ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Μια ενδιαφέρουσα έρευνα για τα PROJECT (ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΔΕΙΤΕ) πραγματοποίησε η Επιστομηνική Ενωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης , την οποία παρέδωσαν τα μέλη της στο γραφείο του υπουργού Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτη , συνοδευόμενη από την ακόλουθη επιστολή:
Μια ενδιαφέρουσα έρευνα για τα PROJECT (ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΔΕΙΤΕ) πραγματοποίησε η Επιστομηνική Ενωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης , την οποία παρέδωσαν τα μέλη της στο γραφείο του υπουργού Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτη , συνοδευόμενη από την ακόλουθη επιστολή:
Προς τον
καθηγητή Γεώργιο Μπαμπινιώτη
Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
καθηγητή Γεώργιο Μπαμπινιώτη
Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
H Ένωσή μας στα πλαίσια των καταστατικών της αρμοδιοτήτων συγκρότησε επιτροπή μελέτης και έρευνας για το μάθημα των Ερευνητικών Εργασιών στο Γενικό και στο Επαγγελματικό Λύκειο.
Η Επιτροπή αυτή προέβη στις εξής ενέργειες:
• Διεξήγαγε έρευνα, με ερωτηματολόγια τα οποία εστάλησαν ηλεκτρονικά προς τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. της χώρας και έλαβε 275 απαντήσεις καθηγητών (139 καθηγητών ΓΕ.Λ. και 136 καθηγητών ΕΠΑ.Λ.) που διδάσκουν τις Ερ.Ερ., τα αποτελέσματα της οποίας σας υποβάλλουμε.
• Πραγματοποίησε δυο επιμορφωτικές διημερίδες 14 – 15 Οκτωβρίου 2011 και 15 – 16 Μαρτίου 2012.
Στις διημερίδες έγιναν εμπεριστατωμένες εισηγήσεις από επιμορφωτές του ΟΕΠΕΚ, Σχολικούς Συμβούλους καθώς και συζητήσεις με τους διδάσκοντες το μάθημα στα Λύκεια.
Με την παρούσα επιστολή σας υποβάλλουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, σχετικά με την πορεία
1. Το μάθημα στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου να γίνει δίωρο με συνδιδασκαλία δύο καθηγητών, όπως και στο Επαγγελματικό Λύκειο. Η μικρή πείρα που έχει αποκτηθεί υποδεικνύει τη συνεργασία δύο καθηγητών μέσα στην αίθουσα (ασφαλώς και εκτός) διότι δεν μπορεί μόνο ένας καθηγητής να συντονίσει την εργασία τεσσάρων ή πέντε ομάδων ταυτοχρόνως. Επί πλέον, δεν είναι δυνατόν να διδάσκουμε την συνεργασία, εργαζόμενοι κατά μόνας.
2. Κάθε Ερευνητική Εργασία να έχει ετήσια διάρκεια και όχι τετραμηνιαία. Και εδώ υπάρχει συντριπτικό ποσοστό των καθηγητών που εισηγούνται ετήσια διάρκεια. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να είναι η μια επιλογή μεταξύ των δύο (τετραμηνιαία ή ετήσια) και οι συντονιστές καθηγητές, με πρότασή τους στο σύλλογο διδασκόντων να εισηγούνται τη διάρκεια.
3. Να εξοπλιστούν με ασύρματο δίκτυο (Wi Fi) όλα τα σχολεία. H δαπάνη είναι ελάχιστη και το όφελος τεράστιο.
4. Να δοθούν οδηγίες προς τους διδάσκοντες ώστε να χρησιμοποιούν και άλλα εργαστήρια, εκτός των εργαστηρίων πληροφορικής, όπως των φυσικών επιστημών και της τεχνολογίας καθώς και τις βιβλιοθήκες, με ευθύνη των διδασκόντων το μάθημα της Ερ.Ερ.
5. Βαθμολογία. Για το ζήτημα αυτό υπάρχουν διιστάμενες απόψεις. Ωστόσο, υπάρχει μια θεμελιώδης αντίφαση στην εισαγωγή αυτού του διδακτικού αντικειμένου και στη βαθμολόγησή του. Οι Ερευνητικές Εργασίες έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν θετικές παιδαγωγικές ρωγμές στο μονολιθικό σύστημα αποστήθισης και βαθμοθηρίας του σχολείου, εισάγοντας τη συνεργασία στη θέση του ανταγωνισμού. Ωστόσο, αυτό καταργείται αυτομάτως με την εισαγωγή της ατομικής βαθμολόγησης κάθε μαθητή της ομάδας. Προτείνουμε ένα βαθμό ανά ομάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου