1. Η κοινή βάση είναι εξάπαντος η Αγία Γραφή και η Ιερά Παράδοση, όπως εκφράστηκε κυρίως μέσα από τις επτά Οικουμενικές Συνόδους και τους μεγάλους Πατέρες της πρώτης χιλιετίας του χριστιανισμού.
2. Ο Πάπας Ρώμης και ο Πατριάρχης Νέας Ρώμης θα πρέπει να μοιράζονται το Πρωτείο τιμής ανά χρόνο ή εξάμηνο με σκοπό την αγαστή διοίκηση της Εκκλησίας.
3. Το αλάθητο του Πάπα θα πρέπει αυτονοήτως να εξοβελιστεί παντελώς, ειδικά σε εποχές που μόνο γέλωτα θα μπορούσε να προκαλέσει.
4. Το Filioque οπωσδήποτε θα απαλειφθεί από το Σύμβολο της Πίστεως ως μεταγενέστερη και κακόδοξη προσθήκη. Ερμηνευτικά μπορεί να γίνει αποδεκτή μόνο η δια του Υιού προσθήκη, όπως όμως ερμηνεύεται από τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας και τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά.
5. Η Μαριολατρία θα πρέπει να απορριφθεί στο σημείο κυρίως της θεωρίας της άσπιλης σύλληψης της Θεοτόκου εκ μέρους των Ρωμαιοκαθολικών.
6. Η αποδοχή της διάκρισης άκτιστης Ουσίας και Ενεργειών στον Θεό επιβάλλεται, διότι αλλιώς δεν καθίσταται δυνατή και ρεαλιστική η θεοπτία και η θέωση των μελών της Εκκλησίας.
7. Στα θέματα των λειτουργικών εθίμων (π. χ. τρόπος τέλεσης μυστηρίων, αγαμία κλήρου κλπ.) η κάθε Τοπική Εκκλησία θα μπορούσε αρχικά να κρατήσει τα δικά της, με την προϋπόθεση ότι θα συζητηθούν σε νέα Οικουμενική Σύνοδο στην περίπτωση που δημιουργούνται σε αυτά δογματικές παρεκκλίσεις ή παρεξηγήσεις.
Είναι δύσκολα όλα αυτά; Όχι. Απλά φαίνεται να λείπει η καλόπιστη θέληση και η εν Πνεύματι αγαπητική διάκριση. Και αν δεν ακολουθηθεί αυτό το βασικό και περιεκτικό εκκλησιολογικό και θεολογικό πλάνο, πολύ φοβάμαι ότι θα επικρατήσει η υφέρπουσα ήδη πλάνη του Οικουμενισμού.
Κ. Ν.
Λάρισα, 11/6/2024
Ρεαλιστικά αληθινός και Πατερικος
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίος συλλογισμός ! Μακάρι να μπορούσαν να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι, ποσο μάλλον να συνεννοηθούν και να δώσουν έκφαση στα κοινά .
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι να μπορούσε να πραγματωθεί η ανωτέρω προσέγγιση...🙏✍️👏
ΑπάντησηΔιαγραφή