Ο ‘αιρετικός’, από την άλλη, Γιανναράς απογοήτευσε τους αδελφούς του και την πληθώρα των υποστηρικτών των Οργανώσεων αυτών, διό και πολεμήθηκε ανηλεώς έως της κατασυκοφάντησής του ωσάν “σεξοθεολόγου νεονικολαΐτου”. Γιατί όμως αυτή η διάκριση; Αυτή η κραυγαλέα μεροληψία και μονομέρεια; Μήπως ο ένας αγιοποίηθηκε καθ’ υπερβολήν και ο έτερος καταδικάστηκε αδίκως κατά το ίδιο ποσοστό; Τι λέει επ’ αυτού η ιστορία; Τα ίδια τους τα γραπτά;
Και όμως. Τα πράγματα δείχνουν αντίστροφα την αλήθεια. Ο Παναγιώτης Τρεμπέλας, δυτικοτραφής εντός των λίαν προτεσταντόμορφων τότε Οργανώσεων, έπεσε σε λάθη θεολογικά που αγγίζουν ενίοτε επικίνδυνα το ίδιο το ορθόδοξο δόγμα. Κορυφαίο παράδειγμα η αμφισβήτηση εκ μέρους του των θεοπτικών εμπειριών κορυφαίων Αγίων μας, ως του Συμεώνος του Νέου Θεολόγου. Δεν θα αναφερθώ σε υποδεέστερα ερμηνευτικά φάουλς, όπως η χιλιαστική ερμηνεία του στην Αποκάλυψη (ευτυχώς διορθωθείσα στις σημερινές επανεκδόσεις της Κ.Δ. από την αδελφότητα θεολόγων ο Σωτήρ). Αντιθέτως ο πάλαι ποτέ αδελφός του Γιανναράς αποτέλεσε κορυφαίο μπροστάρη στην κάθαρση της καθ’ ημάς Ορθοδοξίας από τη βαβυλώνια αιχμαλωσία της Εκκλησίας και της θεολογίας μας στη δυτική χριστιανοσύνη.
Ο προσφάτως αποβιώσας δέχτηκε σκληρότατη και εν πολλοίς άδικη συκοφαντική κριτική για άστοχες διατυπώσεις του πάνω σε θεολογικά ζητήματα. Π.χ. για το αειπάρθενο και τη μητρότητα της Παναγίας, για τους Ιερούς Κανόνες και άλλα που τελευταία έγιναν γνωστά χάρη στους ανεκδιήγητους επικριτές του ανδρός. Δογματικώς, βέβαια, δεν φάνηκε κάπου να σφάλει, όπως ο μακαριστός Τρεμπέλας. Για ποιον λόγο, λοιπόν, αυτή η άκρως μεροληπτική αντιμετώπιση των δύο αυτών κορυφαίων θεολόγων μας; Θεωρώ πως η απάντηση είναι γνωστή. Τα έβαλε με τα θηρία των παρεκκλησιαστικών αδελφοτήτων… Και κατεπόθη υπ’ αυτών...
Με πιο νηφάλια προσέγγιση λοιπόν και αντικειμενικότερη στάση σήμερα εκ της φυσικώς προελθούσης αποστάσεως από τα “πολεμικά” θρησκευτικά τεκταινόμενα της τότε εποχής, μπορούμε να προβούμε στην αποκατάσταση της φήμης τους και στην πολυεπίπεδη μνημόνευσή τους, μακριά από μικρότητες, εμπάθειες και προκάτ απόψεις για την προσφορά και το ήθος τους. Αιωνία, επομένως, αυτών η μνήμη…
Κ. Νούσης
Λάρισα, 3/10/2024
Η γενναιότητα του Χρήστου Γιανναρά απαράμιλλη. Οδός έμπνευσης των αδουλωτων ορθοδόξων. Ευτυχώς που υπήρξε. Ευτυχώς που τον γνώρισα. Ευτυχώς που τον ακολούθησα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑστείρευτε νοημάτων Πατερικών, δάσκαλε μου Χρήστο Γιανναρά, καλό παράδεισο.
ΔιαγραφήΦλυαρίες γιανναροπληκτικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και επικίνδυνες για την Ορθόδοξη πίστη!
Το τί είναι θεολογία του Γιανναρά αυτό μας το είπαν οι μεγάλοι Κληρικοί, Θεολόγοι και οι σύγχρονοι άγιοι.
Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.
ΔιαγραφήΟ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html
Ποιά είναι τα πατερικά νοήματα;
ΔιαγραφήΟ νεονικολαϊτισμός;
Η καταφορά εναντίον των Ιερών Κανόνων;
Η καταφορά εναντίον του εγκωμιασμού του Αειπαρθένου της Θεοτόκου;
Η καταφορά εναντίον της Ηθικής;
Η καταφορά εναντίον του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου;
Η ερωτο-θεολογία;
Η καταφορά εναντίον των Ορθόδοξων Αδελφοτήτων;
Για περισσότερα
π. Σταύρος Τρικαλιώτης για το βιβλίο "Ενάντια στη θρησκεία" (Χρήστος Γιανναράς)
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Ο Χρήστος Γιανναράς, γεννήθηκε για να μας δείξει ότι η ορθόδοξη πίστη και θεολογία δεν είναι δεδομένη. Χρειάζεται κόπος και αίμα για να την υποψιαστείς. Και μόνο γι'αυτό είναι ΜΕΓΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΔιαγραφήΦλυαρίες γιανναροπληκτικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και επικίνδυνες για την Ορθόδοξη πίστη!
Η ανθρώπινη ιστορία θα ήταν ανόητη, δίχως τέτοιες σπάνιες ορθόδοξες μορφές, όπως ο Χρήστος Γιανναράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάπως έτσι, οι Μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας φώτιζαν τις παρεκκλίσεις από την ορθόδοξη πίστη και άνοιγαν οδούς αγνούς αλήθειας και σωτηρίας.
Ποτέ δεν είχε σχέση η Ορθοδοξία με τον νεονικολαϊτισμό και τις τόσες ανευλαβείς και ανορθόδοξες δοξασίες!
ΔιαγραφήΆφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.
ΔιαγραφήΟ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html
Σαν τα άστρα του ουρανού λάμπει ο Χρήστος Γιανναράς, γεμάτος όντως ορθοδοξία γνήσια. Να κοιτάς ψηλά και να ευχαριστείς τον Δημιουργό του Σύμπαντος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοτέ δεν είχε σχέση η Ορθοδοξία με τον νεονικολαϊτισμό και τις τόσες ανευλαβείς και ανορθόδοξες δοξασίες για τους ιερούς Κανόνες, το αειπάρθενο της Μητέρας του Θεού και τόσα άλλα που δεν συμμαζεύεται!
ΔιαγραφήΟ Χρήστος Γιανναράς είναι ένας σύγχρονος ο καθρέφτης για βρουν οι ταπεινά καλοπροαιρετοι Ζωή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλογιανναρικέ 10:23 μ.μ. άλλο ανέκδοτο να γελάσουμε έχεις;;
ΔιαγραφήΟι μεγάλοι της ιστορίας, όπως ο Χρήστος Γιανναράς, δε γίνονται αυτονόητα αποδεκτοί...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μόνο που τον πολεμούν αριστεροί, δεξιοί, κεντρώοι, δημοσιογράφοι, άθεοι, πιστοί, φτάνει για να τον αγαπήσεις. Πράγματι είναι σπουδαίος, ένας τιτάνας της αλήθειας, της θεολογίας.
Φλυαρίες γιανναροπληκτικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και επικίνδυνες για την Ορθόδοξη πίστη!
ΔιαγραφήΜεγάλη ευλογία στην εποχή μας, εποχή αποστασίας, το δώρο του Θεού στον κόσμο, ο Χρήστος Γιανναράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μόνος που αντιμετώπισε σοβαρά τον μηδενισμό.
Όπως και την αλλοτροιωση της Ορθόδοξης πίστης από τις σέκτες των "χριστιανικών οργανώσεων".
Θεμελιωτής της Ορθόδοξης ελπίδας, όπου κάθε ιστορική εποχή χρειάζεται νέους Πατέρες της Εκκλησίας.
Δεν φτάνουν του όλου κόσμου οι ευχαριστίες για τον μοναδικό Χρήστο Γιανναρά.
Φλυαρίες γιανναροπληκτικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και επικίνδυνες για την Ορθόδοξη πίστη!
ΔιαγραφήΈνα φως στα μονοπάτια του ορθοδόξου σκοταδισμού υπήρξε ο αγωνιστής Γιανναράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞεχώρισε την καμουφλαρισμένη ως Ορθόδοξη, μα Προτεσταντική δομή και λειτουργία της "ΖΩΗΣ"και του "ΣΩΤΉΡΑ".
Ξεσκέπασε την ηθικοπλαστική και ατομοκεντρική αντίληψη στα εκκλησιαστικά δρώμενα, που συνάδουν μόνο σε δυτικές θεολογίες.
Ανέσυρε τη σημασία των Πατέρων της Εκκλησίας, της Ασκητικής μοναχικής ζωής, της Ευχαριστιας ως την ταυτότητα της εκκλησίας.
Κατάφερε να φέρει την ορθόδοξη θεολογίας στο προσκήνιο της ιστορίας.
Τι πλέον θέλεις;
Αιώνια του η μνήμη!
Φλυαρίες φιλογιανναρικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα!
ΔιαγραφήΦλυαρίες φιλογιανναρικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα!
ΔιαγραφήΟ Τρεμπέλας μόνο τους ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΥΣ επηρέασε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γιανναράς επηρέασε το σύνολο της Ορθόδοξης Εκκλησίας...
Ο Τρεμπέλας για τις παρασιτικές "χριστιανικές" σέκτες και Γιανναράς για τους ελεύθερους ορθόδοξους πιστούς.
Παρασιτικές είναι οι φιλογιανναρικές σέχτες!
ΔιαγραφήΟι Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις πρόσφεραν σ΄ όλο τον Ορθόδοξο κόσμο.
Η βλαβερή γιανναρική θεολογία έβλαψε και αυτή πολύ κόσμο, όπως είχε γράψει και στην Ανακοινωσή του το Άγιον Όρος το 1993.
Οι Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις είναι εκκλησιαστικές και δεν έχουν σχέση με σέχτες.
ΔιαγραφήΉδη λείπει ο Γιανναράς από τη ζωή μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύτιμος και αναντικατάστατος...
Υπέροχος πράγματι...
Το ευθύβολο βλέμμα σου, η ζεστή φωνή σου, η γλυκιά σου γραφίδα...όλα Πρόνοιά Του...για κάθε ορθόδοξο χριστιανό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρήστο Γιανναρά να σε αναπαύσει ο Θεός που τόσο αγάπησες και του αφιέρωσες τα χαρίσματά σου, προς δόξαν Θεού και σωτηρία του λαού του Θεού.
Οι κακές δοξασίες και ο νεονικολαϊτισμός και οι δυσσεβείς απόψεις δεν είναι προς δόξαν Θεού και δεν σώζουν αλλά καταβαρθρώνουν στην απώλεια της ψυχής.
ΔιαγραφήΆλλο ένα αρθρίδιο τραγελαφικό απο τον ίδιο αρθρογράφο που θαυμάζει τον Γιανναρά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέσα στην ανυπαρξία της Τρεμπέλιας μίζερης θεολογίας, ξεπήδησε σαν όνειρο η ζωντανή θεολογία του Χρήστου Γιανναρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε τον Χρ. Γιανναρά, διότι έδωσε τη επίκαιρη πρόταση της θεολογίας στον σύγχρονο κόσμο.
Στη χώρα των Ζώντων εκεί μετά πάντων των Αγίων.
Ευχαριστούμε όλους τους δίκαιους ορθόδοξους επικριτές του Γιανναρά και της δηλητηριώδους νεονικολαϊτικης αίρεσης που έβγαλαν την Θεολογία από τον κίνδυνο της αίρεσης!!!
ΔιαγραφήΤους ευχαριστούμε!!!
Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.
ΔιαγραφήΟ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html
Ζωντανή είναι η Θεολογία του Τρεμπέλα και μίζερη η θολο-φιλοσοφία του Γιανναρά.
Διαγραφή"Σεξοθεολόγο" δεν τον ονόμασε τον Γιανναρά κανένας Οργανωσιακός, αλλά ο αγιορείτης Μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι την σημασία την είδαμε σε σχόλια.
Ο αρθρογράφος γιατί το αποδίδει στις Οργανώσεις;;;
Και μόνο απο αυτό το αρθρίδιο είναι για σκέτη ιλαροτραγωδία...
Ο Γιανναράς μόχθησε να ξεμπερδεψει την ορθόδοξη θεολογία από τις δυτικές προσμίξεις. Μόνο γι' αυτό, είναι μεγαλειώδες το έργο του. Μόνο ένας μικρόψυχος ή αθεολογητος δεν το καταλαβαίνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο ένας μικρόψυχος και κακεντρεχής ή φανατικ΄ςο γιανναρόπληκτος συκοφαντεί τις Ορθόδοξες Οργανώσεις και παραβλέπει τις μεγάλες ανευλαβέστατες και δυσσεβείς απόψεις για τόσα καίρια ζητήματα (Ιεροί Κανόνες, Παράδοση της Εκκλησίας, ) και τον νεονικολαϊτισμό!
ΔιαγραφήΜόνο ένας μικρόψυχος και κακεντρεχής ή φανατικός γιανναρόπληκτος συκοφαντεί τις Ορθόδοξες Οργανώσεις και παραβλέπει τις μεγάλες ανευλαβέστατες και δυσσεβείς απόψεις για τόσα καίρια ζητήματα (Ιεροί Κανόνες, Παράδοση της Εκκλησίας, ) και τον νεονικολαϊτισμό!
ΔιαγραφήΜεγαλειώδες είναι το έργο των Ορθόδοξων Οργανώσεων.
ΔιαγραφήΚαμία σχέση δεν έχει ο ευλαβέστατος Ορθόδοξος καθηγητής Θεολογίας Παναγιώτης Τρεμπέλας αναγνωρισμένος απο ευσεβείς, με τον καθηγητή φιλοσοφίας Χρήστο Γιανναρά που τόσα έγραψε ανευλαβέστατα και εκτός ορθόδοξου πνεύματος!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμία σχέση!!!
Καλά που πέρασε από αυτόν τον κόσμο ο Γιανναράς και μας άνοιξε τα μάτια, γιατί η θεολογία βρισκόταν στη αιχμαλωσία της Εσπερίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚούνα που σε κούναγε, γιανναρικέ 12:31 π.μ.!!
ΔιαγραφήΚαμία συκοφαντική κριτική δεν δέχθηκε ο Γιανναράς απο τους ευλαβείς Ορθόδοξους. Η κριτική ήταν Ορθόδοξη και δίκαιη σε όλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν κάποιοι δεν το βλέπουν ή έχουν δεχθεί τα μικρόβια της γιανναρικής θεολογίας, μην χαρακτηρίζουμε συκοφαντική, την ορθόδοξη κριτική.
Μπορεί ο οποιοσδήποτε να το διαπιστώσει διαβάζοντας, την ορθόδοξη κριτική στο βιβλίο του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής.
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Δεν υπάρχουν θηρία των "παρεκκλησιαστικών αδελφοτήτων".
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν νεονικολαϊτικα και αντιχριστιανικά "θηρία" των συκοφαντών επι δεκαετίες των Ορθόδοξων Αδελφοτήτων!
Ο Γέροντας Μωϋσής, ο γνωστός αείμνηστος Αγιορείτης και συγγραφέας, που δεν έχει σχέση με τις Ορθόδοξες Οργανώσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο Αγιορείτης Γέροντας Μωϋσής είδε την κακή επιρροή των θεωρίων περι έρωτος Γιανναρά και τις αντορθόδοξες θεωρίες του.
Αείμνηστος Αγιορείτης Γέροντας Μωϋσής για Γιανναρά:
"Θεωρεί ότι μπορεί να νουθετεί, διορθώνει, αποδοκιμάζει και κατευθύνει Πατριάρχες, Επισκόπους και ηγουμένους. Πότε οι ως άνω θα επιτιμήσουν τον πολύ κ. Χ.Γ., που μόνο κακό κάνει με τις διάφορες αντιορθόδοξες θεωρίες του και μάλιστα στους νέους μας;
Εκατό μοναχούς να τους ρίξουμε στον γκρεμό, για να φέρουμε τη νεόκοπη γιανναρική «θεολογίαν» τής «γκρίνιας» και του «έρωτος» στο Άγιον Όρος; "
https://aktines.blogspot.com/2010/04/blog-post_2690.html
Είναι και αυτός κακός και ευσεβιστής, όπως κακολογούνται οι Ορθόδοξοι που δεν έχουν φανατικές γιανναρικές παρωπίδες;
Τί είναι όλα αυτά;;; Καί τί σχέση έχουν με τον Αείμνηστο Παναγιώτη Τρεμπέλα;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠότε έγραψε ο Αείμνηστος Παναγιώτης Τρεμπέλας τόσο απίστευτα ανευλαβή πράγματα;;;
Α΄ μέρος
Στα όρια της Βλασφημίας: Το αειπάρθενον της Θεοτόκου υποδηλώνει ότι η λειτουργία της μητρότητας συνιστά ακαθαρσία. Γράφει σχετικά: «Ότι η λειτουργία της μητρότητας συνιστά ακαθαρσία βεβαιώνεται όχι μόνο με τις ευχές που διαβάζονται στη λεχώ, όχι μόνο με την απαγόρευση μετοχής στην Ευχαριστία (ή και εισόδου στο ναό) των γυναικών κατά την περίοδο των εμμήνων. Βεβαιώνεται και στις επίμονες επαναλήψεις της εκκλησιαστικής υμνολογίας ότι η Παναγία Θεοτόκος έμεινε και μετά τόκον Παρθένος, ότι είναι αειπάρθενος, ότι ο τόκος (τοκετός) ουκ ελυμήνατο τας κλεις της Παρθένου, δεν κατέλυσε τη σωματική (ανατομική) της παρθενία» (σ. 200, 2001). Η Θεοτόκος εγέννησε τον Κύριο όντας Παρθένος, ασπόρως, χωρίς την συμβολή ανδρός, όπως προφητεύθηκε στην Παλαιά Διαθήκη: «Ιδού η Παρθένος εν γαστρί έξει, και τέξεται υιόν» (Ησ. ζ΄, 14) και όπως της προεμήνυσε ο αρχάγγελος Γαβριήλ: «Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμιν υψίστου επισκιάσει σοι» (Λουκ. ι’, 35). Οπως εύστοχα ερμηνεύει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός: Αυτό το πνεύμα την καθάρισε και της «παρέσχε δύναμιν δεκτικήν της του Λόγου θεότητος, άμα δε και και γεννητικήν». (Ιω. Δαμασκηνού, Έκδ. Ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως, Ε.Π.Ε. 1, 284). «Ο Υιός του Θεού, Υιός της Παρθένου γίνεται», ο Κύριος σαρκώνεται δια της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος στα σπλάγχνα της Παρθένου Μαρίας «αδιαφθόρως».
Οπως μας διδάσκει και ο μακαριστός π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος: «Ο Χριστός έλαβε την ανθρωπίνην φύσιν και την εθεράπευσε και έγινε δια τον άνθρωπον ο "νέος Αδάμ", ή "νέα ρίζα". "Όμως η νέα αυτή ρίζα εβλάστησεν εις τα σπλάγχνα της Παρθένου Μαρίας». Και συνεχίζει: «(Ο Χριστός, μόνος δεν εκληρονόμησε την αμαρτωλήν φύσιν του Αδάμ. Τούτο, διότι δεν κατήγετο από εκείνον. Εγεννήθη από την Παρθένον Μαρίαν εκ Πνεύματος Αγίου. Δι’ αυτόν τον λόγον πιστεύομεν ότι η Παρθένος Μαρία έμεινε και κατά την γέννησιν και μετά από αυτήν Παρθένος, υπήρξε δηλαδή αειπάρθενος. Τούτο δεν αποτελεί λεπτομέρειαν, αλλά βασική διδασκαλία της Εκκλησίας, η οποία εξασφαλίζει την σωτηρίαν. Ο Χριστός είναι "η νέα ρίζα", δεν είναι δυνατόν να κατάγεται από την "παλαιά ρίζαν" του Αδάμ. Δι’ αυτόν τον λόγον η Μαρία, δια να είναι Θεοτόκος, πρέπει να είναι Παρθένος» (Εφόδιον Ορθοδοξίας, σελ. 124, 126, έκδ. Άποστ. Διακονίας, 1974). Αυτή είναι η απάντηση στο ερώτημα του κ. Γ. «τί μεγαλειωδέστερο εξασφαλίζει η διατήρηση της ανατομικής παρθενίας της Θεοτόκου και μετά τον τοκετό» (σ. 201).
Κατά την Γ΄ Οικουμενική Σύνοδο «ομολογούμεν την αγίαν Παρθένον Θεοτόκον δια το τον Θεόν Λόγον σαρκωθήναι και ενανθρωπήσαι και εξ αυτής της συλλήψεως ενώσαι εαυτώ τον εξ αυτής ληφθέντα ναόν». Ο καθηγητής κ. Νικ. Μητσόπουλος θα παρατηρήσει: «Ομού μετά του όρου "Θεοτόκος" αποδίδομεν εις την Μητέρα του Κυρίου και το αειπάρθενον, ως εμμέσως συναγόμενον εκ της υποστατικής ενώσεως (των δύο εν Χριστώ φύσεων, δηλ. της θείας και της ανθρωπίνης)». Ο ίδιος καθηγητής μας αναφέρει ότι «αρχαίοι αιρετικοί και σύγχρονοι ετερόδοξοι όχι μόνον ηρνήθησαν και αρνούνται την αειπαρθενίαν της Θεοτόκου, αλλά και επιχειρούν να στηρίξουν την κακοδοξίαν των επί χωρίων τινών της Αγίας Γραφής» (ένθ. ανωτ. σελ. 151,152). Ο ίδιος καθηγητής αναφέρει τα χωρία αυτά και τα αντικρούει σύμφωνα με την ορθόδοξη ερμηνευτική παράδοση (ένθ. ανωτ. σελ. 153, 154).
π. Σταύρος Τρικαλιώτης για το βιβλίο "Ενάντια στη θρησκεία" (Χρήστος Γιανναράς)
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Και όμως δεν είδαμε πουθενά άγιο σύγχρονο να αναφέρεται επιτιμιτικά προς τον μεγάλο καθηγητη θεολόγο Παναγιώτη Τρεμπέλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντίθετα είδαμε αγίους σύγχρονους, εκτός από τους μεγάλους Θεολόγους και Μητροπολίτες και μοναχούς, να μιλούν αυστηρά για τις γιανναρικές διδασκαλίες και τον Γιανναρά.
ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ μιλούν, όχι απλώς αυστηρά.
ΔιαγραφήΠότε ο Παναγιώτης Τρεμπέλας αμφισβήτησε την Ιερή Παράδοση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠότε ο Παναγιώτης Τρεμπέλας μίλησε εναντίον των Ιερών Κανόνων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος24 Σεπτεμβρίου 2024 στις 7:05 μ.μ.
Μιας και τα σχόλια δέχθηκαν επιθέσεις από θαυμαστές του Γιανναρά και φιλογιανναρικούς ως ανεπαρκή, αν και είναι στην πραγματικότητα πλήρως επαρκέστατα.
Χαρίζω μερικές νέες αποδείξεις για το πόσο δίκαιο έχουν οι ορθόδοξοι επικριτές του Γιανναρά και σε ποιά πλάνη βρίσκονται οι ίδιοι.
ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΟΙ ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Οι Ι. Κανόνες της Εκκλησίας στο στόχαστρο. Ενοχλεί τον κ. Γ. η "ραγδαία αύξηση του αριθμού των Κανόνων που αναφέρονται σε γενικές περιπτώσεις ατομικών αμαρτημάτων» (σ. 114). Κατηγορεί τους Κανόνες ως «άσχετους με το ευαγγέλιο της Εκκλησίας, σχετικούς μάλλον με ακρότητες θρησκευτικού πουριτανισμού».
Αφού αναφερθεί ειρωνικά σε ορισμένους άσχετους κατ’ αυτόν Κανόνες, κριτικάρει αφ’ υψηλού τους Ιερούς Κανόνες και αποφθέγγεται σαρκαστικά: «Βρίθουν οι Κανόνες από τις πιο απίθανες διαστροφές, εξιδιασμένες επινοήσεις ασελγημάτων-ποικιλότροπα εφευρήματα κτηνοβασίας, αιμομιξίας, ομοφυλοφιλίας, αυνανισμού. Επεκτείνονται και σε ευρύτατο πεδίο κοινωνικών εγκλημάτων: τοκογλυφίας, επιορκίας, τυμβωρυχίας, κλοπής. Θεσμοποιούν απαιτήσεις άμεμπτης κοινωνικής διαγωγής, κυρίως των κληρικών, αντικειμενοποιούν και εκνομίζουν προϋποθέσεις εγκυρότητας μυστηρίων, ιδιαίτερα του γάμου, επιμένουν σε λεπτομερή προγραμματισμό των σεξουαλικών σχέσεων των συζύγων» (σ. 115).
Μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ο σκανδαλισμός του για θέματα σχετικά με τη σεξουαλικότητα, όπως θα φανεί και παρακάτω, γεγονός που υποδηλώνει άτομο με έντονα καταπιεσμένες τραυματικές εμπειρίες —όπως ο ίδιος έχει γραπτώς διακηρύξει—, τις οποίες δεν ξεπέρασε και τις βγάζει στα κείμενά του με μια απροκάλυπτη επιθετικότητα. Σκανδαλίζεται επίσης ο κ. Γ. με Κανόνες «που απαιτούν την αποχή από τη συζυγική σχέση πριν και μετά τη θεία κοινωνία. Αρνούνται την ιερωσύνη σε όποιον υπέστη στη παιδική του ηλικία βιασμό. Την αρνούνται και σε όποιον είχε σχέση ερωτική εξώγαμη, έστω κι αν έζησε μετάνοια, που τον οδήγησε σε χάρισμα θαυμάτων, ακόμα και ανάστασης νεκρών» (σ. 116). Ο χαρακτηρισμός μάλιστα ορισμένων κανόνων για «τον παράλογα στυγνό ηθικισμό τους» (σ. 211) μας αφήνει άναυδους: πως μπορεί ένα, υποτίθεται μέλος της ορθόδοξης Εκκλησίας, να εκφράζει τόσο έντονα τον αποτροπιασμό του για τους Ιερούς Κανόνες, που η ίδια η Εκκλησία θέσπισε κι έχουν οικουμενικό κύρος;
Οι Ιεροί Κανόνες «βοηθούν τον άνθρωπο της πτώσεως να μένει σε ενότητα και αρμονική σχέση με τους αδελφούς του στην Εκκλησία, δεν τον στερούν από την ελευθερία του, αλλά τον βοηθούν να την βιώσει. Υποδεικνύουν στον πιστό τα όρια της Εκκλησίας, εκτός των οποίων υπάρχει το χάος. Ρυθμίζουν τις μεταξύ των διαφόρων χαρισματούχων λειτουργών και τάξεων αυτής σχέσεις, ώστε πάντες να εργάζονται αρμονικά δια την αύξηση του ενός σώματος του Χριστού» (Αρχιμ. Γεωργ. Καψάνη, Η ποιμαντική διακονία κατά τους Ιερούς Κανόνας, εκδ. Άθως, Πειραιεύς 1976, σελ. 74, 75, σε ελεύθερη απόδοση). Τα διάφορα επιτίμια έχουν θεραπευτικό χαρακτήρα για τον πληγωμένο από την αμαρτία άνθρωπο, όπως τα υποστηρίγματα που τίθενται στα νεαρά φυτά για ένα χρονικό διάστημα, ώσπου να δέσει το δένδρο και να μπορεί να σταθεί όρθιο από μόνο του. Εναπόκειται στους διακριτικούς πνευματικούς το πως θα τα χρησιμοποιήσουν, λαμβάνοντας σε κάθε περίπτωση υπ’ όψη τους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφόρων προσώπων (εξατομικευμένη ποιμαντική). Ακραίες περιπτώσεις ελαχίστων αδιάκριτων πνευματικών δεν μπορεί να λαμβάνονται ως κανόνας, που χαρακτηρίζει το σύνολο.
Κριτική στο βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής.
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Δεν τα βάζει με τους Ιερούς Κανόνες ο Γιανναράς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠ. ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΡΙΚΑΛΙΩΤΗΣ
"Αφού αναφερθεί ειρωνικά σε ορισμένους άσχετους κατ’ αυτόν Κανόνες, κριτικάρει αφ’ υψηλού τους Ιερούς Κανόνες και αποφθέγγεται σαρκαστικά: «Βρίθουν οι Κανόνες από τις πιο απίθανες διαστροφές, εξιδιασμένες επινοήσεις ασελγημάτων-ποικιλότροπα εφευρήματα κτηνοβασίας, αιμομιξίας, ομοφυλοφιλίας, αυνανισμού. Επεκτείνονται και σε ευρύτατο πεδίο κοινωνικών εγκλημάτων: τοκογλυφίας, επιορκίας, τυμβωρυχίας, κλοπής. Θεσμοποιούν απαιτήσεις άμεμπτης κοινωνικής διαγωγής, κυρίως των κληρικών, αντικειμενοποιούν και εκνομίζουν προϋποθέσεις εγκυρότητας μυστηρίων, ιδιαίτερα του γάμου, επιμένουν σε λεπτομερή προγραμματισμό των σεξουαλικών σχέσεων των συζύγων» (σ. 115).
Μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ο σκανδαλισμός του για θέματα σχετικά με τη σεξουαλικότητα, όπως θα φανεί και παρακάτω, γεγονός που υποδηλώνει άτομο με έντονα καταπιεσμένες τραυματικές εμπειρίες —όπως ο ίδιος έχει γραπτώς διακηρύξει—, τις οποίες δεν ξεπέρασε και τις βγάζει στα κείμενά του με μια απροκάλυπτη επιθετικότητα. Σκανδαλίζεται επίσης ο κ. Γ. με Κανόνες «που απαιτούν την αποχή από τη συζυγική σχέση πριν και μετά τη θεία κοινωνία. Αρνούνται την ιερωσύνη σε όποιον υπέστη στη παιδική του ηλικία βιασμό. Την αρνούνται και σε όποιον είχε σχέση ερωτική εξώγαμη, έστω κι αν έζησε μετάνοια, που τον οδήγησε σε χάρισμα θαυμάτων, ακόμα και ανάστασης νεκρών» (σ. 116). Ο χαρακτηρισμός μάλιστα ορισμένων κανόνων για «τον παράλογα στυγνό ηθικισμό τους» (σ. 211) μας αφήνει άναυδους: πως μπορεί ένα, υποτίθεται μέλος της ορθόδοξης Εκκλησίας, να εκφράζει τόσο έντονα τον αποτροπιασμό του για τους Ιερούς Κανόνες, που η ίδια η Εκκλησία θέσπισε κι έχουν οικουμενικό κύρος;
Οι Ορθόδοξες Οργανώσεις φταίνε για την καταδίκη των κακίστων απόψεων Γιανναρά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν διάβασαν οι επικριτές τους τα ορθόδοξα σχόλια προσεκτικά;
Εκκλησιαστικός Μελετητής 21 Σεπτεμβρίου 2024 στις 1:05 π.μ.
Τόσοι και τόσοι αναφέρθηκαν, άνθρωποι πνευματικοί και αξιόλογοι που δεν ανήκαν στις Ορθόδοξες Οργανώσεις και ήταν ενάντιοι στον Γιανναρά και τις θεολογικές θέσεις του.
Θα αναφέρω μία ακόμα. Πελώρια προσωπικότητα της Θεολογίας που δεν ανήκει και αυτός στις Ορθόδοξες Οργανώσεις . Χωρίς να θέλω να πω, πώς πρέπει να περιφρονήσουμε, έστω και στο παραμικρό τις κριτικές από τους ανθρώπους των Ορθόδοξων Οργανώσεων, αφού και αυτοί είναι εξίσου σεβαστοί.
Είναι ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ.
Ας τον ακούσουμε με προσοχή:
«Ο π. Θεόδωρος Ζήσης στην εισήγηση υπό τον τίτλο «Γένεση και εξέλιξη της πατρομαχικής μεταπατερικότητας» που έκανε στην Θεολογική Ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά στις 14-02-2012 με θέμα : «Πατερική Θεολογία και μεταπατερική αίρεση», γράφει για τον Χρ. Γιανναρά : «Διαφορετική είναι η αντιπατερική μεταπατερικότητα του καθηγητού Χρήστου Γιανναρά, γιατί δεν εμπλέκεται πολύ στα οικουμενιστικά δρώμενα, όπως σχεδόν στο σύνολό τους οι άλλοι μεταπατερικοί, μολονότι σε παλαιά δημοσιεύματά του υιοθετεί τις αθηναγόρειες θέσεις εναντίον της αντιρρητικής θεολογίας των Πατέρων και ομιλεί για «τη ματαιοπονία των ασχολουμένων με την έρευνα του Filioque», επαινεθείς μάλιστα για τις προοδευτικές του θέσεις υπό των Ουνιτών. Ο βαρύς φιλοσοφικός εξοπλισμός του και η στοχαστική του διάθεση δεν τον άφησαν να θέσει εν ταπεινώσει τα αναμφισβήτητα χαρίσματά του στην προβολή και ερμηνεία της διά των αιώνων εκφαινομένης συμφωνίας των Πατέρων της Εκκλησίας, να ακολουθήσει τους Αγίους Πατέρες, όπως πολλοί εξ αυτών φιλόσοφοι, πανεπιστήμο Δυστυχώς ο καθηγητής Γιανναράς υπερέβη τους Πατέρες, δεν ακολουθεί τους Πατέρες· διατυπώνει διδασκαλίες αντιπατερικές και ηθικά επικίνδυνες, όπως η διδασκαλία του για τον ανθρώπινο έρωτα ως οδό θεογνωσίας, για την οποία ελέγχθηκε με δυνατή και ακαταμάχητη επιχειρηματολογία από τον αείμνηστο Γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη, με σειρά δημοσιευμάτων, στα οποία αυτή η διδασκαλία χαρακτηρίζεται ως επανεμφάνιση της αιρέσεως του Νικολαιτισμού, ως Νεονικολαιτισμός. "
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης είναι πολύ μεγάλος θεολόγος που έκανε και μόνο με τις φράσεις αυτές, ίσωμα την γιανναρική θεολογικο-φιλοσοφική θολούρα!
ΔιαγραφήΑνώνυμος 30 Σεπτεμβρίου 2024 στις 5:45 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή όλα τα μεγάλα ονόματα της Εκκλησίας δεν ήξεραν που στάθηκαν επικριτικοί απέναντι της θεολογίας του και ξέρουν οι θαυμαστές του Γιανναρά;;;
Ούτε οι σύγχρονοι άγιοι ήξεραν;;;
Από όπου και να το πιάσεις και το νέο αρθράκι βλέπεις πόσο ασθενή είναι τα "επιχειρήματα" του και πόσο μετέωρη είναι η απεγνωσμένη προσπάθεια του να παρουσιάσει τον Γιανναρά ως μεγάλο, ως παρεξηγημένο και αδικημένο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί σχέση έχει με τον αείμνηστο Παναγιώτη Τρεμπέλα;;;
Αξίζει να ασχοληθεί κανείς με τέτοιου είδους αρθράκια της κακιάς ώρας;;;
Ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2024 στις 10:49 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι επιθέσεις που δέχτηκαν οι σφόδρα συκοφαντημένες Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις και Αδελφότητες, απο εκσυγχρονιστές και Γιανναριστές, από άπιστους, νεοεποχίτες και εκκλησιομάχους, δεν μπορούν να ακυρώσουν ότι μας άνοιξαν τα μάτια μπροστά στον ηθικό κατήφορο της αμνήστευσης των βρωμερών σαρκικών παθών και αλλά στις δογματικές αλλοτριώσεις της Πίστης μας από τις διάφορες αιρετικές διδασκαλίες, όπως και από το σκοτάδι της άγνοιας της θείας διδασκαλίας.
Νικόδημος
Καμία σύγκριση με τον Παναγιώτη Τρεμπέλα!! Καμία σύγκριση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος 23 Σεπτεμβρίου 2024 στις 12:33 π.μ.
Ο π. Σταύρος Τρικαλιώτης που δεν γράφει γενικολογίες και εμπαθείς νοσηρές και ανυπόστατες κατηγορίες αλλά μέσα από συγκεκριμένο βιβλίο παρουσιάζει την πραγματικότητα των γραφθέντων από τον Γιανναρά, πριν αρχίσει την αναλυτική παρουσίαση γράφει με συντομία μερικά από αυτά που πρόκειται να διαβάσουν:
"Στο ως άνω βιβλίο ο κ. Γ. θέτει υπό αμφισβήτηση τους πάντες και τα πάντα. Τα βάζει με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας, την Ιερά της Παράδοση, τους Πατέρες της Εκκλησίας και τα πατερικά κείμενα, τους ορθόδοξους κληρικούς, την Αγία Γραφή, το πλήρωμα της Εκκλησίας για δήθεν δαιμονοποίηση της σεξουαλικότητας, ακόμα και με τη Φιλοκαλία.
Στο ως άνω βιβλίο ο κ. Γ. θέτει υπό αμφισβήτηση τους πάντες και τα πάντα. Τα βάζει με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας, την Ιερά της Παράδοση, τους Πατέρες της Εκκλησίας και τα πατερικά κείμενα, τους ορθόδοξους κληρικούς, την Αγία Γραφή, το πλήρωμα της Εκκλησίας για δήθεν δαιμονοποίηση της σεξουαλικότητας, ακόμα και με τη Φιλοκαλία."
Κριτική εις το βιβλίον του κ. Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής.
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Καμία λοιπόν σύγκριση δεν μπορεί να γίνει με τις Ορθόδοξες Χριστιανικές Αδελφότητες που ούτε ίχνος τέτοιων δυσσεβειών δεν έχουν, αλλά αντίθετα τα καταδίκαζαν.
Φίλος του Αγίου Όρους 26 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9:41 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλούμε τους καλοπροαίρετους αναγνώστες να μην λάβουν υπ΄όψη καθόλου τα φιλογιανναρικά αεροκοπήματα, αλλά οι ίδιοι να πάρουν στα χέρια τους και να διαβάσουν τα σχετικά βιβλία του Αγιορείτου Γέροντα Θεόκλητου Διονυσιάτη, που αποπνεόυν το ορθόδοξο άρωμα, χωρίς νεονικολαϊτισμούς. Θα δουν πόσο σύμφωνα με το αγιορείτικο ορθόδοξο πνεύμα είναι τα γραφόμενα στα βιβλία του και η ορθόδοξη ματιά του!
Φίλος του Αγίου Όρους 26 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9:45 μ.μ.
Όλη η Ανακοίνωση του Αγίου Όρους περι Γιανναρά, τον Μάρτιο του 1993, είναι ιστορικής αξίας και ορθόδοξου πνεύματος. Δεν νοσεί καθόλου απο φιλογιανναρισμό και νεονικολαϊτισμό, αλλά υπο το ορθόδοξο πρίσμα κρίνει και διατυπώνει την ορθόδοξη αλήθεια.
Ο καθένας μπορεί να το διαπιστώσει.
Φίλος του Αγίου Όρους 26 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9:51 μ.μ.
Η Ιστορική και πολύτιμη Ανακοίνωση του Αγίου Όρους γράφει προς το τέλος:
“Ούτω ο κ. Γιανναράς προωθεί τους αναγνώστας του, καί μάλιστα τους νέους, νά γίνωνται κριταί των Αγίων και να μένουν μεν εις την Εκκλησίαν ικανοποιούντες όμως τα πάθη των, χωρίς να παιδαγωγούνται εις την απόκτησιν της αληθούς μετανοίας, ταπεινοφροσύνης, αγνότητας και υπακοής, άνευ των οποίων είναι ανέφικτος η αληθής εν Χριστώ ελευθερία.
Ελπίζομεν ότι ο κ. Γιανναράς θα αναλογισθή την μεγάλην ευθύνη του ενώπιον του Θεού.”
Με δύο λόγια κάνει συντρίμια όλες τις καταγέλαστες προσπάθειες επίρριψης της ευθύνης στον Γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη και σε άλλους αξιοσέβαστους κληρικούς και θεολόγους που δίκαια είδαν και αυτοί τις συνέπειες των γιανναρικών θεωριών.
Προσεκτικός Μελετητής 30 Σεπτεμβρίου 2024 στις 7:14 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε τον π. Θεόδωρο Ζήση, τον π. Θεόκλητο Διονυσιάτη, τον Άγιο Πορφύριο, τον Άγιο Παΐσιο, τον π. Σταύρο Τρικαλιώτη και άλλους μεγάλους Ορθόδοξους κληρικούς και θεολόγους επικριτές της βλαβερής γιανναρικής θεολογίας.
Θλιβερό και το νέο "άρθρο" !!! Θλιβερότατο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γιανναράς κατεπόθη από τις κακές του δοξασίες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν φταίνε, σ΄ αυτό ούτε οι Σύγχρονοι Άγιοι!
Ούτε οι Ορθόδοξες Οργανώσεις!
Ούτε διάσημοι Ορθόδοξοι Μοναχοί Αγιορείτες!
Ούτε Ορθόδοξοι κληρικοί μεγάλοι!
Ούτε Ορθόδοξοι επίσκοποι μεγάλοι!
Ούτε Ορθόδοξοι θεολόγοι μεγάλοι!
Ούτε το Άγιον Όρος!
Ούτε άλλοι ορθόδοξοι θεολόγοι και πιστοί!
Ένας νεκρωμενος θεολόγος ο Τρεμπέλας, συνάντησε τον νεαρό Γιανναρά στη "ΖΩΗ".
ΑπάντησηΔιαγραφή"Η ΖΩΗ", ένα ζόμπι εκκλησιολογικο.
Συνηδητοποιησε ο Γιανναράς τους πεθαμενατζιδες "ΖΩΙΚΟΥΣ" και αργότερα τους νεοπεθαμενατζιδες "ΣΩΤΗΡΙΚΟΥΣ"και έφυγε από τη "ΖΩΗ" ,για να ζωντανέψει τη θεολογία, να της δώσει πνοή, προοπτική.
Έτσι, η θεολογία ΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ από τον Γιανναρά και από τη λήθη πέρασε στο προσκήνιο. Στο προσκήνιο της ιστορίας...
Αιρετικέ 11,11 πμ. Ζόμπι εκκλησιολογικό είναι ο γιανναρισμός!
ΔιαγραφήΗ Θεολογία πεθαίνει με τις κακές δοξασίες και τον νεονικολαϊτισμό, δεν ανασταίνεται!
πεθαμενατζίδικη είναι η γιανναρική θολο-φιλοσοφία.
ΔιαγραφήΟ Τρεμπέλας, άνθρωπος της θεολογικής γκέλας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γιανναράς, άνθρωπος της θεολογικής χαράς.
Το σχόλιο (11:13 π.μ.) της αντιστροφής της πραγματικότητας!
ΔιαγραφήΤο προηγούμενο άρθρο του ο Κ. Νούσης , έγραφε επιλογικώς, δλδ τελειώνει με το άρθρο εκείνο με τον Γιανναρά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πέρασαν παρά ελάχιστες μέρες και να πάλι με τον Γιανναρά, σε μια μάταιη και απέλπιδα προσπάθεια να τον παραβάλλει με τον γίγαντα Ορθόδοξο Παναγιώτη Τρεμπέλα!
Τί να πει κανείς;;;
Είναι ευσεβιστές όσοι δεν δέχονται τις νεονικολαϊτικες κακοδιδασκαλίες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι δεν είναι δυσσεβείς όσοι εκφράζονται με τόση δυσσέβεια για τους ιερείς Κανόνες, για την Φιλοκαλία, για την Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως, για τόσα άλλα που αναφέρει στην συγκεκριμένη μελέτη του ο π. Σταύρος Τρικαλιώτης;;
Και μόνο το αρχικό σχόλιο του π. Σταύρου Τρικαλιώτη, φανερώνει περίτρανα πόσο άξιο κλαυθμών και γελώτων είναι το άρθρο του Κ. Νούση όπου προσπαθεί απεγνωσμένα να βγάλει "αθώα" περιστερά, στην θεολογία τον Γιανναρά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μεταφέρω χωρίς καμία προσθήκη:
"Στο ως άνω βιβλίο ο κ. Γιανναράς θέτει υπό αμφισβήτηση τους πάντες και τα πάντα. Τα βάζει με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας, την Ιερά της Παράδοση, τους Πατέρες της Εκκλησίας και τα πατερικά κείμενα, τους ορθόδοξους κληρικούς, την Αγία Γραφή, το πλήρωμα της Εκκλησίας για δήθεν δαιμονοποίηση της σεξουαλικότητας, ακόμα και με τη Φιλοκαλία."
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2024 στις 10:49 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι επιθέσεις που δέχτηκαν οι σφόδρα συκοφαντημένες Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις και Αδελφότητες, απο εκσυγχρονιστές και Γιανναριστές, από άπιστους, νεοεποχίτες και εκκλησιομάχους, δεν μπορούν να ακυρώσουν ότι μας άνοιξαν τα μάτια μπροστά στον ηθικό κατήφορο της αμνήστευσης των βρωμερών σαρκικών παθών και αλλά στις δογματικές αλλοτριώσεις της Πίστης μας από τις διάφορες αιρετικές διδασκαλίες, όπως και από το σκοτάδι της άγνοιας της θείας διδασκαλίας.
Νικόδημος
Ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2024 στις 10:49 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι επιθέσεις που δέχτηκαν οι σφόδρα συκοφαντημένες Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις και Αδελφότητες, απο εκσυγχρονιστές και Γιανναριστές, από άπιστους, νεοεποχίτες και εκκλησιομάχους, δεν μπορούν να ακυρώσουν ότι μας άνοιξαν τα μάτια μπροστά στον ηθικό κατήφορο της αμνήστευσης των βρωμερών σαρκικών παθών και αλλά στις δογματικές αλλοτριώσεις της Πίστης μας από τις διάφορες αιρετικές διδασκαλίες, όπως και από το σκοτάδι της άγνοιας της θείας διδασκαλίας.
Νικόδημος
Όποιος νομίζει ότι οι Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις τάχα μου-τάχα μου παρεξήγησαν τον καημένο Γιανναρά, ενώ αυτός τα έγραψε όλα μέσα στην γραμμή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν έχει παρά να διαβάσει τα ορθόδοξα βιβλία του Γέροντα Θεόκλητου Διονυσιάτη, Αγιορείτη Μοναχού, που σχολιάζει και εξαφανίζεις τις γιανναρικές νεονικολαϊτικες δοξασίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκεί θα δει κανείς την πραγματικότητα για την θεολογία του "μεγάλου Γιαννάρα" ...
Ποιοί καλούσαν τον Γιανναρά να ομιλεί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας από αυτούς ήταν ο Δημητριάδος Ιγνάτιος και η ονομαζόμενη "Θεολογική Ακαδημία Βόλου" που πάσχει βαρύτατα από Ορθόδοξης άποψης.
Το άρθρο ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ, του Θεολόγου Ιωάννου Ν. Μαρκά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
είναι πολύ διαφωτιστικό για την ποιότητα της ονομαζόμενης "Θεολογική Ακαδημία Βόλου" που προσκαλούσε τον Γιανναρά να ομιλεί.
https://paterikos.blogspot.com/2012/02/blog-post_1954.html#more
Αποτυχημένες οι πολλές προσπάθειες υποβιβασμού της ενοχής του Γιανναρά στα της κακής θεολογίας του, που γίνονται και στο παρόν άρθρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεταφέρω σχόλιο από άλλη ανάρτηση του παρόντος μπλογκ που κρίνει φράση του Κ. Νούση:
"
Άλλη μια αποτυχημένη προσπάθεια υποβιβασμού της ενοχής Γιανναρά σε όσα έλεγε:
"Ίσως το έκανε χωρίς να το διαισθανθεί ο ίδιος. "
Και όμως! Αν διαβάσει κανείς τί έλεγε ο Άγιος Παϊσιος, θα καταλάβει πόσο έωλη είναι η προσπάθεια να πείσουμε ότι ο Γιανναράς δεν διαισθανόταν, δεν ήξερε πού οδηγούν οι λόγοι του.
Εδώ φαίνεται πόσο ήξερε ή όχι ο Γιανναράς τί έγραφε και τί συνέπειες είχε.
Ο Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html "
Από το https://paterikos.blogspot.com/2024/09/blog-post.html#comment-form
Απο άλλο σχόλιο Ορθόδοξο άλλης ανάρτησης
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι σύγχρονοι άγιοι, ακριβώς επειδή ήταν Ορθόδοξοι σε όλα τους, είχαν θετική άποψη για τις Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις, επειδή ήταν Ορθόδοξες και αντιμάχονταν τους προτεσταντισμούς και τους νικολαϊτισμούς.
Οι μεγάλοι έπαινοι των συγχρόνων αγίων σε ανθρώπους με καίρια θέση στις Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις μπορεί να μην συμφωνεί με τα αντιοργανωσιακά κόμπλεξ μερικών φιλο-Γιανναριστών και φονταμενταλιστών του Γιανναρισμού, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα που πρέπει να παραδεχθούμε αν δεν θέλουμε να τις αδικήσουμε, ενώ είμαστε προκατειλειμμένοι.
Οι Ορθόδοξος Χριστιανικές Οργανώσεις ήταν εκκλησιαστικές και πολεμούσαν και τον προτεσταντισμό. Αυτή είναι οι αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροτεσταντισμούς να ψάξουν να βρουν στους αντιοργανωσιακούς οικουμενιστές, γιανναριστές και άλλους που έχουν κόμπλεξ απέναντι στις Ορθόδοξες Οργανώσεις...
Ο Γιανναράς που καταφερόταν κατακριτικά ενάντια των Ορθόδοξων Χριστιανικών Οργανώσεων, να πού έφθασε μεταξύ άλλων, και να τί γράφει για τους Θείους και Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμαρώστε ...ορθοδοξία και ...ευσέβεια και ...αντι-νεονικολαϊτικό πνεύμα!!!
Οι Ι. Κανόνες της Εκκλησίας στο στόχαστρο. Ενοχλεί τον κ. Γ. η "ραγδαία αύξηση του αριθμού των Κανόνων που αναφέρονται σε γενικές περιπτώσεις ατομικών αμαρτημάτων» (σ. 114). Κατηγορεί τους Κανόνες ως «άσχετους με το ευαγγέλιο της Εκκλησίας, σχετικούς μάλλον με ακρότητες θρησκευτικού πουριτανισμού».
Αφού αναφερθεί ειρωνικά σε ορισμένους άσχετους κατ’ αυτόν Κανόνες, κριτικάρει αφ’ υψηλού τους Ιερούς Κανόνες και αποφθέγγεται σαρκαστικά: «Βρίθουν οι Κανόνες από τις πιο απίθανες διαστροφές, εξιδιασμένες επινοήσεις ασελγημάτων-ποικιλότροπα εφευρήματα κτηνοβασίας, αιμομιξίας, ομοφυλοφιλίας, αυνανισμού. Επεκτείνονται και σε ευρύτατο πεδίο κοινωνικών εγκλημάτων: τοκογλυφίας, επιορκίας, τυμβωρυχίας, κλοπής. Θεσμοποιούν απαιτήσεις άμεμπτης κοινωνικής διαγωγής, κυρίως των κληρικών, αντικειμενοποιούν και εκνομίζουν προϋποθέσεις εγκυρότητας μυστηρίων, ιδιαίτερα του γάμου, επιμένουν σε λεπτομερή προγραμματισμό των σεξουαλικών σχέσεων των συζύγων» (σ. 115).
Στο "Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία»"
από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Ο Γιανναράς είναι για τους νοσταλγούς της απύθμενης θεολογίας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Τρεμπέλας είναι για τους νοσταλγούς της ρηχής θεολογίας...
Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.
ΔιαγραφήΟ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html
Αν θέλεις την αλήθεια για τις δύο θεολογίες.
ΔιαγραφήΡηχή, αδύναμη και μπερδεμένη η θεολογία του Γιανναρά.
Καθαρή, ορθόδοξη και γερή η Θεολογία του Παναγιώτη Τρεμπέλα!
Ο Γιανναράς είναι για τους νοσταλγούς της απύθμενης ψεύτικης και ανορθόδοξης θεολογίας...
ΔιαγραφήΟ Γιανναράς μέγας στη ζωτικότητά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Τρεμπέλας ολίγιστος στην παγερότητά του.
Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.
ΔιαγραφήΟ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html
Ο Παναγιώτης Τρεμπέλας αυτός ήταν μέγας στην καθαρότητα και ζωτικότητα!
ΔιαγραφήΠαγερότητα και σύγχυση θα συναντήσει κανείς στην γιανναρική φιλοσοφία!
Ο Χρήστος Γιανναράς τα έβαλε με θεόρατα τείχη και τα γκρέμισε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤείχη "οργανωσιακής" παραφροσύνης,
τείχη ιδεολογικής εμμονής,
τείχη πολιτικής εξαπάτησης,
τείχη φιλοσοφικής και θεολογικής μιζέριας.
Ήταν μεγάλος γιατί αντικαταστάθηκε με μηχανισμούς, με ιδέες, με συμφέροντα. Και νίκησε. Του οφείλουμε πολλά. Τόσα, όσα σε κανέναν άλλον, πλην των αγίων.
Η γιανναρολατρική και αντιοργανωσιακή παραφροσύνη δεν μπορεί να κρύψει την αλήθεια για τον Μεγάλο Ορθόδοξο Τρεμπέλα και τον Γιανναρά με την πάνυ βλαπτική γιανναρική θεολογία του!
ΔιαγραφήΟ Γιανναράς τα έβαλε με τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη και με τους Ιερούς Κανόνες και... και ... και ... γι΄ αυτό και έφθασε στο γνωστό κατάντημα!
ΔιαγραφήΜε ποιά άγια τείχη τα έβαλε μπορεί κανείς να το δεί στο
Στο "Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία»"
από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html
Δεν μας νοιάζει καθόλου το πώς ανάποδα και γεμάτα σύγχυση τα βλέπουν οι φιλογιανναρικοί νόες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας νοιάζει πολύ πώς τα βλέπουν οι μεγάλοι Ορθόδοξοι Κληρικοί και Θεολόγοι και οι σύγχρονοι άγιοι που βρέθηκαν απέναντι στον νεονικολαϊτισμό και στις απίστευτες ανορθόδοξος δοξασίες, χωρίς να μεροληπτούν και προσωποληπτούν!
Άρθρο σύγχυσης και ντροπής με πολλές μεγάλες ΜΠΑΡΟΥΦΕΣ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι με το κρεμμυδάκια έγιναν τα τραγελαφικά φιλογιανναρικά σχόλια μαζί με το τραγελαφικό άρθρο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι να είχαμε κληρικούς σαν τον π. Θεόδωρο Ζήση και τον π. Σταύρο Τρικαλιώτη και καθηγητές Θεολογίας σαν τον μεγάλο Παναγιώτη Τρεμπέλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος ενημέρωση για τους αγνοούντες επισκέπτες, υπάρχει βιβλίο με τον τίτλο
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ Ο ΛΕΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
Εκδόσεις: ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ “Ο ΣΩΤΗΡ”