Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Τι αλλάζει στα καθήκοντα των προϊσταμένων των Περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων



Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 6 του Ν. 2986/2002 (ΦΕΚ 24 τ. Α΄)
2. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 τ. Α΄)
3. Τις διατάξεις του Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 141 τ.Α΄/21−6−2012).
4. Την υπ’ αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8−10−2002 υπουργική απόφαση «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς - Το φάντασμα της Διαμαντοπούλου είναι εδώ, του Χρήστου Κάτσικα




του Χρήστου Κάτσικα

ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

   «Θέλω να τα πω όπως τα έχω στην καρδιά και στο μυαλό»
          
 Είναι πια φανερό, ακόμη και στους πιο δύσπιστους, ακόμη και σ΄ αυτούς που χρόνια πολλά βάσιζαν τη γραμματική και το συντακτικό των αναγνώσεών τους για το «που πάει η εκπαίδευση» στις περίτεχνες διακηρύξεις της κυρίαρχης πολιτικής, ότι οι εκπαιδευτικοί (όπως και όλος ο κόσμος της εργασίας) βρίσκονται μπροστά σε μια «επιχείρηση» συνολικής αλλαγής του τοπίου στη δημόσια εκπαίδευση από την πρώτη μικρή του δημοτικού μέχρι και το Πανεπιστήμιο και τα μεταπτυχιακά προγράμματα.

 Η «επιχείρηση» αυτή αφορά τη δομή της εκπαίδευσης (1), της κατεύθυνσής της, το περιεχόμενο (2) , το μισθό, τη σύνταξη και τις εργασιακές σχέσεις.

 Οργανική θέση, ωράριο, δικαίωμα μετάθεσης – απόσπασης, μονιμότητα,  προβάλλονται και από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών μας κουβερνάντων (3), σαν αναχρονισμός, σαν παλιομοδίτικες αντιλήψεις, που πρέπει όχι μόνο να εξαφανιστούν από το εκπαιδευτικό τοπίο αλλά να σβήσουν και από τη συλλογική μνήμη.

ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΕ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ Το σχέδιο «Αθηνά» για λουκέτο σε εκατόν πενήντα σχολές ΑΕΙ - ΤΕΙ


Τέσσερα περιφερειακά πανεπιστήμια και δεκάδες σχολές χαμηλής έως ανύπαρκτης ζήτησης από τους υποψηφίους βρίσκονται ένα βήμα πριν από την κατάργησή τους. Πρώτα στη λίστα τοποθετούνται τα ΑΕΙ Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας, Μα­κεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας. Το πρόσταγμα δίνει άμεσα ο υπ. Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Το σχέδιο «Αθηνά» για λουκέτο σε εκατόν πενήντα σχολές ΑΕΙ - ΤΕΙ
Σχέδιο με την κωδική ονομασία «Αθηνά» έρχεται να σαρώσει ΑΕΙ και ΤΕΙ, από την επόμενη κιόλας ακαδημαϊκή χρονιά. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», η «Αθηνά» θα κλείσει άμεσα, τουλάχιστον τέσσερα περιφερειακά πανεπιστήμια, και περισσότερες από 150 σχολές ανώτατης και ανώτερης τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, καθώς αυτό επιβάλλεται από την οικονομική συγκυρία, την τρόικα, αλλά και από τις ακαδημαϊκές συνθήκες, που φαίνονται ώριμες για κάτι τέτοιο.
Τα πρώτα λουκέτα στα ΑΕΙ θα μπουν εντός του 2013.
Στο «μικροσκόπιο των προτεραιοτήτων» φαίνεται να εισέρχονται άμεσα τα πανεπιστήμια: Στερεάς Ελλάδος, Δυτικής Ελλάδος, Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, ενώ θα χρειαστεί να συγχωνευθούν σχολές και στα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου, Αιγαίου, Θράκης και Θεσσαλίας.
Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, καθώς αυτό επιβάλλεται από την οικονομική συγκυρία, την τρόικα, αλλά και από τις ακαδημαϊκές συνθήκες,
Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, καθώς αυτό επιβάλλεται από την οικονομική συγκυρία, την τρόικα, αλλά και από τις ακαδημαϊκές συνθήκες, όπως επισημαίνει ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτό­πουλος.

Πλήθος κόσμου στην εκδήλωση για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό στην Ηγουμενίτσα

Πραγματοποιήθηκε μέ μεγάλη ἐπιτυχία τό Σάββατο 28 Ἰουλίου 2012 στήν Ἠγουμενίτσα ἡ παρουσίαση τοῦ Ὀπτικουακουστικοῦ Δίσκου γιά τόν Ἐθναπόστολο ἅγιο Κοσμᾶ τόν Αἰτωλό. Τήν ἐκδήλωση συνδιοργάνωσαν ἡ Ἱερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Γηρομερίου καί τό σωματεῖο «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» στό πολιτιστικό κέντρο τοῦ Δήμου Ἠγουμενίτσας «Πάνθεον».

Στήν ἐκδήλωση παρέστησαν ὁ Δήμαρχος Ἠγουμενίτσας κ. Γεώργιος Κάτσινος, ὁ ὁποῖος ἀπηύθυνεκαί χαιρετισμό, ὁ Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων Ἠπείρου, Κέρκυρας καί Λευκάδος κ. Τριαντάφυλλος Σιούλης καί πλῆθος κόσμου πού κατέκλυσε τήν αἴθουσα.

Ὁ Ἀρχιμανδρίτης Μεθόδιος Ντελλῆς, Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Γηρομερίου ἀνέπτυξε τό θέμα «Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὡς Προφήτης». Ἀρχικά ἀνέλυσε τήν ἔννοια τῆς προφητείας καί τοῦ προφήτη καί ἔπειτα ἀναφέρθηκε συνοπτικά σέ προφητεῖες τοῦ ἁγίου Κοσμᾶ πού ἐκπληρώθηκαν καί σέ ἄλλες πού ἀκόμη δέν ἔχουν πραγματοποιηθεῖ. Κατέληξε δε, λέγοντας ὅτι ἡ προφητεία ἑνός ἁγίου δέν προξενεῖ στόν χριστιανό οὔτε φόβο οὖτε ἐναγώνια ἀναζήτηση τοῦ τί θά γίνει στό μέλλον ἀλλά πνευματική ἐγρήγορση καί προσήλωση στήν πνευματική ζωή.

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

Χωρίς άδεια ιδιωτικού έργου η απασχόληση των στελεχών εκπαίδευσης σε φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων

Χωρίς άδεια ιδιωτικού έργου η απασχόληση των στελεχών εκπαίδευσης σε φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων
Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε σήμερα, προς ψήφιση, στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος προβλέπει την εξής τροπολογία για την άδεια ιδιωτικού έργου η απασχόληση των στελεχών εκπαίδευσης σε φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων:

Στο τέλος της παραγράφου 9 του άρθρου 58 του ν. 4075/2012 (Α΄ 89) προστίθενται τα εξής εδάφια: «Ειδικά τα στελέχη της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, να παρέχουν υπηρεσίες που είναι συναφείς με τα καθήκοντα της κύριας θέσης τους σε φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων, παράλληλα με τα κύρια καθήκοντά τους, χωρίς άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου. Για την παροχή υπηρεσιών προς όλους ανεξαιρέτως τους φορείς υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων πράξεων θεωρείται ότι, στους εκπαιδευτικούς και γενικά τους δημόσιους υπαλλήλους, κατά τη διάρκεια ισχύος των διατάξεων του δεύτερου εδαφίου, είχε χορηγηθεί άδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου.».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Επαναξιολογούμε όλα τα σχολικά βιβλία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Ανασυγκροτούμε το ΙΕΠ με στόχο την επαναξιολόγηση όλων σχολικών εγχειριδίων.

Στόχος του Υπουργείου είναι τα βιβλία να διανεμηθούν στους μαθητές έγκαιρα, με την έναρξη του σχολικού έτους.

Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος

 http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/defterovathmia/item/29207-ypoyrgos-paideias-epanaksiologoyme-ola-ta-sxolika-vivlia.html

Υπάρχουν οι “απόψεις”, υπάρχει και ο Καργάκος.

Κάπου εδω τελειώνει και η συζήτηση για το θέμα. (Από το σημερινό ΠΑΡΟΝ).


http://olympia.gr/2012/07/29/

Η ιερότητα της γλώσσας μας

Του Βύρωνα Γ. Πολύδωρα*
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου…
Οδ. Ελυτης, «Αξιον Εστι».
Δεν είμαι «Ελληναράς». Ούτε εγώ ούτε οι ομοϊδεάτες μου. Απλά, είμαι Ελληνας. Που αγαπά τη γλώσσα του και τη θεωρεί συστατικό στοιχείο της εθνικής ταυτότητάς του. Και που δεν λησμονεί τον ορισμό του έθνους που μας παρέδωσε ο Ηρόδοτος: το όμαιμον, το ομόγλωσσον, το ομόθρησκον και το «ομότροπον». Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν κρατικές οντότητες χωρίς εθνικό υπόβαθρο. Χωρίς το πνευματικό, ηθικό και πολιτισμικό πλαγκτόν μέσα στο οποίο ζουν και από το οποίο τρέφονται. Γνωρίζω ότι άλλα κράτη γεννήθηκαν το 1648 με τη Συνθήκη της Βεστφαλίας ή άλλα το 1815 με το Συνέδριο της Βιέννης που όριζε τα κράτη της Ευρώπης μετά το Βατερλώ, κατά τον τρόπο που οριοθετούν τα κτήματα ή τα οικόπεδα. Ομως εγώ έχω την τύχη να ανήκω σ’ ένα παλιό-παμπάλαιο έθνος, που μιλάει την ίδια γλώσσα από τον καιρό του Ομήρου μέχρι σήμερα. Θεωρώ ότι αυτή η βιολογική, ιστορική και πολιτισμική συνέχεια είναι ευλογία και δύναμη αυτού του τόπου και αυτού, του ελληνικού, λαού. Και όποιοι προσπαθούν να διασπάσουν αυτή τη συνέχεια είναι εχθροί της Ελλάδος, χειρότεροι από τον Ξέρξη που ήρθε να την καταλάβει το 480 π.Χ. Τον νίκησαν οι Ελληνες στις Θερμοπύλες με τη θυσία των 300 του Λεωνίδα και στη Σαλαμίνα και στις Πλαταιές με τον πολεμικό παιάνα των Σαλαμινομάχων «ίτε παίδες Ελλήνων... νυν υπέρ πάντων αγών».

Εχουν τα Ελληνικά μέλλον;


Του Χρήστου Xωμενίδη*
Το σύνδρομο του «έθνους εν κινδύνω» διατρέχει, για να μην πω καθορίζει, την Ιστορία μας. Το βρίσκεις σε εμβληματικές φράσεις -«όλα τα θεριά πολεμούν να μας φάνε και δεν μπορούνε»- σε στίχους σπουδαίων ενίοτε τραγουδιών -«η Ελλάδα που αντιστέκεται, η Ελλάδα που επιμένει»- ακόμα σε λαϊκές, παλαιότερα, λιθογραφίες, όπου η δύστηνος πατρίς εικονιζόταν καρφωμένη στον σταυρό και οι εχθροί, πρώην προστάτες-δήθεν φίλοι της, την τρυπούσαν με τη λόγχη, την κέρναγαν χολή και ξίδι… Σε εποχές ευμάρειας και κοινωνικής γαλήνης, το σύνδρομο του «έθνους εν κινδύνω» κάπως κατευνάζεται. Σε περιόδους αντιθέτως κρίσης, παροξύνεται. Τείνει να καταστεί κυρίαρχη ιδεολογία.
Στις μέρες μας, με την οικονομία και την κοινωνία να έχουν γονατίσει, είναι εντελώς αναμενόμενο οι «υπερευαίσθητες» κεραίες (εκείνες που παγίως ηδονίζονται να συλλαμβάνουν τα χειρότερα) να διαγιγνώσκουν απειλή γενικού αφανισμού. Να προφητεύουν εθνική συντέλεια. Και τι αποτελεί το άλας, μα και την αχίλλειο πτέρνα, του ελληνισμού; Η ζώσα του παράδοση. Η εδώ και τρεις -ίσως όμως και πέντε, γιατί όχι κι από τον αρχάνθρωπο των Πετραλώνων;- αδιάλειπτη συνέχειά του. Η οποία εκφράζεται κατ’ εξοχήν μέσα από τη γλώσσα.

Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Αθλιότητες στο Λονδίνο


Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Στο Λονδίνο και κατά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων συνέβησαν αθλιότητες σε βάρος της Ελλάδος, που παραδόξως (;) δεν είδαν το φως της δημοσιότητας. Οι περισσότερες περιγραφές και τα διάφορα σχόλια έμειναν στην κακουγουστιά της «παράστασης», ή στην εκ μέρους των διοργανωτών προπαγανδιστική επιχείρηση εξιδανίκευσης της αποικιοκρατικής χώρας τους. Ορισμένοι στην Ελλάδα επιχείρησαν να εκμεταλλευθούν πολιτικά μόνο μία από τις πολλές αθλιότητες που συνέβησαν. Αυτή ήταν όταν ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής κ. Ζακ Ρογκ ξέχασε τους ύμνους για την Ελλάδα στην Αθήνα, κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, και προχθές με θράσος ανακοίνωσε ότι «οι Αγώνες γύρισαν στο σπίτι τους...». Δηλαδή ότι το «σπίτι» των Ολυμπιακών Αγώνων δεν είναι η Αρχαία Ολυμπία, η Αθήνα και η Ελλάδα, αλλά ...το Λονδίνο!!!
Πέραν όμως από την αθλιότητα αυτή υπήρξαν κι άλλες πιο σοβαρές:

Η περίπτωση «Ρεπούσης» Γράφει η Μαριάνα Πυργιώτη


Η Μαρία Ρεπούση είναι μια εξαιρετικά συγκροτημένη επιστήμονας και πολιτικός. Και γι’ αυτό οι παρεμβάσεις της έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι οι λαρυγγισμοί και τα πυροτεχνήματα πολλών ομοϊδεατών της, οι οποίοι έχουν υποστηρίξει ανάλογες θέσεις με πολύ μεγαλύτερη ένταση στο παρελθόν.
Ως εκ τούτου, ο συνωστισμός της Σμύρνης και η κατάργηση του πρωινού εκκλησιασμού προκάλεσαν τις μέγιστες αντιδράσεις τότε και τώρα.

Η κ. Ρεπούση έχει τις δικές της θεωρίες και τις δικές της απόψεις για τους βασικούς πυλώνες και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης των Ελληνόπουλων, απόψεις οι οποίες δεν είναι καινοφανείς ούτε πρωτότυπες. Το καινοφανές είναι η δική της ικανότητα να τις φέρνει στην πρώτη γραμμή και μάλιστα να προκαλεί παρεμβάσεις σε ανώτατο επίπεδο. Προσωπικά θεωρώ ότι έχει απόλυτη γνώση του τι επιδιώκει και απόλυτη άγνοια του πού οδηγεί αυτό που επιδιώκει.

Ο γλωσσικός αφελληνισμός

Γιάννης Καλιόρης
 H ελληνική γλώσσα διέρχεται μια κρίσιμη περίοδο κάμψεως, όπου οι παραγωγικές και αφομοιωτικές της ικανότητες αργούν απελπιστικά και οι εκφραστικές της δυνατότητες λιμνάζουν επικινδύνως, ενώ ή φυσιογνωμία της αλλοιώνεται ραγδαία και η αισθητική της υφίσταται καταστροφή πρωτοφανή, και το κυριώτερο, πλήττονται πλέον οι βαθύτεροι ρυθμοί και η εσωτερική της διάσταση.
Και δεν θα πρέπει να ξεγελιόμαστε από τους πέντε, δέκα ή πενήντα τεχνίτες του λόγου. Γιατί εκείνο το οποίον έχει σημασία είναι ο γενικότερος μέσος όρος που προκύπτει από το σύνολο των φορέων του δημόσιου γραπτού και προφορικού λόγου, κι αυτός ο μέσος όρος χαρακτηρίζεται από γλώσσα πτοημένη και ελλειμματική, με μειωμένες αντιστάσεις εσωτερικές και περιορισμένο πλούτο αποχρώσεων, σημαδεμένη αφ’ ενός από το κλίμα μιας γενικότερης αγροικοκουλτούρας και αφ’ ετέρου, από την περιδίνηση της σύγχρονης παραγωγικής και, καταναλωτικής κινητικότητας, που επιβάλλει χρονικότητες εξουθενωτικές, σύστημα σημείων υπερεθνικό και σκοπιμότητες επείσακτες, και αναμοχλεύει βαθύρριζα τις κλίμακες των αξιών.

M. Heidegger: Η γλώσσα είναι το Είναι μας


Μάρτιν Χάιντεγκερ
1889–1976


Η οντολογική μαρτυρία της γλώσσας

§1

Όταν κανείς θέλει να κακοποιήσει στη ρίζα του ιστορικού του Είναι έναν λαό, τον στρέφει ενάντια στην οργάνωση της σκέψης του και του αφαιρεί έτσι κάθε δυνατότητα ιστορικής του ανα–και–αυτο–δημιουργίας. Τη στιγμή δε που η πλήρης αποδιοργάνωση της σκέψης είναι πλέον γεγονός, τότε συμβαίνει ό,τι ακριβώς εμπειρώμεθα στον ελλαδικό Ελληνισμό του σήμερα: οι παντελώς ανίκανοι επί του πολιτικού, οικονομικού, κοινωνικού, επιστημονικού πεδίου να βιάζονται να νομοθετήσουν, με περισσή αυταρέσκεια, και για τη γλωσσική παιδεία ενός ολόκληρου Έθνους· στην πράξη να αποσαθρώσουν, με διατάγματα και πολιτικές αποφάσεις, ό,τι έχει απομείνει από τα τελευταία ερείσματα της παιδείας και της γλώσσας. Η ολοσχερής πλέον και χωρίς προσχήματα επικράτηση της αγλωσσίας τώρα επιχειρείται με τη συρρίκνωση του ελληνικού αλφάβητου και τη μεταποίηση του όλου γλωσσικού οικοδομήματος, μέσω της κατάρρευσης [και] του γραμματικού συστήματος της γλώσσας, σε ένα άρρυθμο, αντι-αισθητικό, αντι-στοχαστικό συνονθύλευμα παραφθαρμένων λέξεων ή φράσεων. Η καθοριστική ληξιαρχική πράξη αποδόμησης της παιδείας και της γλώσσας συνέβη τη δεκαετία του ’80 από την κυριαρχούσα τότε πολιτική συντεχνία. Έκτοτε, η εκάστοτε συνειδητοποίηση

29η Ἰουλίου 2012 Κυριακή: Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ, Ἦχος βαρύς



ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΙΔ´ 14 - 22

Ὁ πολλαπλασιασμὸς τῶν πέντε ἄρτων εἰς τὴν ἔρημον.

Όποιος μοιράζεται με ευσπλαχνία και αγάπη, είναι πάντοτε γεμάτος απ' όλα.

14 Καὶ ἐξελθὼν εἶδε πολὺν ὄχλον, καὶ ἐσπλαγχνίσθη ἐπ’ αὐτοῖς καὶ ἐθεράπευσε τοὺς ἀρρώστους αὐτῶν. 15 ὀψίας δὲ γενομένης προσῆλθον αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ λέγοντες· Ἔρημός ἐστιν ὁ τόπος καὶ ἡ ὥρα ἤδη παρῆλθεν· ἀπόλυσον τοὺς ὄχλους, ἵνα ἀπελθόντες εἰς τὰς κώμας ἀγοράσωσιν ἑαυτοῖς βρώματα. 16 ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· Οὐ χρείαν ἔχουσιν ἀπελθεῖν· δότε αὐτοῖς ὑμεῖς φαγεῖν. 17 οἱ δὲ λέγουσιν αὐτῷ· Οὐκ ἔχομεν ὧδε εἰ μὴ πέντε ἄρτους καὶ δύο ἰχθύας. 18 ὁ δὲ εἶπε· Φέρετέ μοι αὐτούς ὧδε. 19 καὶ κελεύσας τοὺς ὄχλους ἀνακλιθῆναι ἐπὶ τοὺς χόρτους, λαβὼν τοὺς πέντε ἄρτους καὶ τοὺς δύο ἰχθύας, ἀναβλέψας εἰς τὸν οὐρανὸν εὐλόγησε, καὶ κλάσας ἔδωκε τοῖς μαθηταῖς τοὺς ἄρτους οἱ δὲ μαθηταὶ τοῖς ὄχλοις. 20 καὶ ἔφαγον πάντες καὶ ἐχορτάσθησαν, καὶ ἦραν τὸ περισσεῦον τῶν κλασμάτων δώδεκα κοφίνους πλήρεις. 21 οἱ δὲ ἐσθίοντες ἦσαν ἄνδρες ὡσεὶ πεντακισχίλιοι χωρὶς γυναικῶν καὶ παιδίων. 22 Καὶ εὐθέως ἠνάγκασεν ὁ Ἰησοῦς τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ ἐμβῆναι εἰς τὸ πλοῖον καὶ προάγειν αὐτὸν εἰς τὸ πέραν, ἕως οὗ ἀπολύσῃ τοὺς ὄχλους.

    

             Η΄ ΕΩΘΙΝΟΝ - Τα της Μαρίας δάκρυα ... (ήχος πλάγιος του τετάρτου)

Τὰ τῆς Μα­ρί­ας δά­κρυ­α, οὐ μά­την χεῖν­ται θερ­μῶς· ἰ­δοὺ γὰρ κα­τη­ξί­ω­ται, καὶ δι­δα­σκόν­των Ἀγ­γέ­λων, καὶ τῆς ὄ­ψε­ως τῆς σῆς, ὦ Ἰ­η­σοῦ· ἀλλ᾿ ἔ­τι πρό­σγει­α φρο­νεῖ, οἷ­α γυ­νὴ ἀ­σθε­νής· δι­ὸ καὶ ἀ­πο­πέμ­πε­ται, μὴ προσ­ψαῦ­σαί σοι Χρι­στέ. Ἀλλ᾿ ὅ­μως κή­ρυξ πέμ­πε­ται, τοῖς σοῖς Μα­θη­ταῖς, οἷς εὐ­αγ­γέ­λι­α ἔ­φη­σε, τὴν πρὸς τὸν πα­τρῷ­ον κλῆ­ρον ἄ­νο­δον ἀ­παγ­γέλ­λου­σα. Μεθ᾿ ἧς ἀξί­ω­σον καὶ ἡ­μᾶς, τῆς ἐμ­φα­νεί­ας σου, Δέ­σπο­τα Κύ­ρι­ε.

Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

Αξιολόγηση από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες και δυνατότητα ριζικής αναμόρφωσης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, προβλέπει έγγραφο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

 
Στην «Διαύγεια» αναρτήθηκε σήμερα (27/7/2012) με μεγάλη χρονική καθυστέρηση έγγραφο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με ημερομηνία 20/2/2012. Το έγγραφο (δημοσιεύεται ολόκληρο στο τέλος της ανάρτησης αυτής) αφορά στην υλοποίηση του έργου εκπόνησης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Οι πληροφορίες που περιέχονται σε αυτό είναι σημαντικές και αφορούν τόσο στις αμοιβές (καθόλου ευκαταφρόνητες!) όσων εμπλέκονται στην εκπόνηση των Προγραμμάτων Σπουδών όσο και στη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την υλοποίηση του έργου αυτού, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Το πιο σημαντικό ωστόσο στοιχείο του εγγράφου αφορά στην αξιολόγηση των Προγραμμάτων Σπουδών από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες και στη δυνατότητα ριζικής αναμόρφωσης των Προγραμμάτων Σπουδών κατά τη διάρκεια ή μετά την πιλοτική εφαρμογή τους.
Συγκεκριμένα:

Α) Το έγγραφο (βλ. σελ. 8) προβλέπει την «Κριτική ανάγνωση/αξιολόγηση των Προγραμμάτων Σπουδών υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου) από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες». Αναφέρει σχετικά ότι «Η εργασία αυτή θα ανατεθεί σε εμπειρογνώμονες (ειδικούς επιστήμονες) οι οποίοι δεν έχουν εμπλακεί στην εκπόνηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Δύο εμπειρογνώμονες (εξωτερικοί) ανα γνωστικό αντικείμενο και ανα βαθμίδα εκπαίδευσης, θα αναλάβουν την κριτική ανάγνωση αξιολόγηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και θα συντάξουν τεκμηριωμένη έκθεση αξιολόγησης για κάθε πρόγραμμα σπουδών» .
Β) Επίσης το ίδιο έγγραφο προβλέπει (βλ. σελ. 9) τη «Ριζική αναμόρφωση Προγραμμάτων Σπουδών κατά τη διάρκεια ή μετά την Πιλοτική Εφαρμογή τους». Αναφέρει σχετικά ότι «Για τις περιπτώσεις που κατά τη διάρκεια ή μετά την Πιλοτική Εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών, διαπιστωθεί η ανάγκη ριζικής αναμόρφωσης του Π.Σ. ενός επιστημονικού πεδίου ή γνωστικού αντικειμένου μιας βαθμίδας εκπαίδευσης ή όλων των βαθμίδων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η εργασία αυτή ανατίθεται σε εξωτερικούς εμπειρογνώμονες. Οι εμπειρογνώμονες θα παραδίδουν τα παραδοτέα τους σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που προβλέπεται για κάθε εργασία».

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΣ Μ. ΡΕΠΟΥΣΗ: «Κυρά μου ποια είσαι… εσύ θα αποφασίζεις ότι δεν θα εκκλησιάζονται τα παιδιά. Τους ρώτησες τους γονείς;»


«Κυρά μου τα παιδιά είναι δικά μου, τα παιδιά είναι δικά μας. Ποια είσαι εσύ που θα βγάλεις εγκύκλιο, χωρίς να ρωτήσεις αυτούς που πάλεψαν και παλεύουν σ΄ αυτό τον τόπο γι΄ αυτό το χώρο. Ποιό είναι το δικαίωμα σου, που εσύ θα αποφασίζεις ότι δεν θα εκκλησιάζονται τα παιδιά. Τους ρώτησες τους γονείς;».

Με τα λόγια αυτά ο Αρχιεπίσκοπος ιερώνυμος εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά της Βουλευτού της ΔΗΜΑΡ Μ. Ρεπούση και συνέχισε: «Δεν είμαστε εναντίον των ανθρώπων που σπούδασαν και φέρνουν πολιτισμό εδώ. Όχι τους χρειαζόμαστε διότι η Ελλάδα από αυτό έζησε. Αλλά για προσέξτε πιο είναι το μυστικό της Ελλάδος. Δεν διώχνει το ξένο, το παίρνει αλλά το αφομοιώνει και το κάνει δικό της. Είναι κάτι που πρέπει να το προσέξουμε αυτό ιδιαίτερα.Θα ήθελα να το πω στους αρχιερείς μας, αλλά και στα πολιτικά πρόσωπα, ότι αυτή η ηττοπάθεια αυτό το να μην πούμε την λέξη εκκλησία γιατί ξέρετε, έχει πολιτικό κόστος, να μην πούμε ότι τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα βρίσκονται σ αυτήν την κατάσταση, αλλά να βρούμε μια λέξη που θα λέει ότι τα νομικά πρόσωπα που ανήκουν στην υπ' αριθμό τάδε, τάδε λες και δεν θα ψάξουν να τα βρουν αυτοί που μας λένε ότι στην ιστορία στην μικρά Ασία συνωστίζονταν οι έλληνες σαν στο λεωφορείο για να μπούνε για να φύγουνε. Λοιπόν θα πρέπει να το καταλάβουμε ότι

Η «ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ» ΚΑΙ «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ» ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΕ ΤΖΑΜΙΑ (παλιά μου τέχνη κόσκινο δηλ.)!

Γράφει η Σοφία Τ.
 Η τουρκική εφημερίδα CUMHURIYET γράφει ότι μετά την μετατροπή της Εκκλησίας της Αγίας Σοφίας στη Νίκαια της Προύσας, που είναι 700 ετών, σε τέμενος τώρα θα μετατραπεί και το μουσείο της Εκκλησίας της Αγίας Σοφίας που είναι από τα πιο ιστορικά κτήρια της Τραπεζούντας και είχε κατασκευαστεί το 13ο αι. από τον Αυτοκράτορα Εμμανουήλ Κομνηνό τον Α’. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, κ. Arınç, σχετικά με το θέμα είπε: «Τα τεμένη είναι χώροι προσευχής στο Θεό. Το τέμενος της Αγίας Σοφίας είχε μετατραπεί σε μουσείο. Επί δικής μας εποχής δεν είναι εφικτό κάτιτέτοιο. Τα τεμένη είναι για προσευχή στο Θεό». 
Ο κ. Arınç υπενθύμισε ότι στο τέμενος της Αγίας Σοφίας στη Νίκαια δεν έγινε προσευχή επί 700 χρόνια και πρόσθεσε: «Στην εορτή των θυσιών πέρυσι ανοίξαμε το τέμενος της Αγίας Σοφίας στη Νίκαια στο προσκύνημα. Η 2η χαρμόσυνη είδηση μας

Άγιος Παντελεήμων ο Μεγαλομάρτυς και Ιαματικός

Ο Άγιος Παντελεήμων (Παντελέων το πρότερον όνομα) καταγόταν από τη Νικομήδεια της Μικράς Ασίας και έζησε στα χρόνια του Μαξιμιανού (286 - 305 μ.Χ.). Πατέρας του ήταν ο Ευστόργιος, ο οποίος ήταν εθνικός και μετά τις νουθεσίες του γιου του έγινε χριστιανός. Μητέρα του ήταν η Ευβούλη, η οποία προερχόταν από χριστιανική οικογένεια (βλέπε 30 Μαρτίου). Εκπαιδεύτηκε στην ιατρική από τον Ευφρόσυνο και κατηχήθηκε στη χριστιανική πίστη και βαπτίσθηκε από τον πρεσβύτερο Ερμόλαο (βλέπε 26 Ιουλίου) που ήταν ιερέας της Εκκλησίας της Νικομήδειας.

Κάποια στιγμή όταν οχιά δάγκωσε έναν νεαρό και ουσιαστικά τον θανάτωσε ο Άγιος Παντελεήμονας επικαλούμενος τον Χριστό τον ανάστησε.

Αφορμή του μαρτυρίου του στάθηκε ένα ακόμα θαύμα του Αγίου. Κάποτε είχε θεραπεύσει έναν τυφλό, ο οποίος και ανέφερε το γεγονός της θεραπείας του στον βασιλιά, λέγοντάς του ότι τον θεράπευσε ο Παντελέων στο όνομα του Χριστού, στον οποίο και ο ίδιος πλέον πίστευε. Ο βασιλιάς αφού τον άκουσε, αμέσως διέταξε και τον αποκεφάλισαν. Ο ίδιος ο Παντελέων προσήχθη στον βασιλιά, ο οποίος διέταξε τον βασανισμό του με σκοπό την άρνηση της πίστεώς του.

Εκκλησιολογική αταξία από Μητροπολίτες

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Εκκλησιαστική αταξία και κανονικό ατόπημα αποτελεί η εκ μέρους Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχου, ή ( των «Νέων Χωρών») μόνο του Οικουμενικού Πατριάρχου κατά τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα της Κοζάνης και της Καστοριάς. Ιδιαίτερα προκλητικό, ως προς την Ορθόδοξη εκκλησιολογία, ήταν το κανονικό ατόπημα στην Καστοριά, το οποίο διαπράχθηκε ενώπιον του συλλειτουργούντος Προέδρου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου! Κατά τις πληροφορίες μας το γεγονός συζητήθηκε στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, όπου ο Αρχιεπίσκοπος εξέφρασε τη δυσφορία του για το γεγονός. Δεν αποκλείεται να υπάρξει Συνοδική Εγκύκλιος, η οποία να βάζει τα πράγματα στη θέση τους από εκκλησιαστική και κανονική άποψη. Σημειώνεται ότι μεταξύ των Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος που συμμετέσχον στο κανονικό ατόπημα ήσαν ορισμένοι με τίτλους καθηγητού Πανεπιστημίου και άλλοι που θεωρούνται ειδικοί στα θέματα της εκκλησιολογίας.

Κατά την Ορθόδοξη εκκλησιολογία και κατά τον Τόμο του 1850 οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος μνημονεύουν « Εν πρώτοις μνήσθητι Κύριε της Ιεράς ημών Συνόδου» χωρίς παρεκκλίσεις και αστερίσκους. Ο Τόμος εξεδόθη από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και πριν από λίγα χρόνια χαρακτηρίστηκε από το ίδιο και από ορισμένους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος «Κανών της Εκκλησίας»...

Εκδήλωση για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό στην Ηγουμενίτσα

Τὸ Σάββατο, 28 Ἰουλίου 2012στὸ Πολιτιστικὸ Κέντρο τοῦ Δήμου Ἠγουμενίτσας «ΠΑΝΘΕΟΝ», στὶς 20.00 τὸ βράδυ, ἡ Ἱερὰ Μονὴ Γηρομερίου καὶ τὸ Σωματεῖο «Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη» παρουσιάζουν ἕναν ὀπτικοακουστικὸ δίσκο, ποὺ περιλαμβάνει τον ΒΙΟ, ΤΙΣ ΔΙΔΑΧΕΣ, ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ.
Στὴν ἐκδήλωση θὰ μιλήσουν:
Ὁ Ἀρχιμανδρίτης Μεθόδιος Ντελής, Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Γηρομερίου μὲ θέμα «Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὡς Προφήτης»
Ἡ κ. Μαμασούλα Μαρία, Δ/ρ Παιδαγωγικῆς μὲ θέμα «Στὰ ἴχνη τοῦ πατρο-Κοσμᾶ».
Θὰ ἀκολουθήσει προβολὴ μέρους τοῦ Ὀπτικοακουστικοῦ Δίσκου.

Ἡ μεγάλη αὐτὴ παραγωγὴ ἀποτελεῖ τὴν πρώτη ἐπιστημονικὴ προσπάθεια ὀπτικοακουστικῆς καταγραφῆς τοῦ ἔργου καὶ τῆς δράσης τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ. Ἀποτελεῖται ἀπὸ ὀπτικοακουστικὸ

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, της Εβίτας Καραγεωργίου

 Τι μπορεί να σημαίνει για την ελληνική κοινωνία, τον εκπαιδευτικό και την εκπαίδευση η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών;

   Σε επίπεδο λογιστικό μπορεί  να εξοικονομεί κάποιους πόρους περιορίζοντας κυρίως τους διορισμούς νέων εκπαιδευτικών σε θέση μόνιμου προσωπικού, μολονότι και το στοιχείο αυτό χρειάζεται ενδελεχή μελέτη για να  είναι ασφαλείς οι οικονομικοί  υπολογισμοί και κυρίως να λαμβάνονται υπόψη όλες οι παράμετροι, ιδίως στην περιφέρεια, όπου οι διορισμοί  είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητοι από το ωράριο διδασκαλίας, καλύπτοντας ανάγκες καθαρά λειτουργικές των εκεί σχολείων.

   Επί πλέον καθίσταται και συζητήσιμο κατά πόσο μπορεί να αποτελεί ευγενή στόχο της πολιτείας ο περιορισμός των προσλήψεων στον ιδιόμορφο χώρο της εκπαίδευσης που ευθέως συνεπάγεται τη γήρανση του εκπαιδευτικού κόσμου, όταν βασικό  στοιχείο στη γόνιμη παιδαγωγική σχέση  μεταξύ δασκάλου και μαθητή είναι αυτό της κοινής εμπειρίας, βάσει και της ηλικιακής εγγύτητας άρα και της ανετότερης κατανόησης και εννόησης των αναγκών;

   Αλλά και εντός των συλλόγων των διδασκόντων, η δυσμενής αναλογία σε ηλικιακά νέους καθηγητές και δασκάλους συνεπάγεται συχνά δυσχερέστερη λειτουργία και δυσκαμψία στην αντιμετώπιση της καθημερινότητας των νέων παιδιών, των οποίων η μόρφωση, αγωγή και κοινωνικοποίηση γίνεται ολοένα και πιο πολύπλοκη..

   Τι μπορεί να σημαίνει όμως σε επίπεδο ποιοτικής απόδοσης της διδασκαλίας η έστω και κατά μια ώρα επέκταση του ωραρίου του εκπαιδευτικού; 

Οι θλίψεις και τα λυπηρά που συμβαίνουν στη ζωή, γίνονται αφορμή στους ανδρείους και άξιους αγωνιστές να στεφανωθούν από το Θεό. Άγ. Αντώνιος



ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ – Α΄ ΤΟΜΟΣ


Μέγας Αντώνιος: Συμβουλές για το ήθος των ανθρώπων σε 170 κεφάλαια

κεφ. 76-80 


76. Πρέπει να έχομε υπόψη ακατάπαυστα οι φρόνιμοι άνθρωποι ότι με το να υποφέρομε μικρούς και λιγόκαιρους κόπους στη ζωή, πολύ μεγάλη χαρά και ευχαρίστηση απολαμβάνομε μετά το θάνατο. Γι΄αυτό εκείνος που πολεμά κατά των παθών του και θέλει να στεφανωθεί από το Θεό, αν πέσει σε αμαρτία, ας μη χάσει το θάρρος του και μείνει στη πτώση του απελπισμένος, αλλά να σηκωθεί και ν’ αρχίσει πάλι να αγωνίζεται και να φροντίσει να στεφανωθεί. Και αν ξαναπέσει, πρέπει μέχρι την τελευταία αναπνοή να σηκώνεται. Γιατί οι σωματικοί κόποι είναι όπλα και μέσα για ν’ αποκτήσομε τις αρετές και σώζουν την ψυχή. 

77. Οι θλίψεις και τα λυπηρά που συμβαίνουν στη ζωή, γίνονται αφορμή στους ανδρείους και άξιους αγωνιστές να στεφανωθούν από το Θεό. Γι’ αυτό πρέπει στη ζωή τους να γίνουν σαν νεκροί για όλα τα βιοτικά πράγματα. Fιατί ο νεκρός δεν θα φροντίσει ποτέ για τίποτε αυτού του κόσμου. 78. Δεν πρέπει η λογική και αγωνιζόμενη ψυχή, ευθύς αμέσως να φοβάται και να δειλιάζει απέναντι στα πάθη, γιατί έτσι θα θεωρηθεί δειλή και θα περιφρονηθεί. Γιατί η ψυχή που ταράζεται από τις φαντασίες της ζωής, απομακρύνεται από τα πρέποντα. Στα αιώνια αγαθά προηγούνται οι αρετές της ψυχής μας, ενώ στις αιώνιες κολάσεις αιτία είναι οι θεληματικές κακίες των ανθρώπων. 

Αντιοχείας Ιγνάτιος: "Να σταματήσουν οι εχθροπραξίες απ’ όπου προέρχονται"

Εκκληση προς πάσα κατεύθυνση τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό να σταματήσουν οι εχθροπραξίες στη Συρία απευθύνει το Πατριαρχείο Αντιοχείας σε ανακοινωθέν που εξέδωσε πριν από λίγη ώρα.

«Απευθύνουμε έκκληση προς κάθε κατεύθυνση, εντός και εκτός της πολύπαθης Συρίας, να σταματήσουν οι εχθροπραξίες απ' όπου προέρχονται» τονίζουν ο Πατριάρχης Αντιοχείας κ.Ιγνάτιος και οι μητροπολίτες που ποιμαίνουν δεκάδες χιλιάδες χριστιανούς στη Συρία, το Λίβανο, το Ιράκ, το Κουβέιτ και τμήμα της Τουρκίας.

«Αναρίθμητοι Άραβες Μουσουλμάνοι και Χριστιανοί, άνδρες γυναίκες και παιδιά, πέφτουν θύματα από τους βομβαρδισμούς. Τα νοσοκομεία γέμισαν τραυματίες και ο ανθρώπινος θρήνος είναι ακατάπαυστος» προσθέτουν χαρακτηριστικά και όπως σημειώνουν «Οι Άραβες της Συρίας, ανεξάρτητα από τη θρησκεία μας, έχουμε δικαίωμα να ζήσουμε στον τόπο μας ειρηνικά και δημιουργικά».

Αναφερόμενοι στα καθημερινά τραγικά γεγονότα που εκτυλίσσονται σε πόλεις και χωριά της Συρίας επισημαίνεται ότι: «Τους δεκαπέντε τελευταίους μήνες είναι αμέτρητες οι ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν και πολυπληθείς όσοι εγκατέλειψαν την πατρίδα μας πρόσφυγες σε άλλες χώρες. Οι Χριστιανοί μας έχασαν τα χωριά τους, τις πόλεις τους, την περιουσία, τους ιερούς ναούς και τις οικογένειές τους μέσα στα ερείπια των συγκρούσεων».

Μια γυναίκα αθλήτρια του Χριστού, Αγία Παρασκευή

Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης


Στο αγιολόγιο της Εκκλησίας εκτός από άνδρες περιλαμβάνονται και γυναίκες, που διακρίθηκαν για τον ιεραποστολικό ζήλο, τη φιλανθρωπική δράση, το γενναίο φρόνημα και την ασκητική ζωή.Μπορεί ορισμένοι να θεωρούν ότι οι γυναίκες υποτιμήθηκαν από τον χριστιανισμό, αλλά ήταν πρώτος ο Χριστός που υπερασπίστηκε τη μοιχαλίδα, συγχώρησε την πόρνη και κάλεσε κοντά του όχι μόνο μαθητές αλλά και μαθήτριες.
β) Στη συνέχεια ο Απόστολος Παύλος εξομοίωνε εκκλησιολογικά τους ανθρώπους λέγοντας ότι εν Χριστώ δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε Ιουδαίο και Έλληνα, δούλο και ελεύθερο, άνδρα και γυναίκα (βλ. Γαλ. 3,27 κ.ε.). Η θετική θεώρηση της γυναίκας, που απαντά στα πρώτα χριστιανικά κείμενα αλλά και στη θεολογία των Πατέρων της Εκκλησίας, γίνεται ευκρινέστερη εάν ληφθούν υπόψη οι κοινωνικές αντιλήψεις της προχριστιανικής εποχής.

γ) Λ.χ. ο Θαλής ο Μιλήσιος θεωρούσε τον εαυτό του τυχερό: «Πρώτον διότι έγινε άνθρωπος κι όχι θηρίο, άνδρας κι όχι γυναίκα, Έλληνας κι όχι βάρβαρος». Επίσης κάθε Ιουδαίος ευχαριστούσε τον Θεό διότι δεν τον έκανε εθνικό, δούλο ή γυναίκα. Οι αντιλήψεις αυτές, παρά την προσπάθεια ανατροπής τους εκ μέρους του χριστιανισμού, διατηρήθηκαν για αιώνες στην παγκόσμια ιστορία.

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Μόρφωση και παρακμή

Χρ. Ι. Στεφανάδης

Τι είναι η μόρφωση;

Ο Αρθουρ Σοπενχάουερ (Γερμανός φιλόσοφος,1788-1860) είπε σχετικά με τη μόρφωση:
«Το να λες κατιτί είναι πράγμα φυσικό. Το να αντιλαμβάνεσαι αυτό που ειπώθηκε ακριβώς όπως ειπώθηκε, είναι μόρφωση».

Επομένως, η μόρφωση με τη γενική έννοια είναι θέμα συμπεριφοράς.
Παρατηρείται διαφοροποίηση στη σημασία της μόρφωσης από εποχή σε εποχή.
Tο αρχαίο μορφωτικό πρότυπο είχε ως στόχο την καλλιέργεια του ανθρώπου μέσω του έρωτα, της θεωρίας και της ισόρροπης ανάπτυξης των δυνάμεών του.

Στο Βυζάντιο, όπου υπάρχει το εκκλησιαστικό και θρησκευτικό μορφωτικό ιδεώδες, κυριαρχεί ο ιδανικός τύπος του πιστού, ενώ στην Αναγέννηση παρατηρείται κυριαρχία του ελληνιστικού και χριστιανικού ιδεώδους.

Το «μακελειό του Μπάτμαν» και η κοινωνία της εξατομίκευσης

Το «μακελειό του Μπάτμαν» στις 20 Ιουλίου στο Κολοράντο δεν έχει προηγούμενο: μετρά περισσότερους νεκρούς (12) και τραυματίες (58) ως σύνολο από οποιοδήποτε παρόμοιο περιστατικό στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών.
Όπως είναι φυσικό, η κοινή γνώμη στις Ηνωμένες Πολιτείες βράζει, με διάφορα ζητήματα να τίθενται ως αιτίες/αφορμές ή ως θέματα μελλοντικής πρόληψης, από την οπλοκατοχή/οπλοχρησία μέχρι το πώς καί πόσο επηρρεάζουν οι ταινίες δράσης το ενδεχόμενο μακελειού με όπλα.
Γεγονός παραμένει ότι τέτοιου είδους φαινόμενα λαμβάνουν χώρα ανησυχητικά συχνώτερα στην Αμερική απ’ ότι οπουδήποτε αλλού στον κόσμο: από το περίφημο περιστατικό του Columbine μέχρι σήμερα, η Αμερική θα μπορούσε να μετρά τον χρόνο με την αλληλοδιαδοχήμακελειών με όπλα σε σχολεία και κινηματογράφους.

Να τον χαίρονται οι ψηφοφόροι της Χ.Α.

«Πεινάτε σα ρεμάλια και τρώτε τα παιδιά… μίλα ελληνικά ή ψόφα»! 
 «Τ’ αστέρι του Δαβίδ με κάνει να ξερνάω, αχ, το Άουσβιτς, πόσο το αγαπάω!».
 «Θα μπω και στη βουλή είναι όλοι μαζεμένοι, πολύχρωμο μαντρί είναι οι προσκυνημένοι, τα κλεμμένα πλούτη, τα τόσα ψέματα τους, στο όρκο μου και εκδίκηση θα έρθει κι η σειρά του. Θα μπω και μέσα στη Βουλή και θα την κάψω όλη».
Ορίστε κύριοι που ψηφίσατε τη Χρυσή Αυγή γιατί δήθεν είναι αντισυστημικοί. Οι φασίστες που το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να σπέρνουν το μίσος απέναντι στο άλλο, το φόβο και την κοινωνίας της ζούγκλας.
Τα παραπάνω είναι στίχοι από τραγούδια του συγκροτήματος … Pogrom στο οποίο μπασίστας ήταν ο νέος βουλευτής της Χρυσής Αυγής στις Σέρρες, Αρτέμιος Ματθαιόπουλος. Είναι αυτός που πήρε τη θέση του παραιτηθέντος Ν. Σιώη.

Οι 4 εισηγήσεις για το ωράριο των εκπαιδευτικών από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Τέσσερα είναι τα σενάρια για την αλλαγή του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το οποία έχουν προτείνει από πέρσι οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και βρίσκεται στα συρτάρια των αρμοδίων Διευθύνσεων του υπουργείου Παιδείας, πάνω στα οποία θα «δουλέψει» η σημερινή πολιτική ηγεσία , προκειμένου να καταλήξει στις οριστικές αποφάσεις.
Οι προτάσεις , έχουν ως εξής:
1ο ΣΕΝΑΡΙΟ: Να εφαρμοστεί και για τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το ωράριο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
2ο ΣΕΝΑΡΙΟ:Να παραμείνει στις 21 ώρες το ωράριο για τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , αλλά να μειώνεται κατά μία ώρα , δηλαδή 21,20,19,18 και η ωρίμανση να γίνεται κάθε πέντε και όχι κάθε τρία χρόνια που ισχύει σήμερα.

Η Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά

Την έντονη ανησυχία τους για τον προσανατολισμό του μαθήματος των Θρησκευτικών εκφράζουν οι μοναχοί της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους με εκτενές κείμενο τους σχετικό με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά. Το κείμενο φέρει τον τίτλο «Οδηγός προς την Πανθρησκεία – Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών» και υπογράφεται από τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αρχιμανδρίτη Γεώργιο.
Μεταξύ των άλλων τονίζεται: «Διαμαρτυρόμεθα σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνσι για το ότι με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών εξισώνονται ο Χριστός με τον Μωάμεθ, τον Βούδα, τον Κομφούκιο και η εν Χριστώ ζωή με την θρησκευτικότητα των άλλων θρησκειών, δηλαδή διδάσκεται στα παιδιά ότι σωτηρία υπάρχει και στις άλλες θρησκείες. Όσοι το πράττουν, κηρύσσσουν «έτερον ευαγγέλιον», ευαγγέλιο πλάνης, με το οποίο δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε. Εκφράζουμε την επλίδα ότι οι πολιτικοί μας ηγέται και οι εκκλησιαστικοί μας άρχοντες δεν θα επιτρέψουν να εξισώνεται στις ψυχές των Ορθοδόξων μαθητών η Αλήθεια με το ψεύδος, διότι το φοβερό αυτό πλήγμα της δαιμονικής Νέας Εποχής στο σώμα του Ορθόδοξου λαού μας θα αποτελέση ασυγχώρητο λάθος της γενεάς μας, η οποία και θα πληρώση το βαρύ τίμημα αυτής της αποστασίας».

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της Μονής Οσίου Γρηγορίου 

Ο καημός της Ρωμιοσύνης, του Κωστή Μοσκώφ

του Κωστή Μοσκώφ Άρδην τ. 54

Ο Κωστής Μοσκώφ
1. Το γένος βλέπουμε σέρνει μέσα του, σε όλες τις διαδοχικές φάσεις του κοινωνικού του μετασχηματισμού, τον «καημό της ρωμιοσύνης»· πάνω σ’ αυτόν εξυφαίνει κάθε άλλη αντίληψη που αποκτά της γύρω ζωής. αυτό μένει το διαρκές στοιχείο, το βασικό, στην ιδεολογία του ελλαδικού ανθρώπου – έκφραση του τραγικού, της αντίφασης ανάμεσα στην κοινωνική πράξη και τα όρια που ορθώνει στην εθνική πορεία η αντικειμενική πραγματικότητα. Τις ρίζες του «καημού της ρωμιοσύνης» θα πρέπει έτσι να τις γυρέψουμε στα αργόσυρτα χαρακτηριστικά του υλικού υπόβαθρου της ελληνικής κοινωνίας. εκεί, μέσα στις τάσεις αιώνων, σε ό,τι μονιμώτερα αποδυναμώνει την ελλαδική δομή, σε ό,τι φέρνει αυτή την συχνή εξουδετέρωση της ενέργειας, δίχως πο­λύ απόηχο μέσα στην ιστορία.

Βασική ιδιότητα αυτής της τάσης είναι η στήριξη της ελλαδικής κοινωνικής δομής στον εξωτερικό χώρο. Η ελληνική κοινωνία μένει σταθερά ανοιχτή, δίχως να λειτουργεί, σαν μια οντότητα αυτόνομη, δίχως να παραγάγει από μόνη τις κινητήριες δυνάμεις της ύπαρξής της – οι οικονομικές της διαδικασίες πραγ­ματοποιούνται σε εξάρτηση με χώρους που δεν ελέγχει.

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Ιδέες και προτάσεις για ένα σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών, του Νίκου Ράπτη

ΡΑΠΤΗΣ  ΝΙΚΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ  ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  
ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ  ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ   Α.Π.Θ.
7ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΡΟΔΟΥ
   
Αυτή  η  εργασία  βασίστηκε  σε  εμπειρίες  και  τρόπους  δουλειάς  του  παρελθόντος  μου.  Ολοκληρώθηκε  με  «τηλεσυνεργατική  επικοινωνία»  με  παλιούς  και  νέους  συνάδελφους   στους  οποίους  την   αφιερώνω  και τους  ευχαριστώ. 
   
ΠΡΩΤΗ  ΑΝΑΡΤΗΣΗ  (31/05/2011)
ΤΕΛΙΚΗ  ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ (10/07/2012) 
ΡΟΔΟΣ  10/07/2012
ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
 ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Στις μέρες μας μπαίνει έντονα το θέμα από τα ΜΜΕ της οργάνωσης του Κράτους και των Υπουργείων.
Για να μπορέσουμε να ασχοληθούμε με αυτά τα θέματα, πρέπει να έχουμε κάποιες βασικές γνώσεις από δύο παγκόσμια συστήματα οργάνωσης και διαχείρισης. Αυτά είναι:  α)ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ) Quality assurance systemκαι β)ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ) Quality management system. Αναφέρω εδώ και τους αγγλικούς όρους  για να τους χρησιμοποιήσουν οι συνάδελφοι  στίς βάσεις αναζήτησης δεδομένων.

Εθνικοί ύμνοι και τσάμικοι (Κριτική στον Χρήστο Γιανναρά)


Βαγενάς Νάσος
Ο κ. Νάσος Βαγενάς είναι καθηγητής της Θεωρίας και Κριτικής της Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών


Δεν ήταν μόνο «Το Βήμα» εκείνο που απηύθυνε πριν από τις εκλογές της 17ης Ιουνίου σε δημόσια πρόσωπα ερώτημα του τύπου «Τι Ελλάδα θέλουμε». Το ερώτημα, που υπαγορευόταν από το όραμα μιας εξόδου από τη σημερινή εξαθλίωση, το έθεσαν και άλλες εφημερίδες, και απάντησε σε αυτό πλήθος διανοουμένων και μη (κυκλοφόρησε και στο Διαδίκτυο). Από τις απαντήσεις ήταν αναμενόμενο ότι θα ξεχώριζε μία: εκείνη του Χρήστου Γιανναρά («Ποια τα σημάδια του καινούργιου», Η Καθημερινή, 17.6.2012), όχι τόσο γιατί οι απόψεις του δεν είναι πάντοτε ξεχωριστές, όσο γιατί με αυτήν ο Χ.Γ. υπερέβη εαυτόν περισσότερο από κάθε άλλη φορά.

«Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση θέσεων Διευθυντών και Υποδιευθυντών των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ.) της χώρας »


Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

ΟΧΙ ΦΕΤΟΣ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ


Επιβεβαίωσε ο υπουργός Παιδείας πως η αύξηση των διδακτικών ωρών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι κάτι που μελετά η κυβέρνηση, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι δεν αφορά τη σχολική χρονιά που ξεκινά το Σεπτέμβρη.

«Είναι κάτι που μελετάμε και δεν αφορά την ερχόμενη χρονιά», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Κώστας Αρβανιτόπουλος από την Πάτρα, όπου χθες εγκαινίασε τις νέες εγκαταστάσεις του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην περιοχή Περιβόλα.
Ο υπουργός τόνισε ότι έχει ξεκάθαρο σχέδιο για τον περιορισμό των οικονομικών στην Παιδεία, ώστε όπως σημείωσε, «οι όποιες περικοπές να μην επηρεάσουν την Παιδεία». Σχετικά με το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, υπογράμμισε ότι «οι εκπαιδευτικοί και το υπουργείο είναι σύμμαχοι και συνοδοιπόροι σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία».
Κατά την τελετή εγκαινίων ο κ. Αρβανιτόπουλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην χρησιμότητα, όπως τόνισε, του ευέλικτου μοντέλου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που προσφέρει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Αναφερόμενος στην ανάπτυξη του ΕΑΠ, υπογράμμισε ότι βρίσκεται σε φάση

ΔΟΣ ΜΟΙ ΚΥΡΙΕ


   Του Βασίλη Χαραλάμπους
=============
Δος μοι Κύριε
του συνιείν ότι μέγα το πλήθος
των αφανών ευεργεσιών σου.

Δος μοι Πανάγαθε
του γνώναι το πέλαγος της απείρου αγάπης σου.

Μόνε Οικτίρμον
τον ζόφον λογισμών αμφιβόλων διάλυσον.

Δος μοι Φιλάνθρωπε
του γνώναι το ύψος της φιλανθρωπίας σου.

Ελεήμον Κύριε
λύσον τον γνόφον της αβεβαιότητος ταύτης.

Δος μοι Πανοικτίρμον
του συνιείν ότι μέγα το πλήθος
των αφανών ευεργεσιών σου.

(Από την ποιητική Συλλογή «Άθωνος δίκηρον»)

Το φωτεινό μονοπάτι της ακολασίας ως πρόταση ευρωπαϊκού πολιτισμού

Πόσο εύκολο είναι μια καλλιτεχνική “άποψη” να ξεγελάσει και να πετύχει έναν προδιαγεγραμμένο πολιτικό στόχο; Πόσο δύσκολο είναι να κατανοηθεί μια χονδροειδής προπαγάνδα, όταν αυτή χρησιμοποιεί κεντρικά ιστορικά πρόσωπα και στοιχεία της τέχνης; Αυτά και άλλα παρεμφερή ερωτήματα ανακύπτουν από την πρόσφατη παρουσίαση της όπερας του Μότσαρτ “Οι γάμοι του Φίγκαρο” στο φεστιβάλ της γαλλικής πόλης Έξ αν Προβάνς σε σκηνοθεσία του Ρισάρ Μπρουνέλ από το θέατρο της Αρχιεπισκοπής (!). Η απ’ ευθείας τηλεοπτική της προβολή από το γαλλογερμανικό κανάλι arte υπήρξε άμεσα επιβεβαιωτική για το πώς οι πολίτες του “γαλλογερμανικού άξονα” υποχρεώνονται στη σχετική πλύση εγκεφάλου.
Η συνταγή είναι απλή, η υλοποίηση είναι κοινή: κεντρικά ιστορικά πρόσωπα υφίστανται την απαραίτητη μετάλλαξη, ώστε να στηριχθεί ως σημερινή αναγκαιότητα το 100% διαστρεβλωτικό ιστορικό κατασκεύασμα. Η πολιτική του ευρώ που οι Έλληνες έχουν γνωρίσει καλά, δεν χρησιμοποιεί μόνον το κοινό νόμισμα, αλλά και τον πολιτισμό. Το ευρώ αποτελεί ένα ενδιάμεσο

Μπαμπινιώτης-Νανόπουλος: ο άνθρωπος και η γνώση ως ολότητα


Ο ουμανισμός και ο διαφωτισμός της δύσης βασίστηκαν στο αρχαιοελληνικό πνεύμα, το οποίο ισχυρίστηκαν ότι ξαναζωντάνεψαν. Η πρόοδος και η ευημερία που ακολούθησαν δεν άφησαν περιθώρια σε αμφισβητήσεις και αμφιβολίες ως προς την επιτυχία. Ωστόσο, φαίνεται πως κάτι δεν πήγε καλά. Η ιδιαίτερη έμφαση στις θετικές επιστήμες, η κατακερματισμένη σχολική γνώση, η τεχνοκρατική προσέγγιση, το άγχος της πρόωρης εξειδίκευσης με στόχο μια ανυπέρβλητη επιστήμη και μια υλιστική ευημερία, μας έκαναν να χάσουμε τα βασικά και τα αυτονόητα˙ ως κοινωνία ανακαλύπτουμε ξανά τον τροχό της διεπιστημονικότητας, της διαθεματικότητας και της διακλαδικότητας στη διανόηση και στην παιδεία.
Είναι όντως έτσι; Η δυτική κοινωνία “βάζει μυαλό”; Για να το πούμε αυτό, ίσως πρέπει πρώτα να διαπιστώσουμε την ορθή τοποθέτηση του προβλήματος. Γι αυτό ακριβώς συν-ζητούν οι επιστήμονες Γιώργος Μπαμπινιώτης και Δημήτρης Νανόπουλος. Δείτε μια συζήτηση με το Γ. Μπαμπινιώτη και τον Δ. Νανόπουλο εξ αφορμής του βιβλίου τους “Από την κοσμογονία στην γλωσσογονία” – Πώς μιλούν για την ανάγκη σύλληψης της ιδέας / τοποθέτησης του ερωτήματος μέσα από την ολιστική θεώρηση των πραγμάτων.


 http://karavaki.wordpress.com/2012/06/26/babiniotis-nanopoulos/