Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας.
Δεν γνωρίζω ποιο είναι το περιεχόμενο της αναθεωρήσεως του Συντάγματος, την οποία σχεδιάζει η κυβέρνηση. Παρατηρώ πάντως μία αναζωπύρωση της συζητήσεως για το Σύνταγμα και στο πλαίσιο αυτό θα ήθελα να σχολιάσω την πρόταση νέου Καταστατικού Χάρτη της χώρας μας, την οποία κατέθεσε προσφάτως ομάδα πολιτικών και συνταγματολόγων υπό τους κ.κ. Στέφανο Μάνο και Νίκο Αλιβιζάτο.
Το προτεινόμενο νέο Σύνταγμα δεν αρχίζει με το γνωστό Προοίμιο, δηλαδή με την επίκληση στην Αγία Τριάδα. Θυμίζω ότι το Προοίμιο ετέθη από τους αγωνιστές του 1821 κατά τις Εθνικές Συνελεύσεις του Αγώνος. Αν το αφαιρέσουμε, καταργούμε την Ιστορία μας. Η ομάδα Μάνου – Αλιβιζάτου δεν πιστεύει ότι πρέπει να επιδεικνύουμε σεβασμό στα ελληνορθόδοξα ιδανικά των ανθρώπων που μας ελευθέρωσαν;
Στο άρθρο 1 γράφουν ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν και ασκούνται υπέρ του Έθνους. Το ισχύον Σύνταγμα αναφέρει ότι οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό και υπάρχουν υπέρ του λαού και του Έθνους. Η ομάδα Μάνου-Αλιβιζάτου δηλώνει ότι καταργεί σκοπίμως τη διάκριση Έθνους και λαού, διότι αυτή υπήρξε επινόηση της δικτατορίας. Κι όμως κατά τη συζήτηση του Συντάγματος το 1975 αρθρογράφησαν σοβαροί διανοούμενοι, όπως ο αείμνηστος Ιω. Θεοδωρακόπουλος κ.ά. και εξήγησαν ότι τον λαό αποτελούν οι πολίτες που φορολογούνται και ψηφίζουν, ενώ το Έθνος είναι ευρύτερη έννοια, την οποία αποτελούν και οι Κύπριοι, οι Βορειοηπειρώτες, οι Απόδημοι, η Ιστορία μας, η πολιτιστική κληρονομιά μας κ.λπ. Οι συντάκτες του «καινοτόμου Συντάγματος» θεωρούν ότι το Έθνος ταυτίζεται μόνον με τους υπηκόους της Ελλάδος. Δεν θέλουν οι συντάκτες της νέας προτάσεως να ενδιαφέρεται το κράτος μας για τους Έλληνες εκτός Ελλάδος;
Καταργούν το άρθρο 3, το οποίο αναφέρεται στην Ορθοδοξία ως επικρατούσα θρησκεία. Γιατί; Ο συγκεκριμένος όρος διαπιστώνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων ακολουθούν την Ορθόδοξη Εκκλησία. Η επισήμανση αυτή δεν καταπιέζει τους ετεροδόξους ή αλλοθρήσκους. Πολλοί συνταγματολόγοι διδάσκουν ότι το 1975 το άρθρο 3 εγράφη έτσι ώστε να κατοχυρώνει κυρίως το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ποιον ενοχλεί;
Σε ξεχωριστό άρθρο γράφουν ότι το κράτος θα είναι θρησκευτικά ουδέτερο. Αμφιλεγόμενος χαρακτηρισμός, ο οποίος παραπέμπει στις αντιεκκλησιαστικές ακρότητες της Γαλλικής Επαναστάσεως. Το σημερινό Σύνταγμα προστατεύει τη θρησκευτική ελευθερία, η οποία είναι έννοια ισχυρότερη και από την ανεξιθρησκία και από την ουδετερότητα. Η Μεγάλη Βρετανία π.χ. δεν είναι θρησκευτικά ουδέτερη, διότι η Βασίλισσα είναι επικεφαλής της Αγγλικανικής Εκκλησίας, αυτό όμως δεν βλάπτει τα δικαιώματα άλλων θρησκευτικών ομάδων.
Στο άρθρο περί Παιδείας διαγράφουν τελείως τον σκοπό της εκπαιδεύσεως. Το ισχύον Σύνταγμα προβάλλει ως σκοπό -μεταξύ άλλων- την ανάπτυξη θρησκευτικής και εθνικής συνειδήσεως. Νομίζουν ότι μία κοινωνία χωρίς εθνική ταυτότητα θα «εκσυγχρονισθεί»; Δεν συμφωνώ. Ο Καποδίστριας που ανοικοδόμησε τη Νέα Ελλάδα υπογράμμιζε την ανάγκη να διδάσκουμε την Ορθοδοξία και τα Αρχαία Ελληνικά κείμενα στα παιδιά μας!
Άρθρο μου στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Κυριακή 12 Ιουνίου 2016
http://www.antibaro.gr/article/15392
Δεν γνωρίζω ποιο είναι το περιεχόμενο της αναθεωρήσεως του Συντάγματος, την οποία σχεδιάζει η κυβέρνηση. Παρατηρώ πάντως μία αναζωπύρωση της συζητήσεως για το Σύνταγμα και στο πλαίσιο αυτό θα ήθελα να σχολιάσω την πρόταση νέου Καταστατικού Χάρτη της χώρας μας, την οποία κατέθεσε προσφάτως ομάδα πολιτικών και συνταγματολόγων υπό τους κ.κ. Στέφανο Μάνο και Νίκο Αλιβιζάτο.
Το προτεινόμενο νέο Σύνταγμα δεν αρχίζει με το γνωστό Προοίμιο, δηλαδή με την επίκληση στην Αγία Τριάδα. Θυμίζω ότι το Προοίμιο ετέθη από τους αγωνιστές του 1821 κατά τις Εθνικές Συνελεύσεις του Αγώνος. Αν το αφαιρέσουμε, καταργούμε την Ιστορία μας. Η ομάδα Μάνου – Αλιβιζάτου δεν πιστεύει ότι πρέπει να επιδεικνύουμε σεβασμό στα ελληνορθόδοξα ιδανικά των ανθρώπων που μας ελευθέρωσαν;
Στο άρθρο 1 γράφουν ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν και ασκούνται υπέρ του Έθνους. Το ισχύον Σύνταγμα αναφέρει ότι οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό και υπάρχουν υπέρ του λαού και του Έθνους. Η ομάδα Μάνου-Αλιβιζάτου δηλώνει ότι καταργεί σκοπίμως τη διάκριση Έθνους και λαού, διότι αυτή υπήρξε επινόηση της δικτατορίας. Κι όμως κατά τη συζήτηση του Συντάγματος το 1975 αρθρογράφησαν σοβαροί διανοούμενοι, όπως ο αείμνηστος Ιω. Θεοδωρακόπουλος κ.ά. και εξήγησαν ότι τον λαό αποτελούν οι πολίτες που φορολογούνται και ψηφίζουν, ενώ το Έθνος είναι ευρύτερη έννοια, την οποία αποτελούν και οι Κύπριοι, οι Βορειοηπειρώτες, οι Απόδημοι, η Ιστορία μας, η πολιτιστική κληρονομιά μας κ.λπ. Οι συντάκτες του «καινοτόμου Συντάγματος» θεωρούν ότι το Έθνος ταυτίζεται μόνον με τους υπηκόους της Ελλάδος. Δεν θέλουν οι συντάκτες της νέας προτάσεως να ενδιαφέρεται το κράτος μας για τους Έλληνες εκτός Ελλάδος;
Καταργούν το άρθρο 3, το οποίο αναφέρεται στην Ορθοδοξία ως επικρατούσα θρησκεία. Γιατί; Ο συγκεκριμένος όρος διαπιστώνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων ακολουθούν την Ορθόδοξη Εκκλησία. Η επισήμανση αυτή δεν καταπιέζει τους ετεροδόξους ή αλλοθρήσκους. Πολλοί συνταγματολόγοι διδάσκουν ότι το 1975 το άρθρο 3 εγράφη έτσι ώστε να κατοχυρώνει κυρίως το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ποιον ενοχλεί;
Σε ξεχωριστό άρθρο γράφουν ότι το κράτος θα είναι θρησκευτικά ουδέτερο. Αμφιλεγόμενος χαρακτηρισμός, ο οποίος παραπέμπει στις αντιεκκλησιαστικές ακρότητες της Γαλλικής Επαναστάσεως. Το σημερινό Σύνταγμα προστατεύει τη θρησκευτική ελευθερία, η οποία είναι έννοια ισχυρότερη και από την ανεξιθρησκία και από την ουδετερότητα. Η Μεγάλη Βρετανία π.χ. δεν είναι θρησκευτικά ουδέτερη, διότι η Βασίλισσα είναι επικεφαλής της Αγγλικανικής Εκκλησίας, αυτό όμως δεν βλάπτει τα δικαιώματα άλλων θρησκευτικών ομάδων.
Στο άρθρο περί Παιδείας διαγράφουν τελείως τον σκοπό της εκπαιδεύσεως. Το ισχύον Σύνταγμα προβάλλει ως σκοπό -μεταξύ άλλων- την ανάπτυξη θρησκευτικής και εθνικής συνειδήσεως. Νομίζουν ότι μία κοινωνία χωρίς εθνική ταυτότητα θα «εκσυγχρονισθεί»; Δεν συμφωνώ. Ο Καποδίστριας που ανοικοδόμησε τη Νέα Ελλάδα υπογράμμιζε την ανάγκη να διδάσκουμε την Ορθοδοξία και τα Αρχαία Ελληνικά κείμενα στα παιδιά μας!
Άρθρο μου στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Κυριακή 12 Ιουνίου 2016
http://www.antibaro.gr/article/15392
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου