Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025

Πώς Θα Σωθούμε: “Τα πιο μεγάλα αμαρτήματα” (Ιερά Μονή Παρακλήτου)

Εκδόσεις Ιεράς Μονής Παρακλήτου
Επιλογή και διασκευή ψυχωφελών κειμένων από το βιβλίο “ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ ΣΩΤΗΡΙΑ” του μοναχού Αγαπίου Λάνδου του Κρητός

Τα πιο μεγάλα αμαρτήματα

ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ μας είναι πολλά και διάφορα, όλα όμως περιλαμβάνονται σε τούτα τα οκτώ:

υ π ε ρ η φ ά ν ε ι α, κ ε ν ο δ ο ξ ί α, φ ι λ α ρ γ υ ρ ί α, π ο ρ ν ε ί α, ο ρ γ ή, γ α σ τ ρ ι μ α ρ γ ί α, φ θ ό ν ο και α κ η δ ί α.

Αυτά λέγονται θανάσιμα, γιατί είναι οι κεφαλές, οι ρίζες και τα θεμέλια όλων των άλλων, και γιατί θανατώνουν την ψυχή μας.

Με τα οκτώ θανάσιμα αμαρτήματα μας πολεμούν οι τρεις θανάσιμοι εχθροί μαςη σ ά ρ κ α, ο  κ ό σ μ ο ς, και ο δ ι ά β ο λ ο ς.


– Η σ ά ρ κ α μας ρίχνει στην πορνεία, τη γαστριμαργία και την ακηδία.

– Ο κ ό σ μ ο ς μας τραβάει στη φιλαργυρία και στην ακόρεστη επιθυμία όλων γενικά των υλικών πραγμάτων.

– Ο δ ι ά β ο λ ο ς μας εμπνέει την υπερηφάνεια, την κενοδοξία, την οργή και το φθόνο.

Ο διάβολος, βέβαια, μας σπρώχνει σ΄όλες τις ανομίες, πιο πολύ όμως αγωνίζεται να μας ρίξει στην υπερηφάνεια, για να γίνουμε μιμητές και ακόλουθοί του.

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ: “ἐπιχειρεῖται νά καταρριφθῆ τό ἀσάλευτο δόγμα τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας.”


ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ

                                                      Ἐν Κυθήροις τῇ 1ῃ Δεκεμβρίου 2025

Ἀριθ. Πρωτ.: 457

«Ἔκδοσις ἀκριβής τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως»

    (Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός)


Διά τό Χριστεπώνυμον Πλήρωμα τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

          Τόν ὄγδοον αἰῶνα μετά Χριστόν, κατά τόν ὁποῖον ὠργίαζε καί ἐμαίνετο ἡ δεινή αἵρεσις τῆς εἰκονομαχίας, ὁ μέγας δογματικός Θεολόγος τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός εἰς τήν τριλογίαν του «Πηγή Γνώσεως» περιελάμβανε καί τά ἀντιαιρετικά καί θεολογικο-δογματικά ἔργα του· «Αἱρέσεων Ἱστορία» (ἀναίρεσις ἑκατόν τριῶν αἱρέσεων) καί «Ἔκδοσις ἀκριβής τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως», πού εἶναι «ὁ πλέον ἀσφαλής ὁδηγός κάθε χριστιανοῦ σχετικά μέ δογματικά θέματα καί ἕνα μνημεῖο τῆς Χριστιανικῆς Παραδόσεως»[1]. Μέ τήν ἀναίρεσιν τῶν ποικιλωνύμων αἱρέσεων καί τήν κατάδειξιν τῆς «βασιλικῆς καί οὐρανοδρόμου ὁδοῦ τοῦ ἱεροῦ δόγματος» ὁ ἅγιος Ἰωάννης διέλαμψε εἰς τόν ἀγῶνα κατά τῶν εἰκονομάχων καί διεφώτισε τό Ποίμνιον τοῦ Χριστοῦ, προφυλάσσων αὐτό ἀπό τήν λύμην τῶν αἱρέσεων καί αἱρετικῶν καί κακοδόξων δοξασιῶν.

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Όσιος Παΐσιος, «Της… κακοφάνηκε της Αγίας Βαρβάρας, γιατί είπα κάνα-δυο λόγια με παράπονο!»

“Η Αγία με βοήθησε και στον στρατό, όταν με πήραν στους ασυρματιστές, ενώ ήμουν αγράμματος˙ με βοήθησε ύστερα και στο Σανατόριο μετά την εγχείρηση στους πνεύμονες”

Καθένας από κάποιο γεγονός που του έχει συμβή με την βοήθεια ενός Αγίου, έχει και μια ιδιαίτερη αγάπη στον Άγιο αυτόν. Μπορεί να είναι σοβαρό αυτό το γεγονός, μπορεί να είναι και απλό. Να, εγώ επειδή από μικρός πήγαινα στο Εκκλησάκι της Αγίας Βαρβάρας, εκεί στην Κόνιτσα, έχω σε μεγάλη ευλάβεια την Αγία Βαρβάρα. 

Η Αγία με βοήθησε και στον στρατό, όταν με πήραν στους ασυρματιστές, ενώ ήμουν αγράμματος˙ με βοήθησε ύστερα και στο Σανατόριο μετά την εγχείρηση στους πνεύμονες. Τότε οι γιατροί μου είχαν πει ότι, μόλις θα καθάριζε ο πνεύμονας, θα αφαιρούσαν τα λάστιχα και το μηχάνημα.

Εκδήλωση-παρουσίαση του βιβλίου «ΟΣΙΟΣ ΔΑΝΙΗΛ ο Κατουνακιώτης» στα Ιωάννινα.

Εκδήλωση-παρουσίαση του βιβλίου «ΟΣΙΟΣ ΔΑΝΙΗΛ ο Κατουνακιώτης» στα Ιωάννινα.

Ο Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος «Ο Απόστολος Παύλος» και οι Εκδόσεις «Έαρ» διοργανώνουν εκδήλωση με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου  «ΟΣΙΟΣ ΔΑΝΙΗΛ ο Κατουνακιώτης».

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της 6ης Έκθεσης Ορθόδοξου Βιβλίου και θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2025, ώρα 6:30 μ.μ., στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Συλλόγου «Ο Απόστολος Παύλος»(Βαλαωρίτου 13, Ιωάννινα). 

Κεντρικός ομιλητής θα είναι ο Αρχιμανδρίτης Μιχαήλ Σαντοριναίος, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα: «Η αγιότητα σήμερα».

Στην εκδήλωση θα μιλήσει επίσης ο Χαράλαμπος Άνδραλης, δικηγόρος και συγγραφέας του βιβλίου, παρουσιάζοντας στοιχεία για τον βίο και την πνευματική προσωπικότητα του Οσίου Δανιήλ του Κατουνακιώτη.

Τον συντονισμό της εκδήλωσης θα έχει ο Γεώργιος Μωραΐτης, Ταξίαρχος ε.α., Msc Θεολογίας

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Λόγος Ψυχωφελής και θαυμάσιος, Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός

Πρέπει νὰ γνωρίζουμε ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶναι διπλός, ἀποτελούμενος ἀπό ψυχὴ καὶ σῶμα, ἔχει ἑπομένως διπλἑς τόσο τὶς αἰσθήσεις, ὅσο καὶ τὶς ἀρετές του. Οἱ αἰσθήσεις του τῆς ψυχῆς, τὶς ὁποῖες οἱ σοφοὶ ὀνομάζουν καὶ δυνάμεις, εἶναι οἱ ἑξῆς πέντε: νοῦς, διάνοια, δόξα (γνώμη), φαντασία καὶ αἴσθηση. Οἱ αἰσθήσεις τοῦ σώματος εἶναι πάλι πέντε, ὅραση, ὄσφρηση, ἀκοή, γεύση καὶ ἁφή. Ἀπὸ ἀυτὰ συνάγεται ὅτι καὶ οἱ ἀρετές εἶναι διπλές, ὅπως καὶ οἱ κακίες. Εἶναι λοιπὸν ἀναγκαῖο νὰ γνωρίζουμε μὲ σαφήνεια πόσες οἱ σωματικές, ποιὰ εἶναι τὰ σωματικὰ πάθη καὶ ποιὰ τὰ ψυχικά.

Ψυχικὲς ἀρετὲς εἶναι κατ᾽ἀρχὴν οἱ γενικότερες τέσσερις ἀρετές, ἀνδρεία, φρόνηση, σωφροσύνη καὶ δικαιοσύνη. Ἀπὸ ἀυτὲς γεννοῦνται οἱ ψυχικὲς ἀρετές, πίστη, ἐλπίδα, ἀγάπη, προσευχή, ταπείνωση, πραότητα, μακροθυμία, ἀνεξικακία, χρηστότητα, ἀοργησία, γνώση, εὐθυμία, ἁπλότητα, ἀταραξία, ἀνυποκρισία, ἡ χωρὶς ἔπαρση ὑπερηφάνεια, φθόνο καὶ δόλο διάθεση, ἀφιλαργυρία, συμπάθεια, ἐλεημοσύνη, μεταδοτικότητα, ἀφοβία, ἔλλειψη λύπης, κατάνυξη, σεμνότητα, εὐλάβεια, ἐπιθυμία τῶν μελλόντων ἀγαθῶν, πόθος τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ καὶ έπιθυμία τῆς θείας υἱοθεσίας.

Ο Κίνδυνος της Αλγοριθμικής Ψευδο-Πνευματικότητας

Βλέπω τελευταία στο διαδίκτυο αρκετά βίντεο Τεχνητἠς Νοημοσύνης, τα οποία παρουσιάζουν "ασκητές και "γεροντάδες" να δίνουν ποιμαντικές συμβουλές, να μας προτρέπουν με ελαφρά σλαβική προφορά να λέμε συγκεκριμένες (όχι άλλες!) προσευχές πριν κοιμηθούμε, προσευχές για να καλοπαντρευτεί ο γιόκας μας και άλλα παρόμοια. 
Στο πρόσφατο πόνημά μου είχα σημειώσει πως σύντομα η ΤΝ θα ικανοποιεί και ποιμαντικές ανάγκες (!!), όσο περίεργο και αν ακούγεται. Ό,τι φανταζόμασταν ως επιστημονική φαντασία πριν χρόνια, γίνεται πράξη. Δεν είχα φανταστεί καν πως θα συνέβαινε τόσο αστραπιαία. Δυστυχώς ένα μεγάλο μέρος του κόσμου τα παίρνει στα σοβαρά, ενώ στην πράξη είναι επικίνδυνα. 
Ο κίνδυνος από τα βίντεο ΤΝ που παρουσιάζουν «ΤΝ-πνευματικούς» είναι η υποκατάσταση της ζωντανής, σαρκωμένης πνευματικής ζωής από μια αλγοριθμική και αποστειρωμένη εκδοχή της.

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΜΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!

Για δεκαετίες, ένα ύπουλο δίκτυο ελέγχου «Μεγάλου Αδελφού» αναπτύσσεται και εξελίσσεται γύρω μας, και τώρα η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στις αρχές να κάνουν πράγματα που ποτέ πριν δεν μπορούσαν. 

Σοκαριστικά, αυτό περιλαμβάνει την παρακολούθηση του πού οδηγούμε, ώστε όσοι έχουν «ύποπτα» μοτίβα μετακινήσεων να μπορούν να συλληφθούν. Πολλοί υποστηρίζουν ότι αυτό το είδος παρακολούθησης είναι αντισυνταγματικό και σίγουρα ηθικά λάθος. Πώς είναι δυνατόν να είμαστε ελεύθεροι αν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση μας παρακολουθεί κυριολεκτικά όπου κι αν πηγαίνουμε;

Έρχονται οι έσχατοι καιροί! Αυτός είναι ο λόγος που η Κομισιόν θέλει την ψηφιακή ταυτότητα

Για τους πολίτες της ΕΕ, ο κλοιός σφίγγει σιγά σιγά, η ψηφιακή ταυτότητα έρχεται για όλους

Η Ψηφιακή Ταυτότητα σαν μία θηλιά σφίγγει αργά αλλά σταθερά όλους τους πολίτες της ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) παρουσίασε διάφορα πιλοτικά προγράμματα που καταδεικνύουν ότι η ψηφιακή ταυτότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πολύπλευρη παρακολούθηση των πολιτών της ΕΕ.

Το “ψηφιακό πορτοφόλι” της ΕΕ – είναι μια εφαρμογή (Apps) για τα smartphone – και θα πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες στα κινητά τηλέφωνά τους έως το 2030, γράφει ο Thomas Oysmüller. 

Γράψε αμήν και..... θα πάς στον Παράδεισο.


Γράψε αμήν

Δεν φταίνε οι ψεύτικες σελίδες, φταίει η χλυαρή μας πίστη

Αυτή που μας οδηγεί σε καφετζούδες και Χριστέμπορους, όπως αυτοί που θα αναφέρουμε στη συνέχεια

«Γράψε Αμήν και κάτι καλό θα σου συμβεί». Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πλάνες

Η Διεθνής απήχηση του Βυζαντινού Πολιτισμού και η ευθύνη μας

Του Κωνσταντίνου Χολέβα – Πολιτικού Επιστήμονος

Πόσοι θυμήθηκαν στην Ελλάδα ότι φέτος συμπληρώθηκαν 1000 χρόνια από τον θάνατο του Αυτοκράτορος Βασιλείου Β΄του Μακεδόνος; Διοίκησε το κράτος της Ρωμανίας, το κράτος της Νέας Ρώμης- Κωνσταντινουπόλεως, από το 976 έως το 1025. Ήταν ευλαβής, μεγάλωσε την έκταση του κράτους ανακτώντας τη Νότιο Ιταλία, αντιμετώπισε επιτυχώς τις επιθέσεις Αράβων και Βουλγάρων. Η κάθοδός του στην Αθήνα για να ευχαριστήσει την Παναγία την Αθηνιώτισσα, δηλαδή να προσκυνήσει στον Παρθενώνα που είχε μετατραπεί σε Ορθόδοξο Ναό, ενέπνευσε τον Κωστή Παλαμά. Έτσι ο ποιητής έγραψε το επικό ποιημα «Η Φλογέρα του Βασιλιά». 

Θα έπρεπε να μελετούμε και να τιμούμε περισσότερο τον Βυζαντινό Πολιτισμό. Είναι κομμάτι της ψυχής μας, είναι ο πνευματικός πατέρας  μας, όπως η Κλασική Αρχαιότητα και η Ελληνιστική περίοδος είναι ο παππούς μας.

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Η Εκκλησία δεν είναι Ευρωπαϊκή Ένωση, Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Η Εκκλησία δεν είναι Ευρωπαϊκή Ένωση

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

 

         Στις 2 Δεκεμβρίου ο Πάπας Λέων ΙΔ΄ ολοκλήρωσε την επίσκεψή του στην Τουρκία και στον Λίβανο. Ως το σημαντικότερο εκκλησιαστικό γεγονός στο πρόγραμμά του θεωρήθηκε η με τον Οικουμενικό Πατριάρχη επίσκεψή του στη Νίκαια, όπου διεξήχθη η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος το 325, με πρωτοβουλία και υπό την προεδρία του Αυτοκράτορος Αγίου Μεγάλου Κωνσταντίνου. Σημαντικό επίσης γεγονός θεωρήθηκε η από κοινού απαγγελία στα αγγλικά του Συμβόλου της Πίστεως χωρίς το Filioque. Σημαντικά θεωρήθηκαν και τα γεγονότα της ανταλλαγής μεταξύ τους θερμών λόγων, η κοινή τους διακήρυξη και η κοινή δέσμευσή  τους να προχωρήσουν στην ενότητα όλων των χριστιανών και στο «κοινό ποτήριο». 

Είναι όντως η Nicea «2.0» ή η Ferrara «2.0»;

Από τον Μάρκο (Επιμελητής Θρησκευτικών Θεμάτων στο Helleniscope)

  Δεν υπάρχει αληθινός Ορθόδοξος Χριστιανός εν ζωή που να ΜΗΝ θέλει να δει την ημέρα που θα επιτευχθεί η «ενότητα της Πίστης». Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Ωστόσο, η πορεία προς μια τέτοια Ενότητα πρέπει πρώτα να επικεντρώνεται στο Δόγμα και την Αλήθεια, και στην πλήρη και άνευ όρων αποδοχή τους από εκείνους που δεν είναι προς το παρόν ευθυγραμμισμένοι με την Αλήθεια. Η πορεία προς την αληθινή Ενότητα ξεκινά με τον καθορισμό του ποιος έχει την Αληθινή Πίστη και ποιος όχι. Δύο εναλλακτικές αλήθειες δεν μπορούν να συνυπάρχουν ως και οι δύο «αληθινές» ως θέμα λογικής αρχής. Απλά και ξεκάθαρα, χωρίς περιπλοκές ή εξαιρέσεις. Η πορεία προς την Ενότητα ΔΕΝ «αγνοεί» τις διαφορές και τους Κανόνες της Εκκλησίας, και ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ συμβιβάζει την Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση. Η πορεία προς την Ενότητα της Πίστης ΔΕΝ περνάει από την αίρεση του «Συγκρητισμού» (εστιάζοντας μόνο στις «ομοιότητες» και αγνοώντας εντελώς τις «διαφορές»)…

Η φάτνη χωρίς πρόσωπα και το μάθημα Ηθικής είναι σαν καθρέφτες που δείχνουν μόνο αυτό που έχει απομείνει: μια Ευρώπη που φοβάται πλέον να κατοικήσει το ίδιο της το βάθος.

Του Μάνου Λαμπράκη 

Ξεκινά κανείς από δύο φαινομενικά άσχετες ειδήσεις: μια φάτνη στις Βρυξέλλες όπου ο Χριστός, η Παναγία και ο Ιωσήφ εμφανίζονται χωρίς πρόσωπα, και ένα νέο μάθημα Ηθικής που εγκαθίσταται στα ελληνικά σχολεία ως υποκατάστατο των Θρησκευτικών για όσους επιθυμούν «απαλλαγή». Κι όμως, αυτά τα δύο σημεία, αποσπασμένα από διαφορετικές γεωγραφίες, συναρμόζονται σε μια κοινή, βαθιά τομή: δεν είναι απλώς ενδείξεις πολιτισμικών ρωγμών, αλλά τα συμπτώματα ενός ευρύτερου προτάγματος, όπου η Ευρώπη, σε μια στιγμή εξόφθαλμης κούρασης, επιχειρεί να αποσυναρμολογήσει ό,τι θεωρούσε για αιώνες πηγή μορφής, νοήματος και συλλογικού πάθους. Η αφαίρεση του προσώπου από τη φάτνη και η αφαίρεση της θεολογικής μνήμης από την εκπαίδευση είναι, κατά παράδοξο τρόπο, πράξεις της ίδιας λογικής: της λογικής που θεωρεί ότι η υποκατάσταση του μυστηρίου από μια ηθικολογική ουδετερότητα, ή η αντικατάσταση του προσώπου από ένα ύφασμα, συνιστούν δήθεν λύσεις σε προβλήματα συμπερίληψης και πλουραλισμού. 

Δεν είναι λύσεις· είναι ενσυνείδητες δηλώσεις εξάντλησης.

Γλώσσα μας, η πανελλήνια Ελληνική! Διάλεκτος, η πανάρχαια Kυπριακή! Περήφανοι και για τις δύο!

Σάββας Ιακωβίδης

Μετά από 4000 χρόνια αδιάκοπης ελληνικής παρουσίας, ιστορίας και γλώσσας, να είσαι Έλληνας στην Κύπρο, να μιλάς και να γράφεις ελληνικά. Να εκφράζεσαι με περηφάνια στην κυπριακή διάλεκτο, δηλ. να συνδιαλέγεσαι αδιάλειπτα με τις αρχέγονες ρίζες σου. Να αντιστέκεσαι στον ανθελληνισμό και στον μισελληνισμό, είναι πράξη επαναστατική, αντιστασιακή και ελευθερωτική.

Δεν υπάρχει ωραιότερη και πιο ανυπέρβλητη αντιφώνηση. ΕΛΥΤΗΣ: «Τη γλώσσα μού έδωσαν ελληνική·/το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου./Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου». ΜΟΝΤΗΣ: «Ελάχιστοι μάς διαβάζουν,/ελάχιστοι ξέρουν τη γλώσσα μας,/μένουμε αδικαίωτοι κι αχειροκρότητοι σ’ αυτήν τη μακρινή γωνιά,/όμως αντισταθμίζει που γράφουμε Ελληνικά». Δύο μεγάλοι ποιητές του Ελληνισμού απαντούν ηχηρά και αποστομωτικά στους Νεοκύπριους επίβουλους της ελληνικής μας γλώσσας.

Ἡ ἀγάπη οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς, Ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σῦρος

Λένε γιὰ τὸν μακάριο Ἀντώνιο ὅτι ποτὲ δὲν σκέφθηκε νὰ κάνει κάτι ποὺ νὰ ὠφελεῖ τὸν ἑαυτὸ του πιότερο ἀπὸ τὸν πλησίον του. Κι αὐτό, γιατί πίστευε πὼς τὸ κέρδος τοῦ πλησίον του εἶναι γι’ αὐτὸν ἄριστη ἐργασία.


Καὶ πάλι εἶπαν γιὰ τὸν ἀββᾶ Ἀγάθωνα, ὅτι ἔλεγε πὼς «ἤθελα νὰ βρῶ ἕνα λεπρὸ καὶ νὰ λάβω τὸ σῶμα του καὶ νὰ τοῦ δώσω τὸ δικό μου».


Εἶδες τέλεια ἀγάπη; Καὶ πάλι, ἂν εἶχε κάποιο πράγμα χρήσιμο, δὲν ἄντεχε νὰ μὴν ἀναπαύσει μ’ αὐτὸ τὸν πλησίον του. Εἶχε κάποτε μιά σμίλη γιὰ νὰ κόβει τὶς πέτρες. Ἦρθε λοιπὸν ἕνας ἀδελφὸς κοντά του καί, ἐπειδὴ τὴν εἶδε καὶ τὴ θέλησε, δὲν τὸν ἄφησε νὰ βγεῖ ἀπὸ τὸ κελὶ του χωρὶς αὐτή.

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025

Η έννοια του μολυσμού εκ της αιρέσεως και η πλανεμένη σύγχρονη αποτείχιση

Η έννοια του μολυσμού εκ της αιρέσεως και η πλανεμένη σύγχρονη αποτείχιση

 

Και τώρα τι; Μολυνθήκαμε πνευματικά από τους οικουμενιστές και τις εκκλησιολογικές τους απρέπειες; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δόθηκε μέσα από σύγχρονους Αγίους. Η Εκκλησία δεν μολύνεται. Είναι αγία και άμωμη. “Εις μίαν, αγίαν, καθολικήν”… Οι αιρετικοί ωστόσο κολάζονται με τις ενέργειες αυτές και θα δώσουν λόγο στον Θεό για τον σκανδαλισμό που προκαλούν στο ορθόδοξο ποίμνιο. Επειδή ο Βαρθολομαίος, ο Ελπιδοφόρος και γω δεν ξέρω πόσοι άλλοι αποφάσισαν να παίξουν εν ου παικτοίς, αυτό δεν σημαίνει πως εμένα με κολλάνε αιρετικίτιδα, λες και είναι φυσική επιδημία. Εάν βέβαια δεν αντιδράσει ο καθένας με τον δικό του τρόπο, θα λογοδοτήσει εν ημέρα Κρίσεως. Άλλος με προσευχή, άλλος με κήρυγμα, άλλος γράφοντας, έτερος αποτειχιζόμενος ορθά, μπορεί και οφείλει να αντισταθεί στην αίρεση του Οικουμενισμού και οποιαδήποτε άλλη.

Φυσικά και δεν είναι λύση το σχίσμα που βαπτίζεται λαθεμένα αποτείχιση σήμερα. Αυτοί που σήμερα αποτειχίζονται ουσιαστικά δημιουργούν μικροσχίσματα και αυτό αποδεικνύεται εύκολα από το ότι ιδρύουν δικές τους εκκλησίες και λένε πως μονάχα αυτοί είναι ορθόδοξοι επί γης! Οι σύγχρονοι πατέρες και άγιοι δεν αποτειχίστηκαν από το Πατριαρχείο. Ήταν ήδη αυτό σε επαφές με το Βατικανό και είχε προβεί σε οικουμενιστικές απρέπειες. Ο μακαριστός αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος αποτελεί κανόνα εκκλησιολογίας για τις μέρες μας και βοήθησε με τα γραπτά του. Ο όσιος Παΐσιος επίσης έδειξε τον δρόμο: και αποτειχίστηκε από τον Αθηναγόρα και επανήλθε επί Δημητρίου. Η Εκκλησία μας δεν έχασε τη Χάρη. Την έχασαν οι αιρετικοί και βαδίζουν τυφλά στον γκρεμό της αιώνιας καταδίκης γελώντας και τραγουδώντας. Οι ταλαίπωροι…

Ὁ στρατηγὸς Μακρυγιάννης διὰ τὸν φραγκισμὸν καὶ παπισμόν

ΚΑΘΕ συνειδητὸς ὀρθόδοξος πιστὸς εἶναι καὶ ὀφείλει νὰ εἶναι συνειδητοποιημένος ἔναντι τῶν αἱρέσεων καὶ εἰδικὰ τοῦ Παπισμοῦ. Παράδειγμα ὁ θρυλικὸς Στρατηγὸς Μακρυγιάννης, ὁ ὁποῖος ἔγραψε τὰ ἑξῆς γιὰ τὸν αἱρετικὸ καὶ ἀνθελληνικὸ φραγκισμό: «…Καὶ βγῆκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνῆτες, Ἕλληνες, σπορὰ τῆς ἑβραιουργιᾶς, ποὺ εἶπαν νὰ μᾶς σβήσουν τὴν Ἁγία Πίστη, τὴν Ὀρθοδοξία, διότι ἡ Φραγκιὰ δὲν μᾶς θέλει μὲ τέτοιο ντύμα Ὀρθόδοξον. Καὶ ἐκάθησα καὶ ἔκλαιγα διὰ τὰ νέα παθήματα. Καὶ ἐπῆγα πάλιν εἰς τοὺς φίλους μου τοὺς Ἁγίους. Ἄναψα τὰ καντήλια καὶ ἐλιβάνισα λιβάνιν καλὸν ἁγιορείτικον. Καὶ σκουπίζοντας τὰ δάκρυά μου, τοὺς εἶπα: “Δὲν βλέπετε ποὺ θέλουν νὰ κάμουν τὴν Ἑλλάδα παλιοψάθα; Βοηθεῖ­στε, διότι μᾶς παίρνουν, αὐτοὶ οἱ μισοέλληνες καὶ ἄθρησκοι, ὅ,τι πολυτίμητον τζιβαϊρικὸν ἔχομεν. Φραγκεμένους μᾶς θέλουν τὰ τσογλάνια τοῦ τρισκατάρατου Πάπα. Μὴ ἀφήσετε, Ἅγιοί μου αὐτὰ τὰ γκιντὶ πουλημένα κριγιάτα τῆς τυραγνίας νὰ μασκαρέψουν καὶ νὰ ἀφανίσουν τοὺς Ἕλληνες, κάνοντας περισσότερα κακὰ ἀπὸ αὐτὰ ποὺ καταδέχθηκεν ὁ Τοῦρκος ὡς τίμιος ἐχθρὸς μας”»! 

«Η τελευταία ψηφίδα των Χριστουγέννων» στην ΓΕΧΑ Νέας Σμύρνης

Εκδήλωση-παρουσίαση του βιβλίου

«Η τελευταία ψηφίδα των Χριστουγέννων» στην ΓΕΧΑ Νέας Σμύρνης

Στο πλαίσιο της 9ης Έκθεσης Ορθόδοξου Παιδικού Βιβλίου, οι Εκδόσεις «Ο Σωτήρ» και οι Εκδόσεις «Έαρ» προσκαλούν τους μικρούς μας φίλους σε μια ξεχωριστή μέρα!

Το Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου, στις 12:00 μ., στο Πνευματικό Κέντρο της Γ.Ε.Χ.Α. Νέας Σμύρνης (Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου 23), θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παράσταση κουκλοθέατρου από την εκπαιδευτικό κ. Παρασκευή Σακελλαρίου, με αφορμή το νέο παιδικό βιβλίο των Εκδόσεων Έαρ «Η τελευταία ψηφίδα των Χριστουγέννων».

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει επίσης ένα πρωτότυπο παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού που ετοίμασε ο δημιουργός επιτραπέζιων παιχνιδιών κ. Βαγγέλης Μπαγιαρτάκης.

Μαζί μας θα είναι και η συγγραφέας του βιβλίου, κ. Δέσποινα Ανταράκη.

Σας περιμένουμε όλους! 

Είσοδος ελεύθερη

Ἡ καθαρὴ προσευχή, Ἅγιος Σωφρόνιος Σαχάρωφ

Τὸ πρόβλημα τῆς καθημερινῆς ζωῆς ἀπὸ ἀσκητικὴ ἄποψη συνδέεται μὲ τὸ φόβο τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸς ὁ φόβος εἶναι δῶρο ἐξαιρετικὰ πολύτιμο. Μέσῳ αὐτοῦ ζητοῦμε ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ μᾶς καθοδηγεῖ στὴν καθημερινὴ ζωή, σὲ κάθε στιγμή. Ἀνεπαίσθητα, μὲ μιὰ ἐνέργεια τῆς χάριτος ποὺ ξεφεύγει ἀπὸ τὴ λογική μας, εἰσερχόμαστε στὴν ἐλευθερία τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ.

Ἂς παραμένουμε κάθε στιγμὴ στὸ φόβο τοῦ Θεοῦ. Ἔτσι θὰ κατορθώσουμε νὰ διακονοῦμε τον πλησίον καὶ νὰ οἰκοδομοῦμε τὴ σωτηρία μας.

Μὴν παραλείπετε νὰ παρακαλεῖτε κάθε μέρα τὸν Θεὸ νὰ σᾶς δίνει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, τὴ χάρη, γιὰ νὰ ἐκπληρώνετε καὶ νὰ ἀφομοιώνετε τὶς ἐντολὲς τοῦ Χριστοῦ, μέχρις ὅτου γίνουν δεύτερη φύση σας.

Ὁ τελικὸς σκοπὸς εἶναι νὰ βρίσκεται ὁ νοῦς μας πάντοτε ἑνωμένος μὲ τὴν καρδιά. Ἡ ἕνωση αὐτὴ τῆς καρδιᾶς καὶ τοῦ νοῦ εἶναι ὁ καθαυτὸ τόπος τῆς προσευχῆς.

Ο Άγιος Πορφύριος συγκλονίζει καθολικούς και καρδινάλιο. Εξέπεμπε τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ καὶ, μὲ τὴ προσευχή του, “μιλούσε δυνατά” στὶς ψυχὲς τους.

Συγκλονίζει καρδινάλιο

Μία άλλη φορά πῆγα στὸν Ἔβρο καὶ παρέλαβα μία θρησκευτικὴ ὁμάδα μὲ Ισπανούς τουρίστες ποὺ ἤθελαν νά ἀκολουθήσουν τὰ “βήματα” τοῦ Ἀποστόλου Παύλου κατὰ τὴ δεύτερη περιοδεία του στὴν Ἑλλάδα. Περάσαμε ἀπὸ τοὺς Φιλίππους, ἀπὸ τὴ Θεσσαλονίκη, τὴ Βέροια, τὴν Ἀθήνα καὶ καταλήξαμε λίγες ἡμέρες ἀργότερα στὴν Κόρινθο. Τὸ ἀπόγευμα τῆς ἑπόμενης ἡμέρας ἐπιστρέψαμε πάλι στὴν Ἀθήνα.
Ἦταν Κυριακὴ τῶν Βαΐων καὶ ὁ καθολικὸς ἱερέας μοῦ πρότεινε να δειπνήσουμε ὅλοι μαζί στὸ ἐστιατόριο τοῦ ξενοδοχείου στὴν Ὁμόνοια. Τοῦ ἐξήγησα ὅτι ἐκεῖνο τὸ βράδυ θὰ πήγαινα σὲ ἀγρυπνία στὸν Ἅγ. Γεράσιμο γιὰ νὰ παρακολουθήσω τὴν Ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου καὶ μοῦ ζήτησε νὰ ἔρθει καὶ ἐκεῖνος.
Ἦταν καλοπροαίρετος καὶ σὲ ὅλη τὴν Ἀκολουθία στεκότανε ὄρθιος κοντά μου. Ὅλες οἱ αἰσθήσεις του ἦταν τεντωμένες, γιὰ νὰ μὴ χάσει τίποτα ἀπ’ ὅσα διαδραματίζονταν μέσα στὸν μικρὸ Ναό. Ὅταν ὁ Ἅγιος ἔβγαλε τὴν εἰκόνα τοῦ Νυμφίου καὶ μαζὶ μὲ τοὺς ψαλτάδες ψάλανε ὅλοι μαζὶ τὸ «Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτὸς καὶ μακάριος ὁ δοῦλος ὅν εὑρήσει γρηγοροῦντα…» ὁ καρδινάλιος συγκλονίστηκε ὁλόκληρος καὶ ἄρχισε νὰ κλαίει. Στὸ τέλος, ἀργὰ τὴ νύχτα, καθὼς ἔφευγε τὸ ἐκκλησίασμα, ἐμφανῶς “ἀλλοιωμένος”, μοῦ ψέλισε:
-Πῶ, πῶ…, τί συγκλονιστικὸ ἦταν αὐτό; Ωωω, τί ἔπαθα!!! Σὲ παρακαλῶ…, μπορῶ νὰ χαιρετήσω αὐτὸν τὸν ἱερέα;
Πῆγα στὸν Ἅγιο καὶ τοῦ εἶπα: