Γράφει: Μαρία Παπουτσάκη
Όταν στο υπουργείο Παιδείας έψαχναν να βρουν όνομα για να δώσουν στο σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων Τμημάτων και Σχολών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αισθάνθηκαν πολύ ικανοποιημένοι καταλήγοντας στο «Αθηνά». Ένα όνομα που παρέπεμπε στη Θεά της Σοφίας.
Λίγους μήνες αργότερα, και μόνο η αναφορά στο όνομα παραπέμπει σε …τραγέλαφο.
Η αναδιάρθρωση του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι αναγκαία. Αυτό το αποδέχονται οι πάντες. Το πρόβλημα είναι ποια τμήματα ή ποια Πανεπιστήμια θα πρέπει να εξαλειφθούν απ΄τον «χάρτη» ή ποια θα συγχωνευθούν.
Κι εδώ αρχίζει το παιγνίδι της κολοκυθιάς.
Αρχικά άφησαν να διαρρεύσουν ότι θα κοπούν 150 Τμήματα. Αμέσως άρχισαν οι πιέσεις και ακολούθησαν αφαιρέσεις: « Γιατί 150 κι όχι 120, γιατί 120 κι όχι 100»,κοκ.
Το γνωστό…ελληνικό δράμα, όμως, άρχισε όταν ακούστηκαν πιο συγκεκριμένα πράγματα : «Να καταργηθούν τα Πανεπιστήμια με διοικούσες επιτροπές», «Αλλά γιατί αυτά κι όχι άλλα…». «Να συνενωθεί το τάδε Πανεπιστήμιο με το δείνα ΤΕΙ» «Να φτιάξουμε Ομοσπονδίες Πανεπιστημίων(!!!)» κλπ.
Μόλις ακούγεται ότι σκέπτονται να καταργήσουν ένα Τμήμα, αυτόματα οι βουλευτές όλων-μα όλων των κομμάτων- της συγκεκριμένης περιοχής «πέφτουν» πάνω στον υπουργό Κων/νο Αρβανιτόπολο : «Μα αυτό βρήκατε να κλείσετε, που είναι απαραίτητο, εξαιρετικό, άρτιο, ελκυστικό…. Να κλείσετε άλλο…».
Ακούγονται και ….απειλητικές προειδοποιήσεις : «Αν προχωρήσετε θα ξεσηκωθούν οι κάτοικοι, αν τολμήσετε θα αντιδράσουν οι πάντες….».
Κι όλα αυτά γίνονται ενώ όλοι γνωρίζουν ότι δεκάδες Σχολές ιδρύθηκαν ως ρουσφέτι κάποιων πολιτικών , μόνο και μόνο για να στηρίξουν καφετέριες, εστιατόρια και ιδιοκτήτες ακινήτων. Με γνωστικά αντικείμενα χωρίς κανένα ενδιαφέρον και με σπουδές που, αν κάποιος έχει την υπομονή και τα χρήματα να ολοκληρώσει, δεν θα του χρησιμεύσουν ούτε για «εγκυκλοπαιδική μόρφωση». Για την αγορά εργασίας ούτε καν το συζητούμε.
Αλλά όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν και δήθεν λειτουργούν, μέσα στην οικονομική κρίση, Τμήματα-φαντάσματα : Με ελάχιστους μόνιμους καθηγητές, ή ακόμη και …χωρίς μόνιμους. Μόνο με ένα-δύο λέκτορες, που κι αυτοί περιμένουν διορισμό, ο οποίος (όλοι γνωρίζουν) ότι κατά πάσα πιθανότητα δεν θα έρθει.
Αντί το υπουργείο Παιδείας να κλείσει τα αυτιά του και να προχωρήσει τεκμηριωμένα και αποφασιστικά στη δύσκολη, αλλά απαραίτητη αυτή τομή, τη μεγαλύτερη των τελευταίων ετών, στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, υποκύπτει στις πιέσεις : «Α, πα πα, ποιος σας είπε κύριε βουλευτά μου ότι θα το κλείσουμε το τμήμα της περιφέρειας σας…. Αποκλείεται». «Το διαψεύδετε επισήμως;» «Βεβαίως, βεβαίως » και πάει λέγοντας.
Αλλά επειδή, «κάτι» πρέπει να κόψουν και αφού πλέον ο χρόνος πιέζει, αρχίζουν οι προχειρότητες. Ακούγονται απίστευτα πράγματα μεταξύ των οποίων ότι παραμένουν Τμήματα-φαντάσματα, που έχουν…μπάρμπα στην Κορώνη και εξαφανίζονται επιτυχημένα , που έχουν διακρίσεις και λειτουργούν χρόνια , με αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.
Όλα αυτά γίνονται, παρά τις εξαγγελίες ότι ο… πέλεκυς δεν θα πέσει τυχαία, αλλά με κριτήρια ακαδημαϊκά, αναπτυξιακά, τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της χώρας και διαφόρων περιοχών. Πουθενά δεν ειπώθηκε ότι θα κοπούν με βάση τις …προτιμήσεις των βουλευτών, των πανεπιστημιακών, των τοπικών αρχόντων και των μεγαλοπαραγόντων.
Φυσικά κανένας δεν ασχολείται με το γεγονός ότι τα θύματα είναι τόσα χρόνια -και φαίνεται πως θα είναι και πάλι- τα παιδιά και οι οικογένειες που μοχθούν υλικά και ηθικά, χωρίς να γνωρίζουν σε τι είδους τμήματα μπήκαν και για τι είδους σπουδές αγωνίζονται.
Στο υπουργείο Παιδείας, τέλος, βιάζονται να ολοκληρώσουν τις διεργασίες, γιατί θέλουν στο μηχανογραφικό των φετινών υποψηφίων να υπάρχει ο νέος χάρτης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αλλά επειδή άφησαν να περάσει τόσος χρόνος χωρίς ουσιαστικά μελέτη και έργο, τώρα τρέχουν και δεν φτάνουν. Λάθη, αβλεψίες και διακρίσεις είναι βέβαιον ότι δεν θα αποφευχθούν. Πολύ περισσότερο όταν μαζί με το σχέδιο « Αθηνά» και όλο αυτό το κομφούζιο , σκέπτονται τώρα, να συνδυάσουν και την καθιέρωση της βάσης του δέκα. Όχι βέβαια ότι δεν θα έπρεπε να σταματήσει κάποτε το αίσχος της εισαγωγής με βαθμούς δύο και τρία, αλλά εδώ δεν τα καταφέρνουν με το ένα πρόβλημα που είχαν, θα επιτύχουν τώρα και με τα δύο ;
Υ.Γ. Μετά απ΄όλ΄αυτά, ίσως το πιο …σοφό που θα έπρεπε να κάνει το υπουργείο Παιδείας, ήταν τουλάχιστον να αλλάξει το όνομα του σχεδίου «Αθηνά», γιατί μάλλον προσβάλλει τη Θεά της Σοφίας.
http://www.aixmi.gr/index.php/pieseispanepisthmiakafeneia/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου