Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

Είναι ‘’τυπικώς εγκυρότατη’’ η επιστολή δια την βάπτισιν εις Γλυφάδαν

Είναι ‘’τυπικώς εγκυρότατη’’ η επιστολή δια την βάπτισιν εις Γλυφάδαν 
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________________

Σε άρθρο που τιτλοφορείται ‘’Η βάπτιση στη Γλυφάδα και η κανονική αποτίμησή της’’, του Δρος Αναστασίου Βαβούσκου Δικηγόρου, Άρχοντος Ασηκρήτη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που δημοσιεύτηκε στη Romfea.gr στις 31/7/2022, αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής : ‘’Είναι η επιστολή αυτή έγκυρη; Με άλλες λέξεις συνιστά από κανονικής απόψεως αίτημα παροχής κανονικής αδείας για τέλεση μυστηρίου; Λοιπόν, η επιστολή καταρχήν είναι τυπικώς εγκυρότατη διότι· 
α) ο αποστολέας αυτής είναι ο Επίσκοπος που επιθυμεί να τελέσει το υπερόριο μυστήριο και αποδέκτης ο επιχώριος και αρμόδιος για την έκδοση της αδείας Επίσκοπος. 

β) αναφέρονται σ’ αυτήν σαφώς : 1) το είδος του μυστηρίου, 2) ο ιερός ναός στον οποίον πρόκειται αυτό να τελεσθεί, 3) η ημερομηνία τελέσεως του μυστηρίου και 4) ο αριθμός των τέκνων και η οικογένεια στην οποίαν αυτά ανήκουν.

Συνεπώς, πρόκειται – καταρχήν για μία εγκυρότατη από τυπικής απόψεως επιστολή για παροχή κανονικής αδείας για τέλεση υπερορίου μυστηρίου’’. 

Πρόκειται όμως ‘‘για μία εγκυρότατη από τυπικής απόψεως επιστολή’’, όπως τονίζεται στο εν λόγω άρθρο του κ. Βαβούσκου; Ο χαρακτηρισμός ‘’εγκυρότατη’’ εξυπονοεί την τήρηση και των 4 προαναφερθεισών προϋποθέσεων. Πρόκειται όμως για οικογένεια, όπως αυτή εννοείται στην 4η προϋπόθεση; Όταν ένας Αρχιεπίσκοπος αναφέρεται σε οικογένεια, ποιο είναι το εννοιολογικό περιεχόμενό της; Γιατί δεν επεξήγησε ο Σεβ. Αμερικής, σε τί είδους ‘’οικογένεια’’ ανεφέρετο; Να παραβλέψει κανείς το γεγονός ότι, αν αναφερόταν επακριβώς στο είδος της ‘’οικογένειας’’, η στάση του Σεβ. Γλυφάδας θα ήταν διαφορετική; 

Ομιλούμε για οικογένεια, όπως αυτή εννοείται εκκλησιαστικώς. Αν λοιπόν ένας όρος εκ των 4 προϋποθέσεων δεν ισχύει, τότε τα περί ‘’τυπικώς εγκυρότατης επιστολής’’ με βάση τις προϋποθέσεις αυτές’’, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. 

‘’Συνεπώς’’ σημειώνει ο κ. Βαβούσκος, ‘’πρόκειται – καταρχήν για μία εγκυρότατη από τυπικής απόψεως επιστολή για παροχή κανονικής αδείας για τέλεση υπερορίου μυστηρίου’’. Γιατί λοιπόν θεωρήθηκε ‘’εγκυρότατη από τυπικής απόψεως’’, η εν λόγω επιστολή; 

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Βαβούσκος, ‘’αναφέρονται σ’ αυτήν σαφώς’’, και παραθέτει τις 4 προαναφερθείσες προϋποθέσεις. Που διείδε τη σαφήνεια στην αναφορά στην οικογένεια ο κ. Βαβούσκος;

Πως μπορεί να παρακάμπτεται ουσιώδης διδασκαλία της Εκκλησίας μας στο θέμα της ομοφυλοφιλικής συμβίωσης, με την αναφορά σε τέτοιας μορφής ‘’οικογένεια’’; Αυτή δεν ήταν και η αιτία των θεολογικών ενστάσεων; Πως μπορεί να ομιλεί κανείς για εγκυρότητα από ‘’τυπικής απόψεως’’; 

Αποτελεί ‘’οικογένεια’’ η ‘’κατακριτέα συζυγία’’, όπως ονόμαζε την ομοφυλοφιλική συμβίωση ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος; ‘’Είναι άγνωστοι και κατακριτέαι συζυγίαι μετ’ ατόμων του ιδίου φύλου’’*, τόνιζε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. 

‘’Σύγχρονη εφεύρεση η οποία καταδικάζεται’’ ονόμαζε τη μορφή αυτής της ‘’οικογένειας’’ ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. ‘’Καταδικάζονται δε αι σύγχρονοι εφευρέσεις των λεγομένων «συμφώνων συμβιώσεως», τα οποία είναι απόρροια αμαρτίας και ουχί κατά νόμον χαράς’’*, συμπλήρωνε ο Παναγιώτατος με λύπη. 

Πως τώρα η 4η προϋπόθεση παραχαράσσεται με συμβίωση η οποία είναι ‘’απόρροια αμαρτίας’’ σύμφωνα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας; Η προϋπόθεση που αναφέρεται σε οικογένεια, καθιστά την επιστολή ‘’εγκυρότατη από τυπικής απόψεως’’, ‘’για παροχή κανονικής αδείας για τέλεση υπερορίου μυστηρίου’’; 


*dogma.gr, από άρθρο του Ανδρέα Λουδάρου στις 9 Σεπτεμβρίου 2013 που τιτλοφορείτο ‘’Δριμύ κατηγορώ του Οικουμενικού Πατριάρχη κατά της συμβίωσης ομοφυλοφίλων’’.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου