ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Πέμπτη, 19 Απρίλιος 2012 15:38
Διαδοχικές συναντήσεις με τις διοικήσεις των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δημόσιας και ιδιωτικής (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ), είχαν σήμερα ο υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης και ο Ειδικός Γραμματέας Μ. Κοντογιάννης, χωρίς την παρουσία της υφ. Παιδείας αρμόδιας για την Πρωτοβάυμια και Δευτεροβάθμιας Ε. Χριστοφιλοπούλου .
Θέμα των συναντήσεων ήταν η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς πρόκειται για την έναρξη του διαλόγου που είχε προαναγγείλει ο υπουργός με σκοπό την αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού ζητήματος. Στο πλαίσιο των συζητήσεων αντηλλάγησαν απόψεις ενώ ο
Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ζήτησε από τους εκπροσώπους των Ομοσπονδιών τις προτάσεις τους προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική προσέγγιση αλλά και ανταπόκριση στη γενικότερη επιταγή για την ύπαρξη αξιολόγησης στην εκπαίδευση.
Μετά τις συναντήσεις έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:
Σε κάθε περίπτωση η ΟΛΜΕ θα εξετάσει το ζήτημα και θα επανέλθει, πλην όμως είναι δεδομένο ότι ζητούμε την αποσύνδεση της αξιολόγησης από το μισθό και τη μισθολογική εξέλιξη.»
Πέμπτη, 19 Απρίλιος 2012 15:38
Διαδοχικές συναντήσεις με τις διοικήσεις των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δημόσιας και ιδιωτικής (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ), είχαν σήμερα ο υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης και ο Ειδικός Γραμματέας Μ. Κοντογιάννης, χωρίς την παρουσία της υφ. Παιδείας αρμόδιας για την Πρωτοβάυμια και Δευτεροβάθμιας Ε. Χριστοφιλοπούλου .
Θέμα των συναντήσεων ήταν η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς πρόκειται για την έναρξη του διαλόγου που είχε προαναγγείλει ο υπουργός με σκοπό την αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού ζητήματος. Στο πλαίσιο των συζητήσεων αντηλλάγησαν απόψεις ενώ ο
Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ζήτησε από τους εκπροσώπους των Ομοσπονδιών τις προτάσεις τους προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική προσέγγιση αλλά και ανταπόκριση στη γενικότερη επιταγή για την ύπαρξη αξιολόγησης στην εκπαίδευση.
Μετά τις συναντήσεις έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:
Υπουργός Παιδείας:
«Το Υπουργείο Παιδείας ανέλαβε την πρωτοβουλία να ξεκινήσει ένα διάλογο με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας, της Πρωτοβάθμιας και της ιδιωτικής Εκπαίδευσης για να συζητήσει το καίριο θέμα της αξιολόγησης, μιας αξιολόγησης του συστήματος ολόκληρου, της σχολικής μονάδος και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Ανταλλάξαμε απόψεις, ζητήσαμε από τους εκπαιδευτικούς να μας φέρουν τις προτάσεις τους και στη συζήτηση φάνηκαν και προβλήματα τα οποία ανακύπτουν. Όλα αυτά θα τα συζητήσουμε, θα τα λάβουμε υπ’ όψιν και θα κάνουμε το καλύτερο, ώστε εγκαίρως να ανταποκριθούμε στις επιταγές αυτού του νόμου αλλά και της γενικότερης απαίτησης της ελληνικής κοινωνίας να υπάρχει αξιολόγηση στην εκπαίδευση.»
Πέμπτη, 19 Απρίλιος 2012 18:03 «Η αξιολόγηση αφορά σε όλα τα επίπεδα (εκπαιδευτικό σύστημα, σχολική μονάδα, εκπαιδευτικούς) και αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Έχει καθαρώς διαπιστωτικό-βελτιωτικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα ενώ δεν συνδέεται με απολύσεις εκπαιδευτικών».
Την παραπάνω δήλωση έκανε πριν λίγο ο υπουργός Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου. (http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/defterovathmia)
Πρόεδρος της ΟΛΜΕ:
«Η ΟΛΜΕ πιστεύει ότι η όποια αξιολόγηση πρέπει να έχει καθαρά εκπαιδευτικό προσανατολισμό και να στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Υπ’ αυτήν την
έννοια εκφράσαμε στον Υπουργό μας τον προβληματισμό για τη σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθολόγιο και τη μισθολογική εξέλιξη.«Η ΟΛΜΕ πιστεύει ότι η όποια αξιολόγηση πρέπει να έχει καθαρά εκπαιδευτικό προσανατολισμό και να στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Υπ’ αυτήν την
Σε κάθε περίπτωση η ΟΛΜΕ θα εξετάσει το ζήτημα και θα επανέλθει, πλην όμως είναι δεδομένο ότι ζητούμε την αποσύνδεση της αξιολόγησης από το μισθό και τη μισθολογική εξέλιξη.»
Πρόεδρος της ΔΟΕ:
«Έχουμε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στον Υπουργό Παιδείας και στην προηγούμενη συνάντησή μας. Είναι μία πρόταση η οποία είναι πεντακάθαρη. Αφορά τον τρόπο με τον οποίο εμείς λέμε ότι πρέπει να αποτιμάται το εκπαιδευτικό έργο, προκειμένου να υπάρξουν διορθώσεις και επεμβάσεις που θα το κάνουν καλύτερο. Σε καμία περίπτωση βέβαια, δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνδεθεί με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού η οποιαδήποτε αξιολόγηση, η οποία φαίνεται ότι θα είναι θολή και απροσδιόριστη.
Ακούστηκαν διάφορα σενάρια σχετικά με την επίδοση των μαθητών. Είναι κάτι το οποίο είναι πραγματικά εξωπραγματικό γιατί είναι διαφορετικοί οι στόχοι σε κάθε περιοχή. Για παράδειγμα, εγώ θα πω ότι σε ένα σχολείο με τσιγγανόπαιδες ο στόχος είναι να έρθουν τα παιδιά στο σχολείο, σε ένα σχολείο μιας περιοχής όπως το Κολωνάκι ή όπως η Κηφισιά είναι να μάθουν τα παιδιά περισσότερα πράγματα.
Με βάση λοιπόν όλη αυτή τη λογική, είμαστε κάθετα αντίθετοι - θα το υπερασπίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις – και στο κομμάτι αυτό της σύνδεσης της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, που επιχειρεί να κάνει η κυβέρνηση, με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού ή με τις ποσοστώσεις σχετικά με την εξέλιξη. Το επόμενο διάστημα εάν και εφόσον δούμε τις προθέσεις του υπουργείου να υλοποιούνται, θα είμαστε δυναμικά αντίθετοι σε μία τέτοια εξέλιξη.»
«Έχουμε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στον Υπουργό Παιδείας και στην προηγούμενη συνάντησή μας. Είναι μία πρόταση η οποία είναι πεντακάθαρη. Αφορά τον τρόπο με τον οποίο εμείς λέμε ότι πρέπει να αποτιμάται το εκπαιδευτικό έργο, προκειμένου να υπάρξουν διορθώσεις και επεμβάσεις που θα το κάνουν καλύτερο. Σε καμία περίπτωση βέβαια, δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνδεθεί με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού η οποιαδήποτε αξιολόγηση, η οποία φαίνεται ότι θα είναι θολή και απροσδιόριστη.
Ακούστηκαν διάφορα σενάρια σχετικά με την επίδοση των μαθητών. Είναι κάτι το οποίο είναι πραγματικά εξωπραγματικό γιατί είναι διαφορετικοί οι στόχοι σε κάθε περιοχή. Για παράδειγμα, εγώ θα πω ότι σε ένα σχολείο με τσιγγανόπαιδες ο στόχος είναι να έρθουν τα παιδιά στο σχολείο, σε ένα σχολείο μιας περιοχής όπως το Κολωνάκι ή όπως η Κηφισιά είναι να μάθουν τα παιδιά περισσότερα πράγματα.
Με βάση λοιπόν όλη αυτή τη λογική, είμαστε κάθετα αντίθετοι - θα το υπερασπίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις – και στο κομμάτι αυτό της σύνδεσης της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, που επιχειρεί να κάνει η κυβέρνηση, με την εξέλιξη του εκπαιδευτικού ή με τις ποσοστώσεις σχετικά με την εξέλιξη. Το επόμενο διάστημα εάν και εφόσον δούμε τις προθέσεις του υπουργείου να υλοποιούνται, θα είμαστε δυναμικά αντίθετοι σε μία τέτοια εξέλιξη.»
Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ:
«Η θεμελίωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος, υγιούς εκπαιδευτικού συστήματος, προϋποθέτει τη διασφάλιση ποιότητας του ίδιου του συστήματος. Μια όμως διασφάλιση ποιότητας που έχει ως απαραίτητη προϋπόθεση την αναβάθμιση του έργου του εκπαιδευτικού και όχι την τιμωρία, που έχει σαν στόχο ποιοτικότερη εκπαίδευση με προαπαιτούμενο όμως ποιοτικότερα εκπαιδευτικά προγράμματα. Γενικότερα στην κοινωνία μας υπάρχει έλλειμμα της αξιολογικής διαδικασίας και το έλλειμμα αυτό είναι εμφανές και στο χώρο της εκπαίδευσης.
Η διαδικασία λοιπόν της αξιολόγησης μέσα στα πλαίσια που σύντομα περιέγραψα, τη θεωρώ απαραίτητο στοιχείο για την αναβάθμισή της, δηλαδή και στο χώρο της δημόσιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αν δεν συνδέεται αρνητικά με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, αν δεν έχει στόχο την τιμωρία αλλά την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Είναι, επίσης, αδιανόητο να συνδέεται με την επίδοση των μαθητών. Έχουν δείξει έρευνες σε όλη την Ευρώπη, όπου προσπάθησαν να γίνει σύνδεση της απόδοσης του μαθητή με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού είχε δυσμενέστερα αποτελέσματα για όλα τα σχολεία και για τη διαιώνιση και για την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.
Στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι μείζον θέμα η αξιολόγηση. Σε πολλά σχολεία έχει καθιερωθεί με έναν ιδιόρρυθμο αναξιοκρατικό τρόπο, σε πολλά μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, και η αξιολόγηση δεν έχει βοηθήσει μέχρι τώρα σε ποιοτικότερη εκπαίδευση στο χώρο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Μείζον θέμα για εμάς είναι η αξιολόγηση από τον διευθυντή του σχολείου που ταυτόχρονα είναι διευθυντής ή άνθρωπος του ιδιοκτήτη. Καταλαβαίνετε ότι θα αντιμετωπίσουμε σοβαρά προβλήματα, είναι μείζον θέμα για την ομοσπονδία, εκτός από το γενικότερο θέμα που περιέγραψα προηγουμένως, ειδικότερα το θέμα της αξιολόγησης εκ μέρους του διευθυντή.»
«Η θεμελίωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος, υγιούς εκπαιδευτικού συστήματος, προϋποθέτει τη διασφάλιση ποιότητας του ίδιου του συστήματος. Μια όμως διασφάλιση ποιότητας που έχει ως απαραίτητη προϋπόθεση την αναβάθμιση του έργου του εκπαιδευτικού και όχι την τιμωρία, που έχει σαν στόχο ποιοτικότερη εκπαίδευση με προαπαιτούμενο όμως ποιοτικότερα εκπαιδευτικά προγράμματα. Γενικότερα στην κοινωνία μας υπάρχει έλλειμμα της αξιολογικής διαδικασίας και το έλλειμμα αυτό είναι εμφανές και στο χώρο της εκπαίδευσης.
Η διαδικασία λοιπόν της αξιολόγησης μέσα στα πλαίσια που σύντομα περιέγραψα, τη θεωρώ απαραίτητο στοιχείο για την αναβάθμισή της, δηλαδή και στο χώρο της δημόσιας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αν δεν συνδέεται αρνητικά με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, αν δεν έχει στόχο την τιμωρία αλλά την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Είναι, επίσης, αδιανόητο να συνδέεται με την επίδοση των μαθητών. Έχουν δείξει έρευνες σε όλη την Ευρώπη, όπου προσπάθησαν να γίνει σύνδεση της απόδοσης του μαθητή με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού είχε δυσμενέστερα αποτελέσματα για όλα τα σχολεία και για τη διαιώνιση και για την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.
Στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι μείζον θέμα η αξιολόγηση. Σε πολλά σχολεία έχει καθιερωθεί με έναν ιδιόρρυθμο αναξιοκρατικό τρόπο, σε πολλά μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, και η αξιολόγηση δεν έχει βοηθήσει μέχρι τώρα σε ποιοτικότερη εκπαίδευση στο χώρο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Μείζον θέμα για εμάς είναι η αξιολόγηση από τον διευθυντή του σχολείου που ταυτόχρονα είναι διευθυντής ή άνθρωπος του ιδιοκτήτη. Καταλαβαίνετε ότι θα αντιμετωπίσουμε σοβαρά προβλήματα, είναι μείζον θέμα για την ομοσπονδία, εκτός από το γενικότερο θέμα που περιέγραψα προηγουμένως, ειδικότερα το θέμα της αξιολόγησης εκ μέρους του διευθυντή.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου