Υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια στην ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου σχετικά με τον επικείμενο και σχεδιαζόμενο συνεορτασμό του Πάσχα ανάμεσα σε Ορθοδόξους και Ρωμαιοκαθολικούς. Το Πατριαρχείο μας καλεί ουσιαστικά τους Λατίνους να μας ακολουθήσουν. Αυτό φαινομενικά είναι καλό. Ωστόσο, θα πρέπει να αναλογιστούμε την ουσία: μπορούμε ελαφρά τη καρδία να αποδεχτούμε έναν τέτοιο εορτασμό που θα αποτελέσει ένα ακόμα σοβαρό σκαλοπάτι στην ένωση των Εκκλησιών; Θα αναφέρω κάποιες κύριες παραμέτρους που – δυστυχώς – δεν επιτρέπουν ούτε αισιοδοξίες ούτε αποδοχή κοινής ημερομηνίας:
Ο συνεορτασμός νοείται μεταξύ ομοδόξων Τοπικών Εκκλησιών. Οι Λατίνοι θεωρούνται – και είναι – αιρετικοί (κυρίως Filioque, πρωτείο - αλάθητο Πάπα, κτιστή Χάρη). Πώς, λοιπόν, να μιλήσουμε για συνεορτασμό με αλλοδόξους χριστιανούς;
Η Ορθοδοξία σήμερα βρίσκεται σε σοβαρό σχίσμα μεταξύ Οικουμενικού και Πατριαρχείου Μόσχας. Ποιος θα αναλάβει, επομένως, και πώς νομιμοποιείται για την εκπροσώπηση των απανταχού Ορθοδόξων προς μια τόσο σημαντική κατεύθυνση και απόφαση;
Όλοι γνωρίζουν πως δεν πρόκειται για μια απλή χρονική συναίνεση, αλλά για ένα ουσιαστικό βήμα προς την ένωση των Εκκλησιών. Ποιοι θα λάβουν υπόψη τις αναρίθμητες αντιδράσεις του ορθόδοξου ποιμνίου;
Η ένωση, ας πούμε ότι γίνεται, θα είναι καθαρά εξωτερική και πλασματική. Τι νόημα θα έχει επομένως;
Με τα σημερινά δεδομένα, η οποιαδήποτε ένωση το μόνο που θα επιτύχει θα είναι η σταδιακή αλλοίωση της Ορθόδοξης Παράδοσης. Αυτό κατά βάθος δεν το θέλουν και δεν συμφέρει ούτε τους εκ δυσμών αδελφούς μας.
Το βάρος του νέου αναπόφευκτου σχίσματος (μετά το παλαιοημερολογιτικό) μεταξύ των Ορθοδόξων ποιος θα το σηκώσει;
Ο μακαριστός Αθηναγόρας έμεινε στην ιστορία για την άρση των αναθεμάτων. Ο νυν Οικουμενικός φαίνεται πως θέλει να προσθέσει το δικό του λιθάρι στην οικοδομούμενη ένωση μέσα από τον κοινό εορτασμό. Αρκούν όμως οι κατ’ άνθρωπον φιλοδοξίες για την επίτευξη ενός τόσο σπουδαίου έργου; Πώς θα ερωτηθεί ο λαός του Θεού; Αυτός δεν είναι, άλλωστε, το Σώμα του Χριστού, η Εκκλησία;
Κ. Νούσης
Λάρισα, 11/10/2024
δογματικές διαφορές και ένωση σχήμα οξύμωρο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακαριστός ο Αθηναγόρας;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα πούμε μακαριστός και τον Άρειο;;;
Μακαριστός ο Αθηναγόρας;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα πούμε μακαριστό και τον Άρειο;;;
"Μακαριστός ο Αθηναγόρας;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα πούμε μακαριστό και τον Άρειο;;;" ο φονταμενταλισμος και η στενοκεφαλια σας δεν εχει ορια...
Εκτός απο στενοκέφαλους φονταμενταλιστικούς χαρακτηρισμούς, έχει κάτι να πεις στο ευλαβέστατο και εύλογο ερώτημα;
ΔιαγραφήΘα πούμε μακαριστό και τον Άρειο;;;
Ο αρθρογράφος πάντων είναι ο ίδιος που χαρακτήρισε τον Γιανναρά μεγάλο!!!!
Διαγραφή
ΔιαγραφήΟ αρθρογράφος πάντως είναι ο ίδιος που χαρακτήρισε τον Γιανναρά μεγάλο!!!!
Βρε, γνωστε αγνωστε και δειλε ανώνυμε, γιατί δεν παίρνεις τα χαπακια που σε συμβουλεψα σε προηγούμενες αναρτήσεις; ;; Σε κάθε περίπτωση, είπαμε , όταν χρειάζεται, που χρειάζεται και με το παραπάνω, πάρε διπλή και τριπλή δόση, δηλαδή: γράφεις ένα μπουρδοσχολιο, τα γνωστά ψυχο-τζιχαντιστικα σου, αμέσως μετά πάρε ένα χαπακι..Στη συνέχεια γράφεις κι άλλο; ...διπλη δόση χαπακια μετά, ...εντάξει;;;;; Είπαμε, είσαι μοναδικός στην τραγικοτητα σου, αλλά μην απελπίζεσαι,
Διαγραφή...υπάρχει θεραπεία και για σένα , ο Θεός είναι μεγάλος, όχι ο ταλιμπανιστης Θεός σου, ο άλλος της Αγάπης....καλό βράδυ και τα χαπακια μην ξεχάσεις!!! Και μία συμβουλή θεραπευτική: τη θεολογία να την αφήσεις στην ακρη, καημενουλη, άλλα σου χρειάζονται προς το παρόν!!!... Ξέρεις τι!!!...😰🫣🫣😵🥴🙄😵💫👽😡👹🫨🧐🤐😶🌫️🤧👺
Εμετικό και το νέο μπουρδοσχόλιο σου Επαμεινώνδα Μανδηλα!!!
ΔιαγραφήΕΜΕΤΙΚΟ!!!
ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ!!!
Χάπια και εξορκισμό Επαμεινώνδα χρειάζονται αυτοί που συνιστούν στους υγιείς Ορθόδοξους, να πάρουν χάπια και το κάνουν αυτό, λόγω αιρετικού φονταμενταλισμού και επίσης αιρετικού ταλιμπανισμού!!!
ΔιαγραφήΑντιλαβού;;;
Επαμεινώνδα Μανδηλα πάλι μπουρδολογικό σχόλιο αμόλησες;; Πάλι Μπούρδολογικό σχόλιο;;; Δεν κουράστηκες;;;
ΔιαγραφήΚαι αν θέλεις και μια συμβουλή: άφησε στην άκρη την θεολογία!!! Άφησε την!!!
Επαμεινώνδα πάλι για τα σκουπίδια είναι το σχόλιο σου!
ΔιαγραφήΑν δεν έχεις να πεις τίποτα επι της ουσίας, καλό είναι να μην γράφεις κανένα σχόλιο, γιατί εκτίθεσαι ανεπανόρθωτα...
Καλά, βρε τραγικέ ταλιμπανιστη, τώρα από τις ψυχο- κρίσεις σου χρησιμοποιείς και το δικό μου λεξιλόγιο; Λοιπόν, αλλάζουμε τη δοσολογία, από σήμερα να παίρνεις τα χάπια με τις κούτες!!!...😭😱🫨🫨😵🤐😶🌫️👺👹👽👽🤣🥳🤖👺👻💀🤑
ΔιαγραφήΠολύ σωστά τα Ορθόδοξα σχόλια.
ΔιαγραφήΠάλι μπουρδοσχόλιο έγραψες Επαμεινώνδα Μανδηλα.
Πάλι για τα σκουπίδια είναι το μπουρδοσχόλιο σου!
Σου είπαν να μην ξαναγράψεις σχόλια γιατί εκτίθεσαι ανεπανόρθωτα αλλά δεν το άκουσες!
Για άλλη μια φορά έπαθες το ίδιο.
Καλή αλλαγή τρόπου σκέψης!
Δεν άκουσες;
ΔιαγραφήΧάπια και εξορκισμό Επαμεινώνδα Μανδηλα χρειάζονται αυτοί που συνιστούν στους υγιείς Ορθόδοξους, να πάρουν χάπια και το κάνουν αυτό, λόγω αιρετικού φονταμενταλισμού και επίσης αιρετικού ταλιμπανισμού!!!
Αντιλαβού;;;
Τραγικοί είναι όσοι διακατέχονται από αιρετικό φονταμενταλισμό και βλέπουν φαντάσματα ταλιμπανιστών, στους σώφρονες Ορθόδοξους σχολιαστές!!!
ΔιαγραφήΑυτοί χρειάζονται τα χάπια με τις κούτες, αλλά προπάντων ΜΕΤΑΝΟΙΑ !!!
Πάλι τραγικά κουραφέξαλα έγραψες Επαμεινώνδα Μανδηλα!!! Πάλι!!!
ΔιαγραφήΟι ψυχο-κρίσεις των ορθόδοξων αντιοικουμενιστών σχολιαστών είναι σωστές.
o Aθηναγορας, αγαπητε, πεθανε εντος της Εκκλησιας και δεν καταδικαστηκε επισημα ως αιρετικος οπως ο Αρειος. μεχρι τοτε μπορουμε να χρησιμοποιουμε τον κλασικο αυτο χαρακτηρισμο για τους κεκοιμημενους για τους οποιους μονο ο Θεος γνωριζει ακριβως και τις αμαρτιες τους και τις κρυμμενες πλανες τους
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Ν.Κ.
ΔιαγραφήΠολλοί ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ αιρετικοί και ΑΠΊΣΤΕΥΤΑ βλασφημοι πέθαναν εντός της Εκκλησίας, χωρίς να σημαίνει κάτι αυτό για την ...μακαριότητα τους.
Κάποιοι μπορεί να εγκωμιάστηκαν μάλιστα και απο εκκλησιαστικούς άρχοντες!
Αυτό δεν λέει κάτι.
Αυτά που γράφεις ότι "......μεχρι τοτε μπορουμε να χρησιμοποιουμε τον κλασικο αυτο χαρακτηρισμο....." είναι δικές σου θεωρίες...
ΔιαγραφήΠοιά Εκκλησιαστική αυθεντία τα λέει όλα αυτά;
Όποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Αθηναγόρα από τον Άρειο δεν ξέρω πόσο σώφρων είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Αθηναγόρα από τον Άρειο δεν ξέρω πόσο νοήμων είναι.
Όποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Αθηναγόρα από τον Άρειο δεν ξέρω πόσο θεολόγος είναι.
Όποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Αθηναγόρα από τον Άρειο δεν ξέρω πόσο Κουασιμόδος είναι.
Όποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Αθηναγόρα από τον Άρειο δεν ξέρω πόσο άσχετος είναι.
Όποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Αθηναγόρα από τον Άρειο δεν ξέρω πόσο εν δυνάμει σχισματικός είναι.
Όποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Αθηναγόρα από τον Άρειο δεν ξέρω πόσο Ορθόδοξος είναι.
Όποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Αθηναγόρα από τον Άρειο σίγουρα είναι ανεύθυνο-υπεύθυνο-ανεύθυνος.
Ανώνυμε 12,32 π.μ. γράφεις μπούρδες.
ΔιαγραφήΕίναι σαν να μας λες.
Όποιος δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Νεστόριο από τον Ευτυχή δεν ξέρω πόσο σώφρων, άσχετος, Κουσασιμόρος, σώφρον, νοήμων, Ορθόδοξος... είναι.
Είσαι σίγουρα ανεύθυνο-υπεύθυνο-ανεύθυνος και άσχετος.
Το σχόλιο 12:32 πμ είναι ανεύθυνο και ανορθόδοξο και άσχετο και ανόητο!
ΔιαγραφήΤο σχόλιο γραμμένο υπεύθυνα, ορθόδοξα, θεολογικά και λογικά :
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τις ομοιότητες του Αθηναγόρα και του Άρειου δεν ξέρω πόσο σώφρων είναι.
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τις ομοιότητες του Αθηναγόρα και του Άρειου δεν ξέρω πόσο νοήμων είναι.
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τις ομοιότητες του Αθηναγόρα και του Άρειου δεν ξέρω πόσο θεολόγος είναι.
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τις ομοιότητες του Αθηναγόρα και του Άρειου δεν ξέρω πόσο Κουασιμόδος είναι.
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τις ομοιότητες του Αθηναγόρα και του Άρειου δεν ξέρω πόσο άσχετος είναι.
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τις ομοιότητες του Αθηναγόρα και του Άρειου δεν ξέρω πόσο εν δυνάμει ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ είναι.
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τις ομοιότητες του Αθηναγόρα και του Άρειου δεν ξέρω πόσο Ορθόδοξος είναι.
Όποιος δεν μπορεί να καταλάβει τις ομοιότητες του Αθηναγόρα και του Άρειου σίγουρα είναι δεν είναι για να κάνει τον δάσκαλο, αλλά χρειάζεται να κάτσει στα θρανία και να μάθει το αλφάβητο της Θεολογίας.