Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων Α ́ και Β ́ τάξεων Ημερησίων και Α ́ και Β ́ τάξεων Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων για το σχολικό έτος 2014-2015 Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας



Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 69/25-11-2014 του Δ.Σ.), το υπουργείο Παιδείας απέστειλε σήμερα στα Λύκεια τις παρακάτω οδηγίες που αφορούν στον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων των Α ́ και Β ́ τάξεων Ημερησίων και Α ́ και Β ́ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2014-2015.

Σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης και την προαγωγή των μαθητών των Α ́ και Β ́ τάξεων (Ημερήσιων & Εσπερινών) Επαγγελματικών Λυκείων και ειδικότερα όσον αφορά τις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις της Α ́ και Β ́ τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων ισχύουν τα κάτωθι:
1. Τα θέματα των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις. Οι ερωτήσεις είναι ανάλογες με εκείνες που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις οδηγίες του ΙΕΠ, διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης, ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων και είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας. Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.
2. Για κάθε θέμα καθορίζεται ορισμένη βαθμολογία. Σε περίπτωση κατά την οποία ένα θέμα αναλύεται σε υποερωτήματα, η βαθμολογία που προβλέπεται για αυτό κατανέμεται ισότιμα  στις επιμέρους ερωτήσεις, εκτός αν κατά την ανακοίνωση των θεμάτων καθορίζεταιδιαφορετικός βαθμός για κάθε μια από αυτές.
Η αξιολόγηση των επιμέρους μαθημάτων έχει ως εξής:
 ......

 Σημείωση:
Όσον αφορά στον τρόπο αξιολόγησης των υπολοίπων μαθημάτων της Α ́ τάξης ΕΠΑ.Λ., αυτός καθορίζεται στο Π.Δ. 79/2014 (Α ́ 123) σε συνδυασμό με τα αναφερόμενα στην υπ ́αριθμ. πρωτ. Φ8/42720/Δ4/16.03.2015 εγκύκλιο της Δ/νσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠΟΠΑΙΘ σχετικά με την παύση της ισχύος της Τράπεζας Θεμάτων και του ορισμού των θεμάτων αποκλειστικά από τους διδάσκοντες το μάθημα.
 .....

Θρησκευτικά

Η γραπτή προαγωγική εξέταση στα «Θρησκευτικά» της Β ́ τάξης Ημερησίου και Β ́ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:
α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφόρων τύπων, με τις οποίες
ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους. Κάθε ένα από τα δύο θέματα περιέχει ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες (5×5=25).
Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.
β) Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει δύο θέματα με αντίστοιχες ερωτήσεις ευρύτερης ανάπτυξης, με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών που απέκτησαν οι μαθητές.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει μία (1) ερώτηση και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει επίσης μία (1) ερώτηση και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
Τα θέματα της Α ́ και Β ́ Ομάδας ορίζονται από τον διδάσκοντα
......

 Μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, Τομέων και Ειδικοτήτων
Για την αξιολόγηση των μαθητών στα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού, Τομέων και Ειδικοτήτων της Β ́ Τάξης Ημερησίων και Β ́ Τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. θα ισχύσει ό,τι προβλέπεται για τα μαθήματα ειδικοτήτων στο Π.Δ. 50/2008 και στις τροποποιήσεις του.
Όσον αφορά τον τρόπο, τη διαδικασία και τα θέματα εξέτασης στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου για τη Β ́ Τάξη ΕΠΑ.Λ., από το σχολικό έτος 2014-2015 ισχύει αναλογικά ό,τι προβλέπεται στο Π.Δ. 50/2008 και τις τροποποιήσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου