Αξιότιμε κ. Υπουργέ
Με αφορμή τη σημερινή σας δήλωση για την ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ (Τ.Θ) και θεωρώντας ότι σε ένα δημόσιο κύκλο συζητήσεων μέσα από ένα φιλόξενο εκπαιδευτικό site δε γίνεται υπέρβαση ιεραρχίας, σας απευθύνω αυτή την ανοιχτή επιστολή.
Προκαταβολικά οφείλω να δηλώσω τα ακόλουθα:
1. Τη μόνη σχέση (με ότι εμπεριέχει η έννοια της λέξης) που έχω με τον προκάτοχό σας είναι ότι είχαμε σε διαφορετικό χρόνο τον ίδιο ΔΑΣΚΑΛΟ στην Έκθεση.
2. Με αρθρογραφία μου στον τοπικό τύπο είχα πάρει δημόσια θέση υπέρ της θεσμοθέτησης της Τ.Θ πολύ πριν την ανακαλύψουν κάποιοι προκάτοχοί σας, στις αρχές της 10ετίας του 2000.
3. Δεν έχω προτείνει ούτε ένα θέμα στην Τ.Θ της Χημείας.
Κύριε Υπουργέ
Η Τ.Θ της Α’ Λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), που με υπερβολική και αδικαιολόγητη καθυστέρηση δημοσιοποιήθηκε λίγο πριν από τις προαγωγικές εξετάσεις, δεν ευθύνεται για την «αυστηροποίηση» της προαγωγής κάποιων μαθητών. Γι’ αυτό ευθύνεται η πρόσφατη αλλαγή της νομοθεσίας στο σημείο αυτό, που αν δε στοχεύει ευθέως στην εύνοια κάποιων σχολαρχών είναι τουλάχιστον άστοχη και έχει τρομοκρατήσει γονείς και μαθητές.
Η Τ.Θ και η προφορική βαθμολογία μέσα στο Λύκειο θα διαμορφώνουν μετά από το 2016 σε πολύ μικρότερη κλίμακα τον Τελικό Βαθμό Πρόσβασης στα ΑΕΙ, απ’ όσο τον διαμορφώνει η σημερινή προφορική βαθμολογία!!! Καλέστε έναν οποιοδήποτε σύμβουλό σας που αντιδρά στην Τ.Θ και δώστε του δικά σας απλά αριθμητικά παραδείγματα. Θα αντιληφθείτε εμπράκτως την ΑΛΗΘΕΙΑ των λεγομένων μου.
Με αφορμή τη σημερινή σας δήλωση για την ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ (Τ.Θ) και θεωρώντας ότι σε ένα δημόσιο κύκλο συζητήσεων μέσα από ένα φιλόξενο εκπαιδευτικό site δε γίνεται υπέρβαση ιεραρχίας, σας απευθύνω αυτή την ανοιχτή επιστολή.
Προκαταβολικά οφείλω να δηλώσω τα ακόλουθα:
1. Τη μόνη σχέση (με ότι εμπεριέχει η έννοια της λέξης) που έχω με τον προκάτοχό σας είναι ότι είχαμε σε διαφορετικό χρόνο τον ίδιο ΔΑΣΚΑΛΟ στην Έκθεση.
2. Με αρθρογραφία μου στον τοπικό τύπο είχα πάρει δημόσια θέση υπέρ της θεσμοθέτησης της Τ.Θ πολύ πριν την ανακαλύψουν κάποιοι προκάτοχοί σας, στις αρχές της 10ετίας του 2000.
3. Δεν έχω προτείνει ούτε ένα θέμα στην Τ.Θ της Χημείας.
Κύριε Υπουργέ
Η Τ.Θ της Α’ Λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), που με υπερβολική και αδικαιολόγητη καθυστέρηση δημοσιοποιήθηκε λίγο πριν από τις προαγωγικές εξετάσεις, δεν ευθύνεται για την «αυστηροποίηση» της προαγωγής κάποιων μαθητών. Γι’ αυτό ευθύνεται η πρόσφατη αλλαγή της νομοθεσίας στο σημείο αυτό, που αν δε στοχεύει ευθέως στην εύνοια κάποιων σχολαρχών είναι τουλάχιστον άστοχη και έχει τρομοκρατήσει γονείς και μαθητές.
Η Τ.Θ και η προφορική βαθμολογία μέσα στο Λύκειο θα διαμορφώνουν μετά από το 2016 σε πολύ μικρότερη κλίμακα τον Τελικό Βαθμό Πρόσβασης στα ΑΕΙ, απ’ όσο τον διαμορφώνει η σημερινή προφορική βαθμολογία!!! Καλέστε έναν οποιοδήποτε σύμβουλό σας που αντιδρά στην Τ.Θ και δώστε του δικά σας απλά αριθμητικά παραδείγματα. Θα αντιληφθείτε εμπράκτως την ΑΛΗΘΕΙΑ των λεγομένων μου.
Η Τ.Θ, εφ’ όσον είναι δημοσιοποιημένη απ’ τις αρχές του Σχολικού Έτους, είναι η πεμπτουσία της ΙΣΟΤΗΤΑΣ, της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ για όλη τη μαθητική κοινότητα. Ευνοεί και ενισχύει τους μελετηρούς μαθητές, που δεν έχουν εξωσχολική βοήθεια και στηρίζονται στις προσωπικές τους δυνάμεις.
Αλήθεια, γιατί μας αφήνει αδιάφορους η κυκλοφορία δεκάδων βοηθημάτων σε όλα σχεδόν τα μαθήματα και είναι εγκληματική η ύπαρξη και λειτουργία της Τ.Θ;;; Όλοι όσοι σεβόμαστε τους μαθητές μας και τον εαυτό μας για να επιλέξουμε θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων συμβουλευόμαστε τα σχολικά βιβλία, τα εξωσχολικά βοηθήματα και τις προτάσεις του ΚΕΕ. Γιατί είναι αμαρτία η Τ.Θ;;;
Ένας καλός και μελετηρός μαθητής, που δεν έχει κατ’ ανάγκη εξωσχολική βοήθεια, μπορεί να ξεκινά με το 10 από το σπίτι του και να παλεύει για το 20 στο πλαίσιο της γραπτής εξέτασης. ΑΥΤΟ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ και στις ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!!! Αλήθεια, γιατί είναι κακό;
Κύριε Υπουργέ, διανύοντας τα τελευταία χρόνια της εκπαιδευτικής μου υπηρεσίας δηλώνω ότι δε διεκδικώ επαγγελματικές δάφνες και κυρίως δεν επιζητώ προβολή. Γνωρίζω τα όριά μου.
Δεν αναφέρομαι σε συμφέροντα (πολιτικά, συγγραφικά, εκδοτικά κ.α.) αν και αυτή η φρασεολογία-συνομωσιολογία έχει κυριαρχήσει στη ζωή μας. Παραβλέπω τις φωνασκίες ολίγων (ευτυχώς!) άσχετων και θορυβοποιών δημοσιογραφούντων.
Ταυτόχρονα όμως επειδή:
1. «Κατεβάζω» στο σχολείο μου, όπως οφείλω, τα θέματα της Α’ Λυκείου και τα διαμορφώνω σε ενιαίο διαγώνισμα-κείμενο του Word για όλα τα μαθήματα.
2. Ρωτώ πάντα τους συναδέλφους μου για τη διαβάθμιση της δυσκολίας των θεμάτων που κληρώθηκαν.
3. Ρωτώ πάντα τους μαθητές για τη δυσκολία των θεμάτων κατά την έξοδό τους από την αίθουσα εξετάσεων.
4. Ρωτώ πάντα τους συναδέλφους μου, αν η βαθμολόγηση των γραπτών απέχει πολύ απ’ την αναμενόμενη γι’ αυτούς βαθμολογία.
Έχω διαμορφώσει προσωπική άποψη, που είναι απόρροια βιωματικής εμπειρίας, και οφείλω να την κοινοποιώ. Άλλωστε γιατί κάποιοι σύμβουλοι ή κάποιοι πολιτικοί έχουν για την Εκπαίδευση πληρέστερη και πιο τεκμηριωμένη άποψη από όσους εργαζόμαστε στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Κύριε Υπουργέ
Για την Τ.Θ όλοι μας έχουμε φωνή και άποψη. Δεν είναι ανάγκη να κραυγάζουμε για να ακουστούμε, όπως κάνουν κάποιοι πολύ πριν βγει η Τ.Θ στη δημοσιότητα. Ως πολιτικός μας προϊστάμενος οφείλετε να μας ακούσετε ΟΛΟΥΣ.
Με εκτίμηση στο πρόσωπό σας και με τον δέοντα σεβασμό στο αξίωμά σας
Παναγιώτης Χατζηβασιλείου, Χημικός, Διευθυντής ΓΕΛ Παμφίλων Λέσβου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου