Ο πρόεδρος των Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ) Παρασκευάς Γιαλούρης στην εισήγησή του για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στους συναδέλφους του, τους παρακάτω άξονες προβληματισμού:
1. Προβλήματα άμεσης εφαρμογής και προτάσεις αντιμετώπισης.
• Απόδοση στον αξιολογητή βαθμού τουλάχιστον ίσο με εκείνο των αξιολογούμενων
• Μονιμότητα στελεχών που θα αξιολογούν
• Αριθμός αξιολογούμενων /αξιολογητή καθώς και γεωγραφική διασπορά αξιολογούμενων σε σχέση με την έδρα του αξιολογητή.
• Μπορεί να ξεκινήσει η ταυτόχρονη αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης ή κάποιοι μπορούν να εξαιρεθούν σε πρώτη φάση; (ενδεικτικό παράδειγμα: εκπαιδευτικοί που έχουν περισσότερα από 28 έτη υπηρεσίας και δεν επιθυμούν να καταλάβουν θέση στελέχους).
• Απόδοση στον αξιολογητή βαθμού τουλάχιστον ίσο με εκείνο των αξιολογούμενων
• Μονιμότητα στελεχών που θα αξιολογούν
• Αριθμός αξιολογούμενων /αξιολογητή καθώς και γεωγραφική διασπορά αξιολογούμενων σε σχέση με την έδρα του αξιολογητή.
• Μπορεί να ξεκινήσει η ταυτόχρονη αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης ή κάποιοι μπορούν να εξαιρεθούν σε πρώτη φάση; (ενδεικτικό παράδειγμα: εκπαιδευτικοί που έχουν περισσότερα από 28 έτη υπηρεσίας και δεν επιθυμούν να καταλάβουν θέση στελέχους).
2. Χαρακτήρας και διαδικαστικά ζητήματα Αξιολόγησης.
• Ποιο θα είναι το θεωρητικό πλαίσιο αξιολόγησης ;
Που βρισκόμαστε;
Που θέλουμε να πάμε;
Χρειαζόμαστε την αξιολόγηση για να πάμε εκεί που θέλουμε;
Αν ναι τι είδους αξιολόγηση;
• Ποιος θα είναι αξιολογητής του εκπαιδευτικού; Θα είναι ο Σχολικός Σύμβουλος αξιολογητής;
• Αν ναι :
Τι θα αξιολογεί;
Πως θα αξιολογεί;
Γιατί θα αξιολογεί;
Θα αξιολογεί στην ίδια ή σε άλλη περιοχή ευθύνης;
• Με ποια η συχνότητα θα γίνεται η αξιολόγηση;
• Η αξιολόγηση
Θα γίνεται μόνο για προαγωγή ή όχι;
Θα σχετίζεται με την επαγγελματική εξέλιξη του εκπαιδευτικού; π.χ. κατάληψη θέσης στελέχους;
• Ποια η τύχη των αρνητικά αξιολογούμενων, τι είδους ευκαιρίες θα δίδονται στον εκπαιδευτικό και ποιες ενέργειες θα κάνει η υπηρεσία για τη βελτίωση του αξιολογούμενου;
• Θα συνδέεται με την επιμόρφωση (αυτονόητο) και πώς;
• Θα υπάρχει ή όχι δυνατότητα ένστασης του αξιολογούμενου ή όχι;
• Αν υπάρχει δυνατότητα ένστασης ποιο θα είναι το όργανο που θα επαναξιολογεί σε κάθε περίπτωση;
• Η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική ή όχι;
• Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας;
• Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Διευθυντή εκπαίδευσης; ;;;
• Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Σχολικού Συμβούλου;
• Ποιο όργανο θα αξιολογεί τους Σχολικούς Συμβούλους;
Τι θα αξιολογείται;
Γιατί θα αξιολογείται;
(Μονιμότητα, Διατήρηση θέσης, Πρόσθετες αμοιβές, Ιεραρχία
εντός της βαθμίδας των Συμβούλων, κτλ.)
Πως θα αξιολογείται;
Κάθε πότε θα αξιολογείται ; (Περιοδικότητα)
Που βρισκόμαστε;
Που θέλουμε να πάμε;
Χρειαζόμαστε την αξιολόγηση για να πάμε εκεί που θέλουμε;
Αν ναι τι είδους αξιολόγηση;
• Ποιος θα είναι αξιολογητής του εκπαιδευτικού; Θα είναι ο Σχολικός Σύμβουλος αξιολογητής;
• Αν ναι :
Τι θα αξιολογεί;
Πως θα αξιολογεί;
Γιατί θα αξιολογεί;
Θα αξιολογεί στην ίδια ή σε άλλη περιοχή ευθύνης;
• Με ποια η συχνότητα θα γίνεται η αξιολόγηση;
• Η αξιολόγηση
Θα γίνεται μόνο για προαγωγή ή όχι;
Θα σχετίζεται με την επαγγελματική εξέλιξη του εκπαιδευτικού; π.χ. κατάληψη θέσης στελέχους;
• Ποια η τύχη των αρνητικά αξιολογούμενων, τι είδους ευκαιρίες θα δίδονται στον εκπαιδευτικό και ποιες ενέργειες θα κάνει η υπηρεσία για τη βελτίωση του αξιολογούμενου;
• Θα συνδέεται με την επιμόρφωση (αυτονόητο) και πώς;
• Θα υπάρχει ή όχι δυνατότητα ένστασης του αξιολογούμενου ή όχι;
• Αν υπάρχει δυνατότητα ένστασης ποιο θα είναι το όργανο που θα επαναξιολογεί σε κάθε περίπτωση;
• Η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική ή όχι;
• Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας;
• Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Διευθυντή εκπαίδευσης; ;;;
• Ποιος θα είναι ο αξιολογητής του Σχολικού Συμβούλου;
• Ποιο όργανο θα αξιολογεί τους Σχολικούς Συμβούλους;
Τι θα αξιολογείται;
Γιατί θα αξιολογείται;
(Μονιμότητα, Διατήρηση θέσης, Πρόσθετες αμοιβές, Ιεραρχία
εντός της βαθμίδας των Συμβούλων, κτλ.)
Πως θα αξιολογείται;
Κάθε πότε θα αξιολογείται ; (Περιοδικότητα)
3. Κριτήρια Αξιολόγησης.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διδακτικού έργου.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Σχολικών Συμβούλων.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διευθυντών Εκπαίδευσης.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών από Διευθυντή
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διδακτικού έργου.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Σχολικών Συμβούλων.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Διευθυντών Εκπαίδευσης.
• Προτάσεις για Κριτήρια Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών από Διευθυντή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου