Στόν εἰσοδηματία Μόμτσιλο Ν., πού ρωτᾶ τί ὑπῆρχε πρίν ἀπό τόν Χριστό.
Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Παρόλο πού εἶστε χριστιανός ρωτᾶτε : « Ὅταν οἱ χριστιανοί μιλοῦν περί Χριστοῦ ὡς κέντρου καί ἄξονα τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας, τί ὑπῆρχε στόν κόσμο πρίν ἀπό τήν ἐμφάνιση τοῦ Χριστοῦ ; ».
Ὅπως μαθαίνω , εἶστε ἄνθρωπος διαβασμένος καί εὐγενικός , ὁπότε πιστεύω πώς ὅταν μπεῖτε λίγο πιό βαθιά στήν ἐπιστήμη τῆς πίστης τοῦ Χριστοῦ, θά σᾶς εἶναι ὅλα σαφή .
Θά σᾶς καταστεῖ σαφές , ὅτι πρίν τόν Χριστό πάλι ὑπῆρξε ὁ Χριστός . Καί ὅτι στό τέλος τοῦ κόσμου πάλι θά εἶναι ὁ Χριστός.
Δηλαδή πρίν ἀπό τήν ἐμφάνιση τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ , τῆς Σοφίας τοῦ Θεοῦ, τοῦ αἰώνιου Λόγου , στό ἀνθρώπινο σῶμα , στήν προσωπική ἀποστολή στή γῆ , ἦταν τοῦτος ὁ ἴδιος ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ , τούτη ἡ Σοφία τοῦ Θεοῦ , τοῦτος ὁ αἰώνιος Λόγος τῆς θεΐκῆς Τριάδας , ὄχι ἐμφανιζόμενος στή σάρκα ἀλλά ἐνεργώντας ἀκούραστα μέσω ἐκλεγμένων ἀνθρώπων , τῶν ὑπηρετῶν Του : Μέσω προφητῶν , δίκαιων καί σοφών .
Ὅλοι ἐκεῖνοι ὀνόμαζαν τούς ἑαυτούς τους ὑπηρέτες τοῦ Θεοῦ. Ὁ Χριστός δέν εἶναι ὑπηρέτης ἀλλά ὁ Υἱός , δέν εἶναι στρατιώτης τοῦ βασιλιᾶ ἀλλά ὁ Βασιλιάς , δέν εἶναι κανενός πρόδρομος ἀλλά ὁ Μεσσίας.
Ἐσεῖς ὁπωσδήποτε θά ἔχετε δεῖ κάποιο δράμα στό θέατρο , ὅπου ὁ πρωταγωνιστής δέν ἐμφανίζεται ἀμέσως ἀλλά ἀργότερα . Ὅμως ὅλα τά πρόσωπα τά ὁποῖα ἐμφανίζονται στή σκηνή πρίν ἀπό τόν πρωταγωνιστή αὐτόν προσδοκοῦν , αὐτόν ἀγγέλλουν καί ὅ,τι συμβαίνει ὑπαινίσσεται αὐτόν.
Ἔτσι καί στό πελώριο δράμα ὁλόκληρου τοῦ κόσμου ὅλοι προσδοκοῦσαν καί ὅλοι ὑπαινίσσονταν τόν μεγαλειώδη Μεσσία , τόν πρωταγωνιστή. Καί ὁ προφήτης ἔτσι Τόν ὀνομάζει λέγοντας : « Κύριος ὁ Θεός τῶν δυνάμεων ἐξελεύσεται » (Ἡσ. 42 : 13) «… καί ὀφθήσεται ἡ δόξα Κυρίου , καί ὄψεται πᾶσα σάρξ » (Ἠσ.40 : 5).
Ἔτσι προφητεύθηκε πολλές ἑκατοντάδες χρόνια πρίν – ἔτσι καί συνέβη . Ἀφοῦ οἱ διαστάσεις τοῦ δράματος τοῦ Χριστοῦ , καί χρονικά καί χωρικά , εἶναι περισσότερο ἀπό γιγαντιαῖες.
Διαβάστε τήν παραβολή Του περί τῶν κακῶν γεωργῶν (Ματθ. 21 : 33). Αὐτή θά σᾶς τά ἐξηγήσει ὅλα καλύτερα ἀπ᾿ ὅ,τι ἐγώ ὁ θνητός .
Καί ἀκοῦστε μαρτυρίες τοῦ ἴδιου τοῦ Κυρίου περί τοῦ ἑαυτοῦ Του : « Ἀμήν ἀμήν λέγω ὑμῖν, πρίν Ἀβραάμ γενέσθαι ἐγώ εἰμι » (Ἰωάν. η΄ :58). Ὁ Ἀβραάμ γεννήθηκε μερικές χιλιάδες χρόνια πρίν ἀπ᾿ Αὐτόν.
Ἀκόμα μία μαρτυρία ἀκοῦστε ἀπό τό ἴδιο τό στόμα Του : Ὅταν Τόν ρώτησαν οἱ Ἑβραῖοι « Σύ τίς εἶ ; » τούς εἶπε ὁ Ἰησοῦς « τήν ἀρχήν » ( Ἰωάν. η΄: 25) .Ἔτσι Τόν ὀνομάζει καίὁ τέταρτος Εὐαγγελιστής λέγοντας : « Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος » (Ἰωάν. α΄: 1).
Τελικά στό ὅραμα τῆς Ἀποκάλυψης τοῦ Ἰωάννη Ἐκεῖνος λέγει γιά τόν ἑαυτό Του ἀπό τούς οὐρανούς : « Ἐγώ εἰμί τό Α καί τό Ω , λέγει Κύριος ὁ Θεός , ὁ ὤν καί ὁ ἦν καί ὁ ἐρχόμενος , ὁ παντοκράτωρ » (Ἀπ. α΄: 8) « καί ὁ ζῶν, καί ἐγενόμην νεκρός , καί ἰδοῦ ζῶν εἰμι εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων , καί ἔχω τάς κλεῖς τοῦ θανάτου καί τοῦ ᾅδου » (Ἀπ. α΄: 18).
Βλέπετε , λοιπόν , ὅτι πρίν ἀπό τόν Χριστό καί πάλι ὁ Χριστός ἦταν , καί μετά τόν Χριστό πάλι ὁ Χριστός . Καί πάλι στό τέλος θά ἀγγελθεῖ « μετά δυνάμεως καί δόξης πολλῆς » (Λουκ. κα΄: 27). Θά ἔρθει πάλι , γιά νά δώσει τό τέλος αὐτοῦ τοῦ δράματος τοῦ κόσμου , τοῦ ὁποίου ὁ Ἴδιος ἔκανε καί τήν ἀρχή .
Θά πεῖτε : « τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν » (Ἐφ. ε΄: 32) ! Ἀραγε ἡ πεταλούδα εἶναι μικρό μυστήριο ; Πόσω μᾶλλον ὁ Δημιουργός τῆς πεταλούδας!
Εἰρήνη σέ σᾶς καί χαρά ἀπό τόν Κύριο Χριστό.
Ἀπό τό βιβλίο: “Δρόμος δίχως Θεό δέν ἀντέχεται…” Ἱεραποστολικές ἐπιστολές Α΄ Ἐκδόσεις “Ἐν πλῷ”
Κύριος Ἰησοῦς Χριστός-Ὑπεραγία Θεοτόκος
Στόν εἰσοδηματία Μόμτσιλο Ν., πού ρωτᾶ τί ὑπῆρχε πρίν ἀπό τόν Χριστό. (Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς) – Οδοιπορούντες Αγίου Συμεών Του Νέου Θεολόγου
https://amethystosbooks.blogspot.com/2024/11/blog-post_31.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου