"Χάθηκε ο Παράδεισος της ανεκτικότητας το 1922 στη Σμύρνη" μας λέει μια ταινία που είδαν πολλοί μαθητές Γυμνασίου & Λυκείου το 2013-14. Αυτός ήταν ένας από τους τρόπους που χρησιμοποίησε το Υπουργείο Παιδείας για να μεταβάλλει τον τίτλο του ιστορικού κεφαλαίου «Μικρασιατική Καταστροφή» σε «Κοσμοπολιτική Καταστροφή».
Ο συνωστισμός ως μάθημα διαρκείας στο ελληνικό σχολείο - Το “κοσμοπολίτικο” επεισόδιο του 2013
Ένα κείμενο του Στέργιου Ζυγούρα για τα πολιτικά, νομικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά ζητήματα τα οποία ανακύπτουν από την επίσημη προώθηση του ιστορικού ντοκιμαντέρ “Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης, 1900-1922” στο ελληνικό σχολείο. Η κριτική ανάλυση επικεντρώνεται στα στοιχεία εκείνα που δείχνουν ότι το δίλημμα "παλιά ή νέα ιστορική άποψη;" είναι πολιτικό και όχι ιστορικό.
(εδώ σε εκτυπώσιμη μορφή)
Σχετικό είναι και το μικρότερο κείμενο Η επιλεκτική δυτική αδελφοσύνη, η αντίστοιχη αντιμετώπιση των γενοκτονιών και οι συγκρούσεις με τα προκαθορισμένα αποτελέσματα
Ο συνωστισμός ως μάθημα διαρκείας στο ελληνικό σχολείο - Το “κοσμοπολίτικο” επεισόδιο του 2013
Ένα κείμενο του Στέργιου Ζυγούρα για τα πολιτικά, νομικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά ζητήματα τα οποία ανακύπτουν από την επίσημη προώθηση του ιστορικού ντοκιμαντέρ “Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης, 1900-1922” στο ελληνικό σχολείο. Η κριτική ανάλυση επικεντρώνεται στα στοιχεία εκείνα που δείχνουν ότι το δίλημμα "παλιά ή νέα ιστορική άποψη;" είναι πολιτικό και όχι ιστορικό.
(εδώ σε εκτυπώσιμη μορφή)
Σχετικό είναι και το μικρότερο κείμενο Η επιλεκτική δυτική αδελφοσύνη, η αντίστοιχη αντιμετώπιση των γενοκτονιών και οι συγκρούσεις με τα προκαθορισμένα αποτελέσματα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου