Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ κ. Π. ΥΦΑΝΤΗ



ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ κ. Π. ΥΦΑΝΤΗ 

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου 
__________________ 

«Η Ορθοδοξία δεν περιμένει οι άλλοι χριστιανοί να μεταστραφούν και να γίνουν μέλη της», ανέφερε σε ομιλία του ο καθηγητής κ. Παναγιώτης Υφαντής που τιτλοφορείτο ‘’Ορθοδοξία και δεκτική οικουμενικότητα’’, στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης την Κυριακή της Ορθοδοξίας, με παραπομπή σε παλαιότερο κείμενό του από το Π.Σ.Ε. (1975). Και πρόσθεσε ότι ‘’επιθυμία της (Ορθοδοξίας) είναι να αγωνιστούν όλοι στις δικές τους εκκλησίες και παραδόσεις ώστε να κατανοήσουν σε βάθος την πληρότητα της αποστολικής πίστης, η οποία ενυπάρχει στην πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής’’. 

Αποτελεί εκκλησιολογική στρέβλωση και έκφραση διαχριστιανικού συγκρητισμού η αναφορά αυτή του κ. Π. Υφαντή. Φυσικά στην Ορθόξη Εκκλησία ομιλούμε για επιστροφή των εκτός Εκκλησίας σ’ αυτήν. Είναι ποτέ δυνατό να λέγεται ότι ‘’επιθυμία της (Ορθοδοξίας) είναι να αγωνιστούν όλοι στις δικές τους εκκλησίες και παραδόσεις’’; Οι αιρετικές ομάδες και κοινότητες, την οδό απωλείας επέλεξαν και δεν είναι ποτέ δυνατό ‘’να κατανοήσουν σε βάθος την πληρότητα της αποστολικής πίστης’’.

Ο καθηγητής κ. Παναγιώτης Υφαντής μίλησε για την κατανόηση της πληρότητα της αποστολικής πίστης, η οποία ενυπάρχει στην πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής. Για ποια ‘’πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής’’ μπορούμε να ομιλούμε για τις αιρετικές ομάδες ή κοινότητες; Άλλο οδός απωλείας και άλλο ‘’πληρότητα της εκκλησιαστικής ζωής’’. Και φυσικά αυτά που ανέφερε δεν αποτελούν ‘’ερμηνευτική’’ τύπου ‘’terminus technicus’’. Αποτελούν ξεκάθαρα συγκρητιστικές εκκλησιολογικές στρεβλώσεις. 

Η επισήμανση αυτή του κ. Π. Υφαντή είναι πλήρης εκκλησιολογικών στρεβλώσεων. Η αναφορά του αυτή στο Π.Σ.Ε. δεν εκπλήσσει, καθότι στο βαβέλειο αυτό συνοθύλευμα με την πνιγηρή παρουσία του πλήθους των προτεσταντικών αιρέσεων, δεν πρόκειται ποτέ να επιχειρηθεί οποιαδήποτε νύξη που να απαντά στο ερώτημα ‘’τι εννοούν όταν λέγουν Εκκλησία’’, καθότι συνεπακόλουθα θα πρέπει να αναφέρουν και ποια είναι η Μία, Αγία Εκκλησία. Και μόνη η προσπάθεια να καθορίσουν ποια είναι η Μία, Αγία Εκκλησία, θα ‘’δυσκολέψει’’ περισσότερο τα πράγματα στο Π.Σ.Ε. Τους αρκούν τα ‘’ελάσσονα’’ και το πλήθος των διαχριστιανικών συγκρητιστικών ατόπων. Στο συνοθύλευμα του Π.Σ.Ε. αρκούνται σε συγκρητιστικές αοριστολογίες περί Εκκλησίας. 

Πόσοι γωρίζουν ότι αυτό που ανέφερε ο κ. Π. Υφαντής είναι απαράδεκτη θεολογική θέση; Πόσοι όμως ομιλούν; Αυτοί που με τόσο μένος επιτίθενται σε όσους επιμένουν στην ορθόδοξη ακρίβεια, αναπαύονται με τέτοιες θέσεις; Αποταμιεύουν δυστυχώς το μένος των για εκείνους που έχουν εθισθεί να πολεμούν, σε όσους δηλαδή επιμένουν στην ορθόδοξη ακρίβεια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου