ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ
Το νέο εξεταστικό σε... «επαναδιαπραγμάτευση»
Για τη χρονιά 2016-2017 παραπέμπεται η εφαρμογή του νέου συστήματος
εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αλλαγές στον νόμο-πλαίσιο, που
δεν θα θίγουν τη φιλοσοφία του, προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός
Παιδείας
Εξορθολογισμό του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης -που ενδεχομένως
οδηγήσει σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις τμημάτων σε ΑΕΙ-ΤΕΙ- και μικρές
βελτιώσεις στον νόμο-πλαίσιο, προανήγγειλε μιλώντας στη Βουλή κατά τη
διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων ο υπουργός Παιδείας Κ.
Αρβανιτόπουλος. Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε ότι το νέο εξεταστικό για την
εισαγωγή στην Τριτοβάθμια θα ισχύσει από την ακαδημαϊκή χρονιά
2016-2017.Ο κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της κυβέρνησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ άνοιξε τα «χαρτιά» του και για θέματα που «καίνε», όπως η εφαρμογή του νόμου-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια.
Εστειλε, μάλιστα, αυστηρό μήνυμα και προς τους αρνητές και προς τους ζηλωτές της μεταρρύθμισης, υποστηρίζοντας ότι «όλοι υποσκάπτουν εξίσου τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια εφόσον δυσχεραίνουν τον διάλογο για τη συναίνεση». Μοναδικός γνώμονας των αποφάσεων, προσέθεσε, είναι το δημόσιο συμφέρον, το οποίο επιβάλλει: Πρώτον, την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης, το οποίο σημαίνει την εφαρμογή του νόμου στο σκέλος της διοίκησης και προς την κατεύθυνση αυτή θα γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές, χωρίς -όπως ανέφερε- να αλλοιώνονται ο πυρήνας και η φιλοσοφία της μεταρρύθμισης. Δεύτερον, η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των ιδρυμάτων, το οποίο σημαίνει ανοικτά ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα προανήγγειλε αναθεώρηση του συστήματος συγγραμμάτων και βελτίωση των υποδομών της φοιτητικής μέριμνας.
Για τον εξορθολογισμό του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης είπε ότι «είναι εμφανές ότι το στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης που ακολουθήθηκε τα τελευταία 30 χρόνια πρέπει να αλλάξει». Σχετικά με το νέο εξεταστικό, σημείωσε πως αφού ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις τόσο της Δευτεροβάθμιας όσο και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα μπορούμε να συζητήσουμε σοβαρά για τον επανασχεδιασμό του εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στα ανώτατα ιδρύματα.
Δεν θα λειτουργήσει ως ποινολόγιο, διαβεβαίωνει ο Κ. Αρβανιτόπουλος
Ξεκινά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Προτεραιότητα για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα αποτελέσει η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών, τόνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι δεν θα λειτουργήσει ως ποινολόγιο, αλλά ως βάση για να γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις.
«Το αίτημα για τη βελτίωση της Παιδείας αποτελεί διαχρονική και καθολική απαίτηση των Ελλήνων πολιτών», τόνισε ο υπουργός Παιδείας προσθέτοντας πως οι μόνοι που μπορούν να δώσουν σάρκα και οστά σε αυτό το αίτημα είναι οι εκπαιδευτικοί. «Προωθούμε άμεσα την αξιολόγηση διαδικασιών και του ανθρώπινου δυναμικού, των εκπαιδευτικών μας, με στόχο την ανάδειξη των τομέων που χρειάζονται βελτιωτικές παρεμβάσεις», είπε χαρακτηριστικά.
Ο υπουργός Παιδείας υπενθύμισε, μάλιστα, ότι αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με παράλληλη αξιολόγηση όλου του συστήματος έχει να πραγματοποιηθεί 30 χρόνια, ενώ έκανε σαφές ότι δεν θα έχει τη μορφή ποινολογίου, αλλά θα λειτουργήσει ως βάση για να γίνουν οι αναγκαίες βελτιωτικές παρεμβάσεις.
Ψηφιακό σχολείο
Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το ψηφιακό σχολείο θα γίνει πραγματικότητα στη σχολική χρονιά 2013-'14, ενώ για τη Δευτεροβάθμια είπε πως θα κατατεθεί εντός του έτους νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου.
Τέλος, ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε πως το υπουργείο στηρίζει, αλλά και θα ελέγχει τον θεσμό των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63682119
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου