Ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία ευελπιστεί η Αννα Διαμαντοπούλου ότι θα διαμορφωθεί ξανά στην Παιδεία, ενόψει της κατάθεσης των νομοσχεδίων για το Νέο Λύκειο και για το Επαγγελματικό Λύκειο τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.
Για τα νομοσχέδια αυτά, τα οποία αποτελούν προπομπό και του νέου εξεταστικού συστήματος που θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες, η υπουργός Παιδείας ενημέρωσε χθες την ηγεσία της ΟΛΜΕ και κατόπιν δήλωσε ότι «μια κυβέρνηση που έχει διακομματική συμφωνία είναι το ιδανικό περιβάλλον για να προωθηθούν θέματα Παιδείας. Εύχομαι και ελπίζω να υπάρχει αυτή η συναίνεση».
Σύµφωνα µε τα σχέδια που έχουν ανακοινωθεί, οι αλλαγές για το Νέο Λύκειο αφορούν ιδίως τις Β' και Γ' τάξεις, καθώς στην Α' Λυκείου εφαρμόζονται ήδη. Ετσι στη Β' Λυκείου οι κατευθύνσεις περιορίζονται από τρεις που είναι σήµερα (Θεωρητική - Θετική - Τεχνολογική) σε δύο (Α' και Β'). Ο αριθµός των µαθηµάτων µειώνεται από 17 σε 12, όπως και ο συνολικός αριθµός ωρών διδασκαλίας από 34 ή 35 σε 33. Στην Γ' Λυκείου οι κατευθύνσεις γίνονται τρεις (Α', Β' και Α'-Β'). Ο αριθµός των µαθηµάτων µειώνεται από 16 σε 10, αλλά αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας από 31 σε 35 λόγω των προγραµµάτων εµβάθυνσης σε διάφορα µαθήµατα. Επίσης επεκτείνεται και στις τάξεις αυτές ο θεσµός της ερευνητικής εργασίας (πρότζεκτ), ενώ δεν θα υπάρχει πλέον προκαθορισµένη εξεταστέα ύλη. Η αξιολόγηση για τα ΑΕΙ θα αφορά τη συνολική συγκρότηση του µαθητή και θα υπάρχει δυνατότητα αλλαγής κατεύθυνσης ακόµη και στην Γ' Λυκείου, ενώ στη Β' και στην Γ' τάξη προβλέπεται προσοµοίωση εξετάσεων προαιρετικά για να εξοικειώνονται οι µαθητές.
ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ. Οσον αφορά το Επαγγελματικό Λύκειο, στη θέση των σηµερινών ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, που δεν έχουν επιτύχει τον στόχο για επαγγελµατική εξειδίκευση, επιχειρείται να δηµιουργηθεί ένα σχολείο µε 3+1 έτη σπουδών (το τέταρτο προαιρετικά) που θα παρέχει πιστοποιηµένα επαγγελµατικά δικαιώµατα δύο επιπέδων και θα δίνει στους αποφοίτους του πρόσβαση στα ΤΕΙ ακόµη και χωρίς εξετάσεις για όσους φοιτήσουν σε αυτό 4 χρόνια.
http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4686201
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου