Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2012

Τα λόγια του τελευταίου μεγάλου κυβερνήτη...

... στον κατοπινό του δολοφόνο!) για τη χρηστή διακυβέρνηση της Ελλάδας (από το 1828, αλλά πόσο επίκαιρα...) 
Απόσπασμα από το βιβλίο του σπουδαίου νομικού και προέδρου Εφετών στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών κ. Νικολάου Π. Σοϊλεντάκη: "Δυστυχώς επτωχεύσαμεν - Οι στάσεις πληρωμών 1827, 1893, 1932", εκδόσεις Παπαζήση, 2012, σελ. 50-52
Όταν άφίχθηκε στό Ναύιιλιο στις 6 Ιανουαρίου 1828, καί ανέλαβε τό βαρύτατο εργο νά θεμελιώσει κράτος, βρήκε την Έλλάδα ρημαγμένη, καταχρεωμένη, υποθηκευμένη, μή μπορώντας νά καταβάλει ούτε μικρό μέρος του τοκοχρεολυσίου των δανείων. Γιά τήν κατάσταση πού βρήκε χαρακτηριστικά είναι τά λόγια του κατά τή συνομιλία του μέ τόν αυριανό του δολοφόνο Γεώργιο Μαυρομιχάλη όταν τόν επισκέφθηκε «εύμορφοστολισμένος, βουτιμένος στό μάλα­μα». Μεταξύ των άλλων του είπε ό Κυβερνήτης:

«...Μέ προσκα­λέσατε νά θεμελιώσω κυβέρνηση καί κυβέρνησις καθώς πρέπει, ζεϊ, ευτυχεί τούς ζωντανούς, ανασταίνει τούς άποθαμένους, διότι διορθώ­νει τήν ζημίαν του θανάτου κοίτης αδικίας. Δέ ζεί ό άνθρωπος, ζεί τό έργον του, καρποφορεί αν ό διοικητής είναι δίκαιος, άν τό κράτος έχει συνείδησιν, ευσπλαχνίαν, μέτρα σοφίας...

Αυξάνεται το ωράριο των εκπαιδευτικών

Σε αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών τόσο στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια όσο και την ανώτατη εκπαίδευση προχωρά από την επόμενη σχολική χρονιά το υπουργείο Παιδείας με στόχο την εξοικονόμηση περίπου 150 εκατ. ευρώ. Συνολικά η συμβολή του υπουργείου Παιδείας στο πακέτο των περικοπών ανέρχεται σε 389 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ άλλων, προβλέπονται δραστική μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών, καθώς και του προσωπικού στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Από τις συγχωνεύσεις στην ανώτατη εκπαίδευση που προγραμματίζονται για το ακαδημαϊκό έτος 2013-14 θα εξοικονομηθούν 40 εκατ. ευρώ. Τα δίδακτρα που καταβάλλουν οι φοιτητές των μεταπτυχιακών προγραμμάτων θα αφαιρούνται από την κρατική επιχορήγηση, ενώ από την κατάργηση των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων θα εξοικονομηθούν 34 εκατ. ευρώ.

 http://www.antinews.gr/2012/08/31/177073/

Πέμπτη, 30 Αυγούστου 2012

ΟΤΑΝ ΕΠΕΦΤΕ Η ΣΜΥΡΝΗ: Η ΗΤΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ

alt 
 Γράφει ο Μαλούχος Γεώργιος Π.Πέρασαν ενενήντα χρόνια από την ώρα που οι Τσέτες του Κεμάλ έμπαιναν στη Σμύρνη: η Μικρασιατική Καταστροφή ήταν η μεγαλύτερη τραγωδία του σύγχρονου ελληνισμού αλλά και μία από τις φρικτότερες σφαγές και διώξεις στο σύγχρονο κόσμο. Πριν όμως εξελιχθεί σε βαριά στρατιωτική ήττα, η Μικρασιατική Καταστροφή υπήρξε, πάνω απ’ όλα, διπλωματική / γεωπολιτική ήττα της Ελλάδας. Πώς όμως έφτασε ο ελληνισμός σε αυτή την τραγωδία; Για να κατανοηθεί  είναι ανάγκη να ανατρέξει κανείς όχι μόνο στο ίδιο το 1922, αλλά, κυρίως, σε διεθνή γεγονότα τόσο του 1918, όσο και του 1914 – 1915, καθώς επίσης και στις εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις  του 1920.
Στα τέλη του 1918 ο Ελευθέριος Βενιζέλος εκπροσωπούσε την Ελλάδα στο συνέδριο των νικητών του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου στο Παρίσι. Στις 17 / 30 Δεκεμβρίου 1918 υπέβαλλε στο Συνέδριο της Ειρήνης το επίσημο ελληνικό υπόμνημα με τις ελληνικές διεκδικήσεις στη Μικρά Ασία. Ολοκληρώνοντας τις νέες ρυθμίσεις μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο, οι μεγάλες δυτικές δυνάμεις της εποχής, η Αγγλία και η Γαλλία, έβλεπαν στην Ελλάδα του Βενιζέλου έναν σταθερό, μαχητικό και αξιόπιστο σύμμαχο των συμφερόντων τους στην περιοχή. Οι σχέσεις αυτές είχαν σφυρηλατηθεί ήδη από την εποχή των νικηφόρων Βαλκανικών Πολέμων που διπλασίασαν την Ελλάδα στα έτη 1912 – 1913. Και είχαν γίνει ακατάλυτες λίγο αργότερα, όταν με το ξέσπασμα του Πρώτου Παγκοσμίου ο Βενιζέλος, με τεράστιο εσωτερικό κόστος και διακινδύνευση, δεν άφησε τελικά τη χώρα να περάσει στην πλευρά των Κεντροευρωπαικών Αυτοκρατοριών όπως ουσιαστικά, δια της ουδετερότητας, επιθυμούσε το παλάτι που γι αυτό το λόγο παράνομα εκδίωξε τον πρωθυπουργό από τα καθήκοντά του, για να ακολουθήσει ο Εθνικός Διχασμός.

ΔΙΣ: Μια ακόμη χρονιά αφωνίας και εσωστρέφειας

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Με τις δύο συνεδριάσεις της 30ής και 31ης λήγοντος Αυγούστου ολοκληρώνονται οι εργασίες της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, με την παρούσα σύνθεση της. Μια ακόμη Συνοδική χρονιά αφωνίας και εσωστρέφειας ολοκληρώνεται. Κατά τη διάρκεια της όλα τα Δελτία Τύπου, τα οποία εκδόθηκαν, ήσαν χωρίς σημασία κι αν δεν είχαν εκδοθεί ουδέν θα είχε αφαιρεθεί από την ανύπαρκτη ενημέρωση. Τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου αποδέχθηκαν την άποψη ότι με τη μη ενημέρωση και τη μη διαρροή οποιασδήποτε πληροφορίας «δεν δίδεται τροφή στους δημοσιογράφους για να κτυπήσουν την Εκκλησία». Το οξύμωρο στην άποψη που επικράτησε είναι ότι οι ίδιοι που την προώθησαν κατά το παρελθόν χρησιμοποίησαν κατά κόρο την ενημέρωση των δημοσιογράφων επί των όσων συνεζητούντο στη ΔΙΣ και επί των σχετικών απόψεων τους... Σήμερα σχεδόν έχει εκλείψει το εκκλησιαστικό ρεπορτάζ και έχει αντικατασταθεί από προεκτάσεις των Εκκλησιαστικών Γραφείων Τύπου....

Τετάρτη, 29 Αυγούστου 2012

Τα επτά θέματα που συζήτησαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι με τον υπουργό Παιδείας


Θετικό χαρακτήρισε το κλίμα της συνάντησης με τον υπουργό Παιδείας K.Αρβανιτόπουλο , το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων , ενώ για τα θέματα που συζητήθηκαν η Ένωση με ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
Ως προς την Άσκηση Καθηκόντων των Σχολικών Συμβούλων, ζητήθηκε:
1) Η θεσμική συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων στη σχεδίαση και υλοποίηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων.
2) Η κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των Σχολικών Συμβούλων για την άσκηση των καθηκόντων τους.
3) Η στέγαση των γραφείων Σχολικών Συμβούλων με κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και γραμματειακή υποστήριξη, ώστε να μπορούν να επιτελούν το έργο τους.
4) Η πρόσβαση των Σχολικών Συμβούλων σε βάσεις δεδομένων διεθνών περιοδικών και βιβλιοθηκών (π.χ. UMI, Berlin, Eric, κτλ.) κατά τα πρότυπα της πρόσβασης των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ.
5) Η ενεργός και θεσμική συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων στον αναμενόμενο ανασχεδιασμό του Ι.Ε.Π.
6) Η καταβολή επιτέλους των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεων μετακίνησης των Σχολικών Συμβούλων λόγω συμμετοχής σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα π.χ. Μείζον Πρόγραμμα, Εισαγωγική Επιμόρφωση, κλπ.

Να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα...

Γράφει η Γιώτα Χουλιάρα

Σήμερα θα σας πω μια ιστορία: Έχει κατέβει ο Θεός στη γη με στόχο να ρωτήσει τους ανθρώπους αν είναι ευχαριστημένοι από τη ζωή τους, αν έχουν παράπονα και αν τους λείπει κάτι.
Ξεκινάει, λοιπόν, από τη Γερμανία. Βρίσκει έναν γεωργό και τον ρωτάει αν περνάει καλά και τι θα ήθελε για να βελτιώσει τη ζωή του.
-''Θεούλη μου'' του λέει ο Γερμανός, ''έχω δυο αγελάδες και βγάζω γάλα για την οικογένειά μου. Θα ήθελα παραπάνω για να μπορώ να το πουλήσω και να ζω καλύτερα.''
Και ο Θεός του δίνει δέκα αγελάδες και ένα σκύλο.
Φεύγει ο Θεός από τη Γερμανία και πάει στην Αγγλία. Βλέπει έναν Εγγλέζο και του κάνει την ίδια ερώτηση. Και ο Εγγλέζος απαντάει:
- ''Θεούλη μου, να είσαι καλά. Έχω να απλό μηχανάκι για να πηγαίνω στη δουλειά μου και με τρώει η βροχή και το αγιάζι. Θα ήθελα να έβγαζα παραπάνω χρήματα για να πάρω ένα αυτοκίνητο.''
Τότε ο Θεός του δίνει ένα μεγάλο αυτοκίνητο.
Έφυγε ο Θεός και πήγε στην Αυστρία όπου μοίρασε αγροκτήματα, πήγε στη Γαλλία και μοίρασε πύργους και στη Τουρκία και μοίρασε τζαμιά.Άφησε τελευταία την Ελλάδα. Κάνει, λοιπόν, την ίδια ερώτηση και στον πρώτο Έλληνα που συνάντησε και ο Έλληνας του απαντάει:

Η νεοελληνική προφητεία

Με αφορμή την 3η έκδοση του εξαντλημένου βιβλίου του Θεόδωρου Ι. Ζιάκα «Αυτοείδωλον εγενόμην…» (Εκδόσεις Αρμός), αναδημοσιεύουμε εδώ τον Πρόλογό του.
 Πιστεύω ότι η Ελλάδα προσεγγίζει  το σημείο εκείνο της  ωριμότητας που θα της επιτρέψει ν’ αντικρίσει, χωρίς προκατάληψη και με τρόπο ενιαίο, όλες τις παραδόσεις, αρχαίες, μεσαιωνικές και νέες.        Γ. Σεφέρης[1]

Το  ζητούμενο της έρευνάς μας, τόσο στο προηγούμενο έργο[2] όσο και στο παρόν, είναι το νόημα της ελληνικής ταυτότητας.
Για να φτάσουμε σ’ αυτό έπρεπε να δημιουργήσουμε ορισμένες βασικές προϋποθέσεις. Η πρώτη ήταν να εξασφαλίσουμε  τη νομιμότητα του ζητουμένου. Το προηγούμενο  βιβλίο διατύπωσε την αναγκαία προς τούτο «γενική θεωρία». Απέδειξε, δηλαδή, ότι είναι δυνατή η ύπαρξη διαπολιτισμικής εθνικής συνέχειας. Ότι, με άλλα λόγια, έχουν νόημα οι εξής δύο υποθέσεις: α) ότι υπάρχει εθνική ταυτότητα και β) ότι μπορεί η εθνική ταυτότητα να έχει διαχρονική συνέχεια, όχι μόνο εντός του αυτού πολιτισμού, αλλά και μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών.[3] Αυτό όμως ήταν το ήμισυ του ζητουμένου. Διότι η γενική θεωρία αποδεικνύει απλώς ότι η υπόθεση περί υπάρξεως διαπολιτισμικής ελληνικής ταυτότητας δεν είναι παράλογη, είναι θεωρητικά νόμιμη και θα μπορούσε να ισχύει. Δεν αποδεικνύει όμως ότι πράγματι ισχύει. Κι αυτό διότι υπάρχουν συγκεκριμένα ιστορικά χάσματα (Αρχαιότητα-Βυζάντιο και Βυζάντιο-Νεωτερικότητα), τα οποία πρέπει να γεφυρωθούν, με συγκεκριμένες απαντήσεις: να μελετηθούν και από τη μελέτη τους να εξαρτηθεί η τελική απάντηση. Χρειαζόταν, με άλλα λόγια, μια «ειδική θεωρία», μια «ειδική εισαγωγή στο αίνιγμα της ελληνικής ταυτότητας». Κι αυτήν ακριβώς επεξεργάζεται το παρόν έργο.

Επαγγελματίες «αντιρατσιστές»: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ εναντίον της Ελλάδας


Η «αντιρατσιστική» διαδήλωση της Παρασκευής, από τις «αριστερίστικες» ποικιλίες των επαγγελματιών του είδους, μπορεί να χαρακτηριστεί, υπό μια έννοια, σαν το Βατερλό της επιδοτούμενης «αλητείας» των «αντιρατσιστών»…
Το οργανωμένο αυτό «εγχείρημα» των «αντιρατσιστικών» ομάδων κρούσης προκάλεσε βάναυσα την ελληνική κοινωνία και το λαό της, με το άσβεστο ρατσιστικό μίσος που «ξέρναγε» εναντίον της ελληνικής κοινωνίας, του Πολιτισμού της, των ιστορικών και εθνικών της συμβόλων, καθώς
και εναντίον του θρησκευτικού Ορθόδοξου φρονήματος των Ελλήνων…
Ήταν τόσο κραυγαλέο αυτό το ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ μίσος που το «αντιρατσιστικό» εγχείρημα απομονώθηκε ΠΑΝΤΕΛΩΣ από τον ελληνικό λαό, ακόμα προκάλεσε και έντονους σπασμούς διαφοροποίησης σε πολλούς «χρήσιμους ηλίθιους» που ακολουθούν τους επαγγελματίες «αντιρατσιστές»…

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΕΔΡΕΙΑ

Χρήστου Παπαδημητρίου
Κοινωνιολόγου-Οικονομολόγου
Προέδρου Τ Κ Πύργου Κόνιτσας

(Με αφορμή αγαπητέ αναγνώστη την απίστευτη και πιθανότατα ανίατη «πολιτισμική καθυστέρηση»,όλων όσων ακόμα και σε αυτή την ανείπωτη κατάσταση για την χώρα, το μυαλό τους είναι εκεί που έμαθαν τόσες δεκαετίες να είναι στους …διορισμούς…
Αυτά τα «πολιτισμικά-πολιτικά υπολείμματα», πράγματι δεν μπορούν η ακόμη δεν θέλουν η ίσως δεν δύνανται να διακρίνουν την εθνική περιπέτεια από το στενό τους πολιτικό και όχι μόνο όφελος.)

Η Αξιολόγηση αποτελεί μείζονα διαδικασία και επιτακτική ανάγκη εκσυγχρονισμού του κράτους ,η εφεδρεία ελάσσονα και μάλιστα κοντόφθαλμη και αναποτελεσματική αλλά και πρόχειρη στην σύλληψη και την εφαρμογή της ως εργαλείο περιορισμού του δημόσιου χώρου.

Κατά συνέπεια φαντάζει αδιανόητο σε αυτές τις πραγματικά οριακές στιγμές για την ισορροπία του κοινωνικού κράτους να μην προτάσσεται μια οφθαλμοφανής διαδικασία και οπωσδήποτε νομιμοποιημένη στην κοινωνική βάση και βεβαίως συνταγματικά αποδεκτή.

Αποτελεί αποδεδειγμένη παραδοχή για τους κατέχοντες κοινή λογική και στοιχειώδεις γνώσεις δημοσίου δικαίου, ότι ο περιορισμός του κράτους όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό δεν μπορεί να συντελεστεί με αυτόν τον ανορθόδοξο τρόπο και με αυτήν την πρωτόγνωρη και εκβιαστικά προτεινόμενη μέθοδο της εφεδρείας η οποία όπου εφαρμόστηκε είχε την λογική της εφεδρείας σε ζώα ,πράγματα και καταστάσεις ,ποτέ σε ανθρώπους.

Στην Κύπρο ξαναζεί η καταστροφή του 1922


Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Η Κύπρος στα κατεχόμενα από τον Αττίλα εδάφη της ξαναζεί τις τραγικές για τον Ελληνισμό ημέρες του 1922. Εννενήντα χρόνια από τότε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος καταγγέλλει από το βήμα του 33ου διεθνούς φόρουμ, στο Ρίμινι της Ιταλίας, πως οι Τούρκοι κάνουν το παν ώστε να εξελειφθεί παντελώς η ελληνική και η χριστιανική παρουσία στα κατεχόμενα εδάφη της Μεγαλονήσου. Συνεχίζουν δηλαδή οι Τούρκοι και σήμερα την πολιτική που άρχισαν στη Μικρά Ασία και στον Πόντο από το 1914 και τη συνέχισαν στην Κωνσταντινούπολη, στην Ίμβρο και στην Τένεδο.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος επισήμανε ότι 120 εκκλησίες στα κατεχόμενα από τον Αττίλα εδάφη έχουν συληθεί και τούρκοι επιτήδειοι ιερόσυλοι έχουν κλέψει μεγάλης σπουδαιότητας φορητές εικόνες και αφαιρέσει μοναδικής αξίας τοιχογραφίες και τις έχουν πουλήσει στο εξωτερικό. Επίσης οι Έλληνες στα κατεχόμενα στερούνται των στοιχειωδών δικαιωμάτων στη θρησκευτική ελευθερία και στην εκπαίδευση. Συνέπεια της αφόρητης αυτής καταπίεσης είναι να αναγκάζονται να καταφύγουν στις ελεύθερες περιοχές και πλέον να είναι ελάχιστοι όσοι υπομένουν τα βάσανα αυτά στα κατεχόμενα. Με τη γνωστή τακτική της Τουρκίας σε λίγο καιρό δεν θα υπάρχει Έλληνας Χριστιανός στα εδάφη που κατακρατεί ο Αττίλας.

Δευτέρα, 27 Αυγούστου 2012

"Εκεί που καίνε βιβλία, μία μέρα θα καίνε ανθρώπους"(Τόμας Μαν )

του Βλάση Γωγούση

Φίλοι μου αναγνώστες των XALIΩΝ , διαθέστε λίγο χρόνο να διαβάσετε το αριστουργηματικό κείμενο που ακολουθεί !

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακάλυψα μια διαφορετική επιστολή σταλμένη στους τελειόφοιτους του 2ου Λυκείου Βριλησσίων από τον καθηγητή τους ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΥΒΑΡΑ

Πέρυσι τέτοια εποχή οι τελειόφοιτοι του 2ου Λυκείου Βριλησσίων βρήκαν στα θρανία τους μία επιστολή.
Ήταν από τον φιλόλογό τους (και σεβαστό δάσκαλο) Γιάννη Κουβαρά.
Αυτοί μπροστά σε μια μεγάλη αρχή, ο Γ. Κουβαράς κοντά στη συνταξιοδότηση.
Γιατί την έστειλε στους μαθητές του;
Διότι «η ευτυχία δεν ανεβαίνει στα ρετιρέ επειδή λαχανιάζει.
Αλλά το 2ο Λύκειο Βριλησσίων είναι ρετιρέ και πάσης Ελλάδος.
Σύμφωνα με τα στατιστικά πλασάρεται στη 10άδα ανάμεσα στα 3 χιλιάδες λύκεια όλης της χώρας.
Και βέβαια προτιμώ ένα σχολείο που βγάζει ευτυχισμένους οδοκαθαριστές από ένα που βγάζει νευρωτικούς επιστήμονες, σήμερα που έχουμε έλλειμμα ευτυχίας και πλεόνασμα επιστημόνων (...)

Πως διαμορφώνονται οι βάσεις στις Θεολογικές Σχολές

του Αντώνη Τριανταφύλλου
Σταθερά πτωτική πορεία ακολουθούν για μία ακόμη χρονιά οι βάσεις εισαγωγής στις Θεολογικές Σχολές και τα προγράμματα Ιερατικών Σπουδών. Εξαίρεση η Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης, όπου υπάρχει οριακή άνοδος της βάσης. Μια ακόμα νότα αισιοδοξίας είναι η εισαγωγή νέων φοιτητών στο τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας της Αθήνας, μετά από ένα χρόνο.
Κύριαρχο ρόλο στις προτιμήσεις των υποψήφιων των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων έπαιξε η διασφάλιση της επαγγελματικής αποκατάστασης, με αποτέλεσμα αρκετά τμήματα να δουν τη βάση εισαγωγής τους να εκτοξεύεται στα ύψη. Αυτό όμως δεν συνέβη στην περίπτωση των τμημάτων Θεολογικών Σπουδών και παρά το γεγονός ότι οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, από όπου προέρχονται οι υποψήφιοι για τις Θεολογικές Σχολές, ήταν σαφώς καλύτερες από αυτές των υποψηφίων των άλλων κατευθύνσεων, λόγω της σχετικής ευκολίας των φετινών θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων.
Αναλυτικότερα, η βάση εισαγωγής στη Θεολογική Σχολή της Αθήνας έπεσε κατά 135 μόρια και ανέρχεται φέτος στα 11.535 μόρια, ενώ καλύφθηκαν και οι 279 προσφερόμενες θέσεις. Το 2001 η βάση εισαγωγής ήταν 11.710 μόρια και οι θέσεις 297.

Κυριακή, 26 Αυγούστου 2012

Αύξηση των ωρών διδασκαλίας ενδεχομένως και από φέτος. Εντός του 2013 η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, λέει ο υπ. Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος


Συνέντευξη στον Αποστολο Λακασα

«Οι καλοί θα προχωρούν, οι μέτριοι θα μένουν στάσιμοι. Αλλωστε οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν με τον ίδιο τρόπο τα παιδιά μας» λέει ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε συνέντευξη προς την «Κ» εν όψει της έναρξης της αξιολόγησης στην εκπαίδευση αλλά και μιας δύσκολης σχολικής χρονιάς. «Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί» ξεκαθαρίζει, τονίζοντας ότι δεν θα συνδεθεί με πολιτικές μείωσης των δημοσίων υπαλλήλων ή πρόωρης συνταξιοδότησης. Για την προετοιμασία της σχολικής χρονιάς, διαβεβαιώνει ότι τα βιβλία θα είναι στα σχολεία εγκαίρως, αλλά παραδέχεται πιθανά προβλήματα λόγω της μείωσης προσλήψεων και πόρων. Μάλιστα, δεν αποκλείει η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών να ισχύσει από το προσεχές σχολικό έτος.

Κυριακή 26 Αυγούστου 2012, ΙΒ' Ματθαίου, Ἦχος γ'

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΙΘ´ 16 - 26,
 Ὁ πλούσιος νέος.

16 Καὶ ἰδοὺ εἷς προσελθὼν εἶπεν αὐτῷ· Διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ἀγαθὸν ποιήσω ἵνα ἔχω ζωὴν αἰώνιον; 17 ὁ δὲ εἶπεν αὐτῷ· Τί με λέγεις ἀγαθόν; οὐδεὶς ἀγαθὸς εἰ μὴ εἷς ὁ Θεὸς. εἰ δὲ θέλεις εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωὴν, τήρησον τὰς ἐντολάς. 18 λέγει αὐτῷ· Ποίας; ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπε· Τὸ οὐ φονεύσεις, οὐ μοιχεύσεις, οὐ κλέψεις, οὐ ψευδομαρτυρήσεις,19 τίμα τὸν πατέρα καὶ τὴν μητέρα, καί, ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν. 20λέγει αὐτῷ ὁ νεανίσκος· Πάντα ταῦτα ἐφυλαξάμην ἐκ νεότητός μου· τί ἔτι ὑστερῶ; 21ἔφη αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Εἰ θέλεις τέλειος εἶναι, ὕπαγε πώλησόν σου τὰ ὑπάρχοντα καὶ δὸς πτωχοῖς, καὶ ἕξεις θησαυρὸν ἐν οὐρανῷ, καὶ δεῦρο ἀκολούθει μοι. 22 ἀκούσας δὲ ὁ νεανίσκος τὸν λόγον ἀπῆλθε λυπούμενος· ἦν γὰρ ἔχων κτήματα πολλά. 23 Ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ· Ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι δυσκόλως πλούσιος εἰσελεύσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. 24 πάλιν δὲ λέγω ὑμῖν, εὐκοπώτερόν ἐστι κάμηλον διὰ τρυπήματος ῥαφίδος διελθεῖν ἢ πλούσιον εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ εἰσελθεῖν. 25ἀκούσαντες δὲ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἐξεπλήσσοντο σφόδρα λέγοντες· Τίς ἄρα δύναται σωθῆναι; 26 ἐμβλέψας δὲ ὁ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· Παρὰ ἀνθρώποις τοῦτο ἀδύνατόν ἐστι, παρὰ δὲ Θεῷ πάντα δυνατά ἐστι.



ΑΙΝΟΙ ΗΧΟΣ Γ΄

Ι.ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΛΥΜΝΟΥ.ΑΙΝΟΙ ΗΧΟΣ Γ΄.ΨΑΛΛΟΥ Ο ΑΡΧΩΝ ΜΑΪΣΤΩΡ Μ.Χ.Ε. Γ.ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΑΙ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΥΣΓΑΡΗΣ (29-11-2011)

«ΚΑΙ Ο ΤΙΜΙΟΣ ΓΑΜΟΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ...»

τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ


Στὶς 26 Αὐγούστου ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία τιμᾶ τὴν ἱερὰ μνήμη τῶν Ἁγίων Ἀδριανοῦ καὶ Ναταλίας οἱ ὁποῖοι ἦταν σύζυγοι. Ἀξίζει τὸν κόπο πρὶν ἀναφέρωμε ὁ,τιδήποτε ἄλλο, νὰ σημειώσωμε κάποια στοιχεῖα ἀπὸ τὴν ὡραία, συγκινητικὴ καὶ θαυμαστὴ ζωὴ τῶν δύο Ἁγίων.
Ἔζησαν, στήν Νικομήδεια, στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Μαξιμιανοῦ (298). Ἡ Ναταλία ἦτο Χριστιανή, ἐνῶ ὁ Ἀδριανὸς εἰδωλολάτρης. Παρὰ τὶς προσπάθειες τῆς συζύγου του, ὁ Ἀδριανὸς παρέμενε στὴν «πατρώαν ἀσέβειαν», ὡς ἀναφέρει χαρακτηριστικὰ ὁ Ἱερὸς Ὑμνογράφος.
Ὅμως, οἱ προσευχὲς τῆς θεοσεβοῦς συζύγου του ἔπιασαν τόπο, εἰσακούστηκαν ἀπό τόν Θεὸ καὶ ἔτσι ὁ Ἀδριανὸς, κατὰ τὴν τοῦ Θεοῦ οἰκονομία, ὁδηγήθηκε στὴν εὐσέβεια. Σὲ ἡλικία 28 ἐτῶν, εἶδε 23 νέους, πιστοὺς Χριστιανοὺς, νὰ ὁδηγοῦνται στὸ Μαρτύριο, ἐνῶ τὰ πρόσωπά τους ἔλαμπαν ἀπὸ χαρὰ καὶ ἀπὸ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ. Ἐντυπωσιασμένος ὁ Ἀδριανὸς ἀπὸ ὅσα εἶδε καὶ ἄκουσε, εἶπε στοὺς εἰδωλολάτρες, ὅτι καὶ αὐτὸς πλέον πιστεύει στὸν ἀληθινό Θεό. Συνελήφθη, ἐφυλακίσθη καὶ ἐβασανίσθη φρικτά.

Σάββατο, 25 Αυγούστου 2012

Οι τρεις γυναίκες και η Ευτυχία


Ταξίδευαν τρεις γυναίκες και, ξαφνικά, βλέπουν μες στο δρόμο ένα μεγάλο λάκκο και ανακαλύπτουν πως μέσα βρίσκεται παγιδευμένη η Ευτυχία. 

Τότε η πρώτη γυναίκα λέει:
- Ευτυχία, θέλω να με κάνεις όμορφη.
Αμέσως, μεταμορφώθηκε σε μια καλλονή κι ευτυχισμένη έφυγε.

Η δεύτερη γυναίκα ζήτησε:
- Ευτυχία, θέλω να με κάνεις πλούσια.
Αμέσως, εμφανίσθηκε μπροστά της ένα σακούλι γεμάτο χρυσαφικά και διαμάντια, η γυναίκα το αρπάζει κι ευτυχισμένη φεύγει.

Μόνο η τρίτη γυναίκα δεν έλεγε τίποτα και τότε η Ευτυχία της είπε μεσ' από τον λάκκο:
- Πες μου κι εσύ τι θέλεις να σου δώσω;
Και τότε η γυναίκα έσκυψε, άπλωσε το χέρι της και είπε:
- "Δώσε μου το χέρι σου" κι έβγαλε την Ευτυχία από το λάκκο.

Μετά συνέχισε το δρόμο της..... Η Ευτυχία χαμογέλασε και την ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ....!!!

ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ Aπό Οκτώβριο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Το βασικό πλαίσιο της αξιολόγησης παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας. Τον Οκτώβριο έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα που θα περιγράφει κριτήρια και διαδικασία. Πρώτες βολές από την ΟΛΜΕ

TON ΟΚΤΩΒΡΙΟ αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
TON ΟΚΤΩΒΡΙΟ αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Με μισθολογικό «bonus» και βαθμολογική εξέλιξη θα επιβραβεύονται δάσκαλοι και καθηγητές οι οποίοι θα αξιολογούνται θετικά, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Οπως ανέφερε χθες ο υπουργός Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά θα περιλαμβάνει κίνητρα για την εξέλιξή τους. Το Προεδρικό Διάταγμα θα είναι έτοιμο εντός του Οκτωβρίου και αμέσως μετά, αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση της διαδικασίας.
«Μετά από 30 χρόνια, είναι αδήριτη ανάγκη να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση δομών και εκπαιδευτικών. Επιτέλους, θα υπάρξει αξιολόγηση στα σχολεία με αντικειμενικό και αδιάβλητο τρόπο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αρβανιτόπουλος.

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος
Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος
Ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι πριν από την έναρξη της αξιολόγησης, θα προηγηθεί διαβούλευση με τις ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών, ενώ η επιτροπή που συνεστήθη -αποτελείται από πανεπιστημιακούς και σχολικούς συμβούλους- θα ασχοληθεί με τη διαμόρφωση ερωτηματολογίου βασικών αρχών αξιολόγησης προκειμένου να ερωτηθεί σχετικά η εκπαιδευτική κοινότητα. Κάλεσε μάλιστα όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην έρευνα, η οποία θα γίνει μέσω Διαδικτύου.
«Η αξιολόγηση θα γίνει με κριτήρια ποιοτικά και εκπαιδευτικά», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας. Σε καμία περίπτωση, προσέθεσε, οι διαδικασίες της αξιολόγησης δεν θα οδηγήσουν σε απολύσεις. Αντιθέτως, είπε, «θα δώσουμε κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να εξελίσσονται διαρκώς. Θα τους δώσουμε κάποιο μπόνους. Ακόμη και μισθολογικό».
Κατά τα λοιπά, τονίστηκε ότι η αξιολόγηση θα επαναλαμβάνεται περιοδικά και θα ανατεθεί σε μία Αρχή που θα εξασφαλίζει την αντικειμενικότητα όλης της διαδικασίας.
Ερωτηθείς για το αν στα κριτήρια που θα ανακοινωθούν θα υπάρξει πρόβλεψη να λαμβάνονται υπόψη και οι επιδόσεις των υποψηφίων, απέφυγε να δώσει σαφή απάντηση, λέγοντας ότι η αξιολόγηση θα αφορά τα πάντα. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, μάλιστα, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο -εάν υπάρχει πραγματική ανάγκη- να γίνουν ορισμένες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα της αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών και των τριών βαθμίδων, λέγοντας ότι με το ζήτημα θα ασχοληθεί η κυβέρνηση το επόμενο σχολικό έτος. «Θα δούμε εάν χρειάζεται να γίνει κάποια παρέμβαση την ερχόμενη χρονιά. Για φέτος, δεν πρόκειται να υπάρξει καμία μεταβολή», σημείωσε.
Εντονη ήταν η αντίδραση της ομοσπονδίας καθηγητών, η οποία υποστήριξε ότι «η αξιολόγηση γίνεται με καθαρά δημοσιονομικά κριτήρια και έχει στόχο τη μισθολογική καθήλωση και τις απολύσεις μέσω της εφεδρείας».

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Τι θα περιλαμβάνει το Προεδρικό Διάταγμα

Η απόδοση των δασκάλων και καθηγητών στο διδακτικό έργο, οι μέθοδοι διδασκαλίας που ακολουθούνται αλλά και η τεκμηρίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, είναι τρία από τα κριτήρια τα οποία αναμένεται να συνεκτιμηθούν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που θα ξεκινήσει εντός του προσεχούς σχολικού έτους. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Π.Δ που θα είναι έτοιμο τον Οκτώβρη θα περιληφθούν κριτήρια που θα σχετίζονται:
  • με τον σχεδιασμό και προγραμματισμό του διδακτικού έργου
  • με το αν επιλέγονται κατάλληλες μέθοδοι διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών
  • αν προωθείται η ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών
  • αν διαχειρίζεται ο εκπαιδευτικός ορθολογικά τον διαθέσιμο χρόνο για τη διδασκαλία
  • αν σε ειδικές περιπτώσεις, καλύπτονται οι διαφορετικές ανάγκες μάθησης
  • θα λαμβάνεται υπόψη αν τεκμηριώνονται τα μαθησιακά αποτελέσματα μετά τους στόχους που θα έχουν τεθεί.

Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012

Πρυτανικά λάθη (και ψέματα)

Tου Aπόστολου Λακάσα
Εναγώνιες προσπάθειες κάνουν τα ελληνικά πανεπιστήμια για να πείσουν ότι έχουν θέση μεταξύ των καλύτερων ΑΕΙ διεθνώς. Υπό το πρίσμα αυτό εξηγείται και η δημοσιοποίηση μελέτης του ελληνικού Διαπανεπιστημιακού Δικτύου Πολιτικών Ανώτατης Εκπαίδευσης, η οποία έφερε πέντε ελληνικά ΑΕΙ στο καλύτερο 3% του κόσμου. Η μελέτη παρουσιάστηκε ως επικαιροποιημένη, καθώς είχε πρωτοπαρουσιαστεί τον περασμένο Μάρτιο· κάτι που ενισχύει την άποψη ότι η κίνηση αποτελεί την απάντηση των ελληνικών ΑΕΙ στην πρόσφατα δημοσιοποιημένη λίστα της Σαγκάης, η οποία έφερε μόλις δύο πανεπιστήμια στην ομάδα των θέσεων από 301 έως 400.
Δυστυχώς, οι Ελληνες πρυτάνεις και πανεπιστημιακοί είναι εγκλωβισμένοι στα δικά τους χρόνια λάθη και τις ψευτιές. Και ολισθαίνουν στα ίδια λάθη όταν ξιφουλκούν με τις λίστες ανά χείρας. Ποιος κατηγόρησε τα ελληνικά ΑΕΙ ότι δεν έχουν κοιτίδες αριστείας; Ουδείς μπορεί να το ισχυριστεί με σοβαρά επιχειρήματα. Θα ήταν άδικο να μην αναγνωριστεί το σημαντικό έργο πολλών πανεπιστημιακών. Από την άλλη,

Πατροκοσμάς: ο χτίστης της Ρωμηοσύνης


«Τα γράμματα είναι το στολίδι του ανθρώπου»
Είναι από ποίημα του Γεωργίου Αθάνα η ωραία φράση «χτίστης της Ρωμηοσύνης». Παραθέτω το τροπαιοφόρο στιχούργημα:
«Στο Μέγα Δέντρο ξεκινά,
στο Καλοντάει αγιάζει,
χτίζει σχολειά, χτίζει εκκλησιές,
χτίζει τη Ρωμηοσύνη.
Πάτερ Κοσμά, σαν να ‘ταν χτες
το κήρυγμά σου αχάζει (=βροντά)
στη Ρούμελη, στην Ήπειρο
στην απεραντοσύνη».
Στις 24 Αυγούστου κάθε έτους η Εκκλησία και το Γένος μας τιμά και γεραίρει την μνήμη του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, του Ισαποστόλου και Εθναποστόλου, του αγιορείτη καλόγερου που προετοίμασε ηθικώς και πνευματικώς την Ελληνική Επανάσταση. Τέσσερις αποστολικές περιοδείες έκανε. Με βαθιά μόρφωση, κάτοχος της «θύραθεν» παιδείας, αλλά κυρίως με το όπλο το αήττητον της αγιότητας, αφήνει το 1760 περίπου το Άγιον Όρος (Μονή Φιλοθέου) πηγαίνει στην Κωνσταντινούπολη, όπου ζητάει την ευλογία και άδεια του πατριάρχη Σεραφείμ Β’, προκειμένου να αρχίσει κηρυκτικό ιεραποστολικό έργο στην κυρίως Ελλάδα, «επειδή το γένος μας έπεσε εις αμάθειαν».

Έτσι ξεκινάει τις περιοδείες του που, σχεδόν χωρίς διακοπή, διαρκούν είκοσι ολόκληρα χρόνια. Περιόδευσε σχεδόν όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, από τη Θράκη ως και το βόρειο μέρος της Πελοποννήσου, πέρασε στις Κυκλάδες, έφτασε στα Επτάνησα και επέμεινε κυρίως στην Ήπειρο (και στην σκλαβωμένη Βόρειο) καθώς και στη Δυτική Μακεδονία, όπου υπήρχαν και τα περισσότερα κρούσματα αλλαξοπιστίας ή εγκατάλειψης της «πατρίου φωνής», της ελληνικής γλώσσας.

Ας παραδειγματιστούμε από τους ξενιτεμένους Έλληνες


Δρ Τσακαλίδης Γεώργιος
Θεολόγος –Θρησκειοπαιδαγωγός
Επ. Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων

Ο λόγος για ένα ζευγάρι συμπατριωτών μας από ένα μικρό ορεινό χωριό της Κοζάνης, τον Κτενά, που σήμερα είναι εγκαταλειμμένο, χωρίς ούτε ένα μόνιμο κάτοικο. Ο Τάσος και η Μαρία Τσεπραηλίδη εγκατέλειψαν το 1964 το χωριό τους με τα δύο μικρά παιδιά τους, τη Δέσποινα και την Ερμιόνη και πήραν το δρόμο για τη μακρινή Αυστραλία. Όνειρό τους να ξεφύγουν από τη φτώχεια. Εφόδιά τους η πίστη στο Θεό και η όρεξη για δουλειά. Δούλεψαν σκληρά σε αυτοκινητοβιομηχανία και σε εργοστάσιο υφαντουργίας. Στο δεύτερο εργοστάσιο κέρδισε ο Τάσος με την ευφυΐα, την εργατικότητα και τη φιλοτιμία του τόσο πολύ την εμπιστοσύνη των εργοδοτών του, ώστε το 1971 τον κατέστησαν υπεύθυνο παραγωγής. Σε ελάχιστο χρόνο είχε μάθει όχι μόνο τον χειρισμό, αλλά και την επισκευή των μηχανών. Το 1981 οι εργοδότες του εκτιμώντας το ταλέντο του, αλλά και φοβούμενοι ότι ιδρύοντας ενδεχομένως δικό του εργοστάσιο θα τον έχουν ισχυρό ανταγωνιστή, του έδωσαν το δικαίωμα να ιδρύσει μέσα στο εργοστάσιό τους δική του μονάδα, στην οποία μάλιστα έδωσε το όνομα του χωριού του ΚΤΕΝΑ. Το 1987 αγόρασε ολόκληρο το εργοστάσιο, το εξόπλισε με τα πιο σύγχρονα μηχανήματα και το καθιέρωσε παγκόσμια με την ονομασία Ktena Knitting Mills. Σήμερα

Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τον Οκτώβριο το Π.Δ. για την αξιολόγηση καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών


Τον Οκτώβριο θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα βάσει του οποίου θα ξεκινήσει η αξιολόγηση το 2013, ανακοίνωσε , στη διάρκεια της σημερινής Συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, παρουσία του υφυπουργού Θ. Παπθεοδώρου, του Γ.Γ. Θ. Κυριαζή και του ειδικού Γραμματέα Σωτήρη Γκλαβά.
Όπως είπε ο κ. υπουργός:

1. Συγκροτήθηκε η Επιτροπή η οποία θα εισηγηθεί το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος
2. Αμεσα θα ακολουθήσει διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς
3. Θα ξεκινήσει έρευνα γνώμης των εκπαιδευτικών, με συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο . το ερωτηματολόγιο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας , όπου οι εκπαιδευτικοί με κωδικό που θα τους χορηεγίται θα διατυπώνουν την άποψή τους για την αξιολόγηση.Η έρευνα θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη Σεπτεβρίου

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε κρίσιμο ζήτημα την αξιολόγηση , υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι έχει να γίνει εδώ και 30 χρόνια, ενώ ξεκαθάρισε ότι:
Α. Δεν θα οδηγήσει σε απολύσεις
Β. Στόχος είναι η βελτίωση των παρεχόμενων εκπαιδευτικώ ν υπηρεσιων προς τους μαθητές
Γ.Η αξιολόγηση ιθα γίνε με αντικειμενικά , ποιοτικά και εκπαιδευτικά κριτήρια
Ε. Θα επιβραβεύονται με «μπόνους» (σ.σ. δεν διευκρίνισε εάν αφορά αποδοχές ή υπηρεσιακή εξέλιξη) οι «καλοί» εκπαιδευτικοί

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Σε ερώτηση του esos εάν η αξιολόγηση οδηγήσει σε απολύσεις εκπαιδευτικών ,

Η Επιτροπή για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών


Τρεις καθηγητές Πανεπιστημίου (Ματσαγκούρας ως πρόεδρος , Ανδρεαδάκης ,Πασιάς) δύο Σχολικοί Σύμβουλοι (Π. Γιαλούρης πρόεδρος των Σχολιών Συμβούλων και Ν. Σαλτερής) και τρεις πρώην Σύμβουλοι του π. Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Α. Κουλουμπαρίτση π. Σύμβουλος Π.Ι . Λουκέρης π. Σύμβουλος Π.Ι . και πρόεδρος των τουσριστικών σχολών , Αικ. Ζουγανέλη π, πάρεδρος Π.Ι) απαρτίζουν την Επιτροπή που θα εισηγηθούν στον υπουργό Παιδείας το Σχέδιο του Προεδρφικού Διατάγματος με τις διαδικασίες για την αξιολόγηση των καθηγητών , δασκάλων και νηπιαγωγών.
Εντύπωση προκαλεί η απουσία Περιφερειακών Διευθυντών και Διευθυντών Εκπαίδευσης, η οποίοι γνωρίζουν άμεσα τα διοικητικά και εκπαιδευτικά θέματα στην πράξη.
Ειδικότερα τα μέλη της επιτροπής έχουν ως εξής:

Ο Αγ. Κοσμάς ο Αιτωλός και η καταπίεση στη Β. Ηπειρο


Κωνσταντίνος Χολέβας

 Στις 24 Αυγούστου η Ορθόδοξη Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του εθνοϊερομάρτυρος αγίου Κοσμά του Αιτωλού, τον οποίο ορισμένα σχολικά βιβλία αρνούνται να παρουσιάσουν ως ιερομόναχο και τον εμφανίζουν σαν έναν διαφωτιστή δυτικού τύπου.

Ο Πατροκοσμάς μαρτύρησε στο Κολικόντασι της Βορείου Ηπείρου στις 24/8/1779, αφού περπάτησε χιλιάδες χιλιόμετρα για να εμποδίσει τον εξισλαμισμό των υποδούλων.

Εχουμε χρέος προς την ιερή μνήμη του να ακολουθούμε τα διδάγματά του ως προς το ελληνορθόδοξο περιεχόμενο της παιδείας. Εχουμε επίσης χρέος να κρατήσουμε ζωντανό και ελεύθερο τον Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου και γενικότερα της Αλβανίας.

Με τον τίτλο «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ» είχε διοργανώσει δύο αξιομνημόνευτα επιστημονικά συνέδρια τέτοιες ημέρες το 1987 και το 1989 ο αοίδιμος ιεράρχης Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κυρός Σεβαστιανός. Τιμώντας τη μνήμη του αγίου αλλά και του μητροπολίτου, καταγράφω τους ακόλουθους προβληματισμούς:

Το παιδί και ο μεγάλος. Σοβαρότητα και σοβαροφάνεια

Αλκμήνη Κογγίδου
Ποτέ μην υπόσχεσαι στο παιδί, όταν δεν είσαι αποφασισμένος να εκπληρώσεις την υπόσχεσή σου!
Η υπόσχεση που δίνεται στο παιδί γίνεται η αφετηρία ενός δούναι λαβείν που ανοίγει τη διαλεκτική του γίγνεσθαι. Από τη μια πλευρά η παιδική αθωότητα και από την άλλη το κύρος και οι γνώσεις του μεγάλου.
Τι μπορεί να συμβαίνει στο παιδί όταν δεν εκπληρωθεί η υπόσχεση;
Αν λάβουμε υπ’ όψιν μας, ότι η ζωή είναι σχέση, η οποία λειτουργεί ως δούναι λαβείν μέσα στην αέναη ροή, τότε ο άνθρωπος που δεν βρίσκεται στη επίγνωσή της, αναχαιτίζει την ανταλλαγή ζωής. Καθώς διακόπτεται η ζωογόνα ροή αυτής της θετικής ενέργειας, δημιουργείται ένα κενό, ένα χάσμα κι αυτό αφήνει το παιδί ακάλυπτο.  Το παιδί τραυματίζεται και απορεί. Απορεί και μένει μέσα στον κόσμο ως άπορο. Χάνει την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια.
Το παιδί  αντιμετωπίζει με σοβαρότητα τη ζωή. Πιστεύει, εμπιστεύεται, ελπίζει. Ως συμπαντικό ον, κύριο στοιχείο της έκφρασής του έχει το παιχνίδι. Ενστικτωδώς ανιχνεύει τον κόσμο μέσα στον οποίο βρίσκεται, ενώ διατηρεί τη μνήμη της ένθεης υποστάσεως κι εκφράζεται με ενθουσιασμό.
Η πίστη στο πρόσωπο του άλλου και στην υπόσχεση που του προτείνει, εγκαθιστά και τη μυθολογία της σχέσης, η οποία τρέφει και το όνειρο. Το παιδί εισπράττει την ασυνέπεια  ως διάψευση του ονείρου κι αυτό κλονίζει την ισορροπία του.

ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ - Με κίνητρα η νέα εφεδρεία στο Δημόσιο - ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2013 εφαρμογή και σε εκπαιδευτικούς

Σε δύο πυλώνες στηρίζεται το σχέδιο της κυβέρνησης για τη νέου τύπου εφεδρεία. Ο πρώτος περιλαμβάνει έξοδο σε τρεις φάσεις, με αρχική τη θεσμοθέτηση κινήτρων για όσους υπαλλήλους «αγγίζουν» την εφεδρεία και τελική τη συνταξιοδότησή τους. Ο δεύτερος αφορά όσους λάβουν αρνητική βαθμολογία στην αξιολόγηση, η οποία επισπεύδεται. Θα ξεκινήσει στα τέλη του 2012 και θα πραγματοποιηθεί για όλους τους υπαλλήλους. Στο νέο καθεστώς θα ενταχθούν και οι εκπαιδευτικοί με το τέλος του σχολικού έτους
Με κίνητρα η νέα εφεδρεία στο Δημόσιο
Δύο βασικούς πυλώνες περιλαμβάνει το σχέδιο της κυβέρνησης για τη νέου τύπου εφεδρεία, η οποία θα συζητηθεί σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί σήμερα μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αν. Μανιτάκη και του υφυπουργού Μ. Βολουδάκη.
Στόχος του κυβερνητικού σχεδίου είναι να αμβλυνθούν οι αντιθέσεις που δημιουργήθηκαν από τις δηλώσεις του προέδρου της ΔΗΜΑΡ Φ. Κουβέλη, ο οποίος δήλωσε κατηγορηματικά αντίθετος στην εφεδρεία.
Ο πρώτος πυλώνας της νέας εφεδρείας αφορά το προσυνταξιοδοτικό καθεστώς, που εντάχθηκε στον κυβερνητικό σχεδιασμό για να συμπεριλάβει την πρόταση της ΔΗΜΑΡ για τη συνταξιοδοτική ωρίμανση.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, το συγκεκριμένο μέτρο θα γίνει σε τρεις φάσεις.

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012

ΝΗΣΟΙ ΧΑΛΚΗΔΟΝΙΟΙ*


 
 Του Βασίλη Χαραλάμπους
=========
Η σιγαλιά των σημάντρων
σε τούτα δω τα Πριγκηπονήσια
από τότε
π’ αρχίνισε το μεγάλο ξενύχτι
στη θάλασσα του Μαρμαρά.
Πρώτη κι Αντιγόνη
Χάλκη και Πρίγκηπος
νήσοι Χαλκηδόνιοι*
στολίσκος και τούτος
που πορεύεται καταμεσήμερο
κι ύστερα τα μικρονήσια
Πίτα
Νέανδρος
Οξειά
Πλάτη
Αντιρόβυθος
τα κατώφλια των καημών της Ρωμιοσύνης.
Και τούτο ακόμη
την ορμήνεια στον νου σου νάχεις
από τους ανυπόταχτους εκείνους
τους ύφαλους Βορδώνες μεσοπέλαγα.
Ξώμεινε όμως
η άλλη ελπίδα
να κανοναρχεί τον πόνο
στην αέναη δοξολογία
του Παντοκράτορα Χριστού.
* Νήσοι Χαλκηδόνιοι – Έτσι αποκαλεί ο Αριστοτέλης τα Πριγκηπονήσια
(Από τη συλλογή “Γη άγνωστος”)

Περί εφεδρείας στην Παιδεία


Στο θέμα της εφεδρείας και της επέκτασης της στην παιδεία και τους εκπαιδευτικούς αναφέρθηκε σήμερα και ο υφυπουργός Παιδείας κ. Θ. Παπαθεοδώρου μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84.

Συγκεκριμένα ο κ. Παπαθεοδώρου είπε: «Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή, ό,τι ισχύσει για τον δημόσιο τομέα, θα ισχύσει και για την εκπαίδευση, με την δική μας όμως κατηγορηματική τοποθέτηση, ότι αυτή τη στιγμή ξεκινάνε τα σχολεία. Τα σχολεία δεν μπορούν στη μέση της χρονιάς, να αντιμετωπίσουν πρόβλημα στη στελέχωσή τους».

 http://www.tovima.gr/society/article/?aid=471494

Αρχίζει σύντομα η αξιολόγηση και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Το εναρκτήριο λάκτισμα για την αξιολόγηση και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δίνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», ο υπουργός κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος υπέγραψε τη σχετική υπουργική απόφαση για την έναρξη της διαδικασίας. Ταυτόχρονα, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι από πανεπιστήμιο της Ευρώπης ή των ΗΠΑ θα επιλεγεί ο νέος πρόεδρος της Αρχής για την Αξιολόγηση των ΑΕΙ (ΑΔΙΠ).

Ειδικότερα, υπεγράφησαν οι υπουργικές αποφάσεις για τη συγκρότηση των επιτροπών αξιολόγησης για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μέσα από διάλογο με τους αρμόδιους συνδικαλιστικούς φορείς, οι επιτροπές θα καθορίσουν τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ενώ το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα προγραμματίζεται να εκδοθεί μέσα στον Οκτώβριο ώστε να αρχίσει η αξιολόγηση. Στελέχη του υπουργείου μιλώντας στην «Κ» εστίασαν στην αποφασιστικότητα της ηγεσίας, η αξιολόγηση να γίνει με ουσιαστικά κριτήρια παρότι είναι δεδομένο ότι θα προκληθεί ένταση λόγω των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Το βασικότερο σημείο τριβής είναι εάν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτικό συνδεθούν με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξή του. «Η σύνδεση της μισθολογικής και

Δείτε τα 15 εμπνευσμένα δημόσια σχολεία!



Βλέποντας τις εντυπωσιακές εικόνες που ακολουθούν, με τις σχολικές αίθουσες να «πλημμυρίζουν» χρώματα και τα προαύλια να θυμίζουν… πάρκα, δεν μπορεί παρά να αναρωτηθούμε «πού χάθηκε η δημιουργικότητα και η φαντασία στο σχεδιασμό των δικών μας δημόσιων σχολείων;»! Για χρόνια η δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα, τουλάχιστον, χαρακτηρίζεται από γκρίζα κτίρια, κλειστοφοβικούς… διαδρόμους, σπασμένα τζάμια και άχρωμα προαύλια, όπου οι μαθητές καλούνται να βιώσουν καθημερινά το δικό τους… δράμα, σε έναν χώρο που απέχει κατά πολύ από την εικόνα που θα έπρεπε να έχει το σύγχρονο σχολείο. Εναντίον της μελαγχολίας και της κατάθλιψης, με υπέρμαχο την ολοκληρωμένη μαθησιακή εμπειρία αλλά και την εκ νέου διαμόρφωση της έννοιας «δωρεάν εκπαίδευση», 15 ευφάνταστα σχολεία του κόσμου δίνουν άλλη διάσταση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
1. Νηπιαγωγείο στη Σλοβενία

Τρίτη, 21 Αυγούστου 2012

Μόνο 225 προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών εφέτος στα σχολεία - Την ίδια περίοδο συνταξιοδοτούνται 3.198 καθηγητές και 1.384 δάσκαλοι

Παπαματθαίου Μάρνυ

Μόνο 225 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών (ο μικρότερος αριθμός των τελευταίων ετών) θα γίνουν εφέτος στα σχολεία της χώρας, καθώς το υπουργείο Οικονομικών δεν ενέκρινε τελικά το αίτημα του υπουργείου Παιδείας για 1.068 διορισμούς δασκάλων και καθηγητών. 

Ο λόγος για αυτό βέβαια είναι η οικονομική κρίση, καθώς οι προσλήψεις συνολικά στον δημόσιο τομέα εφέτος θα είναι ελάχιστες. 

Υπενθυμίζεται ωστόσο, ότι εφέτος θα συνταξιοδοτηθούν περίπου 5.000 εκπαιδευτικοί. Συγκεκριμένα, συνταξιοδοτούνται εφέτος 3.198 καθηγητές και 1.384 δάσκαλοι.

Σύμφωνα με την απόφαση που υπέγραψε ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας κ. Θόδωρος Παπαθεοδώρου, θα διοριστούν 40 εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εκ των οποίων 5 δάσκαλοι και 35 νηπιαγωγοί. Αντίστοιχα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα διοριστούν 185 άτομα και οι μισοί από αυτούς θα είναι φιλόλογοι.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ή ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΘΕΟΣ !!

του Βλάση Γωγούση

Προβληματίστηκα φίλοι μου, να το γράψω, να μην το γράψω, να το πω να μην το πω !!
Κάποιοι θα γελάσετε, κάποιοι θα με καταλάβατε ( ιδίως όσοι μεγαλώσατε σε Χωριά !)

Τέλος το αποφάσισα , το αφηγούμαι όπως το βίωσα, μέρα τη μέρα, στιγμή προς στιγμή :
Στο πίσω μπαλκόνι του σπιτιού μου ,αγαπητοί μου αναγνώστες , άρχισε να…. συχνάζει επιμόνως ένα ζευγάρι …δεκαοχτούρες, !
Μικρόσωμη η…κυρία, φουσκωτός ο λεγάμενος, όλο « κλου» «κλου» και τιτιβίσματα !
Τα τάϊζα παρά τη γκρίνια της γυναίκας μου ( « μας γέμισαν με κουτσουλιές τον τόπο » μούλεγε) , κι` αυτά το κάναν στέκι !
Ως που, ξαφνικά, τι να δω, ένα όμορφο …αυγουλάκι, αφημένο στη γωνιά του μπαλκονιού, έρημο και μόνο.
Δεν το ακούμπησα για να μην πάρει μυρωδιά και το εγκαταλείψουν.
Το ζεύγος , εκεί, σαν να μην τρέχει τίποτα.
Δυό μέρες και μετά «κλούπ » και δεύτερο αυγό !
Τρελλάθηκα : « εδώ κοσμογονία θα γενεί σκέφτηκα και ..περίμενα.
Και τότε, τότε φίλοι μου άρχισα να πιστεύω πως υπάρχει….Θεός.

Σωτήρης Γουνελάς – Η κρίση του Πολιτισμού.


Επειδή βρισκόμαστε, όμως, εν μέσω... Ευρωπαϊκής Κοι­νότητος (και μιας πρωτοφανούς οικονομικής κρίσεως) και, για να συνδέσω όλη αυτή την «εισαγωγική σύν­θεση» με τη σημερινή πραγματικότητα, θα παραθέσω εδώ έ­να απόσπασμα από κείμενο του γάλλου Αντρέ Ζίντ. Μέσα α­πό τα λεγόμενα του θα κατανοηθούν καλύτερα ως ένα βαθμό τα όσα λέγονται εδώ. Το κείμενο γράφτηκε στα 1923 με τον χαρακτηριστικό τίτλο Το Μέλλον της Ευρώπης. Μιλώντας μ' έναν κινέζο διπλωμάτη ο Ζίντ τον ακούει να του λέει:

«... ο πολιτισμός σας, χωρίς αμφιβολία, ανέβασε τον άν­θρωπο πιο ψηλά άπ' όσο είχαμε ποτέ σκεφτεί ότι μπορούσε ν' ανέβει -υπό την έννοια της τεχνικής, αν μη τι άλλο-, κι έ­χετε δίκιο να πιστεύετε ότι αυτό άξιζε λίγες ρυτίδες. Το γε­γονός πού με εκπλήσσει είναι ότι ή θρησκεία σας, αυτή τουλά­χιστον πού ασκείτε, ο καθολικισμός, ο χριστιανισμός σας δί­δασκε τελείως άλλα πράγματα. Ο Χριστός δεν σας είπε επα­νειλημμένως ότι η ευτυχία γεννιέται με την άρνηση αυτού από το oποίο ακριβώς θ' αντλούσατε τη μεγαλύτερη δόξα και για το οποίο τόσο βασανίζεστε; Αυτή η κατάσταση παιδικότητας στην οποία επιμένει να σας επαναφέρει αυτή η άμεση και δι­αρκής ικανοποίηση, είναι εκείνη ακριβώς μέσα στην οποία ζούμε εμείς οι Κινέζοι, και πού τόσο λίγο γνωρίζουν οι κά­τοικοι του δικού σας κόσμου, ακόμη κι αυτοί πού αυτοαποκα­λούνται Χριστιανοί.

- Αυτό ακριβώς είναι πού έχει κατανοήσει η Εκκλησία, του είπα, και γι' αυτό αντιτάσσει στους νεωτερισμούς και στις μεταρρυθμίσεις, το σεβασμό και την αγάπη στην παράδοση και στο παρελθόν.

Το Λυκόφως των Ελίτ


  • 55



 Το Λυκόφως των Ελίτ
Η αξιοκρατία είναι μια πραγματικά συναρπαστική λέξη. Παραπέμπει στο ευγενές ιδανικό μιας κοινωνίας το οποίο δεν έχει ακόμα επιτευχθεί, και τούτο διότι η κοινωνία δεν λειτουργεί αξιοκρατικά. Πείτε ότι λειτουργεί πελατειακά και ρουσφετολογικά, πείτε το με όρους οικογενειοκρατίας και τζακιών, πείτε το με όποιον τρόπο θέλετε, αλλά, αν η κοινωνία αφηνόταν να αναδείξει και να οδηγηθεί από τους καλύτερους, από τους εξυπνότερους και από τους πλέον ταλαντούχους, τότε δεν θα αντιμετώπιζε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, και όλα θα λειτουργούσαν εύρυθμα και άψογα.
Αυτά λέει η επίσημη αφήγηση, η οποία εδώ και καιρό έχει βρει το κόλπο να χρησιμοποιεί σαν δούρειους ίππους λέξεις, (αφού πρώτα τις ανασκολοπίσει), του ευγενούς λεξιλογίου, της ηθικής και των υψηλών ιδεών, για να διασπαρθεί, να νεκρώσει τις κριτικές αντιστάσεις και να εγκατασταθεί στο νου και το θυμικό των κοινωνιών.
Το πρότυπο μιας κοινωνίας που θα κυβερνάται από αυτούς που θα αναδεικνύουν αξιοκρατικοί μηχανισμοί, είτε μέσω της εκπαίδευσης, είτε μέσω ανοιχτών συστημάτων επιλογής (βλ. open government), εύκολα συγχέεται με την ανάγκη που έχει ο καθένας να επιλέγει τον καλύτερο μηχανικό, καλύτερο τεχνίτη, καλύτερο γιατρό, αδυνατώντας ως εκ τούτου να κάνει τη διάκριση ότι πρόκειται για δυο τελείως διαφορετικής τάξης ζητήματα. Ότι δηλαδή, η αξιοκρατική κοινωνία όπως την οραματίζεται και την εμπεδώνει η σύγχρονη νεοφιλελεύθερη σκέψη κάθε άλλο έχει να κάνει με τους καλύτερους γιατρούς, τεχνικούς κλπ, αλλά με την εμπέδωση της ανισότητας και τη νομιμοποίηση της κυριαρχίας των πάσης φύσεως ελίτ, της διακυβέρνησης και του πλούτου, αν και οι διαχωριστικές γραμμές αυτών των δυο έχουν πάψει πλέον να υφίστανται.

Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

Η αλήθεια για την πανήγυρη στη Σουμελά

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Θλίψη και αγανάκτηση προκαλεί σχόλιο του δημοσιογράφου - ανταποκριτή στην Αθήνα της τουρκικής λαϊκής εφημερίδας «Sabah» κ. Στέλιου Μπερμπεράκη, με την ευκαιρία του εορτασμού του 15Αυγούστου στο προαύλιο των ερειπίων της Μονής Σουμελά του Πόντου. Στο δημοσίευμα του, της Πέμπτης, 16ης Αυγούστου, αναφέρει: « Ενώ χθες στην Τουρκία οι Έλληνες Ορθόδοξοι είχαν τη δυνατότητα να λειτουργηθούν στο ιστορικό μοναστήρι Σουμελά, στην Τραπεζούντα, στην ελληνική πρωτεύουσα οι Μουσουλμάνοι, δυστυχώς, δεν είχαν αυτή την τύχη....» και προειδοποιεί πως «φέτος οι Μουσουλμάνοι θα ασκήσουν πιέσεις για να τελέσουν την εορτή του Ραμαζανιού στους δρόμους της πρωτεύουσας της Ελλάδας». Σε άλλο σημείο σημειώνεται πως «500.000 Μουσουλμάνοι θα γιορτάσουν στην Αθήνα υπαιθρίως». ( Σημ. Από την στα αγγλικά ιστοσελίδα της εφημερίδας Sabah. Δημοσίευση την 18η Αυγούστου).

Οι Κόπτες της Αιγύπτου


Άρθρο του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου δάσκαλου - συγγραφέα
 
ΓΕΝΙΚΑ: Συχνά ακούμε τελευταία αναφορές στα ΜΜΕ για τους Κόπτες της Αιγύπτου, τις διώξεις που υφίστανται εκ μέρος φονταμενταλιστών ισλαμιστών, τον πρόσφατο θάνατο του Πατριάρχη τους Σενούντα. Κι ενώ πυραμίδες και μιναρέδες είναι τα σύμβολα που παραπέμπουν στο ένδοξο παρελθόν και το σημερινό παρόν της Αιγύπτου, υπάρχει και μια άλλη Αίγυπτος για αιώνες λησμονημένη από την ιστορία, την επιστημονική έρευνα, τη γνώση των πολλών. Πρόκειται για τους Κόπτες και την Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία, την αρχέγονη Εκκλησία της Αιγύπτου που ζει στενάζοντας σ’ ένα ισλαμικό περιβάλλον, αποτελούμενη από το 12% του πληθυσμού της χώρας.
Η ονομασία «Κόπτες» προέρχεται από την ελληνική ονομασία «Αίγυπτος», που με τη σειρά της είχε προέλθει από το αρχαίο αιγυπτιακό «Ha-Ka-Ptah», δηλαδή «Οίκος του Ptah». Η ελληνική ονομασία παραφθάρηκε σε «Copt». Οι κόπτες χαρακτήριζαν τους ελληνορθόδοξους με το όνομα «Μελχίτες» («βασιλικοί») από την αραμαϊκή λέξη “melk= βασιλεύς”. Κοινότητα εν διωγμώ, οι Αιγύπτιοι Κόπτες είναι η μεγαλύτερη χριστιανική εκκλησία και η μεγαλύτερη θρησκευτική μειονότητα στη Μέση Ανατολή. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία αποτελούν το 10% του πληθυσμού των 83 εκατ. Αιγυπτίων. Άλλες, ανεξάρτητες πηγές, ανεβάζουν το ποσοστό σε 23%. Παρά τη

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...