Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: «Αυτοί που διοικούν τη Μονή Βατοπεδίου είναι θεομπαίχτες»



Σκληρή γλώσσα και σημαντικές λεπτομέρειες για τις κατ’ ιδίαν συζητήσεις που είχε με τον τέως αλλά και τον νυν Ηγούμενο της Μονής Βατοπεδίου, κατά την περίοδο που ήταν Μητροπολίτης Πάφου αποκάλυψε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος.

Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα της Αρχιεπισκοπής, o κ. Χρυσόστομος αναφέρει ότι στη διάρκεια της διακονίας του ως Μητροπλίτης Πάφου αντιμετώπισε πολλά προβλήματα από τον μακαριστό Γέροντα (Ιωσήφ) και τον νυν ηγούμενο της Μονής.

«Ο μακαρίτης γέροντάς τους και ο νυν ηγούμενος, από το 1978 ήταν στην επαρχία Πάφου, όταν ο ίδιος ήμουν Μητροπολίτης στην Πάφο. Δέχθηκα τον γέροντά τους ως επίγειο άγγελο και ήμουν στη διάθεσή του για τα πάντα. Δυστυχώς, άργησα να αντιληφθώ περί τίνος επρόκειτο, κι όταν ως τότε Μητροπολίτης έγινα δέκτης καταγγελιών από την Ιερά μονή Αγίων Αναργύρων Πάφου, που αφορούσαν το γέροντα, για να μην προσβάλω δημοσίως τον γέροντα, το κρατούσα επί μήνες μυστικό και προσπαθούσα να βρω άκρη, με συνέπεια να κλονιστεί η υγεία μου. Όταν αποκρυστάλλωσα άποψη, και πάλι κάλεσα τον γέροντα να μου ομολογήσει έστω και την δωδεκάτη την αλήθεια. Όμως, αντ’ αυτού, είχε μία συμπεριφορά «διαβολική», μου επιτέθηκε με όλη τη δύναμη της ψυχής του και αναγκάστηκα με αυστηρότητα να του πω να κατεβάσει τον τόνο της φωνής του ή θα φύγει από την μπαλκονόπορτα. Έφυγε.»

Ο κ. Χρυσόστομος τονίζει την δημιουργία φανατικών ομάδων που δημιούργούσαν προβλήματα στον ίδιο και την Μητρόπολη Πάφου.

«Άρχισε τότε να χαρακώνεται πίσω από οπαδούς, που οι περισσότεροι δυστυχώς είχαν ψυχολογικά προβλήματα, έβριζαν και με απειλούσαν, και αναγκαστήκαμε στη Μητρόπολη να διακόψουμε όλες τις τηλεφωνικές γραμμές της, διότι δεν μας άφηναν ήσυχους ούτε λεπτό.

Κάλεσα τον γέροντα για πολλοστή φορά να με απελευθερώσει από το δίλημμα που είχα, διότι όπως του είπα επί λέξη «αυτές τις βρωμοδουλειές τις κάνουν δύο και όχι ένας». Κι όταν ο ένας λέει το έκανα, κι ο άλλος όχι, τότε βρίσκεσαι σε φοβερό αδιέξοδο.

Μετά από την τελευταία άρνησή του, αναγκάστηκα να του πω να φύγει. Προτού απομακρυνθεί από το γραφείο μου, του είπα για πολλοστή φορά «θέλω να μου πεις όλη την αλήθεια, κι εγώ δεν θα σε εκθέσω. Αν δεν μου πεις την πραγματική αλήθεια και θα παραμείνω στο σκοτάδι, η ευχή μου για σένα θα είναι πολύ αυστηρή. Θα προσεύχομαι στο Θεό, το πρόσωπό σου, να μην δει χαρά, ούτε σε αυτή τη ζωή, ούτε στην άλλη. Θέλω να μου πεις την αλήθεια. Κι έφυγε δαιμονισμένος από το γραφείο.

Και ένας λόγος που τον έκαναν μετά τον θάνατό του να γελάει, ήταν αυτό που τον βάραινε κι αυτόν και την συνοδεία του. Για αυτούς τους λόγους δεν πήγα στο Βατοπαίδι. Διότι αυτοί που διοικούν την Μονή, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι δεν ορρωδούν παντελώς, αλλά εμπαίζουν και τον Θεό και τους ανθρώπους. Και για μένα είναι θεομπαίχτες».

Κείμενο: Σπύρος Παπαγεωργίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου