Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025

Σε ποια Σύνοδο να κάνουμε υπακοή;

Σε ποια Σύνοδο να κάνουμε υπακοή;

Με όσα βιώνουμε τον τελευταίο καιρό στην εκκλησιαστική επικαιρότητα αναρωτιόμαστε εύλογα και αναπόφευκτα: τι σημαίνει υπακοή στην Εκκλησία; Για ποια σύνοδο μιλάμε; Είναι ο χριστιανός ένα άβουλο πρόβατο στο οποίο επιβάλλεται και επιτάσσεται δικαίως και a priori η τυφλή υπακοή σχεδόν σε όλα τα συνοδικά φιρμάνια; Με αυτές τις σκέψεις πορευόμαστε μετά τις τραγελαφικές συνοδικές αποφάσεις και συνεδριάσεις σε Ελλάδα και Κύπρο. Στην πρώτη για τον προσωπικό αριθμό και στη δεύτερη για τον αγαθό και αδίκως σφαγιασθέντα λευίτη παπα Δήμο Σερκελίδη.

Θα αρχίσω με την εν Ελλάδι Δ.Ι.Σ. Ποιος τής έδωσε το δικαίωμα να παρέμβει με τέτοια ταχύτητα υπέρ της λήψης του προσωπικού αριθμού, λες και είναι κυβερνητικό δεκανίκι; Το θέμα έχει βέβαια, όπως και κάθε ζήτημα άλλωστε, θεολογικές διαστάσεις, ωστόσο το εν λόγω είναι ακόμα κυρίως πολιτικό ζήτημα και σε ευρύτερες διαστάσεις θέμα ελευθεριών και δημοκρατίας. Το αξιοπερίεργο είναι που βγήκε να μας καθησυχάσει ο άγιος Ναυπάκτου, ο οποίος ενοχλείται με τη λέξη πρόσωπο και έχει γράψει τόσα σχετικά. Δεν τον ενόχλησε εδώ το επίθετο; Είπαμε, κινούμαστε στη σφαίρα του συνοδικού σουρρεαλισμού εν Ελλάδι…

Πάμε στα πιο σοβαρά. Σε μια ακόμα επανάληψη της διαχρονικής δικαστικής ιερατικής αυθαιρεσίας. Τα διάβαζαν μέσα από τα ευαγγελικά κείμενα οι άγιοι συνοδικοί στην Κύπρο στους ναούς προ εβδομάδων με τη δίκη του Ιησού και λίγο αργότερα ήρθαν να τα επαναλάβουν στην πλάτη ενός πολύτεκνου κληρικού, που πέταξε την καριέρα του στην αεροπορία χάριν της ιερωσύνης. Δεν σεβάστηκαν τίποτε και προπαντός την οικονομική του κατάσταση. Ποιοι; Αυτοί που είναι άγαμοι και άρα δεν έχουν κανένα στόμα να θρέψουν…

Με προκλητική έλλειψη αγάπης, έστω και στοιχειώδους ανθρώπινης, καθαίρεσαν έναν αγαθό ιερέα, τη στιγμή που κλέφτες, πόρνοι και κίναιδοι κληρικοί αλωνίζουν την Εκκλησία, είναι όμως ως προς το φαίνεσθαι άψογοι, οπότε καλύπτονται και πολλάκις επιβραβεύονται με εκκλησιαστικά οφίκια…

Τον καθαίρεσαν με συνοπτικές διαδικασίες. Με προειλημμένες αποφάσεις. Με καταστρατήγηση κάθε έννοιας δικαίου, κοσμικού και εκκλησιαστικού. Κατακουρέλιασαν και καταξέσχισαν τον καταστατικό χάρτη της εκεί τοπικής εκκλησίας. Ενώ τού έδωσαν ποινή εξάμηνης αργίας, έσπευσαν σε λιγότερο από μήνα να την αναθεωρήσουν, προκειμένου να τον καταδικάσουν. Και το έγκλημα αυτού; Επειδή είναι φανερά αντιοικουμενιστής… Δεν θα αναφερθώ καν στη γελοιωδέστατη καταδίκη Τυχικού, επειδή βρίσκεται εν εξελίξει. Αξιοσημείωτο, ωστόσο, παραμένει το με βαθιά θλίψη παρατηρούμενο: και στις δύο αυτές παρωδίες εκκλησιαστικής δικαιοσύνης να συμμετέχουν ο Μόρφου άπαξ και δις ο άγιος Λεμεσού...

Ας πάψει πια αυτή η καραμέλα της εποχής πως Εκκλησία είναι κυρίως η Σύνοδος. Ποιος θα μπορούσε να το πει κυρίως αυτό, παρά οι Επίσκοποι που έχουν άμεσο συμφέρον από μια τέτοια αντιπαραδοσιακή θεολογική θέση; Αν η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία είναι παποκεντρική και οι προτεσταντικές ανθρωποκεντρικές, εμείς οι  Ορθόδοξοι πρέπει να αυτοχαρακτηρισθούμε σαν συνοδοκεντρικοί ή επισκοποκεντρικοί; Όχι φυσικά. Είμαστε Χριστοκεντρική Εκκλησία. Τίποτε παραπάνω και τίποτε παρακάτω. Τίποτε περισσότερο και τίποτα λιγότερο.

Η εμπιστοσύνη στο συνοδικό σύστημα θα διατηρηθεί, εάν και εφόσον αυτό σέβεται την εκκλησιαστική παράδοση. Τίποτε δεν είναι πάνω από αυτήν και όταν την παραβαίνουμε ποικιλοτρόπως, τότε λειτουργούν οι πνευματικοί νόμοι. Η μετάνοια είναι η θεραπεία. Η μοναδική και δεδοκιμασμένη. Δεν υπάρχουν μαγικά φίλτρα στην Εκκλησία μας. Υπάρχει μόνο το φιλότιμο και η εξ αυτού απότοκος μετάνοια. Έτσι θα εξιλεωθούν οι συμμετέχοντες στα πρόσφατα εκκλησιαστικά εγκλήματα σε βάρος αθώων. Μάλλον σε βάρος του συνόλου εκκλησιαστικού σώματος…

Μια τελευταία απορία: πότε θα βγει ο Κύπρου και ο κάθε καταγγελλόμενος Κύπρου να κηρύξει δημοσίως πως δεν είναι Οικουμενιστής (και ας μην το πιστεύει κατά βάθος); Είναι άραγε τόσο δύσκολο; Δεν νομίζω. Απλά η συνεχιζόμενη σιωπή θα αρχίσει να αποδεικνύεται ένοχη...

 

 

Κ. Νούσης

Λάρισα, 20/6/2025

 

23 σχόλια:

  1. Νουσης κριτής όλων στη θέση του Θεού Καλά ρε αφησε και κανέναν.δηλαδη μας έχεις ζαλίσει. άντε κάνε και τίποτα άλλο . - ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ορθοδοξος... σωπα ρε μεγαλε. μαλλον ανορθοδοξα ορθοδοξος, μην πω και αντορθοδοξα

      Διαγραφή
    2. ναι . ορθόδοξος........... αφηνω τον θεό κριτή.........μας εχεις ζαλισει με τι κριτικες κατα ολων. ασε και λιγο το θεο στο εργο του. αντε τωρα ..................ορθοδοξος..

      Διαγραφή
    3. Εδώ τα λέει σωστά ο Κ. Νούσης ανώνυμε 10:44 μ.μ.
      Μήπως είσαι κανένας δεσποτόγατος οικουμενιστή δεσπότη και πειράχθηκες;
      Τί γνώμη έχεις για τον οικουμενισμό; Για να δούμε πόσο Ορθόδοξος είσαι...

      Διαγραφή
    4. Για τον 1:24 μ.μ.
      Αν ήσουν Ορθόδοξος θα σεβόσουν τον Θεό και θα έγραφες το Όνομα Του, με Θ. κεφαλαίο και όχι μικρό.
      Δυστυχώς δεν είσαι Ορθόδοξος.

      Διαγραφή
    5. ουτε οικουμενιστής ειμαι ουτε δεσποτογατος. και μην λες ανοησιες. δεν αντεχω συνεχεια να ακουω κριτικη κατα ολων.......αυτο μονο.......... κριτης ειναι ο θεος............ κανενας αλλος .τελος.........................ορθοδοξος

      Διαγραφή
    6. Ανοησίες λες εσύ. Δεν είναι κριτική κατα όλων, η κριτική κατα των οικουμενιστών!
      Δεν φαίνεται να είσαι Ορθόδοξος αν σε πειράζει η καταδίκη του οικουμενισμού!

      Διαγραφή
    7. Γιατί δεν απάντησες στο ερώτημα για την γνώμη σου για τον οικουμενισμό;

      Διαγραφή
    8. γιατι δεν αλλαζεις ιστολογιο αν ενοχλεισαι απο τα αρθρα μου;;

      Διαγραφή
    9. Αυτό που λες Ν.Κ. δεν είναι σωστό.
      Δικό σου είναι το ιστολόγιο;;; Τα άρθρα σου είναι ένα μικρό μέρος του ιστολογίου και δεν είσαι εσύ ο διαχειριστής απ΄ όσο ξέρω.
      Οπότε γιατί να αλλάξει ιστολόγιο; Επειδή δεν συμφωνεί με τα άρθρα σου που είναι ελάχιστο μέρος του ιστολογίου;
      Απάντησε επι της ουσίας όπου εκεί έχει άδικο ο ανώνυμος.

      Διαγραφή
    10. Όποιο ιστολόγιο θέλω διαβάζω.......τα δικά σου με κουράζουν......τα άλλα είναι καλά τα αρθρα........ορθοδοξος χριστιανός....................

      Διαγραφή
  2. Λέει το άρθρο ότι "Αξιοσημείωτο, ωστόσο, παραμένει το με βαθιά θλίψη παρατηρούμενο: και στις δύο αυτές παρωδίες εκκλησιαστικής δικαιοσύνης να συμμετέχουν ο Μόρφου άπαξ και δις ο άγιος Λεμεσού..."

    Εδώ δεν θα λέει καλά. Έπρεπε να ξεκαθαρίσει ότι ο μητροπολίτης Μόρφου και ο μητροπολίτης Λεμεσού στη δίκη του μητροπολίτη Τυχικού καταψήφισαν την απόφαση της εκθρόνισης, ήταν δηλαδη αρνητικοί και ψήφισαν αρνητικά στην εκθρόνιση του μητροπολίτη Τυχικού. Άρα είναι χαρούμενο και όχι θλιβερό αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όπως και να έχει η εκκλησιαστική κοινότητα, για να μην χωριστεί σε χίλια κομμάτια, είναι ανάγκη να ακολουθεί το συνοδικό σύστημα, αυτόν τον αρχαιότατο θεσμό που προστατεύει την Εκκλησία από τις διάφορες αιρέσεις. Ας κρατήσουμε και τον σοφό και εκκλησιολογικό λόγο του Αγίου Πορφυρίου: ''πάντα με την Εκκλησία και ας λαθεύει''. Ο Παράκλητος οδηγεί και σήμερα την Εκκλησία και τους ιερούς θεσμούς της ώστε να μην λαθεύει. Αν αρνηθούμε και τη θέση αυτήν, τότε κινδυνεύουμε να πέσουμε στο μέγα αμάρτημα της βλασφημίας. Ας είμαστε, λοιπόν, πολύ πολύ προσεκτικοί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντιαιρετικός Πιστός24 Ιουνίου 2025 στις 2:34 μ.μ.

      Τί είναι όλα αυτά που γράφεις Επαμεινώνδα Μανδηλά;
      Γιατί δεν μας λες ότι παραδέχεσαι την Σύνοδο του Κολυμπαρίου;
      Είναι για σένα Αγία και Μεγάλη η Σύνοδος του Κολυμπαρίου, ναί ή όχι;
      Η Σύνοδος του Κολυμπαρίου προστάτευσε την Εκκλησία από τις διάφορες αιρέσεις ή διατύπωσε αιρετικά;;
      Είναι του Παρακλήτου οι αποφάσεις της Συνόδου του Κολυμπαρίου ή του Διαβόλου;
      Δεν είναι βλασφημία να αποδίδουμε στον Παράκλητο τις αιρέσεις αιρετικών Συνόδων;
      Απάντησε μας, πολύ προσεκτικά, Επαμεινώνδα Μανδηλά.

      Διαγραφή
    2. Επαμεινώνδα Μανδηλά, ΛΑΘΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ!
      ΛΑΘΟΣ επαναλαμβάνω το σχόλιο σου 6:38 μ.μ. ΛΑΘΟΣ μεγάλο!
      Διάβασε το Ιερό Πηδάλιο.

      Διαγραφή
    3. Ρωτώ:
      όλες οι Σύνοδοι είναι προστασία απο τις αιρέσεις Επαμεινώνδα;
      Αυτά ξέρεις εσύ;

      Διαγραφή
    4. ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΜΑΝΔΗΛΑΣ

      ΝΑΙ, ΑΝΩΝΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΙΛΕ , -ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΕ ''ΠΙΣΤΕ'' (ΤΡΟΜΑΡΑ ΣΟΥ!...), ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΗΣ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΑΤΟΛΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΔΙΣΤΑΚΤΙΚΕΣ, ΓΙΑΤΙ ''ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ'' ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ''ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ''-ΤΑΛΙΜΠΑΝΕΖΩΝ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΟΥ!...

      Διαγραφή
    5. ΣΑΧΛΑΜΑΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΜΕΤΙΚΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ 11:59 πμ!!!!
      ΑΝΑΞΙΟ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ!

      Διαγραφή
    6. Περιμένουμε μια προς μια απάντηση στις ερωτήσεις του ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΠΙΣΤΟΥ απο τον Επαμεινώνδα Μανδηλα. Με σαφήνεια.

      Αντιαιρετικός Πιστός 24 Ιουνίου 2025 στις 2:34 μ.μ.

      Τί είναι όλα αυτά που γράφεις Επαμεινώνδα Μανδηλά;
      Γιατί δεν μας λες ότι παραδέχεσαι την Σύνοδο του Κολυμπαρίου;
      Είναι για σένα Αγία και Μεγάλη η Σύνοδος του Κολυμπαρίου, ναί ή όχι;
      Η Σύνοδος του Κολυμπαρίου προστάτευσε την Εκκλησία από τις διάφορες αιρέσεις ή διατύπωσε αιρετικά;;
      Είναι του Παρακλήτου οι αποφάσεις της Συνόδου του Κολυμπαρίου ή του Διαβόλου;
      Δεν είναι βλασφημία να αποδίδουμε στον Παράκλητο τις αιρέσεις αιρετικών Συνόδων;
      Απάντησε μας, πολύ προσεκτικά, Επαμεινώνδα Μανδηλά.

      Διαγραφή
    7. Απαντώ πολύ αναλυτικά στα ανωτέρω ερωτήματα, ανώνυμε και δειλε, "χριστιανο'"ταλιμπανεζε: 🤣👺👻🥳🫣😂🤪🫨🥳🥳🥳🥳👻🫣

      Διαγραφή
    8. Περιμένουμε απάντηση σε ΚΑΘΕ ΕΡΩΤΗΣΗ του ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΠΙΣΤΟΥ απο τον Επαμεινώνδα Μανδηλα. Με σαφήνεια !

      Αντιαιρετικός Πιστός 24 Ιουνίου 2025 στις 2:34 μ.μ.

      Τί είναι όλα αυτά που γράφεις Επαμεινώνδα Μανδηλά;
      Γιατί δεν μας λες ότι παραδέχεσαι την Σύνοδο του Κολυμπαρίου;
      Είναι για σένα Αγία και Μεγάλη η Σύνοδος του Κολυμπαρίου, ναί ή όχι;
      Η Σύνοδος του Κολυμπαρίου προστάτευσε την Εκκλησία από τις διάφορες αιρέσεις ή διατύπωσε αιρετικά;;
      Είναι του Παρακλήτου οι αποφάσεις της Συνόδου του Κολυμπαρίου ή του Διαβόλου;
      Δεν είναι βλασφημία να αποδίδουμε στον Παράκλητο τις αιρέσεις αιρετικών Συνόδων;

      Απάντησε μας, πολύ προσεκτικά, Επαμεινώνδα Μανδηλά.

      ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΕΝΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΚΕΤΑ ΣΑΧΛΑΜΑΡΑ, ΨΕΥΔΟΣ ΚΑΙ ΒΡΙΣΙΕΣ!

      Διαγραφή
  4. Αντιγραφή σχολίου ΝΟΥΝΕΧΗ26 Ιουνίου 2025 στις 6:47 μ.μ.

    Νουνεχής 16 Μαΐου 2025 στις 10:51 μ.μ.

    Οι Ταλιμπάν ανήκουν στο Ισλάμ και είναι ένα ισλαμικό φονταμενταλιστικό κίνημα με ένοπλες πολιτοφυλακές στο Αφγανιστάν και το Πακιστάν όπως διαβάζω.
    Μεγάλο λάθος και αμέτρητη αδικία διαπράττουν οι εχθροί της Εκκλησίας και άλλοι “προοδευτικοί” όπως και εδώ ο Επαμεινώνδας Μανδηλάς, να πετάνε χωρίς τύψεις συνείδησης, τον χαρακτηρισμό Ταλιμπάν για Ορθόδοξους που το μόνο που κάνουν είναι ειρηνικά γράφουν ή λένε τις απόψεις τους. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΠΟΛΥΤΩΣ με τους ισλαμιστές Ταλιμπάν δεν έχουν οι Ορθόδοξοι.
    Αυτά τα λένε και εχθροί της Εκκλησίας και άλλοι “προοδευτικοί” (π.χ. Της μεταπατερικής σχόλης) για τους Ορθόδοξους που δεν βάζουν νερό στο κράσί της Ορθόδοξης πίστης δηλ. που αρνούνται να την νερουλιάσουν κοσμικά και οικουμενιστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αντιγραφή Σχολίου Παρατηρητικού26 Ιουνίου 2025 στις 6:48 μ.μ.

    Για να δούμε πόσο πρέπει να μετράνε τους κακούς χαρακτηρισμούς οι αναγνώστες του Επ. Μανδηλά ΞΑΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ σχολίου του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΥ.

    Παρατηρητικός 25 Μαΐου 2025 στις 8:48 μ.μ.

    Ο Επαμεινώνδας Μανδηλάς που ρίχνει τόσους κακούς χαρακτηρισμούς στο σημερινό σχόλιο του 12,53 π.μ. ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ που σε άλλη ανάρτηση πριν δέκα μέρες έγραψε σε σχόλιο για τον Μητροπολίτη Αυγουστίνο και τον σεβαστό στους Ορθοδόξους Χριστιανούς ανα την υφήλιο καθηγητή Πανεπιστημιου π. Θεόδωρο Ζήση:
    "Τωρα, για τον μακαριστό Αυγ.Καντιωτη δεν μπορώ να πω πως μπορώ να τον παρακολουθήσω, είναι άλλης σχολής, της ζηλωτικης, δεν μ' εκφράζει...Το ίδιο και ο π. Ζήσης, ξεκίνησε καλά και τα τελευταία χρόνια είναι πολύ απόλυτος και ταλιμπανιζει. "

    Σχόλιο 15 Μαΐου 2025 στις 10:45 μ.μ.
    https://paterikos.blogspot.com/2025/05/blog-post_69.html#comment-form

    Αυτά για να καταλαβαίνουμε πόσο αξίζει να λαμβάνει υπ΄ όψη του κανείς τους αρνητικούς χαρακτηρισμούς του Επαμεινώνδα Μανδηλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή