Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Νέα Κυκλοφορία: Το στοίχημα του Πασκάλ



«Θεός υπάρχει ή δεν υπάρχει;... Στοιχηματίστε ότι υπάρχει Θεός...
Αν υπάρχει τα κερδίζετε όλα. Αν χάσετε, δεν χάνετε τίποτα!»


Αυτό ήταν το προκλητικό στοίχημα του μεγάλου Γάλλου φιλόσοφου και μαθηματικού που πυροδοτεί τη σκέψη.
 Κάτω απ’ αυτό τον τίτλο και με αφορμή τις Σκέψεις του Pascal, ο συγγραφέας συστεγάζει 36 δοκίμια, ασκώντας κριτική στο κίνημα του νεο-αθεϊσμού και θέτοντας ενδιαφέροντα ερωτήματα όπως:
• Η νέα επιστήμη... και ο παλιός Θεός
•Ποιος σχεδίασε το σχεδιαστή;
•Εξελικτισμός ή Δημιουργισμός;
•Θεός και νευροθεολογία
•Είναι η θρησκεία μολυσματικός ιός;
•Ήταν ο Ιησούς κοινωνικός επαναστάτης;
•Απόστολος Παύλος: Αντιφεμινιστής και μισογύνης;
•Βίβλος, βιβλίο ανήθικο;
•Μονοθεϊσμός και τρομοκρατία
•Ο αποχριστιανισμός του Δυτικού κόσμου.
Δοκίμια που ασφαλώς θα προβληματίσουν το σύγχρονο σκεπτόμενο αναγνώστη...
Το βιβλίο προλογίζει ο Σωτήρης Γουνέλας
H εκτύπωση του βιβλίου έγινε στις Γραφικές Τέχνες «ΛΥΧΝΙΑ Α.Ε.»
Πληροφορίες: Xαράλαμπος Θεοδώρου  - τηλ.: 210 32 26 343 & 697 7483657 - sales@enploeditions.gr

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Μέρος πρώτο
Η ύπαρξη του Θεού και οι αντι-ρήσεις του ανθρώπου


_____________________________________________________

Το στοίχημα του Πασκάλ
Η δίψα του απόλυτου
Η νέα επιστήμη και ο... παλιός Θεός
Θρησκεία και φυσική επιστήμη
Η δυναμική εμφάνιση του νεο-αθεϊσμού
Ποιος σχεδίασε τον Σχεδιαστή;
Ένας Θεός ή πολλοί δημιούργησαν το σύμπαν;
Δημιουργισμός ή εξελικτισμός;
Θεός και νευροθεολογία
Θεϊκή αναλογία και ακολουθία Φιμπονάτσι
Το επιχείρημα του Kurt GÖdel για την ύπαρξη του Θεού


Μέρος δεύτερο
Θεός, άνθρωπος και θρησκεία
_____________________________________________________
Είναι η θρησκεία μολυσματικός ιός;
Πίστη και λογική
Η πίστη ως βεβαιότητα
Ο Θεός σε αναζήτηση του ανθρώπου
Υπερ-φυσικός Θεός και φυσικές καταστροφές
Θεία πρόγνωση και ανθρώπινη ελευθερία


Μέρος τρίτο
Ο Ιησούς, ο Παύλος και ο χριστιανισμός
_____________________________________________________
Ποιο είναι το πρόσωπο της χιλιετίας;
Ο νέος οίνος και οι παλαιοί ασκοί
Ο τρόπος που ο Ιησούς δίδασκε
Είναι ανέφικτη η ηθική του Ιησού;
Ήταν ο Ιησούς κοινωνικός επαναστάτης;
Ιησούς: Συμβιβάστηκε με τις αντιλήψεις των Ιουδαίων της εποχής Του;
Χριστιανισμός ή παυλιανισμός; Ιησούς ή Παύλος;
Απόστολος Παύλος: Αντιφεμινιστής και μισογύνης;
Παύλος, ο απόστολος των εθνών: Συνήγορος της δουλείας;


Μέρος τέταρτο
Βίβλος και Δυτικός πολιτισμός
_____________________________________________________
Βίβλος και Δυτικός πολιτισμός
Βίβλος, βιβλίο ανήθικο;
Η ανάκριση των Γραφών
Τάδε λέγει Κύριος
Το ιερό κείμενο και η ανίερη μετάφραση


Μέρος πέμπτο
Μονοθεϊσμός, ελευθερία και τρομοκρατία
_____________________________________________________
Αιμομικτική προσήλωση και θεία υποταγή
Αρχαιοελληνικός διάλογος και μονοθεϊστικός μονόλογος
Μονοθεϊσμός και τρομοκρατία (μέρος 1ο)
Μονοθεϊσμός και τρομοκρατία (μέρος 2ο)
Ο αποχριστιανισμός του Δυτικού κόσμου

-----------------------------------------------------------------------------
Από την Εισαγωγή του συγγραφέα

Με τον τίτλο Το Στοίχημα του Πασκάλ συστεγάζονται 36 δοκίμιά μου, μ’ έναν κοινό άξονα και έναν κοινό παρο­νομαστή: τον προβληματισμό γύρω από το ζήτημα της ύπαρξης του Θεού, τις ενστάσεις και αντιρρήσεις του νεο-αθεϊσμού και τον ρόλο γενικά της θρησκείας.
Υπάρχουν επίσης δοκίμια και για μερικά επίμαχα ζητήματα γύρω από το πρόσωπο του Ιησού Χριστού και του αποστόλου Παύλου, τον ρόλο της Βίβλου και του χριστιανισμού στη διάδοση του πολιτισμού, και δοκίμια για τις αντιρρήσεις που προβάλλονται για τον μονοθεϊσμό.
Τα δοκίμια, ανάλογα με τη θεματική τους, είναι χωρισμένα σε 5 ενότητες. Μεγαλύτερη έκταση δόθηκε στην πρώτη ενότητα λόγω της ιδιαίτερης σπουδαιότητας των θιγόμενων θεμάτων.
Γράφτηκαν όλα σε μια περίοδο 10 ετών περίπου, ως προϊόν του ευρύτερου προβληματισμού μου γύρω από τα μεταφυσικά και ιστορικο-κοινωνικά αυτά θέματα, μετά τον ερεθισμό που έλαβα, κυρίως, από την επίθεση εναντίον του θεϊσμού και ιδιαίτερα του χριστιανισμού, από τους σύγχρονους ιππότες του μαχητικού νεο-αθεϊσμού, όπως ονομάστηκαν, οι Richard Dawkins, Christopher Hitchens, Daniel Dennett, Sam Harris και Michel Onfray, που με τα βιβλία και το κίνημά τους προσπαθούν ν’ απελευθερώσουν τάχα τις διάνοιες των ανθρώπων από τις καταστρεπτικές συνέ­πειες της θρησκείας...
Διάβασα με προσοχή τα επιχειρήματά τους. Διαπίστωσα ότι ορισμένα απ’ αυτά, όπως όσα στρέφονται κατά του ιστορικού χρι­στιανισμού, έχουν κάποια βάση. Κάποια άλλα, ότι ήταν αναιμικά και ανίσχυρα. Και άλλα, τελείως εσφαλμένα και παραπλανητικά.
Σκέφτηκα προς στιγμήν, ότι αν έχουν δίκιο αυτοί, θα πρέπει να είχαν άδικο δεκάδες επιστήμονες σοφοί και στοχαστές από την αρχαιότητα ίσαμε σήμερα. Και κυρίως, οι θεμελιωτές της Δυτικής επιστήμης από τον 16ο αιώνα και εντεύθεν, οι οποίοι διακήρυξαν την πίστη τους στον Θεό, στη Βίβλο και στον χριστιανισμό.
Όπως R. Descartes, B. Pascal, L. Pasteur, H. Grotius, I. Newton, J. Kepler, C. Linnaeus, R. Boyle, G. Buffon, G. Cuvier, J. Locke, G. Leibniz, S. Kierkegaard, L. Euler, C. F. Gauss, W. Thomson, M. Faraday, J. Maxwell, R. A. Millikan, A. Carrel, A. H. Compton, Sir A. Eddington, J. Jeans, W. von Braun, K. Jaspers, Max Planck, P. Jordan, C. F. von Weizsäcker, P. Dirac, V. Hess, Francis Collins, και λογοτέχνες κύρους όπως L. Tolstoy, F. Dostoyevsky, A. Solzhenitsyn, T. S. Eliot, G. Mistral, F. Mauriac, P. Claudel, C. S. Lewis για ν’ αναφέρω ενδεικτικά, κάποια πολύ γνωστά ονόματα.
Σκέφτηκα επίσης βαθιά, αυτό που είπε ο Blaise Pascal για την ύπαρξη του Θεού, στο περίφημο στοίχημά του. Και γράφοντας κυρίως για τον εαυτό μου και για τους γύρω από τον εαυτό μου γνωστούς και φίλους, κατέγραψα τις σκέψεις μου και τα επιχειρή­ματα πάνω στα πυρίκαυστα αυτά θέματα –για τα οποία, δυστυχώς, υπάρχει μεγάλη σύγχυση και εν πολλοίς άγνοια– προς όφελος ίσως, και άλλων που τυγχάνει να έχουν παρόμοιους προβληματισμούς.
Τα έγραψα, όχι για να πείσω τον αναγνώστη, αλλά για ν’ ακουστεί και μια άλλη φωνή, από μια άλλη οπτική, και για να βγάλω τον αναγνώστη από την οποιαδήποτε μακαριότητα και την ακηδία του, βάζοντάς τον μέσα στο «μεγάλο παιχνίδι», στο μεγάλο στοίχημα του Pascal. Στοιχηματίστε, λοιπόν, όπως λέει και ο Pascal, αλλά προηγουμένως, πριν στοιχηματίσετε, διαλογιστείτε, ερευνείστε, και συ-σκεφτείτε τίμια, πρώτα απ’ όλα με τον εαυτό σας και με τη συνείδησή σας...
Κανείς, νομίζω, σκεπτόμενος άνθρωπος δεν μπορεί να είναι ή να παραμένει αδιάφορος πάνω στα διαιώνια ερωτήματα, στα μεγάλα υπαρξιακά και μεταφυσικά προβλήματα, που, όσο αφηρημένα, αόριστα ή ασύλληπτα κι αν φαίνονται μερικές φορές, έχουν πρακτικές επιπτώσεις στη ζωή μας, ακόμη και στην καθημερινότητά μας. Όπως λέει ο Pascal: «Αν δεν έχετε διόλου την έγνοια να μάθετε την αλήθεια, καλύτερα να καθίσετε στην ησυχία σας και να έχετε την ανάπαυσή σας».
Τα δοκίμια αυτά είναι γραμμένα σε γλώσσα προσιτή για τον μέσο αναγνώστη. Δεν απευθύνονται στους ειδικούς επιστήμονες. Γι’ αυτό αποφεύγονται οι πολλές παραπομπές σε πολλά έργα. Πα­ραπομπές γίνονται σε όσα έκρινα απαραίτητο να γίνουν.
Στόχο έχουν περισσότερο να γυμνάσουν τη σκέψη του αναγνώστη, να ερεθίσουν, παρά να του προσπορίσουν ξερή γνώση. Αλλωστε, ως γνωστόν, «πολυμαθίην νόον οὐ διδάσκει».
Μερικές μικρές επικαλύψεις σε κάποια σημεία, ελπίζω να μην ενοχλήσουν τον προσεκτικό αναγνώστη αφού τα δοκίμια γράφτηκαν μέσα σε ένα μεγάλο διάστημα.
Το Στοίχημα του Pascal είναι μια προκλητική Σκέψη ενός μεγάλου Διανοητή, που κατέγραψε σκέψεις σε πολ­λά θέματα. Και εγώ με το έργο μου αυτό, θέλω να προκαλέσω σκέψεις. Να σκεφτεί κάποιος όχι μόνο με τη διάνοια αλλά και με την καρδιά.
Γιατί όπως έλεγε ο Pascal: «Η καρδιά έχει τη δική της λογική, την οποία ο νους δεν μπορεί ν’ αντιληφθεί».
Δημήτρης Τσινικόπουλος

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Δημήτρης Τσινικόπουλος είναι ερευνητής, μελετητής, ποιητής, διηγηματογράφος και δοκιμιογράφος. Σπούδασε νομικά και συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Μελέτησε φιλοσοφία, φιλολογία, θεολογία κ.α. Επί σειρά ετών παρακολούθησε σεμινάρια βιβλικής θεολογίας. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με θέματα δικαίου και φιλολογίας της αρχαίας Εγγύς Ανατολής. Έγραψε και δημοσίευσε δεκάδες δοκίμια, άρθρα και μελετήματα φιλοσοφικού, ιστορικού, λογοτεχνικού και μεταφυσικού περιεχομένου.
Στα γράμματα εμφανίστηκε το 1982 με μια πρωτότυπη μελέτη. Μέχρι σήμερα έχει εκδώσει πέντε ποιητικές συλλογές, δύο συλλογές γνωμικών, πέντε μελέτες και τέσσερις τόμους δοκιμίων και ένα εκτενές διήγημα.
Έχει μεταφράσει κείμενα και ποιήματα συγχρόνων συγγραφέων, όπως G. Mistral, J. Brodsky, O. Paz, C. S. Lewis, W. H. Auden, G. Herbert, P. Tillich, E. Lé-vinas, P. Claudel, E. Pound, κ.α. Βιβλία, δοκίμια και ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στην αγγλική, γερμανική, γαλλική και ιταλική γλώσσα.
Έλαβε μέρος σε συνέδρια και ημερίδες και έχει δώσει διαλέξεις με λογοτεχνικά, επιστημονικά και μεταφυσικά θέματα. Κατά καιρούς δημοσιογραφεί στον ημερήσιο τύπο (εφημερίδα Μακεδονία, Τύπος Θεσσαλονίκης).
Είναι συνεργάτης πολλών περιοδικών λόγου και τέχνης, όπως Νέα Εστία, Ευθύνη, Νέα Πορεία, Σύγχρονη Σκέψη, Πνευματική Ζωή, Άβατον, Χρονικά, Φιλολογική Πρωτοχρονιά, Ένεκεν, Οδός Πανός, Ενώπιον, Πόρφυρας, Ίαμβος, Πάροδος, Παρέμβαση, Νέα Ευθύνη, Φρέαρ, Ζενίθ, Strange, Μυστική Ελλάδα, Κοράλι, Συνάντηση κ.ά.
Συμμετείχε σε ομαδικές εκδόσεις βιβλίων καθώς και σε ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας.
Μέρος του έργου του προβλήθηκε από τον Τύπο και την τηλεόραση.
Ζει στη Θεσσαλονίκη.

http://www.romfea.gr/oi-biblioparousiaseis/222-nea-kukloforia-to-stoixima-tou-paskal

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου