Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Παιδείας μπαίνει η ελληνική
εκπαίδευση. «Θα αξιολογηθούν δομές, υποδομές, βιβλία, εκπαιδευτικές
πρακτικές και φυσικά το έργο των εκπαιδευτικών», ανέφερε σε έγγραφό του
προς τη Βουλή ο υπουργός κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, τονίζοντας ότι
το σχέδιο προεδρικού διατάγματος θα δοθεί άμεσα στη δημοσιότητα προς
διαβούλευση. Ηδη, πάντως, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν τονίσει ότι
εάν η αξιολόγηση συνδεθεί με τη βαθμολογική (και κατ’ επέκτασιν τη
μισθολογική) εξέλιξη των εκπαιδευτικών, θα προχωρήσουν σε
κινητοποιήσεις. Οι βασικές ρυθμίσεις της πρότασης του υπουργείου είναι
οι ακόλουθες:
- Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή του σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο.
- Η τελική έκθεση αξιολόγησης θα συντάσσεται από τον σχολικό σύμβουλο, εντάσσοντας και την έκθεση του διευθυντή.
- Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται σε πέντε πεδία: Εκπαιδευτικό Περιβάλλον - Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία Διδασκαλίας - Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Διδασκαλίας - Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια - Τυπικά Προσόντα και Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη.
- Για το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η έκθεση αυτοαξιολόγησης του σχολείου.
- Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διακρίνεται σε «ετήσια» (κατ’ έτος ή κάθε δύο χρόνια) και «περιοδική» (κάθε τέσσερα χρόνια).
- Εκπαιδευτικός που θα κριθεί «με ελλιπές έργο» θα πρέπει να παρακολουθήσει ενισχυτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και να αξιολογηθεί εκ νέου το επόμενο έτος.
- Οι «επαρκείς» εκπαιδευτικοί προάγονται. Οσοι βαθμολογούνται με «πολύ καλά» ή και «εξαιρετικά» θα πριμοδοτούνται εάν θέλουν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση στελέχους.
- Η επιτυχία στην περιοδική αξιολόγηση θα μετράει για την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, όπως η διεκδίκηση θέσης στελέχους. Η περιοδική αξιολόγηση θα πραγματοποιείται από τον σχολικό σύμβουλο.
- Οι επιδόσεις των μαθητών δεν θα αποτελούν «όχημα» για κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Ομως, στην ταυτότητα του σχολείου θα περιλαμβάνονται στοιχεία όπως το ποσοστό μαθητικής «διαρροής».
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_12/01/2013_507588
- Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή του σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο.
- Η τελική έκθεση αξιολόγησης θα συντάσσεται από τον σχολικό σύμβουλο, εντάσσοντας και την έκθεση του διευθυντή.
- Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται σε πέντε πεδία: Εκπαιδευτικό Περιβάλλον - Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία Διδασκαλίας - Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Διδασκαλίας - Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια - Τυπικά Προσόντα και Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη.
- Για το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η έκθεση αυτοαξιολόγησης του σχολείου.
- Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διακρίνεται σε «ετήσια» (κατ’ έτος ή κάθε δύο χρόνια) και «περιοδική» (κάθε τέσσερα χρόνια).
- Εκπαιδευτικός που θα κριθεί «με ελλιπές έργο» θα πρέπει να παρακολουθήσει ενισχυτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και να αξιολογηθεί εκ νέου το επόμενο έτος.
- Οι «επαρκείς» εκπαιδευτικοί προάγονται. Οσοι βαθμολογούνται με «πολύ καλά» ή και «εξαιρετικά» θα πριμοδοτούνται εάν θέλουν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση στελέχους.
- Η επιτυχία στην περιοδική αξιολόγηση θα μετράει για την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, όπως η διεκδίκηση θέσης στελέχους. Η περιοδική αξιολόγηση θα πραγματοποιείται από τον σχολικό σύμβουλο.
- Οι επιδόσεις των μαθητών δεν θα αποτελούν «όχημα» για κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Ομως, στην ταυτότητα του σχολείου θα περιλαμβάνονται στοιχεία όπως το ποσοστό μαθητικής «διαρροής».
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_12/01/2013_507588
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου