Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας, αρχαίοι και νεότεροι, προφήτεψαν για τον τελικό αντίχριστο της ιστορίας πως θα είναι εξωτερικά θελκτικός από όλες τις απόψεις. Ακόμα θυμάμαι τα λόγια του μακαριστού αρχιμανδρίτη Σεραφείμ Δημόπουλου (+2008) που τόνιζε πόσο όμορφος και γλυκός θα είναι – προσποιούμενος φυσικά – ο απεχθέστατος αυτός δαιμονισμένος, που θα τολμήσει να αυτοανακηρυχθεί ο χριστός του Θεού και Θεός, υφαρπάζοντας τη θέση του αληθινού Μεσσία Ιησού Χριστού, του επί Ποντίου Πιλάτου Σταυρωθέντος και Αναστάντος.
Οι δύο τελευταίοι, μάλιστα, Πάπες – Φραγκίσκος και Λέων – χιλιοπροβαλλόμενοι σαν τάχα οι προστάτες των φτωχών και αδυνάτων, ταπεινοί και άγιοι κληρικοί, δεν μας παραπέμπουν άραγε στο βδέλυγμα της Αποκάλυψης, που αρχικά θα παρουσιάζει έτσι ακριβώς το προσωπείο του και στη συνέχεια θα δείξει με διωγμούς το ειδεχθές του πρόσωπο; Και μήπως με πρωτεργάτη τον Πάπα δεν πρόκειται να αρχίσει η παγκόσμια αποδοχή του θηρίου της Αποκάλυψης; Ίσως αυτό εννοούσε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός όταν προφήτευε: “Τον Πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία”.
Η αλήθεια κρίνεται από τα έργα κυρίως παρά από τα λόγια, σύμφωνα με τον ίδιο τον Χριστό (Ματθ. 7, 20). Ο Φραγκίσκος – πέρα από τη ΛΟΑΤΚΙ ατζέντα που στήριξε – φέρεται και ως συγκαλύψας τα σκάνδαλα παιδεραστίας του λατινικού κλήρου (το ίδιο ακούστηκε και για τον Λέοντα, όταν εστάλη ως Καρδινάλιος στο Περού). Και όχι μόνο, αλλά φέρεται αναμεμειγμένος και σε πολιτικά εγκλήματα (https://www.zougla.gr/apopseis/papas-fragkiskos-o-apothanon-dedikaiotai-panta/). Αλλά γιατί να πάμε μακριά; Σύγχρονος Ρωμαίος Ποντίφικας δεν ήταν αυτός που αγιοποίησε τον Καρδινάλιο Στέπινατς, τον σφαγέα Ορθοδόξων Σέρβων και Ρομά και Εβραίων κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο (https://www.diakonima.gr/2019/10/17/i-enochi-siopi-tou-panagiotatou-stepin/);
Στρουθοκαμηλίζοντας, αν το θέλουμε, σε αναρίθμητα εγκλήματα και διαστροφές του Βατικανού, δεν έχουμε σε καμία των περιπτώσεων το δικαίωμα ή τη θεμιτή δικαιολογία να ζωγραφίζουμε και να στολίζουμε τα πορτραίτα των ηγετών μιας χριστιανοσύνης αλλόδοξης – να μην πω ξεκάθαρα αιρετικής. Θα χαρούμε μονάχα όταν δούμε τον Πάπα Ρώμης να προσέρχεται σε ειλικρινή διάλογο επί δογματικής βάσεως με τους Ορθοδόξους και αφού καταργήσει πρώτιστα την Ουνία. Τότε μετά δοξολογίας στον Θεό μπορούμε να ελπίζουμε στην ένωση των Εκκλησιών μας. Αλλιώς κάθε προσπάθεια επευλόγησης και παιανισμού του παπικού θεσμού και των φορέων του, ειδικότερα από χείλη ορθοδόξων κληρικών, δεν μπορεί παρά να ηχεί αποκρουστικά.
Ας κλείσουμε με τα φωτισμένα λόγια του οσίου Παϊσίου του Αγιορείτου: “Αυτό που επιβάλλεται σε κάθε Ορθόδοξο, είναι να βάζη την καλή ανησυχία και στους ετεροδόξους, να καταλάβουν δηλαδή ότι βρίσκονται σε πλάνη, για να μην αναπαύουν ψεύτικα τον λογισμό τους και στερηθούν και σε αυτήν την ζωή τις πλούσιες ευλογίες της Ορθοδοξίας και στην άλλη ζωή στερηθούν τις περισσότερες και αιώνιες ευλογίες του Θεού” (Επιστολές Γέροντος Παϊσίου, εκδ. Μονής Σουρωτής 1994, σελ. 161). Η μεστή σε πνευματικές βιταμίνες και εδώ παρέμβαση του λαοφιλούς μας Αγίου δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών: η ουμανιστική αναπολογία, χωρισμένη από την ενυπόστατη Αλήθεια, καθίσταται de facto ανυπόστατη φλυαρία.
Κ. Νούσης
Λάρισα, 11/5/2025

"Ουμανιστική αγαπολογία" είναι η σωστή φράση του κειμένου νομίζω !
ΑπάντησηΔιαγραφήακριβως
Διαγραφή"Και μήπως με πρωτεργάτη τον Πάπα δεν πρόκειται να αρχίσει η παγκόσμια αποδοχή του θηρίου της Αποκάλυψης; Ίσως αυτό εννοούσε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός όταν προφήτευε: “Τον Πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία”.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχη ερμηνεία της προφητείας του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού!
Για τον 1:25 πμ
ΔιαγραφήΑυτά για τον Πάπα ως πρόδρομο και βοηθό του Αντιχρίστου, τα έχουν πει πολύ καλύτερα οι Ορθόδοξοι κληρικοί και θεολόγοι που έχουν καταγγείλει και την Γιανναρική θεολογικο-ηθικολογία, εδώ και πάρα πολλά χρόνια πριν.
Ίσως απο εκεί είναι γνωστά στους υπόλοιπους!
Ο ψυχάκιας ζει.
ΔιαγραφήΞαναβγήκε από το τοξικό καβούκι του.
Το "ψυχάκιας" δεν είναι μια λέξη τυχαία! Ενώ το καταλαβαίνει και η κουτσή Μαρία ότι είσαι ένας και μοναδικός, θέλεις να φαίνεσαι ότι είσαι πολλοί! Μία είσαι ο "περαστικός αναγνώστης", μία ο "Αυξέντιος", πιο παλιά με δεκάδες άλλα ονόματα! Αυτό υποδηλώνει είδος ψυχασθένειας. Γιατί εμφανίζεσαι με διαφορετικά ονόματα και όχι με ένα σταθερό όνομα ή απλά να γράφεις ως "ανώνυμος"; Το ψέμμα στη θεολογία, είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των αιρετικών και σχισματικών, οι οποίοι ψεύδονται για να υποστηρίξουν τις πλανεμένες θέσεις τους ή ψυχασθενών ανθρώπων. Το ένα βέβαια δεν αναιρεί τον άλλο... Περαστικά !!!
ΔιαγραφήΨυχάκιας είσαι και φαίνεσαι εσύ 10:11 πμ που ονομάζεις ψυχάκια, όποιον διαφωνεί μαζί σου! Κλείσου καλύτερα στο τοξικό και ψυχωτικό σου καβούκι αν φοβάσαι τόσο πολύ όποιους διαφωνούν μαζί σου με τις ψυχωτικές απόψεις σου!
ΔιαγραφήΕύστοχη και εύστροφη ερμηνεία τού σκοτεινού ρόλου των Παπών στην εκκλησιαστική και ανθρώπινη ιστορία, μετά το Σχίσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσους Κ. Νουσηδες χρειαζόμαστε άραγε, με γνώση, νηφαλιότητα, και θεολογικά επιχειρήματα, για να ξεφύγουμε από τον λήθαργο των εκκοσμικευμενων και τον φανατισμό των αφελών;
Μάλλον ο Κ. Νούσης παραμένει από τους τελευταίους των Μοϊκανών. Όσες Ευχαριστίες για την προσφορά του δεν αρκούν...
Δεν χρειαζόμαστε Νούσηδες που είναι θαυμαστές του γνωστού Γιανναρά και κατήγοροι των Ορθόδοξων Οργανώσεων, χρειαζόμαστε π. Θεόδωρους και Σεραφείμ Ζήσηδες και Μητροπολίτες σαν τον Αυγουστίνο Καντιώτη, τον Κυθήρων Σεραφείμ, τον Κονίτσης Ανδρέα, και θεολόγους σαν τον Νικόλαο Βασιλειάδη, Νικόλαο Σωτηρόπουλο και Ιωάννη Μαρκά και τους ομοίους τους και χρειαζόμαστε και Αγίους σαν τον Παϊσιο και Πορφύριο και Ιάκωβο και Φιλόθεο Ζερβάκο...
ΔιαγραφήΟ ψυχάκιας ζει.
ΔιαγραφήΞαναβγήκε από το τοξικό καβούκι του.
Ψυχασθενικό και τοξικό το σκουπιδένιο σχόλιο 10:12 πμ!
ΔιαγραφήΤο "ψυχάκιας" δεν είναι μια λέξη τυχαία! Ενώ το καταλαβαίνει και η κουτσή Μαρία ότι είσαι ένας και μοναδικός, θέλεις να φαίνεσαι ότι είσαι πολλοί! Μία είσαι ο "περαστικός αναγνώστης", μία ο "Αυξέντιος", πιο παλιά με δεκάδες άλλα ονόματα! Αυτό υποδηλώνει είδος ψυχασθένειας. Γιατί εμφανίζεσαι με διαφορετικά ονόματα και όχι με ένα σταθερό όνομα ή απλά να γράφεις ως "ανώνυμος"; Το ψέμμα στη θεολογία, είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των αιρετικών και σχισματικών, οι οποίοι ψεύδονται για να υποστηρίξουν τις πλανεμένες θέσεις τους ή ψυχασθενών ανθρώπων. Το ένα βέβαια δεν αναιρεί τον άλλο... Περαστικά !!!
ΔιαγραφήΤα έχεις μπερδέψει πολύ τα πράγματα γνωστέ άγνωστε 10:36 π.μ.
ΔιαγραφήΤο τί σου μπήκε εσένα στο μυαλό σου για τους διάφορους σχολιαστές που σχολιάζουν, δεν σημαίνει ότι το πιστεύουν όλοι και "η κουτσή Μαρία" όπως γράφεις. Είναι δικές σου και μόνο δικές σου απόψεις και δεν έχεις κανένα δικαίωμα να μιλάς εκ μέρους όλων! Το αν είναι ο ίδιος ή διαφορετικοί, αυτό είναι στην κρίση του καθενός και δεν εκπροσωπείς εσύ, όλους τους αναγνώστες! Είναι είδος ψυχασθένειας να νομίζεις εσύ ότι εκπροσωπείς τους πάντες.
Αντί να προσπαθείς να απορρίψεις τα σχόλια που δεν σου αρέσουν, εστιάζοντας στο όνομα και παραβλέποντας την ουσία που είναι το περιεχόμενο των σχολίων, κοίταξε να διορθωθείς, γιατί αυτό υποδηλώνει είδος ψυχασθένειας.
Είναι είδος ψυχασθένειας να επικεντρώνεσαι στο όνομα που διάλεξε κάποιος να βάλει για να γράψει ένα σχόλιο και να παραβλέπεις την ουσία και το περιεχόμενο του σχολίου.
Η αίρεση και το σχίσμα φανερώνονται μέσα απο το περιεχόμενο του σχολίου και όχι από την επιλογή ονόματος ή ονομάτων! Μην στρεβλώνεις τόσο ολοφάνερα τα πράγματα για να στρέψεις αλλού την προσοχή και να αποφύγεις τις τσουχτερές αλήθειες των σχολίων που τσουρουφλίζουν αιρέσεις που πιθανόν αγαπάς (π.χ. νεονικολαϊτισμός, οικουμενισμός, δυσσέβειες στους Ιερούς Κανόνες, κοσμικότητες κτλ) ή φανερώνουν πράγματα που δεν θέλεις να σκέφτεσαι και σε δυσαρεστούν για σένα ή για φίλους σου.
Αν κάποιες θέσεις σου φαίνονται πλανεμένες, απόδειξε τις με λογικά επιχειρήματα! Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα!
Το ψέμμα δεν υπάρχει στα σχόλια αυτά που επικρίνεις, αλλά αντίθετα τα σχόλια που δεν σου αρέσουν και προσπαθείς να απαξιώσεις αυτά αποκαλύπτουν τις πλανεμένες αιρετικές θέσεις που αγαπάς και προσπαθείς να κρυφτείς.
Ψέμα πελώριο είναι να αποκαλείς κάποιον ψυχάκια ενώ δεν είναι. Συμφωνώ ότι το ψέμα είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των αιρετικών και σχισματικών, οι οποίοι ψεύδονται για να υποστηρίξουν τις πλανεμένες θέσεις τους ή ψυχασθενών ανθρώπων. Και γι΄ αυτό πρέπει να το προσέξεις πολύ και να μετανοήσεις... Περαστικά σου !!!
Δεν ξέρω αν είναι τύποι και πρόδρομοι του Αντιχρίστου... Αυτό που πρέπει να γίνει από την πλευρά τους είναι η κατάργηση της Ουνίας, η αποκάλυψη των σκανδαλοποιών_ παιδεραστών και ο αποσχηματισμός τους, η αποδοχή ορθής Τριαδολογίας / Χριστολογίας και Εκκλησιολογίας και η μη παρέμβασή τους σε θέματα πολιτικού παρασκηνίου εις βάρος άλλων αδύναμων χώρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το τελευταίο, μάλιστα, φρονώ πως χρειάζεται μια ενδελεχής έρευνα για τη σχέση του Βατικανού με παρακρατικά και όποια άλλα πολιτικά σχήματα... Έχουμε παντελή άγνοια και μονάχα ακούμε και πιστεύουμε στα ειρηνικά μηνύματα του Πάπα...
Η ιστορία, όμως, μας αποκαλύπτει πολλές δολοπλοκίες τους στον χώρο του πολιτικού σκηνικού! Αυτά τα γνωρίζουν, σε μεγάλο βαθμό, οι ερευνητές του Βατικανού. Αλλά ας μην είμαστε και αφελείς: όπως στο Κονκλάβιο υπάρχει απόλυτη μυστικότητα, έτσι και για τις πολιτικές παρεμβάσεις τους δεν θα μάθουμε ΠΟΤΕ τι ακριβώς συντελείται πίσω από τις κλειστές πόρτες!
Δυστυχώς!...😥😔
Xα, χα, νάτος πάλι ο δικός σου με τον Σωτηρόπουλο και τον Καντιώτη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πάλι παρακαλώ μια δόση απο τα ίδια, χα, χα...
Τελικά, έχεις πολύ πλάκα...χα,χα,χα,...
Έλα, ξεκίνα και γράψε πάλι καμια εκατοσταριά σχόλια κατα του Γιανναρά...χα, χα, χα....
Αυτό είναι η πραγματική ΨΥΧΩΣΗ!!!
Επαμεινώνδα Μανδηλά τί έπαθες;
ΔιαγραφήΣε ποιόν απευθύνεσαι; Δεν μίλησε κανείς μόνο για Σωτηρόπουλο και για ..."Καντιώτη" όπως τον ονομάζεις, τόσους και τόσους ανέφερε μεγάλους Μητροπολίτες, κληρικούς και θεολόγους όπως Κυθήρων Σεραφείμ, τον Κονίτσης Ανδρέα, Νικόλαο Βασιλειάδη, Ιωάννη Μαρκά, π. Θεόδωρους και Σεραφείμ Ζήσηδες, ι Αγίους σαν τον Παϊσιο και Πορφύριο και Ιάκωβο και Φιλόθεο Ζερβάκο...
Σε πείραξε η άλλη άποψη; Άραγε δεν θέλει να ακούγεται η αντίθετη άποψη; Θέλεις να μονοπωλείς τις απόψεις σου στο μπλογκ; Πρέπει αν το κοιτάξεις σοβαρά, αν τόσο πολύ σε πειράζει η άλλη άποψη! Πολύ σοβαρά πρέπει να το κοιτάξεις.
Δικαίωμα σου να είσαι φίλος του Νούση, όπως και δικαίωμα σου είναι να επαινείς τον Γιανναρά και τους Γιανναρικούς.
Δικαίωμα όμως και των Ορθόδοξων που δεν αρέσκονται στις απόψεις Γιανναρά, Νούση και κτλπ είναι να διαφώνούν και να γράφουν τις διαφωνίες τους και να σωριάζουν κάτω τις θεωρίες του.
Για ποιά εκατοσταριά σχόλια μιλάς; Το ένα σχόλιο το βλέπεις εσύ ως εκατοσταριά; Το βλέπεις εσύ εκατοσταριά, το ένα σχόλιο;
Ψύχωση είναι να φοβάται κάποιος την αντίθετη άποψη και να βλέπει πάντού ψύχωση όπου διατυπώνεται η αντίθετη άποψη που διαλύει τις δικές του ψυχωτικές απόψεις και τα είδωλα του !! Ψύχωση είναι να τρέμει κανείς και το πιο απλό σχόλιο με αντίθετες σωστές απόψεις!
Το κατάλαβες Επαμεινώνδα Μανδηλά;
Επαμεινώνδα Μανδηλά
ΔιαγραφήΚαθόλου πλάκα δεν έχουν αυτοί που δεν λατρεύουν τον Νούση και τον Γιανναρά!
Πλάκα έχουν όσοι λατρεύουν φανατικά τον Νούση και τον Γιανναρά και φοβούνται τους Ορθόδοξους που διαφωνούν μαζί τους!
Πραγματική ΨΥΧΩΣΗ είναι να φαντάζεσαι πράγματα που δεν έγιναν και ούτε φαίνεται στο παραμικρό ότι πρόκειται να γίνουν και να πιστεύεις τις φαντασίες σου σαν πραγματικές!
ΔιαγραφήΝτροπιαστικό το σχόλιο σου Επαμεινώνδα! Σκέτη ντροπή το σχόλιο σου!
ΔιαγραφήΚανείς δεν σου μίλησε και κανείς δεν σε πείραξε. Γιατί αρχίζεις αναίτια και ολάκερα ντροπιαστική επίθεση;
Άντε πάλι, ... καλά δεν τα παίρνεις τα χάπια σου;;; Αφού δεν σε πιάνουν, παρτα όλα μαζί, μπαμ και κάτω: Xanax, Lexotanil και Stedon και θέλω να πιστεύω πως θα έχεις αποτέλεσμα, ώστε να μην γράφεις τα σχόλια με την ένταση της καταιγίδας...Ποτε επιτέλους θ' ακούσεις τη συμβουλή μου;;; Για το καλό σου, όπως λέει και ο Μιλιωκας...Μην απαντήσεις σε παρακαλώ πολύ πριν πάρεις τα φαρμακακια σου...και ένα σχόλιο, όχι πενήντα και μ' ένα ονομα!!! Να σου προτείνω και ένα δικό μου: Ο ΨΥΧΟΤΑΛΙΜΠΑΝ!!! Πολύ καλό το βρίσκω, πιστεύω να συμφωνείς!!!Κάνε και μια φορά υπακοή, επιτέλους!...😂🤩😆😱🙄🤐
ΔιαγραφήΕπαμεινώνδα Μανδηλά γιατί αποκαλείς τον Μητροπολίτη Αυγουστίνο Καντιώτη, απλά ως Καντιώτη; Δεν είναι ο "μπακάλης και ο μανάβης" της γειτονιάς σου, κατα το λαϊκό ρητό. Δεν είναι λαϊκός, είναι κληρικός.
ΔιαγραφήΛίγος σεβασμός περισσότερος δεν κάνει κακό, να έχουμε για κληρικούς τόσο σεβάσμιους.
Το χθεσινό σχόλιο του Επαμεινώνδα Μανδηλά 10:27 μ.μ. είναι ακόμα περισσότερο πιο ντροπιαστικό από το προχθεσινό σχόλιο του. Για τα σκουπίδια ακόμα περισσότερο αξίζει!
ΔιαγραφήΕπι της ουσίας τίποτα! Μόνο χαρακτηρισμούς για κλάμματα και γελοιότητες περιέχει!
ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ τα ΓΕΛΟΙΑ σχόλια του Επαμεινώνδα Μανδηλά στην παρούσα ανάρτηση!
ΔιαγραφήΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ!
Για ποιά ένταση της καταιγίδας γράφει ο Επ. Μανδηλάς;
ΔιαγραφήΤα δύο ήπια σχόλια που γράφτηκαν απο τον Αυξέντιο είναι ένταση καταιγίδας;
Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να δεί κοιτώντας την σειρά των σχολίων, πόσο σχέση με την πραγματικότητα έχουν τα περι ένταση καταιγίδας που γράφει ο Επ. Μανδηλάς...
Επαμεινώνδα Μανδηλά τα χάπια δεν τα χρειάζονται οι υγιείς!
ΔιαγραφήΤα χάπια τα χρειάζονται εκείνοι, επώνυμοι ή ανώνυμοι, που έχουν πραγματική ψύχωση και τρέμουν τους Ορθόδοξους που κάνουν "με τα κρεμμυδάκια", τις αιρετικές απόψεις τους και τα είδωλά τους και φθάνουν στο σημείο να τους βρίζουν με παρανοϊκές βρισιές!
Αυτοί τα χρειάζονται τα χάπια, αν θέλεις να μιλήσω με τη γλώσσα σου!
Πιστεύω όμως ότι με την ειλικρινή μετάνοια, δεν χρειάζονται τα χάπια.
Επαμεινώνδα Μανδηλά θα μας πείς πώς αρνητικά εκφράστηκες πριν κάμποσους μήνες, όχι πολλούς, για τον Ομότιμο Καθηγητή Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης π. Θεόδωρο Ζήσης, για τον αντιπαπικό του αγώνα;
ΔιαγραφήΟι Ταλιμπάν ανήκουν στο Ισλάμ και είναι ένα ισλαμικό φονταμενταλιστικό κίνημα με ένοπλες πολιτοφυλακές στο Αφγανιστάν και το Πακιστάν όπως διαβάζω.
ΔιαγραφήΜεγάλο λάθος και αμέτρητη αδικία διαπράττουν οι εχθροί της Εκκλησίας και άλλοι “προοδευτικοί” όπως και εδώ ο Επαμεινώνδας Μανδηλάς, να πετάνε χωρίς τύψεις συνείδησης, τον χαρακτηρισμό Ταλιμπάν για Ορθόδοξους που το μόνο που κάνουν είναι ειρηνικά γράφουν ή λένε τις απόψεις τους. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΠΟΛΥΤΩΣ με τους ισλαμιστές Ταλιμπάν δεν έχουν οι Ορθόδοξοι.
Αυτά τα λένε εχθροί της Εκκλησίας και άλλοι “προοδευτικοί” (ίσως και του εκκλ. χώρου π.χ. της μεταπατερικής σχόλης) για τους Ορθόδοξους που δεν βάζουν νερό στο κρασί της Ορθόδοξης πίστης δηλ. που αρνούνται να την νερουλιάσουν κοσμικά και οικουμενιστικά.
Για να μην νομίζουν κάποιοι ότι θα θάψουν τα σχόλια που δεν τους αρέσουν με ψευδείς, ψυχασθενικές και μωρουδίστικες κατηγορίες, το ξαναγράφω για να φαίνεται το σχόλιο του Αυξέντιου που δεν άρεσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυξέντιος 12 Μαΐου 2025 στις 8:36 μ.μ.
Δεν χρειαζόμαστε Νούσηδες που είναι θαυμαστές του γνωστού Γιανναρά και κατήγοροι των Ορθόδοξων Οργανώσεων, χρειαζόμαστε π. Θεόδωρους και Σεραφείμ Ζήσηδες και Μητροπολίτες σαν τον Αυγουστίνο Καντιώτη, τον Κυθήρων Σεραφείμ, τον Κονίτσης Ανδρέα, και θεολόγους σαν τον Νικόλαο Βασιλειάδη, Νικόλαο Σωτηρόπουλο και Ιωάννη Μαρκά και τους ομοίους τους και χρειαζόμαστε και Αγίους σαν τον Παϊσιο και Πορφύριο και Ιάκωβο και Φιλόθεο Ζερβάκο...
Επαμεινώνδα Μανδηλά ποιά η γνώμη σου για τον Γιανναρά και τον Νούση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ποιά η γνώμη σου για τους κληρικούς και θεολόγους που κατονόμασε ο Αυξέντιος στο σχόλιο του 12 Μαΐου 2025 8:36 μ.μ.;
Μπορείς να μας πείς;
Μπορείς να μας κάνεις και μια σύγκριση μεταξύ τους;
Ευχαριστώ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς σου απαντήσω για μια τελευταία φορά χωρίς χαρακτηρισμούς, αν και μας προκαλείς σφόδρα, αφού γράφεις τα ίδια φανατικά τσιτατα και είμαι σίγουρος, από τις λεκτικές σου διατυπώσεις, πως είσαι ο ίδιος σχολιαστής , με διαφορετικό όνομα, τώρα και "Περαστικός Ορθόδοξος"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν, ο κ.Νουσης είναι ένας πολύ αξιόλογος θεολόγος και με αγαθές προθέσεις, αν και δεν συμφωνώ με πολλές θέσεις του, πρωτίστως, σε θέματα θρησκευτικών Οργανώσεων.... Πιστεύω πως οι χριστιανικές Αδελφότητες έχουν προσφέρει πάρα πολλά στον εκκλησιαστικό χώρο και φυσικά έπεσαν και σε λάθη, κυρίως την περίοδο της δικτατορίας...Έχω προσωπική εμπειρία, αφού συνεργάστηκα ως στέλεχος πολλά χρόνια με υπέροχους ανθρώπους, χωρίς καμία υπερβολή άγιες ψυχές και άνθρωποι της προσφοράς...Την ίδια άποψη έχω και για τον Γιανναρά, έχει προσφέρει πολλά στα θεολογικά γράμματα, αλλά έκανε και σοβαρά λάθη... Ήδη υπάρχουν μελετητές που τα εντοπίζουν και τα σχολιάζουν αναλογα.Τωρα, για τον μακαριστό Αυγ.Καντιωτη δεν μπορώ να πω πως μπορώ να τον παρακολουθήσω, είναι άλλης σχολής, της ζηλωτικης, δεν μ' εκφράζει...Το ίδιο και ο π. Ζήσης, ξεκίνησε καλά και τα τελευταία χρόνια είναι πολύ απόλυτος και ταλιμπανιζει. Και ο αείμνηστος Σωτηρόπουλος δεν μ' εκφράζει, τον προσπερνω... Όσο για τους Αγίους Παίσιο , Εφραίμ και Πορφύριο, σε κάθε περίπτωση σέβομαι κάθε λόγο τους, προφορικό και γραπτο... Αυτά τα λίγα...και μια τελευταία φιλική συμβουλή: δεν υπάρχει λόγος να γράφεις τόσα σχόλια, δεν πείθεις κανέναν, το αντίθετο αποτέλεσμα φέρνεις... Χριστός Ανέστη, , ανώνυμε φίλε!!!...
Επαμεινώνδα για να λέμε του στραβού το δίκιο, δεν προκάλεσε καθόλου ο Αυξέντιος. Εσύ προκάλεσες αναίτια με γέλια και κοροϊδευτικούς χαρακτηρισμούς.
ΔιαγραφήΑν κοιτάξεις τα σχόλια του, δεν είπε τίποτα προσωπικό για σένα. Απλά αρνήθηκε να υπερεξυψώνεται ο Κώστας Νούσης και δεν συμφώνησε με την άποψη ότι άνθρωποι σαν τον Κώστα Νούση, θαυμαστές του Γιανναρά και μεγάλοι κατήγοροι των Ορθόδοξων Χριστιανικών Αδελφοτήτων είναι αυτοί που χρειαζόμαστε για να βγούμε απο εκεί που βρισκόμαστε...
Τώρα στη συνέχεια είναι λογικό όσο προκαλεί και κοροϊδεύει κάποιος, να του ανταπαντούν...
Χριστός Ανέστη!
Είναι ευχάριστο το ότι ο Επαμεινώνδας Μανδηλάς διαφωνεί με τον Κ. Νούση για το θέμα των Ορθόδοξων Χριστιανικών Οργανώσεων και γράφει χωρίς περιστροφές ότι
Διαγραφήοι Αδελφότητες "έχουν προσφέρει πάρα πολλά στον εκκλησιαστικό χώρο και φυσικά έπεσαν και σε λάθη, κυρίως την περίοδο της δικτατορίας...Έχω προσωπική εμπειρία, αφού συνεργάστηκα ως στέλεχος πολλά χρόνια με υπέροχους ανθρώπους, χωρίς καμία υπερβολή άγιες ψυχές και άνθρωποι της προσφοράς..."
Τον τιμά αυτός ο διαχωρισμός του από τον Κ. Νούση και αυτή η αναγνώριση της προσφοράς των Ορθόδοξων Χριστιανικών Οργανώσεων.
Μπράβο του σ΄ αυτό.
Δεν προκάλεσε καθόλου ο Αυξέντιος. Είπε την άποψη του, όπως την άποψη του είπε ο ανώνυμος που εκφράστηκε επαινετικά για τον Κώστα Νούση. Εσύ προκάλεσες Επαμεινώνδα Μανδηλά και μάλιστα χωρίς κανένα λόγο. Παραδέξου το και μην τα ρίχνεις στους άλλους.
ΔιαγραφήΜια χαρά τα λένε και ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης και ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος και οι άλλοι. Φθάνει να τους ακούει κανείς με καθαρό πνευματικά αυτό και χωρίς προκαταλήψεις.
ΔιαγραφήΟι Ταλιμπάν ανήκουν στο Ισλάμ και είναι ένα ισλαμικό φονταμενταλιστικό κίνημα με ένοπλες πολιτοφυλακές στο Αφγανιστάν και το Πακιστάν όπως διαβάζω.
ΔιαγραφήΜεγάλο λάθος και αμέτρητη αδικία διαπράττουν οι εχθροί της Εκκλησίας και άλλοι “προοδευτικοί” όπως και εδώ ο Επαμεινώνδας Μανδηλάς, να πετάνε χωρίς τύψεις συνείδησης, τον χαρακτηρισμό Ταλιμπάν για Ορθόδοξους που το μόνο που κάνουν είναι ειρηνικά γράφουν ή λένε τις απόψεις τους. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΠΟΛΥΤΩΣ με τους ισλαμιστές Ταλιμπάν δεν έχουν οι Ορθόδοξοι.
Αυτά τα λένε και εχθροί της Εκκλησίας και άλλοι “προοδευτικοί” (π.χ. Της μεταπατερικής σχόλης) για τους Ορθόδοξους που δεν βάζουν νερό στο κράσί της Ορθόδοξης πίστης δηλ. που αρνούνται να την νερουλιάσουν κοσμικά και οικουμενιστικά.
Ο σχολιαστής 16 Μαϊου 9:25 μ.μ. ήθελε προφανώς να γράψει αυτί (όχι αυτό)
Διαγραφή"Φθάνει να τους ακούει κανείς με καθαρό πνευματικά αυτί και χωρίς προκαταλήψεις."
Δεν νομίζω ότι έπεσαν σε λάθη οι Αδελφότητες κυρίως την περίοδο της δικτατορίας όπως γράφει ο Ε. Μανδηλάς στο σχόλιο του 15 -5 10,45 μ.μ..
ΔιαγραφήΚαι σίγουρα δεν έπεσαν όλες σε λάθη την περίοδο αυτή, δεν μπορούμε να τις τσουβαλιάζουμε όλες μαζί.
Πάντως, 5:38, αν διαβάσεις λίγο πιο συστηματικά εκκλησιαστική ιστορία της εν λόγω περιόδου, άλλα θα ανακαλύψεις!... Συστηματικά, όμως...Και μετά μην ξεχνάς πως ουδείς αλάνθαστος!...
ΔιαγραφήΠρος Επαμεινώνδα Μανδηλά
ΔιαγραφήΟι δυσσέβειες και οι κακοδιδασκαλίες δεν είναι απλά λάθη, είναι δυσσέβειες και κακοδιδασκαλίες. Και πολύ χειρότερα η εμμονή σ΄ αυτές μέχρι τέλους.
Για τον Γιανναρά μπορείς να δεις καλή κριτική στη θεολογία του στα πιο κάτω:
"Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία»"
από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Ο Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html
Υπάρχουν και αρκετά άλλα ορθόδοξα κείμενα που αποκαλύπτουν την γιανναρική θεολογία. Αυτά για τώρα.
Βλέπεις, γράφεις πάλι τα ίδια, δεν βαρέθηκες; Τα έχεις γράψει εκατό φορές σε προηγούμενες αναρτήσεις; Δεν γράφεις κάτι καινούργιο... επαναλαμβάνεις τον εαυτό σου λίαν βαρετά...
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΔιαγραφήΕπαμεινώνδα σίγουρα δεν είναι κανείς αλάνθαστος. Αλλά το περί λαθών των Αδελφοτήτων στην περίοδο της δικτατορίας αυτό σηκώνει πολλή κουβέντα και μελέτη.
ΔιαγραφήΑκόμα η μελέτη της εκκλησιαστικής ιστορίας της εν λόγω περιόδου πρέπει να γίνει αντικειμενικά και όχι να διαβάζουμε τις απόψεις ανθρώπων αντιοργανωσιακών και μεταπατερικών που έχουν χρηματοδότηση ΄ και έχουν την ευχέρια να γράφουν πολλά και διάφορα μεροληπτικά και απο την δική τους στραβή ματιά.
Και σίγουρα δεν έπεσαν όλες οι αδελφότητες σε λάθη την περίοδο αυτή και δεν μπορούμε να τις τσουβαλιάζουμε όλες μαζί.
Επαμεινώνδα Μανδηλά 11,50 μμ βρίσκεσαι σε λάθος. Μεγάλο ΛΑΘΟΣ.
Διαγραφήa. Δεν είναι καθόλου βαρετά, αλλά χρήσιμα.
b. Δεν ξέρεις ποιός έγραψε και τί έγραψε. Αν είναι ο ίδιος ή άλλος. Υποθέσεις μόνο μπορείς να κάνεις.
c. Στην παρούσα ανάρτηση γράφτηκε για πρώτη φορά. Το αν ξαναγράφτηκε το ίδιο ή κάτι παρόμοιο πριν μήνες, τί σημασία έχει; Τόσοι και τόσοι αναγνώστες μπορούν να δουν αυτή το παρόν άρθρο χωρίς να δουν τα αρχαιότερα άρθρα. Άρα έχει αξία και σημασία η τοποθέτηση ουσιαστικών πραγμάτων και θέσεων που δεν ξαναγράφτηκαν στην παρούσα ανάρτηση.
Λοιπόν, ένα τελευταίο σχόλιο... Όπως και να ' χει, είτε είσαι ο ίδιος σχολιαστής είτε διαφορετικός πρέπει να έχεις υπόψη σου το εξής σημαντικό: είναι χρήσιμο να μάθεις και να ακούς και διαφορετικές απόψεις και να μην εγκλωβιζεσαι στην μια ερμηνεία...Και για να συμβεί αυτό πρέπει να μάθεις να μελετάς και άλλους συγγραφείς και να μην κολλάς σε έναν _ δύο....Μην φοβάσαι δεν πρόκειται να μολυνθεις, το αντίθετο θα συμβεί: θα ανοίξει το μυαλό σου ερμηνευτικά,...σε καμία περίπτωση δεν εννοώ να αποδεχτείς αιρετικές απόψεις...Παντα θα επιστρατευεις την κριτική σου σκέψη. Για να συμβεί αυτό , όμως, πρέπει να μελετάς και διαφορετικούς συγγραφείς... Αυτά, πάντα φιλικά... Χριστός Ανέστη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Επαμεινώνδα Μανδηλά
ΔιαγραφήΈχεις την εντύπωση ότι εσύ δεν έχεις αρνητικά επηρεαστεί από γιανναριστές, μεταπατερικούς και μοντερνιστές που διαβάζεις;
Η άσχετη και ανεδαφική χρήση του όρου "Ταλιμπάν/ταλιμπανίζει" για Ορθόδοξους κληρικούς ή λαϊκούς που είναι μπροστάρηδες στον αγώνα για την Ορθοδοξία εδώ και πολλά χρόνια, δεν φανερώνει αρνητικό επηρεασμό από τους πολλούς και διάφορους συγγραφείς; Τί φανερώνει και όλη η ειρωνική σου συμπεριφορά μέχρι πριν λίγες μέρες προς ορθόδοξους σχολιαστές που διαφωνούν -σωστά- με την Γιανναρική θεολογία και με τους θαυμαστές της;
Δόξα τω θεώ, έχω νου και κριτικό πνεύμα, οπότε δεν έχω να φοβηθω τίποτα, διαβάζω και πιο σκληρά έργα, όπως Νίτσε, Σαρτρ, Χάιντεγκερ, ...συνεπώς ο Γιανναράς είναι ρομάντζο μπροστά στα έργα των ευρωπαίων αθεϊστών...Μελετούμε λοιπόν και έργα της θύραθεν παιδείας και επιστρατεύουμε την κριτική μας σκέψη και βγάζουμε και τα δικά μας συμπεράσματα... Αυτά...και μην είσαι τόσο φοβικός σε εξωεκκλησιαστικά κειμενα_ έργα... Όλα έχουν την αξία τους και την ιδιαίτερη χρησιμοτητα τους...🤔📚✍️📚✍️📚
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχεις δίκαιο Επαμεινώνδα Μανδηλά 12,02 πμ. Δεν είναι καθόλου φοβικός ο συνομιλητής σου για τα εξωεκκλησιαστικά κείμενα. Μίλησε για την δική σου περίπτωση μόνο, αν σε έχουν επηρεάσει αρνητικά ή όχι, με βάση τα ειρωνικά σου σχόλια προς τους ορθόδοξους σχολιαστές στο πρόσφατο παρελθόν.
ΔιαγραφήΈχω μάθει να μελετώ με κριτικό πνεύμα, οπότε διαβάζω άφοβα οτιδήποτε και φυσικά τα περισσότερα είναι της θύραθεν παιδείας... Εσύ μπορείς να διαβάζεις αυτά που σε αναπαυουν και δεν χρειάζεται να κριτικάρεις τις αναγνωστικες τους επιλογές...📚📚📚📚📚📚📚
ΔιαγραφήΜπορείς να διαβάζεις ό,τι θέλεις Επαμεινώνδα Μανδηλά, αλλά δεν μπορείς να ενοχλείσαι απο την αποκάλυψη της αλήθειας και την αποκάλυψη διαφόρων κακοδιδασκαλιών.
ΔιαγραφήΘα κρίνονται και οι απόψεις και οι απόψεις των συγγραφέων που θαυμάζεις!
Και να μην απειλείς ότι θα χρησιμοποιήσεις ψυχιατρικούς όρους για όσους γράφουν αντιαιρετικά σχόλια που δεν σ΄ αρέσουν, γιατί αυτό είναι και πολύ μεγάλη αμαρτία και αχαρακτήριστη συμπεριφορά!
Δεν είναι κριτική σκέψη να ενοχλούμαστε απο το ένα και μοναδικό σχόλιο ή από τα πολλά σχόλια που αποκαλύπτουν την Ορθόδοξη αλήθεια με σωστό τρόπο (π.χ. στο ζήτημα της Γιανναρικής θεολογίας με την φανέρωση της κριτικής του π. Σταύρου Τρικαλιώτη, του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου και άλλων μεγάλων των καιρών μας).
Αχ, ναι, ο π. Τρικαλιώτης, πρώτη φορά το διαβάζω αυτό το όνομα... ή όχι πρώτη φορά; Ναι, ναι, πρώτη φορά, δηλαδή διακόσιες φορές...Καλά, βρε, δεν βαρεθηκες να το γράφεις;;;; Αυτό, ξέρεις πώς λέγεται στη γλώσσα της ψυχιατρικής: ΨΥΧΩΣΗ!!! Και επειδή δεν έχεις σκοπό να σταματήσεις, το τερματίζει η αφεντια μου! ...Γράψε, τώρα, αλλά εκατό σχόλια, με διαφορετικό όνομα!!!... Μόνος σου θα τα διαβάσεις, αρκετά, λοιπόν, ασχολήθηκαμε,...αρκετά!...😱🥴🤐🙃🙄🫨😂😂🫣🫣🤯
ΑπάντησηΔιαγραφήΨύχωση Επαμεινώνδα Μανδηλά, έχουν όσοι διατείνονται ότι είναι "σούπερ ανοιχτά μυαλά" και πρωταθλητές στην κριτική σκέψη και ταυτόχρονα έχουν πελώρια φοβία στα αντιαιρετικά άρθρα όπως αυτό του π. Τρικαλιώτη, του π. Θεόδωρου Ζήση και των ομοίων τους καθώς και έχουν και πελώρια φοβία απέναντι στα αντιαιρετικά σχόλια των διάφορων σχολιαστών!!!!
Διαγραφή