Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025

Με αφορμή το Β΄ Διεθνὲς Επιστημονικό Συνέδριο του περιοδικού «Θεολογία»

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ Β΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ «ΘΕΟΛΟΓΙΑ».

Αρχ. Παύλου ΔημητρακοπούλουΘεολόγου- συγγραφέως -Ι. Μ. Κυθήρων και Αντικυθήρων

Εν Κυθήροις τη 7η Οκτωβρίου 2025

    Όπως ανακοινώθηκε στο διαδίκτυο και στο δελτίο τύπου της Εκκλησίας της  Ελλάδος, (ιστοσελίδα Ecclesia.gr), η Ιερά Σύνοδος διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη από 29 Σεπτεμβρίου έως 1 Οκτωβρίου 2025 το Β΄ Διεθνὲς Επιστημονικό Συνέδριο του περιοδικού «Θεολογία», με γενικό θέμα: «Η Ορθόδοξη θεολογία και η οντολογία της τεχνολογίας: ανθρωπολογικές, πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές συνέπειες». To παρόν Συνέδριο είχε επετειακό χαρακτήρα και διοργανώθηκε, (ήδη για δεύτερη φορά), επί τη συμπληρώσει εκατό ετών, από της ιδρύσεως και πρώτης κυκλοφορίας του περιοδικού της. Το πρώτο, όπως είναι γνωστό, διοργανώθηκε στην Αθήνα από 11ης έως 14ης Οκτωβρίου 2023 και είχε γενικό θέμα: «Η ορθόδοξη Θεολογία εν πορεία στην ‘άυλη πραγματικότητα’ της ύστερης νεωτερικότητας».

    Σύμφωνα με την ειδησεογραφία το Συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Τασούλας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος κήρυξε την έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου, ο Πατριάρχης Βουλγαρίας κ. Δανιήλ, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Γεώργιος, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Ιωάννης, καθώς και εκπρόσωποι άλλων Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών. 

    Η θεματολογία του Συνεδρίου είχε δύο θεματικές ενότητες: Η πρώτη αφορούσε την ιστορία και την προσφορά του περιοδικού από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα και η δεύτερη αναφερόταν στη σχέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας και θεολογίας με την νέα ψηφιακή πραγματικότητα και τις εφαρμογές της. Δηλαδή με ποιό τρόπο οι ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας, (με πρόσφατο κορυφαίο επίτευγμα την τεχνιτή νοημοσύνη),  επηρεάζουν τη φύση και την αποστολή της Εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο. 

    Με την όλη πορεία και την μέχρι σήμερα προσφορά του περιοδικού είχαμε ασχοληθεί πέρυσι με αφορμή το πρώτο Συνέδριο της Αθήνας στα πλαίσια της διακονίας μας στο Γραφείο Αιρέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς. Σε άρθρο μας με τίτλο: «Κριτική σε επετειακή εκδήλωση του περιοδικού "Θεολογία"», (15.1.2024), τονίσαμε μεταξύ άλλων την παρέκκλιση του εν λόγω περιοδικού τις τελευταίες δεκαετίες από την Ορθόδοξη πορεία του και την διάβρωσή του από το πνεύμα και την ιδεολογία του Διαχριστιανικού και Διαθρησκειακού Οικουμενισμού. Όπως γράφαμε: «Λεπτομερής μελέτη της μέχρι σήμερα προσφοράς του στη σπουδή και προβολή της Ορθόδοξης Θεολογίας αποδεικνύει ξεκάθαρα, ότι μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες όντως υπηρετούσε την Ορθόδοξη Θεολογία και Παράδοση, ανόθευτη και απαραχάρακτη, όπως μας την παρέδωσαν οι άγιοι και θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μας. Μεγάλα αναστήματα της Ορθόδοξης θεολογικής επιστήμης άφησαν στις χιλιάδες σελίδες του περιοδικού μια πολύτιμη παρακαταθήκη σε όλους εμάς τους νεωτέρους, αλλά και στους μελλοντικούς θεολόγους. 

    Ωστόσο, δυστυχώς, με πολλή θλίψη παρατηρούμε, ότι τις τελευταίες δεκαετίες προβάλλονται μέσα από αυτό και κείμενα, τα οποία είναι σαφώς ξένα προς την Ορθόδοξη Θεολογία και Παράδοση. Πιο συγκεκριμένα διαπιστώσαμε πάμπολλες περιπτώσεις, στις οποίες φιλοξενούνται άρθρα, τα οποία απηχούν την ιδεολογία του Διαχριστιανικού και Διαθρησκειακού Οικουμενισμού. Οι συντάκτες των άρθρων αυτών ισχυρίζονται ότι ο διάλογος, η προσέγγιση και η συνεργασία με τις άλλες ομολογίες και θρησκείες αποτελεί μια αναγκαιότητα της εποχής μας, ενώ παράλληλα αποτελεί έκφραση αγάπης προς τον πλησίον, προς μετάδοση του μηνύματος της Ορθοδόξου πίστεως. Θεωρούν ακόμη ότι αποτελεί μία αναγκαιότητα για την αντιμετώπιση του θρησκευτικού φανατισμού, για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, των ποικίλων κοινωνικών προβλημάτων που μαστίζουν την ανθρωπότητα….Ωστόσο η θλιβερή πραγματικότητα των μέχρι σήμερα γενομένων διαλόγων δεν μπορεί να δικαιώσει τους παραπάνω ισχυρισμούς…Τα πράγματα απέδειξαν ότι στην πραγματικότητα εξυπηρετούν και προωθούν τα σκοτεινά σχέδια της Νέας Εποχής, την ομογενοποίηση όλων των θρησκειών, προκειμένου έτσι να οικοδομηθεί το νέο θρησκευτικό μοντέλο της πανθρησκείας του Αντιχρίστου».

    Από την πληθώρα των άρθρων που φιλοξενήθηκαν στο περιοδικό με οικουμενιστικό προσανατολισμό, ενδεικτικά μνημονεύσαμε δύο ογκώδη τεύχη του 84ου τόμου, (τεύχος 2ο, Απρίλιος – Ιούνιος 2013 και τεύχος 4ο, Οκτώβριος- Δεκέμβριος 2013), με τίτλο: «Ορθόδοξη Θεολογία και Διαθρησκειακός Διάλογος». Επισημάναμε δε ότι όλα τα άρθρα στα εν λόγω τεύχη, (30 τον άριθμό), προβάλλουν χωρίς καμία εξαίρεση και διασαλπίζουν σε όλους τους τόνους, (και από διαφορετική σκοπιά το καθένα), την διαθρησκειακή ιδεολογία. Βρίθουν κυριολεκτικά από οικουμενιστικές πλάνες και κακοδοξίες. Από τα ως άνω άρθρα επιλέξαμε δύο μόνον, για να σχολιάσουμε, εφ’ όσον ήταν αδύνατον, να τα σχολιάσουμε όλα λεπτομερώς. Το πρώτο ήταν το άρθρο του καθηγητή του Α.Π.Θ. κ. Πέτρου Βασιλειάδημε τίτλο:

«Διαθρησκεικός Διάλογος και Θεολογία των Θρησκειών»[1] και το δεύτερο αυτό του κ. Παύλου Βασιλειάδη, με τίτλο: «Καινοδιαθηκικές μαρτυρίες για μια θεολογία των θρησκειών»[2]Για περισσότερα στοιχεία πάνω στην κριτική που ασκούμε στα πιο πάνω άρθρα παραπέμπουμε τους ενδιαφερομένους στο ως άνω δημοσίευμά μας.  

    Με αφορμή το δεύτερο Συνέδριο της Θεσσαλονίκης αισθανόμεθα και πάλι την ανάγκη να επαναλάβουμε με πολλή λύπη και οδύνη τις ίδιες διαπιστώσεις μας και να καταστήσουμε σαφή σε ολους τους τόνους την οικουμενιστική πορεία του περιοδικού και την ανάγκη επανόδου του στην μέχρι προ μερικών δεκαετιών Ορθόδοξη τροχιά και πορεία του. Δεν έχει κανένα νόημα, κατά την ταπεινή μας γνώμη, να διοργανώνει η διοικούσα Εκκλησία Συνέδρια και να καταπιάνεται με τις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας, καθ’ όν χρόνον η παναίρεση του Οικουμενισμού έχει απλώσει τα πλοκάμια της σε όλους τους τους τομείς της εκκλησιαστικης ζωής και απειλεί την τοπική μας Εκκλησία επικίνδυνα. Όταν χάνεται η πίστη και κυριαρχεί η αίρεση τότε χάνονται ψυχές «υπέρ ών Χριστός απέθανε», χάνεται η ίδια η σωτηρία μας, χάνεται το παν. Διακυβεύεται και εν τέλει ανατρέπεται η ίδια η αποστολή της Εκκλησίας, που είναι η σωτηρία ψυχών. Είναι ανόητο, για να μην πω εξοργιστικό, να ασχολείται η διοικούσα Εκκλησία  με τη σχέση Θεολογίας και τεχνολογίας, καθ’ όν χρόνον το καρκίνωμα της αιρέσεως έχει κυριαρχήσει σχεδόν παντού μέσα στα σπλάγχνα της τοπικής μας Εκκλησίας και έχει επηρεάσει καθοριστικά όλους τους τομείς της εκκλησιαστικής ζωής. Τι νόημα έχει να εξετάζουμε το πως η Ορθόδοξη Θεολογία μπορεί να επηρεάζει τις εξελίξεις της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, όταν η εν λόγω Θεολογία πάσχει σοβαρά, διότι παρεξέκλινε επικίνδυνα από την Ορθόδοξη πορεία της; Το μοναδικό θέμα που θα έπρεπε να απασχολεί την Εκκλησία μας, τουλάχιστον στην παρούσα χρονική συγκυρία, είναι το πως θα εξυγιανθεί το εκκλησιαστικό σώμα από το καρκίνωμα της αιρέσεως. Και εφ’ όσον αυτό επιτευχθεί, τότε θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλα θέματα.

    Ελπίζουμε και ευχόμαστε, ο Μακ. Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, προνοία του οποίου εκδίδεται το περιοδικό, αλλά και οι υπεύθυνοι της συντακτικής ομάδος, να συνειδητοποιήσουν το άκρως θλιβερό αυτό γεγονός και να κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια, για να επαναφέρουν και πάλι την αρθρογραφία του περιοδικού σε Ορθόδοξη τροχιά και πορεία.



[1] Βλ. Περιοδ. «ΘΕΟΛΟΓΙΑ» τομ. 84, τευχ. 2, Απρίλιος – Ιούνιος 2013 

[2] Βλ. Περιοδ. «ΘΕΟΛΟΓΙΑ» τομ. 84, τευχ. 2, Απρίλιος – Ιούνιος 2013

https://aktines.blogspot.com


27 σχόλια:

  1. Μπράβο στον αρθρογράφο κληρικό! Μπράβο και στο μπλογκ σας!
    ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επαμεινώνδας Μανδηλάς8 Οκτωβρίου 2025 στις 4:39 μ.μ.

    [...] Δεν έχει κανένα νόημα, κατά την ταπεινή μας γνώμη, να διοργανώνει η διοικούσα Εκκλησία Συνέδρια και να καταπιάνεται με τις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας, καθ’ όν χρόνον η παναίρεση του Οικουμενισμού έχει απλώσει τα πλοκάμια της σε όλους τους τους τομείς της εκκλησιαστικης ζωής και απειλεί την τοπική μας Εκκλησία επικίνδυνα.[...]

    ΜΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΘΕΜΑΤΑ!!!

    Φρονω πως για τον εν λόγω αρχ. Π. Δημητρακόπουλο ισχύουν τα λόγια του Σεβ. Λαρισης ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ: {...} Καημένε π. Παῦλε! Κατακαημένε π. Παῦλε! Πόσο σύντομα ἔρχεσαι νά δικαιώσεις τά ὅσα σοῦ καταμαρτυροῦν! Ὄχι ἐγώ, ἀλλά ὅσοι ἄλλοι ξέρεις ὅτι σπεύδουν νά σέ χαρακτηρίσουν «διαστρεβλωτή καί πραγματικό ἀδίστακτο κακοποιό τῶν κειμένων τῶν Ἁγίων Πατέρων», «χειροκροτητῆ τοῦ ἑαυτοῦ» σου, «ἁγιομάχο ἱερωμένο» πού «οὐκ ἠβουλήθη συνιέναι» καί «ἀσχημονεῖ βαναύσως ἐναντίον τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀλλά καί ἐναντίον τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας», «ἀπάτη, μεγάλη ἀπάτη», «διαστροφέα τῆς Παραδόσεως».

    Γράφουν ἐπίσης, γιά σένα πώς: «Εἶναι γνωστόν ὅτι ὁ π. Δημητρακόπουλος καί οἱ ὁμόφρονές του (…) καταπατητές τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί τῶν Πατερικῶν Θεοφωτίστων συγγραμμάτων τους, ἐμφανίζονται ὡς οἱ “ἀκραιφνεῖς;;;” ….. ἑρμηνευτές τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ καί τῶν Πατέρων ἔναντι τῆς Αἱρέσεως καί τῶν Αἱρετικῶν.», ἀλλά καί «ὁ π. Δημητρακόπουλος, μέ τά ἀήθη καί διαστρεβλωτικά κείμενά του, ὑπογράφει συνεχῶς καί ἀδιαλλείπτως τήν αὐτοκαταδίκη του». {...} ( Απαντητική επιστολη του Λαρίσης ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ προς τον Αρχ. Π. Δημητρακόπουλο, με τίτλο: ''Ιερεύς μαινόμενος'' // https://orthodoxia.info/news/iereys-mainomenos/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο π. Παύλος Δημητρακόπουλος δεν είναι ούτε καημένος ούτε άξιος περιφρονήσεως και κοροϊδίας!

      Ο π. Παύλος Δημητρακόπουλος γράφει άρθρα ορθόδοξα και αντιοικουμενιστικά και με αρκετή επιτυχία διακονούσε στο Αντιαιρετικό Γραφείο της Μητρόπολης Πειραιώς και τώρα στο Αντιαιρετικό Γραφείο της Μητρόπολης Κυθήρων.

      "Φοβερά" τα "επιχειρήματα" του Επ. Μανδηλά, απέναντι στο άρθρο του π. Παύλου Δημητροκόπουλου για το περιοδικό "Θεολογία" !!!

      Εννοείται ότι και στο παρόν άρθρο για το περιοδικό "Θεολογία" , το δίκαιο το έχει ο ο π. Παύλος Δημητρακόπουλος με τις κατοχυρωμένες ορθόδοξες απόψεις του! Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια!

      Ντροπή στον Επαμεινώνδα Μανδηλά για το σχόλιο του!

      Νήφων

      Διαγραφή
    2. ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΑΘΟ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ το σχόλιο του Επαμεινώνδα Μανδηλά (4:39) μαζί με τις απαξιωτικές λέξεις προς τον άξιο κληρικό π. Παύλο Δημητρακόπουλο!

      Διαγραφή
    3. Βρε, θλιβερέ ταλιμπανεζε, τα αρνητικά σχόλια καταπέλτης δεν είναι δικά μου, ανήκουν στον Σεβ. Λαρίσης Ιερώνυμο, με τον οποίον, βέβαια, συμφωνώ...Καλά, δεν κατανοείς αυτά που διαβάζεις;;;;Το φτωχό σου ταλιμπανεζικο μυαλουδακι το έχεις μονάχα στον αρνητικό σχολιασμό, μονάχα αυτό σ' ενδιαφέρει;;;;; Ναι, πραγματικά, είσαι τραγικός...🫣🫨😵‍💫😂🤣

      Διαγραφή
    4. Ποιός σου είπε Επαμεινώνδα Μανδηλά ότι είναι δικά σου τα αρνητικά σχόλια; Όμως εσύ τα υιοθέτησες και τα έβαλες! ΕΣΥ τα έβαλες στην παρούσα ανάρτηση τα αρνητικά σχόλια!
      Άρα Πολύ καλά σε καταλάβανε, δεν σε παραξήγησαν, ούτε είπαν ότι εσύ τα δημιούργησες απο μόνο σου τα αρνητικά σχόλια! Εσύ όμως τις δέχτηκες και τα υιοθέτησες! Τί δεν καταλαβαίνεις;;;

      Ταλιμπανέζοι με ταλιμπανέζικο μυαλουδάκι έχουν αυτοί που λένε τους Ορθόδοξους σχολιαστές, ταλιμπανέζους, ενώ οι ίδιοι είναι ταλιμπανέζοι με ταλιμπανέζικο οικουμενιστικό μυαλουδάκι!
      Το κατάλαβες;

      Διαγραφή
    5. Τα αρνητικά αερόλογα σχόλια που έβαλες Επ. Μανδηλά με τόση αμυαλοσύνη, δεν είναι καταπέλτης καθόλου, είναι για κλάμματα !!!
      Καθόλου καταπέλτης!!! Έωλα και άξια κλαμμάτων πολλών!!!!
      Τιμή για τον π. Παύλο Δημητρακόπουλο να τον χαρακτηρίζουν ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΑ, με αυτούς τους έωλους αρνητικούς χαρακτηρισμούς!
      ΤΙΜΗ ΤΟΥ!!!!

      Διαγραφή
    6. "Ταλιμπανέζοι με ταλιμπανέζικο μυαλουδάκι έχουν αυτοί που λένε τους Ορθόδοξους σχολιαστές, ταλιμπανέζους, ενώ οι ίδιοι είναι ταλιμπανέζοι με ταλιμπανέζικο οικουμενιστικό μυαλουδάκι!"

      Σωστό!!!

      Διαγραφή
    7. Ο Νήφων έχει το δίκιο με το μέρος του.

      Διαγραφή
  3. Φιέστες για το περιοδικό ΘΕΟΛΟΓΙΑ και στη Θεσσαλονίκη

    Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη
    https://paterikos.blogspot.com/2025/09/blog-post_61.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άρθρο που κλείνει τα στόματα των χειροκροτητών του σημερινού αξιόκλαυστου περιοδικού "ΘΕΟΛΟΓΙΑ"!!

    Μπράβο στον ευσυνείδητο υπερασπιστή της Ορθόδοξης αλήθειας, Αρχιμανδρίτη Παύλο Δημητρακόπουλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ π. ΠΑΥΛΟ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. [...] Δεν έχει κανένα νόημα, κατά την ταπεινή μας γνώμη, να διοργανώνει η διοικούσα Εκκλησία Συνέδρια και να καταπιάνεται με τις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας, καθ’ όν χρόνον η παναίρεση του Οικουμενισμού έχει απλώσει τα πλοκάμια της σε όλους τους τους τομείς της εκκλησιαστικης ζωής και απειλεί την τοπική μας Εκκλησία επικίνδυνα.[...]

    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ Ο π. ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ!
    ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευχή μας είναι να σύντομα να γίνει και Μητροπολίτης ο π. Παύλος Δημητρακόπουλος και να αναλάβει την διαποίμανση μιας Μητρόπολης σωστά και ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ!
    Και ας δυσαρεστηθούν όσοι γράφουν απαξιωτικές φράσεις εναντίον του! Δεν μοιάζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντί δεν μοιάζει!, του σωστό σχολίου 12:25 π.μ.
      Το σωστό είναι : Δεν πειράζει!
      Φαίνεται θα ήταν νυσταγμένος ο σχολιαστής και δεν πρόσεξε στην τελευταία του λέξη.

      Διαγραφή
    2. Μακάρι και Μητροπολίτης!
      Τέτοιος έχει ανάγκη η Εκκλησία σήμερα!

      Διαγραφή
    3. Τέτοιους Μητροπολίτες έχει ανάγκη η Εκκλησία σήμερα!

      Διαγραφή
  8. ΑΞΙΟΘΡΗΝΗΤΟ το περιοδικό "Θεολογία" στο κατάντημα των τελευταίων δεκαετιών!

    Όπως είναι και Αξιοθρήνητες και οι προσπάθειες δικαιολόγησης και υπεράσπισης του!

    Αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!... ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!... Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ: 11:36 μ.μ., 10:50 μ.μ., 11: 22,μμ, 12: 42 μμ., 12: 43., 12: 25 πμ., είναι φυσικά το ΙΔΙΟ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΣΩΠΟ: Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΘΛΙΜΕΡΟΣ ΕΜΜΟΝΙΚΟΣ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ! ... ΧΑΧΑΧΑ,... ΝΑΣΑΙ ΚΑΛΑ, ΜΕ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙΣ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ!!!😆🤣🧐😵🤸‍♀️🤸‍♂️❌😂👺🥴🚑💉💊💊🧐😵😵🤣🤣🤣

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλο ένα ΕΜΜΟΝΙΚΟ, ΘΛΙΒΕΡΟ, ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΑΧΛΑΜΑΡΙΣΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ!

      Διαγραφή
    2. Και πάλι ΣΑΧΛΑΜΑΡΙΣΤΙΚΟ το σχόλιο του Επαμεινώνδα Μανδηλά! Για μια ακόμη πολλοστή φορα!!!!

      Διαγραφή
    3. Τα πολλά χανανητά είναι αταίριαστα και άκαιρα, Επαμεινώνδα Μανδηλά!
      Πουθενά το αστείο δεν υπάρχει στα σωστά σχόλια που προσπαθείς να απαξιώσεις!
      Ούτε και καμία παράσταση Καραγκιόζη υπάρχει στα σωστά σχόλια που σε οχλούν!!!
      Αστείο και για ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ είναι το δικό σου ΣΚΟΥΠΙΔΕΝΙΟ σχόλιο!!!
      Το κατάλαβες, έτσι;

      Διαγραφή
    4. Και δεν υπάρχει Επαμεινώνδα Μανδηλά στο Ελληνικό Λεξιλόγιο, η λέξη "Θλιμερός"!!!

      Διαγραφή
    5. Επαμεινώνδα Μανδηλα θα μας θυμίσεις πώς χαρακτήριζες τον ομότιμο Καθηγητή Παντεπιστημίου π. Θεόδωρο Ζήση, για να καταλάβουμε τα κριτήρια σου, ή θέλεις να σου το θυμίσουμε εμείς;

      Διαγραφή
    6. Τα σχόλια είναι ανεξάρτητα το ένα απο το άλλο.
      Απο πουθενά δεν φαίνεται ότι πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο.
      Υπάρχει κανένα μηχάνημα που δείχνει ποιός γράφει το κάθε σχόλιο;;;

      Διαγραφή
  10. [...] Δεν έχει κανένα νόημα, κατά την ταπεινή μας γνώμη, να διοργανώνει η διοικούσα Εκκλησία Συνέδρια και να καταπιάνεται με τις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνολογίας, καθ’ όν χρόνον η παναίρεση του Οικουμενισμού έχει απλώσει τα πλοκάμια της σε όλους τους τους τομείς της εκκλησιαστικης ζωής και απειλεί την τοπική μας Εκκλησία επικίνδυνα.[...]

    Ελπίζω να είναι κατανοητό αυτό απο όλους τους Ορθόδοξους!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οι τεκμηριωμένες απόψεις του αρχιμανδρίτη Παύλου Δημητρακόπουλος στο παρόν άρθρο είναι και παραμένουν άσειστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή