Σάββατο 7 Μαρτίου 2026

Γρηγόριος Παλαμάς και σημερινή Ορθοδοξία

Γρηγόριος Παλαμάς και σημερινή Ορθοδοξία

Ποια η σχέση του αγίου και της θεολογίας του με τη σημερινή Ορθόδοξη Εκκλησία πέρα από τον καθιερωμένο εορτασμό της δεύτερης Κυριακής των Νηστειών; Πολύ φοβάμαι πως η απάντηση δεν θα είναι ευχάριστη για κανέναν. Τα κηρύγματα βέβαια θα δίνουν και θα παίρνουν επαινούντα τον άγιο αρχιεπίσκοπο της Θεσσαλονίκης, αλλά μέχρι εκεί. Οι σχέσεις μεταξύ πραγματικότητας και θεωρίας διακόπτονται απότομα.

Ο λαός του Θεού, σχεδόν ακατήχητος, θα λέγαμε καταρχάς πως αγνοεί τον μεγάλο αυτό θεολόγο και πολύ περισσότερο την ησυχαστική του θεολογία. Μέσα στα βρομόνερα της εκκοσμίκευσης κολυμπώντας μαζί με τον κλήρο του, αρκείται στη μαγική χρήση των εκκλησιαστικών ακολουθιών και άλλων μέσων αγιασμού. Η μονολόγιστη ευχή είναι κάτι που μάλλον ασκείται από ελάχιστους πλέον χριστιανούς. Μα και στα μοναστήρια η εισχωρήσασα εκκοσμίκευση δεν ευνοεί πια τον ησυχασμό και αναλώνονται κυρίως σε εξωτερικές δράσεις και σε ωραίες ακολουθίες. Το φαινόμενο δε του θρησκευτικού τουρισμού σε πολλά εξ αυτών μονάχα τον ησυχασμό δεν ευνοεί.

Η ηγεσία της Εκκλησίας από την άλλη ακολουθεί αυτό που καταπολέμησε ο Παλαμάς: την δυτικόφερτη πνευματικότητα. Οι επίσκοποι δεν εκλέγονται πλέον από μοναστήρια και με βάση την προχωρημένη πνευματική ζωή τους, αλλά από θεολογικές σχολές χαμηλού επιπέδου και με το έξτρα προσόν τελευταία των γνώσεων ή του πτυχίου Νομικής. Οι διαπλοκές κατά τις επισκοπικές εκλογές είναι εντελώς άσχετες με το ορθόδοξο πνεύμα και η επισκοπική διοίκηση ακολουθεί ξεκάθαρα τα παπικά πρότυπα. Όλα τα εκκλησιολογικά φρούτα της Δύσης δυστυχώς ήρθαν και κατακάθισαν στην Εκκλησία μας χάρη στη Βαυαροκρατία και στις προτεσταντίζουσες παρεκκλησιαστικές οργανώσεις. Μη λησμονούμε πως οι τελευταίες όχι απλά πολέμησαν τον ορθόδοξο ησυχασμό, αλλά και θεολόγησαν κατά του Παλαμά (Τρεμπέλας).

Ο δε προχωρημένος Οικουμενισμός αποτελεί ευθεία κατάργηση του αγίου Γρηγορίου, που ήταν σφοδρός πολέμιος της δυτικής εκκλησίας και θεολογίας. Ο συγκρητισμός των σημερινών Οικουμενιστών πόρρω απέχει της ορθόδοξης θεολογίας και εμπειρίας.

Μέσα σε αυτό το χάλι υπάρχει το φως μεμονωμένων ασκητών και αφανών Μονών που κρατάνε το παλαμικό – ορθόδοξο πνεύμα. Και αρκετοί λαϊκοί επίσης, άγνωστοι σε μας αλλά γνωστοί τω Θεώ, ζούνε καταστάσεις θεοπτικές, μακριά από τις βαρλααμικές πλάνες των Ρωμαιοκαθολικών. Δόξα τω Θεώ. Οι προσευχές αυτών κρατάνε ακόμη την οικουμένη…

 

 

Κ.Ν.

7-3-2026

45 σχόλια:

  1. Επαμεινώνδας Μανδηλάς7 Μαρτίου 2026 στις 10:41 μ.μ.

    Ο κύριος Νούσης γράφει υπερβολές, με τις οποίες δεν συμφωνώ και πρωτίστως με τον χαρακτηρισμό " παρεκκλησιαστικές" οργανώσεις...Για μένα ο σωστός χαρακτηρισμός είναι ιεραποστολικές και σε κάθε περίπτωση κοινότητες εκκλησιαστικές που προσφέρουν μέγιστο έργο ΑΓΑΠΗΣ!... Όλοι οι σύγχρονοι θεολόγοι αναπαράγουν τις ίδιες ερμηνευτικές περί οργανώσεων γιανναρικες αστοχίες...Τα πράγματα έχουν αλλάξει κατά πολύ με τις νέες γενιές...Ας αφήσουμε τις ιεραποστολικές οργανώσεις στο έργο τους...και έχουν να προσφέρουν ακόμη πολλά....Ελεος μ' αυτήν τη μίζερη και ανεξοξη κριτική του πληκτρολογίου, αρκετά, ...μονάχα βλάβη προκαλεί στο εκκλησιαστικό σώμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε τι έχουν αλλάξεις οι παρεκκλησιαστικες οργανώσεις σήμερα; Εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός ενοριών, παραμένοντας πιστοί στην Προτεσταντιζουσα νοοτροπίας τους.

      Διαγραφή
    2. Αντιοργανωσιακέ συκοφάντη ανώνυμε 8:16 μμ,
      Οι Ορθόδοξες Οργανώσεις ποτέ δεν διέγραψαν τις ενορίες, αλλά κάλλιστα όσοι ανήκουν σ΄ αυτές και όσοι τους ακολουθούν μπορούν να εκκλησιάζονται και εκκλησιάζονται σε διάφορες ενορίες.
      Σίγουρα βελτιώθηκαν κάποιες που χρειάζονταν βελτίωση, αλλά ποτέ δεν απέρριψαν τις ενορίες, ούτε τις είχαν απορρίψει ποτέ.
      Οι Ορθόδοξες Οργανώσεις ήταν και είναι Εκκλησιαστικές.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος9 Μαρτίου 2026 στις 8:16 μ.μ. ΝΑΙ , ΚΑΛΑ,... ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΟΡΙΕΣ,... Η ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ, ΑΥΤΑ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΔΑΕΙΣ, ΟΣΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΕΝΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ! ... ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΘΕΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΟΡΘΌΔΟΞΩΝ ΕΝΟΡΙΑΚΩΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΖΟΝΤΑΙ...ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ, ΔΗΛΑΔΗ, ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΖΟΥΣΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΙ ΕΝΟΡΙΕΣ ΜΕ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΝΕΥΜΑ! ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!!!... ΕΦΟΣΟΝ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΘΗ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΚΔΗΛΏΝΟΝΤΑΙ! ... ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΣΩΜΑΤΑ , ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟ, ΜΕ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΙΑΦΟΡΑ!... ΟΠΟΤΕ, ΕΝΟΡΙΑΚΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΥ ΓΙΝΕΣΤΕ ΓΡΑΦΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΑΣΤΕΙΟΙ! ΑΥΤΗΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!...ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΧΤΗΚΕ ΠΩΣ ''ΣΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΙΔΕΩΝ'' ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΛΑΘΗ!... ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΡΑΓΙΚΑ, ...ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΓΡΑΨΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΑΡΑΔΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ, ΟΠΩΣ ΤΡΑΓΙΚΑ ΛΑΘΗ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ''ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΗΘΟΥΣ''...ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ, ΛΟΙΠΟΝ, ΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ , ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΦΕΝΤΙΑ ΜΟΥ Η ΒΟΗΘΕΙΑ- ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΕ ΔΙΔΑΞΕ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ: ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑ ΤΑ ΛΆΘΗ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ, ΕΙΔΑΛΛΩΣ , ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΓΑΠΗΣ!... ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΕΣ, ΛΟΙΠΟΝ , ΕΝΑ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ ΣΕ ΚΑΙΡΟΥΣ ΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ!... ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ,... ΤΕΛΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΧΑΣΤΙΚΕΣ ΚΟΡΩΝΕΣ!!! ...

      Διαγραφή
    4. ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ!
      ΕΝΟΡΙΕΣ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΩΜΑ! ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!

      ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΓΙΑΝΝΑΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ ΑΝΤΙΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΥΣ!

      Διαγραφή
    5. Δεν καταλαβαίνεις γρι τι διακυβευεται. Διάβασε να ανοίξει την γκλάβα σου λοιπόν. Άλλο η ενοριακή αστοχία μέσα στην ορθόδοξη εκκλησιολογία και άλλα η εξωενοριακή εξαρχής Προτεσταντικού τύπου "οργανωσιακή" λειτουργία, ξένη στην ορθόδοξη εκκλησιολογία. Μην μπερδεύεις την Κοζάνη με την Λωζάνη.

      Διαγραφή
    6. ''η εξωενοριακή εξαρχής Προτεσταντικού τύπου'' XA, XA...; O, TI ΘΕΣ ΛΕΣ!... ''ΕΞΩΕΝΟΡΙΑΚΗ'' ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ, ΒΡΕ ΚΑΗΜΕΝΕ;;;;; O ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ!...ΠΛΑΚΑ ΕΧΕΙΣ, ΤΕΛΙΚΑ! ''ΕΞΩ'' ΚΑΙ ''ΠΑΡΑ'' ΟΤΑΝ Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΔΕΝ ΕΥΛΟΓΕΙ, ΑΡΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΒΟΥΛΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΝΑΡΙΟΛΑΓΝΕ! ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΔΙΧΑΣΤΙΚΕΣ ΚΟΡΩΝΕΣ, ΚΙ ΑΝ Σ ΑΡΕΣΕΙ, Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΕΙ!... ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΕΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΕΣ ΧΕΡΙ ΧΕΡΙ ΜΑΖΙ! ΕΣΥ ΖΗΣΕ ΣΤΗΝ ΚΟΣΜΑΡΑ ΣΟΥ, ΤΗΝ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Ό, ΤΙ ΕΓΡΑΦΕ Ο ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΠΡΙΝ 30 ΧΡΟΝΙΑ, ΜΕΙΝΕ ΕΚΕΙ,... Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ, ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ! ΑΓΑΠΑΜΕ ΚΑΙ ΒΟΗΘΑΜΕ ΣΤΟ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ!... Η ΑΦΕΝΤΙΑ ΜΟΥ , ΠΑΝΤΩΣ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΘΑ ΕΙΧΑ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΩ,... ΠΛΕΟΝΑΖΟΥΝ ΟΙ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΠΟΥ ΕΖΗΣΑ ΣΤΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟ , Κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ!...ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ! 🙏

      Διαγραφή
    7. Οι προσωπικές επιλογές και εμμονές του κάθε επισκόπου δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία. Οι "οργανώσεις" από την ιδρυση τους μέχρι τώρα βρίσκονται εκτός ενορίας, διότι πιστεύουν ότι οι ενορίες δεν επαρκούν! Μιμούμενοι δυτικά ευσεβιστικα πρότυπα, όπως έγραψαν και στην ανακοίνωση τους οι Αγιορείτες απαντώντας στον Τρεμπέλα. Η ενορία αποτελεί την όλη εκκλησία. Δεν έχει ανάγκη κάτι έξω της. Όποιος πιστεύει ότι η ενορίες δεν αποτελούν την όλη εκκλησία δεν έχει σχέση με την Ορθόδοξη θεολογία και την ορθόδοξη εκκλησιολογία. Είναι απίστευτο πάντως. Δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τη γαστρονομία από την αστρονομία. Ανίκανος να διαλεχθεις θεολογικά. Πρέπει να είσαι ή πολύ νέος ή υπερήλικας. Αν όχι στα χρόνια, σίγουρα στο μυαλό.

      Διαγραφή
    8. Προτεστάντη Αντιοργανωσιακέ Ανώνυμε 4:14 μ.μ.
      Τί αναπόδες μπαρουφολογίες γράφεις, του προτεστάντικου και παπικού μυαλού σου;
      Οι προσωπικές λόξες των γιανναρικών και κάθε γιανναρόφιλων δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία. Οι "οργανώσεις" από την ιδρυση τους μέχρι τώρα βρίσκονται μαζί και μέσα στην ενορία, διότι δεν πιστεύουν ότι οι ενορίες είναι για πέταμα αλλά απλά τις βοηθούν στο έργο τους.
      Οι γιανναρολάτρες αντί να μιμούνται παπικά ευσεβιστικά πρότυπα πρέπει να μετανοήσουν και να σταματήσουν την πολεμική τους κατά των Ορθόδοξων Οργανώσεων.
      Δεν ξέρειςκαι δεν έχεις σχέση ούτε με την Ορθόδοξη θεολογία ούτε και την ορθόδοξη εκκλησιολογία! Είσαι άσχετος και αμαθής! Η ενορία δεν είναι το πάν στην Ορθοδοξία. Υπάρχουν και τα Μοναστήρια, υπάρχουν και οι Αδελφότητες κοντά και μαζί με αυτή. Είσαι ανίκανος να διαλεχθείς θεολογικά προτεστάντη αντιοργανωσιακέ! Ή είσαι παιδάκι ή καθυστερημένος, αν όχι στην ηλικία σίγουρα στο μυαλό!
      Αντιλαβού προτεσταντο-παπικέ αμαθή αντιοργανωσιακέ ανώνυμε;;;

      Εκκλησιαστικός Αναγνώστης

      Διαγραφή
    9. Και μια και έκανες λόγο Προτεστάντη ανώνυμε 4:14 μ.μ. για το Άγιο Όρος.
      Δες την σημερινή ανάρτηση με Ανακοίνωση του Αγίου Όρους για τον Γιανναρά που πρώτος ή από τους πρώτους άρχισε την πολεμική κατά των Ορθόδοξων Οργανώσεων.

      Ανακοίνωσις Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους (Μάρτιος 1993): Αναίρεσις των πεπλανημένων θέσεων του κ. Χρήστου Γιανναρά
      https://paterikos.blogspot.com/2026/03/1993.html

      Εκκλησιαστικός Αναγνώστης

      Διαγραφή
    10. Εσύ ανώνυμε αντιοργανωσιακέ 11 Μαρτίου 2026 στις 10:08 μ.μ. δεν καταλαβαίνεις γρι τι διακυβευεται. Διάβασε να ανοίξει την ΔΙΚΗ ΣΟΥ γκλάβα λοιπόν. Άλλο γιανναραίικες λόξες απέναντι των Οργανώσεων και άλλο ορθόδοξη εκκλησιολογία που αποδέχεται και τα Μοναστήρια και τις Ορθόδοξες Οργανώσεις και την ενορία. Μην μπερδεύεις την Κοζάνη με την Λωζάνη.
      Οι Ορθόδοξες Οργανώσεις δεν έχουν σχέση με προτεσταντικές οργανώσεις. Καμία ΑΠΟΛΥΤΩΣ σχέση και ως προς την Πίστη και ως προς την πνευματική ζωή.
      Σου επαναλαμβάνω αντιοργανωσιακές : Μην μπερδεύεις την Κοζάνη με την Λωζάνη.

      Διαγραφή
  2. "Όλα τα εκκλησιολογικά φρούτα της Δύσης δυστυχώς ήρθαν και κατακάθισαν στην Εκκλησία μας χάρη στη Βαυαροκρατία και στις προτεσταντίζουσες παρεκκλησιαστικές οργανώσεις. Μη λησμονούμε πως οι τελευταίες όχι απλά πολέμησαν τον ορθόδοξο ησυχασμό, αλλά και θεολόγησαν κατά του Παλαμά (Τρεμπέλας)."

    Μεγάλη η εμμονή του Κ. Νούση, γιανναραίικης προέλευσης, με τις Ορθόδοξες Ιεραποστολικές Οργανώσεις!
    Ντροπή του να συνεχίζει το ίδιο βιολί!

    Α. Οι Ορθόδοξες Ιεραποστολικές Οργανώσεις δεν πολέμησαν τον Ορθόδοξο Ησυχασμό. Αυτό είναι μεγάλη αδικία. Όποιος ισχυρίζεται κάτι τέτοιο οφείλει να το αποδείξει, για όλες τις Ορθόδοξες Ιεραποστολικές Οργανώσεις και όχι κρίνοντας εσφαλμένα και μονομερώς από κάποια αναφορά. Διαφορά αμαρτάνει βαρύτατα απέναντι του Θεού και αυτών που αδικεί!

    Β. Οι Ορθόδοξες Ιεραποστολικές Οργανώσεις δεν είναι προτεσταντίζουσες. Ίσως κάποιες μπορεί να είχαν μια λάθος κατεύθυνση αρχικά, σε κάποια σημεία τους. Καμία σχέση όμως με τον Προτεσταντισμό.

    Ο Κ. Νούσης να μετανοήσει και μην συνεχίζει την μεγάλη αδικία που κάνει και να μην μας θυμίζει τα παλιά μαύρα χρόνια των σκουπιδένιων γραφομένων του!

    Παρατηρητής Ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. {...} Οι Ορθόδοξες Ιεραποστολικές Οργανώσεις δεν είναι προτεσταντίζουσες. Ίσως κάποιες μπορεί να είχαν μια λάθος κατεύθυνση αρχικά, σε κάποια σημεία τους. Καμία σχέση όμως με τον Προτεσταντισμό{...} .

      Eτσι είναι, αγαπητέ μου, συμφωνω, λαθη εγιναν, αλλά οχι προτεσταντιζουσες και πολέμιες του ησυχασμού, τους αδικούμε κατάφωρα!...
      ΜΙΑ ΖΩΗ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΚΥΡΙΟ Κ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ, ΘΕΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΛΑΡΙΣΑ, ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ! ΑΚΟΥ, ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΗΣΥΧΑΣΜΟΥ!!!...

      ΤΩΡΑ, ΝΑΙ , Ο ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΠΟΙΑ ΛΑΘΗ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ, ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ! ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΟΛΟΙ, ΟΠΟΤΕ !...
      Οι απλοί, όμως, πιστοί των χριστιανικών ιεραποστολικών αδελφοτήτων ήταν άνθρωποι με αγαθές προθέσεις, αγιοι, ...γνωρισα πολλους τετοιους, ανδρες και γυναικες, ψυχουλες αγαθές, με το χαμογελο και τον καλό τον λόγο... και φυσικά ανωνυμοι, με αγαπη για το ποιμαντικο έργο που ασκούσαν!

      Ε, ΑΥΤΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΜΑΡΤΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΔΙΚΟΥΜΕ ΕΤΣΙ: ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΑΜΠΑ, ΣΥΝΕΧΩΣ, ''ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ!'' .. ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΟ, ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ! ΑΡΚΕΤΑ!..ΘΛΙΒΟΜΑΙ!...

      ΤΕΛΟΣ Σ΄ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΧΑΣΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ! ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ! ''ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΙ'' ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟΙ!... ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΙΧΟΝΟΙΕΣ! ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΟΥΝ!!!...

      Διαγραφή
    2. Η Εκκλησία δε γνωρίζει τη φράση ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟΙ. Μόνο ενορίες αναγνωρίζει η Ορθόδοξη ιστορία και θεολογία . Δε θα αλλάξουμε τώρα την ιστορία και τη θεολογία της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας για το γινατι μας.

      Διαγραφή
    3. Δεν τα έμαθες καλά αντιοργανωσιακέ χθεσινέ ανώνυμε 6:53 μ.μ.!
      Η Εκκλησία δε γνωρίζει τη φράση ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΕΝΟΡΙΑΚΟΙ και ΑΝΤΙΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΙ.
      Αναγνωρίζει η Ορθόδοξη ιστορία και θεολογία και Ενορίες και Μοναστήρια και Αδελφότητες και Οργανώσεις Ορθόδοξες .
      Δε θα αλλάξουμε τώρα την ιστορία και τη θεολογία της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας για το γιανναραίικο αντιοργανωσιακό μένος και γινατι μας!!

      Διαγραφή
  3. Ο Κ. Νούσης είναι προς το καλό της ψυχής του να μην γράφει μπαρούφες για τις ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ Ορθόδοξες Οργανώσεις που δεν είναι προτεσταντίζουσες αλλά Ορθόδοξες!!!
    Μέχρι τώρα καλά τα πήγαινε με τα αντιοικουμενιστικά του άρθρα.

    Περαστικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. προς επαμεινωνδα και λοιπους: δεν θα αλλαξουμε τωρα την ιστορια. το οτι ειναι παρεκκλησιαστικες και εξωεκκλησιαστικες το κατεγραψε η ιστορια. το αν επισης πολεμησαν τον μοναχισμο και τον ησυχασμο, κοιταξτε απλα τι γραφει ο τρεμπελας για τον αγιο συμεων τον νεο θεολογο. και το αν πολεμησαν τον μοναχισμο οι οργανωσεις, διαβαστε τι ελεγε ο αγιος Παισιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. προς επαμεινωνδα και λοιπους: δεν θα αλλαξουμε τωρα την ιστορια. το οτι ειναι παρεκκλησιαστικες και εξωεκκλησιαστικες το κατεγραψε η ιστορια. το αν επισης πολεμησαν τον μοναχισμο και τον ησυχασμο, κοιταξτε απλα τι γραφει ο τρεμπελας για τον αγιο συμεων τον νεο θεολογο. και το αν πολεμησαν τον μοναχισμο οι οργανωσεις, διαβαστε τι ελεγε ο αγιος Παισιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς Ν. Κ. ! Δεν θα αλλάξουμε τώρα την ιστορία επειδή το θέλεις εσύ έχοντας τις γιανναρικές αντιοργανωσιακές αγκυλώσεις! Η ιστορία φωνάζει και βοά ότι οι Ορθόδοξες Εκκλησιαστικές Οργανώσεις δεν είναι ούτε παρεκκλησιαστικές ούτε εξωεκκλησιαστικές όπως τις αποκαλούσαν οι Σεραφειμικοί και οι Γιανναράδες!
      Δεν πολέμησαν κανένα μοναχισμό και ησυχασμό! Αυτά είναι ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ στη φαντασία όσων θέλουν επιπόλαια να τις κατακρίνουν για πράγματα που δεν έκαναν.
      Το τί έγραψε ο Τρεμπέλας για τον άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο, δεν εκφράζουν ούτε την δική του Οργάνωση καν, πολλώ μάλλον άλλες Οργανώσεις! Αλλά και ο ίδιος ο Τρεμπέλας δεν είχε ούτε αντιμοναχικό ούτε αντιησυχαστικό πνεύμα, ούτε πολέμησε τον μοναχισμό και τον ησυχασμό, παρά τις άστοχες κρίσεις του σε κάποια σημεία για τον άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο.
      Επίσης να μας δείξεις πού λέει ο άγιος Παϊσιος εναντίον των Ορθόδοξων Εκκλησιαστικών Οργανώσεων και ότι πολέμησαν τον μοναχισμό. Θέλουμε συγκεκριμένη παραπομπή.

      Διαγραφή
    2. σε πολλα σημεια. για να μη σε κουραζω διαβασε το βιβλιο που εεγραψε ο π Ευθυμιος απο την Καψαλα.

      Διαγραφή
    3. Δεν κουράζεις. Να αφήσεις αυτά Ν.Κ. και να δώσεις ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ παραπομπές και αφήσεις "τα σάπια".
      Η επίθεση σου στις Ορθόδοξες Οργανώσεις είναι γιανναραίικης προέλευσης και άδικη ολότελα!
      Και φρόντισε να μετανοήσεις!
      Ο Άγιος Παΐσιος δεν πίστευε αυτά που έβαλες στο στόμα του, αντίθετα έλεγε εγκωμιαστικά λόγια για μεγάλα στελέχη Ορθόδοξων Οργανώσεων.

      Διαγραφή
    4. θα σου εδινα ευχαριστως την παραπομπη, αλλα προτιμω να διαβασεις ολο το βιβλιο και να την ανακαλυψεις. εκδ. ενωμενη ρωμηοσυνη

      Διαγραφή
    5. Αφού είναι ευχάριστο για σένα δώσε την παραπομπή.
      Έχουμε διαβάσει το βιβλίο (όχι εκδόσεων Ενωμένης Ρωμηοσύνης αλλά από τον ίδιο τον συγγραφέα ) και αντιοργανωσιακά κόμπλεξ γιανναραίικου τύπου, δεν βρήκαμε πουθενά.
      Δώσε την παραπομπή για να σε πιστέψουμε.

      Διαγραφή
  6. κατα λαθος το σχολιο στις 9.01 το περασα ως ανωνυμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ. Κωνσταντίνε Νούση μην απαντάτε στα παρεκκλησιαστικά Ορκ

      Διαγραφή
    2. Αντιοργανωσιακέ συκοφάντη ανώνυμε 11:06 μμ δεν έχεις επιχειρήματα, παρά μόνο βρισιές;;
      Τόσο πολύ σε έχει τυφλώσει το πάθος της αντιοργανωσιακής συκοφαντίας;;;

      Διαγραφή
  7. {...} Δεν πολέμησαν κανένα μοναχισμό και ησυχασμό! Αυτά είναι ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ στη φαντασία όσων θέλουν επιπόλαια να τις κατακρίνουν για πράγματα που δεν έκαναν {...}

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ, ΕΧΕΦΡΩΝ!!!...

    ΑΛΛΩΣΤΕ, ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ , ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ;;; ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ , ΛΟΙΠΟΝ, ΤΙΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΕΞΩ -ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ, ΣΤΟ ΘΕΑΡΕΣΤΟ ΕΡΓΟ ΑΓΑΠΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι μόνο πηγαίνουν στα Μοναστήρια, αλλά και προβάλλουν και εγκωμιάζουν τον Μοναχισμό και προέρχονται και απο τον Μοναχισμό μεγάλα ηγετικά στελέχη (ιερομόναχοι) των Ορθόδοξων Οργανώσεων.

      Διαγραφή
    2. Εκκλησιαστική κοινότητα, έξω από ενορία και μοναστήρι δεν υπάρχει στην Ορθοδοξία.
      Δε θα αλλάξουμε τώρα και την ορθόδοξη εκκλησιολογία για να δικαιολογήσουμε την Προτεσταντιζουσα οργάνωση και νοοτροπία των παρεκκλησιαστικών οργανώσεων.

      Διαγραφή
    3. Έτσι είναι ακριβώς, έχω βοηθήσει στο ιεραποστολικό τους έργο (ΖΩΗ) και τα γνωρίζω από πρώτο χέρι...Ανθρωποι της προσφοράς και της αγάπης... και άσε τους σχολιαστές να γράφουν μπαρουφες και λόγια του αέρα...Οι χριστιανικές Αδελφότητες προσφέρουν έργο θεάρεστο... Τέλος...🙏🙏🙏

      Διαγραφή
    4. Σωστά είναι να λέγονται όχι χριστιανικές Αδελφότητες αλλά Ορθόδοξες Χριστιανικές Αδελφότητες.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμε αμαθή και αντιεκκλησιαστικέ 11:09 μμ.
      Οι Ορθόδοξες Οργανώσεις δεν βρίσκονται εκτός της εκκλησιαστικής κοινότητας, αλλά εντός της Εκκλησιαστικής κοινότητας.
      Είσαι όμως αγράμματος εκκλησιαστικά και γι΄ αυτό νομίζεις ότι κάτι δήθεν θίγεται στην ορθόδοξη εκκλησιολογία, με την ύπαρξη των Ορθόδοξων Εκκλησιαστικών Οργανώσεων που δεν έχουν καμία σχέση με προτεσταντίζουσες οργανώσεις. Είσαι αμαθής και αγράμματος.

      Διαγραφή
    6. Αδελφότητα στην Εκκλησία και στην Ορθόδοξη Εκκλησιολογία είναι μια: η Μοναχική αδελφότητα. Αλλού τύπου συγκρότησης αδελφότητας στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υφίσταται. Έξω από τις ενορίες μιας Επισκοπής και στις Μοναστικές κοινότητες, ορθόδοξη αδελφότητα δεν υπάρχει.
      Προτεσταντικής υφής και νοοτροπίας αδελφότητες εξωενοριακες βεβαίως και υφίστανται: Οι "οργανωσιακες" Προτεσταντικές αδελφότητες: ΖΩΗ, ΣΩΤΗΡΑΣ και οι λοιποί φτωχοί συγγενείς.

      Διαγραφή
    7. Προτεστάντη Αντιοργανωσιακέ Ανώνυμε 11:22 π.μ.
      Οι Ορθόδοξες αδελφότητες δεν είναι προτεσταντικές , αλλά Ορθόδοξες και σταμάτα την εξωπραγματική συκοφαντία!
      Εκτός από τις μοναστικές αδελφότητες, στην Ορθοδοξία και στην Ορθόδοξη Εκκλησιολογία υπάρχουν και οι ιεραποστολικές αδελφότητες!
      Τα υπόλοιπα οου γράφεις είναι του μυαλού σου αποκυήματα, χωρίς καμία βάση. Είσαι αντιστόριτος και αμαθής και αντί να συκοφαντείς θα πρέπει ν΄ ανοίξεις κανένα βιβλίο και όχι μόνο τα αντιοργανωσιακά παραμύθια και τις αντιοργανωσιακές μπαρουφολογίες γιανναραίικου τύπου ή άλλων φτωχών συγγενών γιανναρόφιλων.
      Αντιλαβού Προτεστάντη;

      Εκκλησιαστικός Αναγνώστης

      Διαγραφή
  8. Τρομερές αλήθειες κ. Κ. Νούση. Τσούζουν βέβαια, αλλά περιγράφετε απλώς την πραγματικότητα. Τέτοια τολμηρά άρθρα και ζωτικά λείπουν πολύ . Συγχαρητήρια κ. Νούση. Έχετε κότσια.

    Όσο για τους διαφωνούντες, στην ορθόδοξη εκκλησία βρίσκεστε κ. Νούση, ακατοίκητοι στο αυτονόητου οι χριστιανοί, λυπηροί όπως πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τρομερές αλήθειες κ. Κ. Νούση. Τσούζουν βέβαια, αλλά περιγράφετε απλώς την πραγματικότητα. Τέτοια τολμηρά άρθρα και ζωτικά λείπουν πολύ . Συγχαρητήρια κ. Νούση. Έχετε κότσια.

    Όσο για τους διαφωνούντες, στην ορθόδοξη εκκλησία βρίσκεστε κ. Νούση, ακατοίκητοι στο αυτονόητο οι χριστιανοί, λυπηροί όπως πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλος ένας με αντιοργανωσιακά λοξά σύνδρομα! Δεν είναι αλήθειες αυτά, αλλά βλακολογίες!
      Τσούζουν τα σχόλια που αντιδρούν στις αντιοργανωσιακές βλακολογίες!
      Περαστικά σου λυπηρέ ανώνυμε αντιοργανωσιακέ!

      Διαγραφή
  10. Μακάρι να ξαναδούμε παρόμοιου περιεχομένου και επιπέδου κείμενά σας κ. Νούση. Κάτι φώτισε. Επιτέλους κάποιος που τα έγραψε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε σου ταιριάζει η απάντηση που γράφτηκε χθες 10:39μμ

      "Άλλος ένας με αντιοργανωσιακά λοξά σύνδρομα! Δεν είναι αλήθειες αυτά, αλλά βλακολογίες!
      Τσούζουν τα σχόλια που αντιδρούν στις αντιοργανωσιακές βλακολογίες!
      Περαστικά σου λυπηρέ ανώνυμε αντιοργανωσιακέ! "

      Διαγραφή
  11. κ. Κωνσταντίνε Νούση μην απαντάτε στα παρεκκλησιαστικά Ορκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντιοργανωσιακέ συκοφάντη ανώνυμε 11:04 μμ. και 11:06 μμ δεν έχεις επιχειρήματα, παρά μόνο βρισιές;;
      Τόσο πολύ σε έχει τυφλώσει το πάθος της αντιοργανωσιακής συκοφαντίας;;;
      Και τα γράφεις παραπάνω από μια φορά, για να δούμε όλοι το μαύρο πάθος που έχεις!!!

      Διαγραφή
  12. Τόσο πληρότητα αλήθειας και τολμηρό θάρρος, σε τόσο μικρό κείμενο μόνο έπαινος σας αξίζει κ. Νούση. Η Ορθοδοξία έλαμψε στη γραφίδα σας κ. Νούση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντιοργανωσιακέ ανώνυμε 11:16 μμ. δεν σε είδαμε να επαινείς τον Κ. Νούση όταν έγραφε επί μήνες τα σωστά αντιοικουμενιστικά άρθρα του. Πού ήσουν τότε; Άραγε είσαι οικουμενιστής και χαίρεσαι για την άδικη επίθεση στις Ορθόδοξες Οργανώσεις;

      Η Ορθοδοξία λάμπει όταν τιμά τα άξια παιδιά της και δεν τα συκοφαντεί!
      Τέτοια άξια παιδιά της είναι πολλοί από τις Ορθόδοξες Οργανώσεις που συκοφαντούν μερικοί από αντιοργανωσιακά άδικα πάθη και στρεβλές ιδεοληψίες!!!

      Διαγραφή
  13. https://paterikos.blogspot.com/2026/03/blog-post_65.html
    ειπαμε, η ιστορια γραφει και δεν ξεγραφει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι η ιστορία γράφει, αλλά αυτά που γράφει η ιστορία δεν συμφωνούν με τις αντιοργανωσιακές λόξες, γιανναίϊκου τύπου!!!
      Και ούτε επίσης την εκφράζουν την ιστορία μεμονωμένες κρίσεις αντιοργανωσιακών και μεροληψίες ορισμένων!

      Διαγραφή