Το πνεύμα του δογματικού μινιμαλισμού που τον διέπει εμφανίζεται εξαρχής και διατρέχει φυσικά ολάκερο το γραπτό του. Θέτει ως κύρια βάση της ένωσης των Εκκλησιών τρία πράγματα: “Ανθρώπους, που δεν δέχονται ότι η πίστη της Εκκλησίας είναι η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ, η Θεότητα του Χριστού και το Μυστήριο της Ευχαριστίας”. Συνιστά, επομένως, την επάνοδο σε αυτή τη γενική βάση και να παραβλέψουμε τις απίστευτες διαστροφές που οι αιρετικοί ανά τους αιώνας έδωσαν στις βασικές αυτές έννοιες της χριστιανικής πίστης. Πονηρότατη δηλαδή αποσιώπηση και παράκαμψη των θεολογικών και εκκλησιολογικών διαφορών μεταξύ των χριστιανών. Εθελοτυφλεί, αδιαφορεί, προσποιείται “εν αγάπη” την υπέρβασή τους μετά από τόσους αιώνες; Αυτός ξέρει καλύτερα… Πρέπει ωστόσο να μας αποκαλύψει και όλη την αλήθεια: η χριστιανική πίστη είναι μεν αυτή ακριβώς που αναφέρει, αλλά διασαφηνίστηκε μέσα από αιμάτινους συνοδικούς αγώνες και δεν έχει κανείς το δικαίωμα να διαγράφει τόμους και αιώνες δογματικών καταγραφών και διασαφήσεων. Τα λοιπά οικουμενιστικά φιλοσοφήματα - φληναφήματα συνιστούν πονηρία, αναίδεια και αμαρτία. Ίσως και αφέλεια για μερικούς.
Στη συνέχεια εξειδικεύει αναφερόμενος στους αιρετικούς Αρειανούς και στις παραφυάδες τους (ομοιουσιανούς, ανομοίους κλπ.) θέλοντας να αποδείξει την “οικονομία” που οι Πατέρες της Εκκλησίας επέδειξαν τάχα προς αποφυγή της καταδίκης τους και ένωσής τους με την Ορθοδοξία. Πρόκειται για μια απλουστευτική παράθεση γενικόλογων στοιχείων που μαρτυρούν και άγνοια και παραχάραξη της εκκλησιαστικής ιστορίας. Ουδέποτε ο Αθανάσιος και άλλοι άγιοι Πατέρες δεν προχώρησαν σε δογματικές υποχωρήσεις για να ελκύσουν τους αιρετικούς στην Εκκλησία. Οι Ομοιουσιανοί για παράδειγμα ήταν Ορθόδοξοι, απλά την εποχή εκείνη υπήρχε ακόμα σύγχυση και παρεξήγηση επί της δογματικής ορολογίας (για τους Ανομίους (sic) που αναφέρει ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω πώς και γιατί τους παραθέτει στο κείμενό του – ίσως το ορθογραφικό λάθος του είναι ενδεικτικό της προχειρότητος της γραφής και των επιχειρημάτων του – όλως ανεπίτρεπτο όμως εφόσον αναφέρεται σε θέματα τόσο σοβαρά. Και για να κλείσουμε το θέμα αυτό, θα πούμε το αυτονόητο: από τη στιγμή που οι όροι και η πίστη διασαφηνίστηκαν και διευκρινίστηκαν με το παραπάνω ανά τους αιώνας, ουδείς έχει το δικαίωμα για ευτελή και ανόητα πισωγυρίσματα και πονηρούς αλληθωρισμούς. Εκτός, ας πούμε για παράδειγμα, αν το Filioque παραμένει ακόμα στο επίπεδο της σύγχυσης μεταξύ οικονομικής πέμψης και αϊδίου εκπόρευσης του Πνεύματος και τζάμπα παιδεύτηκε ένας Μέγας Φώτιος και ένας τεράστιος Παλαμάς να μας πείσουν για τις λατινικές κακοδοξίες…
Θα ολοκληρώσω με την αναφορά στον Τόμο του Λέοντα και τους Προχαλκηδόνιους με τους οποίους και ο ίδιος κατακλείει. Είναι πλέον και επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η Τέταρτη οικουμενική Σύνοδος είναι καρπός της Κυρίλλειας θεολογίας. Η εμμονική προβολή του αγίου Λέοντος πάπα Ρώμης δεν κατανοώ πόσο συνεισφέρει στην επιχειρηματολογία του φιλενωτικού αρχιμανδρίτη. Και όσον αφορά τους Αντιχαλκηδόνιους, πάλι δεν μας τα λέει καλά. Το θέμα είναι τεράστιο, ωστόσο προσωπικά θα μιλήσω με βάση την εμπειρική θεολογία και όχι τη γραμματολογική, την οποία αυτός απαξιώνει. Έχω υπόψη μου σύγχρονο κληρικό που εμπόδισε – πληροφορούμενος από το Άγιο Πνεύμα – να κοινωνήσει μια ομογενή μονοφυσίτισσα – δεν γνώριζε φυσικά σε ποια Εκκλησία ανήκε. Η θεολογία μας, άλλωστε, θα πρέπει να είναι κατά βάση εμπειρική, έτσι δεν είναι, άγιε αρχιμανδρίτα;
Κ. Ν.
Λάρισα, 17/5/2025

Διόρθωση: "ανθρώπους που ΔΕΧΟΝΤΑΙ ότι η πίστη της Εκκλησίας είναι η Αγία Τριάδα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΓέλασα με την εύστοχη φράση "καρδιναλίζων αρχιμανδρίτης" !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΎποπτα, πολύ ύποπτα τα κίνητρα του φιλενωτικού αρχιμανδρίτη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤοπικός επίσκοπος υπάρχει να τον βάλει στη θέση του;
Σύνοδος υπάρχει να τον νουθετήσει;
Ένας Νούσης θα βγαίνει μπροστάρης για τα αυτονόητα;
Ένας Νούσης θα κοπιάζει για την αποκατάσταση της αλήθειας;
Αλήθεια, ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης της Ιεράς Συνόδου και της Ιεραρχίας, αν κάποιος Κ. Νούσης μόνο έχει τη νηφαλιότητα επιχειρημάτων για την υπεράσπιση της Ορθόδοξης εκκλησιολογίας;
Γιατί δεν λέτε το όνομα αυτού του κληρικού; Ένας που δεν θέλει να επισκεφτεί την Ρομφαία δεν μπορεί να μάθει το όνομα του κληρικού στον οποίο απαντάτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πει κάποιος το όνομα του για να καταλάβουμε και εμείς που δεν επισκεπτόμαστε την Ρομφαία.
Καλά, αγαπητέ μου, διαβάζεις το άρθρο της ανάρτησης, έχει ο αρθρογράφος και σύνδεσμο με τον εν λόγω κληρικό...και το όνομα αυτού: π. Θεοδ. Μαρτζουχος...🙄🙄🙄🙄
ΔιαγραφήΣου λέει ότι δεν θέλει να επισκεφτεί την Ρομφαία. Ο σύνδεσμος οδηγεί στην Ρομφαία και αυτός δεν θέλει να την επισκέπτεται.
ΔιαγραφήΔεν θέλει να επισκεφτεί την Ρομφαία;;; 🙄🤔 Γιατί; 🤔🙄 Φοβάται μην τον δαγκώσει;;; Α, χαα...🙄🤣🤣Τι ακούμε, ρε φίλε...🫣😂🤐🫨🙃🙃
ΔιαγραφήΔεν θέλει να την επισκεφτεί ως αποδοκιμασία προφανώς.
ΔιαγραφήΗ μη επίσκεψη σε σελίδες είναι και αυτό μορφή διαμαρτυρίας για σελίδες που εγκωμιάζουν/φιλοξενούν απαράδεκτα πράγματα ή πρόσωπα (π.χ. που πρόδοσαν την Πίστη).
Επαμεινώνδα τί ακούμε απο σένα ώρες και φορές δεν λέγεται...
ΔιαγραφήΤί είναι αυτά που λες ότι θα τον δαγκώσει; Όποιος δεν επισκέπτεται μια σελίδα, εννοείται ότι αυτό γίνεται, όχι για να μην τον δαγκώσει, αλλά για λόγους πνευματικούς π.χ. ότι δεν επιθυμεί να την ενισχύει με την επισκεψιμότητα του, ότι δεν την εγκρίνει, ότι την αποδοκιμάζει για τον α΄ ή β΄ λόγο...
Δεν είναι μόνο το δάγκωμα που έβαλες παιδικά στο μυαλό σου... Αυτή είναι παιδική σκέψη και δεν ταιριάζει σε ενήλικες ανθρώπους.
Επισκεφτομαστε μια ιστοσελίδα και για ενημέρωση, δεν χρειάζεται να συμφωνούμε με τις απόψεις του ιστολογου, τόσο απλό...🤔🤔
ΔιαγραφήΔεν είναι τόσο απλό. Ένα site όσο περισσότερη επισκεψιμότητα έχει, τόσο δυνατό γίνεται... Με την επίσκεψη σου, το δυναμώνεις, ενώ δεν πρέπει. Έχεις και εσύ, νομίζω κάποια ευθύνη όταν με την παρουσία δυναμώνεις site που δεν πρέπει, διότι σκορπίζουν και πνευματικούς ιούς... Μιλάω γενικά.
ΔιαγραφήΠολύ σωστά τα γράφετε , κ. Νούση, συγχαρητήρια! Στα θέματα της δογματικής μας διαδασκαλίας δεν υπάρχουν περιθώρια ερμηνευτικής στρέβλωσης. Ακολουθούμε πιστα του αγίους Πατέρες, που έδωσαν αίμα και ελαβαν ΠΝΕΥΜΑ!...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν ακολουθούμε πιστά τους αγίους Πατέρες είμαστε κάθετοι απέναντι όχι μόνο του οικουμενισμού αλλά και όλων των αιρέσεων και του νικολαϊτισμού/νεονικολαϊτισμού. Και επομενο είναι ότι δεν (πρέπει να) πλέκουμε εγκώμια στους ηγέτες των αιρέσεων.
ΔιαγραφήΣτον καιρό μας δεν έχουμε μπροστά μας μόνο την αίρεση του οικουμενισμού, δυστυχώς έχουμε πολλές αιρέσεις. Μια απο αυτές που έχει πάρει μεγάλη έκταση είναι ο νικολαϊτισμός, νεονικολαϊτισμός δηλαδή η αθώωση των μεγάλων σαρκικών αμαρτιών (μοιχείας, πορνείας, πορνικών προγαμιαίων σχέσεων, ανωμαλιών και δεν συμμαζεύται...).
ΑπάντησηΔιαγραφή