Σκεφτόμουν ότι αν ασχοληθώ με τα γραφόμενα του Αρχιδιακόνου Ιωάννου Χρυσαυγή, καθηγητού, όπως υπογράφει, θεολογίας, μάλλον αξία-που δεν αξίζει- θα του έδινα!
Ωστόσο, κάποιοι επώνυμοι αλλά και πολλοί ανώνυμοι φίλοι αναγνώστες μας , επιμένουν να μην αφήσουμε αναπάντητα, τα όσα απαράδεκτα για ορθόδοξο κληρικό γράφει.
Κατ’ αρχήν ξεκινάει το άρθρο του με πολύ κακό και ασεβή τρόπο, καθώς συλλήβδην προσβάλει «ιεράρχες και ιεροκήρυκες», και ο ίδιος είναι μόλις διάκονος! (ή μπερδεύτηκαν στην υπαγόρευση;).Ποιος νομίζει ότι του δίνει αυτό το δικαίωμα; Το ότι είναι συνομιλητής του Πατριάρχη; Μα ο Πατριάρχης είναι ευγενής προς όλους και ιδίως στις γραπτές αναφορές του, με εξαίρεση όταν απευθύνεται στην Ρωσική Εκκλησία. Και δικαίως.
Γράφει παρακάτω: «…πολλοί ιεράρχες και διάφοροι άλλοι κύκλοι νιώθουν την ανάγκη να εκφραστούν με δυσανάλογο πάθος και υπερβολική ανησυχία για την τρέχουσα συζήτηση γύρω από το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομοφυλοφίλων ζευγαριών…».
Ποιους εξυπηρετεί ο π. Ιωάννης προσπαθώντας να κατευνάσει τις ανησυχίες των Ιεραρχών, αλλά και της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού; Δεν ξέρουν ή δεν καταλαβαίνουν οι ίδιοι τι συμβαίνει και πρέπει να τους το αναλύσει ο Αρχιδιάκονος;
Μάλιστα σε ρόλο συνηγόρου του κ.Πρωθυπουργού, ενστερνίζεται την άποψή του «τα του Θεού τω Θεώ και τα του Καίσαρος Καίσαρι». Το «ανήθικο» ή το «βέβηλο» είναι θέμα κριτηρίων της Εκκλησίας π. Ιωάννη;
«…ο λόγος της Εκκλησίας δεν αποτελεί ούτε νόμο ούτε επιστήμη. Ας μην κοροϊδευόμαστε και τουλάχιστον ας μην κοροϊδεύουμε: όταν επικαλούμαστε την Αγία Γραφή ή αναφερόμαστε στην Χριστιανική Εκκλησία, είναι τολμηρό, αν όχι αύθαδες να συνδέουμε τα έργα μας με τα λόγια του Θεού. Διότι όταν ο Θεός «μιλάει» στο Βιβλίο της Γένεσης, αυτά τα λόγια βέβαια ανήκουν στον συγγραφέα της Πεντατεύχου και όχι στον άφατο, αόρατο και υπερβατικό Θεό. Αυτό άλλωστε είναι η βάση και η ουσία της ερμηνευτικής».
Ο λαός μας, π. Ιωάννη και αγαπητοί αναγνώστες, λέει «τα κάστρα πέφτουν από μέσα». Τύφλα να έχουν οι Ιεχωβάδες όταν έχουμε θεολόγους του ύψους του π. Ιωάννη Χρυσαυγή! Αποδομεί την θεοπνευστία της Αγίας Γραφής με αυτούς τους ισχυρισμούς του! Τί τους θέλουμε τους εχθρούς της πίστης μας; Νομίζω ότι δεν έχει πρόβλημα με το αν ο συγγραφέας Βιβλίου της Γένεσης είναι ο Μωυσής ή όχι. Πρόβλημα έχει με το ότι τα θεωρεί έμπνευση ανθρώπινη, όπως πολλοί νεοεποχίτες ισχυρίζονται λέγοντας: άνθρωποι τα έγραψαν! Αυτό επαναλαμβάνει. Γι’αυτό έβαλε και τίτλο «τα του Θεού και τα του Καίσαρος», εξυπηρετώντας πλήρως το σύγχρονο κοσμικό αφήγημα!
Παραπέμπω τον διάκονο, καθώς και όλους όσοι σκανδαλίστηκαν ενδεχομένως και έχουν απορίες από το άρθρο του, στο εξαιρετικό βιβλίο του διαπρεπή καθηγητού Παναγιώτη Μπούμη «Οι κανόνες της Εκκλησίας περί του Κανόνος της Αγ. Γραφής».Εκεί θα διαβάσουν μεταξύ άλλων, ότι ο Απ. Παύλος (εκτός αν τον αμφισβητούμε κι Αυτόν!) αλλά και οι άλλοι Απόστολοι, όχι μόνο δέχονταν τα βιβλία της Αγίας Γραφής, αλλά παρέθεταν πολλές φορές χωρία από την Παλαιά Διαθήκη.
Επίσης, δείχνει να μην ξέρει ότι η Εκκλησία εκφράζεται Συνοδικώς. Έτσι η Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδος, επικύρωσε πολλούς κανόνες που είχαν διατυπωθεί σχετικά και ομιλούν περί «Κανονικών βιβλίων, Θείων και Αναγνωστέων, Σεβασμίων και Αγίων, Γνησίων και Θεοπνεύστων». Αμφισβητεί ο π. Ιωάννης τους Πατέρες της Εκκλησίας μας;
Γράφει ο αείμνηστος θεολόγος (πραγματικός) και πνευματικό ανάστημα του Αυγουστίνου Καντιώτη (που αν ζούσε θα σας «έπαιρνε και θα σας σήκωνε»,έστω και αν τον αφορίσαμε και αυτόν) Νικόλαος Σωτηρόπουλος, το εξής απλό: «Η Γραφή γράφτηκε σέ διάστημα 1.500 περίπου ετών. Γράφτηκε από διάφορα πρόσωπα πού ζούσαν σε διάφορες εποχές, με διάφορες αντιλήψεις και είχαν διαφορετική μόρφωση ή ήταν αγράμματοι. Και όμως, όλα τα μέρη της Γραφής, από την αρχή μέχρι το τέλος, συμφωνούν μεταξύ τους. Ούτε μία πραγματική αντίφασις δέν υπάρχει μέσα στην Αγία Γραφή. Οι συγγραφείς της Αγίας Γραφής συμφωνούν μεταξύ τους σε όλα τα πράγματα, και τα πιο παράδοξα, μυστηριώδη και καταπληκτικά, σαν να είχαν συνεννοηθεί εκ των προτέρων όλοι, μεταξύ τους για όσα γράφουν μέσα στη Γραφή. Αν οι Προφήτες και οι Απόστολοι δεν ήταν θεόπνευστοι, θα διαφωνούσαν μεταξύ τους σε πολλά πράγματα, όπως διαφωνούν όλοι οι άλλοι συγγραφείς του κόσμου».
Όταν π. Ιωάννη, αναφέρεστε στην Ιερά Επιστασία, θα πρέπει να είστε πιο προσεκτικός. Το ανακοινωθέν του Αγ. Όρους, δια της Ιεράς Επιστασίας, ήταν αγιογραφικό και αγιοπατερικό. Οι Αγιορείτες στάθηκαν στο ύψος τους, μίλησαν την γλώσσα της αλήθειας και του Ευαγγελίου την οποία υπηρετούν με αφοσίωση και αυταπάρνηση και είπαν τα πράγματα με το όνομά τους. Ο χαρακτηρισμός σας «αναχρονιστική και υποκριτική» για την ανακοίνωση της Αθωνικής Πολιτείας, είναι προσβλητικός και ασεβής και δεν αρμόζει σε γραφίδα ρασοφόρου.Και μόνο γιαυτό δείχνετε ξένο σώμα προς την Εκκλησία.
Προδίδει, ωστόσο, ο τρόπος σας αυτός, εσάς και τον πρόσφατο μέντορά σας Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο, ο οποίος ακόμη δεν συνήλθε από την ψυχρολουσία που ένιωσε στον Άθωνα, καθώς οι Αγιορείτες δεν αστειεύονται σε θέματα πίστεως και του το απέδειξαν. Το γράφετε εξ άλλου ξεκάθαρα στο άρθρο σας, όταν αναφέρεστε στην «βεβιασμένη θέση (ενν. της Εκκλησίας) στο ζήτημα της βάπτισης παιδιών ομοφυλόφιλων ζευγαριών –μάλιστα με την μαχητική και πάλι υποστήριξη της Αθωνικής Πολιτείας!…».
Ναι, π. Ιωάννη, η Αθωνική Πολιτεία προσεύχεται για τον λαό μας, τον θωρακίζει και τον στηρίζει. Αλλά και τολμά να πάρει θέση και να εκφράσει το «ουκ έξεστί σοι» σε όποιον «εισάγει καινά δαιμόνια».
Τελειώνει το άρθρο του «ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής, καθηγητής θεολογίας και διευθυντής του Οικουμενικού Ινστιτούτου Huffington στην Βοστώνη» χαρακτηρίζοντας τον λόγο, μάλιστα τον αποκαλεί «μονόλογο της Εκκλησίας» ως «παρωχημένο»! (πάρ’τον και στον γάμο σου, να σου πει και του χρόνου, δηλαδή!) «Και θα είναι κρίμα για μία ακόμη φορά η Εκκλησία να βρεθεί στην λάθος πλευρά της Ιστορίας!», τάδε έφη διάκονος Ιωάννης Χρυσαυγής! Να τον χαιρόμαστε!Ευτυχώς είναι μακριά από μας!
Επειδή δεν θέλω να γίνομαι κουραστικός, θα πω μόνο τούτο: η Εκκλησία ουδέποτε βρέθηκε σε λάθος πλευρά, διότι η Εκκλησία είναι ο ίδιος ο Χριστός, παρατεινόμενος στους αιώνες. Υπήρξαν πολλά ιστορικά πρόσωπα, που πέρασαν και λίγοι τους θυμούνται. Πέρασαν Νέρωνες, Διοκλητιανοί, Ιουλιανοί, ακόμη και σύγχρονοι διώκτες της κ.ά. Ο Χριστός και η Εκκλησία Του υπάρχει και θα υπάρχει και «πύλαι Άδου ου κατισχύσουσιν αυτής», ακόμη κι αν πολεμείται εκούσια ή ακούσια εκ των έσω, από τον κάθε Χρυσαυγή της Δύσεως! Εμείς θέλουμε να ανέβουμε ένα-ένα τα σκαλοπάτια προς τον ουρανό και όσο αντέξουμε! Εκείνος αφού το θεωρεί πιο εύκολο ας τα κατέβει… «Φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου