Τό οἰκολογικό λεγόμενο πρόβλημα εἶναι ὀργανικό γέννημα συγκεκριμένου πολιτισμοῦ, δηλαδή γενικευμένου τρόπου τοῦ βίου: τοῦ καταναλωτικοῦ τρόπου. Καταναλωτισμός δέν σημαίνει ἁπλῶς βουλιμική συμπεριφορά, ἀλλά «στάση» ζωῆς. Ὁ ἄνθρωπος τῆς καταναλωτικῆς «στάσης» ταυτίζει τή ζωή μέ τήν ἀνάγκη καί ἀπαίτηση ἰδιοποίησης, κατοχῆς, κυριαρχίας. Δέν ξέρει νά κοινωνεῖ, νά μοιράζεται, δέν ὑποπτεύεται τή χαρά τῆς αὐθυπέρβασης, τῆς αὐτοπροσφορᾶς, τήν ἐρωτική ἀνιδιοτέλεια.
Ὁ καταναλωτισμός εἶναι ἔκφανση καί συνέπεια τοῦ ἀτομοκεντρισμοῦ. Εὐρύτερη ἔννοια ὁ ἀτομοκεντρισμός, σημαίνει ὅτι κέντρο τῆς ζωῆς γίνεται τό ἄτομο, ὄχι ἡ χαρά τῶν σχέσεων κοινωνίας – ἡ κατασφάλιση τοῦ ἐγώ, ὄχι ἡ διακινδύνευση τῆς αὐτοπροσφορᾶς. Προϊόν τοῦ ἀτομοκεντρισμοῦ, πρίν καί ἀπό τόν καταναλωτισμό, ἡ ἀπόλυτη καί αὐτονόητη προτεραιότητα τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀτόμου.
Σήμερα, σκεπτόμαστε, μιλᾶμε, συν-ἐννοούμαστε μέ βάση τά ἀτομικά δικαιώματα – μοιάζει ἀδιανόητο, ἐξωπραγματικό νά ἀποτελεῖ πρωταρχική ἀνάγκη ἡ σχέση, πρώτη προτεραιότητα ἡ μετοχή σέ κοινότητα, ἡ συγκρότηση «πόλης».
Ἄν θέλουμε νά κυριολεκτοῦμε, δέν μποροῦμε νά μιλᾶμε γιά «πολιτισμό ἀτομοκεντρισμοῦ» – «πολιτισμός» καί «ἀτομοκεντρισμός» εἶναι ἔννοιες ἀσύμβατες, ἀντιφατικές. Ὁ πολιτισμός εἶναι γέννημα τῆς «πόλεως», ὁ ἀτομοκεντρισμός παγίδευση στά ἐνστικτώδη ὁρμέμφυτα. Ἡ «πόλις» δέν ἀποτελεῖ ἁπλῶς διευρυμένο οἰκισμό, προκύπτει ἀπό τό κοινό ἄθλημα νά ὑπερβαίνει ὁ καθένας τήν ἀτομική του ἰδιο-τέλεια γιά τή χαρά τῶν σχέσεων κοινωνίας. Παγίδευση στά ὁρμέμφυτα σημαίνει τό διαμετρικά ἀντίθετο: νά θωρακίζει καθένας τό ἐγώ του, νά δίνει προτεραιότητα στήν αὐτοσυντήρηση, στήν κυριαρχία, στήν ἡδονή του. Ἀτομοκεντρισμός εἶναι ἡ φάση τοῦ πρωτογονισμοῦ, ἡ ἐμμονή στήν κτηνώδη ἀλογία, πολιτισμός εἶναι ἡ ἐλευθερία ἀπό τήν ὑποταγή στό ἔνστικτο, ἡ προτεραιότητα τῆς ἔλλογης σχέσης.
Ὅταν πραγματώνεται τό κατόρθωμα τῆς «πόλεως» καί ἡ «πολιτική» παράγει «πολιτισμό», οἱ ἄνθρωποι δέν ἀρκοῦνται νά κοινωνοῦν ἁπλῶς τήν «χρεία», δέν συνυπάρχουν μόνο γιά νά ἐξυπηρετοῦνται τά ἀτομικά τους συμφέροντα μέ καταμερισμό ἐργασίας. Θέτουν στόχους ἀληθείας, δηλαδή ὑπαρκτικῆς γνησιότητας, ἀποβλέπουν στήν ἀξιολόγηση ποιοτήτων, κοινωνοῦν τήν καλλιέργεια (τήν «παίδευσιν») ὡς πρώτιστη ἀνάγκη. Δέν διανοοῦνται (δέν χρειάζεται) νά θωρακίσουν ἀτομικά δικαιώματα. Ἡ τιμή τοῦ νά εἶναι κανείς «πολίτης», νά μετέχει στό «ἄθλημα τοῦ ἀληθεύειν» πού εἶναι ἡ πολιτική, ὑπερκαλύπτει τίς ἐξασφαλίσεις τῶν συλλογικῶν «συμβολαίων», τόν πρωτογονισμό τῶν ἀτομικῶν δικαιωμάτων.
Ἡ γενεαλογία τῆς σημερινῆς οἰκολογικῆς ἀπειλῆς θά εἶναι σίγουρα λειψή ἄν ἀγνοήσουμε τή θρησκευτική μήτρα τοῦ καταναλωτικοῦ ἀτομοκεντρισμοῦ πού γεννάει τόν οἰκολογικό ἐφιάλτη. Ἡ θρησκευτική αὐτή μήτρα ἔχει συγκεκριμένες ἱστορικές συντεταγμένες: Ἐντοπίζεται στά «βαρβαρικά», ἔσχατης ὑπανάπτυξης φῦλα πού, ἀπό τά τέλη τοῦ 4ου ὡς καί τόν 6ο μ.Χ. αἰώνα, κατέκλυσαν τή Δυτική Ρωμαϊκή Αὐτοκρατορία καί τήν κατέλυσαν, δημιουργώντας τήν καινούργια σέ πληθυσμική συγκρότηση μετά-ρωμαϊκή Εὐρώπη.
Αὐτά τά φῦλα ἔσπευσαν νά «ἐκχριστιανιστοῦν», ἐπειδή τότε ὁ ἐκχριστιανισμός ἦταν ταυτόσημος μέ τήν εἴσοδο στόν πολιτισμό. Ἀλλά τό ἐπίπεδο ἀπαιδευσίας καί ὑπανάπτυξης τῶν εἰσβολέων δέν ἐπέτρεπε πρόσληψη τοῦ Χριστιανισμοῦ συνεπέστερη ἀπό τή σημερινή τάχα καί «ἀστικοποίηση» νεόπλουτων τῆς πρώτης ἤ δεύτερης γενιᾶς πού ἐγκατέλειψε τήν ὕπαιθρο. Ἀλλοτρίωσαν τά βαρβαρικά φῦλα τό ἐκκλησιαστικό γεγονός, τό μετέτρεψαν σέ φυσική θρησκεία ἱκανή νά ἀνταποκριθεῖ στίς ἐνστικτώδεις ἀπαιτήσεις θρησκευτικότητας τοῦ φυσικοῦ ἀτόμου.
Ὁ ἀτομοκεντρισμός εἶναι τό τυπικό γνώρισμα κάθε φυσικῆς θρησκείας, τυπικό γνώρισμα καί τοῦ «Χριστιανισμοῦ» πού καλλιέργησαν οἱ καινούργιοι κάτοικοι τῆς Εὐρώπης. Ἡ πίστη, ἀπό ἄθλημα ἐμπιστοσύνης, δηλαδή αὐθυπέρβασης καί ἀγαπητικῆς αὐτοπαράδοσης, μεταποιήθηκε σέ ἀτομικές «πεποιθήσεις», θωράκιση τοῦ ἐγώ μέ νοητικές παραδοχές καί ψυχολογικές βεβαιότητες. Ἡ ἄσκηση, ἀπό ἀγώνισμα αὐταπάρνησης γιά χάρη τῆς μετοχῆς στήν ἐκκλησιαστική κοινωνία τῆς ζωῆς, ἀλλοτριώθηκε σέ ἠθική, ἀτομική πειθάρχηση σέ νόμους καί κωδικές ἐντολές προκειμένου νά θωρακιστεῖ τό ἄτομο μέ τή σιγουριά τῆς ἀξιομισθίας.
Ἡ σωτηρία ἔχασε τό ἐτυμολογικό της νόημα (ἀπό τό σώζω – σώζομαι, πού σημαίνει γίνομαι σῶος, ἀκέραιος, φτάνω στήν ὁλοκληρία τῶν ὑπαρκτικῶν μου δυνατοτήτων), κατανοήθηκε σάν αἰώνια ἐξασφάλιση τοῦ ἐγώ. Ἀτομική πίστη, ἀτομική ἠθική, ἀτομική σωτηρία: ἡ ἐκκλησία ἔπαψε νά σημαίνει γεγονός, σύναξη εὐχαριστιακή, τρόπο τῆς ὕπαρξης, σῶμα ὅπου τά μέλη κοινωνοῦν τή ζωή κατ’ εἰκόνα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, τοῦ «ὄντως ἔρωτος».
Ἔγινε θρησκεία ἡ ἐκκλησία, ἰδεολογία μέ θεσμούς ἀποτελεσματικότητας καί ἐπιβολῆς, μέ δόγματα καί νομικό ἔλεγχο τῆς πιστότητας τοῦ ἀτομικοῦ φρονήματος στό δόγμα, πιστότητας τῆς ἀτομικῆς συμπεριφορᾶς στήν κωδικοποιημένη ἠθική. Λησμονήθηκε ὅτι στήν Ἐκκλησία πρωτοποροῦν καί δείχνουν τόν δρόμο οἱ παραιτημένοι ἀπό τό ἐγώ τους ληστές, ἄσωτοι, τελῶνες, πόρνες, ὅτι οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας εἶναι γιά ὅλους μόνο μιὰ ἀνοιχτή ἀγκαλιά, ποτέ εἰσαγγελεῖς κατάκρισης πρόξενοι ἐνοχῶν.
Τόν ἀλλοτριωμένο, τυραννικό τοῦ ἀνθρώπου χριστιανισμό ἀπολάκτισε τελικά, ὕστερα ἀπό ἐπώδυνη ἱστορική πορεία ἐξεγέρσεων καί διαμαρτυρήσεων, ὁ καινούργιος κόσμος τῆς εὐρωπαϊκῆς Δύσης. Μόνο πού ἡ ἐξέγερση ἦταν ἐνάντια στήν ἐπιδερμική συμπτωματολογία τῆς τυραννικῆς θρησκευτικότητας, δέν ἀναζήτησε (καί δέν ἐντόπισε) τόν κεντρικό ἄξονα: τόν πρωτογονισμό τῆς ἀτομοκρατίας.
Ἔτσι, στό καινούργιο (τό νεωτερικό) «παράδειγμα» γενικευμένου τρόπου τοῦ βίου πού γέννησε ἡ Δύση, ἐκπληκτικά ἐπιτεύγματα τεχνολογίας, ἀποτελεσματικότητας θεσμῶν, προόδου στή γνώση, θεμελιώνονται (ἤ σωστότερα, αἰωροῦνται) στήν ἐπισφάλεια τοῦ πρωτογονισμοῦ τῆς ἀτομοκρατίας. «Πολιτισμός» πρό-πολιτικός, ἀνυποψίαστος γιά τό κατόρθωμα τῆς «πόλεως» καί τό «ἀληθείας ἄθλημα» τῆς πολιτικῆς, ὑποτάσσει κάθε ἐπιδίωξη στόν ἐντυπωσιασμό, στόν ἡδονισμό, στήν ψευδαισθητική ἀποχαύνωση τοῦ ἀτόμου. Στή θέση τῆς ἀτομικῆς πίστης ἡ ἰδεολογικοποιημένη φυσιοκεντρική ἀτομοκρατία, στή θέση τῆς ἀτομικῆς ἠθικῆς ἡ αὐτοκαταστροφική χρησιμοθηρία, στή θέση τῆς ἀτομικῆς σωτηρίας ἡ παγερή «ἐλπίδα» μηδενισμοῦ τῆς ἀτομικότητας.
Αὐτός ὁ «πολιτισμός» γιορτάζει Χριστούγεννα ἀντιστρέφοντας τούς ὅρους καί τήν αἰτιολόγηση τῆς Γιορτῆς – ὅπως ἀκριβῶς πασχίζει νά λύσει καί τό οἰκολογικό πρόβλημα δίχως νά ἀντιστρέψει τούς ὅρους καί τίς σκοποθεσίες πού γέννησαν τό πρόβλημα…
.jpg)
Μοναδικός για άλλη μια φορά, ευλογία Θεού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην κρίνεις επιφανειακά!
ΔιαγραφήΕυτυχώς έζησε ανάμεσά μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί είναι αυτό;;; Τί θα πει "Ευτυχώς έζησε ανάμεσά μας.";;;
ΔιαγραφήΞεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα. Υπέροχος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην κρίνεις αποσπασματικά.
ΔιαγραφήΦοβερό κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει και λάθη και αυθαιρεσίες.
ΔιαγραφήΜόνο ένας Γιανναράς θα έγραφε τέτοιες θεολογικά ανθρωπολογικές αλήθειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα πάρουμε από τον θαυμασμό σου Γιανναρικέ!
ΔιαγραφήΔεν τον φτάνουν ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι. Αξεπέραστος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοί δεν τον φθάνουν; Αυτοί που τον έχουν ξεπεράσει;;
ΔιαγραφήΧαρά ζωής, όντως Ζωής, η γραφίδα του Γιανναρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠότε ο Γιανναράς καταδίκασε τον νεονικολαϊτισμό; Πότε καταδίκασε τον σαρκικό έρωτα πριν και έξω από τον Γάμο;
ΔιαγραφήΠάντως να ξέρεις ότι για τους νεονικολαϊτες ο σαρκικός έρωτας είναι χαρά ζωής!!!
Ποιος να συγκριθεί μαζί σου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλοί συγκρίνονται μαζί του και τον υπερτερούν.
ΔιαγραφήΤο κάλλος της Ορθόδοξης θεολογίας μπροστά μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠότε ο Γιανναράς καταδίκασε τον νεονικολαϊτισμό; Πότε καταδίκασε τον σαρκικό έρωτα πριν και έξω από τον Γάμο;
ΔιαγραφήΠάντως να ξέρεις ότι για τους νεονικολαϊτες ο σαρκικός έρωτας είναι χαρά ζωής και κάλλος!!!
Πόσο ακριβής στο θεολογικό του λόγο, πόσο γλαφυρός στην περιγραφή της σύγχρονης πραγματικότητας, πόσο βαθιά ρεαλιστικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίνεις αποσπασματικά!
ΔιαγραφήΠότε ο Γιανναράς καταδίκασε τον νεονικολαϊτισμό; Πότε καταδίκασε τον σαρκικό έρωτα πριν και έξω από τον Γάμο;
Πάντως να ξέρεις ότι για τους νεονικολαϊτες ο σαρκικός έρωτας είναι χαρά ζωής και κάλλος!!!
Αφορμή πίστης και αληθινής ζωής. Τέτοια κείμενα πρωτοπορούν τη θεολογία. Της δίνουν βήμα στον κατακερματισμένο και μπερδεμένο κόσμο μας. Κείμενα ενδεδειγμένα στη γλώσσα του σημερινού ανθρώπου. Λόγια σωτηρίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑληθινή ζωή χωρίς σαφή καταδίκη των σαρκικών αμαρτιών γίνεται;
ΔιαγραφήΠότε ο Γιανναράς καταδίκασε τον νεονικολαϊτισμό; Πότε καταδίκασε τον σαρκικό έρωτα πριν και έξω από τον Γάμο;
Πάντως να ξέρεις ότι για τους νεονικολαϊτες ο σαρκικός έρωτας είναι χαρά ζωής και κάλλος!!!
Περισσότερο μπέρδεμα και κατακερματισμό δίνει ο νεονικολαϊτισμός.
Έμπνευση του Υψίστου, λόγια καρδιάς. Στο κέντρο της Ορθόδοξης θεολογίας. Πάντα επίκαιρος, καίριος, ασύγκριτος. Μοναδικός Γιανναράς. Η απουσία του αναντικαταστατη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην γίνεσαι βλάσφημος Γιανναρικέ!
ΔιαγραφήΆφησε την έμπνευση του Υψίστου για τις πραγματικές εμπνεύσεις Του!
Και διάβασε Άγιο Παϊσιο να ξεστραβωθείς πνευματικά!
Ο Γιανναρικός καημός στην καρδιά των όντων. Λείπει η πένα του. Λείπει η παρουσία του. Λείπει η πίστη του. Λείπει η ορμή του για την αλήθεια, για την υπεράσπιση της αλήθειας. Της Ορθόδοξης αλήθειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξη αλήθεια με επίθεση στους ιερούς Κανόνες υπάρχει;;;
ΔιαγραφήΟρθόδοξη αλήθεια με νεονικολαϊτισμούς υπάρχει;;;
Ο Γιανναρικός καημός στην καρδιά των όντων. Λείπει η πένα του. Λείπει η παρουσία του. Λείπει η πίστη του. Λείπει η ορμή του για την αλήθεια, για την υπεράσπιση της αλήθειας. Της Ορθόδοξης αλήθειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξη αλήθεια με νεονικολαϊτισμούς υπάρχει;;;
ΔιαγραφήΟρθόδοξη αλήθεια με επίθεση στους ι. Κανόνες υπάρχει;;;
Καθηλωτικός λόγος. Εξαίρετη ανάλυση. Γιανναράς γαρ...
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΔιαγραφήΚαθηλωτικός είναι ο π. Σταύρος Τρικαλιώτης στην κριτική Γιανναρά.
π. Σταύρος Τρικαλιώτης για το βιβλίο "Ενάντια στη θρησκεία" (Χρήστου Γιανναρά)
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Προσεγμενη προσέγγιση υψηλού επιπέδου. Ρεσιτάλ Ορθοδόξου ήθους από τον Γιανναρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξο ήθος με νεονικολαϊτισμούς υπάρχει;;;
ΔιαγραφήΟ Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Το Ορθόδοξο ήθος στα καλύτερά του: Χρήστος Γιανναράς
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
Διαγραφήhttps://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Ορθόδοξο
ΑπάντησηΔιαγραφήήθος, Ορθόδοξη διδασκαλία
Τεράστιες Ορθόδοξες κουβέντες
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Ορθόδοξο ήθος το διδάσκει ο άγιος Παΐσιος!
ΔιαγραφήΟ Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Η Ορθοδοξία στα καλύτερά της
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρεις τί λές ανώνυμε Γιανναρικέ.
ΔιαγραφήΔιάβασε:
Το Ορθόδοξο ήθος το διδάσκει ο άγιος Παΐσιος!
Ο Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Τέτοια θεολογία ομορφαίνει την Ορθοδοξία.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Σταύρος Τρικαλιώτης για το βιβλίο "Ενάντια στη θρησκεία" (Χρήστου Γιανναρά)
ΔιαγραφήΑπλά Ορθόδοξος.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Σταύρος Τρικαλιώτης για το βιβλίο "Ενάντια στη θρησκεία" (Χρήστου Γιανναρά)
Διαγραφήhttps://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Η Ορθόδοξη Εκκλησία και η διδασκαλία της στα γραφόμενα του Χρήστου Γιανναρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΣΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΙΚΕ!
ΔιαγραφήΦανταστικός! Ανεπανάληπτος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γιανναράς μάς θυμίζει με τον καλύτερο τρόπο πόσο ξεχωριστή και αληθινή είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
Διαγραφήhttps://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Ο λόγος του μια αναφορά κατευθείαν στον Λόγο του Θεού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
Διαγραφήhttps://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Λόγος ζωηφόρος της Ορθοδοξίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι αυτός ο ζωηφόρος λόγος της Ορθοδοξίας ανώνυμε Γιανναρικέ!
ΔιαγραφήΛόγος να αναπνεύσεις Ορθόδοξο οξυγόνο
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι αυτό οξυγόνο της Ορθοδοξίας ανώνυμε Γιανναρικέ!
ΔιαγραφήΜπράβο ο Γιανναράς
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα τον χαίρεσαι!
ΔιαγραφήΚατάπληξη για άλλα μια φορά. Για την αξία της Ορθόδοξης θεολογίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι αυτή η Ορθόδοξη Θεολογία Γιανναρικέ!
ΔιαγραφήΡίξε μια ματιά.
Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Όσο πιο πολύ διαβάζεις το κείμενο αυτό τόσο πιο πολύ εκπλήσσεσαι. Η Ορθοδοξία που διαπρέπει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ορθοδοξία που μάχεται.
Η Ορθοδοξία που ανασταίνει.
Ορθοδοξία και νεονικολαϊτισμός δεν μπορεί να συνυπάρξει!
ΔιαγραφήΠιο Ορθόδοξος δε γίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιο Εκκλησιαστικός δε γίνεται.
Δεν ξέρεις τί γράφεις Γιανναρικέ!
ΔιαγραφήΣτην καρδιά της Ορθοδοξίας Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γιανναράς καταθέτει αγαπητικα την Ορθόδοξη ψυχή του.
"β’. Τον μακαριστό όσιο Γέροντα Πορφύριο:
ΔιαγραφήΠερί της έναντι του προαναφερθέντος συγγραφέως θέσεώς του ο μοναχός Γέρων Ακάκιος Καυσοκαλυβίτης υποτακτικός του γέροντος, πού τον ακολούθησε στα Καυσοκαλύβια και τον γηροκόμησε μέχρι και της προς Κύριο εκδημίας του κατέθεσε τα έξης:
«Όταν η περί Νεονικολαϊτισμού διαμάχη μεταξύ γέροντος Θεοκλήτου και του ανωτέρω καθηγητού ευρίσκετο στο αποκορύφωμα της. Ο γέρων Πορφύριος μου είπε:
– Αυτά πού λέγει ο Θεόκλητος τα γνωρίζω. Αυτά πού λέγει ο συγγραφέας αυτός δεν τα ξέρω! Γιατί;
Και εγώ απήντησα;
– Προφανώς γέροντα, επειδή ο γέρων Θεόκλητος τα γράφει με την Χάριν.
Και ο Γέροντας επιβεβαίωσε;
– Ακριβώς! “Έτσι είναι!”
Αλλά και έτερος αγιορείτης ιερομόναχος, συνδεόμενος στενότατα και επί δεκαετίες μετά του γέροντος (Πορφυρίου) παρομοίως διαβεβαιώνει ότι σε σχετική συζήτηση μεταξύ τους ο πατήρ Πορφύριος επεκράτησε τις περί του συγγραφέως αυτού τοποθετήσεις του πατρός Θεοκλήτου ειπών επί λέξει:
“Μωρέ, πολύ ωραία τα λέγει, ο Θεόκλητος!”
“Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης, Μαρτυρίες προσκυνητών”, – Β’ Έκδοση, Εκδόσεις “Αγιοτόκος Καππαδοκία”, 2005, σελ 111-113
Στο
Ο Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Τι Γιανναράς Θεέ μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθοδοξοτατος όσο δεν πάει.
Ανώνυμε μην φανατίζεσαι! Δεν ξέρεις από Ορθοδοξία!
ΔιαγραφήΤι και αν έφυγε από τη ζωή για τον Παράδεισο και τον Θεό που τόσο αγάπησε, τα σοφά λόγια του παραμένουν για να εμπνέουν πίστη Ορθόδοξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαζί του θα πας και εσύ, αφού τον θαυμάζεις!
ΔιαγραφήΤιμή και δόξα στον μέγα ορθόδοξο θεολόγο Χρήστο Γιανναρά.
ΑπάντησηΔιαγραφή"β’. Τον μακαριστό όσιο Γέροντα Πορφύριο:
ΔιαγραφήΠερί της έναντι του προαναφερθέντος συγγραφέως θέσεώς του ο μοναχός Γέρων Ακάκιος Καυσοκαλυβίτης υποτακτικός του γέροντος, πού τον ακολούθησε στα Καυσοκαλύβια και τον γηροκόμησε μέχρι και της προς Κύριο εκδημίας του κατέθεσε τα έξης:
«Όταν η περί Νεονικολαϊτισμού διαμάχη μεταξύ γέροντος Θεοκλήτου και του ανωτέρω καθηγητού ευρίσκετο στο αποκορύφωμα της. Ο γέρων Πορφύριος μου είπε:
– Αυτά πού λέγει ο Θεόκλητος τα γνωρίζω. Αυτά πού λέγει ο συγγραφέας αυτός δεν τα ξέρω! Γιατί;
Και εγώ απήντησα;
– Προφανώς γέροντα, επειδή ο γέρων Θεόκλητος τα γράφει με την Χάριν.
Και ο Γέροντας επιβεβαίωσε;
– Ακριβώς! “Έτσι είναι!”
Αλλά και έτερος αγιορείτης ιερομόναχος, συνδεόμενος στενότατα και επί δεκαετίες μετά του γέροντος (Πορφυρίου) παρομοίως διαβεβαιώνει ότι σε σχετική συζήτηση μεταξύ τους ο πατήρ Πορφύριος επεκράτησε τις περί του συγγραφέως αυτού τοποθετήσεις του πατρός Θεοκλήτου ειπών επί λέξει:
“Μωρέ, πολύ ωραία τα λέγει, ο Θεόκλητος!”
“Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης, Μαρτυρίες προσκυνητών”, – Β’ Έκδοση, Εκδόσεις “Αγιοτόκος Καππαδοκία”, 2005, σελ 111-113
Στο
Ο Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Ταξίδεψα στον ωκεανό του Ορθοδόξου ήθους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΛόγια του αέρα γράφεις Γιανναρικέ συνέχεια!
ΔιαγραφήΠαραμένει επίκαιρος και κομβικός πάντα
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τους κοσμικούς και "νεορθόδοξους" λες;;;
ΔιαγραφήΓιανναράς σημαίνει: αποκάλυψη σύγχρονης Ορθόδοξης θεολογίας.
ΑπάντησηΔιαγραφή"β’. Τον μακαριστό όσιο Γέροντα Πορφύριο:
ΔιαγραφήΠερί της έναντι του προαναφερθέντος συγγραφέως θέσεώς του ο μοναχός Γέρων Ακάκιος Καυσοκαλυβίτης υποτακτικός του γέροντος, πού τον ακολούθησε στα Καυσοκαλύβια και τον γηροκόμησε μέχρι και της προς Κύριο εκδημίας του κατέθεσε τα έξης:
«Όταν η περί Νεονικολαϊτισμού διαμάχη μεταξύ γέροντος Θεοκλήτου και του ανωτέρω καθηγητού ευρίσκετο στο αποκορύφωμα της. Ο γέρων Πορφύριος μου είπε:
– Αυτά πού λέγει ο Θεόκλητος τα γνωρίζω. Αυτά πού λέγει ο συγγραφέας αυτός δεν τα ξέρω! Γιατί;
Και εγώ απήντησα;
– Προφανώς γέροντα, επειδή ο γέρων Θεόκλητος τα γράφει με την Χάριν.
Και ο Γέροντας επιβεβαίωσε;
– Ακριβώς! “Έτσι είναι!”
Αλλά και έτερος αγιορείτης ιερομόναχος, συνδεόμενος στενότατα και επί δεκαετίες μετά του γέροντος (Πορφυρίου) παρομοίως διαβεβαιώνει ότι σε σχετική συζήτηση μεταξύ τους ο πατήρ Πορφύριος επεκράτησε τις περί του συγγραφέως αυτού τοποθετήσεις του πατρός Θεοκλήτου ειπών επί λέξει:
“Μωρέ, πολύ ωραία τα λέγει, ο Θεόκλητος!”
“Γέροντας Παϊσιος ο Αγιορείτης, Μαρτυρίες προσκυνητών”, – Β’ Έκδοση, Εκδόσεις “Αγιοτόκος Καππαδοκία”, 2005, σελ 111-113
Στο
Ο Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Δίνει ρέστα παλι
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κρασιά ανώνυμε!
ΔιαγραφήΕκκλησιαστικός λόγος όπως του πρέπει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κρασιά ανώνυμε!...
ΔιαγραφήΤι λέει ρε ο άνθρωπος; Καταπληκτικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα τον κάνεις και κορνίζα και να του κάνεις μετάνοιες!!!
ΔιαγραφήΔε χορταινω να το διαβάζω ξανά και ξανά
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεραστικά σου!!!
ΔιαγραφήΣκεύος εκλογής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξης πίστης.
Όποιος θέλει να διαβάσει ορθόδοξη κριτική του Γιανναρά και να βρει όλες τις απαντήσεις που δικαιώνουν την ορθόδοξη αντιγιανναρική κριτική μπορεί να διαβάσει τα βιβλία του π. Θεόκλητου Διονυσιάτη.
ΔιαγραφήΤο Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Οι κουβέντες του για την οικολογία συναρπαστικές. Δίνει την Ορθόδοξη πλευρά με ακρίβεια και εμβάθυνση. Τρομερή δουλειά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω για την οικολογία.
ΔιαγραφήΞέρω όμως πολλά δυσσεβή που έγραψε και συνέλεξε ο π. Σταύρος Τρικαλιώτης...
Σκεύος εκλογής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξης πίστης.
Όποιος θέλει να διαβάσει ορθόδοξη κριτική του Γιανναρά και να βρει όλες τις απαντήσεις που δικαιώνουν την ορθόδοξη αντιγιανναρική κριτική μπορεί να διαβάσει τα βιβλία του π. Θεόκλητου Διονυσιάτη.
ΔιαγραφήΤο Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ!!!
ΔιαγραφήΣα να μιλάει ένας Πατέρας της Εκκλησίας, στο σημερινό πρόβλημα, με τη σύγχρονη γλώσσα, δίνοντας την εκκλησιαστική διάσταση του πράγματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος θέλει να διαβάσει ορθόδοξη κριτική του Γιανναρά και να βρει όλες τις απαντήσεις που δικαιώνουν την ορθόδοξη αντιγιανναρική κριτική μπορεί να διαβάσει τα βιβλία του π. Θεόκλητου Διονυσιάτη.
ΔιαγραφήΤο Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Πατερικός λόγος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν φαίνεται να έχεις διαβάσει Πατερικό λόγο....
ΔιαγραφήΛείπεις δάσκαλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλεις όταν έλθει η ώρα να φύγεις απο τον φθαρτό κόσμο να πας εκεί που είναι ο Γιανναράς;;;
ΔιαγραφήΗ απουσία του παραπάνω από αισθητή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλεις όταν έλθει η ώρα να φύγεις απο τον φθαρτό κόσμο να πας εκεί που είναι ο Γιανναράς;;;
ΔιαγραφήΟ λόγος οδηγεί στον Σωτήρα Ιησού Χριστό. Ο πόθος του αυτός μεταφέρεται με τον πιο γλαφυρό τρόπο. Εμπνέει τον καθένας μας στην εν Χριστώ ελευθερία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν Χριστώ ελευθερία με νεονικολαϊτισμούς και με διάφορες λογής δυσσέβειες δεν μπορεί να υπάρξει ανώνυμε Γιανναρικέ όσο και αν πασχίζει κανείς και εσύ.. .
ΔιαγραφήΣαν τον Γιανναρά πουθενά
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαραμύθια με Πράσινα άλογα!
ΔιαγραφήΦιγουράρει στην πρώτη γραμμή ένα μεγαλείο. Του ανθρώπου που μπορεί να υπηρετήσει την Εκκλησία με τα χαρίσματα που έχει. Όλα δοσμένα απλόχερα. Προς δόξαν Θεού και σωτηρίαν του λαού του Θεού. Γιανναρά σε ευχαριστούμε που μας φωτίζεις ακόμη και μετά θάνατον. Μέγας Γιανναράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ υπηρεσία της Εκκλησίας περνά μέσα από την υπακοή Παράδοση της Εκκλησίας που καταδικάζει τις σαρκικές αμαρτίες όλες και δεν επιτίθεται στους Ιερούς Κανόνες και στους ιερούς συντάκτες τους!
ΔιαγραφήΠριν τα Χριστούγεννα και ο Γιανναράς κοντά μας. Κορυφαίος θεολόγος. Η Ορθοδοξία πάλι στο προσκήνιο. Ευχαριστίες πολλές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε Γιανναρικέ βρίσκεσαι εκτός χρόνου και τόπου!
ΔιαγραφήΆκου κορυφαίος θεολόγος ο Γιανναράς!!! Έλεος δηλαδή σε καιρό πριν τα Χριστούγεννα!
Η Παράδοση της Εκκλησίας με σημερινή γλώσσα και απόλυτη σαφήνεια. Λόγος επάρκειας. Καταδεικνύει την πληρότητα της Ορθοδοξίας και την πλάνη του δυτικού Χριστιανισμού. Φοβερός ο Γιανναράς για όσους καταλαβαίνουν την αληθινή Ορθόδοξη θεολογία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ορθόδοξη θεολογία και η Παράδοση της Εκκλησίας καταδικάζει τις σαρκικές αμαρτίες όλες και δεν επιτίθεται στους Ιερούς Κανόνες και στους ιερούς συντάκτες τους!
ΔιαγραφήΥπάρχουν και τέτοιες πρωτοποριακές θεολογικές διατυπώσεις. Ύμνος στην Ορθόδοξη θεολογία. Έτσι αποκτούν αξία οι λέξεις και τα νοήματα. Χρήστο Γιανναρά πόσο σημαντικός είσαι όσα χρόνια και αν περάσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ορθόδοξη θεολογία καταδικάζει τις σαρκικές αμαρτίες όλες και δεν επιτίθεται στους Ιερούς Κανόνες!
ΔιαγραφήΜας ξυπνούν οι λέξεις του. Μας αφυπνίζουν. Να και κάτι εντυπωσιακό στη μίζερη θεολογική πραγματικότητα, δηλαδή ο Χρήστος Γιανναράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΕΣΥ ΓΙΑΝΝΑΡΙΚΕ!
ΔιαγραφήΜας ελευθερώνει προς τον Παράδεισο. Όλους. Εκτός των τυφλών στο αυθεντικό εκκλησιαστικό πνεύμα. Ζήτω ο Γιανναράς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Παράδεισος περνά μέσα από την Ορθόδοξη βιωτή που είναι η βιωτή που καταδικάζει τις σαρκικές αμαρτίες όλες και δεν επιτίθεται στους Ιερούς Κανόνες!
ΔιαγραφήΚαλοσυνάτη ανάλυση Ορθόδοξης βιωτής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟρθόδοξη βιωτή είναι η βιωτή που καταδικάζει τις σαρκικές αμαρτίες όλες και δεν επιτίθεται στους Ιερούς Κανόνες!
Διαγραφή2. Μαρτυρία εκπαιδευτικού εκ Θεσσαλονίκης:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ύστερα από μία συζήτησε μου με τον… είχα διατεθεί κάπως επιεικώς για τον καθηγητή και συγγραφέα, όσον αφορά την δεκτικότητα του σε περιπτώσεις υποδείξεως σφαλμάτων του. Όταν μετά από λίγες μέρες επισκέφθηκα τον πατέρα Παϊσιο τού εξέφρασα αυτόν τον λογισμό μου.
Τότε ο Γέροντας εμφανώς στενοχωρημένος -αλγών, θα έλεγα- μου απάντησε:
– Ο άνθρωπος αυτός, όταν του δείχνεις ότι αυτό πού λέει είναι χοντρό και βλάσφημο, σου απαντάει: “Ναι, ναι. δίκιο έχετε…”. Και σε λίγο πάλι: “Ναι, ναι δίκιο έχετε…”. Και ξανά: “Ναι, ναι…”. Αλλά μετά συνεχίζει να γραφή και να επιμένει στα ίδια περίπου με κάπως, ας υποθέσομε, διαφορετικό τρόπο πιο ευγενικό (ένν: καμουφλαρισμένο).»
Ο Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html "
Ο ιστολόγος να γνωρίζει θα δώσει λόγο και την Ημερά της Κρίσης, ακόμα και αν μπερδευτεί ή πλανηθεί κάποια ψυχή μέσα από τα γραπτά ή λόγους του Γιανναρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌφειλε να εμπιστεύεται τους αγίους σαν τον άγιο Παΐσιο και ο ίδιος να τα γνωρίζει και να τα αντικρούει, τα γιανναρικά πιστεύματα.
Ο Γιανναριστής να ηρεμήσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψε 70 περίπου σχόλια αερολογίας χθες!
Τώρα πρέπει να ηρεμήσει.
Ο λάτρης του Γιανναράς να διαβάσει π. Θεόκλητο Διονυσιάτη, εκεί θα δει το ορθόδοξο πνεύμα, παρά τα ορισμένα λάθη του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙστολόγε, κάποιος ξέρει με βεβαιότητα ότι θα δώσεις λόγο στο Θεό!!! Φαίνεται τού αποκάλυψε ο ίδιος ο Θεός της προθέσεις του!!! Αλίμονό σου ιστολόγε! Τρέμε ιστολόγε! Το επιβεβαίωσε ο ανώνυμος Κριτής στη θέση του μόνου Κριτή. Τι περισσότερες αποδείξεις θέλεις ιστολόγε;;;;; Ένας ανώνυμος στο καταθέτει με απόλυτη σιγουριά. Περιμένεις κάτι περισσότερο ιστολόγε;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαζέ Ανώνυμε είρωνα 8:02 μ.μ.!
ΔιαγραφήΔεν ξέρεις ότι όχι μόνο ο ιστολόγος αλλά και ο καθένας μας, θα δώσει λόγο στον Θεό, αν οδήγησε τους άλλους στην αμαρτία ή στην πλάνη/πλάνες;
Πρώτη φορά το ακούς αυτό;
Δεν έχεις ανοίξει ποτέ σου την Αγία Γραφή και τους Πατέρες;
Δεν ξέρεις τί τρομερό λόγο είπε ο Χριστός γι΄ αυτόν που σκανδαλίζει άλλους;
Χρειάζεται να υπάρξει ξεχωριστή αποκάλυψη του ίδιου του Θεού στον καθένα, για να τα ξέρει αυτά;
Ναι! Ναι και βέβαια θα έχουμε απόλυτη σιγουριά σε όλα λέει ο Ίδιος ο Θεός στην Αγία Γραφή και μέσω των Πατέρων!
ΔιαγραφήΑυτό σαν απάντηση στις παιδιάστικες κοροϊδίες του 8,02 μμ...