Του Σωτήρη Μ. Τζούμα
«Η ανέκαθεν ανωτάτη Αρχή των Ορθοδόξων λαών» (Τραπεζούντος Χρύσανθος), το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία ήταν και είναι η πνευματική μητέρα και φιλόστοργη τροφός του Γένους μας, ο στηριγμός και η απαντοχή του, αλλά και ο οδοδείκτης όλου του Ορθόδοξου κόσμου. Όσα βέλη και πυρά και αν δέχεται κατά καιρούς απο αδελφές Εκκλησίες, όλοι εν ενί στόματι δέχονται και παραδέχονται ότι το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο είναι η Μητέρα Εκκλησία όλων των Ορθοδόξων.
Και όταν μιλάμε για το Οικουμενικό Πατριαρχείο, για το Φανάρι, η σκέψη μας αυθόρμητα οδηγείται στο «ιερό», στο «εδραίο», στην εκπλήρωση και εφαρμογή του «στήκετε και κρατείτε τας παραδόσεις, ας εδιδάχθητε»!
Το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο είναι ο θεματοφύλακας που διαφυλάττει ακέραια έναν θησαυρό που λέγεται «παράδοση» και που αποτελεί τον άγραφο νόμο της ζωής των πιστών.
Εκεί γεννήθηκε, διαμορφώθηκε, διατηρήθηκε και μεταλαμπαδεύτηκε το εκκλησιαστικό, βυζαντινό ήθος και ύφος. Εκεί μπήκαν τα θεμέλια πάνω στα οποία στηρίχτηκε το οικοδόμημα της Εκκλησίας μας με την τάξη και το Τυπικό της, το οποίοι μέχρι σήμερα, παρά τις αλλαγές του κόσμου, τις εξελίξεις της ανθρωπότητας και τις τρικυμίες της ζωής, παραμένει σταθερό και αναλλοίωτο στο διάβα των αιώνων.
Σήμερα όλος ο ορθόδοξος κόσμος και κυρίως οι επαρχίες της Πρωτόθρονης Εκκλησίας προσβλέπουν στο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, αλλά και στην φωτισμένη μορφή του οιακοστρόφου αυτής, του Οικουμενικού μας Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου, χάρισμα του Θεού στην Εκκλησία μας και στο Γένος των Ελλήνων.
Γιαυτό μας εξέπληξε δυσάρεστα η πολυγνωμία και η ποικιλία των ημερών στις επαρχίες του θρόνου, σχετικά με το ανακύψαν θέμα –ως μη όφειλε- του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, με αφορμή τον κορονοϊό.
Μας ξενίζει το γεγονός ότι οι δύο ισχυροί βραχίονες του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου, οι Αρχιεπισκοπές Αμερικής και Αυστραλίας, αλλά και η Εκκλησία της Κρήτης, η μητρόπολη Αυστρίας, η μητρόπολη Γερμανίας δεν ακολούθησαν μία ενιαία γραμμή για ένα τόσο σοβαρό θέμα.Αλλά έκανε ο κάθε Ιεράρχης ότι εκείνος νόμισε σωστό.
Και μπροστά στο αλαλούμ που δημιουργήθηκε διερωτόμαστε γιατί ο Πατριάρχης μας φέρθηκε με τόση επιείκεια και δεν έβαλε φρένο στις αυθαίρετες δηλώσεις και αποφάσεις των οικείων ιεραρχών δεδομένου ότι τα φαινόμενα πολυφωνίας σε θέματα πίστεως μόνο συσπείρωση, ενότητα και τάξη δεν φανερώνουν.Αντιθέτως αποκαλύπτουν υπέρμετρο εγωισμό, προσωπικό ναρκισσισμό και αυθαιρεσία.
Λες και αυθαιρετώντας θα ξεχωρίσουν. Δεν καταλαβαίνουν ότι κάθε κίνηση που μας απομακρύνει από τα ισχύοντα επί αιώνες είναι λίθος αναθέματος πάνω στο οικοδόμημα της Εκκλησίας μας.
Και δυστυχώς με τις κινήσεις αυτές είναι σα να βάζουμε τα χέρια μας εμείς οι ίδιοι για να βγάλουμε τα μάτια μας.
Η απογοήτευση βέβαια και η μεγάλη ντροπή ήλθε από την απόφαση του Γέροντα Ιεράρχη Γερμανίας Αυγουστίνο, γνωστού για τις οικουμενιστικές αντιλήψεις που τον διακρίνουν και οι οποίες συχνά τον φέρουν στο επίκεντρο της δημοσιότητας.
Αντί να αγωνιστεί, ως όφειλε, τώρα εις τας δυσμάς του βίου του γενόμενος μάλιστα θετικό παράδειγμα όλων, και αντί να προσφύγει στο Συνταγματικό Δικαστήριο της Χώρας, ακόμα και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κατά της παράνομης και αντισυνταγματικης απόφασης της Κυβέρνησης της Γερμανίας- που καθοδηγείται απο προτεστάντες-για την απαγόρευση της μετάδοσης της Θ. Ευχαριστίας στους πιστούς, εκείνος προτίμησε να επαναπαυθεί στο νιρβάνα του και να συμπορευτεί με την αντίχριστη Κυβερνητική πολιτική της Γερμανίας και να σταματήσει την θεία Μετάληψη,εκφράζοντας απλώς την..θλίψη του.Μα είναι αρκετή η θλίψη σας Σεβ. Γερμανίας για να απαλύνετε τον πόνο μας για την κατάντια της Εκκλησίας μας;
Τέτοιοι ποιμένες δυστυχώς, έλαχαν στην Εκκλησία και μάλιστα στον απόδημο Ελληνισμό μας,ανήμποροι να βαστάξουν το φορτίο, που τους εμπιστεύτηκε η Εκκλησία. Έτοιμοι να τα παραδώσουν όλα ,αντί πινακίου φακής και ολίγων προνομίων.
Δεν καταλαβαίνουν ότι με την ενδοτική στάση τους φέρνουν το τέλος κοντύτερα.
Δεν συνειδητοποιούν ότι με αυτές τις αυθαιρεσίες οδηγούν το ποίμνιο σε άλλες στάνες που μυρίζουν τον ουράνιο μοσχολίβανο και όχι την καμαρίλα του προτεσταντισμού.
Γι’ αυτούς τους Ιεράρχες και πολλούς σαν κι αυτούς ισχύει ο θεοφόρητος λόγος του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου: «ουδέν δέδοικα ώς επισκόπους πλήν ένίων»!
Η απόφαση επίσης, του Σεβ. Αυστρίας Αρσενίου να επαναφέρει τη λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου που διαφέρει ως προς τον τρόπο θείας Μετάληψης είναι αυθαίρετη. Τι θα πετύχει, άραγε, με αυτό;
Θα ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες μετάδοσης της επιδημίας; Δηλαδή; Ας μας εξηγήσει τον λόγο της απόφασης του.Οι ιερείς που θα λειτουργούν πώς θα κοινωνούν;
Και τα παιδιά, τα βρέφη πως θα λαμβάνουν Σώμα και Αίμα Χριστού; Οι άνθρωποι με πρόβλημα υγείας επίσης που δεν κατανοούν αυτά που γίνονται γύρω τους, αλλά συμμετέχουν στη θεία Μετάληψη «ως τα μωρά του κόσμου που εξελέξατο ο Κύριος», αυτοί πως θα μεταλαμβάνουν στην λειτουργία του Αγίου Ιακώβου με την οποία δεν είναι εξοικειωμένοι; Απλά ερωτήματα και απορίες που χρήζουν απαντήσεως.
Και ήλθε και ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος να μας δώσει την χαριστική βολή. Αποφάσισε να κοινωνούν οι πιστοί της Αρχιεπισκοπής( ευτυχώς μόνο της δικής του περιφέρειας) με κουταλάκια μιας χρήσης. Πρόκειται για μια αυθαίρετη και άκρως επικίνδυνη απόφαση η οποία παραβιάζει την πίστη μας και δημιουργεί ένα κακό προηγούμενο.
-«Τα ύστερα του κόσμου τα ζούμε στη Νέα Υόρκη», μου είπε φιλος που ζει στη Νέα Υόρκη. «Πήρε μια απόφαση για να ικανοποιήσει το 10% άντε το 15% των ομογενών, γιατί το 85-90% που θρησκεύεται έχει αγανακτήσει με αυτή την εξέλιξη. Θα υπάρξουν αντιδράσεις αν δεν αλλάξει αυτό. Και πολλοί ομογενείς θα καταφύγουν σε Παραδοσιακές Εκκλησίες του παλαιού ημερολογίου. Να θυμάσαι τη μέρα που σου το λέγω ».
Ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν τον ακολούθησαν στην απόφαση αυτή, την ξένη προς την ορθόδοξη Παράδοσή μας, οι υπόλοιπο Ιεράρχες της Αρχιεπισκοπής Αμερικής . Πρόκειται για παράδοξα γεγονότα που τα ζούμε και διαμαρτυρόμαστε γιαυτά.
Όσο, τέλος, για τα Κρητικά αναμασήματα, σαλιαρίσματα και λιβανίσματα του Μητροπολίτη Αρκαλοχωρίου Ανδρέα προς τους πολιτικούς κρατούντες και όχι μόνον (για προφανείς λόγους, που έχουν ασφαλώς να κάνουν με την διάδοχο κατάσταση στην ηγεσία της Εκκλησίας της Κρήτης, η οποία πλησιάζει ), αναφορικά με τα μέτρα κατά της πανδημίας, τον παραπέμπω στο σχετικό link με τις αξιόπιστες επιστημονικές διαπιστώσεις του διάσημου Αυστριακού καθηγητή επιδημιολογίας , που συμπορεύεται με τον επίσης εξαίρετο επιδημιολόγο συνάδελφο του, Έλληνα καθηγητή του πανεπιστημίου του Στάμφορντ των ΗΠΑ, Ιωάννη Ιωαννίδη, ώστε ιδίοις ωσί, ο κ. Ανδρέας να αφουγκραστεί το τι εστί επιδημία του Κορονοϊού , όπως την χαρακτηρίζουν οι εγνωσμένου παγκόσμιου κύρους και φήμης επιστήμονες:
Δυστυχώς:«Έπί της Μωσέως καθέδρας έκάθισαν οί γραμματείς και Φαρισαίοι. Πάντα ούν όσα έάν εϊπωσιν ύμϊν τηρείν, τηρείτε και ποιείτε, κατά δέ τά έργα αυτών μή ποιείτε’ λέγουσι γάρ, καί ού ποιούσι» (Ματθ. 23, 2-3).
Παναγιώτατε,ήλθε η ώρα να πέσει πέλεκυς στις βέβηλες και γραώδεις Αρχιερατικές κενοφωνίες!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου