012-2013. Διατήρηση μονόωρου μαθήματος Θρησκευτικών στην Α΄ και Β΄ ΕΠΑΛ


Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

ΤΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ, ΓΕΡΟΝΤΑ; (ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ)

Ρώτησε κάποιος τον Γέροντα, τι πρέπει να ψηφίσει στις βουλευτικές εκλογές.
Eκείνος του απάντησε παραβολικά:

«Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι σαν την κλώσσα:
Κάτω από τα φτερά της σκεπάζει και άσπρα πουλάκια και μαύρα πουλάκια».

Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν πολιτικοποιείται και πολύ περισσότερο δεν κομματικοποιείται. Σκεπάζει με την αγάπη όλους, χωρίς να ταυτίζεται με φατρίες.

Κάποτε ο Γέροντας με ρώτησε πώς πάνε τα πολιτικά πράγματα. Του απάντησα ότι γενικά δεν πάνε καλά. Κι ο Γέροντας είπε: «Τι να σου κάνουν οι πολιτικοί;
Είναι μπερδεμένοι με τα ψυχικά πάθη τους. Όταν ένας άνθρωπος δεν μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του, πώς θα μπορέσει να βοηθήσει τους άλλους;

Φταίμε κι εμείς για την κατάσταση αυτή. Αν ήμασταν αληθινοί χριστιανοί, θα μπορούσαμε να στείλουμε στη Βουλή, όχι βέβαια χριστιανικό κόμμα, αλλά χριστιανούς πολιτικούς, και τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά».

Από την πτώχευση του 1893 στο Γουδί

Η φούσκα του δανεισμού, η καταστροφική ήττα του 1897, ο διεθνής οικονομικός έλεγχος και οι προσπάθειες εκσυγχρονισμού
Του Μιχαλη Ψαλιδοπουλου*
Η ιστορική παραδοχή του Χαρίλαου Τρικούπη «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν» στις 10 Δεκεμβρίου 1893 σηματοδοτεί ανάγλυφα τη θλιβερή κατάληξη μιας οικονομικής πολιτικής μεγάλων φιλοδοξιών και αγαθών προαιρέσεων, τα διδάγματα της οποίας δεν έχουν ακόμα, έναν αιώνα αργότερα, συζητηθεί ευρέως. Η πολιτική αυτή ανάγκασε το 1898 την Ελλάδα στην αποδοχή του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου (ΔΟΕ) ο οποίος υποχρέωσε τη χώρα σε πολιτική αυστηρότατης λιτότητας, ως το 1910 τουλάχιστον, για να καταργηθεί τυπικά μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο Τρικούπης κυβέρνησε τη χώρα λίγους μήνες το 1875 και το 1880, λίγες μέρες το 1878, καθώς και μεταξύ 1882-85 και 1886-90. Διετέλεσε πρωθυπουργός και μεταξύ Ιουνίου 1892-Μαΐου 1893 και μεταξύ Νοεμβρίου 1893-Ιανουαρίου 1895, για να αποσυρθεί στη συνέχεια από την πολιτική, λίγο πριν από τον θάνατό του. Ο κύριος πολιτικός του αντίπαλος Θεόδωρος Δηλιγιάννης κυβέρνησε στις περιόδους 1885-86, 1890-92 και 1895-97 καθώς και για μικρότερα διαστήματα το 1903 και το 1905, για να δολοφονηθεί στις 31 Μαΐου 1905 από έναν χαρτοπαίκτη.
Οι πολιτικές των δύο ανδρών διέφεραν ώς την πτώχευση του 1893 στη ρητορεία, αλλά συνέκλιναν στην πράξη. Ο

Nα αναγεννηθεί η σχέση δασκάλου-μαθητή….

ΧΡΗΣΤΟΣ Β. ΜΑΣΣΑΛΑΣ, Καθηγητής, π. Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 
Η δίψα για γνώση και η λαχτάρα για κατανόηση αποτελούν μια μοναδική μάχη και ένα εξαιρετικό ιδεώδες στη ζωή του ανθρώπου, αποτελούν μια αυξανόμενη δύναμη που πηγάζει από την ίδια τη ζωή. Κάτω από αυτό το πρίσμα, ο ρόλος του δασκάλου για το σκοπό αυτό ήταν και παραμένει κυρίαρχος. Κατά συνέπεια, μια κοινωνία που δεν τιμά τους δασκάλους της είναι ελαττωματική και ο δάσκαλος που δεν αντιλαμβάνεται το ρόλο του στη διαμόρφωση της εθνικής κουλτούρας παύει να είναι λειτουργός…

Το προνόμιο του δασκάλου, κατά τον G. Steiner, είναι: να αφυπνίζει σ’ ένα άλλο ανθρώπινο πλάσμα δυνάμεις και όνειρα που είναι πέρα από τα δικά του, να παρακινεί τους άλλους να αγαπήσουν αυτά που εκείνος αγαπάει και να κάνει το εσωτερικό του παρόν δικό τους μέλλον.

Το να διδάσκεις με μεράκι σημαίνει να αφυπνίζεις στο μαθητή την αμφιβολία και να τον προγυμνάζεις για τη διαφωνία. Άλλωστε, η δημοκρατία είναι θεσμοθετημένη αμφισβήτηση και διαπλάθεται μέσα από την αγωγή του πολίτη, προσηλωμένη στο δημοκρατικό ιδεώδες που βασίζεται στο διάλογο και τη διαφωνία…

Ο σφυγμός της διδασκαλίας είναι κατεξοχήν η ικανότητα να πείσεις, υιοθετώντας το διάλογο και ενισχύοντας την άλλη άποψη. Ο δάσκαλος δεν πρέπει να ξεχνάει ότι απευθύνεται στη νόηση, στη

Ξέρετε τι συμβαίνει στο παιδί σας online;



Πριν λίγο καιρό είδε το φως της δημοσιότητας η τελευταία πανευρωπαϊκή έρευνα EU Kids Online που διεξήχθη σε 25 χώρες στην Ευρώπη σε παιδιά ηλικίας 9-16 ετών και σε έναν από τους γονείς τους. 
Η συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Δρ Βερόνικα Σαμαρά, σχολιάζει τα αποτελέσματα:

«Σύμφωνα με την έρευνα, τα Ελληνόπουλα βρίσκονται ακόμα αρκετά πίσω στη χρήση του Διαδικτύου σε σχέση με τα άλλα παιδιά στην Ευρώπη – καθώς το πρώτο «κλικ» στο Διαδίκτυο γίνεται 3-4 χρόνια αργότερα από ότι από συνομήλικούς τους στην υπόλοιπη Ευρώπη - με το 33% των ανήλικων χρηστών να έχει εμπειρία κάποιου διαδικτυακού κινδύνου, το 2% να έχει ανταλλάξει εικόνες ή μηνύματα σεξουαλικού περιεχομένου, και το 54% να έχει προφίλ σε κάποια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι Έλληνες γονείς δηλώνουν άγνοια για τους κινδύνους του Διαδικτύου

Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες γονείς συνεχίζουν να δηλώνουν άγνοια για τις αρνητικές εμπειρίες των παιδιών τους στο Διαδίκτυο.
Διαβάζοντας τα λεπτομερή αποτελέσματα της έρευνας, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι χρήστες του Διαδικτύου είναι όλο και νεότεροι, παρόλα αυτά, τα υψηλά ποσοστά παιδιών και νέων που έχουν υπολογιστή και πρόσβαση στο Διαδίκτυο στο δωμάτιό τους θα πρέπει να μας προβληματίσει, τη στιγμή που είναι γνωστό ότι συνιστάται ο υπολογιστής να είναι τοποθετημένος σε σημείο του σπιτιού προσβάσιμο από όλη τη οικογένεια, ακόμα δε περισσότερο αν συνδυαστεί με την άγνοια των γονέων για τους κινδύνους του Διαδικτύου.
Τα αποτελέσματα αυτά υπογραμμίζουν την ανάγκη να είναι οι γονείς

Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Γ. Μπαμπινιώτης, Υπουργός Παιδείας: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, Νέο Λύκειο, εξεταστικό κ.ά.

Δελτίο Τύπου
ypdvmth_thumb_other250_0Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη σε εκπομπή της ΝΕΤ.
Ο Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης, παραχώρησε σήμερα, Τρίτη 24 Απριλίου 2012, συνέντευξη στην εκπομπή «Πρωινή Ενημέρωση» της ΝΕΤ. Ακολουθούν αποσπάσματα της συνέντευξης.
Για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Το κύριο βάρος του Υπουργείου Παιδείας έχει πέσει στη διοργάνωση των Πανελλαδικών εξετάσεων.  Πρόκειται για ένα πολύ σύνθετο σύστημα που δεν μπορεί κανείς να το φανταστεί.  Ούτε ο ίδιος το ήξερα προτού αναλάβω.
Μαζί με την Υφυπουργό την αρμόδια, την κ. Χριστοφιλοπούλου, έχουμε πέσει πάνω να ξεκινήσουμε από τα τετράδια που πρέπει να έχουν οι μαθητές για να γράψουν, μέχρι τα δύο συστήματα Πληροφορικής, το Μηχανογραφικό και το σύστημα των αποτελεσμάτων.
Βεβαίως, είναι και η διακίνηση των γραπτών από τα σχολεία στα Βαθμολογικά κέντρα, τα οποία δεν είναι γνωστά μέχρι την τελευταία στιγμή, και από κει πίσω στα σχολεία.