Μὲ πρωτόγνωρο ζῆλο εἴδαμε σὲ ΜΜΕ νὰ ἀπαξιώνεται ὁ Ἐπίσκοπος Τυχικὸς ὡς δῆθεν αἱρετικός. Αὐτοὶ ποὺ δὲν δέχονται νὰ καλεῖται ὁ Πάπας ὡς αἱρετικός, ἀνακάλυψαν σὲ ἕνα Ὀρθόδοξο Ἐπίσκοπο τὴν ὕβρη αὐτή.
Δυστυχῶς αὐτὴ ἡ ἀπαράδεκτη ὕβρη γιὰ τὸν Ἐπίσκοπο Τυχικό, ἔχει περάσει καὶ στὸν ἁπλὸ λαό. Ἔχω ἀκούσει νὰ λέγονται φρικτὰ πράγματα γιὰ τὸν Ἐπίσκοπο Τυχικό. Τώρα εἶναι “νικητὲς” ὅσοι συνέβαλαν καθ’ οἱονδήποτε τρόπο στὸν διασυρμό του.
Δημοσιογράφοι, οἱ ὁποῖοι δὲν μίλησαν ποτὲ γιὰ αἱρέσεις, ἀνακάλυψαν σὲ ἕνα Ὀρθόδοξο Ἱεράρχη τέτοιο ἀνυπόστατο χαρακτηρισμό. Ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ξένισε ἰδιαίτερα, ἦταν ὁ ὑπερβάλλων ζῆλος γιὰ τὴν 3η κατηγορία σὲ βάρος τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ, στὴν ὁποία ἀνεφέρετο ἡ ἁγιογράφηση τοῦ πατρὸς Νεκταρίου Βιτάλη καὶ ἰδιαίτερα στὰ ἐγκαίνια παρεκκλησίου στὴ μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἐπιφανίου καὶ τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως, ὅπου προστέθηκε καὶ τὸ ὄνομα τοῦ πατρὸς Νεκταρίου Βιτάλη.
Γιατί νὰ ὑπάρχει τέτοιος ζῆλος σὲ μέσα ΜΜΕ, μάλιστα σὲ ΜΜΕ μὲ γνωστὴ στάση σὲ ἐκκλησιαστικὰ θέματα καὶ θέματα Πίστεως; Μὲ νικητήριο στὺλ κάποιοι σὲ ΜΜΕ, πρόβαλαν τὴν ἔκπτωση τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ, τονίζοντας ἰδιαίτερα τὸ θέμα τοῦτο.
Σίγουρα δὲν ἔπρεπε νὰ γίνει κάτι τέτοιο ἀπὸ τὸν Ἐπίσκοπο Τυχικό, καθότι δὲν εἶναι ὀρθὸ μὲ βάση τὴν τάξη τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἀποτελεῖ ὅμως μία τέτοια πράξη, κατηγορία γιὰ ἔκπτωση ἀπὸ τὸν Μητροπολιτικὸ θρόνο; Ὅμως ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ἀποκωδικοποιοῦσε τὸν ὑπερβάλλοντα ζῆλο καὶ πόλεμο σὲ βάρος τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ, ἀπὸ κάποια ΜΜΕ, ἦταν ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο σώπασαν, ὅταν ἀποκαλύφθηκε ὅτι καὶ ὁ νῦν Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου, εἶχε πράξει κάτι τὸ ἀνάλογο ὡς Μητροπολίτης Πάφου, μαζὶ μὲ τὸν μ. Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β΄ στὶς 13 Ἰουλίου 2008, ἐγκαινιάζοντας Ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἐφραὶμ τοῦ Νεοφανοῦς, ἐνῶ ἡ ἁγιοκατάταξή του ἔγινε στὶς 11 Μαρτίου 2011.
Μὲ λύπη εἴδαμε νὰ διαψεύδεται τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἀπὸ τὸν νῦν Ἀρχιεπίσκοπο, ὅτι δὲν εἶχε κάνει κάτι τέτοιο, μὲ τὴ χαρακτηριστικὴ ρήση του, ὅταν ρωτήθηκε “γιατί τὰ λένε κάποιοι”, ὅτι “ὅταν πεῖς κάτι σὲ κάποιον θὰ κολλήσει”.
Ὅταν ὅμως τηλεοπτικὸς σταθμὸς ἔδειξε τὴ σχετικὴ πλάκα ἀπὸ τὰ ἐγκαίνια τοῦ Ναοῦ, ὅπου ἀνέγραφε τοὺς δύο Ἱεράρχες ποὺ ἐγκαινίασαν τὸν Ναὸ τοῦ Ἁγίου Ἐφραὶμ τοῦ Νεοφανοῦς, καθὼς καὶ τὴν ἡμερομηνία ἐγκαινιασμοῦ, τότε ὁ νῦν Ἀρχιεπίσκοπος τὸ δικαιολόγησε. Ἀφοῦ ὑπῆρχε δικαιολογία, γιατί νὰ τὸ διαψεύσει λέγοντας τὸ ἀναληθὲς ὅτι, “ὅταν πεῖς κάτι σὲ κάποιον θὰ κολλήσει”;
Τὸ λυπηρὸ εἶναι ὅτι ὅσα ΜΜΕ ἐπὶ μέρες ἔχυναν χολὴ σὲ βάρος τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ γιὰ τὸ θέμα τῶν ἐγκαινίων Ναοῦ, ὅπου προστέθηκε καὶ τὸ ὄνομα τοῦ πατρὸς Νεκταρίου Βιτάλη, σώπασαν μὲ τὴν ἀναλήθεια αὐτή.
Ἡ ὑπερβάλλουσα “ἐκκλησιαστικὴ” εὐαισθησία ἀπὸ κάποια ΜΜΕ, μὲ καταπληκτικὴ ἔγνοια γιὰ τὴν ἀκρίβεια σὲ ἐκκλησιαστικὰ θέματα, προσπέρασε τὸ γεγονὸς τῆς ἀρχικῆς διάψευσης ἀπὸ τὸν νῦν Ἀρχιεπίσκοπο Κύπρου.
Αὐτὸ ἀποκωδικοποιεῖ τὴν στάση κάποιων ΜΜΕ, μία στάση ποὺ δὲν ἄφησε οὐδὲ ἐπ’ ἐλάχιστον τὴ σοβαρὴ ἀντίθετη ἄποψη νὰ προβληθεῖ. Δὲν συνέφερε αὐτὸ στὴν ὑπέρμετρη πολεμική τους καὶ δὲν ἦταν ὑπηρετικὴ στὴν μεγάλη ἱκανοποίηση γιὰ τὴν ἔκπτωση τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ, ἱκανοποίηση τὴν ὁποία δοκίμασαν καὶ κάποιοι ἐκτὸς Κύπρου.
Δημοσιογράφοι, οἱ ὁποῖοι ποτὲ δὲν ἐνδιαφέρθηκαν γιὰ τὴν ἀκρίβεια τῆς Πίστης καὶ τῆς ἐκκλησιαστικῆς Παράδοσης, μὲ πρωτόγνωρη ἀκρίβεια ἐνοχλήθηκαν ἀπὸ τὴν πράξη αὐτὴ τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ καὶ δὲν ἐνοχλήθηκαν ἀπὸ τὴ λυπηρὴ ἀναλήθεια, ἡ ὁποία ἀκολούθησε.
Ἡ ἔγνοια τους δυστυχῶς γιὰ τὴν ἀκρίβεια τῆς ἐκκλησιαστικῆς Παράδοσης, περιορίστηκε στὴν πολεμικὴ ἐναντίον τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ, ἐνῶ ἡ μεγάλη αὐτὴ “ἔγνοια” μεταβλήθηκε παραΰστερα σὲ ἄκρα σιωπή, γιὰ τὴν περίπτωση τῆς διάψευσης ἀπὸ τὸν νῦν Ἀρχιεπίσκοπο.
Γιατί αὐτὰ τὰ ΜΜΕ προσπέρασαν μία τέτοια διάψευση; Τοὺς ἱκανοποίησε μήπως ἡ δικαιολογία – ἀπάντηση, ἡ ὁποία δόθηκε ἐκ τῶν ὑστέρων, ἀφοῦ ἀποδείχθηκε ἡ ἀλήθεια; Δὲν ἐνοχλήθηκαν ἀπὸ τὴν ἀναλήθεια, ἡ ὁποία προηγήθηκε τῆς δικαιολογίας;
Ὁ λόγος ποὺ ἀναφέρονται αὐτὰ δὲν εἶναι, γιὰ νὰ παρατηρήσουν τὸν Ἀρχιεπίσκοπο γιὰ τὴν ἐν λόγῳ ἀναλήθεια, ἀλλὰ γιὰ τὸ δίκαιο καὶ τὸν προβληματισμὸ γιὰ τὴν ὑπερβάλλουσα πολεμικὴ ἐκ μέρους κάποιων ΜΜΕ, σὲ βάρος τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου