Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Ο Πρύτανις


Ο Πρύτανις

Λένε, ότι ο βασιλιάς της Γαλλίας Κάρολος θ' (1560-1574) είχε ένα γελωτοποιό, πού κάθε ήμερα έλεγε και έκανε τόσα «χαζά» αστεία, ώστε ο βασιλιάς και οι αυλικοί του ξεκαρδίζονταν στα γέλια διασκεδάζοντας με την «χαζομάρα» του, χωρίς να σκέπτονται, ότι ένας άνθρωπος πού ξέρει και κάνει κάθε ήμερα καινούργια «χαζά» αστεία, δεν μπορεί να είναι τόσο χαζός, όσο φαίνεται. Ενθουσιασμένος λοιπόν από τα «χαζά» του αστεία ο βασιλιάς, του απένειμε τίτλο ευγενείας! Τον ονόμασε «πρύτανη των ηλιθίων». Του έδωκε μάλιστα και σαν διάσημο ένα ειδικό σκήπτρο! Και του είπε:
— Σε αναγορεύω «πρύτανη των ηλιθίων». Και σαν σύμβολο του τίτλου σου, πού τον απέκτησες επάξια με τις τόσες χαζομάρες σου, σου δίνω και αυτό το σκήπτρο. Κράτησε το• Σου ανήκει δικαιωματικά. Μα αν βρης άλλον άνθρωπο πιο χαζό από σένα, του το δίνεις!
Επέρασε καιρός από. τότε. Και να, ο βασιλιάς είναι βαριά άρρωστος. Πεθαίνει. Κοντά του είναι διάφοροι αξιωματούχοι του. -Και ο «πρύτανις των ηλιθίων». Και αρχίζει ο διάλογος•
— Τι κάνεις, Μεγαλειότατε;
— Φεύγω, αγαπητέ «πρύτανη»!
— Για που, βασιλιά μου;
— Δεν ξέρω για που! Μα για πολύ μακρυά!...
- Και πότε αναχωρείς;
- Δεν ξέρω πότε ακριβώς!
— Και πότε θα γυρίσεις;
— Ποτέ πια! Θα μείνω εκεί για πάντα!...
— Και τι θα βρής, εκεί;
- Δεν ξέρω! Τίποτε!
— Τουλάχιστον ειδοποίησες; Σε περιμένουν εκεί φίλοι;

— Όχι, κανένας!...
— Έκαμες τουλάχιστον τις απαραίτητες προετοιμασίες και προμήθειες για ένα τέτοιο ταξίδι;
— Όχι. Τίποτε!...
Έξυσε το κεφάλι του ο γελωτοποιός και είπε:
— Τότε, βασιλιά μου, να μου επιτρέψεις να σου δώσω το σκήπτρο του «πρύτανη των ηλιθίων»! Σου ανήκει. Δικαιωματικά. Εγώ δεν θα έκανα ποτέ τέτοια χαζομάρα. Είσαι πιο χαζός από μένα. Είσαι ο πιο χαζός άνθρωπος πού έχω συναντήσει στην ζωή μου!

Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου
Έκδοση Ιεράς Μητροπόλεως Νικοπόλεως
 ΚΥΡΙΑΚΗ
Η ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου