Του Γιώργου
Ν. Παπαθανασόπουλου
Το
Συμβούλιο των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών
(ΣΕΕ) μετά την 14η Γενική του
Συνέλευση στην Βουδαπέστη και τις
αποφάσεις που έλαβε μετατρέπεται
απροκάλυπτα πλέον σε μια κοσμικού -
κοινωνικού χαρακτήρα Ομοσπονδία. Σ'
αυτήν ουσιαστικά ανεξέλεγκτα θα διοικούν
και θα επιβάλλουν τις αρχές τους οι
προτεσταντικές ομάδες, κυρίως της
Γερμανίας - με πρώτους τους Λουθηρανούς
- και κατ' επέκταση η Γερμανική κυβέρνηση
της κας Μέρκελ, που εφαρμόζει στρατηγική
ηγεμονισμού και στο θρησκευτικό πεδίο.
Ο ρόλος των Ορθοδόξων Εκκλησιών
επισημοποιείται πλέον ως κομπάρσου
στην Ομοσπονδία αυτή. Χαρακτηριστική
του πνεύματος που επικρατεί στο ΣΕΕ
υπήρξε η έναντι της Ελλαδικής Εκκλησίας
και της Εκκλησίας της Κύπρου προσβλητική
και ταπεινωτική συμπεριφορά του
προτεστάντη και Βέλγου κατά την εθνικότητα
Γενικού Γραμματέα του ΣΕΕ, όταν σε χάρτη
που παρουσίασε της Ευρώπης δεν υπήρχε
σ' αυτόν η Κύπρος (!!!), ενώ η ΠΓΔΜ ονομαζόταν
"Μακεδονία". Για την συμπεριφορά
του προεδρείου, του οποίου επικεφαλής
έως την εκλογή του νέου στη ΓΣ, ήταν ο
Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ (…)
υπήρξε αντίδραση εκ μέρους των επικεφαλής
των Αντιπροσωπειών των Εκκλησιών Κύπρου
και Ελλάδος και δήλωση συγγνώμης εκ
μέρους του ΓΓ του ΣΕΕ….
Από
τα ελάχιστα που δημοσιοποιήθηκαν για
τις αποφάσεις της 14ης ΓΣ του ΣΕΕ
και από τα όσα διέρρευσαν για την αλλαγή
του Καταστατικού του, προκύπτουν τα
ακόλουθα:
Πρώτον,
οι κοινές προσευχές πλέον συστηματοποιούνται
και αποτελούν μέρος των συναντήσεων
των μελών του ΣΕΕ - Ορθοδόξων, Προτεσταντών,
Παλαιοκαθολικών και Αγγλικανών. Σε
συνέντευξή της η εκπρόσωπος της
Προτεσταντικής Εκκλησίας στη Γερμανία,
κα Κορντέλια Κοπς, σημείωσε "πόσο
σημαντικό γεγονός ήταν η πνευματική
κοινωνία, οι κοινές προσευχές και η
κοινή Βιβλική μελέτη των συνέδρων".
Και πρόσθεσε: "Οι τακτικές κάθε πρωί,
μεσημέρι και βράδυ προσευχές απετέλεσαν
πνευματικές οάσεις για τα μέλη των
αντιπροσωπειών, των οποίων τα νεύρα
είχαν τεντωθεί στο έπακρο μετά από τις
πολύωρες συζητήσεις". Είναι σαφές
ότι συν τω χρόνω οι Ορθόδοξοι ασπάζονται
την προτεσταντική νοοτροπία περί της
κοινής προσευχής.
Δεύτερον
η έδρα του ΣΕΕ μεταφέρεται από τη Γενεύη
στις Βρυξέλλες και ενισχύεται η σχέση
και η συνεργασία του με γερμανικής
πρωτοβουλίας προτεσταντικές κοινωνικές
οργανώσεις, όπως είναι η "Ευρωδιακονία".
Η σοβαρή αυτή αλλαγή στο Καταστατικό,
που φέρνει τη Γερμανία να ηγεμονεύει
και στον ευρωπαϊκό θρησκευτικό χώρο,
δεν πέρασε εύκολα. Υπήρξαν αντιπαραθέσεις,
ειρωνικά σχόλια, αποδοκιμασίες σε τόση
μάλιστα ένταση, που σύνεδρος παρομοίασε
τη συνεδρίαση ως "κολύμπι εν μέσω
χταποδιών".
Τρίτον,
με την ελάχιστη πλειονοψηφία των 88 ψήφων
έναντι 87 πέρασε στο νέο Καταστατικό η
κατάργηση της ποσόστωσης στα μέλη της
Γενικής Συνέλευσης, ως προς τις γυναίκες
και τους νέους. Επίσης καταργήθηκε η
Κεντρική Επιτροπή και αντικαταστάθηκε
από 20μελές Διοικητικό Συμβούλιο, στο
οποίο κυριαρχούν οι προτεστάντες και
που θα έχει κυρίαρχο ρόλο στην πορεία
του ΣΕΕ. Αντίθετα αποδυναμώνονται οι
Γενικές Συνελεύσεις, που πλέον θα
διεξάγονται ανά πέντε χρόνια. Στο
μεσοδιάστημα η Γερμανία και οι προτεστάντες
θα διοικούν ανεξέλεγκτα. Ακόμη
καταργούνται επιτροπές και το σύστημα
γίνεται πολύ πιο συγκεντρωτικό, κάτι
ιδιαίτερα ευνοϊκό για την προώθηση της
προτεσταντικής - γερμανικής στρατηγικής.
Τέταρτον,
με βάση το νέο Καταστατικό δημιουργήθηκαν
δύο θέσεις Αντιπροέδρων, ώστε και στο
Προεδρείο να υπάρχει προτεσταντική
πλειονοψηφία. Έως τη 14η Γενική
Συνέλευση της Βουδαπέστης υπήρχε ένας
Πρόεδρος κι ένας Γενικός Γραμματέας
και στην προηγούμενη θητεία πρόεδρος
ήταν Ορθόδοξος - ο Μητροπολίτης Γαλλίας
κ. Εμμανουήλ - και ΓΓ ήταν ο προτεστάντης
πάστορας Γκυ Λιαγκρ, ο οποίος και
παραμένει. Στο νέο προεδρείο, που προέκυψε
μετά την 14η ΓΣ, Πρόεδρος εξελέγη
ο Αγγλικανός Επίσκοπος Κρίστοφερ Χιλ.
Πρώτη αντιπρόεδρος εξελέγη η Σουηδή
Λουθηρανή "επίσκοπος" του Γκέτεμποργκ,
κυρία Κάριν Μπούρστραντ, η οποία
αντικατέστησε τον Επίσκοπο Καρλ Αξελ
Αουρέλιους, που είχε παραιτηθεί υπό το
βάρος ηθικών σκανδάλων. Σημειώνεται
ότι η "Λουθηρανική Σουηδική Εκκλησία"
έχει, μεταξύ των άλλων, αναγνωρίσει τον
γάμο των ομοφυλοφίλων, κάτι που συμβαίνει
και με άλλες προτεσταντικές ομολογίες,
μέλη του ΣΕΕ…Δεύτερος αντιπρόεδρος
τοποθετήθηκε ο Μητροπολίτης Γαλλίας
κ. Εμμανουήλ, ο ρόλος του οποίου
επισημοποιείται ως διακοσμητικός και
"τιμής ένεκεν", όπως στην ουσία
ήταν και όσο ο κ. Εμμανουήλ κατείχε τη
θέση του Προέδρου…
Μετά
τις ραγδαίες αυτές εξελίξεις τίθεται
ευλόγως το ερώτημα γιατί οι Ορθόδοξες
Εκκλησίες παραμένουν ως κομπάρσοι στο
Συμβούλιο Ευρωπαϊκών Εκκλησιών,
εξυπηρετώντας έτσι τους σχεδιασμούς
και τη στρατηγική των Γερμανικής
νοοτροπίας προτεσταντικών ομολογιών.
Όπως έχει εξελιχθεί το ΣΕΕ παρασάγγες
απέχει από τα όσα υποστήριξαν οι ιδρυτές
του και από τα όσα πίστευαν οι πρώτοι
Ορθόδοξοι που συμμετέσχον στην οικουμενική
προσπάθεια. Υπενθυμίζουμε τα λόγια του
π. Γεωργίου Φλορόφσκι, που υποστήριξε
ότι η οικουμενική κίνηση δεν μπορεί να
έχει άλλο σκοπό από την παγκόσμια
επιστροφή όλων των Χριστιανών στην
Ορθοδοξία: " Η Εκκλησία, μέσα στην
οποία βαπτίσθηκα και ανατράφηκα, είναι
η Εκκλησία, η αληθινή Εκκλησία, η μόνη
αληθινή Εκκλησία…Είμαι υποχρεωμένος
λοιπόν, να θεωρώ όλες τις υπόλοιπες
χριστιανικές Εκκλησίες ως ελαττωματικές,
και σε πολλές περιπτώσεις μπορώ να
προσδιορίσω αυτές τις ελλείψεις των
άλλων Εκκλησιών με απόλυτη ακρίβεια.
Γι' αυτό λοιπόν η ένωσις των Χριστιανών,
για μένα, σημαίνει ακριβώς την παγκόσμια
επιστροφή στην Ορθοδοξία". ( π.
Γεωργίου Φλορόφσκι " Θέματα Ορθοδόξου
Θεολογίας", Εκδ. "Αρτος Ζωής",
Αθήναι, 1973, σελ. 219). Και ο αείμνηστος
καθηγητής Γ.Ι. Κονιδάρης σημειώνει: "
Η γνωριμία των θησαυρών της Ορθοδοξία,
εν οις ο της λατρείας, έχει μεγίστην
σημασίαν, δια το μέλλον της Οικουμενικής
κινήσεως" ( Περ. "Παρνασσός",
τόμος Ι' αριθμ. 4, Οκτώβριος-Δεκέμβριος
1968, σελ. 535).
Σήμερα στην οικουμενική κίνηση έχουμε
καταντήσει οι πτωχοί συγγενείς, κάτι
απαράδεκτο από θεολογική και εκκλησιολογική
άποψη. Δεν είναι δυνατό να πιστεύουμε
ότι είμαστε η Μία, Αγία και Καθολική
Εκκλησία και αντί να ηγούμεθα να
ακολουθούμε τα σχέδια των προτεσταντών
και της Γερμανίας. Αν το κάνουμε ουσιαστικά
είμαστε σε πλάνη και έχουμε παραιτηθεί
της αποστολής μας, έχουμε χάσει την
Πίστη μας, κι έχουμε προδώσει την
Παράδοσή μας και τις μυριάδες των Αγίων
μας, που μαρτύρησαν για την Αλήθεια του
Χριστού. Η Εκκλησία δεν είναι δημόσιες
σχέσεις και ωφελιμιστικοί υπολογισμοί.
Δεν μπορούμε εν ονόματι του όποιου
(κανενός στην πραγματικότητα) οφέλους
να απεμπολούμε τα ιερά και τα όσια της
πίστεως μας.
Εν
όψει της 14ης Γενικής Συνέλευσης
και στις 18 Ιουνίου 2013 ο μέχρι πρότινος
πρόεδρος του ΣΕΕ, Μητροπολίτης Γαλλίας
κ. Εμμανουήλ, μαζί με τον Βέλγο ΓΓ,
μετέβησαν στη Μόσχα (!!!), συνάντησαν τον
επί των εξωτερικών υποθέσεων του Ρωσικού
Πατριαρχείου, Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ
κ. Ιλαρίωνα και του ζήτησαν η Ρωσική
Ορθόδοξη Εκκλησία να επανέλθει στο ΣΕΕ.
Είναι γνωστό πως η Γερμανία και οι
προτεσταντικές ομολογίες θέλουν με
κάθε τρόπο εντός του ΣΕΕ το Πατριαρχείο
της Μόσχας, το οποίο έχει αποχωρήσει,
γιατί, δεν έγινε δεκτή ως μέλος του εν
λόγω Οργανισμού η υπ' αυτό Εσθονική
Εκκλησία, κατ' απαίτηση του Οικουμενικού
Πατριαρχείου. Ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου
της Μόσχας ξερά και χωρίς άλλη συζήτηση
έθεσε ως απαραίτητη προϋπόθεση να γίνει
δεκτή η απαίτησή του. Μετά την προ ετών
σκληρή αντιπαράθεση των Πατριαρχείων
Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας για την
ολιγάνθρωπη Εσθονική Ορθόδοξη Εκκλησία,
ο εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου
υποχρεώθηκε από τους προτεστάντες να
μεταβεί στη Μόσχα και να παρακαλέσει
τον εκπρόσωπο του εκεί Πατριαρχείου να
επανέλθει η Εκκλησία του στο ΣΕΕ…Με
τις νέες συνθήκες δεν αποκλείεται
μάλιστα, η πλειονοψηφία των προτεσταντών
να αποδεχθεί την αίτηση της των Ρώσων
Εσθονικής Εκκλησίας, κάτι που θα
αποτελέσει κόλαφο στο γόητρο του
Φαναρίου.
Ύστερα
από τις τελευταίες δραματικές εξελίξεις
στο ΣΕΕ ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας
της Εκκλησίας της Ελλάδος στη 14η
Γενική του Συνέλευση, Μητροπολίτης
Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, θα έπρεπε,
εκτός της αναφοράς του προς την Ιερά
Σύνοδο, να πραγματοποιήσει συνέντευξη
Τύπου και να ενημερώσει τον πιστό λαό
για τα συνέβησαν στη Βουδαπέστη.-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου