Παρασκευή 30 Μαΐου 2025

Αποκατάσταση αληθειών αναφορικά με τον επίσκοπο Πάφου Τυχικό και τον μοναχό Δοσίθεο

Αποκατάσταση αληθειών αναφορικά με τον επίσκοπο Πάφου Τυχικό και τον μοναχό Δοσίθεο

Θα ήθελα συνοπτικά και διαγραμματικά να αποκατασταθούν εδώ κάποιες αλήθειες αναφορικά με την εκκλησιαστική επικαιρότητα. Και πιο συγκεκριμένα για τον Πάφου Τυχικό και τον μοναχό Δοσίθεο, θύματα αμφότεροι του (οικουμενιστικού) συρμού των καιρών μας:
• Ο επίσκοπος του π. Δοσιθέου Μακάριος Σιδηροκάστρου τον “επανέφερε” στην τάξη, διότι τάχα οι μοναχοί πρέπει να προσεύχονται μονάχα και στα διοικητικά της Εκκλησίας να σιωπούν παντελώς μη εμπλεκόμενοι. Αυτό φυσικά θυμίζει ένα είδος πνευματικής λοβοτομής. Επικαλέστηκε μάλιστα και τον όσιο Παΐσιο ότι και καλά δίδασκε και ενεργούσε τοιουτοτρόπως. Τα πράγματα όμως είναι ακριβώς αντίστροφα: ο όσιος Παΐσιος έλεγε ότι παλαιότερα τους μοναχούς που παρενέβαιναν σε εκκλησιαστικά θέματα τους έκλειναν στον πύργο (ένα είδος μοναστικής φυλακής), ενώ σήμερα για τον πύργο είναι όσοι δεν μιλάνε! Το ίδιο άλλωστε έπραξε και ο ίδιος ο όσιος και όλο σχεδόν το Άγιο Όρος στη δεκαετία του 1960, όταν διέκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα για τα ανοίγματά τους προς τους Παπικούς.

• Δεν μπορεί σε μια ανοιχτή επιστολή ένας ολόκληρος επίσκοπος να επιχειρηματολογεί με τόση ευτέλεια: π.χ. να συνδέει την απλότητα ενός Πατριάρχη που καταδέχεται να πιει καφέ με έναν απλό μοναχό - και τι δηλαδή παραπάνω έχει ο ένας από τον άλλο ενώπιον του Θεού, αλλά και σε απλό ανθρώπινο επίπεδο; Μήπως, σεβασμιότατε Σιδηροκάστρου, μπερδέψατε τα πράγματα και τοποθετείτε το αξίωμά σας σε υπερεξωγήινο βάθρο; Διάκονοι του λαού είστε! - με τις οικουμενιστικές πρακτικές του ενός και την φραστική καταδίκη τους από τον άλλο. Τουλάχιστον, ας ήταν κλειστή αυτή η επιστολή...

• Περνάμε στο σοβαρότερο θέμα του επισκόπου Πάφου. Ο μητροπολίτης Τυχικός καταδικάστηκε χωρίς τις προβλεπόμενες διαδικασίες από μια σύνοδο που αυτοκλήτως και αυτομάτως μετεβλήθη σε επισκοπικό δικαστήριο. Άρα είναι αντικανονική και άκυρη. Και γενικότερα καταστρατήγησε σε πολλά επίπεδα τον δικονομικό κώδικα της Εκκλησίας της Κύπρου. Θα λέγαμε πως τέτοιες διαδικασίες θα ζήλευαν ακόμη και ολοκληρωτικά καθεστώτα, με τις γνωστές συνοπτικές δίκες και καταδίκες...

• Η λέξη αποτειχισμός είναι αδόκιμη. Το ορθό είναι αποτείχιση. Θα πρέπει επομένως οι γραμματείς της αρχιεπισκοπής Κύπρου να μην εκθέτουν με την ημιμάθειά τους μια τόσο ιστορική και αρχαία αυτοκέφαλη Εκκλησία, ως αυτήν της Κύπρου.

• Λέγεται ότι εκκρεμεί λίβελλος κατά του αποτειχισμού (sic) εκ μέρους του Τυχικού. Μα υπάρχει και η νόμιμη και ευλογημένη και ενίοτε επιβεβλημένη αποτείχιση, την οποία προβλέπει ολόκληρος ιερός κανόνας (ΙΕ΄ της Πρωτοδευτέρας Συνόδου). Άρα είναι βλάσφημος και άκυρος ο Κανόνας; Μη γένοιτο…

• Το να ζητείται να υπογράψει εκ νέου ο Τυχικός πίστη στις Οικουμενικές και Τοπικές συνόδους της Ορθοδοξίας είναι άκρως αντιφατικό, διότι στην ακρίβειά τους πατώντας ο εν λόγω Ιεράρχης ενεκλήθη και επαύθη από τη σύνοδο αυτή! Η άκρα αυτή ανακολουθία εκθέτει τους εμπνευστές της. Απλά και τουλάχιστον. Τον δε Πάφου προσβάλλει ευθέως και σε προσωπικό επίπεδο.

• Ο π. Τυχικός θα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεχτικός σε ό, τι πιθανόν υπογράψει, διότι προέχει η τήρηση της Ορθοδοξίας και ο σεβασμός στον λαό του Θεού, που τον στηρίζει σε Κύπρο και απανταχού της γης.

• Θα πρέπει να σημειώσουμε πως μεγάλη ευθύνη για το φιάσκο αυτό φέρουν και οι μητροπολίτες Μόρφου και Λεμεσού, οι οποίοι έδωσαν υπόσταση στη ληστρική αυτή σύνοδο με την παρουσία και ψηφοφορία τους, ενώ μπορούσαν απλά να σηκωθούν και να αποχωρήσουν διαμαρτυρόμενοι.

• Η αδελφοσύνη και η αγάπη είναι ένα χάρισμα που πρέπει να διακρίνει κάθε χριστιανό και πολύ περισσότερο τους Επισκόπους της Εκκλησίας, τους πάντων διακόνους. Τώρα, πώς αυτό συνάδει προς τη “φιλάδελφη” στάση των Κυπρίων επισκόπων έναντι του νεότερου εξ αυτών Τυχικού και προς τον τιμωρηθέντα με εξάμηνη αργία πρεσβύτερο Δήμο Σερκελίδη, πατέρα έξι τέκνων – προφανώς η αργία εμπεριέχει και στέρηση μισθού – μένει στους ίδιους τους θύτες να μας το απαντήσουν…

• Ο Τυχικός μπορεί να κάνει έκκληση έφεσης στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος και πρώτος παρακίνησε τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου να τον συνετίσει και ο π. Δήμος μπορεί να ασκήσει έφεση προς τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου Γεώργιο, που μόλις τον καταδίκασε σε αργία! Θα μας ζήλευε εξάπαντος και ο έσχατος των κοσμικών νομικών για τις πρωτοφανείς και αξεπέραστες δικονομικές πρωτοτυπίες μας...

• Η δημοκρατία μπορούμε να πούμε εν κατακλείδι πως ανθεί στους κόλπους της Ορθοδοξίας και η κοσμική δικαιοσύνη θα βρίσκει εύκολα σε αυτήν δεδικασμένα παραδείγματα και διαδικασίες προς αποφυγήν, πάνυ διδακτικές προς βελτιστοποίησή της…

• Σε βίντεο που κυκλοφορεί τελευταία στο διαδίκτυο ευρύτατα ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος φέρεται συμπροσευχόμενος και συμψάλλων σε ρωμαιοκαθολική τελετή: ποιος θα εγκαλέσει αυτόν και θα τον θέσει σε αργία ή καθαίρεση για παράβαση τόσων και τόσων ιερών Κανόνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας περί μη συμπροσευχής με αιρετικούς; Ποιος;…..

Κ. Νούσης

Λάρισα, 30/5/2025

3 σχόλια:

  1. Αυτή είναι η αλήθεια, όπως και περιγράφει ο αδελφός κ. Νούσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. στη δευτερη παραγραφο στη φραση "όταν διέκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα για τα ανοίγματά τους προς τους Παπικούς" θα ηθελα να διορθωσω σε "ανοιγματα του"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς, πολλές φορές η εκκλησιαστική θεσμική εξουσία λειτουργεί/ενεργεί με μη δημοκρατικές διαδικασίες...😰😞😓
    Επαμεινώνδας Μανδηλάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή