Κυριακή 25 Αυγούστου 2013

Αλλο χρήστης υπολογιστή και άλλο πληροφορικός

του Δημήτρη Ναστούλα
ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΑΛΛΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κάποιοι μπερδεύουν είτε εν αγνοία τους είτε ηθελημένα τα πράγματα γύρω από τους υπολογιστές και την Επιστήμη της Πληροφορικής.
Για όλα στη ζωή μας υπάρχουν δύο ρόλοι. Πρώτος, αυτού του χρήστη που χειρίζεται και χρησιμοποιεί ένα εργαλείο π.χ. ηλεκτρικό σίδερο. Δεύτερος, αυτού του δημιουργού που σκέφτεται, εμπνέεται, σχεδιάζει και δημιουργεί ένα προϊόν.
Το ίδιο ισχύει και στους ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ.
Πρώτος ρόλος: ΧΡΗΣΤΗΣ, μαθαίνει και χρησιμοποιεί διάφορα προγράμματα ανάλογα με το αντικείμενο της δουλειάς του, π.χ. ο Λογιστής θα μάθει να χειρίζεται ένα πρόγραμμα οικονομικής διαχείρισης, ο Γιατρός θα μάθει να χειρίζεται το αντίστοιχο ιατρικό πρόγραμμα που απαιτείται για την ειδικότητα του. Ο ΧΡΗΣΤΗΣ δεν χρειάζεται να σπουδάσει τις Επιστήμες της Πληροφορικής αλλά να μάθει δεξιότητες πάνω στους Υπολογιστές (ECDL, Πιστοποίηση Γνώσεων Χειρισμού Υπολογιστή).
Δεύτερος ρόλος : ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, σπουδάζει Πληροφορική για να μπορεί να δημιουργήσει εκ του μηδενός ολοκληρωμένα προγράμματα και τεχνικά προϊόντα (Υπολογιστές, Δίκτυα, κτλ) που θα χρησιμοποιήσουν οι ΧΡΗΣΤΕΣ. Απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις που αποκτούνται μόνο με Πανεπιστημιακές σπουδές και έντονη επαγγελματική ενασχόληση για να μπορέσει κάποιος να γίνει πετυχημένος επαγγελματίας στον χώρο της Πληροφορικής, συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση για τις εξελίξεις που υπάρχουν στην Επιστήμη της Πληροφορικής.
Κάποιοι συνεχίζουν εδώ και πολλά χρόνια να επιμένουν και να παραπλανούν συγχέοντας του δύο παραπάνω ρόλους. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας άλλο ΧΡΗΣΤΗΣ υπολογιστή και άλλο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ.
Στην εκπαίδευση έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ότι η γνώση δεξιοτήτων στους υπολογιστές είναι αναγκαία και απαραίτητη και πρέπει να περιλαμβάνεται στην ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Δημοτικό και Γυμνάσιο).
Στην Ελλάδα;
Ναστούλας Δημήτριος
ΠΕ20.01 (με ΣΕΛΕΤΕ/ΑΣΠΑΙΤΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου