Ο
ουμανισμός και ο διαφωτισμός της δύσης βασίστηκαν στο αρχαιοελληνικό
πνεύμα, το οποίο ισχυρίστηκαν ότι ξαναζωντάνεψαν. Η πρόοδος και η
ευημερία που ακολούθησαν δεν άφησαν περιθώρια σε αμφισβητήσεις και
αμφιβολίες ως προς την επιτυχία. Ωστόσο, φαίνεται πως κάτι δεν πήγε
καλά. Η ιδιαίτερη έμφαση στις θετικές επιστήμες, η κατακερματισμένη
σχολική γνώση, η τεχνοκρατική προσέγγιση, το άγχος της πρόωρης
εξειδίκευσης με στόχο μια ανυπέρβλητη επιστήμη και μια υλιστική
ευημερία, μας έκαναν να χάσουμε τα βασικά και τα αυτονόητα˙ ως κοινωνία
ανακαλύπτουμε ξανά τον τροχό της διεπιστημονικότητας, της
διαθεματικότητας και της διακλαδικότητας στη διανόηση και στην παιδεία.
Είναι όντως έτσι; Η δυτική κοινωνία “βάζει μυαλό”; Για να το πούμε αυτό, ίσως πρέπει πρώτα να διαπιστώσουμε την ορθή τοποθέτηση του προβλήματος. Γι αυτό ακριβώς συν-ζητούν οι επιστήμονες Γιώργος Μπαμπινιώτης και Δημήτρης Νανόπουλος. Δείτε μια συζήτηση με το Γ. Μπαμπινιώτη και τον Δ. Νανόπουλο εξ αφορμής του βιβλίου τους “Από την κοσμογονία στην γλωσσογονία” – Πώς μιλούν για την ανάγκη σύλληψης της ιδέας / τοποθέτησης του ερωτήματος μέσα από την ολιστική θεώρηση των πραγμάτων.
http://karavaki.wordpress.com/2012/06/26/babiniotis-nanopoulos/
Είναι όντως έτσι; Η δυτική κοινωνία “βάζει μυαλό”; Για να το πούμε αυτό, ίσως πρέπει πρώτα να διαπιστώσουμε την ορθή τοποθέτηση του προβλήματος. Γι αυτό ακριβώς συν-ζητούν οι επιστήμονες Γιώργος Μπαμπινιώτης και Δημήτρης Νανόπουλος. Δείτε μια συζήτηση με το Γ. Μπαμπινιώτη και τον Δ. Νανόπουλο εξ αφορμής του βιβλίου τους “Από την κοσμογονία στην γλωσσογονία” – Πώς μιλούν για την ανάγκη σύλληψης της ιδέας / τοποθέτησης του ερωτήματος μέσα από την ολιστική θεώρηση των πραγμάτων.
http://karavaki.wordpress.com/2012/06/26/babiniotis-nanopoulos/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου