Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

Μητρώο Επιμορφωτών για τα Θρησκευτικά (Νέα Προγράμματα) Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου



ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Αιτήσεις μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 και ώρα 24:00 μ.μ.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) στα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου ,
Προσκαλεί
επιστήμονες, ερευνητές και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, όπως εξειδικεύονται στη σχετική πρόσκληση, οι οποίοι ενδιαφέρονται να υποβάλουν αίτηση ένταξης στο ειδικό μητρώο επιμορφωτών για τα νέα ΠΣ στα Θρησκευτικά Δημοτικού Γυμνασίου και Λυκείου, των οποίων η εφαρμογή θα ξεκινήσει από το σχολικό έτος 2016-17, σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.




Στόχος της δημιουργίας του μητρώου είναι η στελέχωση του έργου της επιμόρφωσης, η οποία θα υλοποιηθεί κατά το σχολικό έτος 2016-17 και έχει ως σκοπό την επιμορφωτική προετοιμασία και υποστήριξη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και των Θεολόγων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για την εφαρμογή των νέων Π.Σ. στα Θρησκευτικά.

Για τις ανάγκες της παρούσας πρόσκλησης θα ληφθούν υπόψη οι αιτήσεις που θα έχουν υποβληθεί πλήρως και προσηκόντως για το Μητρώο «ΜΗΤΡΩΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΤΟΥ Ι.Ε.Π. ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ», μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 και ώρα 24:00 μ.μ.

1 σχόλιο:

  1. Με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα, η διδασκαλία της επικρατούσας θρησκείας της χώρας μας παραμένει στο επίκεντρο αλλά ΜΕ ΘΡΥΜΜΑΤΙΣΜΕΝΟ τον βασικό της άξονα, τη διδασκαλία της Αγίας Γραφής . Στο εξής, θα αξιοποιούνται κάποια αποσπάσματα ως πηγές- συχνά χωρίς μεταξύ τους χρονική και νοητική συνέχεια - κι όλα αυτά μέσα σε ένα απίστευτο ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ άλλων θρησκευτικών εννοιών, προσώπων και πηγών που το πιθανότερο θα προκαλέσει ΣΥΓΧΥΣΗ σε πολλούς μαθητές του Γυμνασίου .
    Το να μετατρέπουμε τα παιδιά σε ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ με αλλαγές της τελευταίας στιγμής, ΧΩΡΙΣ ΕΤΟΙΜΟ υποστηρικτικό υλικό και ΕΓΚΑΙΡΗ και ΠΛΗΡΗ επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ το μάθημα και ΕΚΘΕΤΕΙ τον εκπαιδευτικό που το υπηρετεί στα μάτια γονέων και μαθητών .
    Το να αντιμετωπίζονται οι Θεολόγοι ως εκπαιδευτικοί Β’ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ, με την εφαρμογή του νέου αναλυτικού προγράμματος σε ένα μάθημα ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ - και μάλιστα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ στο διδακτικό βιβλίο - δεν είναι ούτε ηθικό ούτε νόμιμο . Εκτός αν η υπουργική απόφαση του κ. Φίλη αναιρεί Προεδρικό Διάταγμα (νόμος 1566/1985 ΦΕΚ 167/Α/30-9-1985 άρθρο 1, παράγραφος 3, εδάφιο δ’) : ’’Τα διδακτικά βιβλία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς συγγράφονται σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα’’.
    Το να περιλαμβάνονται βιωματικές στρατηγικές διδασκαλίας όπως παντομίμες, ανακριτικές καρέκλες, σκετσάκια κ.λπ που θα αναφέρονται σε θρησκευτικά θέματα, τα μετατοπίζουν από τη σφαίρα της ιερότητας σε εκείνη ΤΗΣ ΦΑΙΔΡΟΤΗΤΑΣ .
    Όσοι Θεολόγοι δεν τα έχουν αντιληφθεί όλα αυτά ακόμη, ίσως το διαπιστώσουν στην πράξη . Για όσους το αντιλαμβανόμαστε έτσι, ισχύει o λόγος του Εκκλησιαστή (1,18) : ὅτι ἐν πλήθει σοφίας πλῆθος γνώσεως, καὶ ὁ προστιθεὶς γνῶσιν προσθήσει ἄλγημα’’ (στην πολλή σοφία, πολλή είναι και η γνώση· κι όσο κανείς γνωρίζει περισσότερα, τόσο περισσότερο υποφέρει)

    ΑπάντησηΔιαγραφή