Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Η Εκκλησία δεν τόλμησε ….



Συντάχθηκε απολύτως με την Κυβέρνηση και αποδέχθηκε τις αποφάσεις της ως τετελεσμένο γεγονός
«Ευχαρίστησε» τον Πρωθυπουργό και ιδιαιτέρως την κ. Κεραμέως, η οποία λίγες ώρες νωρίτερα είχε αμφισβητήσει τη θεία Μετάληψη
Αντιθέτως θεωρεί «συκοφάντες» όσους ασκήσαμε κριτική και ζητήσαμε να αφυπνιστούν και να αναλάβουν δράση

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα

Να ευχαριστήσω κι εγώ με τη σειρά μου την Ιερά Σύνοδο που χθες, δύο μέρες μετά απ´τη στιγμή που έθεσα το ερώτημα του αν η Εκκλησία είναι «Θεοίδρυτος οργανισμός ή η εταίρα που ξεδίνει πάνω της ο Αυτοκράτορας», βιάστηκε να μου το απαντήσει.
Και ασφαλώς καταλάβατε την απάντηση.
Η Εκκλησία απέδειξε ότι είναι κατώτερη των περιστάσεων και οι Ιεράρχες μας αυτά τα βαρύγδουπα που λένε τη μια μέρα, με μεγάλη ευκολία τα ξελένε την επόμενη.

Δυστυχώς η ΔΙΣ με την παθητική και ενδοτική στάση επέλεξε να συνεχίσει να προκαλεί το θρησκευτικό συναίσθημα και να παρατείνει την δυσφορία μας. Ο θρησκευόμενος κόσμος είναι σε μεγάλη αναστάτωση . Τα μηνύματα που λαμβάνουμε όλα αρνητικά, σχεδόν υβριστικά για την διοίκηση της Εκκλησίας και τους Ιεράρχες μας.
Η απόφαση της κυβέρνησης για άνοιγμα των Ναών στις 4 Μαίου για ατομική προσευχή και στις 17 Μαΐου για συμμετοχή στον εκκλησιασμό, έγινε ευχαρίστως αποδεκτή χωρίς ουδεμία αντίρρηση ή τροποποίηση ή κάποια εναλλακτική πρόταση.
Και η απόφαση αυτή ελήφθη από την ολιγομελή ΔΙΣ (από τους 9 απο τους 83 εν συνόλω Ιεράρχες που απαρτίζουν την Ιεραρχία το κυρίαρχο Σώμα που μπορεί να λαμβάνει δεσμευτικές αποφάσεις)και επεβλήθη σε ολόκληρη την Εκκλησία της Ελλάδος.
Η Ιεραρχία για την οποία τόσος λόγος έγινε τελευταία από όλους και μάλιστα και απο Συνοδικούς Ιεράρχες δεν κρίθηκε απαραίτητο να συγκληθεί ώστε να ληφθούν υπόψη οι θέσεις όλων Ιεραρχών.
Αγνοήσατε τις παρεμβάσεις και τους προβληματισμούς αδελφών σας Συνεπισκόπων! Γιατί; Τί φοβηθήκατε;
Τέσσερις λέει έστειλαν επιστολές και ζητούσαν σύγκληση της Ιεραρχίας που αποτελεί το ανώτατο όργανο διοίκησης της Εκκλησίας και όχι το «γιαλαντζί» στο οποίο καταντήσατε την Συνοδικότητα, για την οποία ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος ως Θηβών έχυνε κροκοδείλια δάκρυα.
Οι Σεβ. Κερκύρας Νεκτάριος, Ζιχνών και Νευροκοπίου Ιερόθεος, Κυθήρων Σεραφείμ και Νέας Ιωνίας Γαβριήλ ζήτησαν γραπτώς να συγκληθεί η Ιεραρχία.
Και τα 2/3 των Ιεραρχών αποδεικνύεται απο τις δηλώσεις τους και τα κηρύγματά τους ότι είναι ανάστατοι αν και φέρονται νομότυπα προφανώς για τον …φόβο των Ιουδαίων.
Η παρούσα ΔΙΣ με τη στάση της αυτή αναλαμβάνει τεράστια ευθύνη και έναντι των άλλων Ιεραρχών αλλά και έναντι του Χριστεπωνύμου πληρώματος το οποίο όλο αυτό το διάστημα δέχθηκε αδιαμαρτύρητα τις πρωτόγνωρες αλλαγές στην εκκλησιαστική μας ζωή. Και το πέρασε όλο αυτό με σιωπή και την κατ´οίκον προσευχή.
Αλλά αυτό δεν μπορεί να μείνει έτσι.

Θα υπάρξουν αντιδράσεις και τότε οι Ιεράρχες μας θα βρεθούν προ δυσμενεστάτων εκπλήξεων. Και το χειρότερο είναι ότι αυτοί που βγήκαν πρώτοι και είπαν ότι «οι αποφάσεις της Κυβέρνησης δεν ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση και ικανοποιητικές», αυτοί οι ίδιοι δεν μίλησαν μέσα στη Σύνοδο αλλά δέχθηκαν τις κυβερνητικές εξαγγελίες και πρωτοστάτησαν στην έκφραση ευχαριστιών προς τον Πρωθυπουργό και την Υπ. Παιδείας.
Όμως έχουμε μια απορία:
Αφού η απόφαση ήταν ήδη ειλημμένη-δεδομένου ότι η Πολιτεία «απεδέχθη την παρέμβαση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου»- προφανώς με αυτή την … «ιστορική επιστολή», για ποιό λόγο συνήλθε η ΔΙΣ;
Μα τι λέω ο αφελής; Μα, για να δείξουμε στα μάτια του κόσμου ότι έχουμε συνοδικό σύστημα!
Αλλά λες και η αιτία είναι γεγραμμένη επίτηδες στο τέλος του ανακοινωθέντος: «Τέλος η ΔΙΣ ενέκρινε αποσπάσεις κληρικών…», οπότε μήπως ήταν απαραίτητη η φυσική παρουσία των Σεβ. Συνοδικών, για να υπογράψουν τις αποσπάσεις;

Και είδαμε το εξής τραγελαφικό! Να απευθύνονται …
«Συγχαρητήρια στον Πρωθυπουργό, συγχαρητήρια στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων…». Αλήθεια , γιατί;
—Γιατί τιμώρησαν την Εκκλησία και της φέρθηκαν τόσο υποτιμητικά, λες και ήταν το τελευταίο σωματείο της χώρας ;
—Γιατί άφησαν τον επιτάφιο έγκλειστο ενώ οι λαϊκές αγορές και τα σούπερ μάρκετ κατακλύζονταν από λαό;
— Γιατί τα πάρκα και οι παραλίες χαίρονταν από την φυσική παρουσία των ανθρώπων που έβγαιναν να ξεσκάσουν και οι ναοί ζούσαν μια παρατεταμένη Μεγάλη Εβδομάδα με ένα βουβό κλάμα;

Τα συγχαρητήρια Αγιοι Αρχιερείς τα άξιζαν οι πιστοί!
—Γιατί στερήθηκαν εν μέσω Μεγάλης Τεσσαρακοστής τις Ιερές Ακολουθίες των προσφιλών τους Χαιρετισμών, των Θ. Λειτουργιών, των Κατανυκτικών Ακολουθιών και των Προηγιασμένων.
—Γιατί τους χρυσώσατε το πικρό χάπι -που τους δώσατε να πιούν με τα ίδια σας τα χέρια- με όρους όπως… «κατ’ οίκον εκκλησία», «αγάπη στον συνάνθρωπο» και «υπακοή».
—Γιατί «συμπράξατε » με την ανοχή σας στο να τους αφαιρεθεί το δικαίωμα να λατρεύσουν τον Θεό τους στον Οίκο Του.
—Γιατί δεν τους αφήσατε να προσκυνήσουν τον Νυμφίο των καρδιών τους, τον Εσταυρωμένο Λυτρωτή τους, το Γλυκύ τους Έαρ, τον Αναστημένο Κύριο ημών Ιησού Χριστό.
—Γιατί δεν τους αγιάσατε, δεν τους ευλογήσατε,δεν τους μυρώσατε, δεν τους εξομολογήσατε.
—Γιατί τους αφήσατε μόνους στις έρημες στέπες να γλύφουν τα ξερά βράχια για μια στάλαγματιά Χάριτος.
-Προσευχηθείτε κατά μόνας, πιήτε Μεγάλο Αγιασμό, παρακολουθήστε από την τηλεόραση… τους λέγατε. Λες και η θεία λατρεία και οι Ιερές ακολουθίες έγιναν ξαφνικά θέαμα.

Τα συγχαρητήρια, αλλά και την γονυκλινή συγγνώμη σας,Άγιοι Αρχιερείς δικαιούνται μόνον οι πιστοί, γιατί δέχθηκαν να τους επιβάλουν οι παντελονάδες, με τις… ευλογίες σας, όλα αυτά, αλλά επιπλέον και κυρίως το άδικο επιτίμιο της ακοινωνησίας.
Τα συγχαρητήριά σας τα δικαιούται η Λοιμωξιολόγος κ. Γιαμαρέλλου η οποία τόλμησε μέσα σε ένα τόσο αρνητικό κλίμα να βγεί και να πει ότι ναι θα πάω να κοινωνήσω μόλις ανοίξουν οι ναοί! Για να βγαίνει να την μέμφεται ο κάθε… φρενοβλαβής! Και σείς δεν βρήκατε μία καλή κουβέντα να πείτε γι ´ αυτήν στο ανακοινωθέν σας, ενώ ευχαριστήσατε την κ. Κεραμέως που απεφάνθη ,ως μη όφειλε, ότι ο ιός κολλά με το σάλιο.
Αναγνωρίζετε επίσης στο ανακοινωθέν σας ότι «ο ιερός κλήρος και ο πιστός λαός δικαίως παραπονούνται», αλλά δεν παραλείψατε να κατηγορήσετε ως συκοφάντες και μια μερίδα συνανθρώπων μας που κατά την γνώμη σας, σας συκοφάντησαν..
Τι να πούμε;
Ας θυμηθούμε τον λόγο του Χριστού:
«Ει κακώς ελάλησα, μαρτύρησον περί του κακού»…Και σε ο,τι με αφορά επιφυλάσσομαι να σας απαντήσω γιαυτό διεξοδικά!
Αλλά διερωτώμαι με το πονηρό μυαλό μου εγώ ο συκοφάντης: εσάς που κιοτέψαμε και τα παραδώσατε όλα φοβισμένοι και τρομαγμένοι στον Καίσαρα, πως πρέπει να σας χαρακτηρίσουμε;
Πώς ονομάζουμε εκείνον που στο όνομα μιας επίπλαστης νομιμότητας προδίδει τα όσια και τα ιερά που παρέλαβε με όρκους ζωής και πίστεως; Αυτό να μας απαντήσετε για να μας βγάλετε από τον άχαρο ρόλο να σας το πούμε εμείς!
Ζούμε κοσμοϊστορικά γεγονότα και δεν προσπαθείτε Άγιοι Πατέρες μας να καλύψετε το κενό που οι ίδιοι δημιουργήσατε!

Δεν κάνετε την παραμικρή προσπάθεια να αφουγκραστείτε τις ανησυχίες του πληρώματος του Χριστού.

Δεν θεωρήσατε απαραίτητο να αντιμετωπίσετε δυναμικά και με σκληρή διαπραγμάτευση ένα απο τα μεγαλύτερα προβλήματα – και ίσως το μεγαλύτερο- που έχετε αντιμετωπίσει ως επίσκοποι, εν Συνόδω!
Κάποτε για την εκκλησιαστική περιουσία επί Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ βγήκαν οι Ιεράρχες στους δρόμους και ανέβηκαν στα κάγκελα της Βουλής.Μέχρι το Αυτοκέφαλο απείλησαν πως θα καταργήσουν για να σταματήσουν τις ορέξεις της τότε κυβέρνησης.
Για τις ταυτότητες ο Χριστόδουλος έβγαλε το λαό στα πεζοδρόμια και μάζεψε 3,5 εκατομμύρια υπογραφές για να σταματήσει αυτά που ακολουθούσαν. Για τα οποία τότε έκανε λόγο και όλοι πήγατε να τον βγάλετε γραφικό.
Και σήμερα επί Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου του Β ´, αμφισβητείται η θεία μετάληψη από επίσημα χείλη ,η καθ´ύλην αρμόδια Υπουργός λέει ανερυθριάστως ότι κολλά με το σάλιο και σείς την ευχαριστείτε και την συγχαίρετε για τη…στάση της!
Μόνον ένας λέει από τους δέκα παρόντες αρνήθηκε να συμπεριληφθεί το όνομά του σε αυτή την έκφραση συγχαρητηρίων. Ένας μόνον. Οι δε εννέα που;
Και οι πληροφορίες λένε ότι η Υπουργός « το περίμενε» κιόλας να το κάνετε αυτό, δηλαδή να την ευχαριστήσετε ! Άραγε το είχατε προσυνεννοηθεί!

Μιλώντας πριν από λίγο με έναν λεβέντη Ιεράρχη της Εκκλησίας μας και σχολιάζοντας το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου μου είπε κάτι που το βρίσκω απολύτως ακριβές και με αυτό τελειώνω:
«Η Εκκλησία της Ελλάδος είναι εν τέλει Βαυαρική! Αγωνίστηκαν όλοι να πατάξουν τη βασιλεία απο τη ζωή του κράτους και του Έλληνα πολίτη και την άφησαν πάνω στο σβέρκο της Εκκλησίας.Να μη μπορεί να κάνει τίποτα χωρίς την έγκριση της εκάστοτε κυβέρνησης. Είχαμε επί βασιλείας τον βασιλικό επίτροπο να παρακολουθεί απο κοντά τα γεγονότα και τώρα έχουμε τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας να κατευθύνει τα πράγματα και να επιτηρεί την Εκκλησία».
Και έχει απόλυτο δίκαιο.

3 σχόλια:

  1. O υ δ ε π ο τ ε ακούστηκε η δημοσιεύτηκε είδηση για μετάδοση νοσηματος από τη θεία ευχαριστια , στη θεία ευχαριστια βρίσκεται O I δ ι ο ς O Xριστος , O I δ ι ο ς O Θεός , O Oποίος είναι π υ ρ κ α τ α ν α λ ι σ κ ο ν , ο π ω ς γράφει στην επιστολή προς Eβρ. ο Aποστολος των εθνών : ο άρτος και ο οίνος μ ε τ α β α λ λ ο ν τ α ι από το Aγιο Πνεύμα σε μ α τ ω μ ε ν ε ς σ α ρ κ ε ς του Kυριου και Θεού και Σωτήρος ημών Iησου Xριστου , είναι μ υ σ τ η ρ ι ο A σ υ λ λ η π τ ο για την A v θ ρ ω π ι ν η λογική , δ ε το κατανοεί το π ε π ε ρ α σ μ ε ν ο μυαλό μας . O μ ω ς από τη σ υ γ κ ε ν τ ρ ω σ η ανθρώπων - Ο π ο υ δ η π ο τ ε - είναι δυνατή η μετάδοση νοσημάτων .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είμαι 89 ετών ιερέας.Κατά τη διάρκεια της ιερατικής μου διακονίας κοινώνησα πολύ κόσμο και με σοβαρές μεταδιδόμενες ασθένειες.Τον καιρό που το ειτς ήταν στο αποκορύφωμά του,μια Κυριακή ήλθε ένας νέος στο Ιερό και μου είπε:πάτερ έχω έιτς και θέλω να κοινωνήσω,έφερα και κουταλάκι.Εγώ του είπα,φύλαξε το κουταλάκι και να πάς να σταθείς τελευταίος στη σειρά και θα σε κοινωνήσω όπως τους άλλους.Έτσι έγινε και εγώ κατελυσα το περίσευμα της Θείας Κοινωνίας και όπως βλέπετε όχι μόνο δεν έπαθα τίποτα,άλλά ζω και πλησιάζω τα 90 με καθαρό νου και διαύγεια πνεύματος.
    Αυτός ο θόρυβος που γίνεται τώρα με τον κορονοϊό είναι αποτάλεσμα άγνοιας και απιστίας το λιγότερο που θα πω.
    Η Θεία Κοινωνία είναι το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου,είναι η τροφή της ψυχής για να ζήσει,σύμφωνα με τον ίδιο τον Κύριο.Διαβάστε το έκτο κεφάλαιο του κατά Ιωάννου για να καταλάβετε την αλήθεια.Oσοι δε κοινωνούν έχουν ψυχή νεκρή όχι ζωντανή,γιατί από ζωντανό οργανισμό όταν λείψει η τροφή πεθαίνει δεν είναι έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eυαγγελιον Iωαννου1 Μαΐου 2020 στις 10:13 μ.μ.

    ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ὁ π ι σ τ ε ύ ω ν εἰς ἐ μ ὲ ἔχει ζ ω ὴ ν α ἰ ώ ν ι ο ν . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος τῆς ζ ω ῆ ς . οἱ πατέρες ὑμῶν ἔφαγον τὸ μάννα ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ ἀπέθανον · o ὗ τ ό ς ἐ σ τ ι ν ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων , ἵνα τις ἐξ α ὐ τ ο ῦ φάγῃ καὶ μ ὴ ἀποθάνῃ . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος ὁ ζ ῶ ν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς · ἐ ά ν τις φάγῃ ἐκ τ ο ύ τ ο υ τοῦ ἄρτου , ζ ή σ ε τ α ι εἰς τὸν α ἰ ῶ ν α . καὶ ὁ ἄρτος δὲ ὃν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω , ἡ σ ά ρ ξ μ ο υ ἐ σ τ ι ν , ἣν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζ ω ῆ ς . εμάχοντο οὖν πρὸς ἀλλήλους οἱ Ἰουδαῖοι λέγοντας · πῶς δύναται ο ὗ τ ο ς ἡμῖν δοῦναι τὴν σάρκα φαγεῖν ; εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς · ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ἐ ὰ ν μ ὴ φάγητε τὴ σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα , ο ὐ κ ἔχετε ζ ω ὴ ν ἐν ἑαυτοῖς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζ ω ὴ ν αἰώνιον , καὶ ἐ γ ὼ ἀ ν α σ τ ή σ ω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ . ἡ γὰρ σ ά ρ ξ μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι β ρ ῶ σ ι ς , καὶ τὸ αἷμά μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι π ό σ ι ς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐ μ ο ὶ μ έ ν ε ι , κἀγὼ ἐν αὐτῷ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή