Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2024

Γιανναράς και Τρεμπέλας: βίοι “αιρετικοί” παράλληλοι…

Θρησκείες - Θεολογία - Εκκλησιαστικά Τρεμπέλας, Παναγιώτης Ν.
Πρόκειται για δύο χαλκέντερους θεολόγους της Ελλάδας που άφησαν ισχυρό στίγμα στην Ορθόδοξη θεολογία και την εγχώρια εκκλησιαστική ζωή τον 20ο κυρίως αιώνα. Παράλληλοι βίοι όμως; Ναι, αν αναλογιστούμε την κοινή αφετηρία τους: υπήρξαν και οι δύο “αφιερωμένοι” στη Χριστιανική αδελφότητα της ΖΩΗΣ που μεσουρανούσε στα μέσα του περασμένου αιώνα. Ο ένας, ωστόσο, αποχώρησε μέσα από την αγία αδελφότητα και κατέστη de facto και αυτομάτως ‘αιρετικός” και πολέμιος των ευσεβιστικών εν Ελλάδι κύκλων συλλήβδην. Ο Τρεμπέλας, αντιθέτως, παρέμεινε στιβαρό στέλεχος της αδελφότητος Ζωής (και του Σωτήρος κατόπιν) έως εσχάτων, διό και ‘αγιοποιήθηκε” στις συνειδήσεις των μελών και στελεχών τους, χάρη φυσικά και στο ήθος και στο ογκωδέστατο έργο του.

Ο ‘αιρετικός’, από την άλλη, Γιανναράς απογοήτευσε τους αδελφούς του και την πληθώρα των υποστηρικτών των Οργανώσεων αυτών, διό και πολεμήθηκε ανηλεώς έως της κατασυκοφάντησής του ωσάν “σεξοθεολόγου νεονικολαΐτου”. Γιατί όμως αυτή η διάκριση; Αυτή η κραυγαλέα μεροληψία και μονομέρεια; Μήπως ο ένας αγιοποίηθηκε καθ’ υπερβολήν και ο έτερος καταδικάστηκε αδίκως κατά το ίδιο ποσοστό; Τι λέει επ’ αυτού η ιστορία; Τα ίδια τους τα γραπτά;

Και όμως. Τα πράγματα δείχνουν αντίστροφα την αλήθεια. Ο Παναγιώτης Τρεμπέλας, δυτικοτραφής εντός των λίαν προτεσταντόμορφων τότε Οργανώσεων, έπεσε σε λάθη θεολογικά που αγγίζουν ενίοτε επικίνδυνα το ίδιο το ορθόδοξο δόγμα. Κορυφαίο παράδειγμα η αμφισβήτηση εκ μέρους του των θεοπτικών εμπειριών κορυφαίων Αγίων μας, ως του Συμεώνος του Νέου Θεολόγου. Δεν θα αναφερθώ σε υποδεέστερα ερμηνευτικά φάουλς, όπως η χιλιαστική ερμηνεία του στην Αποκάλυψη (ευτυχώς διορθωθείσα στις σημερινές επανεκδόσεις της Κ.Δ. από την αδελφότητα θεολόγων ο Σωτήρ). Αντιθέτως ο πάλαι ποτέ αδελφός του Γιανναράς αποτέλεσε κορυφαίο μπροστάρη στην κάθαρση της καθ’ ημάς Ορθοδοξίας από τη βαβυλώνια αιχμαλωσία της Εκκλησίας και της θεολογίας μας στη δυτική χριστιανοσύνη.

Ο προσφάτως αποβιώσας δέχτηκε σκληρότατη και εν πολλοίς άδικη συκοφαντική κριτική για άστοχες διατυπώσεις του πάνω σε θεολογικά ζητήματα. Π.χ. για το αειπάρθενο και τη μητρότητα της Παναγίας, για τους Ιερούς Κανόνες και άλλα που τελευταία έγιναν γνωστά χάρη στους ανεκδιήγητους επικριτές του ανδρός. Δογματικώς, βέβαια, δεν φάνηκε κάπου να σφάλει, όπως ο μακαριστός Τρεμπέλας. Για ποιον λόγο, λοιπόν, αυτή η άκρως μεροληπτική αντιμετώπιση των δύο αυτών κορυφαίων θεολόγων μας; Θεωρώ πως η απάντηση είναι γνωστή. Τα έβαλε με τα θηρία των παρεκκλησιαστικών αδελφοτήτων… Και κατεπόθη υπ’ αυτών...

Με πιο νηφάλια προσέγγιση λοιπόν και αντικειμενικότερη στάση σήμερα εκ της φυσικώς προελθούσης αποστάσεως από τα “πολεμικά” θρησκευτικά τεκταινόμενα της τότε εποχής, μπορούμε να προβούμε στην αποκατάσταση της φήμης τους και στην πολυεπίπεδη μνημόνευσή τους, μακριά από μικρότητες, εμπάθειες και προκάτ απόψεις για την προσφορά και το ήθος τους. Αιωνία, επομένως, αυτών η μνήμη…

 

 

 

Κ. Νούσης

Λάρισα, 3/10/2024

89 σχόλια:

  1. Η γενναιότητα του Χρήστου Γιανναρά απαράμιλλη. Οδός έμπνευσης των αδουλωτων ορθοδόξων. Ευτυχώς που υπήρξε. Ευτυχώς που τον γνώρισα. Ευτυχώς που τον ακολούθησα.

    Αστείρευτε νοημάτων Πατερικών, δάσκαλε μου Χρήστο Γιανναρά, καλό παράδεισο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Φλυαρίες γιανναροπληκτικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και επικίνδυνες για την Ορθόδοξη πίστη!

      Το τί είναι θεολογία του Γιανναρά αυτό μας το είπαν οι μεγάλοι Κληρικοί, Θεολόγοι και οι σύγχρονοι άγιοι.

      Διαγραφή
    2. Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.

      Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
      https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html

      Διαγραφή
    3. Ποιά είναι τα πατερικά νοήματα;
      Ο νεονικολαϊτισμός;
      Η καταφορά εναντίον των Ιερών Κανόνων;
      Η καταφορά εναντίον του εγκωμιασμού του Αειπαρθένου της Θεοτόκου;
      Η καταφορά εναντίον της Ηθικής;
      Η καταφορά εναντίον του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου;
      Η ερωτο-θεολογία;
      Η καταφορά εναντίον των Ορθόδοξων Αδελφοτήτων;

      Για περισσότερα
      π. Σταύρος Τρικαλιώτης για το βιβλίο "Ενάντια στη θρησκεία" (Χρήστος Γιανναράς)
      https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

      Διαγραφή
  2. Ο Χρήστος Γιανναράς, γεννήθηκε για να μας δείξει ότι η ορθόδοξη πίστη και θεολογία δεν είναι δεδομένη. Χρειάζεται κόπος και αίμα για να την υποψιαστείς. Και μόνο γι'αυτό είναι ΜΕΓΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Φλυαρίες γιανναροπληκτικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και επικίνδυνες για την Ορθόδοξη πίστη!

      Διαγραφή
  3. Η ανθρώπινη ιστορία θα ήταν ανόητη, δίχως τέτοιες σπάνιες ορθόδοξες μορφές, όπως ο Χρήστος Γιανναράς.

    Κάπως έτσι, οι Μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας φώτιζαν τις παρεκκλίσεις από την ορθόδοξη πίστη και άνοιγαν οδούς αγνούς αλήθειας και σωτηρίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δεν είχε σχέση η Ορθοδοξία με τον νεονικολαϊτισμό και τις τόσες ανευλαβείς και ανορθόδοξες δοξασίες!

      Διαγραφή
    2. Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.

      Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
      https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html

      Διαγραφή
  4. Σαν τα άστρα του ουρανού λάμπει ο Χρήστος Γιανναράς, γεμάτος όντως ορθοδοξία γνήσια. Να κοιτάς ψηλά και να ευχαριστείς τον Δημιουργό του Σύμπαντος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποτέ δεν είχε σχέση η Ορθοδοξία με τον νεονικολαϊτισμό και τις τόσες ανευλαβείς και ανορθόδοξες δοξασίες για τους ιερούς Κανόνες, το αειπάρθενο της Μητέρας του Θεού και τόσα άλλα που δεν συμμαζεύεται!

      Διαγραφή
  5. Ο Χρήστος Γιανναράς είναι ένας σύγχρονος ο καθρέφτης για βρουν οι ταπεινά καλοπροαιρετοι Ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλογιανναρικέ 10:23 μ.μ. άλλο ανέκδοτο να γελάσουμε έχεις;;

      Διαγραφή
  6. Οι μεγάλοι της ιστορίας, όπως ο Χρήστος Γιανναράς, δε γίνονται αυτονόητα αποδεκτοί...

    Και μόνο που τον πολεμούν αριστεροί, δεξιοί, κεντρώοι, δημοσιογράφοι, άθεοι, πιστοί, φτάνει για να τον αγαπήσεις. Πράγματι είναι σπουδαίος, ένας τιτάνας της αλήθειας, της θεολογίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλυαρίες γιανναροπληκτικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και επικίνδυνες για την Ορθόδοξη πίστη!

      Διαγραφή
  7. Μεγάλη ευλογία στην εποχή μας, εποχή αποστασίας, το δώρο του Θεού στον κόσμο, ο Χρήστος Γιανναράς.

    Ο μόνος που αντιμετώπισε σοβαρά τον μηδενισμό.

    Όπως και την αλλοτροιωση της Ορθόδοξης πίστης από τις σέκτες των "χριστιανικών οργανώσεων".

    Θεμελιωτής της Ορθόδοξης ελπίδας, όπου κάθε ιστορική εποχή χρειάζεται νέους Πατέρες της Εκκλησίας.

    Δεν φτάνουν του όλου κόσμου οι ευχαριστίες για τον μοναδικό Χρήστο Γιανναρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλυαρίες γιανναροπληκτικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και επικίνδυνες για την Ορθόδοξη πίστη!

      Διαγραφή
  8. Ένα φως στα μονοπάτια του ορθοδόξου σκοταδισμού υπήρξε ο αγωνιστής Γιανναράς.

    Ξεχώρισε την καμουφλαρισμένη ως Ορθόδοξη, μα Προτεσταντική δομή και λειτουργία της "ΖΩΗΣ"και του "ΣΩΤΉΡΑ".

    Ξεσκέπασε την ηθικοπλαστική και ατομοκεντρική αντίληψη στα εκκλησιαστικά δρώμενα, που συνάδουν μόνο σε δυτικές θεολογίες.

    Ανέσυρε τη σημασία των Πατέρων της Εκκλησίας, της Ασκητικής μοναχικής ζωής, της Ευχαριστιας ως την ταυτότητα της εκκλησίας.

    Κατάφερε να φέρει την ορθόδοξη θεολογίας στο προσκήνιο της ιστορίας.

    Τι πλέον θέλεις;

    Αιώνια του η μνήμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλυαρίες φιλογιανναρικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα!

      Διαγραφή
    2. Φλυαρίες φιλογιανναρικές χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα!

      Διαγραφή
  9. Ο Τρεμπέλας μόνο τους ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟΥΣ επηρέασε...

    Ο Γιανναράς επηρέασε το σύνολο της Ορθόδοξης Εκκλησίας...

    Ο Τρεμπέλας για τις παρασιτικές "χριστιανικές" σέκτες και Γιανναράς για τους ελεύθερους ορθόδοξους πιστούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρασιτικές είναι οι φιλογιανναρικές σέχτες!

      Οι Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις πρόσφεραν σ΄ όλο τον Ορθόδοξο κόσμο.

      Η βλαβερή γιανναρική θεολογία έβλαψε και αυτή πολύ κόσμο, όπως είχε γράψει και στην Ανακοινωσή του το Άγιον Όρος το 1993.

      Διαγραφή
    2. Οι Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις είναι εκκλησιαστικές και δεν έχουν σχέση με σέχτες.

      Διαγραφή
  10. Ήδη λείπει ο Γιανναράς από τη ζωή μας...

    Πολύτιμος και αναντικατάστατος...

    Υπέροχος πράγματι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το ευθύβολο βλέμμα σου, η ζεστή φωνή σου, η γλυκιά σου γραφίδα...όλα Πρόνοιά Του...για κάθε ορθόδοξο χριστιανό.
    Χρήστο Γιανναρά να σε αναπαύσει ο Θεός που τόσο αγάπησες και του αφιέρωσες τα χαρίσματά σου, προς δόξαν Θεού και σωτηρία του λαού του Θεού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι κακές δοξασίες και ο νεονικολαϊτισμός και οι δυσσεβείς απόψεις δεν είναι προς δόξαν Θεού και δεν σώζουν αλλά καταβαρθρώνουν στην απώλεια της ψυχής.

      Διαγραφή
  12. Άλλο ένα αρθρίδιο τραγελαφικό απο τον ίδιο αρθρογράφο που θαυμάζει τον Γιανναρά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μέσα στην ανυπαρξία της Τρεμπέλιας μίζερης θεολογίας, ξεπήδησε σαν όνειρο η ζωντανή θεολογία του Χρήστου Γιανναρά.

    Ευχαριστούμε τον Χρ. Γιανναρά, διότι έδωσε τη επίκαιρη πρόταση της θεολογίας στον σύγχρονο κόσμο.

    Στη χώρα των Ζώντων εκεί μετά πάντων των Αγίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε όλους τους δίκαιους ορθόδοξους επικριτές του Γιανναρά και της δηλητηριώδους νεονικολαϊτικης αίρεσης που έβγαλαν την Θεολογία από τον κίνδυνο της αίρεσης!!!
      Τους ευχαριστούμε!!!

      Διαγραφή
    2. Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.

      Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
      https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html

      Διαγραφή
    3. Ζωντανή είναι η Θεολογία του Τρεμπέλα και μίζερη η θολο-φιλοσοφία του Γιανναρά.

      Διαγραφή
  14. "Σεξοθεολόγο" δεν τον ονόμασε τον Γιανναρά κανένας Οργανωσιακός, αλλά ο αγιορείτης Μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης!!
    Και την σημασία την είδαμε σε σχόλια.
    Ο αρθρογράφος γιατί το αποδίδει στις Οργανώσεις;;;
    Και μόνο απο αυτό το αρθρίδιο είναι για σκέτη ιλαροτραγωδία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο Γιανναράς μόχθησε να ξεμπερδεψει την ορθόδοξη θεολογία από τις δυτικές προσμίξεις. Μόνο γι' αυτό, είναι μεγαλειώδες το έργο του. Μόνο ένας μικρόψυχος ή αθεολογητος δεν το καταλαβαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο ένας μικρόψυχος και κακεντρεχής ή φανατικ΄ςο γιανναρόπληκτος συκοφαντεί τις Ορθόδοξες Οργανώσεις και παραβλέπει τις μεγάλες ανευλαβέστατες και δυσσεβείς απόψεις για τόσα καίρια ζητήματα (Ιεροί Κανόνες, Παράδοση της Εκκλησίας, ) και τον νεονικολαϊτισμό!

      Διαγραφή
    2. Μόνο ένας μικρόψυχος και κακεντρεχής ή φανατικός γιανναρόπληκτος συκοφαντεί τις Ορθόδοξες Οργανώσεις και παραβλέπει τις μεγάλες ανευλαβέστατες και δυσσεβείς απόψεις για τόσα καίρια ζητήματα (Ιεροί Κανόνες, Παράδοση της Εκκλησίας, ) και τον νεονικολαϊτισμό!

      Διαγραφή
    3. Μεγαλειώδες είναι το έργο των Ορθόδοξων Οργανώσεων.

      Διαγραφή
  16. Καμία σχέση δεν έχει ο ευλαβέστατος Ορθόδοξος καθηγητής Θεολογίας Παναγιώτης Τρεμπέλας αναγνωρισμένος απο ευσεβείς, με τον καθηγητή φιλοσοφίας Χρήστο Γιανναρά που τόσα έγραψε ανευλαβέστατα και εκτός ορθόδοξου πνεύματος!!!
    Καμία σχέση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλά που πέρασε από αυτόν τον κόσμο ο Γιανναράς και μας άνοιξε τα μάτια, γιατί η θεολογία βρισκόταν στη αιχμαλωσία της Εσπερίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καμία συκοφαντική κριτική δεν δέχθηκε ο Γιανναράς απο τους ευλαβείς Ορθόδοξους. Η κριτική ήταν Ορθόδοξη και δίκαιη σε όλα!
    Αν κάποιοι δεν το βλέπουν ή έχουν δεχθεί τα μικρόβια της γιανναρικής θεολογίας, μην χαρακτηρίζουμε συκοφαντική, την ορθόδοξη κριτική.

    Μπορεί ο οποιοσδήποτε να το διαπιστώσει διαβάζοντας, την ορθόδοξη κριτική στο βιβλίο του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής.
    https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν υπάρχουν θηρία των "παρεκκλησιαστικών αδελφοτήτων".
    Υπάρχουν νεονικολαϊτικα και αντιχριστιανικά "θηρία" των συκοφαντών επι δεκαετίες των Ορθόδοξων Αδελφοτήτων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο Γέροντας Μωϋσής, ο γνωστός αείμνηστος Αγιορείτης και συγγραφέας, που δεν έχει σχέση με τις Ορθόδοξες Οργανώσεις;

    Και ο Αγιορείτης Γέροντας Μωϋσής είδε την κακή επιρροή των θεωρίων περι έρωτος Γιανναρά και τις αντορθόδοξες θεωρίες του.

    Αείμνηστος Αγιορείτης Γέροντας Μωϋσής για Γιανναρά:
    "Θεωρεί ότι μπορεί να νουθετεί, διορθώνει, αποδοκιμάζει και κατευθύνει Πατριάρχες, Επισκόπους και ηγουμένους. Πότε οι ως άνω θα επιτιμήσουν τον πολύ κ. Χ.Γ., που μόνο κακό κάνει με τις διάφορες αντιορθόδοξες θεωρίες του και μάλιστα στους νέους μας;

    Εκατό μοναχούς να τους ρίξουμε στον γκρεμό, για να φέρουμε τη νεόκοπη γιανναρική «θεολογίαν» τής «γκρίνιας» και του «έρωτος» στο Άγιον Όρος; "

    https://aktines.blogspot.com/2010/04/blog-post_2690.html

    Είναι και αυτός κακός και ευσεβιστής, όπως κακολογούνται οι Ορθόδοξοι που δεν έχουν φανατικές γιανναρικές παρωπίδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τί είναι όλα αυτά;;; Καί τί σχέση έχουν με τον Αείμνηστο Παναγιώτη Τρεμπέλα;;
    Πότε έγραψε ο Αείμνηστος Παναγιώτης Τρεμπέλας τόσο απίστευτα ανευλαβή πράγματα;;;

    Α΄ μέρος

    Στα όρια της Βλασφημίας: Το αειπάρθενον της Θεοτόκου υποδηλώ­νει ότι η λειτουργία της μητρότητας συνιστά ακαθαρσία. Γράφει σχετι­κά: «Ότι η λειτουργία της μητρότη­τας συνιστά ακαθαρσία βεβαιώνε­ται όχι μόνο με τις ευχές που διαβά­ζονται στη λεχώ, όχι μόνο με την απαγόρευση μετοχής στην Ευχαρι­στία (ή και εισόδου στο ναό) των γυ­ναικών κατά την περίοδο των εμμή­νων. Βεβαιώνεται και στις επίμονες επαναλήψεις της εκκλησιαστικής υμνολογίας ότι η Παναγία Θεοτό­κος έμεινε και μετά τόκον Παρθέ­νος, ότι είναι αειπάρθενος, ότι ο τό­κος (τοκετός) ουκ ελυμήνατο τας κλεις της Παρθένου, δεν κατέλυσε τη σωματική (ανατομική) της παρθενία» (σ. 200, 2001). Η Θεοτόκος εγέννησε τον Κύριο όντας Παρθένος, ασπόρως, χωρίς την συμβολή ανδρός, όπως προφητεύθηκε στην Παλαιά Διαθήκη: «Ιδού η Παρθένος εν γαστρί έξει, και τέξεται υιόν» (Ησ. ζ΄, 14) και όπως της προεμήνυσε ο αρχάγγελος Γαβριήλ: «Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμιν υψίστου επισκιάσει σοι» (Λουκ. ι’, 35). Οπως εύστοχα ερμηνεύει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός: Αυτό το πνεύμα την καθάρισε και της «παρέσχε δύναμιν δεκτικήν της του Λόγου θεότητος, άμα δε και και γεννητικήν». (Ιω. Δαμασκηνού, Έκδ. Ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως, Ε.Π.Ε. 1, 284). «Ο Υιός του Θεού, Υιός της Παρθένου γίνεται», ο Κύ­ριος σαρκώνεται δια της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος στα σπλάγχνα της Παρθένου Μαρίας «αδιαφθόρως».
    Οπως μας διδάσκει και ο μακαρι­στός π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος: «Ο Χριστός έλαβε την ανθρωπίνην φύσιν και την εθεράπευσε και έγινε δια τον άνθρωπον ο "νέος Αδάμ", ή "νέα ρίζα". "Όμως η νέα αυτή ρίζα εβλάστησεν εις τα σπλάγχνα της Παρθένου Μαρίας». Και συνεχίζει: «(Ο Χριστός, μόνος δεν εκληρονόμησε την αμαρτωλήν φύσιν του Αδάμ. Τούτο, διότι δεν κατήγετο από εκείνον. Εγεννήθη από την Παρθένον Μαρίαν εκ Πνεύματος Αγίου. Δι’ αυτόν τον λόγον πιστεύομεν ότι η Παρθένος Μαρία έμεινε και κατά την γέννησιν και μετά από αυτήν Παρθένος, υπήρξε δηλαδή αειπάρθενος. Τούτο δεν αποτελεί λεπτομέρειαν, αλλά βασική διδα­σκαλία της Εκκλησίας, η οποία εξα­σφαλίζει την σωτηρίαν. Ο Χριστός είναι "η νέα ρίζα", δεν είναι δυνα­τόν να κατάγεται από την "παλαιά ρίζαν" του Αδάμ. Δι’ αυτόν τον λόγον η Μαρία, δια να είναι Θεοτόκος, πρέπει να είναι Παρθένος» (Εφόδιον Ορθοδοξίας, σελ. 124, 126, έκδ. Άποστ. Διακονίας, 1974). Αυτή είναι η απάντηση στο ερώτημα του κ. Γ. «τί μεγαλειωδέστερο εξασφα­λίζει η διατήρηση της ανατομικής παρθενίας της Θεοτόκου και μετά τον τοκετό» (σ. 201).
    Κατά την Γ΄ Οικουμενική Σύνοδο «ομολογούμεν την αγίαν Παρθένον Θεοτόκον δια το τον Θεόν Λόγον σαρκωθήναι και ενανθρωπήσαι και εξ αυτής της συλλήψεως ενώσαι εαυτώ τον εξ αυτής ληφθέντα ναόν». Ο καθηγητής κ. Νικ. Μητσόπουλος θα παρατηρήσει: «Ομού μετά του όρου "Θεοτόκος" αποδίδομεν εις την Μητέρα του Κυρίου και το αειπάρθενον, ως εμμέσως συναγόμενον εκ της υποστατικής ενώσε­ως (των δύο εν Χριστώ φύσεων, δηλ. της θείας και της ανθρωπίνης)». Ο ίδιος καθηγητής μας αναφέρει ότι «αρχαίοι αιρετικοί και σύγχρονοι ετερόδοξοι όχι μόνον ηρνήθησαν και αρνούνται την αειπαρθενίαν της Θεοτόκου, αλλά και επιχειρούν να στηρίξουν την κακοδοξίαν των επί χωρίων τινών της Αγίας Γραφής» (ένθ. ανωτ. σελ. 151,152). Ο ίδιος κα­θηγητής αναφέρει τα χωρία αυτά και τα αντικρούει σύμφωνα με την ορθόδοξη ερμηνευτική παράδοση (ένθ. ανωτ. σελ. 153, 154).

    π. Σταύρος Τρικαλιώτης για το βιβλίο "Ενάντια στη θρησκεία" (Χρήστος Γιανναράς)
    https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Και όμως δεν είδαμε πουθενά άγιο σύγχρονο να αναφέρεται επιτιμιτικά προς τον μεγάλο καθηγητη θεολόγο Παναγιώτη Τρεμπέλα!

    Αντίθετα είδαμε αγίους σύγχρονους, εκτός από τους μεγάλους Θεολόγους και Μητροπολίτες και μοναχούς, να μιλούν αυστηρά για τις γιανναρικές διδασκαλίες και τον Γιανναρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πότε ο Παναγιώτης Τρεμπέλας αμφισβήτησε την Ιερή Παράδοση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πότε ο Παναγιώτης Τρεμπέλας μίλησε εναντίον των Ιερών Κανόνων;

    Ανώνυμος24 Σεπτεμβρίου 2024 στις 7:05 μ.μ.
    Μιας και τα σχόλια δέχθηκαν επιθέσεις από θαυμαστές του Γιανναρά και φιλογιανναρικούς ως ανεπαρκή, αν και είναι στην πραγματικότητα πλήρως επαρκέστατα.

    Χαρίζω μερικές νέες αποδείξεις για το πόσο δίκαιο έχουν οι ορθόδοξοι επικριτές του Γιανναρά και σε ποιά πλάνη βρίσκονται οι ίδιοι.

    ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΟΙ ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
    Οι Ι. Κανόνες της Εκκλησίας στο στόχαστρο. Ενοχλεί τον κ. Γ. η "ραγδαία αύξηση του αριθμού των Κανόνων που αναφέρονται σε γε­νικές περιπτώσεις ατομικών αμαρ­τημάτων» (σ. 114). Κατηγορεί τους Κανόνες ως «άσχετους με το ευαγ­γέλιο της Εκκλησίας, σχετικούς μάλλον με ακρότητες θρησκευτι­κού πουριτανισμού».
    Αφού αναφερθεί ειρωνικά σε ο­ρισμένους άσχετους κατ’ αυτόν Κανόνες, κριτικάρει αφ’ υψηλού τους Ιερούς Κανόνες και αποφθέγγεται σαρκαστικά: «Βρίθουν οι Κανόνες από τις πιο απίθανες διαστροφές, εξιδιασμένες επινοήσεις ασελγημάτων-ποικιλότροπα εφευρήματα κτηνοβασίας, αιμομι­ξίας, ομοφυλοφιλίας, αυνανισμού. Επεκτείνονται και σε ευρύτατο πε­δίο κοινωνικών εγκλημάτων: τοκογλυφίας, επιορκίας, τυμβωρυχίας, κλοπής. Θεσμοποιούν απαιτήσεις άμεμπτης κοινωνικής διαγωγής, κυρίως των κληρικών, αντικειμενοποιούν και εκνομίζουν προϋποθέ­σεις εγκυρότητας μυστηρίων, ιδιαίτερα του γάμου, επιμένουν σε λεπτομερή προγραμματισμό των σεξουαλικών σχέσεων των συζύ­γων» (σ. 115).
    Μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ο σκανδαλισμός του για θέματα σχε­τικά με τη σεξουαλικότητα, όπως θα φανεί και παρακάτω, γεγονός που υποδηλώνει άτομο με έντονα καταπιεσμένες τραυματικές εμ­πειρίες —όπως ο ίδιος έχει γρα­πτώς διακηρύξει—, τις οποίες δεν ξεπέρασε και τις βγάζει στα κείμε­νά του με μια απροκάλυπτη επιθε­τικότητα. Σκανδαλίζεται επίσης ο κ. Γ. με Κανόνες «που απαιτούν την αποχή από τη συζυγική σχέση πριν και μετά τη θεία κοινωνία. Αρνούν­ται την ιερωσύνη σε όποιον υπέστη στη παιδική του ηλικία βιασμό. Την αρνούνται και σε όποιον είχε σχέ­ση ερωτική εξώγαμη, έστω κι αν έζησε μετάνοια, που τον οδήγησε σε χάρισμα θαυμάτων, ακόμα και ανάστασης νεκρών» (σ. 116). Ο χαρακτηρισμός μάλιστα ορισμένων κανόνων για «τον παράλογα στυ­γνό ηθικισμό τους» (σ. 211) μας αφήνει άναυδους: πως μπορεί ένα, υποτίθεται μέλος της ορθόδοξης Εκκλησίας, να εκφράζει τόσο έν­τονα τον αποτροπιασμό του για τους Ιερούς Κανόνες, που η ίδια η Εκκλησία θέσπισε κι έχουν οικου­μενικό κύρος;
    Οι Ιεροί Κανόνες «βοηθούν τον άνθρωπο της πτώσεως να μένει σε ενότητα και αρμονική σχέση με τους αδελφούς του στην Εκκλησία, δεν τον στερούν από την ελευθερία του, αλλά τον βοηθούν να την βιώ­σει. Υποδεικνύουν στον πιστό τα όρια της Εκκλησίας, εκτός των οποίων υπάρχει το χάος. Ρυθμίζουν τις μεταξύ των διαφόρων χαρισματούχων λειτουργών και τάξεων αυ­τής σχέσεις, ώστε πάντες να εργά­ζονται αρμονικά δια την αύξηση του ενός σώματος του Χριστού» (Αρχιμ. Γεωργ. Καψάνη, Η ποιμαντική δια­κονία κατά τους Ιερούς Κανόνας, εκδ. Άθως, Πειραιεύς 1976, σελ. 74, 75, σε ελεύθερη απόδοση). Τα διά­φορα επιτίμια έχουν θεραπευτικό χαρακτήρα για τον πληγωμένο από την αμαρτία άνθρωπο, όπως τα υπο­στηρίγματα που τίθενται στα νεαρά φυτά για ένα χρονικό διάστημα, ώσπου να δέσει το δένδρο και να μπορεί να σταθεί όρθιο από μόνο του. Εναπόκειται στους διακριτι­κούς πνευματικούς το πως θα τα χρησιμοποιήσουν, λαμβάνοντας σε κάθε περίπτωση υπ’ όψη τους τα ιδι­αίτερα χαρακτηριστικά των διαφό­ρων προσώπων (εξατομικευμένη ποιμαντική). Ακραίες περιπτώσεις ελαχίστων αδιάκριτων πνευματικών δεν μπορεί να λαμβάνονται ως κα­νόνας, που χαρακτηρίζει το σύνολο.

    Κριτική στο βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής.
    https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δεν τα βάζει με τους Ιερούς Κανόνες ο Γιανναράς;

    Π. ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΡΙΚΑΛΙΩΤΗΣ
    "Αφού αναφερθεί ειρωνικά σε ο­ρισμένους άσχετους κατ’ αυτόν Κανόνες, κριτικάρει αφ’ υψηλού τους Ιερούς Κανόνες και αποφθέγγεται σαρκαστικά: «Βρίθουν οι Κανόνες από τις πιο απίθανες διαστροφές, εξιδιασμένες επινοήσεις ασελγημάτων-ποικιλότροπα εφευρήματα κτηνοβασίας, αιμομι­ξίας, ομοφυλοφιλίας, αυνανισμού. Επεκτείνονται και σε ευρύτατο πε­δίο κοινωνικών εγκλημάτων: τοκογλυφίας, επιορκίας, τυμβωρυχίας, κλοπής. Θεσμοποιούν απαιτήσεις άμεμπτης κοινωνικής διαγωγής, κυρίως των κληρικών, αντικειμενοποιούν και εκνομίζουν προϋποθέ­σεις εγκυρότητας μυστηρίων, ιδιαίτερα του γάμου, επιμένουν σε λεπτομερή προγραμματισμό των σεξουαλικών σχέσεων των συζύ­γων» (σ. 115).
    Μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ο σκανδαλισμός του για θέματα σχε­τικά με τη σεξουαλικότητα, όπως θα φανεί και παρακάτω, γεγονός που υποδηλώνει άτομο με έντονα καταπιεσμένες τραυματικές εμ­πειρίες —όπως ο ίδιος έχει γρα­πτώς διακηρύξει—, τις οποίες δεν ξεπέρασε και τις βγάζει στα κείμε­νά του με μια απροκάλυπτη επιθε­τικότητα. Σκανδαλίζεται επίσης ο κ. Γ. με Κανόνες «που απαιτούν την αποχή από τη συζυγική σχέση πριν και μετά τη θεία κοινωνία. Αρνούν­ται την ιερωσύνη σε όποιον υπέστη στη παιδική του ηλικία βιασμό. Την αρνούνται και σε όποιον είχε σχέ­ση ερωτική εξώγαμη, έστω κι αν έζησε μετάνοια, που τον οδήγησε σε χάρισμα θαυμάτων, ακόμα και ανάστασης νεκρών» (σ. 116). Ο χαρακτηρισμός μάλιστα ορισμένων κανόνων για «τον παράλογα στυ­γνό ηθικισμό τους» (σ. 211) μας αφήνει άναυδους: πως μπορεί ένα, υποτίθεται μέλος της ορθόδοξης Εκκλησίας, να εκφράζει τόσο έν­τονα τον αποτροπιασμό του για τους Ιερούς Κανόνες, που η ίδια η Εκκλησία θέσπισε κι έχουν οικου­μενικό κύρος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Οι Ορθόδοξες Οργανώσεις φταίνε για την καταδίκη των κακίστων απόψεων Γιανναρά;
    Δεν διάβασαν οι επικριτές τους τα ορθόδοξα σχόλια προσεκτικά;

    Εκκλησιαστικός Μελετητής 21 Σεπτεμβρίου 2024 στις 1:05 π.μ.

    Τόσοι και τόσοι αναφέρθηκαν, άνθρωποι πνευματικοί και αξιόλογοι που δεν ανήκαν στις Ορθόδοξες Οργανώσεις και ήταν ενάντιοι στον Γιανναρά και τις θεολογικές θέσεις του.
    Θα αναφέρω μία ακόμα. Πελώρια προσωπικότητα της Θεολογίας που δεν ανήκει και αυτός στις Ορθόδοξες Οργανώσεις . Χωρίς να θέλω να πω, πώς πρέπει να περιφρονήσουμε, έστω και στο παραμικρό τις κριτικές από τους ανθρώπους των Ορθόδοξων Οργανώσεων, αφού και αυτοί είναι εξίσου σεβαστοί.

    Είναι ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ.
    Ας τον ακούσουμε με προσοχή:
    «Ο π. Θεόδωρος Ζήσης στην εισήγηση υπό τον τίτλο «Γένεση και εξέλιξη της πατρομαχικής μεταπατερικότητας» που έκανε στην Θεολογική Ημερίδα, που πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά στις 14-02-2012 με θέμα : «Πατερική Θεολογία και μεταπατερική αίρεση», γράφει για τον Χρ. Γιανναρά : «Διαφορετική είναι η αντιπατερική μεταπατερικότητα του καθηγητού Χρήστου Γιανναρά, γιατί δεν εμπλέκεται πολύ στα οικουμενιστικά δρώμενα, όπως σχεδόν στο σύνολό τους οι άλλοι μεταπατερικοί, μολονότι σε παλαιά δημοσιεύματά του υιοθετεί τις αθηναγόρειες θέσεις εναντίον της αντιρρητικής θεολογίας των Πατέρων και ομιλεί για «τη ματαιοπονία των ασχολουμένων με την έρευνα του Filioque», επαινεθείς μάλιστα για τις προοδευτικές του θέσεις υπό των Ουνιτών. Ο βαρύς φιλοσοφικός εξοπλισμός του και η στοχαστική του διάθεση δεν τον άφησαν να θέσει εν ταπεινώσει τα αναμφισβήτητα χαρίσματά του στην προβολή και ερμηνεία της διά των αιώνων εκφαινομένης συμφωνίας των Πατέρων της Εκκλησίας, να ακολουθήσει τους Αγίους Πατέρες, όπως πολλοί εξ αυτών φιλόσοφοι, πανεπιστήμο Δυστυχώς ο καθηγητής Γιανναράς υπερέβη τους Πατέρες, δεν ακολουθεί τους Πατέρες· διατυπώνει διδασκαλίες αντιπατερικές και ηθικά επικίνδυνες, όπως η διδασκαλία του για τον ανθρώπινο έρωτα ως οδό θεογνωσίας, για την οποία ελέγχθηκε με δυνατή και ακαταμάχητη επιχειρηματολογία από τον αείμνηστο Γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη, με σειρά δημοσιευμάτων, στα οποία αυτή η διδασκαλία χαρακτηρίζεται ως επανεμφάνιση της αιρέσεως του Νικολαιτισμού, ως Νεονικολαιτισμός. "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο π. Θεόδωρος Ζήσης είναι πολύ μεγάλος θεολόγος που έκανε και μόνο με τις φράσεις αυτές, ίσωμα την γιανναρική θεολογικο-φιλοσοφική θολούρα!

      Διαγραφή
  27. Ανώνυμος 30 Σεπτεμβρίου 2024 στις 5:45 μ.μ.

    Δηλαδή όλα τα μεγάλα ονόματα της Εκκλησίας δεν ήξεραν που στάθηκαν επικριτικοί απέναντι της θεολογίας του και ξέρουν οι θαυμαστές του Γιανναρά;;;
    Ούτε οι σύγχρονοι άγιοι ήξεραν;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Από όπου και να το πιάσεις και το νέο αρθράκι βλέπεις πόσο ασθενή είναι τα "επιχειρήματα" του και πόσο μετέωρη είναι η απεγνωσμένη προσπάθεια του να παρουσιάσει τον Γιανναρά ως μεγάλο, ως παρεξηγημένο και αδικημένο...
    Τί σχέση έχει με τον αείμνηστο Παναγιώτη Τρεμπέλα;;;
    Αξίζει να ασχοληθεί κανείς με τέτοιου είδους αρθράκια της κακιάς ώρας;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2024 στις 10:49 μ.μ.

    Οι επιθέσεις που δέχτηκαν οι σφόδρα συκοφαντημένες Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις και Αδελφότητες, απο εκσυγχρονιστές και Γιανναριστές, από άπιστους, νεοεποχίτες και εκκλησιομάχους, δεν μπορούν να ακυρώσουν ότι μας άνοιξαν τα μάτια μπροστά στον ηθικό κατήφορο της αμνήστευσης των βρωμερών σαρκικών παθών και αλλά στις δογματικές αλλοτριώσεις της Πίστης μας από τις διάφορες αιρετικές διδασκαλίες, όπως και από το σκοτάδι της άγνοιας της θείας διδασκαλίας.

    Νικόδημος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καμία σύγκριση με τον Παναγιώτη Τρεμπέλα!! Καμία σύγκριση!

    Ανώνυμος 23 Σεπτεμβρίου 2024 στις 12:33 π.μ.

    Ο π. Σταύρος Τρικαλιώτης που δεν γράφει γενικολογίες και εμπαθείς νοσηρές και ανυπόστατες κατηγορίες αλλά μέσα από συγκεκριμένο βιβλίο παρουσιάζει την πραγματικότητα των γραφθέντων από τον Γιανναρά, πριν αρχίσει την αναλυτική παρουσίαση γράφει με συντομία μερικά από αυτά που πρόκειται να διαβάσουν:

    "Στο ως άνω βιβλίο ο κ. Γ. θέτει υπό αμφισβήτηση τους πάντες και τα πάντα. Τα βάζει με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας, την Ιερά της Παράδοση, τους Πατέρες της Εκκλησίας και τα πατερικά κεί­μενα, τους ορθόδοξους κληρικούς, την Αγία Γραφή, το πλήρωμα της Εκκλησίας για δήθεν δαιμονοποίηση της σεξουαλικότητας, ακό­μα και με τη Φιλοκαλία.
    Στο ως άνω βιβλίο ο κ. Γ. θέτει υπό αμφισβήτηση τους πάντες και τα πάντα. Τα βάζει με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας, την Ιερά της Παράδοση, τους Πατέρες της Εκκλησίας και τα πατερικά κεί­μενα, τους ορθόδοξους κληρικούς, την Αγία Γραφή, το πλήρωμα της Εκκλησίας για δήθεν δαιμονοποίηση της σεξουαλικότητας, ακό­μα και με τη Φιλοκαλία."

    Κριτική εις το βιβλίον του κ. Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία» από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής.
    https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

    Καμία λοιπόν σύγκριση δεν μπορεί να γίνει με τις Ορθόδοξες Χριστιανικές Αδελφότητες που ούτε ίχνος τέτοιων δυσσεβειών δεν έχουν, αλλά αντίθετα τα καταδίκαζαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Φίλος του Αγίου Όρους 26 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9:41 μ.μ.
    Παρακαλούμε τους καλοπροαίρετους αναγνώστες να μην λάβουν υπ΄όψη καθόλου τα φιλογιανναρικά αεροκοπήματα, αλλά οι ίδιοι να πάρουν στα χέρια τους και να διαβάσουν τα σχετικά βιβλία του Αγιορείτου Γέροντα Θεόκλητου Διονυσιάτη, που αποπνεόυν το ορθόδοξο άρωμα, χωρίς νεονικολαϊτισμούς. Θα δουν πόσο σύμφωνα με το αγιορείτικο ορθόδοξο πνεύμα είναι τα γραφόμενα στα βιβλία του και η ορθόδοξη ματιά του!


    Φίλος του Αγίου Όρους 26 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9:45 μ.μ.
    Όλη η Ανακοίνωση του Αγίου Όρους περι Γιανναρά, τον Μάρτιο του 1993, είναι ιστορικής αξίας και ορθόδοξου πνεύματος. Δεν νοσεί καθόλου απο φιλογιανναρισμό και νεονικολαϊτισμό, αλλά υπο το ορθόδοξο πρίσμα κρίνει και διατυπώνει την ορθόδοξη αλήθεια.
    Ο καθένας μπορεί να το διαπιστώσει.


    Φίλος του Αγίου Όρους 26 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9:51 μ.μ.
    Η Ιστορική και πολύτιμη Ανακοίνωση του Αγίου Όρους γράφει προς το τέλος:

    “Ούτω ο κ. Γιανναράς προωθεί τους αναγνώστας του, καί μάλιστα τους νέους, νά γίνωνται κριταί των Αγίων και να μένουν μεν εις την Εκκλησίαν ικανοποιούντες όμως τα πάθη των, χωρίς να παιδαγωγούνται εις την απόκτησιν της αληθούς μετανοίας, ταπεινοφροσύνης, αγνότητας και υπακοής, άνευ των οποίων είναι ανέφικτος η αληθής εν Χριστώ ελευθερία.
    Ελπίζομεν ότι ο κ. Γιανναράς θα αναλογισθή την μεγάλην ευθύνη του ενώπιον του Θεού.”

    Με δύο λόγια κάνει συντρίμια όλες τις καταγέλαστες προσπάθειες επίρριψης της ευθύνης στον Γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη και σε άλλους αξιοσέβαστους κληρικούς και θεολόγους που δίκαια είδαν και αυτοί τις συνέπειες των γιανναρικών θεωριών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Προσεκτικός Μελετητής 30 Σεπτεμβρίου 2024 στις 7:14 μ.μ.

    Δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε τον π. Θεόδωρο Ζήση, τον π. Θεόκλητο Διονυσιάτη, τον Άγιο Πορφύριο, τον Άγιο Παΐσιο, τον π. Σταύρο Τρικαλιώτη και άλλους μεγάλους Ορθόδοξους κληρικούς και θεολόγους επικριτές της βλαβερής γιανναρικής θεολογίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Θλιβερό και το νέο "άρθρο" !!! Θλιβερότατο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ο Γιανναράς κατεπόθη από τις κακές του δοξασίες!
    Δεν φταίνε, σ΄ αυτό ούτε οι Σύγχρονοι Άγιοι!
    Ούτε οι Ορθόδοξες Οργανώσεις!
    Ούτε διάσημοι Ορθόδοξοι Μοναχοί Αγιορείτες!
    Ούτε Ορθόδοξοι κληρικοί μεγάλοι!
    Ούτε Ορθόδοξοι επίσκοποι μεγάλοι!
    Ούτε Ορθόδοξοι θεολόγοι μεγάλοι!
    Ούτε το Άγιον Όρος!
    Ούτε άλλοι ορθόδοξοι θεολόγοι και πιστοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ένας νεκρωμενος θεολόγος ο Τρεμπέλας, συνάντησε τον νεαρό Γιανναρά στη "ΖΩΗ".

    "Η ΖΩΗ", ένα ζόμπι εκκλησιολογικο.

    Συνηδητοποιησε ο Γιανναράς τους πεθαμενατζιδες "ΖΩΙΚΟΥΣ" και αργότερα τους νεοπεθαμενατζιδες "ΣΩΤΗΡΙΚΟΥΣ"και έφυγε από τη "ΖΩΗ" ,για να ζωντανέψει τη θεολογία, να της δώσει πνοή, προοπτική.

    Έτσι, η θεολογία ΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ από τον Γιανναρά και από τη λήθη πέρασε στο προσκήνιο. Στο προσκήνιο της ιστορίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αιρετικέ 11,11 πμ. Ζόμπι εκκλησιολογικό είναι ο γιανναρισμός!

      Η Θεολογία πεθαίνει με τις κακές δοξασίες και τον νεονικολαϊτισμό, δεν ανασταίνεται!

      Διαγραφή
    2. πεθαμενατζίδικη είναι η γιανναρική θολο-φιλοσοφία.

      Διαγραφή
  36. Ο Τρεμπέλας, άνθρωπος της θεολογικής γκέλας...

    Ο Γιανναράς, άνθρωπος της θεολογικής χαράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σχόλιο (11:13 π.μ.) της αντιστροφής της πραγματικότητας!

      Διαγραφή
  37. Το προηγούμενο άρθρο του ο Κ. Νούσης , έγραφε επιλογικώς, δλδ τελειώνει με το άρθρο εκείνο με τον Γιανναρά.
    Δεν πέρασαν παρά ελάχιστες μέρες και να πάλι με τον Γιανναρά, σε μια μάταιη και απέλπιδα προσπάθεια να τον παραβάλλει με τον γίγαντα Ορθόδοξο Παναγιώτη Τρεμπέλα!
    Τί να πει κανείς;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Είναι ευσεβιστές όσοι δεν δέχονται τις νεονικολαϊτικες κακοδιδασκαλίες;
    Και δεν είναι δυσσεβείς όσοι εκφράζονται με τόση δυσσέβεια για τους ιερείς Κανόνες, για την Φιλοκαλία, για την Ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως, για τόσα άλλα που αναφέρει στην συγκεκριμένη μελέτη του ο π. Σταύρος Τρικαλιώτης;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Και μόνο το αρχικό σχόλιο του π. Σταύρου Τρικαλιώτη, φανερώνει περίτρανα πόσο άξιο κλαυθμών και γελώτων είναι το άρθρο του Κ. Νούση όπου προσπαθεί απεγνωσμένα να βγάλει "αθώα" περιστερά, στην θεολογία τον Γιανναρά!!!

    Το μεταφέρω χωρίς καμία προσθήκη:
    "Στο ως άνω βιβλίο ο κ. Γιανναράς θέτει υπό αμφισβήτηση τους πάντες και τα πάντα. Τα βάζει με τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας μας, την Ιερά της Παράδοση, τους Πατέρες της Εκκλησίας και τα πατερικά κεί­μενα, τους ορθόδοξους κληρικούς, την Αγία Γραφή, το πλήρωμα της Εκκλησίας για δήθεν δαιμονοποίηση της σεξουαλικότητας, ακό­μα και με τη Φιλοκαλία."

    https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2024 στις 10:49 μ.μ.

    Οι επιθέσεις που δέχτηκαν οι σφόδρα συκοφαντημένες Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις και Αδελφότητες, απο εκσυγχρονιστές και Γιανναριστές, από άπιστους, νεοεποχίτες και εκκλησιομάχους, δεν μπορούν να ακυρώσουν ότι μας άνοιξαν τα μάτια μπροστά στον ηθικό κατήφορο της αμνήστευσης των βρωμερών σαρκικών παθών και αλλά στις δογματικές αλλοτριώσεις της Πίστης μας από τις διάφορες αιρετικές διδασκαλίες, όπως και από το σκοτάδι της άγνοιας της θείας διδασκαλίας.

    Νικόδημος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2024 στις 10:49 μ.μ.

    Οι επιθέσεις που δέχτηκαν οι σφόδρα συκοφαντημένες Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις και Αδελφότητες, απο εκσυγχρονιστές και Γιανναριστές, από άπιστους, νεοεποχίτες και εκκλησιομάχους, δεν μπορούν να ακυρώσουν ότι μας άνοιξαν τα μάτια μπροστά στον ηθικό κατήφορο της αμνήστευσης των βρωμερών σαρκικών παθών και αλλά στις δογματικές αλλοτριώσεις της Πίστης μας από τις διάφορες αιρετικές διδασκαλίες, όπως και από το σκοτάδι της άγνοιας της θείας διδασκαλίας.

    Νικόδημος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Όποιος νομίζει ότι οι Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις τάχα μου-τάχα μου παρεξήγησαν τον καημένο Γιανναρά, ενώ αυτός τα έγραψε όλα μέσα στην γραμμή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν έχει παρά να διαβάσει τα ορθόδοξα βιβλία του Γέροντα Θεόκλητου Διονυσιάτη, Αγιορείτη Μοναχού, που σχολιάζει και εξαφανίζεις τις γιανναρικές νεονικολαϊτικες δοξασίες.
    Εκεί θα δει κανείς την πραγματικότητα για την θεολογία του "μεγάλου Γιαννάρα" ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ποιοί καλούσαν τον Γιανναρά να ομιλεί;
    Ένας από αυτούς ήταν ο Δημητριάδος Ιγνάτιος και η ονομαζόμενη "Θεολογική Ακαδημία Βόλου" που πάσχει βαρύτατα από Ορθόδοξης άποψης.

    Το άρθρο ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ, του Θεολόγου Ιωάννου Ν. Μαρκά
    ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
    είναι πολύ διαφωτιστικό για την ποιότητα της ονομαζόμενης "Θεολογική Ακαδημία Βόλου" που προσκαλούσε τον Γιανναρά να ομιλεί.
    https://paterikos.blogspot.com/2012/02/blog-post_1954.html#more

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Αποτυχημένες οι πολλές προσπάθειες υποβιβασμού της ενοχής του Γιανναρά στα της κακής θεολογίας του, που γίνονται και στο παρόν άρθρο.

    Μεταφέρω σχόλιο από άλλη ανάρτηση του παρόντος μπλογκ που κρίνει φράση του Κ. Νούση:
    "
    Άλλη μια αποτυχημένη προσπάθεια υποβιβασμού της ενοχής Γιανναρά σε όσα έλεγε:
    "Ίσως το έκανε χωρίς να το διαισθανθεί ο ίδιος. "

    Και όμως! Αν διαβάσει κανείς τί έλεγε ο Άγιος Παϊσιος, θα καταλάβει πόσο έωλη είναι η προσπάθεια να πείσουμε ότι ο Γιανναράς δεν διαισθανόταν, δεν ήξερε πού οδηγούν οι λόγοι του.

    Εδώ φαίνεται πόσο ήξερε ή όχι ο Γιανναράς τί έγραφε και τί συνέπειες είχε.
    Ο Άγιος Παΐσιος για τον Χρήστο Γιανναρά – Νεονικολαΐτικες δοξασίες.
    https://paterikos.blogspot.com/2024/08/blog-post_31.html "

    Από το https://paterikos.blogspot.com/2024/09/blog-post.html#comment-form

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Απο άλλο σχόλιο Ορθόδοξο άλλης ανάρτησης

    Οι σύγχρονοι άγιοι, ακριβώς επειδή ήταν Ορθόδοξοι σε όλα τους, είχαν θετική άποψη για τις Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις, επειδή ήταν Ορθόδοξες και αντιμάχονταν τους προτεσταντισμούς και τους νικολαϊτισμούς.
    Οι μεγάλοι έπαινοι των συγχρόνων αγίων σε ανθρώπους με καίρια θέση στις Ορθόδοξες Χριστιανικές Οργανώσεις μπορεί να μην συμφωνεί με τα αντιοργανωσιακά κόμπλεξ μερικών φιλο-Γιανναριστών και φονταμενταλιστών του Γιανναρισμού, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα που πρέπει να παραδεχθούμε αν δεν θέλουμε να τις αδικήσουμε, ενώ είμαστε προκατειλειμμένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Οι Ορθόδοξος Χριστιανικές Οργανώσεις ήταν εκκλησιαστικές και πολεμούσαν και τον προτεσταντισμό. Αυτή είναι οι αλήθεια.
    Προτεσταντισμούς να ψάξουν να βρουν στους αντιοργανωσιακούς οικουμενιστές, γιανναριστές και άλλους που έχουν κόμπλεξ απέναντι στις Ορθόδοξες Οργανώσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Ο Γιανναράς που καταφερόταν κατακριτικά ενάντια των Ορθόδοξων Χριστιανικών Οργανώσεων, να πού έφθασε μεταξύ άλλων, και να τί γράφει για τους Θείους και Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας.
    Καμαρώστε ...ορθοδοξία και ...ευσέβεια και ...αντι-νεονικολαϊτικό πνεύμα!!!

    Οι Ι. Κανόνες της Εκκλησίας στο στόχαστρο. Ενοχλεί τον κ. Γ. η "ραγδαία αύξηση του αριθμού των Κανόνων που αναφέρονται σε γε­νικές περιπτώσεις ατομικών αμαρ­τημάτων» (σ. 114). Κατηγορεί τους Κανόνες ως «άσχετους με το ευαγ­γέλιο της Εκκλησίας, σχετικούς μάλλον με ακρότητες θρησκευτι­κού πουριτανισμού».
    Αφού αναφερθεί ειρωνικά σε ο­ρισμένους άσχετους κατ’ αυτόν Κανόνες, κριτικάρει αφ’ υψηλού τους Ιερούς Κανόνες και αποφθέγγεται σαρκαστικά: «Βρίθουν οι Κανόνες από τις πιο απίθανες διαστροφές, εξιδιασμένες επινοήσεις ασελγημάτων-ποικιλότροπα εφευρήματα κτηνοβασίας, αιμομι­ξίας, ομοφυλοφιλίας, αυνανισμού. Επεκτείνονται και σε ευρύτατο πε­δίο κοινωνικών εγκλημάτων: τοκογλυφίας, επιορκίας, τυμβωρυχίας, κλοπής. Θεσμοποιούν απαιτήσεις άμεμπτης κοινωνικής διαγωγής, κυρίως των κληρικών, αντικειμενοποιούν και εκνομίζουν προϋποθέ­σεις εγκυρότητας μυστηρίων, ιδιαίτερα του γάμου, επιμένουν σε λεπτομερή προγραμματισμό των σεξουαλικών σχέσεων των συζύ­γων» (σ. 115).

    Στο "Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία»"
    από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής
    https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ο Γιανναράς είναι για τους νοσταλγούς της απύθμενης θεολογίας...

    Ο Τρεμπέλας είναι για τους νοσταλγούς της ρηχής θεολογίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.

      Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
      https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html

      Διαγραφή
    2. Αν θέλεις την αλήθεια για τις δύο θεολογίες.

      Ρηχή, αδύναμη και μπερδεμένη η θεολογία του Γιανναρά.

      Καθαρή, ορθόδοξη και γερή η Θεολογία του Παναγιώτη Τρεμπέλα!

      Διαγραφή
    3. Ο Γιανναράς είναι για τους νοσταλγούς της απύθμενης ψεύτικης και ανορθόδοξης θεολογίας...

      Διαγραφή
  49. Ο Γιανναράς μέγας στη ζωτικότητά του.

    Ο Τρεμπέλας ολίγιστος στην παγερότητά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άφησε τις νηπιώδεις γιανναροπληκτικές συνθηματολογίες και διάβασε, αν έχεις καλή διάθεση και γνωρίζεις λίγα γράμματα.

      Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ και ΚΟΝΙΤΣΗΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΪΤΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ
      https://agonasax.blogspot.com/2024/08/blog-post_49.html

      Διαγραφή
    2. Ο Παναγιώτης Τρεμπέλας αυτός ήταν μέγας στην καθαρότητα και ζωτικότητα!

      Παγερότητα και σύγχυση θα συναντήσει κανείς στην γιανναρική φιλοσοφία!

      Διαγραφή
  50. Ο Χρήστος Γιανναράς τα έβαλε με θεόρατα τείχη και τα γκρέμισε.

    Τείχη "οργανωσιακής" παραφροσύνης,
    τείχη ιδεολογικής εμμονής,
    τείχη πολιτικής εξαπάτησης,
    τείχη φιλοσοφικής και θεολογικής μιζέριας.

    Ήταν μεγάλος γιατί αντικαταστάθηκε με μηχανισμούς, με ιδέες, με συμφέροντα. Και νίκησε. Του οφείλουμε πολλά. Τόσα, όσα σε κανέναν άλλον, πλην των αγίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γιανναρολατρική και αντιοργανωσιακή παραφροσύνη δεν μπορεί να κρύψει την αλήθεια για τον Μεγάλο Ορθόδοξο Τρεμπέλα και τον Γιανναρά με την πάνυ βλαπτική γιανναρική θεολογία του!

      Διαγραφή
    2. Ο Γιανναράς τα έβαλε με τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη και με τους Ιερούς Κανόνες και... και ... και ... γι΄ αυτό και έφθασε στο γνωστό κατάντημα!

      Με ποιά άγια τείχη τα έβαλε μπορεί κανείς να το δεί στο

      Στο "Κριτική εις το βιβλίον του Χρήστου Γιανναρά «Ενάντια στη θρησκεία»"
      από τον Πρεσβύτερο Σταύρο Τρικαλιώτη, εφημέριο Ι. Ν. Αγ. Παρασκευής Αττικής

      https://paterikos.blogspot.com/2020/05/blog-post.html

      Διαγραφή
  51. Αναγνώστης Ορθόδοξος Χριστιανός4 Οκτωβρίου 2024 στις 6:26 μ.μ.

    Δεν μας νοιάζει καθόλου το πώς ανάποδα και γεμάτα σύγχυση τα βλέπουν οι φιλογιανναρικοί νόες!
    Μας νοιάζει πολύ πώς τα βλέπουν οι μεγάλοι Ορθόδοξοι Κληρικοί και Θεολόγοι και οι σύγχρονοι άγιοι που βρέθηκαν απέναντι στον νεονικολαϊτισμό και στις απίστευτες ανορθόδοξος δοξασίες, χωρίς να μεροληπτούν και προσωποληπτούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Άρθρο σύγχυσης και ντροπής με πολλές μεγάλες ΜΠΑΡΟΥΦΕΣ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΦΕΞΑΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Πάλι με το κρεμμυδάκια έγιναν τα τραγελαφικά φιλογιανναρικά σχόλια μαζί με το τραγελαφικό άρθρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Μακάρι να είχαμε κληρικούς σαν τον π. Θεόδωρο Ζήση και τον π. Σταύρο Τρικαλιώτη και καθηγητές Θεολογίας σαν τον μεγάλο Παναγιώτη Τρεμπέλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ορθόδοξος Ερευνητής5 Οκτωβρίου 2024 στις 9:05 μ.μ.

    Προς ενημέρωση για τους αγνοούντες επισκέπτες, υπάρχει βιβλίο με τον τίτλο
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ Ο ΛΕΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.

    Εκδόσεις: ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ “Ο ΣΩΤΗΡ”

    ΑπάντησηΔιαγραφή