Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2016

Διευκρινίσεις του υπ. Παιδείας για το μάθημα της Ιστορίας

“Με την παρουσίαση που κάνει η ΕΕΦ , δίνεται στρεβλή εικόνα για το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης”.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Ο εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης στην Ιστορία, είχε στόχο να προσεγγίζονται όλες οι περίοδοι που προβλέπεται να διδαχθούν σε κάθε τάξη, ώστε, να μην έχουν κενά οι μαθητές/τριες στη "γραμμή του χρόνου" και να αποκτήσουν συνολική εποπτεία για την κάθε εποχή.

Β. Οι διδακτικές ώρες που αντιστοιχούν στο μάθημα δεν επιτρέπουν την αναλυτική προσέγγιση όλων των κεφαλαίων. Τα τελευταία κεφάλαια του βιβλίου, οι μαθητές/τριες δεν τα διδάσκονταν ποτέ, μεταξύ αυτών όλα τα κεφάλαια που αφορούν στο έργο του Φιλίππου και του Μ. Αλεξάνδρου, που η ΕΕΦ θεωρεί ότι υποτιμούνται με τη νέα διδακτέα ύλη.

Τα παραπάνω διευκρίνιση κάνει το Γραφείο του υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη , με αφορμή την ανακοίνωση ενός σωματείου, της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων (ΕΕΦ), (Διαβάστε εδώ την ανακοίνωση της ΕΕΦ) ενώ σημειώνει τα εξής:

1. Ισχύει, λοιπόν, το εντελώς αντίθετο: Με τη διδακτέα ύλη της φετινής χρονιάς, διασφαλίζεται η μελέτη όλων των σημαντικών ιστορικών φαινομένων (αναλυτική προσέγγιση των σημαντικών ενοτήτων) και, επίσης, διασφαλίζεται ότι δεν γίνονται άλματα στην ιστορική συνέχεια (συνοπτική προσέγγιση των ενδιάμεσων ενοτήτων).

2.Η επιλογή των ενοτήτων που διδάσκονται συνοπτικά, έλαβε επίσης υπόψη το γεγονός, ότι, η αρχαία ιστορία διδάσκεται τρίτη φορά στην Α΄ λυκείου, γιατί, ως γνωστόν, έχει ήδη διδαχθεί και στο δημοτικό και στο γυμνάσιο.

3.Με αυτή την έννοια, επειδή τα πρώτα κεφάλαια (όπως αυτά των πρώτων πολιτισμών στον ελληνικό χώρο ή των περσικών πολέμων) τα έχουν σίγουρα διδαχθεί όλοι/ες οι μαθητές/τριες, ακριβώς γιατί ήταν πρώτα στα σχολικά βιβλία δημοτικού και γυμνασίου, έγινε προσπάθεια η έμφαση στην Α΄ λυκείου να δοθεί στα επόμενα κεφάλαια που συχνά δεν προλάβαιναν να προσεγγισθούν στο δημοτικό και το γυμνάσιο.

4.Είναι, λοιπόν, μόνο στη φαντασία η παρασιώπηση του Κυκλαδικού, του Μινωϊκού και του Μυκηναϊκού πολιτισμού.

5.Τα στοιχεία που δίνονται είναι παραπειστικά, με την έννοια ότι αποσιωπούνται σημαντικές πληροφορίες.

6. Έτσι, με την παρουσίαση που κάνει η ΕΕΦ , δίνεται στρεβλή εικόνα για το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης. Π.χ. ναι μεν το δισέλιδο υποκεφάλαιο "Β΄ αποικισμός" διδάσκεται συνοπτικά, αλλά, διδάσκεται αναλυτικά το τρισέλιδο υποκεφάλαιο "Οι συνέπειες του Β΄ αποικισμού".

7.Επίσης, ναι μεν διδάσκεται συνοπτικά "ο Φίλιππος Β" αλλά διδάσκεται αναλυτικά "Η πανελλήνια ιδέα" και "το Συνέδριο της Κορίνθου" (δηλαδή η κεντρική πολιτική του Φιλίππου).

8.Ναι μεν "το Οικουμενικό κράτος του Αλεξάνδρου" διδάσκεται συνοπτικά αλλά διδάσκεται αναλυτικά "Το έργο του Μ. Αλεξάνδρου".

9.Συνεπώς, δεν έχουν αποκλεισθεί αυτά τα θέματα από την εξεταστέα ύλη, διδάσκονται όλα, κάποια συνοπτικά (τα λιγότερο ουσιώδη, αυτά που αποτελούν λεπτομέρειες) και κάποια αναλυτικά (τα σημαντικότερα, αυτά που πρέπει να αφομοιωθούν και κατεξοχήν να συγκρατηθούν στη μνήμη των μαθητών/τριών).

http://www.esos.gr/arthra/46645/dieykriniseis-toy-yp-paideias-gia-mathima-tis-istorias

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...