Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Κατάθεση ψυχής στον Θανάση Πετσάλη - Διομήδη*

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Ευχαριστώ θερμά την κυρία Βαλάτα - Τσιάμα για την ευγενική της πρόσκληση να καταθέσω την ψυχή μου στον σημαντικό λογοτέχνη μας Θανάση Πετσάλη - Διομήδη. Είναι η πρώτη φορά που ομιλώ για τον λογοτέχνη που αγάπησε ιδιαίτερα την Κηφισιά και νιώθω ιδιαίτερη συγκίνηση. Ας θεωρηθεί μνημόσυνο στη μνήμη του συγκεκριμένου συγγραφέα που μας δίδαξε με ευρηματικό και εύληπτο τρόπο την Ιστορία μας, από τα χρόνια της Αλώσεως έως τα μέσα του 20ού αιώνα και μας καλλιέργησε την εθνική αυτογνωσία και ιδιοπροσωπία μας.

Ονόμασα "Κατάθεση ψυχής" την ομιλία μου, γιατί την συναισθάνομαι ως πράξη ευγνωμοσύνης προς τον συγγραφέα που ήταν μεταξύ εκείνων που με ενέπνευσαν να γράψω το ιστορικό μου μυθιστόρημα "Μέρες Αποκάλυψης στην Ιωνία". Πρέπει να σας ομολογήσω πως επηρεασμένος από την δημοσιογραφική μου αντίληψη στην αρχή σκέφθηκα τις μαρτυρίες και τα στοιχεία που είχα συγκεντρώσει μετά από μακρόχρονη έρευνα για την τραγωδία του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας κατά την περίοδο 1914-1922 να τις μορφοποιήσω ως μια μελέτη. Όμως η γνωστή και σημαντική συγγραφέας Γαλάτεια Γρηγοριάδου - Σουρέλη με προέτρεψε να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου στο ιστορικό μυθιστόρημα, στο οποίο αισθανόμουν οικείος, αφού είχα διαβάσει όχι μόνο τον Θανάση Πετσάλη - Διομήδη, αλλά και πολλούς από όσους έχουν ασχοληθεί με αυτό. Έτσι οφείλω και σ' αυτόν το πόνημά μου.

Ιδιώνυμο «έγκλημα του λόγου» για την Εκκλησία το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο ;


του Νίκου Παπαχρήστου
Έντονος προβληματισμός επικρατεί στην Ιεραρχία της Εκκλησίας στην Ελλάδα από τις πληροφορίες που έρχονται καθημερινά στη δημοσιότητα αναφορικά με τις προβλέψεις του σχεδίου νόμου που προωθείται με σκοπό την αντιμετώπιση του ρατσισμού. Όπως σημειώνουν εκκλησιαστικοί παράγοντες, «μπορεί διάφοροι πολιτικοί χώροι να θέλουν να αξιοποιούν κάποιες εκκλησιαστικές απόψεις που έχουν διατυπωθεί για το ζήτημα, είτε προς τη μία είτε προς την άλλη κατεύθυνση, αναλόγως κατά πως αυτές τους εξυπηρετούν αλλά όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν πως η Ιεραρχία είναι αντίθετη τόσο προς κάθε ρατσιστική ενέργεια όσο και προς κάθε προσπάθεια φίμωσης και περιορισμού της ελευθερίας της έκφρασης».
Η στάση της Ιεράς Συνόδου από την πρώτη στιγμή που ετέθη το ζήτημα
Η ιδέα της νομοθετικής πρωτοβουλίας για την αυστηροποίηση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου (νόμο 927/1979) ενάντια στις εκφάνσεις του ρατσισμού είχε ξεκινήσει τον Φεβρουάριο 2011 από την Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου και τον τότε Υπουργό Δικαιοσύνης Χάρη Καστανίδη. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης είχε αναρτήσει τότε σε δημόσια διαβούλευση από την ιστοσελίδα opengov.gr το σχέδιο νόμου με τίτλο «Καταπολέμηση ορισμένων μορφών και εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας μέσω του Ποινικού Δικαίου», με το οποίο προχωρούσε σε αυστηροποίηση των ποινών, αλλά, το κυριότερο, σε σημαντική διεύρυνση των συμπεριφορών, που χαρακτηρίζονταν πλέον ως ποινικά αδικήματα με βάση το σχέδιο νόμου.  Το σχέδιο νόμου εγκρίθηκε τον Οκτώβριο 2011 από το Υπουργικό Συμβούλιο, αλλά δεν έφθασε μέχρι την πόρτα του Κοινοβουλίου.

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Πεθαίνοντας χριστιανός στη Συρία. Οι σύγχρονοι Μάρτυρες...!

image03
από τον Πορφύρη Δημήτρη και τη Σταφυλά Πηνελόπη

Ο νυν ηγέτης της Συριακής αντιπολίτευσης, πρόεδρος του «Εθνικού Συριακού Συνασπισμού», κ. Ζόρζ Σάμπρα κατά διαβολική σύμπτωση εξελέγη σε αυτό το αξίωμα στις 22/04/13 , ημερομηνία απαγωγής των δυο επισκόπων.
Πρόσφατα διαβεβαίωσε το Διεθνές Παρατηρητήριο (World Watch Monitor 24/05/13): «Στη Συρία έχουμε χιλιάδες εκκλησίες και κανείς δεν μπορεί να δώσει ούτε ένα παράδειγμα εκκλησιαστικού διωγμού από μουσουλμάνους ... Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι χριστιανοί βρίσκονται υπό πίεση λόγω του θρησκεύματός τους...Ίσως να υπάρχουν σποραδικά ασήμαντα περιστατικά. Ας μην υπερβάλουμε... ».
Ο Διεθνής Τύπος έχει άλλη άποψη σχετικά με την τύχη των χριστιανών και συνεχώς νέα στοιχία βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Βloomberg και New American (27/05/13), ένας « στρατηγός» του «Ελεύθερου Συριακού Στρατού », ο Αμπντέλ Χαμίντ Ζακαριά, εξήγγειλε την απειλή εξολόθρευσης των μειονοτήτων στη Συρία κατά τη διάρκεια συνέντευξής του την περασμένη εβδομάδα στον τηλεοπτικό σταθμό Αλ Αραμπίγια (μέσω Τουρκίας).

100.000 Χριστιανοί πεθαίνουν κάθε χρόνο για την πίστη τους

Περίπου 100.000 Χριστιανοί σκοτώνονται κάθε χρόνο για λόγους που έχουν σχέση με την πίστη τους, κατήγγειλε αξιωματούχος του Βατικανού, μόνιμος παρατηρητής της Αγίας Έδρας στα Ηνωμένα Έθνη. Όπως μετέδωσε ο ραδιοσταθμός του Βατικανού, η Μέση Ανατολή, η Αφρική και η Ασία είναι οι περιοχές με το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Ο Μονσινιόρος Σιλβάνο Μαρία Τομάζι χαρακτήρισε τα ευρήματα των σχετικών ερευνών «σοκαριστικά» και «απίστευτα». Όπως είπε, οι Χριστιανοί αναγκάζονται επίσης να εγκαταλείψουν τις εστίες τους, βλέπουν τις εκκλησίες τους να καταστρέφονται και συχνά πέφτουν θύματα βιασμών, απαγωγών και διακρίσεων. Ιδιαίτερη αναφορά μάλιστα, όσον αφορά τις απαγωγές, έκανε και σε αυτή των δύο Ορθόδοξων επισκόπων στη Συρία, τον περασμένο μήνα.
Η θρησκευτική ελευθερία ταλανίζεται από «σεχταρισμό, μισαλλοδοξία, τρομοκρατία και αποκλεισμό από τους νόμους», είπε, ενώ, επίσης, επισήμανε και εξαιρέσεις, όπως το Μπαγκλαντές, όπου είπε ότι τα δικαιώματα προστατεύονται.

Το έγγραφο της τρόικας που ζητά 12.500 υπαλλήλους σε διαθεσιμότητα από τα Υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών


To έγγραφο που διέρρευσε από σύσκεψη του υπουργού διοικητικής μεταρρύθμισης με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας, σύμφωνα με το οποίο οι 12.500 που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα τον Ιούνιο θα προέρχονται κυρίως από τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών.
Δείτε ολόκληρο το έγγραφο:

Ο πολυσήμαντος ταύρος, η “Ευρωπαϊκή μοίρα της Ελλάδας” και η “κρυστάλλινη σοσιαλιστική θέση”

The game is overWe need serious statistics
Greece: reducing deficit, restoring growthΜε την δήλωση αυτή του Ζαν-Κλωντ Γιουνκέρ (Οκτώβριος 2009) αρχίσαμε να βιώνουμε αυτό που υπήρχε διάχυτο σε όλο το εννεάμηνο του έτους, αλλά και νωρίτερα. Κάτι στην Ελλάδα επρόκειτο να συμβεί. Μόνον ο κύριος “λεφτά υπάρχουν” κατόπιν εκλογών δήλωσε αιφνιδιασμένος. Συνεπώς, ο πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου και Πρόεδρος στο Eurogroup, εντυπωσιασμένος από την αλήθεια του άρτι αφιχθέντος δίδυμου ΓΑΠ-ΓιωΠ “κατάλαβε” πια ότι οι Έλληνες επί χρόνια κορόιδευαν τα “τίμια” κράτη μέλη και έτσι ξεκίνησε ένα ακόμα επεισόδιο διαρθρωτικών αλλαγών και ευρωπροσαρμογών για την χώρα των άνομων και των κλεφταρματολών.

Για κατάργηση 4.000 οργανικών θέσεων Γυμναστών και Πληροφορικής κάνει λόγο η ΕΡΤ

Αναστάτωση στους καθηγητές από έγγραφο για τη διαθεσιμότητα
Αναστάτωση έχει προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους των δήμων, έγγραφο που διέρρευσε από σύσκεψη του υπουργού διοικητικής μεταρρύθμισης με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας, σύμφωνα με το οποίο οι 12.500 που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα τον Ιούνιο θα προέρχονται κυρίως από τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών.
Πέντε εβδομάδες έχει περιθώριο η κυβέρνηση για να θέσει σε διαθεσιμότητα 12.500 υπαλλήλους.
Σύμφωνα με το έγγραφο που διέρρευσε από την ηλεκτρονική επικοινωνία κλιμακίου της τρόικας με τον Αντώνη Μανιτάκη, οι νέοι "διαθέσιμοι" θα είναι κυρίωςεκπαιδευτικοί και υπάλληλοι δήμων, αφού σύμφωνα με το κείμενο είναι πολυπληθείς
Αναφέρει κατά λέξη ότι το πρόγραμμα διαθεσιμότητας, θα πρέπει να επικεντρωθεί στα Υπουργεία που έχουν πολύ προσωπικό, όπως το Υπουργείο Εσωτερικών και Παιδείας.
Ήδη με εγκύκλιους που έχει στείλει το Υπουργείο Παιδείας στις εκπαιδευτικές περιφέρειες ορίζεται ως πλεονάζον το 25% του προσωπικού, δηλαδή 15.000 εργαζόμενοι.
Υπολογίζεται ότι άμεσα θα καταργηθούν οι οργανικές θέσεις 1.500 γυμναστών και 2.500 καθηγητών πληροφορικής.

Κατασκευάζουν «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικούς!

Με τεχνητό τρόπο το υπουργείο Παιδείας θέλει να δείξει την έξοδο σε 10.000 αναπληρωτές, να νομιμοποιήσει 12.000 αναγκαστικές μετακινήσεις μόνιμων, ενώ σχεδιάζει 5.000 απολύσεις εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων που δεν «χωράνε» στους νέους σχεδιασμούς και μείωση κατά 10.000 των οργανικών θέσεων εργασίας

Του Χρήστου Κάτσικα

Aνακοινώθηκε τις προηγούμενες μέρες από το υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικών, η οποία αναμένεται να κάνει άνω-κάτω τα σχολεία τη νέα σχολική χρονιά, την ίδια ώρα που ανοίγει τον δρόμο για χιλιάδες μετακινήσεις καθηγητών και λιπαίνει το έδαφος για απολύσεις.

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Πρωτοπρ. Γεώργιος Μεταλληνός, Και όμως! Η Ρωμανία ζει.

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ

Τὸν 4ο αἰ. μ.Χ. ἐμφανίζεται ἕνα ὁλότελα νέο κρατικὸ μέγεθος στὴν Ἱστορία καὶ μαζί του γεννιέται ἕνας νέος κόσμος. Εἶναι ἡ αὐτοκρατορία τῆς Ν.Ρώμης ἢ ὅπως ὀνομάζεται ἤδη ἀπὸ τὸν 4ο αἰ. ἡ Ρωμανία. Στὰ ὅρια τῆς ἀνανεώσεως τῆς αὐτοκρατορίας ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος μεταφέρει τὴν πρωτεύουσα (τὴν Παλαιὰ Ρώμη, ἑλληνικὴ πόλη καὶ αὐτή) στὴν Ἀνατολή. Γι᾽ αὐτὸ ἡ Νέα Ρώμη θὰ ὀνομασθεῖ πρὸς τιμή του καὶ Κωνσταντινούπολη. Ἡ Ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία μεταστοιχειώνεται σὲ «ἐπώνυμον τοῦ Χριστοῦ Πολιτείαν». Διαμορφώνεται συνάμα μία νέα συνείδηση καὶ νέα πολιτειακὴ ἰδεολογία. Εἶναι ἡ νέα αὐτοκρατορικὴ ἰδέα γιὰ τὴν προοδευτικὴ ἐνσωμάτωση ὅλων τῶν Λαῶν τῆς Οἰκουμένης στὴν χριστιανικὴ Πίστη. Τὰ στηρίγματα τῆς αὐτοκρατορίας τῆς Νέας Ρώμης εἶναι: ἡ ρωμαϊκὴ Οἰκουμένη καὶ νέα πολιτειακὴ ἰδεολογία, ὁ Χριστιανισμὸς ὡς πατερικὴ Ὀρθοδοξία καὶ ἡ Ἑλληνικότητα (γλώσσα, πολιτισμός, παιδεία). Αὐτὸ ἐκφράζει τὸ γνωστὸ τροπάριο τῆς Ἁγίας Κασσιανῆς: «Ὑπὸ μίαν βασιλείαν ἐγκόσμιον αἱ πόλεις γεγένηνται, καὶ εἰς μίαν δεσποτείαν θεότητος τὰ ἔθνη ἐπίστευσαν».

Ἡ χριστιανικὴ πίστη εἶναι τὸ συνδετικὸ στοιχεῖο ὅλης τῆς αὐτοκρατορίας καὶ αὐτὸ ἀλλοιώνει ἡ αἵρεση, ποὺ δὲν εἶχε μόνο θεολογικό, ἀλλὰ καὶ πολιτικὸ χαρακτήρα.

Κύριο στοιχεῖο τῆς αὐτοκρατορίας εἶναι ἡ ἁρμονικὴ ἱεράρχηση τῆς ἐθνικότητας (συνείδηση τῆς καταγωγῆς) στὴν ὑπερεθνικότητα. Τὸ φυλετικὸ στοιχεῖο δὲν ἔθιγε τὴν ἑνότητα στὸ ἕνα ἐκκλησιαστικὸ σῶμα. Ἀληθινοὶ ἡγέτες, ἄλλωστε, ἦσαν οἱ Ἅγιοι καὶ τὸ ὑπέρτατο ἰδανικὸ δὲν ἦταν ἡ πολιτικὴ δύναμη ἢ ἡ κοσμικὴ σοφία, ἀλλὰ ἡ ἁγιότητα, ὡς θέωση. Γι᾽ αὐτὸ ἡ μελέτη τοῦ «Βυζαντίου»/Ρωμανίας χωρὶς γνώση τῆς θεολογίας εἶναι ἀδύνατη.

ΘΡΥΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

1
Οι πιο γνωστοί θρύλοι για την Άλωση της Πόλης....

1. Ο ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ
Όταν μπήκαν οι Τούρκοι στην Πόλη, άγγελος Κυρίου άρπαξε το βασιλιά και τον πήγε σε μια σπηλιά βαθιά στη γη κάτω, κοντά στη Χρυσόπορτα. Εκεί μένει μαρμαρωμένος ο βασιλιάς και καρτερεί να κατεβεί ο άγγελος στη σπηλιά, να τον ξεμαρμαρώσει. Και θα σηκωθεί πάλι ο βασιλιάς και θα μπει στην Πόλη και θα διώξει τους Τούρκους ως την Κόκκινη Μηλιά. 

2. Ο ΠΑΠΑΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑ-ΣΟΦΙΑΣ
Την ώρα που μπήκαν οι Τούρκοι στην Αγια-Σοφιά δεν είχε τελειώσει ακόμα η λειτουργία. Ο παπάς που έκανε τη λειτουργία πήρε αμέσως το Άγιο Δισκοπότηρο, ανέβηκε στα κατηχούμενα, εμπήκε σε μια θύρα και η θύρα έκλεισε αμέσως. Είναι θέλημα Θεού νʼ ανοίξει μόνη της η θύρα, όταν έλθει η ώρα, και θα βγει από κει ο παπάς, να τελειώσει τη λειτουργία στην Αγια-Σοφιά, όταν θα πάρουμε πίσω την Πόλη.

3. Η ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑ-ΣΟΦΙΑΣ
Την μέρα που πάρθηκε η Πόλη, έβαλαν σʼ ένα καράβι την Άγια Τράπεζα της Αγια-Σοφιάς, να την πάει στην Φραγκιά, για να μην πέσει στα χέρια των Τούρκων.Εκεί όμως στη θάλασσα του Μαρμαρά άνοιξε το καράβι και η Άγια Τράπεζα εβούλιαξε στον πάτο. Στο μέρος εκείνο η θάλασσα είναι λάδι, όση θαλασσοταραχή και κύματα κι αν είναι γύρω. Και το γνωρίζουν το μέρος αυτό από τη γαλήνη, που είναι πάντα εκεί, και από την ευωδία που βγαίνει. Πολλοί μάλιστα αξιώθηκαν να την ιδούν στα βάθη της θάλασσας.

4. ΤΑ ΨΑΡΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΛΟΥΚΛΗ
Την ημέρα που έπεσε η Πόλη ένας γέροντας τηγάνιζε ψάρια, και όταν του είπαν «Εάλω η Πόλις», είπε πως για να πιστέψει πως έπεσε η Πόλη, έπρεπε να βγουν τα ψάρια από το τηγάνι. Και Ω! του θαύματος, έτσι έγινε. Πότε άραγε θα ολοκληρωθεί το τηγάνισμα των ψαριών που είναι τηγανισμένα μόνο από την μία τους πλευρά; 


Τι... φέρνει η άλωση της εθνικής μας ταυτότητας!

Στις 29 Μαΐου κάθε χρόνο τιμούμε αυτούς που αγωνίσθηκαν και έπεσαν υπέρ πίστεως και πατρίδος στα τείχη της Βασιλεύουσας το 1453.

Θυμόμαστε την υπερήφανη απάντηση του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου προς τον Μωάμεθ τον Πορθητή, μια απάντηση που έρχεται να προστεθεί στη χορεία των πολλών «όχι» του Ελληνισμού. Και διδασκόμαστε από τα γεγονότα μετά την Αλωση. Για να γίνει η Ιστορία δίδαγμα για το παρόν και το μέλλον, πρέπει να μαθαίνουμε από τα παθήματα του Γένους και να αντλούμε δυνάμεις από τις ζωογόνες πηγές που κράτησαν όρθιους τους προγόνους μας· που τους βοήθησαν να μην τουρκέψουν. Οι δυνάμεις αυτές, οι οποίες διατήρησαν την εθνική ταυτότητα και το αντιστασιακό πνεύμα των Ελλήνων, ήσαν η Ορθόδοξη Εκκλησία, η αγάπη για την Παιδεία και τα γράμματα, η Μεγάλη Ιδέα, η συνείδηση της συνέχειας και της διαχρονικότητας του Ελληνισμού, η αλληλεγγύη, ο θεσμός των κοινοτήτων, το εμπορικό μας δαιμόνιο. Οπως γράφει ο αείμνηστος Βρετανός βυζαντινολόγος Στίβεν Ράνσιμαν, «κατά τη διάρκεια της δουλείας η Ορθόδοξη Εκκλησία ήταν ο παράγοντας που διαφύλαξε τον Ελληνισμό. Αλλά και χωρίς την ηθική δύναμη του Ελληνισμού πιθανόν η Ορθοδοξία να είχε μαραζώσει» (στον επίλογο του βιβλίο του «Η Μεγάλη Εκκλησία εν αιχμαλωσία»).

Κατά τις τελευταίες δεκαετίες οι πνευματικές αυτές δυνάμεις, τα πολύτιμα εφόδια του έθνους, πλήττονται και χλευάζονται από θορυβώδεις μειοψηφίες. Είτε στο όνομα του μαρξιστικού υλισμού είτε χάριν της αποτυχημένης σε όλη την Ευρώπη πολυπολιτισμικότητας ή στον βωμό μιας νεοφιλελεύθερης και ισοπεδωτικής παγκοσμιοποιήσεως, η πίστη μας, η γλώσσα μας, η Ιστορία μας, οι παραδόσεις μας και το αγωνιστικό μας πνεύμα υπονομεύονται συστηματικά και μάλιστα στις διάφορες βαθμίδες της Παιδείας. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών μας ανθίσταται, αλλά τα σχολικά βιβλία στις περισσότερες περιπτώσεις καλλιεργούν την αδιαφορία προς καθετί χριστιανικό και ελληνικό. Η Ιστορία γράφεται από αυτές τις μειοψηφίες με στόχο να μη δυσαρεστήσουμε τους Τούρκους. Για τα Θρησκευτικά γίνεται προσπάθεια να αποκοπούν από τη μάνα μας, την Ορθοδοξία, και να μετατραπούν σε έναν πολυπολιτισμικό χυλό, που θα ονομάζεται «θρησκειολογικό μάθημα». Η γλώσσα των νέων μας αποτελείται από ένα φτωχό λεξιλόγιο. Ο θεσμός της οικογένειας χάνει την ιερότητά του και τείνει να αντικατασταθεί από σύμφωνα συμβιώσεως ατόμων διαφορετικού ή του ιδίου φύλου, τα οποία οδήγησαν άλλες κοινωνίες στον αλκοολισμό και στα ναρκωτικά. Η ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού αμφισβητείται από βιβλία και τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, ενώ η τουρκολαγνεία επιβάλλεται μέσω τηλεοπτικών σειρών!

Η πτώση της βασιλεύουσας

20130525-081917.jpg
«Η Ρωμανία κι αν πέρασεν, ανθεί και φέρει κι άλλο».

Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος
Αιώνες μετά την πτώση της η βασιλεύουσα, στις καρδιές, τον νού και την ψυχή των ελλήνων, αποτελεί τον κεντρικό αλυτρωτικό πόθο του γέννους. Εκφραζόμενο μέσα απο τα χείλη του λαούς μας, με παραδόσεις, δοξασίες, μύθους και ευχές. «Πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας, θα ΄ναι» (Δημοτικό τραγούδι), «Η Ρωμανία κι αν πέρασεν, ανθεί και φέρει κι άλλο» (Δημοτικό του Πόντου), «Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς θα ξυπνήσει και θα απελευθερώσει τη Ρωμιοσύνη» (λαϊκός μύθος). Καλώντας στον υπερπάντων αγώνα τους υπερασπιστές της βασιλεύουσας ο ηρωικός αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, κάλεσε με απαράμιλλη αυτοθυσία και ηρωϊσμό, όλους τους κατοίκους της πόλης, λαό, κλήρο, αγρότες, εμπόρους και ανθρώπους των γραμμάτων, να μην λυπηθούν τη ζωή τους και να πέσουν μαχόμενοι για τα ιερά και τα όσια του γέννους, που για αιώνες υπήρξαν η πνευματική και ηθική ικμάδα του λαού μας, στην αχανή λεωφόρο του χρόνου. Και με τον πύρινο λόγο του που τρυπούσε σαν πύρινη ρομφαία τις καρδιές των ηρωικών υπερασπιστών της πόλης, έθρεψε για αιώνες στην ιστορική συνείδηση και την μνήμη του λαού μας, τό όραμα για την ανάκτηση της θρυλικής Ρωμανίας. Και μέσα απο αυτό το ηρωικό ορόσημο της πτώσης της Κωνσταντινούπολης, άντλησαν οι Έλληνες την ηθική δύναμη στα χρόνια που τους σκίαζε το έρεβος και ο «απαραδειγμάτιστος ζυγός» της οθωμανικής δουλείας, για να οργανώσουν και να υλοποιήσουν τον αγώνα της εθνεγερσίας. Το εμπνευσμένο δημοτικό τραγούδι «Σώπασε κυρά Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις πάλι με χρόνους, με καιρούς, πάλι δικά μας θα ‘ναι», έγινε ένα παλίμψηστο ανάστασης του σκλαβωμένου γέννους, προκειμένου να ανακτήσει τις δυνάμεις του για την εθνική και κοινωνική του ελευθερία. Και ακόμα και σήμερα, που περισσότερο απο ποτέ επιβάλλεται ο ελληνισμός να ανασυγκροτηθεί και να εξέλθει απο τις επικίνδυνες ατραπούς της ηθικής και πολιτικής χαύνωσης, στις οποίες τον οδήγησαν η ευμάρεια της ύλης, ο ξέφρενος καταναλωτισμός, ο δεσποτισμός της μηχανής και η ηθική του απομάκρυνση απο τα ιδεώδη του έθνους, τα λόγια του εθνομάρτυρα Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, ηχούν σαν ένας νέος θούριος της ελευθερίας.Θα πεί στον ιστορική του ομιλία πρός τους υπερασπιστές ο Παλαιολόγος «Το δε την Πόλιν σοι δούναι ούτε εμόν εστί ούτ΄άλλου τινός των κατοικούντων ενταύθα΄ πάντες γαρ αυτοπροαιρέτως αποθανούμεθα και ου φεισόμεθα της ζωής ημών». Και σε μετάφραση «Δεν θα λυπηθούμε τη ζωή μας, αλλά όλοι, με τη θέλησή μας θα πολεμήσουμε για την πατρίδα μας, την Πόλη, μέχρι θάνάτου, γιατί δεν έχουμε δικαίωμα, να την παραδώσουμε σε εσένα (Μωάμεθ), ούτε εγώ ούτε κανείς άλλος που κατοικεί σ΄αυτή».

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

O αοίδιμος καθηγητής Στυλιανός Παπαδόπουλος συζητά με τον επίσκοπο Καρπασίας Χριστοφόρο για τη σημασία των Αγίων Πατέρων στη ζωή μας



Στις 5 Μαΐου 2013, ανήμερα του Πάσχα, συμπληρώθηκαν 80 έτη από τη γέννηση του μακαριστού καθηγητού της Πατρολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Στυλιανού Παπαδοπούλου, ο οποίος κοιμήθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2012.

Τον Ιανουάριο του 2011, βρέθηκε στην Κύπρο, ανάμεσα στους μαθητές του κυπρίους, με την ευκαιρία του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών. Εκείνες τις ημέρες πραγματοποιήθηκαν διάφορες εκδηλώσεις. Ο Καθηγητής Στυλιανός Παπαδόπουλος, κήρυξε κατά τη Θεία Λειτουργία, μίλησε για τη Θεολογία των Πατέρων σε ειδική πανηγυρική εκδήλωση για την ημέρα των Ελληνικών Γραμμάτων και έδωσε συνέντευξη στο ραδιόφωνο (σχόλιο ιστολογίου: από το 46' απαντά και σε ερώτηση για τη μεταπατερική θεολογία). Επίσης,

Το Δ.Σ. της ΠΕΘ για όλα τα θέματα των Θεολόγων και του μαθήματος των Θρησκευτικών

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ 
Χαλκοκονδύλη 37. 10432 ΑΘΗΝΑ 
Τηλ. 2105224180-FAX. 2105224420 
Iστοχώρος: www.petheol.gr 
e-mail: panenthe@otenet.gr - enosis@petheol.gr
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΞ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 
κ. ΚΩΝΣΤ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ
Δευτέρα 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ώρα 12.00'
ΘΕΜΑΤΑ
1. Απαλλαγές από το ΜτΘ.
- Τελική εγκύκλιος κατά το πνεύμα της 3ης εγκυκλίου Στυλιανίδη και την απόφαση 115/2012 του Διοικητικού Εφετείου Χανίων.

- Για τις φετινές απαλλαγές (2012-13) ζητήσαμε επανεξέταση. - Για μιά ανώδυνη τακτοποίηση: βαθμολόγηση μόνον των παιδιών των τελευταίων τάξεων (που παίρνουν απολυτήριο).
- Οι τυχόν απαλλαγές (επί τη βάσει της νέας εγκυκλίου) θα χορηγούνται μόνο με πράξη του υπεύθυνου Διευθυντή και μόνο κατά τον μήνα Σεπτέμβριο.
2. Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο (πιλοτικό).

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Η ΕΡΤ πάει... σχολείο (οπτικοακουστικό υλικό για χρήση στην τάξη και του ΜτΘ)

Tο Αρχείο της ΕΡΤ, όπως κάθε αρχείο, οφείλει να απευθύνεται σε όλες τις ηλικιακές και μορφωτικές ομάδες χρηστών, χωρίς καμία απολύτως διάκριση, λαμβάνοντας πάντα υπόψη ότι οι εξελίξεις στην επιστήμη και την έρευνα μπορεί να προσφέρουν νέες χρήσεις και δεδομένα.
H ΕΡΤ πάει σχολείο
Το Αρχείο της ΕΡΤ, ακολουθώντας τους διεθνείς κανόνες οπτικοακουστικής αρχειονομίας, παρέχει ασφαλή δεδομένα, η καλή χρήση των οποίων λειτουργεί ως επιπρόσθετο βοήθημα για τον μαθητή και τον δάσκαλο.
Το επιστημονικό προσωπικό του Αρχείου της ΕΡΤ, σε συνεργασία με δασκάλους και καθηγητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντιστοίχησαν οπτικοακουστικά αρχειακά τεκμήρια με σχολικά βιβλία, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να έχουν στη διάθεσή τους επιπλέον χρηστικά μαθησιακά εργαλεία, σχετικά με συγκεκριμένα γνωστικά πεδία.
Στόχος της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, είναι να διευκολυνθεί η αναζήτηση, αξιολόγηση και χρήση των οπτικοακουστικών μαθησιακών αντικειµένων από μαθητές, εκπαιδευτικούς ή αυτοµατοποιηµένες λογισμικές διεργασίες.
Για να δείτε το υλικό και να το αξιοποιήσετε, επιλέγοντας μάθημα και τάξη, πατήστε ΕΔΩ.

Ο άγιος Ιωάννης ο Ρώσος (27 Μαΐου)

Η ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ: Ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος γεννήθηκε το 1690 στη Νότια Ρωσία (σημερινή Ουκρανία).

Οι γονείς του, πιστοί χριστιανοί οι ίδιοι, βάπτισαν τον γιο τους χριστιανό και τον μεγάλωσαν με νουθεσία Κυρίου. Έτσι ο Ιωάννης από μικρός έγινε θερμός χριστιανός. Όταν έφτασε στην κατάλληλη ηλικία, ο Άγιος Ιωάννης κατετάγη στο ρωσικό στρατό. Την εποχή εκείνη, επί μοναρχίας του τσάρου Πέτρου, μαινόταν ο ρωσοτουρκικός πόλεμος (1711-8). Στις μάχες για την ανακατάληψη του Αζώφ, αιχμαλωτίστηκε και οδηγήθηκε στην Κωνσταντινούπολη.

Απ' εκεί στο Προκόπιο, κοντά στην Καισάρεια της Καππαδοκίας της Μ. Ασίας, στην κατοχή ενός Αγά που διατηρούσε στρατόπεδο των Γενιτσάρων. Ο Τούρκος αξιωματούχος προσπάθησε, όπως συνηθιζόταν τότε, να τον πείσει να αλλαξοπιστήσει. Ο Άγιος αντιστάθηκε σθεναρά σε όλες τις προσπάθειες του Τούρκου.

ΜΑΡΤΥΡΙΟ – ΠΡΩΤΟ ΘΑΥΜΑ: Καταδικασμένος ψυχολογικά στην περιφρόνηση και το μίσος των Τούρκων, είναι ο «κιαφίρ», ο «άπιστος» που του αξίζουν σκληρά βασανιστήρια. Και τον χτυπούν με χοντρά ξύλα ραβδιά, τον κλωτσούν, τον φτύνουν, του καίνε τα μαλλιά και το δέρμα της κεφαλής του με πύρινο τάσι. Τον πετούν στις κοπριές του σταύλου και τον υποχρεώνουν να ζει με τα ζώα των οποίων τη φροντίδα του είχαν αναθέσει. Έτρωγε ελάχιστα, τα ρούχα του ήταν φτωχικά και ήταν αναγκασμένος να περπατά χωρίς υποδήματα. Σε αυτόν τον στάβλο, ο Άγιος προσευχόταν, ενώ τα βράδια συχνά επισκεπτόταν μια εκκλησία που ήταν εκεί κοντά, αφιερωμένη στον Άγιο Γεώργιο. Δέχεται ο Όσιος Ιωάννης τους σκληρούς όρους της μαρτυρικής ζωής, τα βασανιστήρια, τη διαμονή με τα ζώα στο σταύλο που του θύμιζε, όπως έλεγε, το σταύλο της Βηθλεέμ, τις ασκήσεις, νηστείες, αγρυπνίες, προσευχές σε τέτοιο βαθμό, που δαμάσθηκε η θηριωδία των Τούρκων και έκπληκτοι τον ονομάζουν «βελή», άγιο.

Κυριακή 26 Μαΐου 2013

ΙΣΚΕ: Η Εκκλησία διδάσκει και δεν διδάσκεται


Μέ περίεργο τρόπο οἱ ἰθύνοντες ποῦ βρέθηκαν στό τιμόνι τῆς χώρας, για ἄλλη μία φορά στρέφονται ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας.

Νομίζουν ὅτι ἡ χώρα μας εἶναι ξέφραγο ἀμπέλι . Ἔχουν γνώση οἱ φύλακες ὅμως, καί ἄς γνωρίζουν οἱ πάντες ὁ,τι ὁ Ὀρθόδοξος Κλῆρος τῆς Ἑλλάδος εἶναι στίς ἐπάλξεις, κόντρα σέ κάθε σκοταδιστή πού μέ τό κάλυμμα τοῦ μοντέρνου καί τοῦ ἐκσυγχρονιστή ἔρχεται νά ἀλώσει ὁ,τι ἔχει ἀπομείνει ὄρθιο στήν ἔρημη τούτη χώρα.

Ὁ Ἑλληνικός Ὀρθόδοξος Ἐφημεριακός Κλῆρος ἔχει ἀποδείξει ὄχι μόνο ὅτι δέν ἔχει ρατσιστικές τάσεις, ἀλλά τουναντίον περιθάλπει «ὄν τρόπον ἐπισυνάγει ὄρνις τά νοσσία ἑαυτῆς ὑπό τάς πτέρυγας,...», ὅλους τούς ἀνθρώπους χωρίς κανέναν ἀπολύτως προσδιορισμό.

Τό πρόβλημα ἑστιάζεται στό ὅτι μέ πρόφαση τόν ἀντιρατσιστικό νόμο, προσπαθοῦν νά περιορίσουν τό δικαίωμα τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης καί νά φιμώσουν τήν φωνή τῆς Ἐκκλησίας.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: Το Πατριαρχείο δεν έγινε οικουμενικό από μόνο του

Σε μια περίοδο που η Εκκλησία της Ρωσίας έχει αναπτύξει ιδιαίτερα εκτεταμένη δράση εκτός των συνόρων της, κάνοντας αρκετούς να μιλούν για «επίδειξη δύναμης» από πλευράς Μόσχας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης από την Τσεχία όπου βρίσκεται παρέδωσε «μαθήματα οικουμενικότητας». 

ΔΕΝ ΓΙΝΑΜΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ 

«Γνωρίζομεν ασφαλώς οι πάντες ότι η καθ᾿ ημάς Μήτηρ Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως δεν προσέλαβεν αφ᾿ εαυτής την οικουμενικοτητα , αλλά την καθιέρωσεν η αθόρυβος και αποτελεσματική διακονία και προσφορά αυτής ανά τους αιώνας, η οποία εσφραγίσθη δι᾿ αποφάσεων και ιερών Κανόνων Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων. 

Και βεβαίως η οικουμενικότης του Αποστολικού Θρόνου της Κωνσταντινουπόλεως δεν έχει γεωγραφικάς ή κοσμικάς διαστάσεις». 

Μέσα από αυτή τη φράση, ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, σε μια από τις σπάνιες φορές που μιλά για την ουσία και την πηγή της οικουμενικότητας του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης (σ.σ. κάτι που δεν πράττει ποτέ άνευ λόγου) αναλύει πως η θέση του Οικουμενικού Θρόνου στον ορθόδοξο κόσμο δεν είναι συγκυριακή. 

«Η Εκκλησία, άλλωστε, δεν έχει τοπικώς οικουμενικάς διαστάσεις, δεν δημιουργεί αποικίας και μέσα παγκοσμίου επιβολής, αλλά εγκλείει και συσσωματώνει φυσικώς όποιον καταφεύγει εις τους κόλπους της, ανεξαρτήτως των εθνικών, γλωσσικών και κοινωνικών του καταβολών» σημείωσε ο Πατριάρχης. 

Εντός περιφέρειας η πλειοψηφία των υποχρεωτικών μεταθέσεων - Καμία απόλυση εκπαιδευτικού - Καμία κατάργηση οργανικής θέσης

Ο ΝΕΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ. ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ

Καμία απόλυση εκπαιδευτικού

ΜΕ ΕΘΕΛΟΥΣΙΕΣ και εντός περιφέρειας θα καλυφθεί η πλειοψηφία των υποχρεωτικών μεταθέσεων. Κύκλοι του υπουργείου στον Ε : Καμία κατάργηση οργανικής θέσης .

Του ΦΑΝΗ ΚΑΛΑΝΤΖΗ

Πριν από λίγους μήνες, η πολιορκία ήταν για τις αλλαγές μη αλλαγές εντέλει σε πολλές περιπτώσεις στον ακαδημαϊκό χάρτη του σχεδίου Αθηνά . Τώρα, σειρά έχει ο υπό διαμόρφωση νέος σχολικός χάρτης της χώρας που θα προκύψει από τις συγχωνεύσεις καταργήσεις, την ανακατανομή των οργανικών θέσεων, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Η εντεινόμενη φημολογία ενισχύει τη δικαιολογημένη αβεβαιότητα και την ανασφάλεια δασκάλων και καθηγητών για το αύριο, πάνω στις οποίες εδράζονται οι αφόρητες πιέσεις που ασκούνται σε καθημερινή βάση στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από βουλευτές και τοπικούς παράγοντες. Με την αυτονόητη επιφύλαξη της επιβεβαίωσης στην πράξη, ο Ε μεταφέρει σήμερα την κατηγορηματική διάψευση της περιρρέουσας φημολογίας από κύκλους του υπουργείου, οι οποίοι δηλώνουν με έμφαση ότι κανείς εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να απολυθεί (με εξαίρεση τις ποινικού χαρακτήρα υποθέσεις που έχουν τελεσιδικήσει).

Ανάθεση του Project σε ένα μόνο εκπαιδευτικό - Μέχρι δύο τμήματα Project θα μπορούν να αναλαμβάνουν οι Θεολόγοι

Για τον υπολογισμό των ωρών Project για τη νέα σχολική χρονιά, να ληφθούν υπόψη τα εξής:
- Έκαστο τμήμα Project θα ανατίθεται σε έναν μόνο εκπαιδευτικό (η συνδιδασκαλία θα καταργηθεί).
- Η ανάθεση του Project θα γίνεται υποχρεωτικά τελευταία και αφού θα έχουν ολοκληρωθεί οι αναθέσεις όλων των άλλων μαθημάτων.
- Θα υπάρχει η δυνατότητα ανάθεσης έως και δύο το πολύ τμημάτων Project ανά εκπαιδευτικό οποιασδήποτε ειδικότητας, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.03, ΠΕ04.04 και ΠΕ04.05, στους οποίους θα επιτρέπεται η ανάθεση ενός μόνο τμήματος Project.

26 Μαΐου 2013, Κυριακὴ τοῦ Παραλύτου, Ἦχος γ´

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Ε´ 1 - 15

- «Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω...»  - «... Ίδε υγιὴς γέγονας· μηκέτι αμάρτανε»!


1 Μετὰ ταῦτα ἦν ἡ ἑορτὴ τῶν Ἰουδαίων, καὶ ἀνέβη ὁ Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα. 2 ἔστι δὲ ἐν τοῖς Ἱεροσολύμοις ἐπὶ τῇ προβατικῇ κολυμβήθρα, ἡ ἐπιλεγομένη Ἑβραϊστὶ Βηθεσδά, πέντε στοὰς ἔχουσα. 3 ἐν ταύταις κατέκειτο πλῆθος τῶν ἀσθενούντων, τυφλῶν, χωλῶν, ξηρῶν, ἐκδεχομένων τὴν τοῦ ὕδατος κίνησιν. 4 ἄγγελος γὰρ κατὰ καιρὸν κατέβαινεν ἐν τῇ κολυμβήθρᾳ, καὶ ἐταράσσετο τὸ ὕδωρ· ὁ οὖν πρῶτος ἐμβὰς μετὰ τὴν ταραχὴν τοῦ ὕδατος ὑγιὴς ἐγίνετο ᾧ δήποτε κατείχετο νοσήματι. 5 ἦν δέ τις ἄνθρωπος ἐκεῖ τριάκοντα καὶ ὀκτὼ ἔτη ἔχων ἐν τῇ ἀσθενείᾳ αὐτοῦ. 6 τοῦτον ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς κατακείμενον, καὶ γνοὺς ὅτι πολὺν ἤδη χρόνον ἔχει, λέγει αὐτῷ· Θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι; 7 ἀπεκρίθη αὐτῷ ὁ ἀσθενῶν· Κύριε, ἄνθρωπον οὐκ ἔχω, ἵνα ὅταν ταραχθῇ τὸ ὕδωρ, βάλῃ με εἰς τὴν κολυμβήθραν· ἐν ᾧ δὲ ἔρχομαι ἐγὼ, ἄλλος πρὸ ἐμοῦ καταβαίνει. 8 λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἔγειρε, ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει. 9καὶ εὐθέως ἐγένετο ὑγιὴς ὁ ἄνθρωπος, καὶ ἦρε τὸν κράβαττον αὐτοῦ καὶ περιεπάτει. ἦν δὲ σάββατον ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ. 10 ἔλεγον οὖν οἱ Ἰουδαῖοι τῷ τεθεραπευμένῳ· Σάββατόν ἐστιν· οὐκ ἔξεστί σοι ἆραι τὸν κράβαττον. 11 ἀπεκρίθη αὐτοῖς· Ὁ ποιήσας με ὑγιῆ, ἐκεῖνός μοι εἶπεν· ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει. 12 ἠρώτησαν οὖν αὐτόν· Τίς ἐστιν ὁ ἄνθρωπος ὁ εἰπών σοι, ἆρον τὸν κράβαττόν σου καὶ περιπάτει; 13 ὁ δὲ ἰαθεὶς οὐκ ᾔδει τίς ἐστιν· ὁ γὰρ Ἰησοῦς ἐξένευσεν ὄχλου ὄντος ἐν τῷ τόπῳ. 14 μετὰ ταῦτα εὑρίσκει αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς ἐν τῷ ἱερῷ καὶ εἶπεν αὐτῷ· Ἴδε ὑγιὴς γέγονας· μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν σοί τι γένηται. 15 ἀπῆλθεν ὁ ἄνθρωπος καὶ ἀνήγγειλε τοῖς Ἰουδαίοις ὅτι Ἰησοῦς ἐστιν ὁ ποιήσας αὐτὸν ὑγιῆ.


Δόξα.Ἦχος πλ. δ´. Θρασύβουλος Στανίτσας

Κύριε,  τὸν  Παράλυτον  οὐχ  ἡ  κολυμβήθρα  ἐθεράπευσεν,  ἀλλ᾿  ὁ  σὸς  λόγος  ἀνεκαίνισε· 
καὶ  οὐδὲ  ἡ  πολυχρόνιος  αὐτῷ  ἐνεπόδισε  νόσος· ὅτι τῆς φωνῆς σου ὀξυτέρα ἡ ἐνέργεια ἐ‐
δείχθη·  καὶ  τὸ  δυσβάστακτον  βάρος  ἀπέῤῥιψε, καὶ τὸ φορτίον τῆς κλίνης ἐβάστασεν, εἰς 
μαρτύριον  τοῦ  πλήθους  τῶν  οἰκτιρμῶν  σου, δόξα σοι.

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ H ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ

1
Του Ηλία Γ. Σχορετσανίτη

Το έτος 2013 δεν είναι μόνον έτος οικονομικής κρίσης και στρατιωτικών εξοπλισμών. Είναι έτος επετειακό – εορταστικό. Συμπληρώνονται 1700 χρόνια από το Εδίκτο των Μεδιολάνων, το διάταγμα της ανεξιθρησκίας δηλαδή, που προσυπέγραψε ο Μέγας Κωνσταντίνος το 313μ.Χ. Τι σημαίνει ανεξιθρησκία; Ως ανεξιθρησκία (όρος που εισήχθη από τον Ευγένιο Βούλγαρη) ορίζεται η αναγνώριση και ανοχή του δικαιώματος του κάθε ανθρώπου είτε να πιστεύει σε όποια θρησκεία επιθυμεί και να θρησκεύεται ελεύθερα, κατά το δόγμα του, χωρίς περιορισμούς, είτε ακόμα και να μην πιστεύει σε καμία (αθεΐα) – (1). Συνεπώς, ο νοήμων σύγχρονος άνθρωπος οφείλει να αναγνωρίζει και να τιμά την πράξη τέλους της δίωξης του Χριστιανισμού. Την πράξη τέλους δίωξης της ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου να πιστεύει όπου αυτός επιθυμεί. Μια πράξη συντεταγμένη με την ελευθερία που μας χάρισε ο ίδιος ο Θεός. Το 2013 είναι γιορτή όλων των ανθρώπων του ελεύθερου πνεύματος.

Ὁ πατἠρ Πορφύριος, ὁ Γέροντας τῆς Πεντέλης

Ζίας Νικόλαος (Διευθυντής Βυζαντινῶν Ἀρχαιοτήτων Ὑπουργείου Πολιτισμοῦ)



Στό Ὄρος τῶν Ἀμώμων, τήν Πεντέλη, τό πιό ἤρεμο καί φιλικό βουνό τῆς Ἀττικῆς, γνωρίσαμε τό Γέροντα Πορφύριο. Μᾶς πρωτομίλησε γιά τό Γέροντα Ἁγιορείτης ἡγούμενος ἔμπειρος στήν πνευματική ζωή, ἀλλά καί γνώστης τῶν πολύπτυχων προβλημάτων τῆς σύγχρονης ζωῆς στόν κόσμο. Παρ’ ὅλα ὅμως αὐτά ξεκινήσαμε μέ κάποιες ἐπιφυλάξεις νά συναντήσουμε τό μοναχό αὐτόν στήν Πεντέλη.

Ὁ π. Πορφύριος ζοῦσε σέ προχειροεπισκευασμένα κελλάκια στό Μετόχι τῆς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος (Πεντέλης) τόν Ἅγιο Νικόλαο στά Καλλίσια.

Γιά νά φτάσεις ἐκεῖ, πρέπει νά ἀφήσεις τό αὐτοκίνητο σ’ἕνα ξέφωτο κι ἀπό ἐκεῖ νά περπατήσεις κάτι λιγότερο ἀπό μισή ὥρα. Τό μονοπάτι ξεκινάει στό ἴσιωμα. Ἔπειτα στενεύει καί περπατᾶς στό φρύδι σχεδόν τοῦ βράχου. Κυκλάμινα συμπαραστέκονται στόν ὁδοιπόρο. Παραπέρα, ἀφοῦ κατέβεις μιά κατηφόρα καί διαβεῖς μικρό ρυάκι, μπαίνεις σέ σκιερό πευκοδάσος. Ἔπειτα ἀνηφορίζεις πάλι καί ἀφοῦ περάσεις δίπλα ἀπό χαλάσματα, βρίσκεσαι σέ βραχόσπαρτο ξέφωτο, ὅπου ἔχει κτιστεῖ πρίν τριακόσια ἴσως χρόνια τό μοναστηράκι ἀπό τό ὁποῖο σήμερα σώζονται κυρίως ὁ χαριτωμένος μικρός τρουλλωτός ναός τοῦ Ἁγίου Νικολάου.

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους αρνητές της ιστορίας και της κληρονομιας μας!


Παρατημενοι θησαυροί στα νυχια και τη ιδεολογική ασέβεια των εχθροπαθών κλεφτών και καταχραστων της ιστορίας.
Να κλέψουν ήθελαν ή να καταστρέψουν τα στοιχεία και την υπογραφή καταγωγής του «αλβανού» ζωγράφου που υπέγραφε ως “Protopapas” (Ελληνικά Πρωτόπαππας),
Η με το επίθετο Αργίτης, που εμφανίζεται σε μια τοιχογραφία κοντά στην Καστορια δείχνοντας το Άργος σαν τόπο της γέννησής του.
( The epithet Argitis, which appears in a fresco near Kastoria may point toArgos (southern Greece)as his place of birth, although as he used it only once it is regarded probable that it refers to a location in the area of Kastoria εξηγούν οι ερμηνευτές της οικιοποίησης ενός Έλληνα Ηπειρώτη που τον 16οαιώνα βάζει στην δέλτο του Αγίου, «Εξαίρετου της Παναγίας Αχράντου και Υπερευλογημένης Ενδόξου…» σε …απταιστα «σκιουπιτάρικα», αλβανικά δηλαδη!)

image008image004

Την είδηση έχει στο τεύχος του Απριλίου 2013, το ΠεριοδικόARCHAEOLOGY, παρουσιάζοντας τους βανδαλισμούς στη μικρή εκκλησία στο χωριο Βλασιο
( ελληνική πόλη που για τον Χατζόπουλο υπήρξε η έσχατη βορειότερη, ορίζοντας εκεί τα σύνορα του Ελληνισμού,( M. B. Hatzopoulos believes that Byllis is the northernmost, non-colonian Greek city in the region).
«Το μικρό εκκλησάκι αφιερωμένο στον Άγιο Premte στο αλβανικό χωριό Valsh, υπέστη πρόσφατα βανδαλισμούς. Οι κλέφτες που ήρθαν στο Valsh τον περασμένο χειμώναεπιχείρησαν να απομακρύνουν τις κεφαλές των αγίων, αλλά, αντίθετα, κατόρθωσε μόνο να καταστραφεί η περιοχή γύρω από το πρόσωπο του Αγίου Ηλία και ολοσχερώς το πρόσωπο του Αγίου Premte. Σήμερα το εργαστήριοστο Ινστιτούτο Πολιτιστικών Μνημείων στα Τίρανα εργάζεται για να συγκεντρώσει εκ νέου τασπαράγματα τοιχογραφιών που συλλέγονται μετά την επίθεση και επιστήμονες πιστεύουν περίπου το 30 τοις εκατό των στοιχείων μπορεί να αποκατασταθεί.»

«Η αρχική βλάβη στις τοιχογραφίες επήλθε στις 30 Δεκεμβρίου 2012 όταν το παρεκκλήσι ήταν κλειστό και αφύλακτο. Οι ντόπιοι έκαναν την ανακάλυψη αμέσως μετά τις αρχές και ζήτησαν την επέμβαση των αρχών – αλλά δεν ελήφθη κανένα μέτρο – Επιτρέποντας οι κλέφτες για να χτυπήσει και πάλι στις 4 Ιανουαρίου 2013.»

Σε άλλη δημοσίευση διαβάζουμε:

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Τί κάνω τώρα Θεέ μου;

Ετούτη είναι μια αληθινή ιστορία, που μας την αφηγήθηκε κάποιος που την έζησε από κοντά.

Ο άντρας και η γυναίκα ήταν πρόσφυγες από την Σμύρνη.

Ο παππούς που μας είπε γι αυτούς, τους γνώρισε στην Αθήνα.

Ήταν μόνοι, κατάμονοι, δίχως συγγενείς όπως οι περισσότεροι από τους ξεσπιτωμένους της Ανατολής. Ούτε παιδιά είχαν.

Δυο απλοί και πονεμένοι άνθρωποι που ποτέ δεν έδειξαν τον πόνο τους. Μόνο την ελπίδα τους στον Κύριο που ξημερώνει τις μέρες έβλεπες και την φτώχεια τους που δεν γινόταν να κρυφτεί.

Σε ένα ημιυπόγειο ο άντρας είχε ένα μικρομάγαζο και πουλούσε ελιές. Πάνω απ' αυτό, ένα τετράγωνο δωμάτιο ήταν η ...οικία τους. Σπίτι να το κάνει ο Θεός: Σε μιαν άκρη τα σιδερένια τρίποδα με τις ξύλινες τάβλες και αυτό ήταν το κρεββάτι, παραδίπλα ένα κουτσό τραπέζι, δύο μπακιρένια κύπελλα για να πίνουν νερό, μια γκαζιέρα, μια καρβουνισμένη κατσαρόλα και λίγα ρούχα σκεπασμένα με ένα σεντόνι.

Το "οίκημα" νοικιασμένο.

Πόσες ελιές θα μπορούσε να πουλήσει ο χριστιανός για να καζαντίσουν;

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΕΙΣ

15
Ο όσιος Γέρων, αντιμετώπιζε με ιδιαίτερη αγάπη και παρακλητική διάθεση τους καρκινοπαθείς. Εξέταζε με προσοχή την περίπτωση τους, προσπαθούσε να προχωρήσει σε δρόμους διαγνωστικούς, και μελετούσε γενικά τη φοβερή αυτή νόσο της εποχής μας. Είχε ο ίδιος προσβληθεί από τον καρκίνο. Μέσα του ήταν διάσπαρτη η νόσος, και όμως, όπως ο ίδιος έλεγε, είχε κατορθώσει να αποκοιμίσει τη φοβερή νόσο για δεκαετίες, χρησιμοποιώντας ως φάρμακο μοναδικό την αδιάλειπτη προσευχή και τη μελέτη της Αγίας Γραφής.

Σε μία συζήτηση, πού έκανε ο πατήρ Πορφύριος στο Νοσοκομείο Συγγρού με μία Πανεπιστημιακή γιατρό για θέματα καρκίνου και AIDS, διατύπωσε σημαντικές απόψεις, τις οποίες θυμάται αργότερα και επαναλαμβάνει:

· Έχω κάνει κι εγώ έρευνα για τον καρκίνο και έχω βρει αρκετά στοιχεία. Ο καρκίνος κυρίως βγαίνει σε μπερδεμένες ψυχές, σε αγχώδεις ανθρώπους, σε βασανισμένους από διάφορα γεγονότα, σε καταπιεσμένους. Όταν πάθεις κάτι και σου πουν ότι είναι καρκίνος, πρέπει να δοθείς πολύ στην αγάπη του Θεού. Να ηρεμήσεις, να ησυχάσεις, ν' αγαπήσεις τον κόσμο, να τ' αγαπήσεις όλα. Να είσαι όλο αγάπη και δοξολογία στο Θεό και να αγιάσει η ψυχή σου. Κι όταν αγιάσει η ψυχή σου, όταν προσκολληθείς στο Θεό και γίνει ηρεμία, το συμπαθητικό και το παρασυμπαθητικό και όλα τα συστήματα του οργανισμού θα ηρεμήσουν, και τότε ο καρκίνος, αν δεν θεραπευθεί, τουλάχιστον θα μείνει εκεί πού βρίσκεται...

«Η αριστοκρατία τών Μπλόγκερ»

Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου

Οι πρόσφατες εθνικές εκλογές στήν Ιταλία δέν μπόρεσαν νά δώσουν Κυβέρνηση στήν Χώρα, οπότε γίνεται προσπάθεια τά λυθή τό θέμα καί νά αντιμετωπισθή η κρίση πού έχει ξεσπάσει. Η εκλογική επιτυχία τού Κόμματος τού Γκρίλο έδωσε αφορμή γιά πολλές ερμηνείες. Μιά από αυτές είναι καί τού γνωστού Ιταλού διανοητού Ουμπέρτο Έκο, ο οποίος έκανε λόγο γιά τήν «ιντερνετική δημοκρατία» πού εισβάλλει στήν ανθρωπότητα. Γράφει:
«Εγώ δέν έχω λογαριασμό ούτε στό face book ούτε στό twitter. Κι όμως βλέπω πώς ο,τιδήποτε γράφω αναπαράγεται σέ διάφορες ιστοσελίδες, ενώ καί η παραμικρή πανεπιστημιακή μου διάλεξη ανεβαίνει στό YouTube. Δέν μπορώ παρά νά δώσω συγχαρητήρια επομένως στόν Γκρίλο πού αντελήφθη αυτήν τή βασική αρχή: η επικοινωνία δέν είναι πλέον άμεση, αλλά κινείται σάν τήν μπάλα τού μπιλιάρδου».
Η ενημέρωση πού γίνεται από τά σύγχρονα μέσα δημιουργεί διάφορα προβλήματα στήν δημοκρατία, γιατί απαρτίζει «μιά ψηφιακή πελατεία» καί σχηματίζει μιά ιδιόμορφη «ιντερνετική δημοκρατία». Γράφει ο Έκο:

Ὁ ψυχοπαθής κατὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας

Ρωμανίδης Ἰωάννης (Πρεσβύτερος(+)

Ποιός εἶναι ὁ ψυχοπαθὴς κατὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας; Ὁ κάθε ἄνθρωπος εἶναι ψυχοπαθὴς κατὰ τὴν Πατερικὴ ἔννοια. Δὲν εἶναι ἀνάγκη νὰ εἶναι κάποιος σχιζοφρενὴς γιὰ νὰ εἶναι ψυχοπαθής. Ὁ ὁρισμὸς τῆς ψυχοπάθειας ἀπὸ Πατερικῆς ἀπόψεως εἶναι ὅτι ψυχοπάθεια ὑπάρχει στὸν ἄνθρωπο ἐκεῖνον ποὺ δὲν λειτουργεῖ σωστὰ ἡ νοερὰ ἐνέργεια μέσα του. Ὅταν δηλαδὴ ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου εἶναι γεμᾶτος ἀπὸ λογισμούς, ὄχι μόνο κακοὺς λογισμούς, ἀλλὰ καὶ καλοὺς λογισμούς. 

Ὅποιος ἔχει λογισμούς, καλοὺς ἤ κακοὺς μέσα στὴν καρδιά του, αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ Πατερικῆς ἀπόψεως εἶναι ψυχοπαθής. Ἂς εἶναι οἱ λογισμοὶ αὐτοὶ ἠθικοί, ἀκόμη καὶ ἠθικώτατοι, ἀνήθικοι ἤ ὁ,τιδήποτε ἄλλο. Δηλαδὴ κατὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ὅποιος δὲν ἔχει περάσει ἀπὸ κάθαρσι τῆς ψυχῆς ἀπὸ τὰ πάθη καὶ δὲν ἔχει φθάσει σὲ κατάστασι φωτισμοῦ μὲ τὴν Χάρι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἶναι ψυχοπαθής. Ὄχι ὅμως μὲ τὴν ἔννοια τῆς Ψυχιατρικῆς. Ὁ ψυχοπαθὴς γιὰ τὸν ψυχίατρο εἶναι κάτι ἄλλο. Εἶναι ἐκεῖνος ποὺ πάσχει ἀπὸ ψύχωσι, εἶναι ὁ σχιζοφρενής. Γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία ὅμως ἕνας ποὺ δὲν ἔχει περάσει ἀπὸ κάθαρσι τῆς ψυχῆς ἀπὸ τὰ πάθη καὶ δὲν ἔχει φθάσει σὲ φωτισμό, εἶναι νορμὰλ ἤ δὲν εἶναι νορμάλ; Αὐτὸ εἶναι τὸ θέμα.

Ποιὸς εἶναι ὁ νορμὰλ Ὀρθόδοξος Χριστιανὸς στὴν Πατερικὴ παράδοσι; Ἂν θέλετε νὰ τὸ δῆτε αὐτὸ ξεκάθαρα, διαβάστε τὴν ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος, διαβάστε τὴν ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου Μύρου, ἡ ὁποία τελεῖται στὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως τὴν Μεγάλη Πέμπτη• διαβάστε τὴν ἀκολουθία τῶν Ἐγκαινίων τῶν ἱερῶν ναῶν. Ἐκεῖ θὰ δῆτε τί σημαίνει ναὸς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἐκεῖ θὰ δῆτε ποιὸς εἶναι ὁ φωτισμένος.

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

Η Μονή της Πάτμου το πρώτο παγκοσμίως μοναστήρι στο Google Art

patmos
Τη δυνατότητα στους χρήστες να περιηγηθούν εικονικά στη Μονή του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, αλλά να θαυμάσουν τους «θησαυρούς» του μοναστηριού, δίνει το Google Art Project.
Η ιστορική μονή γίνεται το πρώτο παγκοσμίως μοναστήρι που ψηφιοποιήθηκε από την Google και «ανέβηκε» στην πλατφόρμα.
Η Μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στο ελληνικό νησί της Πάτμου ιδρύθηκε το 1088 και είναι ένα Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς.
Εκτός από τα 116 έργα τέχνης που περιλαμβάνονται στην συλλογή της, μπορεί κανείς επίσης να εξερευνήσει τα αρχιτεκτονικά θαύματα του αρχαίου αυτού κτηρίου.
Για την εικονική περιήγηση, αρκεί ο χρήστης να πατήσει ΕΔΩ
Για εκθέματα της μονής, στα οποία μπορεί να ζουμάρει σε λεπτομέρεια καρφίτσας πατήστε ΕΔΩ
Η ανάρτηση της Μονής της Πάτμου αποτελεί μέρος του παγκόσμιου λανσαρίσματος που έκανε η Google για το Art Project και το οποίο περιλαμβάνει 16 νέα έργα με τεχνολογία gigapixel, ενώ 20 νέα μουσεία συμμετέχουν με την τεχνολογία SV.
Μεταξύ άλλων, στα καινούρια συγκαταλέγονται φωτογραφίες του διάσημου φωτογράφου Mario Testino με θέμα τον πολιτισμό των ιθαγενών του Περού.

Η αθεΐα:Το "καύχημα" της εποχής μας.

«Ω, άπιστοι, δεν είσθε δύσπιστοι. Είσθε οι πλέον εύπιστοι! 
Δέχεσθε τα πιο απίθανα, τα πιο παράλογα, τα πιο αντιφατικά, 
για να αρνηθήτε το θαύμα, την Αλήθεια».
Άγιος Αυγουστίνος

Του Αειμνήστου ΦΩΤΙΟΥ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ

Νυξ αφεγγής τοις απίστοις, Χριστέ, τοις δε πιστοίς φωτισμός.
Αθεΐα! Τίτλος μεγάλος και καύχημα για τον σημερινόν άνθρωπο. Όποιος τον αποχτήσει (και για να τον αποχτήσει, φτάνει να χειροτονηθεί μοναχός του άπιστος),γίνεται παρευθύς στα μάτια των άλλων σοφός, κι' ας είναι αμόρφωτος, σοβαρός, κι' ας είναι γελοίος, επίσημος κι' ας είναι αλογάριαστος, υπεράξιος κι' ας είναι ανάξιος, επιστήμονας κι' ας είναι κουφιοκέφαλος.
Δεν μιλώ για τον άνθρωπο που έχει πόθο να πιστέψει, μα δεν μπορεί, με όλο που κατά βάθος πάντα η αιτία της απιστίας είναι η περηφάνεια, αυτή η οχιά, που κρύβεται τόσο επιτήδεια μέσα στον άνθρωπο, που δεν μπορεί να την καταλάβει. Όπως και νάναι, οι άνθρωποι που αγωνίζουνται και πολεμάνε με τον άπιστο εαυτό τους, έχουνε όλη τη συμπόνεσή μας. Γι' αυτούς παρακαλούμε, όσοι πιστεύουμε, να τους βοηθήσει ο Θεός να πιστέψουνε, όπως έκανε σε κείνον τον πατέρα που είχε άρρωστο το παιδί του, και παρεκάλεσε τον Χριστό να το γιατρέψει. Και Κείνος του είπε: «Αν μπορείς να πιστέψεις, όλα είναι δυνατά σε κείνον που πιστεύει». Και τότε ο πατέρας του παιδιού έκραξε με δάκρυα: «Πιστεύω, Κύριε. Βοήθει μου τη απιστία», δηλαδή «έχω πόθο να πιστέψω, κι' εσύ, Κύριε, δυνάμωσέ τον». Οι άπιστοι, για τους οποίους μιλούμε, δεν είναι τέτοιοι.

Τό μυστήριο τού Σταυρού καί τής Αναστάσεως. Η τέταρτη μεταπατερική άποψη ...

Η τέταρτη μεταπατερική άποψη ... είναι ο υπερτονισμός τού αναστασίμου χαρακτήρα τής Ορθόδοξης Εκκλησίας μέ υποτίμηση τής σταυρικής ζωής, δηλαδή η διάσπαση μεταξύ τού μυστηρίου τού Σταυρού καί τής θεοπτίας τής δόξης τής Αναστάσεως τού Χριστού.
Μερικοί μεταπατερικοί θεολόγοι ισχυρίζονται ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι Εκκλησία τής Αναστάσεως, ενώ οι άλλες Εκκλησίες ζούν τόν Σταυρό τού Χριστού. Πρόκειται γιά διχοτόμηση τής εκκλησιαστικής ζωής, αφού ξεχωρίζεται ο Σταυρός από τήν Ανάσταση τού Χριστού. Έτσι, όταν παρουσιάζεται η δόξα τής Βασιλείας τού Θεού καί η μέθεξη αυτής τής δόξας τής Αναστάσεως μέ παραθεώρηση τής καθάρσεως καί τού φωτισμού, πού συνιστούν βίωση τού μυστηρίου τού Σταυρού, δηλαδή όταν χωρίζεται η Ανάσταση από τόν Σταυρό, αυτό είναι μεταπατερική θεολογία, πού δέν συντονίζεται μέ τήν διδασκαλία τών Προφητών, τών Αποστόλων καί τών Πατέρων τής Εκκλησίας.
...
Επομένως, η μέθεξη τού μυστηρίου τού Σταυρού καί τής Αναστάσεως τού Χριστού γίνεται στήν πράξη καί τήν θεωρία, σέ όλη τήν εκκλησιαστική ζωή, στά Μυστήρια καί τήν θεία Λειτουργία, δηλαδή στήν μέθεξη τής αγάπης τού Θεού. Έτσι, δέν χωρίζεται ποτέ ο Σταυρός από τήν Ανάσταση τού Χριστού, επειδή είναι έκφραση τής αγάπης τού Θεού καί μέθεξη αυτής τής θείας αγάπης πού συνιστά τήν σωτηρία τού ανθρώπου.