Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

Μήνυμα Οικουμενικού Πατριάρχη για την ανάγκη προστασίας των νέων


Την ανάγκη να προστατευτούν οι νέοι από κάθε κίνδυνο που απειλεί την υγεία τους, «σωματική και ψυχική» και τη ζωή τους «όπως είναι δυστυχώς τα ναρκωτικά» υπογράμμισε από την Αιανή, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, επισημαίνοντας ότι ο καλύτερος τρόπος για αυτό είναι η προσήλωση στις παραδόσεις «της πίστεως και του Γένους μας» και η αγάπη για τη φύση και το περιβάλλον.
Ο κ. Βαρθολομαίος σημείωσε ότι είναι επιτακτικές «οι νουθεσίαι και ο ορθός καταρτισμός τους», ιδιαίτερα σήμερα, που «λύκοι μετά ενδύματος προβάτου» και «γόητες ψευτοπροφήται» επιβουλεύονται «τας ψυχάς τους» και τους «θεωρούν εύκολον λείαν» εφόσον απομακρυνθούν από την εκκλησία.
Στην προσφώνησή του ο αντιδήμαρχος Κοζάνης, Γιώργος Τζέλλος, αφού αναφέρθηκε στην πλούσια αρχαιοελληνική και βυζαντινή ιστορία της Αιανής, μετέφερε -μεταξύ άλλων- το αίτημα «αρκετών κατοίκων της Αιανής» για την άρση

Θωμάς Αντ. Ιωαννίδης, Ορθοδοξία και θρησκευτική παιδεία στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Τοῦ κ. Θωμᾶ Ἀντ. Ἰωαννίδη, Ἐπικ. Καθηγητοῦ Πανεπιστημίου
(1ον)
Ὁ πανηγυρισμός γιά τούς πνευματικούς ἀγῶνες, τίς θυσίες και τούς θριάμβους τῆς Ὀρθοδοξίας, τῆς πίστεως καί τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας ἐναντίον ἐπιβουλευτῶν καί ἐχθρῶν τῆς ἀκεραιότητας και τῆς γνησιότητας τῆς διδασκαλίας της, τῆς αὐθεντικότητας τῆς παραδόσεώς της καί τοῦ ἁγιοπνευματικοῦ της ἤθους ἀποτελεῖ, πάντοτε καί ἰδιαιτέρως σήμερα, ἰσχυρή πρόκληση τῆς θεολογικῆς μας αὐτοσυνειδησίας.1
Γεγονότα καί καταστάσεις βεβαιώνουν καί ἐπιμαρτυροῦν ὅτι ὁ θεολογικός λόγος σε πολλές περιπτώσεις στερεῖται τῆς εὐαγγελικῆς γνησιότητας, ὡς συνέπεια γενικότερων ὑπαρξιακῶν ἀναθεωρήσεων τοῦ σύγχρονου κόσμου καί τῆς εὐρύτερης ἀνεξέλεγκτης κοσμικῆς δραστηριότητας. Ἀναμφίβολα ὁ ἄνθρωπος σήμερα ἀντιμετωπίζει μιά πολυποίκιλη καί πολύπλευρη κρίση.

Στά πλαίσια τῆς κρίσεως πού μαστίζει τήν ἑλληνική παιδεία (1) ἐπιδιώκεται ὁ θεολογικός ἀποχρωματισμός τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν καί ἡ κατάληξή του σε ἕνα μάθημα μέ ἀφηρημένο κοινωνικό ἤ ἀνθρωπιστικό χαρακτήρα.2

Σαράντος Ι. Καργάκος: Η ώρα της μεγάλης κρίσης για τον Ελληνισμό

Ας ξεκινήσουμε, αγαπητοί, από ένα εξορκισμένο σήμερα «εθνικιστή» ποιητή που κάποτε τολμούσαμε να θεωρούμε πρώτο εθνικό μας ποιητή, τον Διονύσιο Σολωμό: γράφει στους «Ελεύθερους Πολιορκημένους»:
                     «Αραπιάς  άτι, Γάλλου νούς,  βόλι Τουρκιάς, τόπ’ Αγγλου  *        
                     πόλεμος μέγας πολεμά,  βαρεῖ τό καλυβάκι…»
                *  τόπ΄ =  μπάλα  κανονιού
Εννοείτε ασφαλώς ποιο είναι το καλυβάκι στον παρόντα καιρό. Όχι η Ελλάς ή η προέκτασή της η Κύπρος, αλλά σύμπας ο Ελληνισμός. Ο Ελληνισμός μετά τις εξάρσεις του στον πόλεμο του ’40-’41, με την αντίστασή του κατά των αρχών Κατοχής, με τον ενωτικό αγώνα της  Κύπρου (μια δράκα μαχητές κατά μιας αυτοκρατορίας) αποτελούσε κακό παράδειγμα για τους λοιπούς λαούς. Κακό παράδειγμα υπήρξε και με την Επανάσταση του ’21 που διέλυσε τον ιστό της υποταγής που είχε επιβάλει η Ιερά Συμμαχία. Όταν το 1830 έκλεινε η αυλαία της Ελληνικής Επαναστάσεως άνοιγε η αυλαία των ευρωπαϊκών επαναστάσεων.
Γι’ αυτό ο ανυπότακτος, ο απειθάρχητος, ο μη συμμορφούμενος «τοῖς ξένων ρήμασι» λαός, ο δάσκαλος του απροσκύνητου ήθους έπρεπε να χτυπηθεί στις ρίζες, στις πνευματικές και ιστορικές καταβολές του. Το σχέδιο ετοιμάστηκε την επαύριο του Πολυτεχνείου. Αλλ’ ο λαός

Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

Γραπτές εξετάσεις στο Δημόσιο: Αποτυχία ίσον απόλυση

Οι γραπτές εξετάσεις - αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων ήρθε και πάλι στο προσκήνιο. Το πότε ακριβώς θα γίνουν δεν το γνωρίζουμε ακριβώς, καθώς σενάρια το θέλουν να πραγματοποιείται στο τέλος του χρόνου, ενώ κάποια άλλα πριν το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2013, δηλαδή ως τον Ιούνιο.
Οι εξετάσεις θα περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών για την αξιολόγηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υπαλλήλων ανά κατηγορία και ανάλογα με τη θέση τους.
Από γραπτές εξετάσεις, τις οποίες θα πραγματοποιήσει το Κέντρο Δημόσιας Διοίκηση στα πρότυπα του γαλλικού συστήματος ελέγχου, θα κληθούν να περάσουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που δεν κατέχουν θέση ευθύνης.

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ποιοι είναι οι 60 οργανισμοί και φορείς του Δημοσίου που συγχωνεύονται ή καταργούνται

Ποιοι είναι οι 60 οργανισμοί και φορείς του Δημοσίου που συγχωνεύονται ή καταργούνταιΣτην πρώτη κίνηση για τον περιορισμό του δημόσιου τομέα προχωρεί η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι. Πρόκειται για την κατάργηση ή τη συγχώνευση 60 Οργανισμών. Στο Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει η πεποίθηση ότι με αυτό τον τρόπο θα διευκολυνθεί η συζήτηση για την τροποποίηση του Μνημονίου

Σε μια κίνηση με ισχυρό συμβολισμό και προς το εσωτερικό, αλλά κυρίως προς τους δανειστές της χώρας μας, αναμένεται να προχωρήσει μέσα στο καλοκαίρι η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στα χέρια του πρωθυπουργού υπάρχει ήδη λίστα με 60 Οργανισμούς - φορείς του Δημοσίου που θα συγχωνευθούν ή θα καταργηθούν.
Θα πρόκειται για την πρώτη κίνηση που θα κάνει η κυβέρνηση προς την κατεύθυνση της μείωσης του κράτους και στόχο έχει να πείσει -όχι πλέον με φραστικές διαβεβαιώσεις, αλλά πρακτικά- ότι είναι αποφασισμένη να τηρήσει τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί.

• Οι συμβασιούχοι θα απολυθούν με τη λήξη της σύμβασής τους.
• Οι μόνιμοι υπάλληλοι θα μεταταγούν.
• Για τους υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου, αορίστου χρόνου, μελετάται η επαναφορά του θεσμού της εφεδρείας, εφόσον αυτό γίνει δεκτό από την τρόικα.

Οι Ελληνες κόβουν τηλέφωνα, Ιντερνετ και υπολογιστές

Καθώς η κρίση εξαπλώνεται στην Ευρώπη, η χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών υποχωρεί. Τόσο στην Ε.Ε. των 27 όσο και στην Ελλάδα, οι δείκτες χρήσης τηλεφωνικών συνδέσεων (σταθερών και κινητών) και Η/Υ εμφανίζονται μειωμένοι. Το μόνο που δεν υποχωρεί είναι η χρήση της τηλεόρασης η οποία παραμένει σταθερή στο 98% των νοικοκυριών.
Ειδικά για την Ελλάδα, το νέο ειδικό ευρωβαρόμετρο που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χθες, δείχνει απότομη μείωση της διείσδυσης των προσωπικών υπολογιστών, των τηλεφωνικών συνδέσεων και των συνδέσεων Internet στα ελληνικά νοικοκυριά. Το νέο ευρωβαρόμετρο αφορά σε μετρήσεις που έγιναν τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ οι συγκρίσεις γίνονται με το προηγούμενο ευρωβαρόμετρο που περιέχει στοιχεία μεταξύ Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2011.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του νέου ευρωβαρόμετρου, η διείσδυση των Η/Υ στα ελληνικά νοικοκυριά υποχώρησε μέσα σε μερικούς μήνες κατά περίπου 8 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) και διαμορφώθηκε στο 47%. Σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο η Ελλάδα είναι πλέον η 26η χώρα στην Ε.Ε. με βάση τον συγκεκριμένο δείκτη ξεπερνώντας μόνον τη Βουλγαρία.

"Η ΠΑΝΣΕΠΤΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ" ΠΡΙΓΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ ΑΙΝΩΝ ΕΟΡΤΗΣ ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ ΗΧΟΣ ΠΛ. Β΄

 
"Η ΠΑΝΣΕΠΤΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ"  ΠΡΙΓΓΟΣ... από takist


"Η ΠΑΝΣΕΠΤΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ" ΠΡΙΓΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ ΑΙΝΩΝ ΕΟΡΤΗΣ ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ ΗΧΟΣ ΠΛ. Β΄ απο takist
Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΡΙΓΓΟΣ ΨΑΛΛΕΙ ΤΟ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΟΡΘΡΟΥ ΤΩΝ ΑΙΝΩΝ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ:
Δόξα Πατρί...Ἦχος πλ. β'
Κοσμᾶ Μοναχοῦ

«Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου για τα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ./ΕΠΑ.Σ. σχολικού έτους 2012-2013»


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤ/Ν,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔ/Ν Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Ανδρέα Παπανδρέου 37
Τ.Κ. – Πόλη: 15180 Μαρούσι
Τηλέφωνο: 210-3442238
210-3443276
210-3443272



Αθήνα, 28-06-2012
Αρ. Πρωτ. 72765/Γ2
Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης
Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια,
Επαγγελματικά Λύκεια,
Επαγγελματικές Σχολές (μέσω των
Διευθύνσεων Δ/θμιας Εκπ/σης)
Περιφερειακές Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης
Προϊσταμένους Επιστημονικής και
Παιδαγωγικής Καθοδήγησης
Γραφεία Σχολικών Συμβούλων

ΘΕΜΑ: «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου για τα Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. και
ΕΠΑ.Λ./ΕΠΑ.Σ. σχολικού έτους 2012-2013»

Οι εγγραφές των μαθητών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι την ημερομηνία λήξης του τρέχοντος διδακτικού έτους, την 29η Ιουνίου 2012 και η διαδικασία εγγραφής θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Π.Δ. 104/1979 (ΦΕΚ 23 Α΄), την 80033/Γ2/04-08-2006 Y.A. (ΦΕΚ 1286 Β΄), την 148096/Γ2/24-12-2007 Y.A. (ΦΕΚ 2511 Β΄), το ν. 3748/2009 (ΦΕΚ 29 Α΄), την παρ. 7 του άρ. 47 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α΄) και την με αρ. πρωτ. 64536/Γ2/08-06-2012 εγκύκλιο.

Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Ο κ Χρ Γιανναράς οραματίζεται αλλαγή του Εθνικού μας Ύμνου!

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Η βαθιά κρίση, την οποία διέρχεται η χώρα μας έχει δώσει την ευκαιρία σε πολλούς να διατυπώσουν την άποψη τους για το πώς μπορούμε να βγούμε από αυτήν. Πολλοί δημαγωγοί εκμεταλλεύονται την κατάσταση για να βγουν στο προσκήνιο της πολιτικής, και να καταλάβουν την εξουσία και άλλοι κάνουν θόρυβο χωρίς να λένε κάτι σοβαρό. Μεταξύ αυτών που εκφράζουν την άποψη τους για την κρίση είναι και πολλοί λόγιοι και, μεταξύ αυτών, ο καθηγητής κ. Χρ. Γιανναράς. Στο άρθρο του της Κυριακής 17ης Ιουνίου, ημέρας των εκλογών, με τίτλο "Ποια τα σημάδια του καινούργιου" θέτει το ρητορικό ερώτημα " Αν κάποτε εμφανιζόταν το καινούργιο στον πολιτικό μας βίο, το ριζικά διαφορετικό από το σήμερα, ποια θα ήταν τα γνωρίσματα του;". Και απαντά ο ίδιος: " Παραχώρηση στη φαντασία σημαίνει προσωπικό οραματισμό. Ο οραματισμός δεν είναι υποχρεωτικά αυθαίρετος και ουτοπικός", για να προχωρήσει ένα ακόμη βήμα, κρίνοντας εκ των προτέρων τον "πολιτικό ρεαλισμό", που θα αντιμετωπίσει κριτικά τον οραματισμό του: " Οπωσδήποτε όμως ο πολιτικός ρεαλισμός θα εκτιμηθεί ανάλογα με το επίπεδο της κατά κεφαλήν καλλιέργειας των εκτιμητών".

Οι Έλληνες έχουν δώσει ακριβώς τον χαρακτηρισμό της ιδανικής πολιτείας.

Κάντε κλικ στην εικόνα για μεγένθυση. Πόσο πρέπει να ντρεπόμαστε που αφήσαμε μια συμμορία ελεεινών να ασελγήσει στην πατρίδα του πολιτισμού και της σοφίας;


http://olympia.gr/2012/06/26

Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων


Τώρα που επιτέλους σταθεροποιήθηκε, μετά από αρκετούς μήνες, η πολιτική κατάσταση και χωρίς να παραβλέπουμε τις οικονομικές δυσκολίες νομίζω ότι είναι καιρός να ασχοληθούμε σοβαρά και με ορισμένα κρίσιμα θέματα της Εξωτερικής Πολιτικής. Η κρίση στη Συρία έχει μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Είναι γνωστό ότι κατά τους τελευταίους μήνες το καθεστώς του υιού Άσσαντ αντιμετωπίζει με βία και με αιματηρές μεθόδους την εξέγερση των αντιπολιτευομένων.
Είναι επίσης γνωστό ότι η Ρωσία και το Ιράν διάκεινται συμπαθώς προς τον Άσσαντ ενώ οι ΗΠΑ και η Δυτική Ευρώπη απειλούν να παρέμβουν υπέρ των αντιφρονούντων. Το κλίμα γίνεται εύφλεκτο μετά την κατάρριψη τουρκικού αεροσκάφους την Παρασκευή 22 Ιουνίου από το συριακό πυροβολικό. Η ειδησεογραφία εμπλουτίσθηκε από πλευράς ελληνικού ενδιαφέροντος με τον φόνο κατά τη διάρκεια ταραχών μιας ελληνίδας που ήταν παντρεμένη με ελληνορθόδοξο κληρικό στη Συρία.

Τετάρτη, 27 Ιουνίου 2012

ΔΟΣ HΜΙΝ ΚΥΡΙΕ...

  Του Βασίλη Χαραλάμπους
================
Κεκοπιακότες
από του κόσμου τα μάταια
αντλήσαι το ύδωρ το ζων επιζητούμεν.

Τι κι αν το φρέαρ βαθύ;

Τι κι αν άντλημα ουκ έχομεν;

Δος ημίν Κύριε
εκ του ζώντος ύδατος εκείνου πιείν
του μη διψήσαι εις τον αιώνα.


(Από την ποιητική Συλλογή “Τ’ Άθωνα απλωταριά”)

Ἡ ὁμιλία τοῦ Jonathan Jackson κάνει τὸν γύρο τοῦ κόσμου!

Πᾶς οὒν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω καγώ ἐν αὐτῶ ἔμπροσθέν του Πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς!
 
Ὅλοι ἔχουν μείνει ἄφωνοι μὲ τὴν ἀπίστευτη πραγματικὰ ὁμιλία τοῦ Jonathan Jackson κατὰ τὴν τελετὴ ἀπονομῆς τῶν βραβείων Emmy. Διεθνῆ μέσα μαζικῆς ἐνημέρωσης παίζουν καὶ ξαναπαίζουν τὸ βίντεο τοῦ γνωστοῦ ἠθοποιοῦ θαυμάζοντας καὶ σχολιάζοντας τὸ θάρρος του νὰ ὁμολογήσει τὴν ὀρθόδοξη πίστη τοῦ μπροστὰ σὲ ἑκατοντάδες ἄλλους ἠθοποιοὺς καὶ ὑπὸ τὸ βλέμμα ἑκατομμυρίων Ἀμερικανῶν καὶ ὄχι μόνο τηλεθεατῶν ποὺ παρακολουθοῦσαν τὴν τελετή. Ἤδη στὸ βιογραφικό του στὴν διαδικτυακὴ ἐγκυκλοπαίδεια wikipedia προστέθηκε τὸ ἑξῆς ἀπόσπασμα: In his acceptance speech for his 2012 Emmy for Outstanding Supporting Actor in a Drama Series he thanked the monks on Mount Athos.
 
Τελικὰ ὁ Θεὸς στέλνει τοὺς ἀνθρώπους του σὲ ὅλους τους τομεῖς καὶ ἐπαγγέλματα καὶ μᾶς καλεῖ νὰ τοὺς μιμηθοῦμε. Μᾶς στέλνει παραδείγματα ἀνδρείας δείχνοντας τὸν....
 δρόμο σὲ μᾶς τοὺς δειλούς. Ἕνας ἄνθρωπος μόνος του κατάφερε μὲ μία φράση καὶ μία κίνηση νὰ μιλᾶ ὁλόκληρη ἡ ὑφήλιος γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὸ Ἅγιον Ὅρος. Ἡ στάση αὐτὴ τοῦ Jonathan σίγουρα ἀξίζει καὶ εἶναι ἐφάμιλλη μὲ πολλὰ κηρύγματα...
 
 
 http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2012/06/jonathan-jackson_26.html#more
 

Η Ιστορική συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου Αλβανίας στον Σταύρο Λυγερό

Στα πλαίσια της 20ης επετείου απ’ την εκλογή του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου στο θρόνο της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας και για να θυμούμαστε τα γεγονότα, αναπαράγουμε την ακόλουθη συνέντευξή του. Το κείμενο είναι απ’ το βιβλίο που πρόσφατα κυκλοφόρησαν οι εκδόσεις Λιβάνη, με τον τίτλο «Στην Αλβανία: Σταυρός και Ανάσταση», ως συλλογή συνεντεύξεων και άρθρων του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου στα 20 και πλέον χρόνια.

ΤΙ ΜΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΜΠΕΡΙΣΑ

Συνέντευξη στον Σταύρο Λυγερό,

«Επενδυτής», 31 Ιουλίου – 1 Αυγούστου 1993.

Την εν μέσω συμπληγάδων πορεία της ανασυγκρότησης της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας εξιστορεί ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος στην αποκλειστική συνέντευξη του στον «Ε». Ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρεται στα τεράστια εμπόδια που εγείρουν στο έργο του οι αλβανικοί εθνικιστικοί κύκλοι αλλά και στις μεγάλες προόδους που έχουν συντελεσθεί. Επίσης αναφέρεται στην απέλαση του Αρχιμανδρίτη Χρυσοστόμου και στην έκκληση του για εκτόνωση της κρίσης που προκάλεσε στις σχέσεις Αθήνας – Τιράνων η παραβίαση κάθε έννοιας νομιμότητας και θρησκευτικών ελευθεριών εκ μέρους των αλβανικών Αρχών.

Μακαριώτατε, από την πρώτη στιγμή που ορισθήκατε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Έξαρχος της Αυτοκεφάλου Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας , η κυβέρνηση αυτής της χώρας σας αντιμετώπισε τουλάχιστον με δυσπιστία. Πως το ερμηνεύετε αυτό;

Νιώθω βαθιά ταπεινωμένος, ως φιλέλληνας…


 Του Etienne Roland, στη γαλλική “Le Monde”

Νιώθω βαθιά ταπεινωμένος, ως φιλέλληνας, όταν μια εφημερίδα τολμά να βάλει τίτλο πως η Ελλάδα είναι «μια χώρα ίσως λιγότερο “ευρωπαϊκή” απ’ ό,τι φαίνεται» κι όταν το περιεχόμενο αυτού του άρθρου είναι κακή σύνοψη μιας ιστορίας την οποία οι συντάκτες δεν έχουν ζήσει. Νιώθω ταπεινωμένος, ως Γάλλος, που….
συμπατριώτες μου πληγώνουν με τέτοιο τρόπο την ιστορία και τροφοδοτούν τον μύθο του ψεύτη και πονηρού (poniros στο πρωτότυπο) Ελληνα.

Αν λοιπόν δεν είναι η Ελλάδα ευρωπαϊκή χώρα, ποιος αξίζει αυτόν τον τίτλο; Ο Γερμανός βάρβαρος ή η ύπουλη Αλβιών, την οποία ο μεγαλύτερος ποιητής της, ο Βύρωνας, κατηγορούσε ήδη για λεηλασία της χώρας του Ομήρου; Περισσότερο ευρωπαϊκή η Αγγλία, που δεν επιθυμεί καμία ευρωπαϊκή αλληλεγγύη – και κυρίως όχι εκείνη που θα της κόστιζε χρήματα; Δεν είναι αυτή η χώρα που επανέφερε στην Ελλάδα τον στρατό και τον βασιλιά στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, πυροδοτώντας έναν κατακλυσμό που η Ελλάδα έμελλε να πληρώσει πολύ ακριβά, μια χώρα που μπορεί εντούτοις να υπερηφανεύεται για την αντίσταση την πιο υποδειγματική απέναντι στον Ναζί κατακτητή. Η ιδέα της Ευρώπης δεν έχει και πολλά χρόνια ζωή, αμφιβάλλω αν μπορούμε να διανέμουμε διπλώματα ευρωπαϊκότητας. Τόσο η ιδέα όσο και το γεωγραφικό της περιεχόμενο είναι προς οικοδόμηση και όχι ένα ακέραιο δεδομένο.

Ο Όσιος Δαβίδ ο εν Θεσσαλονίκη και η μονή Λατόμου

Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης
Είναι Καθηγητής στο Τμήμα Θεολογίας  του Α.Π.Θ. και διδάσκει Ηθική και Ποιμαντική

α) Στη Θεσσαλονίκη, στην Άνω Πόλη, νοτιοδυτικά της Μονής Βλατάδων, διασώζεται το παρεκκλήσι του οσίου Δαβίδ.

Το μνημείο αυτό λειτούργησε ως καθολικό της παλαιάς Μονής Λατόμου και είναι σχεδόν άγνωστο στους Θεσσαλονικείς. Το αναζητούν όμως πολλοί ξένοι, για να θαυμάσουν τη μοναδική ψηφιδωτή παράσταση που υπάρχει στην κόγχη του ιερού και απεικονίζει το όραμα του Ιεζεκιήλ.


β) Κατά την εικονομαχία το ψηφιδωτό αυτό, που ανάγεται στον 5ο αιώνα, σκεπάστηκε με δέρμα και αποκαλύφθηκε με θαυμαστό τρόπο στον όσιο Σενούφιο, που ήρθε δύο φορές από την Αίγυπτο, διότι είχε θεία πληροφορία ότι η μορφή του Κυρίου κατά τη Δευτέρα Παρουσία θα είναι όπως εικονίζεται στη Μονή Λατόμου της Θεσσαλονίκης. Στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας ο ναός μετατράπηκε σε

Ο ποιητής Γιώργος Σαραντάρης,

Γράφει ο Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης
Έχω και παλαιότερα ασχοληθεί με την ποίηση, τους ποιητές και τα ποιήματα. Μάλιστα σε καιρούς πεζούς και ημέρες δύσκολες. Η ποίηση θεάται σήμερα ειρωνικά.

Εν τούτοις συνεχίζουν να ασχολούνται αρκετοί μ’ αυτή. Η πρόσφατη ανάγνωση ενός ωραίου γι’ αυτή βιβλίου μ’ έκανε να σύρω ευχάριστα τις παρακάτω γραμμές.
Πρόκειται και για το καλοτύπωτο έργο του έγκριτου δημοσιογράφου κ. Γ. Ν. Παπαθανασόπουλου «Γ. Σαραντάρης, ο άνθρωπος, ο ποιητής, ο διανοούμενος». Την εργασία του ταπεινόφρονα αναφέρει ως «δημοσιογραφική έρευνα για τη ζωή και το έργο του». Στο προοίμιο του βιβλίου ο συγγραφέας αναφέρει ότι κινείται στα γραφόμενά του από αγάπη και θαυμασμό. Ο ποιητής κατέληξε στο ότι «όποιος παραδέχεται την αλήθεια του Χριστού δεν μπορεί να παραδεχθεί άλλη αλήθεια». Αυτό συγκινεί τον συγγραφέα.
Ο ποιητής Γιώργος Σαραντάρης (1908-1941) γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από Τσάκωνες γονείς, που ήταν από το Λεωνίδιο της Πελοποννήσου. Μεγαλώνει και σπουδάζει στην Μπολόνια της Ιταλίας. Από νωρίς ασχολήθηκε με τη νομική, τη φιλοσοφία και την ποίηση. Για ένα μικρό διάστημα και με τη δημοσιογραφία. Ανεπαύθη ανδρεία στον ελληνοϊταλικό πόλεμο στα βουνά της Αλβανίας. Τον ενθουσίαζε ο Ντοστογιέφσκι, τον ενέπνεε ο Διονύσιος Σολωμός και τον προβλημάτιζε ο Σπυρίδων Ζαμπέλιος. Πολλοί μιλούν αρκετά θετικά για την ποίηση του Σαραντάρη, Έλληνες και ξένοι. Έμεινε στην Ελλάδα δέκα χρόνια. Κάπου αντιγράφει: «Δεν υπάρχει παρά μόνο μία δυστυχία, κι αυτή είναι να μην είναι κανείς άγιος». Είχε μεγάλη αγάπη στη μητέρα του και σώζονται τρυφερά του γράμματα προς αυτή.

Τρίτη, 26 Ιουνίου 2012

Ποιους ενόχλησε η μεταφορά αρμοδιότητας της “Δια βίου μάθησης” στο Υπουργείο Εργασίας;

Διαβάσαμε στην εφημερίδα «Δημοκρατία» το εξής παραπολιτικό: «Μία περίεργη απόφαση διάβασα προχθές στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μια κατεξοχήν αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας, η Δία Βίου Μάθηση, κατευθύνεται προς το υπουργείο Εργασίας. Τι σχέση μπορεί να έχει όμως, διερωτώμαι. Μήπως και έγινε κανένα λάθος μέσα στην τούρλα των ημερών; »
Η παραπάνω επισήμανση του δημοσιογράφου της εφημερίδας, κατά την άποψή μας, είναι αποτέλεσμα άγνοιας και επιδερμικής προσέγγισης του όρου εκπαίδευση!
Η δια βίου εκπαίδευση είναι μία δομή η οποία αριστεροκρατείται, ( και πασοκοκρατείται ) εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα. Αποτελεί ένα πεδίο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται πολλά μέλη ΔΕΠ του πανεπιστημιακού χώρου (καθηγητές) και οι συνεργάτες τους και επωφελούνται κυρίως μέσω των πολλών προγραμμάτων τα οποία “τρέχουν” στα πλαίσια της δια βίου εκπαίδευσης. Δεν είναι τυχαίο ότι “ειδικός” και ιθύνων νους της Εκπαίδευσης

Η θέση της ΠΕΘ για το νέο(πιλοτικό) Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου

ΠANEΛΛHNIOΣ ENΩΣIΣ ΘEOΛOΓΩN
Xαλκοκονδύλη 37 - 104 32 AΘHNA
Tηλ. 21052 24 180 FAX 21052 24 420
Ἱστοχῶρος:www.petheol.gr
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ (ΠΙΛΟΤΙΚΟ) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
῾Η Π.Ε.Θ. μετά ἀπό ἀπαίτηση μελών, καί φίλων καί συνεργατῶν της, γιά δημοσιοποίηση ἐπίσημης τοποθέτησης τοῦ Δ.Σ. ἐπί τοῦ θέματος πού δημιουργήθηκε μέ τά Νέα Προγράμματα Σπουδῶν τά ὁποῖα δημοσίευσε τό ‘Υπουργεῖο Παιδείας (ΦΕΚ τ. Β´, ἀριθ. φύλ. 2335/17.10.2011) καί ἐφαρμόζει πιλοτικά ἀπό τόν Σεπτέμβριο 2011 σέ ὁρισμένα Σχολεῖα. Καί μετά ἀπό ἀπόφαση τοῦ Δ.Σ. τῆς 25-5-2012 πρέπει πρωτίστως νά γίνει σαφές ὅτι: Τά Προγράμματα αὐτά εἶναι μόνον τά δημοσιευθέντα στό παραπάνω ΦΕΚ καί ὄχι βεβαίως τά ὅσα σχετικά γράφονται σέ ἄλλα κείμενα ἤ καί στό μεταγενέστερο ὑπόμνημα τῆς Συντακτικῆς Επιτροπῆς πρός τήν ‘Ιερά Σύνοδο καί ἄλλους παραλῆπτες, μέ ὅσες τυχόν διορθώσεις καί βελτιώσεις περιλαμβάνει τοῦτο.
῾Η Π.Ε.Θ. γιά τά Νέα Προγράμματα Σπουδῶν (τά πιλοτικά) ἐπισημαίνει τά παρακάτω:

Απόκτηση Πιστοποιητικού Διοικητικής επάρκειας και Καθοδηγητικής επάρκειας εκπαιδευτικών- Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Το περιεχόμενο και η διαδικασία παρακολούθησης του ειδικού προγράμματος για την απόκτηση Πιστοποιητικού Διοικητικής επάρκειας και την απόκτηση Πιστοποιητικού Καθοδηγητικής επάρκειας εκπαιδευτικών του N. 3848/10 (71Α) «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού−καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις», προβλέπει κοινή απόφαση των υπουργείων Παιδείας, Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης . Ειδικότερα ,  η απόφαση , έχει ως εξής:

Άρθρο 1
Τα πιστοποιητικά διοικητικής και καθοδηγητικής επάρκειας, που απαιτούνται για την επιλογή σε θέσεις σχολικών συμβούλων διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων ΚΕ.ΔΔΥ και διευθυντών σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις παρ. 9 του άρθρου 11 του Ν. 3848/2010, χορηγούνται ύστερα από επιτυχή παρακολούθηση αντίστοιχου ειδικού προγράμματος στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης(ΕΚΔΔΑ).
Άρθρο 2
Προϋποθέσεις και διαδικασία εισαγωγής στα προγράμματα

Μηδενικό άθροισμα ή πολλαπλασιασμός δυνάμεων;


του Γιώργου Καραμπελιά από τη Ρήξη (φ. 86) που κυκλοφορεί
Σε ανάλογες περιπτώσεις συνηθίζεται να λέγεται πως ο ελληνικός λαός ψήφισε «σοφά». Επιβεβαίωσε για μία δεύτερη φορά την αντίθεσή του προς το μνημόνιο, με τον έναν ή άλλο τρόπο, λιγότερο ή περισσότερο εμφατικά, ενώ ταυτόχρονα  απέφυγε να προσφέρει στους Γερμανούς την ευκαιρία της οριστικής περιθωριοποίησης της Ελλάδας στο εσωτερικό της Ευρώπης. Ο ελληνικός λαός επιθυμεί –για λόγους που δεκάδες φορές έχουμε αναλύσει– να μην αποτελέσει το μαύρο πρόβατο ή την «Ιφιγένεια» μιας κρίσης της Ευρωζώνης, αλλά, ακόμα και εάν η Ευρωζώνη πεθάνει, να αποθάνει «μετά των αλλοφύλων». Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της κάλπης της 17ης Ιουνίου. Δεν δίνει λευκή επιταγή στον Σαμαρά, τον Βενιζέλο και τη ΔΗΜΑΡ  να απαντήσουν στην κρίση, αλλά δεν τολμούσε και να το παίξει κορώνα ή γράμματα, με ένα κόμμα με ακόμα ακαθόριστο προφίλ το οποίο πιθανότατα δεν ήθελε να κυβερνήσει. Έτσι στέλνει τον Σαμαρά να επαναδιαπραγματευθεί το μνημόνιο, όπως υποσχόταν, ενώ πίσω του θα νιώθει την καυτή ανάσα όχι μόνο του Σύριζα, αλλά και  εκείνη του ελληνικού λαού, ακόμα και των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας.
Ωστόσο αυτή η «σοφή επιλογή», εάν μείνουμε στατικά σε αυτήν, εμπεριέχει ταυτόχρονα και τον κίνδυνο της ακινησίας και της ακύρωσης.
Επί παραδείγματι, η Νέα Δημοκρατία, για να μπορέσει να ικανοποιήσει το ακροατήριό της και να πείσει ένα κομμάτι του λαού ότι όντως είναι εν μέρει αντιμνημονιακή, θα ήθελε να οδηγήσει τον Παπανδρέου και τον Παπακωνσταντίνου σε εξεταστική επιτροπή για το μνημόνιο. Όμως το ΠΑΣΟΚ βάζει ως όρο για τη συμμετοχή του στην κυβέρνηση την απουσία μιας τέτοιας εξεταστικής. Έτσι πηγαίνει περίπατο η «τιμωρία των υπευθύνων».
Παράλληλα, θα ήθελε να παρέμβει στο μεταναστευτικό και το ζήτημα της ασφάλειας, όπου όμως η ΔΗΜΑΡ την εμποδίζει να πάρει γρήγορα και αποφασιστικά μέτρα.

Aλλαγή ή επαναδιαπραγμάτευση της παρακμής;

Tου Χρηστου Γιανναρα

Tο λογικά πιθανότερο: Oι πολίτες, που στις 17 Iουνίου ψήφισαν τη N.Δ. και το ΠAΣOK, ζητούσαν απλώς σιγουριά παραμονής στο ευρώ και στην Eυρωπαϊκή Eνωση. Ψήφισαν αντιφάρμακο στον ΣYPIZA, αντίδοτο στο ρίσκο μονομερούς καταγγελίας του Mνημονίου και επιστροφής στη δραχμή. H ψήφος στη N.Δ. και στο ΠAΣOK δεν δόθηκε ούτε στον κ. Σαμαρά ούτε στον κ. Bενιζέλο, δεν δικαίωνε τις σπασμωδικές πολιτικές τους κουφοδοξίες, το όνειδος της ατολμίας τους να αφήνουν άθικτη τη σήψη, τη φαυλότητα, την κραυγαλέα ανθρώπινη ανεπάρκεια μέσα στα κόμματα όπου αρχηγεύουν. Mόνο πολίτες με παθολογική μικρόνοια ή με μαφιόζικη εκδοχή των κομμάτων θα μπορούσαν να παραβλέψουν το ολοφάνερο: Oτι στη σημερινή καταστροφή και στη διεθνή ανυποληψία οδήγησαν τη χώρα οι κυβερνήσεις του πράσινου και του γαλάζιου ΠAΣOK. Mε αμετανόητους τους αυτουργούς.

Πολύ συνετά, για το κομματικό του συμφέρον, ο ΣYPIZA επέλεξε και επέμεινε στον ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Tα φληναφήματα περί της ανάγκης να συγκροτηθεί κυβέρνηση «εθνικής συνευθύνης» εγγίζουν τα όρια του κωμικού, όταν εκφέρονται από τον κορυφαίο του αμοραλισμού, τον κ. Bενιζέλο, που συνέπαιξε, σε πρωταγωνιστικούς ρόλους ή ως ένθερμος χειροκροτητής, σε όλα τα εγκλήματα του ανδρεϊκού και του τσοχατζοπουλικού ΠAΣOK. Aλλά και η πρώτη δήλωση του κ.

Δευτέρα, 25 Ιουνίου 2012

Ὀρθοδοξία καὶ Ἔθνος

γιος ουστνος Πόποβιτς

(Κατὰ τὸ Μητροπολίτη Κιέβου ντώνιο Χραποβίτσκυ)


Ο ληθινο ρθόδοξοι δὲν μπορεῖ ποτὲ νὰ εἶναι σωβινιστές. Θυμοῦμαι κάποτε τὸ 1926 σὲ μία συζήτηση ποὺ εἶχα μὲ τὸ Μητροπολίτη ντώνιο τι μοῦ διηγήθηκε τὸ ξς: «Στὸ γιον ρος πάρχει τὸ τυπικὸ τι νας μοναχὸς ποὺ δὲν συγχωρεῖ τὰ «φειλήματα» κανονίζεται νὰ παραλείπει τὰ λόγια «καὶ φες μν τὰ φειλήματα μν ς καὶ μες φίεμεν τοῖς φειλέταις μν» π τὴν παγγελία τῆς Κυριακῆς Προσευχῆς, μέχρι τὸν καιρὸ ποὺ θὰ χει συγχωρέσει τὸ δίκημα ποὺ τοῦ γινε. Κι γ χω εἰσηγηθεῖ» πρόσθεσε γιος πίσκοπος «τι οἱ σωβινιστὲς θνικιστς δὲν πρέπει νὰ παγγέλλουν τὸ ννατο ρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως» (σημ. Μ.: δηλαδὴ τὸ ρθρο ποὺ ναφέρεται στὴν κκλησία).

εαγγελικς πατριωτισμς το Κυρίου μας ησο Χριστο πρέπει ν θεωρεται μεγαλύτερη ξία κάθε θνους κα μοναδικ πραγματικ ατία τς παρξής του. Γιατί «τί μπορεῖ νὰ πάρει τὴ θέση τοῦ Χριστοῦ γιὰ να θνοςρωτᾶ μακάριος Μητροπολίτης. Μπορεῖ σήμαντη παρξη μιᾶς κυβέρνησης, ποὺ στερεῖται ποιουδήποτε λογικοῦ νοήματος ν βασίζεται μόνο στὴν θνικ φιλαυτία καὶ ποὺ ποξενώνεται π τὴ θρησκευτικὴ δέα, νὰ πάρει πραγματικὰ κείνη τὴ θέση; να τέτοιο θνος δὲν εἶναι στὴν πραγματικότητα να θνος λλ να πτῶμα σὲ ποσύνθεση ποὺ θεωρεῖ τὴ φθορά του σὰν ζωή. Στὴν πραγματικότητα δὲν χει

H τελευταία αποφοίτηση σπουδαστών του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην ακριτική Πωγωνιανή Ιωαννίνων


Σε ατμόσφαιρα ιδιαίτερης χαράς και συγκίνησης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012 η τελευταία αποφοίτηση σπουδαστών του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην ακριτική Πωγωνιανή Ιωαννίνων σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση ενός ιστορικού κύκλου 20ετούς εθνικής προσφοράς και κοινωνικής αλληλεγγύης του Ιδρύματος Αποκαταστάσεως Ομογενών εξ Αλβανίας (I.A.O.A.), το οποίο συστάθηκε το 1991 από τον Ιωάννη Σ. Λάτση, συμβάλλοντας καθοριστικά στην τεχνική εκπαίδευση, την επαγγελματική αποκατάσταση και την κοινωνική ενσωμάτωση της Ελληνικής ομογένειας. Παρουσία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Α.Ο.Α., εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και κατοίκων της Πωγωνιανής, απονεμήθηκαν πτυχία σε 37 αποφοίτους του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Ι.Α.Ο.Α. το οποίο, από το 1992 μέχρι την ολοκλήρωση της λειτουργίας του το 2012, φιλοξένησε συνολικά 2.280 περίπου ομογενείς σπουδαστές από την Αλβανία, παρέχοντάς τους ολοκληρωμένες τεχνικές γνώσεις σε τομείς όπως η Ηλεκτρολογία, η Υδραυλική, η Φανοποιία, η Μαγειρική, η Κομμωτική, οι Αλουμινοκατασκευές, η Μηχανολογία, η Ξυλουργική και άλλες.

ΙΝΚΑ: "Μην παραλάβετε την Κάρτα Φακελώματος του Πολίτη"

 Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ): "καλεί τους πολίτες να MHN παραλάβουν τέτοιες κάρτες, με βάση το Ελληνικό Σύνταγμα και τις διακηρύξεις των δικαιωμάτων του Ανθρώπου"
 ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
GENERAL CONSUMERS' FEDERATION OF GREECE
Κέντρο Πληροφοριών:Γ. Σεπτεμβρίου 13 - Αθήνα 10432όρ. 5οςτηλ. 210 36.32.443 Fax. 210 36.33.976
Ανοιχτή Γραμμή: 11711 email: inka - http://www.inka.gr/
40 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ ΙΝΚΑ ΔΤ 275/04.09.10

Δεν μας έφταναν η κατάργηση και μείωση των μισθών και των συντάξεων, αυξήσεις φόρων, κατάργηση δικαιωμάτων και αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα από έγκριτες εφημερίδες, και από το Διαδίκτυο, η κυβέρνηση προωθεί δύο μέτρα, συν τοις άλλοις πολυέξοδα για το κράτος :


1ο Θέλει να αντικαταστήσει την Ταυτότητα την με «κάρτα πολίτη», που πολύ σωστά έχει χαρακτηριστεί Κάρτα Φακελώματος του Πολίτη, η οποία μάλιστα δεν έγινε δεκτή στην

Λιγοστεύουν οι Έλληνες


Διαβάστε πόσο μειώθηκε ο πληθυσμός της χώρας μέσα σε μια δεκαετία. Οικονομική κρίση και υπογεννητικότητα προμηνύουν "μαύρο" μέλλον

Αίσθηση προκαλούν τα προσωρινά στοιχεία απογραφής της ΕΛΣΤΑΤ, καθώς η Ελλάδα όχι μόνο γερνά, αλλά χάνει και τον πληθυσμό της.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Νέος Κόσμος", σε δέκα χρόνια η Ελλάδα έχει χάσει πάνω από 1.000.000 Έλληνες και πρόκειται για αρνητικό ρεκόρ, που κρατά από την... δεκαετία του 1940.
Η οικονομική κρίση, η υπογεννητικότητα και η μετανάστευση Ελλήνων στο εξωτερικό, τα τελευταία χρόνια, μας έχουν φέρει στα προ 20ετίας πληθυσμιακά επίπεδα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ,  στο σύνολο της χώρας απεγράφησαν 10.787.690 μόνιμοι κάτοικοι, εκ των οποίων 5.303.690 άρρενες (49,2%) και 5.484.000 θήλεις (50,8%).
Από τα προσωρινά αποτελέσματα προκύπτει ότι οι πέντε Δήμοι με τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή

Ταξίδι στον ελληνιστικό λαβύρινθο


Ταξίδι στον ελληνιστικό λαβύρινθο
Ο Μέγας Αλέξανδρος σε λεπτομέρεια από το ψηφιδωτό που απεικονίζει τη Μάχη της Ισσού στην Πομπηία
Συνθετική θεώρηση της εποχής από τον θάνατο του Αλέξανδρου ως τη ναυμαχία του Ακτίου από τον Γκρέιαμ Σίπλι, καθηγητή Αρχαίας Ιστορίας στο Λέστερ



Η σημασία του Αλέξανδρου για την αμέσως επόμενη γενιά επιβεβαιώνεται από τον αριθμό των έργων που γράφτηκαν σχετικά με αυτόν, που τα γνωρίζουμε έμμεσα, επειδή χρησιμοποιήθηκαν από μεταγενέστερους ιστορικούς, των οποίων το έργο διασώθηκε, κατά κύριο λόγο από τον Αρριανό και τον Κούρτιο. Ισως η πιο αξιόπιστη παράδοση να είναι αυτή που υπογραφόταν από τον Πτολεμαίο, τον πρώτο μακεδόνα βασιλιά της Αιγύπτου, ο οποίος έγραψε τα Απομνημονεύματά του από την εκστρατεία, και από τον Αριστόβουλο από την Κασσάνδρεια, που υπηρέτησε υπό τον Αλέξανδρο και αργότερα συνέταξε ένα μάλλον υπερβολικά κολακευτικό πορτρέτο του. Πηγή και των δύο υπήρξε το έργο του Καλλισθένη, τον οποίο ο Αλέξανδρος είχε ορίσει ως επίσημο ιστορικό του, αργότερα όμως τον εκτέλεσε. Οσον
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...