Βάσει τῆς ἔκθεσης τῆς γενικῆς γραμματείας θρησκευμάτων.
Περιστατικὰ μόνο φθορᾶς / βανδαλισμοῦ ὀρθόδοξων χώρων λατρείας: ἄ/ἀ 55-56, 208, 449, 489 (Λέσβος), 69, 71, 81, 184, 324 (ν. Θεσσαλονίκης), 85 (Χαλκιδική), 87, 112, 230, 233, 235, 255, 457, 480, 488 (ν. Ἀττικῆς), 12, 101, 115, 210, 325 (ν. Καστοριᾶς), 113 (ν. Μαγνησίας), 161, 225, 428, 470 (ν. Ἠλείας), 165-166 (ν. Βοιωτίας), 175, 326, 350, 444 (ν. Ἔβρου), 204 (Άχαΐας), 222 (ν. Κιλκίς), 274 (ν. Πρέβεζας), 284 (ν. Τρικάλων), 415, 459, 503, 514-525 (ν. Δωδεκανήσων).
Σὲ μιὰ ἐξ αὐτῶν τῶν περιπτώσεων, οἱ «Δράστες ξεκρέμασαν περίπου δέκα εικόνες, τις τοποθέτησαν τη μία πάνω στην άλλη και όλες μαζί πάνω σε μανουάλι και τους έβαλαν φωτιά». Ἀλλοῦ «Ο/οι δράστης/ες, αφού αποκαθήλωσαν από τους τοίχους τις εικόνες και τις πέταξαν στο πάτωμα , διασκόρπισαν καρβουνάκια και θυμιάματα και αφόδευσαν στην είσοδο του Ναού». Κάτι τέτοια θυμίζουν περιγραφὲς κατὰ τὴν Ἅλωση τῆς Πόλης.
Ὄχι βέβαια ὅτι τὸ τερπόν (ὁ βανδαλισμός) δὲν μπορεῖ νὰ συνδυαστεῖ μὲ τὸ ὠφέλιμο, τὴν κλοπή. Π.χ. 229, 245, 390, 464 (ν. Λέσβου) κ.ἄ.
Ὁ συνδυασμὸς τῶν τόπων πιὸ συχνῆς ἐγκατάστασης τῶν Μουσουλμάνων μὲ τὶς σκέτες καταστροφὲς (κι ὄχι καταστροφὲς μαζὶ μὲ κλοπές) εἶναι κάτι τὸ προφανές, λ.χ. γιὰ τοὺς νομοὺς Λέσβου, Καστοριᾶς, Θεσσαλονίκης, Δωδεκανήσων, ὅπου ἔχουν συγκεντρωθεῖ μουσουλμανικὲς μάζες ἢ ν. Ἔβρου (ἀπ’ ὅπου περνᾶν ἀνεμπόδιστα οἱ Μουσουλμάνοι). Μόνο σὲ περιπτώσεις ἀναγραφῆς ἀναρχικῶν κ.ἄ. συνθημάτων ἢ σύλληψης ἡμεδαπῶν εἶναι προφανὲς ὅτι δὲν ἔχουμε ἐκδήλωση ἰσλαμικοῦ μίσους. Οἱ δράστες τῶν σκέτων βανδαλισμῶν εἶναι συνήθως «ἄγνωστοι» (ἄλλωστε, σὲ μιὰ περίπτωση 18χρονος βιαστὴς δήλωσε κατόπιν δεκαεξαετής), ἐνῶ κάποιες φορὲς οἱ Μουσουλμάνοι πιάστηκαν στὰ πράσα νὰ κλέβουν (π.χ. 303, ν. Σάμου, 402, ν. Λέσβου).
Ὅπως γράφει ὁ Ἀπ. Βακαλόπουλος (Ἱστορία τοῦ Νέου Ἑλληνισμοῦ, τ. 1, σ. 278), ὅταν κατέλαβαν τὸν Ἑλλαδικὸ χῶροι οἱ Ὀθωμανοί, μιὰ ἀπὸ τὶς πρῶτες φροντίδες τῶν ἐντόπιων ἑλληνικῶν πληθυσμῶν ἦταν, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ νὰ ἀνηφορίσουν στὰ βουνὰ γιὰ νὰ ζοῦν ἥσυχα, σὰν ἄνθρωποι, νὰ ζητήσουν ἀπὸ τὴν ὀσμανικὴ ἐξουσία τὸ προνόμιο τοῦ νὰ μὴν κατοικοῦν στὰ χωριὰ καὶ τοὺς τόπους τους Μουσουλμάνοι, γιατὶ ἡ συμβίωση ὁδηγοῦσε σὲ βιαιοπραγίες σὲ βάρος τῶν ντόπιων. Νά ποὺ ὅσοι ἀκύρωσαν τὸ 1821 καὶ τὰ 1912-13 (τὰ ὁποῖα συνίστανται στὴν ἀπαλλαγή μας ἀπὸ τὴ φυσικὴ παρουσία ἰσλαμικῶν πληθυσμῶν, ἀφοῦ αὐτοὶ ἐπὶ 500 χρόνια οὐδέποτε ἀποδέχθηκαν νὰ ἐξισωθοῦν μὲ τοὺς Χριστιανοὺς καὶ νὰ τοὺς σέβονται), ὁδηγοῦν ξανὰ τὰ πράγματα σὲ μιὰ ἐπανάληψη. Μόνο ποὺ αὐτὴ τὴ φορά, τὰ πράγματα εἶναι χειρότερα. Κι ἀκόμα δὲν ἦρθαν, καλὰ-καλά, οὔτε ὅλοι, ἀλλὰ οὔτε ἔχουν γίνει ἀκόμη φανερὰ τὰ ἀποτελέσματα τῆς ὑπογεννητικότητας καὶ τῆς φυγῆς τῶν νέων.
Ἂς χαίρονται οἱ σωστοὶ Χριστιανοί, οἱ μὴ ὑποκριτές, οἱ μὲ «κοινωνικὲς ἀναζητήσεις» -ἂς χαίρονται γιὰ τ’ ἀδέρφια τους τὰ κατὰ βάθος καλόκαρδα, τὰ ἰσλαμικὰ καὶ ἀναρχικά. Ἂς κάνουν ἐκδηλώσεις γι’ αὐτά, καὶ μὲ αὐτά, ἐνῶ καὶ τὰ δυὸ καταστρέφουν χριστιανικοὺς τόπους. Εἶναι σπουδαῖοι ἀνθρωπιστές, μὲ καρδιά, αὐτοὶ οἱ συνοδοιπόροι τοῦ Σύριζα καὶ τῶν παραρτημάτων του. Θέλουν νὰ μετατρέψουν τοὺς Ἕλληνες σὲ αὐτὸ ποὺ εἶναι καὶ παθαίνουν οἱ Κόπτες στὴν Αἴγυπτο. Γιὰ τοὺς ὑπόλοιπους, τοὺς φιλελεύθερους, τοῦ μητσοτακισμοῦ καὶ τῆς Καθημερινῆς κ.ἄ. ΜΜΕ, καθὼς καὶ τοὺς Ἀριστερούς, δὲν ἔχω νὰ πῶ τίποτε. Ὅσα καὶ νὰ ἔλεγα, πολὺ λίγα θὰ ἦταν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου