Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Πρόταση για την αναβάθμιση των ΠΕΚ και της επιμόρφωσης επεξεργάζεται το ΙΕΠ

Πρόταση για τη αναβάθμιση της λειτουργίας των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ) και της παρεχόμενης επιμόρφωσης επεξεργάζεται  το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Στόχος της αναβάθμισης είναι να υπάρχουν υποστηριχτικές δομές και να παρέχονται προγράμματα επιμόρφωσης, τόσο κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας - διάρκειας άσκησης του επαγγέλματος των εκπαιδευτικών ,όσο και την παροχή επιμόρφωσης  των εκπαιδευτικών που κρίνονται ανεπαρκείς από την εφαρμογή της αξιολόγησης.
Τα βασικά σημεία της πρότασης, τα οποία δημοσιεύει το esos,  είναι τα ακόλουθα:
 1.Τα ΠΕΚ ασκούν γενικό επιμορφωτικό έργο για τους εκπαιδευτικούς της οικείας περιφέρειας ή και άλλων περιφερειών που αναφέρεται σε κεντρικά θέματα της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικής πολιτικής, σε καινοτομίες και εκσυγχρονισμούς της εκπαίδευσης, καθώς  και στις επιμορφωτικές ανάγκες που προκύπτουν με την εφαρμογή  του Π.Δ.152/2013 (Α΄ 240)  , της αξιολόγησης στελεχών  και εκπαιδευτικών  και της ΥΑ 30972/Γ1/2013 (Α΄ 614) για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου. Επίσης υλοποιούν προγράμματα, με απόφαση του ΥΠΑΙΘ, που προτείνονται από το ΙΕΠ, την ΑΔΙΠΠΔΕ ή το ΕΚΔΔΑ όσον αφορά προγράμματα για εκπαιδευτικούς, ή την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης,  ή την Διοικούσα Επιτροπή κάθε ΠΕΚ.

2.Οι επιμορφούμενοι επιλέγονται από κάθε ΠΕΚ και από τους φορείς επιμόρφωσης, είτε κατόπιν αιτήσεως και κλήρωσης, ανάλογα με το πρόγραμμα και τις αναφερόμενες ειδικότητες, είτε υποχρεωτικά σε εφαρμογή της ΥΑ 30972/Γ1/2013 (Α΄614) για την ΑΕΕ και του Π.Δ. 152/2013 (Α΄ 240) για την αξιολόγηση στελεχών και εκπαιδευτικών.
3.Τα προσφερόμενα προγράμματα στα ΠΕΚ υπάγονται στις παρακάτω περιπτώσεις:
α. Εισαγωγική Επιμόρφωση για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που είναι υποχρεωτική ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
β. Περιοδική Επιμόρφωση σε κύκλους συνολικής διάρκειας 40 έως 100 ωρών για μόνιμους εκπαιδευτικούς της  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και
γ. Ειδικά Επιμορφωτικά Προγράμματα βραχείας διάρκειας (15 έως 30 ώρες) για όλους τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.
4.Τα ΠΕΚ κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων εφαρμόζουν τις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων καθώς και της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.
5. Για την υλοποίηση  των ποικίλων μορφών επιμορφωτικών προγραμμάτων τα ΠΕΚ μπορούν να συνάπτουν συνεργασίες με Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, με σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων, με μέντορες και εκπαιδευτικούς τάξης όλων των βαθμίδων, με εκπαιδευτικές δομές της Περιφέρειας, με Εργαστήρια και Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ και με επιστημονικούς και πολιτιστικούς φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Οι σχολικοί σύμβουλοι και οι διευθυντές εκπαίδευσης συμμετέχουν αυτοδίκαια στη υλοποίηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων .
6.Την αξιολόγηση του επιμορφωτικού έργου των ΠΕΚ σε εθνικό επίπεδο έχει η ΑΔΙΠΠΔΕ. Η ΑΔΙΠΠΔΕ  καλεί σε κοινή σύσκεψη τους Διευθυντές των ΠΕΚ, τουλάχιστον μια φορά το έτος, στην Αθήνα ή στην έδρα οποιουδήποτε ΠΕΚ τους Διευθυντές για τον προσδιορισμό των γενικών κατευθύνσεων του όλου επιμορφωτικού έργου, με βάση τις απαιτούμενες ανάγκες και τον συντονισμό των σχετικών επιμορφωτικών δράσεων και δραστηριοτήτων.

 http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/protash-gia-thn-anabaumish-tvn-pek-kai-ths-epimorfvshs-epejergazetai-to-iep

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου