Στον αγώνα της σωτηρίας τρεις είναι οι εχθροί μας: η σάρκα, ο κόσμος και ο διάβολος. Αυτοί με κάθε τρόπο προσπαθούν να μας τραβήξουν μακριά από τον Θεό, να μας βγάλουν από τον δρόμο Του, να μας ρίξουν στην αμαρτία και να μας στερήσουν τη σωτηρία. Γι’ αυτό πρέπει ακατάπαυστα και σθεναρά να αγωνιζόμαστε εναντίον τους με όλα τα πνευματικά όπλα που μας έχουν δώσει ο Θεός και η Εκκλησία Του.
«Ντυθείτε τον Κύριό μας Ιησού Χριστό και μην αφήνετε τη σάρκα σας να σας παρασύρει στην ικανοποίηση των επιθυμιών σας», μας προτρέπει ο απόστολος Παύλος (Ρωμ. 13:14). Ο ίδιος επισημαίνει: «Τη διαγωγή σας να την καθορίζει το Άγιο Πνεύμα, και τότε δεν θα εκτελέσετε την επιθυμία της σάρκας» (Γαλ. 5:16). Συνάμα, όμως, και προειδοποιεί: «Μην έχετε ψευδαισθήσεις, ο Θεός δεν εμπαίζεται. Γιατί ό,τι σπέρνει ο άνθρωπος, αυτό θα θερίσει. Έτσι, όποιος σπέρνει στον αγρό της σάρκας του (και ενεργεί σύμφωνα με τις επιθυμίες της), θα θερίσει από εκεί ως καρπό την καταστροφή. Όποιος, όμως, σπέρνει στον αγρό του Πνεύματος, αυτός θα θερίσει ως καρπό τού Πνεύματος την αιώνια ζωή» (Γαλ. 6:7-8).
Για τον κόσμο, πάλι, τον δεύτερο εχθρό της σωτηρίας μας, ο ευαγγελιστής Ιωάννης γράφει: «Όλα όσα είναι του κόσμου – οι αμαρτωλές επιθυμίες του εγώ, η λαχτάρα ν’ αποκτήσουμε ό,τι βλέπουν τα μάτια μας και η υπεροψία για την κατοχή γήινων αγαθών – δεν προέρχονται από τον Πατέρα αλλά από τον αμαρτωλό κόσμο. Ο κόσμος, όμως, θα χαθεί και μαζί του όλα όσα επιθυμούν οι άνθρωποι να κατέχουν μέσα σ’ αυτόν, ενώ όποιος εκτελεί το θέλημα του Θεού θα ζήσει αιώνια» (Α’ Ιω. 2:16-17).
Όσο για τον τρίτο και μεγαλύτερο εχθρό, τον διάβολο, είναι γνωστό πως «τριγυρίζει σαν το λιοντάρι που βρυχιέται, ζητώντας κάποιον να καταβροχθίσει» (Α’ Πέτρ. 5:8). Εμείς, λοιπόν, ας μην τον διευκολύνουμε με τη διαγωγή μας (βλ. Εφ. 4:27). Ας αντιστεκόμαστε σταθερά με την ακλόνητη πίστη μας (Α’ Πέτρ. 5:9), με την υποταγή μας στον Θεό (Ιακ. 4:7), με την ένδυση της πανοπλίας που δίνει Εκείνος (Εφ. 6:11), με την αδιάλειπτη προσευχή (Εφ. 6:18), με την αποφυγή της αμαρτίας. Ας μην ξεχνάμε πως όποιος αμαρτάνει, κατάγεται από τον διάβολο· γιατί ο διάβολος συνδέεται με την αμαρτία εξαρχής. Γι’ αυτόν τον λόγο ήρθε στον κόσμο ο Υιός του Θεού: για να καταστρέψει τα έργα του διαβόλου (Α’ Ιω. 3:8).
Από το βιβλίο: Γέροντος Ευστρατίου (Γκολοβάνσκι), Απαντήσεις σε ερωτήματα χριστιανών. Ιερά Μονή Παρακλήτου, 2012. Ερώτηση 174.
https://www.koinoniaorthodoxias.org/pnemvatiki-zwi/oi-extrhoi-mas-ston-agona-tis-sotirias/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου